Nesto O nasem poslaniku Muhamedu.s.a.v.s

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
ragib
Posts: 2246
Joined: 03/05/2002 00:00
Contact:

#1 Nesto O nasem poslaniku Muhamedu.s.a.v.s

Post by ragib »

Alija r.a. opisujući Allahovog Poslanika a.s., između ostalog, kaže: "Bijaše najvelikodušniji, najiskreniji, najblaže ćudi, najugodnijeg druženja. Ko bi ga iznenada sreo osjetio bi strohopoštovanje, a ko bi ga dobro upoznao zavolio bi ga."

Hind b. Ebi Hale r.a. opisujući Allahovog Poslanika a.s., između ostalog, kaže: "Išao je iza ashaba, i prvi nazivao selam onome koga sretne.
Jasho
Posts: 503
Joined: 05/06/2003 00:00
Location: Sarajevo

#2

Post by Jasho »

Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!
User avatar
kekec
Posts: 4854
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

#3

Post by kekec »

Nemoj Jasho tako.
Biblija i Kuran ce pokrenuti nasu privredu, dati radna mjesta
svima sposobnima za rad. Nece biti nezaposlenih. Nasa "svjetla"
perspektiva. :)
kame
Posts: 965
Joined: 15/02/2002 00:00
Location: Sarajevo
Contact:

#4

Post by kame »

Jasho wrote:Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!

Bas si kompletan idiot.
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#5

Post by progDVB »

Jasho wrote:Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg
Sumnjam da je Ragib mislio na tebe, kada je govorio "naseg poslanika". Jedini koji Muhammeda a.s. priznaju kao Bozijeg poslanika su muslimani, i sasvim je logicno da je Ragib mislio na muslimane. Kada se npr kardinal Vinko Puljic, ili patrijarh Pavle obrate rijecima "nas Bozic"...mislis li da to treba da vrijedja muslimane, i da li uopste muslimani treba da misle da se ta poruka odnosi i na njih?
Jasho wrote:... i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!
Shvatas li ti da je Ragib svoj post objavio na podforumu religija?? Stvari koje trazis od Ragiba da pise, sasvim sigurno neces naci na ovom podforumu, pa ako te te teme zanimaju, a ne religija, ne znam zasto si uopste otvarao ovaj podforum. Teme koje ce da nas izvade iz mraka, nadam se da si ti studiozno obradio u nekom svom postu, a ako nisi, nadam se da hoces, pa ces vjerovatno ti svojim nagazmanom nadoknaditi Ragibov ne angazman na istim.
Malo je ne ozbiljna i ona tvoja optuzba da Ragib nekoga truje, a ako truje, nemoj nam Boga ti, ti biti onaj ko ce da izvrsi detoksigenizaciju. Izljevi kao sto je tvoj, sasvim sigurno nas nece izvuci iz mraka nacional-sovinisticke mrznje...treba se uciti toleranciji a ne mrznji!!
Engram
Posts: 528
Joined: 16/03/2004 22:18
Location: Šeher Sarajevo
Contact:

#6

Post by Engram »

kame wrote:
Jasho wrote:Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!

Bas si kompletan idiot.

kamicak, kahva na moj racun...

nastavite dalje zanemarujuci ovu upadicu :D
Musafir
Posts: 102
Joined: 01/04/2004 04:02

#7

Post by Musafir »

VJERNIK ŽIVI IZMEĐU DVA STRAHA


Allahov Poslanik s.a.v.s. je jednog petka prisutnima na džumma namazu, poslije zahvale Allahu s.v.t. održao sljedeći govor:

''O ljudi, vi imate putokaze, pa stoga ih slijedite. Vi imate svoj cilj, stoga, idite tom cilju. Vjernik živi između dva straha, prošlosti, za koju ne zna šta je Allah sa njim uradio, i budućnosti, za koju ne zna šta mu je Allah u njoj odredio. Zato, neka svako od vas uzme za sebe od sebe. Od dunjaluka svog za ahiret svoj, od mladosti za starost, od života za smrt. Tako mi Allaha, u čijoj je moći Muhammedov život, poslije smrti nema pokajanja, poslije dunjaluka nema staništa do dženneta ili džehennema. Kažem vam ovo i molim Allaha da nam oprosti.''

Kurtubi, Tefsir, 18/116 i Bakillani, I'adžazul Kur'ani 110
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#8

Post by Zox »

Engram wrote:
kame wrote:
Jasho wrote:Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!

Bas si kompletan idiot.

kamicak, kahva na moj racun...

nastavite dalje zanemarujuci ovu upadicu :D
Jesi se i pretrgao... :D
Kwaheri
Posts: 3273
Joined: 30/04/2004 12:33

#9

Post by Kwaheri »

Jasho wrote:Dosta je gluposti! Možda je tvoj poslanik, ali moj nije! I molim te u budučnosti kadf ga spominješ spominjiga u kontekstu svog, a ne našeg i imaš li išta pametnije osim trovanja ljudsi na ovom portalu nekim vjerskim temama, daj nađi nešto korisnije što će ovu zemlju izvaditi iz mraka u kojem se nalazi!
Procitati post ProgDVB - nekoliko puta -

Kame, od mene imas kahvu i kolac (nije beg cicija)...
Engram
Posts: 528
Joined: 16/03/2004 22:18
Location: Šeher Sarajevo
Contact:

#10

Post by Engram »

Angela wrote:
Nesto O nasem poslaniku Muhamedu.s.a.v.s
Ja bih samo napomenula da je nelogicno govoriti "nas" poslanik, nego valjda "Boziji" poslanik.
Nastavite bez obaziranja na ovu opasku ;)
Objava monoteizma je dosla preko Bozijeg Poslanika i upucena je SVOM covjecanstvu...hoces li je ti kao takvu prihvatiti ili ne ostaje tvoja briga, ali je sasvim logicno reci NAS Poslanik govoreci u ime covjecanstva...
fokus
Posts: 17
Joined: 04/10/2003 00:00

#11

Post by fokus »

kekec wrote:Nemoj Jasho tako.
Biblija i Kuran ce pokrenuti nasu privredu, dati radna mjesta
svima sposobnima za rad. Nece biti nezaposlenih. Nasa "svjetla"
perspektiva. :)
Pa ne može se reći da Nasa Domovina u ekonomskom smislu ne napreduje, doduše veoma opustenim i laganim tempom tempom, ali kada je u pitanju stanje vjere i općenito morala, moramo priznati da nam majčica Bosna ide strmoglavo nadolje... (Dokaz: obimna crna hronika u dnevnim novinama) Ali, i svom tom crnilu se nazire neka svjetlost...
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#12

Post by progDVB »

fokus wrote:
kekec wrote:Nemoj Jasho tako.
Biblija i Kuran ce pokrenuti nasu privredu, dati radna mjesta
svima sposobnima za rad. Nece biti nezaposlenih. Nasa "svjetla"
perspektiva. :)
Pa ne može se reći da Nasa Domovina u ekonomskom smislu ne napreduje, doduše veoma opustenim i laganim tempom tempom, ali kada je u pitanju stanje vjere i općenito morala, moramo priznati da nam majčica Bosna ide strmoglavo nadolje... (Dokaz: obimna crna hronika u dnevnim novinama) Ali, i svom tom crnilu se nazire neka svjetlost...
Otvorite novu temu "Utjecaj Biblije i Kur'ana na razvoj privrede", mada bi trebali da znate da je religija dugovna a ne materijalna nadgradnja covjeka. Hajde sad da se vratimo na ono sto je tema na ovom postu, .

Volio bih ako neko moze kopirati neki tekst sa biografijom i detaljima iz zivota Muhammeda a.s.
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#13

Post by Zox »

progDVB wrote:Volio bih ako neko moze kopirati neki tekst sa biografijom i detaljima iz zivota Muhammeda a.s.
Mislis, opet?
User avatar
CiCiban
Posts: 2073
Joined: 17/02/2002 00:00

#14

Post by CiCiban »

:):) zox day ovamo tu svijecu


ovo su fragmenti knjige koja govori o zivotu poslanikovom... pocetak je posvecen opisima njegovog izgleda..koji moze biti interesantan..jer poznato je da islam ne dozvoljava portretiranje ... zatim dolaze njegove osobine.. ponsanje u razlicitim prilikama... koji su nam preneseni rijecima njegovih savremenika i ashaba..
i jedno malo upozorenje
text je skeniran a zatim procitan abbyy-em.. pa se moze desiti da se neka slova nadju tamo gdje im nije mjesto...
zbog toga molim sve gramaticare ...da to zanemare :) :)


Ummii Ma'bed EI-Huzaija opisuje Resulullaha (a.s.) svome mužu, kada je prošao pokraj njenog šatora u vrijeme hidžre. Ona kaže: "Nenadmašna cistoca. Plemenilog, svijetlog i vedrog lica. Lijepog ponašanja. Nije krupan, nevelike glave. Lijep i privlačan. Oči crne. Dubok pogled okružen gustim dugim trepavicama. U njegovom glasu promuklost. Dugog vrata. Krupnook. Surmook. Dugih lijepih obrva, ni tankih ni debelih. Veoma crne kose. Kad suti, nadmašuje ga dostojanstvo i staloženost, a kada govori nadahnjuje ga blistavost i elegancija. Najljepši i najelegantiji Čovjek iz daljine, a još Ijepši i privlačniji iz blizine. Čistog rasudjivanja. Prijatna rezona. Dar govora kao niska perli. Odmjeren. Umjeren. Ni nizak da je neprimjetljiv, ni visok da je nametljiv. Od trojice je najocitiji. Mocan. Ima drugove koji su ljubazni i ponizni. Kad govori, slusaju. Kad naredi, utrkuju se da izvrše naredbu. Uslužuju ga, poštuju ga i odani su mu. Obljubljen i uvijek okružen. Nije namrsten, ni namrgodjen. Druželjubiv. Lijepog ophodenja. Pazljiv prema sagovorniku."
Alija bin Ebi Talib, opisujuči Resulullaha (a.s.) kaže: "Nije bio previsok, a ni nizak . Bio je umjerene grade. Nije imao kovrdžavu kratku kosu, a niti skroz dugu i opruzenu. Imao je loknastu napola kovrdžavu kosu. Imao je okruglasto lice, bjeličaste pune puti. Krupne crne oci, duge, guste trepavice, velika pleca, lijepo gradjene ruke i noge bez malja i bez malja po tijelu.. Kad se krece, kao da koraca nizbrdo. Kad bi se okrenuo, okrenuo bi se cijelim tijelom.medju
čima je imao poslanički pečat, isti biljeg kao što su imali i prethodni poslanici. Imao je jak stisak ruke. Odvažnog držanja. Iskrenog i tečnog govora. Bio je čovjek koji poštuje ugovor i dogovor. Blage je naravi, plemenitog ponašanja. Ko ga vidi iznenada osjeca strahopoštovanje. Ko se druži s njim voli ga i cijeni. Ko god ga je opisivao, rekao bi: "Niti sam vidio prije njega, a niti poslije njega nekoga da mu je ličio. Sallallahu alejhi ve selleme."
Džabir bin Semere kaže: "Imao je lijepa usta, krupne oči. Nije bio debeo."
Ebu Tufejl je rekao: "Bio je bijel, srednje zaobljenog vedrog lica."
Džabir bin Semure kaže: "Noge su rnu bile u skladu s ostalim dijelovima tijela. Smijao se samo osmijehom. Kad bih ga pogledao, rekao bin: " Sur-medanske oči, ali bez surme."
Ibnu Abbas kaže: "Imao je razmaknute prednje zube. Kad bi govorio, zubi su bliještali izmedju usana kao niska bisera.
Vrat mu je bio kao vrat s umjetničke slike preslikan. Imao je duge i povijene trepavice. Gustu bradu. Široko čelo. Duge i spojene obrve. Povijen i kukast nos u nrskavici. Glatko lice. Od grudne kosti do pupka tanka maljava lirtija. Osim te crte, drugih malja nije imao ni na prsima ni po trbuhu. Širokih grudi. Jake nadlaktice, duge podlaktice, Plecat. Blago uvijene kose. Korak dugacak polukružan, lagan bez žurbe."
Ebu Džuhejfe kaže: "Uzeo sam njegovu ruku i stavio je sebi na lice. Bila je hladnija od snijega, a mirisnija od miska."
Džabir bin Semure priča, dok j'e bio dječak: "Pomilovao je Resulullah (a.s.) rukom moje lice, a mirisala je kao da ju je izvadio iz posude u kojoj se čuva miris."
Enes (r.a.) priča: "Kapi znoja su mu bile kao biser," a Ummu Selema je pričala: "Mirisao je bolje nego ikakav miris."
Džabir pripovijeda: "Nije mogao proči jednim putem, a da onaj ko poslije njega naide ne osjeti miris koji je ostajao iza mega. Po tome bih ga pre-poznavao. Imao je poseban, ugodan miris fluida."




Bio je blag i tolerantan. Sklon oprostu kada treba. Strpljiv pri nedačama. Posjedovao je svojstva kojima ga je Allah (dž.š.) darivao.
Nije bilo plemenitih ljudi, a da su bill bez posrtaja, i pogreške. Sve nedače i svi problem! na koje je nailazio pojačavali su kod njega osobinu strpljivosti. Prema neotesanom neznalici Resulullah (a.s.) je bio obazriv. Aiša (r.a.) kaže: "Kad bi se Resulullah (a.s.) našao u dilemi izmedu dvije stvari, ill dva pro-blema, izabrao bi uvijek lakši put rješavanja, ako nije grijeh, a ako je bio gri-jeh u pitanju, on je bio prvi čovjek koji bi osudio."
Nikada se nije nikome svetio zbog sebe lično. Osveta bi dolazila zbog zloupotrebe Allahovih svetinja, te je bila radi Allaha (dž.š.).
Rijetko se kada ljutio, a vrlo brzo mirio.
Posjedovao je Resulullah (a.s.) veliku darežljivost i plemenitost prema slabijim i nejakim. Dijelio je svima, pa čak i onima koji se nisu bojali si-romaštva. Ibnu Abbas (r.a.) kaže: "Resulullah (a.s.) je bio najdarežljiviji čovjek, posebno uz Ramazan, kada ga je najviše posječivao Džibril. Džibril Emin bi dolazio svake noči, tokom cijelog ramazana. Podučavao ga je Kur'anu. Resulullah (a.s.) je bio brži da učini dobro djelo nego poslani vjetrovi."
Džabir kaže: "Nikada nije od njega nešto zatraženo, a da je rekao - "Ne!"
Bio je hrabar, neustrašiv i smion, što se nije moglo zanemariti. Smatran je najhrabrijim čovjekom. Prisustvovao je mnogim teškim situacijama, iz kojih su bježali čak i oni najhrabriji, ne jedanput. Resulullah (a.s.) je bio postojan, nepok-olebljiv. Išao je ususret problemu, a nije bježao od njega. Nije se povlačio, a zna se da je bilo i medu najodvažnijim ljudima onih koji su, ne jednom, odustajali od teških zadataka i pravili odstupnicu, osim Resulullaha (a.s.).
Alija (r.a.) kaže:" Kad bismo se našli licem u lice s neprijateljem, obuzeo bi nas strah, groznica, mi bismo se sklanjali za Poslanika (a.s.). On je bivao najbliži do neprijatelja."

Resulullah (a.s.) je kao nijedno drugo ljudsko biče, poštovao dogovor i zadanu riječ. Čuvao je rodbinske veze. Bio je najmilostiviji, najosjecajniji i na-jblaži u ophodenju sa svijetom. Bio je druželjubiv, odgojen, jednostavan, veoma pazljiv. Bio je daleko od pokvarenosti, ogovaranja, podlosti, i nije uz-vračao zlo zlim, več je opraštao.
Nije dozvoljavao da iko u drustvu ide iza njega, Nije ni u odjeci ni u ishrani odskakao od svoje posluge. Volio je opslužiti one koji su njega opsluživali. Svojoj posluzi nije nikada ni "uf" rekao. Nije ih grdio za neuraden posao.
Nije prezirao siromahe zbog njihovog siromaštva. Išao je siromašnima na dzenazu. Na nekim svojim putovanjima je obavljao poslove kao i drugi. Jedanput je naredio da se skuha ovca. Jedan je rekao da ce je zaklati, drugi zguliti, treči skuhati, a Resulullah (a.s.) je rekao da c sakupiti drva da se naloži vatra. Oni mu odgovorise da ga oslobadaju tog posla, a Resulullah (a.s.) im reče:
"Znam da biste to uradili umjesto mene, ali me mrzi da se razlikujem od drugih. Zaista Allah ne voli vidjeti čovieka da se razlikuje od svoga društva." Nakon toga je ustao i sakupio drva.
Evo kako je Hind, kcer Ebu Hala, izmedju ostalog rekla opisujuci Resu-lullaha (a.s.):
"Resulullah (a.s.) je često bio tužan. Uvijek je o nečernu razmišljao. Nije imao slobodnog vremena. Nije volio besposlen govor. Dugo je šutio. Počin-jao bi i završavao govor vrlo razgovjetno, punim ustima a ne stisnutirn vili-cama. Govorio bi sažeto, ne preopsirno, a ni nedorečeno. Nije koristio prazne rečenice. Govor mu nije bio štur i suhoparan.
Veličao je Allahove blagodati, a nista nije kudio. Nije kudio okus hrane, a ni hvalio. Nije se ljutio ako bi mu se ispriječio neki problem, več je sve cinio da ga rijesl Nije se ljutio zbog sebe, a ni radovao. Kad bi na nešto pokazi-vao, činio je to ciielom rukom, Kad bi se nečemu čudio, prevrnuo bi rukama. Kad bi se naljutio, raširio bi ruke i razmahnuo. Kad bi se obradovao, obarac bi pogled. Omijehom je uvijek pobjedivao smijeh,
Čuvao je svoj jezik od onoga što ga se ne tiče, Okupljao je svoje dru-gove, i nije ih razdvajao.


Posječivao bi svoje drugove. Volio je da zna šta se dešava u naradu. Potpomagao je dobro i bodrio na dobro. Mrzio je zlo i odmagao mu. Bio je umjeren. Nije bio prevrtljiv. Za svaku stvar je imao mjeru. Nije uskračivao pravo onome ko ga zaslužuje, a nije ga davao onome ko ga ne zasluzuje. To je važilo i za one koje su Ijudi izabirali na položaje. Najviše je cijenio one koji su upučivali na dobro. Najviše je cijenio one koji su bili darezljivi i koji su pomagali drugima. Nije bio isprazan, Stalno je zikr činio. Nije nigdje dugo boravio. Nije imao odredeno mjesto za sjedenje. Kada dodje u neko društvo, sjeo bi na prvo prazno mjesto. Tako je naredlvao i drugima da cine. Uvažavao je svakoga na sjedeljci i svakome posvečivao dužnu pažnju, da ne bi ko pomislio da je manje vazan od dmgoga.
Ko bi sjeo do njega radi neke svoje potrebe, strpljivo bi ga sasiušao, i ni-kada on prvi nije prekidao sagovornika. Ko bi šta zatražio od njega, ako je mogao dao bi mu, a ako ne bi imao, utješio bi ga lijepim riječima,
Zbog njegove brige i pažnje, bio im je kao otac i svi su u pravima kod njega bili isti.
Ljude je vrednovao prema bogobojaznosti. Gdje je sjedio, sjedio je sa skromnošču, strpljenjem i povjerenjem. Nije bilo podigrtutih giasova. Poštovao je starije, a imao je milosti prema mladlma. Ukazivao je počast gostu i strancu.
Bio je dmželjubiv. nenametljivog ponasanja, blagonaklon. Nije bio oštar, srdit i Ijut. Nije bio pokvarenjak. Nije korio. Nije nvalio. Zanemarivao bi ono Što ne želi, Nije se pokoravao strastima. Sustegnuo se od tri stvari: uživanja, pretjerivanja i onoga što ga se ne lice.
Ljude je poštedio od tri stvari: nije nikoga kudio, nije ga sramotio i nije ga vrijedao. Govorio je samo o onome od čega se ima nagrada od Ailaha (dž.š.). Kad bi on govorio, slušaoci bi umuknuli, a kada bi završio, oni bi go-vorili. Nisu upadali jedni drugima u riječ. Kada bi neko govorio, drugi bi šutjeli dok ne zavrsi. Smijao_ bi se čemu bi se i drugi smijali. Svidalo mu se ono što se i drugima svida. Čudio bi se onome Čemu se i drugi čude. Bio je strpljiv prema strancima uskog rezoniranja. Govorio je: "Ako vidite da siromah traži nesto, dajte mu i ne tražite da vam se zahvali. Zahvala pripada Allafiu."



Nije nikada piljio nekome u lice. Uvijek je imao spušten pogled. Duži mu je bio pogled u zemlju nego pogled u nebo. Pogled mu je posjedovao moč zapažanja. Nije sa sagovornikom razgovarao o bestidnim stvarima i omrznu-tim temama. Nije zapamceno da je neko od njega prenio nešto ružno. Nije di-rektno nikoga kritikovao. Moglo se cuti da kaže:"Šta mislite o ljudima koji cine tako i tako?"
Bio je najpravedniji čovjek najčedniji i najiskreniji. Visoko je cijenio emanet. To su potvrdili i njegovi prijatelji i njegovi neprijatelji. Prije poslanstva nosio je nadimak "EI-Emin". Tražili su njegov sud o mnogim stvarima i prije islama.
Tirmizija prenosi od Alije (r.a.) da je Ebu Džehel rekao: "Mi ne smatramo tebe lašcem, ali mislimo da je lažno tvoje poslanstvo". Na to je Allah (dž.š.) objavio:"Mi znamo da tebe zaista žalosti to što oni govore. Oni doista ne ok-rivljuju tebe da si ti lažac, nego nevjernici poriču Allahove riječi." (Vl:33)
Takoder je Herakle pitao Ebu Sufjana: "Da li ga optužujete da je bio lažov prije nego je počeo govoriti što govori (prenositi Objavu)?" Odgovorio je: "Ne".
Bio je veoma skroman. Daleko je bio od oholog čovjeka. Nije dozvoljavao da mu se ustaje i naklanja kao što se naklanjalo kraljevima. Posječivao je siromahe i družio se s njima. Uslišavao je želje robova. Sjedio je sa svojim drugovima kao jedan od njih. Aiša (r.a.) priča: "Popravljao je sebi nanule, šio odjecu i radio kucne poslove kao što i vi radite. Bio je čovjek kao svaki drugi, čistio bi svoju
odjecu, i sebe opsluživao.4"

Nikada se mje nikome svetio zbog sebe lično. Osveta bi dolazila zbog zloupotrebe Allahovih svetinja, te je bila radi Allaha (dž.š.).
Rijetko se kada ljutio, a vrlo brzo mirio.
Posjedovao je Resulullah (a.s.) veliku darežljivost i plemenitost prema slabijim i nejakim. Dijelio je svima, pa čak i onima koji se nisu bojali si-romaštva. Ibnu Abbas (r.a.) kaže: "Resulullah (a.s.) je bio najdarežljiviji čovjek, posebno uz Ramazan, kada ga je najviše posječivao Džibril. Džibril Emin bi dolazio svake noči, tokom cijelog ramazana. Podučavao ga je Kur'anu. Resulullah (a.s.) je bio brži da učini dobro djelo nego poslani vjetrovi."
Džabir kaže: "Nikada nije od njega nešto zatraženo, a da je rekao - "Ne!"
Bio je hrabar, neustrašiv i smion, što se nije moglo zanemariti. Smatran je najhrabrijim čovjekom. Prisustvovao je mnogim teškim situacijama, iz kojih su bježali čak i oni najhrabriji, ne jedanput. Resulullah (a.s.) je bio postojan, nepok-olebljiv. Išao je ususret problemu, a nije bježao od njega. Nije se povlačio, a zna se da je bilo i medti najodvažnijim ljudima onih koji su, ne jednom, odustajali od teških zadataka i pravili odstupnicu, osim Resulullaha (a.s.).
Alija (r.a.) kaže:" Kad bismo se našli licem u lice s neprijateljem, obuzeo bi nas strah, groznica, mi bismo se sklanjali za Poslanika (a.s.). On je bivao najbliži do neprijatelja."


to be continued ...
Engram
Posts: 528
Joined: 16/03/2004 22:18
Location: Šeher Sarajevo
Contact:

#15

Post by Engram »

Alejhi selam (Mir Boziji na njega)...
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#16

Post by progDVB »

Zox wrote:
progDVB wrote:Volio bih ako neko moze kopirati neki tekst sa biografijom i detaljima iz zivota Muhammeda a.s.
Mislis, opet?
Da...mislim opet :D
...i to ne samo jednom, a ti samo citaj i uci 8) 8) 8)

CiCiban, hvala ti na ovom tekstu o Muhammedu a.s.
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#17

Post by progDVB »

1. Ko je Muhammed,-alejhis-selam?
To je poslanik-usmjerivač ,otac,učitelj i delegat od Gospodara da bude primjer, uzor i sjetlost života u dušama svijeta.

2. Zašto ga je Allah poslao nama?

Allah ga je poslao da sklopimo ugovor s' Allahom i Njegovim posljednjim poslanikom kako bi dosljedno saopćili objavu tj.Allahovu uputu. Voda daje život tijelu, kao što RESUL daje život umu-srcu.

3. Kakav je mandat Posljednjeg Allahova poslanika-Muhammeda,a.s.?

Doprinijeti i dostaviti tačno i adekvatno značenje riječi لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ NEMA BOGA OSIM ALLAHA –i na taj način tačno i adekvatno organizovati, zaštititi i pomoći svim onima kojima je organizacija, zaštita i pomoć potrebna.

3. Zašto nama treba Posljednji Poslanik ?

1. dostavlja Allahove naredbe i zabrane ljudima;
2. poziv stvorenja u dostojanstveno robovanje i pokoravanje Jedinome Allahu;
3. donosi radost i dobrotu na dunjaluku, opomenu i Ovoga i Onoga svijeta,
4. izaziva ograničeni ljudski razum da on nije dovoljan da razlikuje između dobra i zla;
5. daje najljepši primjer i uzor svim ljudima;
6. ispravlja pogrešne teorije, ideologije, doktrine i ideje među ljudima;
7. uspostavlja dokaz, argument na Sudnjem danu - ljudima koji ne vjeruju u njigov mandat i poruke koji je dobio od Allaha;
8. odazivanje i časno pokoravanje mandatima i porukama Allahovog poslanika, odazivamo se najjačoj političkoj platformi, planu i programu koji nije utopija i iluzija na zemlji.

4. Kako i s' kim je Muhammed,a.s. radio?

Uz saradnju s' svjesno-znanim i operativnim robovima koji imaju takvaluk tj. svjesnu preventivu od Allaha, da nikome ne nanesu nepravdu, niti njima da neko učini, te na taj način prave i grade bezbjedno društvo i civilizaciju na unutrašnjem ili međunarodnom planu, i obećanu garanciju Uzvišenog Allaha da će ih braniti i čuvati, kako na dunjaluku tako i na ahiretu.

6. Šta nam nudi Posljednji Allahov poslanik?

- Samo džennet- namjenjen svim onima koji su nosili, borili i žrtvovali se za njihov ideal;
- Radosnu misiju da nikade ne budemo poniženi i jadni, već da se žrtvujemo svojim imecima i svojim životima na putu dostojanstvenog života na Zemlji
- Svim raspoloživim dozvoljenim sredstvima obezbjediti sebi materijalne i duševne berekete(blagoslove) u stanu, hrani, lijekovima ili tehničkoj opremi koja su nam samo od koristi i koja je neophodna za dostojanstven život na ovom svijetu.
- Da imamo generaciju spremnu da uvjek brani one kojima je nepravda nanesena.
- Daje nam primjer da pazimo šta govorimo, da gledamo šta radimo i da uviđamo kako se časno i dostojanstveno ponašamo.
- Životno pravo postoji da nas Poslanik vodi i usmjerava poštenom i pravom životu, da nam služi Muhammed,a.s. na našu čast i ugled.
- Nudi nam prvo da imamo dužnosti, a potom prava , kako bi uvjek gradili sigurnu i bezbjednu civilizaciju.

7. Kako mi možemo vjerovati i slijediti Poslanikov mandat ?

- Time što ćemo ljudima koji slijede ISTINU - znanjem i radom omogućiti pristup svim kategorijama i stranama koji imaju pravo na poštovanje, pomoć i zaštitu, a da nisu od onih na koje se Allah rasrdio i koji ostadoše lutati do silaska Isa a.s. na Zemlju, kada će ubiti Dedždžala i kada će Zemljom zavladati određen period bereketa-blagostanja kakav ljudi na mogu zamisliti.
- Da uzmemo njegov put i način prilagodiv vremenu i prostoru gdje se mi nalazimo
- Posljednji Poslanik, Muhammed,a.s. je روُحُ الْعاَلَم -DUŠA SVIJETA i نوُرُ حَياَِه - SVJETLOST ŽIVOTA, tj. kako će se svijet popraviti,afirmisati i angažovati u koliko ne postoji duša, život i svjetlost.
- Ukoliko prihvatimo الوَحْي - objavu-Allahovu uputu koja je objavljena u životu za umove tj. srca i da je to prava svjetlost koja ima smisao, kao što je Allah Uzvišeni spustio vodu s' NEBA da bi imala život zemlja, tako je spustio risalet sa NEBA da bi ljudi imali život za srca tj. umove.
- Voda daje život tijelu, kao što RESUL / POSLANIK daje život umu-srcu
- Dozvolimo svjesnim i odgovornim da nesmetano obavljaju svoju dužnost da pomognu ljudima u različitim nevoljama, kako bi ljude podsticali na dobre i valjane - moralne naredbe.









VJERUJEMO U ALLAHOVE POSLANIKE

Ko su poslanici i vjerovjesnici?

To su poslanici od Allaha i delegati Gospodara na Zemlji.

Zašto ih je Allah poslao nama?

Allah ih je poslao da dosljedno saopće objavu sa politikom Njegovom
{ وَ إِذاَ أَخَذْناَ مِنَ النَّبِيِّينَ ميِثَقَهُمْ وَ مِنْكَ وَ مِنْ نوُحٍ وَ إِبْراَهيِمَ وَ عيِسىَ ابْنِ مَرْيَمَ وَ أَخَذْناَ مِنْهُمْ ميِثاَقاً غَليِظاً } ( اَلْأَحْزاَب, 7)

'' I KAD SMO OD VJEROVJESNIKA ZAVJET NJIHOV UZELI, I OD TEBE (Muhammede), I OD NUHA, I OD IBRAHIMA, I OD MUSAA, I OD ISAA, MERJEMINA SINA, OD NJIH SMO MI ČVRST ZAVJET UZELI.''
( El-Ahzab, 7)
Zavjeti, sporazumi i ugovori koji su poslanici i vjerovjesnici dali Allahu radi sukoba i borbe protiv tiranije,širka kufra, laži i licemjerstva određuje mandat koji ih obavezuje da intervenišu u svom unutrašnjem narodu ili međunarodima, unutrašnjim i međunarodnim sukobima u korist Allahovih stvorenja na Zemlji.
Kao što vojnik mora poštovati naređenja i zabrane, tako i poslanici i vjerovjesnici moraju provoditi svoj mandat na Zemlji među Allahovim robovima.

Kakav je njihov mandat?

Doprinijeti i dostaviti tačno i adekvatno značenje riječi لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ NEMA BOGA OSIM ALLAHA –i na taj način tačno i adekvatno organizovati, zaštititi i pomoći svim onima kojima je organizacija, zaštita i pomoć potrebna.

Zato nama poslanici:

1. dostavljaju Allahove naredbe i zabrane ljudima;
2. pozivaju stvorenja u dostojanstveno robovanje i pokoravanje Jedinome Allahu;
3. donose radost i dobrotu na dunjaluku, opomenu i Ovoga i Onoga svijeta,
4. izazivaju ograničeni ljudski razum da on nije dovoljan da razlikuje između dobra i zla;
5. daju najljepši primjer i uzor svim ljudima;
6. ispravljaju pogrešne teorije, ideologije, doktrine i ideje među ljudima;
7. uspostavljaju dokaz, argument i rezon na Sudnjem danu - ljudima koji ne vjeruju u njihov mandat i poruke koji su dobili od Allaha;
8. odazivanje i časno pokoravanje mandatima i porukama Allahovim poslanicima, odazivamo se najjačoj političkoj platformi, planu i programu koji nije utopija i iluzija na zemlji.

Kako su oni radili?

Uz saradnju s' svjesno-znanim i operativnim robovima koji imaju takvaluk tj. svjesnu preventivu od Allaha, da nikome ne nanesu nepravdu, a niti njima da neko učini i na taj način prave i grade bezbjedno društvo i državu na unutrašnjem ili međunarodnom planu, te garanciju Uzvišenog Allaha kako na dunjaluku tako i na ahiretu.

Šta nam oni nude?

-Samo džennet- namjenjen svim onima koji su nosili, borili i žrtvovali se za njihov ideal;
-Radosnu misiju da nikade ne budemo poniženi i jadni, već da se žrtvujemo svojim imecima i svojim životima na putu dostojanstvenog života na Zemlji
- Svim raspoloživim dozvoljenim sredstvima obezbjediti sebi materijalne i duševne berekete(blagoslove) u stanu, hrani, lijekovima ili tehničkoj opremi koja su nam samo od koristi i koja je neophodna za dostojanstven život na ovom svijetu.
- Da imamo generaciju-vojsku spremnu da uvjek brani one kojima je nepravda nanesena.
-
Kako mi možemo vjerovati i slijediti njihov mandat ?

-Time što ćemo ljudima koji slijede s' znanjem i radom omogućiti pristup svim kategorijama i stranama koji imaju pravo na poštovanje, pomoć i zaštitu, a da nisu od onih na koje se Allah rasrdio i koji ostadoše lutati do silaska Isa a.s. na zemlju, kada će ubiti Dedždžala i kada će zemljom zavladati određen period bereketa-blagostanja kakav ljudi na mogu zamisliti.
- Daju nam primjer da pazimo šta govorimo, da gledamo šta radimo i da uviđamo kako se časno i dostojanstveno ponašamo.
- Životno pravo postoji da nas vode poštenom i pravom životu, da nam služe na našu čast i ugled.
- Nude nam prvo da imamo dužnosti, a potom prava.
- Dozvolimo svjesnim i odgovornim da nesmetano obavljaju svoju dužnost da pomognu ljudima u različitim nevoljama, kako bi ljude podsticali na dobre i valjane - moralne naredbe, i vadili ih iz prljavih igara ovoga svijeta, preko različitih demokratija bez reda i poretka, do aristokratija, monarhija, plemstava, staleža ili klera različite vrste.


prof. Muharem Hadžić
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#18

Post by progDVB »

Detaljnije o ...
Muhammed, a.s. milost svjetovima
Smajo Mustafić , 29/04/2004
„A tebe smo kao milost svjetovima poslali“. (21:107)
Muhammed, a.s., posljednji Božiji poslanik poslan u završnici Božanskog objaviteljskog pohoda prema čov­jeku, krunskom stvorenju Božanskog stvoriteljskog pohoda u svjetove podno Njegovog uzvišenog prijestolja, u svjetove s ovu stranu zvijezda, jeste milost svim svjetovima, jer blagodareći njegovom pojavljivanju čovječanstvo ima na raspolaganju autentičnu Riječ Božiju koja ga usmjerava, usrećuje, smiruje, liječi, štiti, a ponekad svega drži u nepretrgnutoj vezi sa Stvoriteljem i Gospodarom jer nestvorena Riječ Božija je neodvojivi segment Božanske biti. Allah, dž.š., je progovarao čovjeku Svojom Božanskom Riječju, odjenutom u zemaljskom ruhu, Riječju kelimetskom, risaletskom, suhufskom, tevratskom, zeburskom, indžilskom, a u samom zrijenju i kur’anskom, krunskim plodom objaviteljskog Božanskog pohoda, objavama što su donosile spasonosne poruke i poduke. Ako je čovjek krunsko stvorenje Božanskog stvoriteljskog pohoda onda je nebeski Ahmed prauzoriti lik tog krunskog stvorenja, predodređen da kao Zemljanin Muhammed prima krunske plodove Božanskog objaviteljskog pohoda. On nikada nije tvrdio da je došao da uspostavi ili oformi neku novu vjeru nego da potvrdi i upotpuni sav onaj objaviteljski naum Uzvišenog Boga od Adema, a.s., pa preko mnoštva Božijih poslanika završno sa njim samim kao pečatom na kraju tog spasonosno-objaviteljskog pohoda.
On jeste milostiv svim svijetovima jer se njegovo učenje sačuvalo kao najčišći oblik monotezima bez ikakvih natruha i ljudskih intervencija. Najsnažniji argument ovoj tvrdnji svakako je prvi dio Šehade u kojoj se nedvojbeno ukazuje na postojanje jednog Boga. Muslimanski egzegetičari, ezoterici, idu dalje pa kažu da je suštinsko značenje Šehade da ništa i ne postoji osim Boga. Sve se nadaje kao privid, a On je jedina stvarnost na sliku predmeta i sjene. Sjena postoji, ali kao privid i odraz stvarnosti trodimenzionalnog tijela. Tako se stvoreni svjetovi nadaju kao privid i odraz Božanskog postojanja i Njegove dobre volje. On je nužno postojeći, a sve ostalo je nenužno pa može postojati, ali i ne mora što se ničim neće odraziti na Božije sopstvo.
Mnoštvo je kur’anskih ajeta i hadisa Poslanika, a.s., koji govore o Božijem jedinstvu. U suri Ihlas stoji: “Reci: Allah je jedan. Allah je utočište svemu. Nije rađao i rođen nije. Njemu niko ravan nije.” “Allah je jedan” je sintagma koja se provlači kroz svaku stranicu Kur’ana Časnog, neosporna istina islamskog kreda, koja se ljubomorno čuva u svakom srcu svakog vjernika. Ona nikada nije došla u pitanje kroz višestoljetnu povijest posljednje etape islama kao jedine Božije vjere čiji su promicatelji bili svi Božiji poslanici i njihovi iskreni sljedbenici od Adema, a.s., preko brojne plejade Allahovih odabranika do najodabranijeg, koga su svi svjedočili i najavljivali, Muhammeda, a.s., koji nikada nije prisvajao sebi ekskluzivno pravo utemeljitelja nove vjere. U ovom, a i u svemu ostalom, sljedbenici ili ummet Muhammeda, a.s., su jedini istinski promicatelji tradicije svih Božijih poslanika.
“Allah je utočište svemu” znači da je sve situirano u Njegovom okrilju na sliku velikih morskih prostranstava, utočišta milijardama živih organizama, od kojih more nimalo ne ovisi. Tako svi stvoreni svjetovi nalaze utočište u Božanskom okrilju i to sasvim neselektivno u smislu odanosti ili protivnosti Bogu. “U Božijoj bašči svašta izdžikljalo”, kaže pjesnik. Sve je podređeno, u krajnjoj istanci, Njegovim zakonima,a ne računajući toliko malehnu, a opet izuzetno značajnu čovjekovu ograničenu slobodu volje koja sa razumom čini sav smisao ljudskog postojanja kao veličanstvenog mikrokosmosa u kome su sukusirani svi obziri makrokosmosa nastalog u širokom zahvatu stvoriteljskog pohoda u svjetove sa ovu stranu zvijezda, a krunski lik tog mikrokosmosa je jamačno posljednja poslanička ličnost, dobro znana i metapovijesnim vremenima jer ga je poznavao i redom najavljivao poslanički zbor duge svetopovijesne epohe.
“Nije rađao i rođen nije”. Bog, dakle, nije roditelj nego Stvoritelj, ekskluzivno svojstvo i pravo Uzvišenog Boga, znatno viša kategorija od roditeljstva jer stvaranje je kreacija iz ničega, pa je situiranje Boga u ulogu roditelja neoprostiva degradacija i blasfemija uzvišenosti Boga, a da i ne govorimo koliko je retrogradno situirati Ga u ulogu djeteta. Bogu ionako pripada sve na nebesima i na Zemlji, te nema nikakve potrebe da bilo koga odabire i čini Svojim djetetom. U krajnjoj istanci bilo bi to i nepravedno prema svim ostalim stvorenjima, a da i ne govorimo o tome da li je taj bog vječan ako je postao nakon što ga nije bilo ili da li je Bog savršen ako je izrazio potrebu za djetetom koji bi mu poslužio kao pomagač. Nijednog trenutka ljudsko porijeklo Muhammeda, a.s., nije dovedeno u pitanje. On je čovjek kao i svi ostali ljudi, rođen i smrtan, istina Božiji miljenik, ali nikako sin Božiji, a još manje bog. to nimalo nije pomutilo njegovu slavu kao što nije pomutilo slavu Isaovu, Musaovu, Ibrahimovu i slavu svih ostalih poslanika, a.s. Suvišno je velikim ličnostima prislanjati Božanske osobine da bi bile slavne kada to mogu biti i bez toga, a Bogu ionako niko nije ravan. Ovo je poruka i upozorenje za sve one koji se drznuše da se pokažu jednakim Bogu što nije bila pojava daleke prošlosti nego i realnost, vrlo često, opskurne današnjice. Mnoštvo je zemaljskih bogova na lokalnom, višem i globalnom nivou nedodirljivih za obični svijet, umiljenih, oholih, arogantnih i ponad svega neodgovornih i pred Bogom i pred narodom. U susretu sa Bogom njihov položaj će biti jako neravnopravan i ponižavajući. Biće to zakašnjela spoznaja i stanje bez povratka.
On jeste milost svim svjetovima jer je preko njega odaslata poruka o jedinstvenom porijeklu ljudskog roda i važnosti upoznavanja, zbližavanja i razumijevanja, a u samom početku praksom potvrđena bez suštine retorike i demagogije tako česte danas kod zapjenušanih demokrata i zagovornika mira, ljudskih prava i bolje budućnosti tako da im se ne može vjerovati i kada istinu govore.
On je milost svim svjetovima i zato što je Uzvišeni Allah odabrao baš njega da njegov nauk bude put ostvarenja dobra na Ovom i na Budućem svijetu. To njegov nauk možda da bude jer je sačuvao svoju autentičnost kojoj senema, ama baš ništa, prigovoriti, a i zato što je taj nauk u potpunom skladu sa stvorenim svijetom jer je u islamskoj egzegetskoj tradiciji odavno odmišljen pojam kosmosa kao Knjige koja šuti i Kur’ana kao kosmosa koji govori. I doista, skoro beskrajni stvoreni svjetovi svojom šutnjom i najočitije govore o veličini i moći svoga Stvoritelja. Ovo odmišljanje nije nategnuto i neutemeljeno budući da Allah, dž.š., i za stavke Kur’ana koristi naziv ajet-znak kao što ga koristi za pojmove i pojave kosmičkih prostranstava. Ovo je dodatan razlog odnosa punog poštovanja prema svemu stvorenom i najveći doprinos čuvanju okoliša pa bi bili izlišni vapaji ekologa od opasnosti nemjerljivih razmjera koja bi mogla pogoditi našu planetu. Povratak islamu je sigurna budućnost Zemlje jer se odstupilo od one namijenjene uloge čovjeka na Zemlji kao halife kome je Allah, dž.š., namijenio ulogu namjesnika Njegovog u smislu da se koristi izobilnim Božanskim blagodatima kao nezasluženim darom jer su mu određene i prije nego je to mogao ičim zaslužiti. Od čovjeka se, samo, traži da ih koristi u skladu sa Božijom voljom ili Božijim zakonima što isključuje pohlepu i nezasitost kao glavni poticaj nekontrolisanog iskorištavanja bogatstva Zemlje i dovođenje čovječanstva u opasnost od samouništenja sopstvenim civilizacijskim dostignućima.
Milost je svijetovima jer je sa njim dobivena odlučujuća pobjeda univerzalnog islamskog monoteizma nad politeizmom i svakim neznabožačkim oblikom vjerske svijesti. Ka’ba nije mogla više ostati obeščašćena mnoštvom besmislenih kipova. Došlo je vrijeme njenog povratka prvotnoj ulozi što je jedan od temeljnih zadataka misije posljednjeg Allahovog Poslanika. I mada bi se moglo očekivati da uspjeh i pobjeda dođe, onako, s neba, nezaslužno, to se nije desilo. Pomoć je, nema sumnje, došla ali u okvirima Božanskog poretka predviđenog za ljudsku narav. I premda je uspjeh Poslanika, a.s., bio predodređen, on se realizovao jednim naravnim tokom kao rezultat teških iskušenja, trpnje, napora i žrtve. Ovaj put je bio potreban u cilju izgrađivanja čvrstih ličnosti, sposobnih da ponesu i nose veličanstveni emanet Božijeg dina. Ako su dva Božija roba; Ibrahim, a.s, i njegov sin Ismail, a.s., prolazili težak put duhovnog zrenja da bi bili počašćeni gradnjom Ka’be i njenog vraćanja iz zaborava u živo sjećanje, Ka’be kao simbola univerzalnog islamskog monoteizma, ništa lakši put nije bio potreban za onog koji je počašćen da očisti Ka’bu i njen okoliš od idolopoklonstva, definitivno uspostavljajući čistu Božiju vjeru imunu na nova iskrivljenja. Kruna uspjeha je bio Oprosni hadždž kada Poslanik, a.s., pred veličanstvenim skupom uzvikuje da ga počuju i da se, možda, nikada više, ovako, vidjeti neće. Slutio je Poslanik, a.s., skori povratak svome Gospodaru jer je ovaj veličanstveni skup pokazivao da je njegova misija uspješno dovedena kraju radi čega je i poslan, kao milost svjetovima, a ne da se preda uživanjima dunjalučkog života.
Post Reply