Nova dilema i sta izabrati

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#1 Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

Bilo je borbi i dilema Dizel vs Benzin, Novo vs Polovno a sad jedna nova koja, cini mi se nije spominjana...
Sta izabrati od polovnog?
U losijem stanju i zapusteno za male pare ili ocuvano za velike pare? Da li ici na neodrzavan primjerak za male pare ili ici na odrzavan primjerak za velike pare? Kad je polovno u pitanju onda je uvijek macak u vreci cak i ako izgleda super. A opet s druge strane kad se ulozi 4-5 tisucica u neodrzavan primjerak makar se zna da je dosta toga novo.
kuli1961
Posts: 1004
Joined: 06/08/2014 09:47

#2 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by kuli1961 »

Zapusteno za male pare- sta je to? Copor macaka u dvostrukoj vreci? Godiste, stvarno stanje zapustenosti- limarija (popravka, lakiranje), ogibljenje, transmisija, motor, pa tek onda elektrika (elektornika).... koliko je novca stvarno potrebno uloziti u takav auto? Ako si spreman dati 4-5 tauzenki za "osposobljavanje", da li to znaci da si auto platio manje ili bitno manje od toga. Koji je smisao dati te pare? Sta ako se za te pare auto ne moze dovesti u ispravno stanje? Npr. sve si utegao sredio, zamijenio, popravio, ali si sad bez para a auto place za lakiranjem? A ambalaza prodaje proizvod...
tabija
Posts: 1062
Joined: 11/12/2012 22:27

#3 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by tabija »

preludezalude wrote: 18/12/2020 22:04 Bilo je borbi i dilema Dizel vs Benzin, Novo vs Polovno a sad jedna nova koja, cini mi se nije spominjana...
Sta izabrati od polovnog?
U losijem stanju i zapusteno za male pare ili ocuvano za velike pare? Da li ici na neodrzavan primjerak za male pare ili ici na odrzavan primjerak za velike pare? Kad je polovno u pitanju onda je uvijek macak u vreci cak i ako izgleda super. A opet s druge strane kad se ulozi 4-5 tisucica u neodrzavan primjerak makar se zna da je dosta toga novo.
Zanimljiva dilema.

Ja kad sam kupovo auto situacija je bila sljedeca.
Auto staro 7 god i 145k na satu.Bh porijeklo, prvi vlasnik.

Na autu za 7 god sve sto je radjeno je bilo 9 malih servisa (upisani u servisnu plus racuni) sto je mali servis tacno u prosjeku na 15.500 (kako fabrika i preporucuje), jednom prednje plocice i akumulator me zapao skoro pa nov (godinu star)
Sve ostalo je netaknuto bilo.Limarija u ok stanju.

Ja sam u kratkom periodu zamjenio svjecice, prednje i zadnje diskove i plocice, mikroremenje , pumpu vode, roler i spaner, antifriz i termostat, ulje u mjenjacu, reduktoru i diferencijalu.
Sve je to vec bilo za zamjenu i kostalo me finih para ali ovako makar mirno spavam i znam da sam ja to sve zamjenio i znam kad mogu ocekivati da to mjenjam opet.

Ako uspijes naci primjerak da su vitalne stvari dobre (motor, turbo, dizne, dpf isl) nekad nije ni lose da izmjenjas neke stvari.
Primjerak gdje su te vitalne stvari lose ja ne bih gledao iskreno.
preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#4 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

kuli1961 wrote: 18/12/2020 22:11 Zapusteno za male pare- sta je to? Copor macaka u dvostrukoj vreci? Godiste, stvarno stanje zapustenosti- limarija (popravka, lakiranje), ogibljenje, transmisija, motor, pa tek onda elektrika (elektornika).... koliko je novca stvarno potrebno uloziti u takav auto? Ako si spreman dati 4-5 tauzenki za "osposobljavanje", da li to znaci da si auto platio manje ili bitno manje od toga. Koji je smisao dati te pare? Sta ako se za te pare auto ne moze dovesti u ispravno stanje? Npr. sve si utegao sredio, zamijenio, popravio, ali si sad bez para a auto place za lakiranjem? A ambalaza prodaje proizvod...
Pretpostavimo da se moze srediti za 4-5 hiljadarki.
artur morgan
Posts: 1104
Joined: 30/04/2020 19:47

#5 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by artur morgan »

Kod polovnog napravis sebi ukupni budzet i pojedinacne budzetne stavke :D
Prva, max. iznos do kojeg ides pri kupovini, npr. 15.000 KM
Druga, iznos registracije, npr. 700 KM.
Treca, iznos prvog servisa nakon kupovine, npr. 400 KM
Cetvrta, iznos za gume, npr 800 KM
Peta, iznos za zastitu, npr 550 KM
Sesta, iznos za vanredni servis-popravke npr 2500 KM
Ukupno 19.950 KM
preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#6 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

artur morgan wrote: 18/12/2020 22:23 Kod polovnog napravis sebi ukupni budzet i pojedinacne budzetne stavke :D
Prva, max. iznos do kojeg ides pri kupovini, npr. 15.000 KM
Druga, iznos registracije, npr. 700 KM.
Treca, iznos prvog servisa nakon kupovine, npr. 400 KM
Cetvrta, iznos za gume, npr 800 KM
Peta, iznos za zastitu, npr 550 KM
Sesta, iznos za vanredni servis-popravke npr 2500 KM
Ukupno 19.950 KM
Opet ovdje u tvojoj kalkulaciji se ne vidi da li ides na ocuvan primjerak ili losiji primjerak.
preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#7 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

Npr "ocuvan" primjerak kosta 12000-13000 hiljada. Naidjes na zapusten primjerak od 8000. Da li ici na zapusteni primjerak i uloziti 4000-5000 maraka da ga dovedes u ocuvan primjerak?
Treba uzeti u obzir da i na tom "ocuvanom" primjerku moze biti nepredvidjenih troskova jer ipak to je polovno auto.
Last edited by preludezalude on 18/12/2020 22:45, edited 1 time in total.
kuli1961
Posts: 1004
Joined: 06/08/2014 09:47

#8 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by kuli1961 »

dodacu i svoj primjer iz proslog mjeseca (BMW E53, 3.0 d, 2004):
Nisu radili ni prednji ni zadnji parking senzori; zatim senzor kise/aktivator intervala brisaca, pranje farova, boca za tecnost za pranje sajbi curi (pukla)...

Zamjenske parking senzore auto nije prepoznavalo, nasao polovne- navodno ispravne- pokazalo se da su svi neispravni, jedva iskamcio pare nazad, morao kupiti 3 nova originalna, gel kojim se plocica senzora kise pricvrscuje na sajbu, dao svoje, komanda pranja farova- neki kontrolni modul crknuo, nabavljen polovan, nabavljena polovna ispravna boca- suma summarum 840 KM
Zatim promijenjena sva 4 seta kocionih plocica- zajedno sa kablovima senzora istrosenosti i "solje"-oslonci zadnjih amortizera, ustimana rucna (pakne rucne OK, sajla ok, samo dotezanje - cca 540 KM. Dakle, 1380 KM.
Auto je detaljno pregledan- motor, lezajevi, spone, amortizeri, kugle, dijagnostika- sve OK, na svu srecu. Za slucaj da je bilo potrebno i oko mehanike (motor, mjenjac, vjesanje) nesto raditi, bio sam spreman protegnuti se cca 3500, pa ako jos sta treba, prvo rijesti apsolutne prioritete, a narednog mjeseca i ostalo. Sad je auto apsolutno utegnut, siguran, ispravan, bezbjedan.
Osim kocionih plocica i "solja", reklo bi se budalestine, mrdjalice, sto u biti i jesu, ali sam htio da bas sve bude OK, pa je kostalo....
User avatar
sime_cipol
Posts: 6272
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.

#9 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by sime_cipol »

Sve zavisi od datog momenta koliko imas para i koliko se mozes protegnuti.
Ja sam uvijek za dobar i icuvan primjerak. Ulaganje u krs zahtjeva vrijeme, zivce i novac. Ako cu dati novac i biti na 0 sa oba na kraju, onda uzimam dobar i icuvan primjerak.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 3207
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: seljacka prica

#10 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Evolution_IV »

motor i mehanicki dijelovi bi mi bila prednost u odosu na kozmetiku i limariju(naravno pricam o autima koja su strukturno dobra i nisu istruhla,nego izduarana pomalo) :)

recimo bas bi me bolilo briga jel poderan sjedist,volan i slicno,sa tim se moze vozit i lako popravit,a motor kad zvizne pjevaj borbene :lol:
User avatar
Rockefeller
Posts: 3893
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#11 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Rockefeller »

Nemoj ti nista ni kupovat‘.
User avatar
Entropio
Posts: 7212
Joined: 21/11/2010 21:49

#12 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Entropio »

Novo, polovno, ocuvano, neocuvano... bitno je da je svabo.
preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#13 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

Entropio wrote: 18/12/2020 23:51 Novo, polovno, ocuvano, neocuvano... bitno je da je svabo.
Ovo me podsjeti na ono..." Good knee, bad knee, no knee, you're still the best fighter in the world."
preludezalude
Posts: 4078
Joined: 07/03/2012 00:09

#14 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by preludezalude »

sime_cipol wrote: 18/12/2020 23:27 Sve zavisi od datog momenta koliko imas para i koliko se mozes protegnuti.
Ja sam uvijek za dobar i icuvan primjerak. Ulaganje u krs zahtjeva vrijeme, zivce i novac. Ako cu dati novac i biti na 0 sa oba na kraju, onda uzimam dobar i icuvan primjerak.
Ovo za vrijeme i zivce si u pravu i slazem se. Ovo drugo sto kazes da ces s oba biti na 0 na kraju si isto u pravu... u prvom trenutku. Ali s razlikom sto taj u pocetku neodrzavani primjerak na kraju ipak ima dosta dijelova koji su potpuno novi i presli 0 kilometara.
c0de
Posts: 295
Joined: 27/05/2009 11:28

#15 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by c0de »

Znas kako baba kaze: "bolje dug i deblji". Ne zuriti sa kupovinom, pratiti kad izleti fin primjerak kupljen u BiH po normalnoj cijeni i kupiti ga :-)
User avatar
-Chesterfield-
Posts: 843
Joined: 04/08/2020 19:22

#16 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by -Chesterfield- »

preludezalude wrote: 18/12/2020 22:04 Bilo je borbi i dilema Dizel vs Benzin, Novo vs Polovno a sad jedna nova koja, cini mi se nije spominjana...
Sta izabrati od polovnog?
U losijem stanju i zapusteno za male pare ili ocuvano za velike pare? Da li ici na neodrzavan primjerak za male pare ili ici na odrzavan primjerak za velike pare? Kad je polovno u pitanju onda je uvijek macak u vreci cak i ako izgleda super. A opet s druge strane kad se ulozi 4-5 tisucica u neodrzavan primjerak makar se zna da je dosta toga novo.
Traži održavan primjerak za male pare.
User avatar
problemnatravunu
Posts: 10467
Joined: 26/10/2014 07:41
Location: Sarajevo

#17 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by problemnatravunu »

Bolje nešto od nečega nego ništa od ničega. AF
citroen xm
Posts: 12200
Joined: 17/04/2012 22:57

#18 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by citroen xm »

Staro auto, mehanički jednostavno i sa pristupačnim dijelovima bih možda i kupio zapušteno pod uslovom da nije trulež.

Novije auto je zeznuto kupiti zapušteno jer sve čega se dotakneš ne košta malo, a za ne tako veliku razliku kupiš očuvan primjerak. I još nešto, ali subjektivno, nekako mi se više mili nastaviti održavati i popravljati u startu uredno auto nego neko zapušteno gdje ne znaš odakle bi prije krenuo.
530i
Posts: 8662
Joined: 08/12/2009 17:31

#19 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by 530i »

Ko ima vremena, para i živaca onda neka se hvata najjeftnije trulje. Ko poštuje svoje vrijeme i novac gleda u pravcu što solidnije osnove, ako se već ne može ići na novo.
User avatar
madner
Posts: 52747
Joined: 09/08/2004 16:35

#20 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by madner »

Zapusteno ako je limarija i motor ok.
artur morgan
Posts: 1104
Joined: 30/04/2020 19:47

#21 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by artur morgan »

@preludezalude Zapusteno trosi zivce, vrijeme i pare....pa ako si mozes priustiti ocuvano sa kojim ces biti vise rahat, cemu dilema. :)

Mogao bi razumjeti u situaciji da zelis drugo auto u porodici, samo za vikend, nesto sto ti je nekad bila velika zelja neki stari coupe ili oldtimer, dvosjed...pa da ga lagano sredis, ali kao prvo auto za svaki dan meni nema smisla kupovat krš. Mislim, krš nema nikad smisla kupovat al eto :-D
artur morgan
Posts: 1104
Joined: 30/04/2020 19:47

#22 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by artur morgan »

madner wrote: 19/12/2020 12:39 Zapusteno ako je limarija i motor ok.
U tom slucaju nije zapusteno :D
Mlad i Nevin
Posts: 2007
Joined: 07/11/2010 16:05

#23 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Mlad i Nevin »

Daj bolan, kod nas je svaki auto stariji od 15 god u prodaji vise nego zapusten, kad mi kazu utegnut ko mina a na njemu odmah vidim bar milju zavale, hoce mi nesto bit. Ljudi kupe uvezen auto koji je jos relativno utegnut, drkaju ga po nasim rupama od puteva 5-6 godina i ulazu minimalno samo sto moraju, tako da kad kupis auto od njih dobijes pravog groba. Kocnice potrosene, vrijeme za veliki servis, ulje staro, amortizeri losi, gume stare, trapovi razjebani itd, sve su to stvari koje treba mijenjat na starijem autu a nisu bas jeftine, a da ne pominjem kad prdne koja dizna, turbina ili zamajac.

Nece ba niko prodat auto ako je ulozio mnogo u njega, nije niko lud . Postoje izuzuzetci ali rijetko. Znam dosta primjera gdje ljudi voze jedan auto 10+ godina, upravo zato jer odrzavaju i svaki kvar na vrijeme poprave, nisu ludi prodati takav auto i uzeti mladji ali razvaljen krš. Nazalost vecina bošnji auto ne odrzava vec krpi, a to je zato sto smo generalno sirotinja al mora se vozat golf 5-6 ili Passat.

U svakom slucaju mislim da zapusten auto treba izbjeci pa makar ga dobio u pola cijene....mnogo vise kostaju dijelovi da sve promijenis nego cijeli auto star 15 i kusur god. Takvi primjerci bi isli na autootpad da smo mi normalni, ali posto nismo i dalje je truhla cetvorka 5 milja.
User avatar
Haris.ba
Posts: 11438
Joined: 08/09/2005 20:08

#24 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Haris.ba »

Dacia sandero.
Frutek
Posts: 1444
Joined: 22/01/2005 01:39

#25 Re: Nova dilema i sta izabrati

Post by Frutek »

Mlad i Nevin wrote: 19/12/2020 16:15 Daj bolan, kod nas je svaki auto stariji od 15 god u prodaji vise nego zapusten, kad mi kazu utegnut ko mina a na njemu odmah vidim bar milju zavale, hoce mi nesto bit. Ljudi kupe uvezen auto koji je jos relativno utegnut, drkaju ga po nasim rupama od puteva 5-6 godina i ulazu minimalno samo sto moraju, tako da kad kupis auto od njih dobijes pravog groba. Kocnice potrosene, vrijeme za veliki servis, ulje staro, amortizeri losi, gume stare, trapovi razjebani itd, sve su to stvari koje treba mijenjat na starijem autu a nisu bas jeftine, a da ne pominjem kad prdne koja dizna, turbina ili zamajac.

Nece ba niko prodat auto ako je ulozio mnogo u njega, nije niko lud . Postoje izuzuzetci ali rijetko. Znam dosta primjera gdje ljudi voze jedan auto 10+ godina, upravo zato jer odrzavaju i svaki kvar na vrijeme poprave, nisu ludi prodati takav auto i uzeti mladji ali razvaljen krš. Nazalost vecina bošnji auto ne odrzava vec krpi, a to je zato sto smo generalno sirotinja al mora se vozat golf 5-6 ili Passat.

U svakom slucaju mislim da zapusten auto treba izbjeci pa makar ga dobio u pola cijene....mnogo vise kostaju dijelovi da sve promijenis nego cijeli auto star 15 i kusur god. Takvi primjerci bi isli na autootpad da smo mi normalni, ali posto nismo i dalje je truhla cetvorka 5 milja.

Svaka čast :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Post Reply