Towelie wrote:kiligonzales wrote:Towelie wrote:Nije tema retroaktivna serijatska kazna za pedofiliju (ona je svakako halal po serijatu
), vec moralnost samog tog cina sa aspekta danasnjeg morala, kao i smislenost osobe koja je praktikovala to kao moralnog uzora naseg vremena. Tema ima jasan naslov i prvi post, tu ne vidim nikakav problem.
A kakav je to danasnji moral?
Opet ti pises svojevrsne "trolerske pametne" konstatacije o tome sta je halal.
Tema nije ni izbliza jednostavna, koliko je ti jednostavnom zelis uciniti, samo da bi zadrzao kurs svojoj prici, ti si postavio temu tako kao da je apsolutna istina ono sto ti tvrdis, dovodeci u pitanje moralnost nekoga
koje uzor milionima ljudi, zanemarujuci cinjenice da je ono sto ti tvrdis neutemeljeno i relativno.
Mogu i ja reci da si ti nekrofil, ali takvo sto
ne mogu dokazati na osnovu prenesene usmene predaje, pa makar preko usta to prevaljivalo 1000 osoba koje niti sam ne znas, niti te znaju, a ni ja ih ne znam, a zive u ovome vremenu, niti to dokazati bez ikakvih dokaza, cak sta vise ako bi me tuzio za klevetu, pred sudom bih popusio foru.
Istina je puno slozenija stvar od one nase "pametne" konstatacije "ako ti deset osoba kaze da si budala, ti lezi i valjaj se".
Bold 1: Brojnost sledbenika ne utice na moralnost uzora.
Bold 2: Upravo si opisao "hadisku nauku" i metodologiju prenosenja hadisa.
Ti isti hadisi su ti oblikovali veru Islam, a sam si opisao na kakvim klimavim nogama stoje.
Slazem se sa konstatacijom da brojnost sljedbenika ne utice na moralnost uzora.
Imao si jednu zanimljivu konstataciju, rekao si da je Muhamed as nemoralniji uzor za razliku od Isusa, na osnovu cega to tvrdis? Recimo ako sudimo po sljedbenicima po tvojoj konstataciji sljedbenici Muhameda as trebali bi biti moralniji od svoga uzora, za razliku od sljedbenika Isusa Hrista koji su prekucali i muslimane u nemoralu, a bome i svoga uzora, kako objasnjavas to i u cemu lezi greska? Kako je to moguce?
Ti treba da shvatis, da je Kur`an jedini neupitan izvor Islama, da se Islam zivio i rijecima i djelima i da se praksa prenosila zivim primjerima, ti si zaboravio da poslanikovi drugovi nisu morali pisati o njegovoj praksi, vec su s njime zivjeli i od njeg bivali uceni o Islamu, ista ta generacija muslimana koja se naziva ashabima, ucinila je generaciju iza sebe i tako redom. Medjutim posto je ekspanzija islamske drzave bila brza, a broj muslimana se povecao, a bome i sami se ashabi razasuli po tadasnjoj islamskoj drzavi zauzeti misionarstvom i vojevanjem, ta praksa zivog islama se pocela zanemarivati, te je postala potreba da se dotadasnje znanje institucionalizira i kanonizira, iz te potrebe prvo se oblikovalo islamsko pravo, a hadisi se nisu zapisivali uz isti kriterij, kao sto su se zapisali kasnije za vrijeme Buharije, Muslima, Tirmizija, Ebu Davuda i nekih drugih autora zbirkih hadisa koji su dosli u odnosu na njih kasnije. Tri najranije pravne skole sunitskog Islama (Hanefijska, Malikijska, Safijska), te zbirka Musned Ebu Hanife ili Muaveta Imama Malika, Risala Imama Šafije koje su bile prije svega mjesavina pravnih misljenja i hadisa, nisu zabiljezile jednak broj hadisa kao ovi poslje njih. Njihovo shvatanje hadisa i biljezenje hadisa bilo je shodno živoj praksi Islama kojoj su svjedocili. Za prvu dvojicu se kaze da su srele neke od poslanikovih drugova, za Ebu Hanifu da je ucio svoje znanje pred sedmoricom ashaba, za drugog da mu je djed bio jedan od ashaba (mada nije pouzdano), isto tako se tvrdi da su neke hadise propustili zbog nepovjerenja prema prenosiocima, koji su ovi iza njih zabiljezili u svojim hadiskim zbirkama, a koji su ovi kasnije uvrstili u svoje zbirke. Ova trojica imama su oblikovali temelje fikha to jest islamskog prava, a i bili medju prvima koji su udarili temelje hadiskoj nauci. Ebu Hanife je rodjen 110 godina prije Buharije, 115 prije Muslima, 117 prije Ebu Davuda, 125 prije Tirmizija, koji biljeze hadise o Aisinim godinama i to od prenosioca od kojeg ovi nisu zeljeli preuzeti hadise. Cak i cetvrti imam pravne skole koja je opstala do danas Imam Hanbel koji za Ebu Hanifom kasni 80 godina, a ostavio je svoju zbirku hadisa iza sebe. Mnoga su dijela nastala sa kritickim osvrtom na pomenuta dijela, a bome i sa osvrtom na hadise koje se tice rane historije Islama, a koja su kontradiktorna medjusobom, a ticu se tema koje bistrimo.
Nisam pisao o metodologiji prenosenja hadisa jer ona je dosta slozena, da bi se ovdje mogla objasniti i temeljito prenjeti.