Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
¤ jelena ¤ wrote: ↑03/10/2022 21:02
Uzeti uzorak od 50% ispitanika koji su osnovnu i srednju školu završili u starom sistemu u kojem nije bilo vjeronauke i 50% ispitanika koji su se školovali u sistemu koji uključuje vjeronauku i koji su redovno pohađali nastavu vjeronauke.
Dobićemo podatak koji će pokazati da prisustvo na časovima vjeronauke u školama ne utiče na mišljenje o abortusu i LGBT populaciji.
Na mišljenje o ovim pitanjima utiče religioznost ispitanika. Ako je neko vjernik za njega će ove pojave u društvu biti grijeh, a ako nije vjernik njemu pojam grijeha ne znači ništa. A vjernici su (velika) većina i u jednoj i u drugoj grupi. Nevjernici su manjina, ali ih takođe ima i u jednoj i u drugoj grupi jer prisustvo na časovima vjeronauke nije dobrovoljno iz pozicije djeteta, bez obzira na to što je zamišljeno kao mogućnost izbora na početku školske godine.
Vjeronauka ili ne - o tome odlučuju roditelji, a malo ih je koji će, u dominantnom sistemu vrijednosti BiH danas, staviti svoje dijete u poziciju manjine i ne izabrati opciju vjeronauke, što je potpuno razumljivo, čak bih se usudila reći i pametno, pogotovo u malim sredinama.
Slično je, pretpostavljam, i u Srbiji i u Hrvatskoj.
U Crnoj Gori je situacija za nijansu drugačija. Kod njih nema vjeronauke u školama, ali uticaj religije u društvu nije ništa manji nego u dijelu regiona gdje djeca uče vjeronauk(u) od malih nogu decenijama.
Prema tome, prisustvo na časovima vjeronauke ne utiče nužno na stavove o abortusu i LGBT populaciji onako kako se to očekuje i tu je Bazdulj u pravu. Abortus i homoseksualnost je grijeh za ogroman broj ljudi na ovim prostorima jer je ogroman broj ljudi na ovim prostorima religiozan, ali grijeh nije za svakog vjernika nešto što treba zabraniti svakom, eliminisati iz društva, otvoreno prezirati, mrziti i tome slično.
In general - mi smo balkanska plemena kojima vlada mahalaški
mentalitet čiji je primarni cilj da te ubijedi da se ne smiješ nikako i ničim izdvajati iz mase.
Nažalost, Bazdulj je izabrao stranu koja itekako baštini taj sistem.
In general - mi smo balkanska plemena kojima vlada mahalaški
mentalitet čiji je primarni cilj da te ubijedi da se ne smiješ nikako i ničim izdvajati iz mase.
Nažalost, Bazdulj je izabrao stranu koja itekako baštini taj sistem.
E pa sad Omma... ako misliš na vejronauku i nasuprot njoj izbor drugih predmeta što je Jelena potencirala ne bi se mogao složiti sa tobom.
Izbor predmeta za Gađansko vaspitanje umjesto vjeronauke u Srbiji postoji već 20 godina sa zajedničkim procentom 34% učenika za osnovne i srednje škole. U nekim srednjim školama i 44%. Zavisno od sredina a znam da je u jednoj osnovnoj školi u N. Sadu i preko 60%.
U Hrvatskoj je izbor Etike umjesto vjeronauke u srednjim školama na 20%.
Nisam siguran ali mislim da je procenat učenika u BIH koji su se opredjelii za predmete Kultura religija i Etiku sasvim minoran?
¤ jelena ¤ wrote: ↑03/10/2022 21:02
Uzeti uzorak od 50% ispitanika koji su osnovnu i srednju školu završili u starom sistemu u kojem nije bilo vjeronauke i 50% ispitanika koji su se školovali u sistemu koji uključuje vjeronauku i koji su redovno pohađali nastavu vjeronauke.
Dobićemo podatak koji će pokazati da prisustvo na časovima vjeronauke u školama ne utiče na mišljenje o abortusu i LGBT populaciji.
Na mišljenje o ovim pitanjima utiče religioznost ispitanika. Ako je neko vjernik za njega će ove pojave u društvu biti grijeh, a ako nije vjernik njemu pojam grijeha ne znači ništa. A vjernici su (velika) većina i u jednoj i u drugoj grupi. Nevjernici su manjina, ali ih takođe ima i u jednoj i u drugoj grupi jer prisustvo na časovima vjeronauke nije dobrovoljno iz pozicije djeteta, bez obzira na to što je zamišljeno kao mogućnost izbora na početku školske godine.
Vjeronauka ili ne - o tome odlučuju roditelji, a malo ih je koji će, u dominantnom sistemu vrijednosti BiH danas, staviti svoje dijete u poziciju manjine i ne izabrati opciju vjeronauke, što je potpuno razumljivo, čak bih se usudila reći i pametno, pogotovo u malim sredinama.
Slično je, pretpostavljam, i u Srbiji i u Hrvatskoj.
U Crnoj Gori je situacija za nijansu drugačija. Kod njih nema vjeronauke u školama, ali uticaj religije u društvu nije ništa manji nego u dijelu regiona gdje djeca uče vjeronauk(u) od malih nogu decenijama.
Prema tome, prisustvo na časovima vjeronauke ne utiče nužno na stavove o abortusu i LGBT populaciji onako kako se to očekuje i tu je Bazdulj u pravu. Abortus i homoseksualnost je grijeh za ogroman broj ljudi na ovim prostorima jer je ogroman broj ljudi na ovim prostorima religiozan, ali grijeh nije za svakog vjernika nešto što treba zabraniti svakom, eliminisati iz društva, otvoreno prezirati, mrziti i tome slično.
Istrazivanje sprovedeno na ovaj nacin je sasvim ok. Medjutim tek bi ga trebalo sprovesti pa onda zakljuciti koliko bi uticalo na stavove o abortusu i LGBT populaciji. Ne bih se slozio da ne bi uticalo. Sustina vjeronauke je uciti "vjerske istine", kroz vrijeme su se ta predavanja oblikovala da zaista lice kao da se radi o jednom ravnopravnom predmetu ostalim u skoli. Medjutim to nije slucaj, objektivnost je ono sto vjeronauci fali i samim tim, koliko god ublazeno djelovalo, takva predavanja postaju ispiranje mozga. Takodje dosta ljudi u BiH drustvu su samo deklarativno pripadnici odredjene religije, kada takvim ucenicima damo opciju da poprave sebi prosjek jednim laganim predmetom, a na kojem ce slusati beljezganja, onda mozemo opravdano sumnjati da ce to uticati na njihovo misljenje o spomenutom (posebno ukoliko predavac bude osoba koja ne prihvata ustanovljene naucne teorije). Ali opet, trebalo bi sprovesti to istrazivanje, ovako kako ga sad opisa.
In general - mi smo balkanska plemena kojima vlada mahalaški
mentalitet čiji je primarni cilj da te ubijedi da se ne smiješ nikako i ničim izdvajati iz mase.
Nažalost, Bazdulj je izabrao stranu koja itekako baštini taj sistem.
E pa sad Omma... ako misliš na vejronauku i nasuprot njoj izbor drugih predmeta što je Jelena potencirala ne bi se mogao složiti sa tobom.
Izbor predmeta za Gađansko vaspitanje umjesto vjeronauke u Srbiji postoji već 20 godina sa zajedničkim procentom 34% učenika za osnovne i srednje škole. U nekim srednjim školama i 44%. Zavisno od sredina a znam da je u jednoj osnovnoj školi u N. Sadu i preko 60%.
U Hrvatskoj je izbor Etike umjesto vjeronauke u srednjim školama na 20%.
Nisam siguran ali mislim da je procenat učenika u BIH koji su se opredjelii za predmete Kultura religija i Etiku sasvim minoran?
Sa hljebom i vinom su dočekali Pride-paradu u Srbiji.
Dobro je da ih u školama uče i o umjetnosti. Murali ratnih zločinaca po gradovima su najbolji primjer. Čak ih i policija čuva od vandalizma.
Pa dobro, ja mišljah da si se fokusirao na izbor predmeta u regionu i onih koji su zbog toga ugroženi kao manjina a ne na nastavni plan i program učenja.
Je li Etika tada bila obavezan predmet ili alternativa vjeronauci?
Ovo je vjerovatno glupo pitanje, ali ne znam, ne razumijem se u tu vrstu škole.
Etika je bila obavezan predmet...Vjeronauka je bila izborni...Povijest religija obavezni Pokušaj starinske realne gimnazije u 20. stoljecu sa 21 predmetom u jednom momentu
Barem si u ranoj mladosti naučila da je dobra organizacija dnevnih obaveza ključ uspjeha u savladavanju svih mogućih (i naizgled nemogućih ) prepreka na putu sticanja znanja.
Pri čemu je, doduše, očuvanje mentalnog zdravlja tu najveći uspjeh pa onda sve ostalo, ali...šta je - tu je.
Naravno da nije. Ni Hrvati iz BiH ne nestaju kao Indijanci, nego se homogenizuju sa svojima u matici i sa ostalim katoličkim stanovništvom u zemljama gdje su katolici većina.
To je svrha svake religije - homogenizacija vjernika.
U kombinaciji sa nacionalizmom - tj. kolektivnom paranojom koja stalno podstiče strah i osjećaj ugroženosti od ovih drugih i trećih, pa evo sad i onih četvrtih uključujući i migrante, dobili smo masovni egzodus kojeg smo svi svjedoci, ali se ne ponašamo baš svi kao da smo ga svjesni.
Neki se uporno ponašaju kao da se pomenuti egzodus njihovom narodu ne dešava jer znaju da ne mogu uraditi ništa da ih zadrže i vrate, a status koji u ovom sistemu imaju - kakav god bio - ne bi da izgube.
A ljudi samo masovno odlaze tamo gdje će se njihov rad cijeniti i gdje će se, po njihovom mišljenju i uvjerenju, osjećati sigurno.
Lik kao da pijan piše tekstove, krene, pa ne zna ni gdje je stao poslije prve časice, niti šta je trebao čitateljima prenijeti kao poruku. I onda da bi to nekako učinio dopadljivijim, konačnu misao pri samom kraju tapacira nejasnom alegorijom. Nebitno je za koga on sada piše, kakvu agendu zastupa, nego je činjenica kako to sve izgleda zbrkano.
Ma sve je to u pet deka i Bazdulj i Kusturica i stranacke patriote koji su komplet familiju zaposlili u Elektroprovredi i Telekomu na konto patriotizma. Eto u cemu je razlika izmedju takvog patriote i ovog autosoviniste i kakvu korist prosjecni gradjanin ima i od jednog i od drugog? Nikakvu
sikstinajn wrote: ↑19/11/2022 22:02
ko je pročitao bar nešto od njegove majke Nure, biće mu jasno da ima i genetske predispozicije da bude u tom društvu.
Ja našao kod drugarice knjigu, ne mogu se sjetiti koja bješe, krenem čitati, nakon nekoliko stranica “Kakve su ovo kurčeve davorije, ko je ova?”
In general - mi smo balkanska plemena kojima vlada mahalaški
mentalitet čiji je primarni cilj da te ubijedi da se ne smiješ nikako i ničim izdvajati iz mase.
Nažalost, Bazdulj je izabrao stranu koja itekako baštini taj sistem.
E pa sad Omma... ako misliš na vejronauku i nasuprot njoj izbor drugih predmeta što je Jelena potencirala ne bi se mogao složiti sa tobom.
Izbor predmeta za Gađansko vaspitanje umjesto vjeronauke u Srbiji postoji već 20 godina sa zajedničkim procentom 34% učenika za osnovne i srednje škole. U nekim srednjim školama i 44%. Zavisno od sredina a znam da je u jednoj osnovnoj školi u N. Sadu i preko 60%.
U Hrvatskoj je izbor Etike umjesto vjeronauke u srednjim školama na 20%.
Nisam siguran ali mislim da je procenat učenika u BIH koji su se opredjelii za predmete Kultura religija i Etiku sasvim minoran?
Sarajevo, osnovna skola - u 5.razredu otprilike 30% djece na Kulturi religija spram 70% na Vjeronauci. U 6.razredu 40%. Sad u 7.razredu 50% Djeca kako odrastaju, ne zele na Vjeronauku i insistiraju na promjeni predmeta
sikstinajn wrote: ↑19/11/2022 22:02
ko je pročitao bar nešto od njegove majke Nure, biće mu jasno da ima i genetske predispozicije da bude u tom društvu.
Ja našao kod drugarice knjigu, ne mogu se sjetiti koja bješe, krenem čitati, nakon nekoliko stranica “Kakve su ovo kurčeve davorije, ko je ova?”
Sto je najgore, uvrstili su je i u lektiru
Otvorenog uma citam, bez predrasuda...ali te knjige su dosadne i bez umjetnicke vrijednosti