Može li se načinom vožnje utjecati na potrošnju više od 10%
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 406
- Joined: 11/01/2007 11:04
- Location: Sarajevo
#1 Može li se načinom vožnje utjecati na potrošnju više od 10%
Citao sam analize iz auto magazina i tamo strucnjaci tvrde da se voznjom u malom broju obrtaja, te pametnim podizanjem brzine auta potrosnja moze smanjiti za cak 10 %.
Strucnjaci FIATA su svojevremeno pravili analizu koja je pokazala da auto koje se 2000 kilometara vozi brzinom od 100 km/h trosi cak do 20 % manje u odnosu na auto koje se na istoj udaljenosti vozi sa 120 km/h.
Sto mislite o ovome?
Strucnjaci FIATA su svojevremeno pravili analizu koja je pokazala da auto koje se 2000 kilometara vozi brzinom od 100 km/h trosi cak do 20 % manje u odnosu na auto koje se na istoj udaljenosti vozi sa 120 km/h.
Sto mislite o ovome?
- Sajo---:
- Posts: 619
- Joined: 25/09/2005 14:18
- Location: Sarajevo
#4
naravno da moze, zivi sam primjer:D:D, to sam pokusavao, nije vazno koje je auto uglavnom kada ne forsiram tj. kada idem 60 kmh kroz grad u 5 brzini na 1.200 - 1.300 rpm trosi mi 10 litara (naravno tu spada i ubrzavanje i smanjenje brzine i semafori i ostala sranja, na bordu pokazuje 6 ali u praksi dok stanes i podjes to je sasvim drugo), a kada gazim tj. blokade i agresivnija voznja u biti (da prevedem drugom brzinom 80 90 kmh) trosi 15, tacno 15 ni litra manje.:D
Stoga savjetujem i vas a i sebe da vozite/mo na malim obrtajima u vecoj brzini i sigurno ce potrosnja ici za 30% nize nego kada gazite po gasu nemilice, a da ne pricam da se tada motor manje haba, manja buka u kabini, ljepsa, elasticnija voznja (ovo je sve za suvozaca, dok za vozaca to znaci dosada ali...).
Stoga savjetujem i vas a i sebe da vozite/mo na malim obrtajima u vecoj brzini i sigurno ce potrosnja ici za 30% nize nego kada gazite po gasu nemilice, a da ne pricam da se tada motor manje haba, manja buka u kabini, ljepsa, elasticnija voznja (ovo je sve za suvozaca, dok za vozaca to znaci dosada ali...).
-
- Posts: 981
- Joined: 02/05/2006 12:33
#5
Potrosnja se regulise pritiskom na gas.
Da se potrosnja smanjuje u visem stepenu prenosa, onda bi sigurno danas imali auta sa 50 brzina koja bi proizvodila gorivo.
Najmanja potrosnja u nekonstantnoj voznji je u podrucju oko maksimalnog obrtnog momenta, a za konstantnu voznju bez ikakvog ubrzavanja je sto visi stepen prenosa, premda osim na ono malo autoputa tesko je konstantno voziti drugdje u BiH...
Da se potrosnja smanjuje u visem stepenu prenosa, onda bi sigurno danas imali auta sa 50 brzina koja bi proizvodila gorivo.
Najmanja potrosnja u nekonstantnoj voznji je u podrucju oko maksimalnog obrtnog momenta, a za konstantnu voznju bez ikakvog ubrzavanja je sto visi stepen prenosa, premda osim na ono malo autoputa tesko je konstantno voziti drugdje u BiH...
- nosara
- Posts: 22695
- Joined: 30/03/2005 12:10
- Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija
#8
U jednom od starih auto bliceva sam procitao clanak o tome kako ustediti na gorivu. Izmedju ostalog spominje se i to kocenje motorom. Ostalo otpada na gume, opterecenje, brzinu, teret (u smislu gabarita koji narusavaju aerodinamiku) i sl.
-
- Posts: 198
- Joined: 27/02/2005 20:46
- Location: Iza coska jednog djeta kuće
#9
I u ravnomjernoj i neravnomjernoj voznji, brzina motora oko najveceg momenta je zakon. Kako zbog elasticnosti, tako zbog efikasnosti ( potrosnje ). Primjer su veliki kamioni. Oni imaju veliki broj brzina ( prenosnih odnosa ) upavo zbog toga. Cilj je da se motor u svakoj situaciji ( ravno - uzbrdo - nizbrdo - polazak - putna brzina ) uvijek drzi u skoro istom, optimalnom rezimu, dakle oko maksimalnog momenta.dr.iver wrote:Potrosnja se regulise pritiskom na gas.
Da se potrosnja smanjuje u visem stepenu prenosa, onda bi sigurno danas imali auta sa 50 brzina koja bi proizvodila gorivo.
Najmanja potrosnja u nekonstantnoj voznji je u podrucju oko maksimalnog obrtnog momenta, a za konstantnu voznju bez ikakvog ubrzavanja je sto visi stepen prenosa, premda osim na ono malo autoputa tesko je konstantno voziti drugdje u BiH...
-
- Posts: 5224
- Joined: 03/12/2003 00:00
- Location: temple of vtec
#10
sigurno si mislio upravo suprotno...novi auti s PGMFI troše nula litara dok koče motorom iznad određenog broja okretaja (1800-2500 ovako nešto)...to će ti potvrditi svi koji imaju board comp...nosara wrote:Jedan od pouzdanih nacina da se ustedi na gorivu je izbjegavanje kocenja motorom.
- keno@SA
- Posts: 196
- Joined: 21/02/2007 10:07
#11
Prijatelju...pa nije auto perpettum-mobile da ne troši ništa a radi. Bord computer na daje korektnu informaciju o trenunoj potrošnji....on će ti dati okvirnu potrošnju za pređeni put.MRAVOJED wrote:..novi auti s PGMFI troše nula litara
Ako želite smanjiti potrošnju goriva na autu, evo par praktičnih savjeta:
- Ne zagrijavajte auto ujutro, upalite, pustite 10-ak sekundi da se stabilizuje rad, i krenite
- Auto vozite u području najvećeg obrnog momenta (zavisno od modela)
- Ne ubrzavajte naglo, i ne kočite naglo
- Što više palite i gasite auto, potošnja se povećava (što bi ukratko bilo: planirajte put)
- pri dodavanju gasa, pritisnite papučicu do kraja, i kad motor dođe do željenih obrtaja, promijenite brzinu, pa opet do kraja, dok ne dođete do željene brzine i stepena prenosa....tek onda održavajte brzinu djelomičnim pritiskom na gas
- Ulje redovno mijenjajte
- pritisak u gumama provjeravajte što češće
- ne opterećavajte auto bez potrebe
Ja imam auto koji po gradu troši jako mnogo, i ovo vam govorim iz ličnog iskustva. Ja sam uspio skinuti sa 19,2 l na 14,3...dalje ne ide
-
- Posts: 5224
- Joined: 03/12/2003 00:00
- Location: temple of vtec
#12
baš sam išao provjeriti ovu gornju tvrdnju koju sam pročitao u jednoj raspravi na jednom auto forumu...
uglavnom...išao sam na put u službenom c4 koji ima komp....broj na ekranu fakat zavisi o stisku na gas pedalu....kad ubrzavam potrošnja vrtoglavo raste ali kad pustim gas cifra je 0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=14 ... otro%9Anju
evo našao sam i tu raspravu...na istu temu kao i ova...neko je objasnio i kako to da motor i dalje radi bez dotoka goriva...nešto s kinetičkom energijom ovo ono
uglavnom...išao sam na put u službenom c4 koji ima komp....broj na ekranu fakat zavisi o stisku na gas pedalu....kad ubrzavam potrošnja vrtoglavo raste ali kad pustim gas cifra je 0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=14 ... otro%9Anju
evo našao sam i tu raspravu...na istu temu kao i ova...neko je objasnio i kako to da motor i dalje radi bez dotoka goriva...nešto s kinetičkom energijom ovo ono
- Romeo 80
- Posts: 4377
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#13
MRAVOJED wrote:baš sam išao provjeriti ovu gornju tvrdnju koju sam pročitao u jednoj raspravi na jednom auto forumu...
uglavnom...išao sam na put u službenom c4 koji ima komp....broj na ekranu fakat zavisi o stisku na gas pedalu....kad ubrzavam potrošnja vrtoglavo raste ali kad pustim gas cifra je 0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=14 ... otro%9Anju
evo našao sam i tu raspravu...na istu temu kao i ova...neko je objasnio i kako to da motor i dalje radi bez dotoka goriva...nešto s kinetičkom energijom ovo ono
Tačno je da savremeni motori uopšte ne troše gorivo kada idu po inerciji, dakle bez pritiskanja gasa! Radi se o tkz. potisnom ubrizgavanju, jer kada dostignete određenu brzinu i pustite gas motor menadžment prekine ubrizgavanje goriva (u cilindre ulazi samo zrak) i tako će biti sve dok ponovo ne pritisnete gas ili jako ne smanjite brzinu kretanja kada se opet počinje sa ubrizgavanjem goriva. Nije to nikakav perpetuum mobile već standardna stvar za svaki savremeni motor!
-
- Posts: 82
- Joined: 14/07/2006 06:29
#17
Moj board computer pokazuje 0 litara kada kocim motorom ali samo u odredenim situacijama, npr. na lagnoj nizbrdici ........ Kada ga pustim u normalnoj voznji pokazuje nesto oko 2-3 litra. Provjereno danas.
Najvise goriva se gubi na ubrzavanju od nule. Dakle, od kretanja sa semafora, meni npr sa laganim gasompokaze i cak oko 22 litra da bi se na nekih 40 km u trecoj stabilizovalo na nekih 10 litara.
Najvise goriva se gubi na ubrzavanju od nule. Dakle, od kretanja sa semafora, meni npr sa laganim gasompokaze i cak oko 22 litra da bi se na nekih 40 km u trecoj stabilizovalo na nekih 10 litara.
-
- Posts: 419
- Joined: 13/06/2004 16:55
#18
Motor najmanje troši kad ne radiPowered_by_M wrote:Moj board computer pokazuje 0 litara kada kocim motorom ali samo u odredenim situacijama, npr. na lagnoj nizbrdici ........ Kada ga pustim u normalnoj voznji pokazuje nesto oko 2-3 litra. Provjereno danas.
Najvise goriva se gubi na ubrzavanju od nule. Dakle, od kretanja sa semafora, meni npr sa laganim gasompokaze i cak oko 22 litra da bi se na nekih 40 km u trecoj stabilizovalo na nekih 10 litara.
-
- Posts: 1404
- Joined: 31/01/2007 20:45
- Location: City
#20
Nije mi jasno ovo oko obrtnog momenta i potrosnje.
Potrosnja je najmanja u podrucju obrtnog momenta???
Ok kod dizela ali kod nekog benzinca koji se brze vrti cisto sumnjam.
Ne vjerujem da neka Honda koja ima najveci obrtni momenat na 5000 obrtaja trosi manje na 5000 obrtaja nego na 2000 obrtaja.
Ja uvijek kroz grad vozim petom brzinom 60 km/h na 1900 obrtaja i auto trosi prosjecno 7 litara.
Kada sam pokusao koristiti trecu brzinu i voziti 60 km/h na 3700 obrtaja gdje je najveci obrtni momenat prosjecna potrosnja se povisila na 9 litara.
Potrosnja je najmanja u podrucju obrtnog momenta???
Ok kod dizela ali kod nekog benzinca koji se brze vrti cisto sumnjam.
Ne vjerujem da neka Honda koja ima najveci obrtni momenat na 5000 obrtaja trosi manje na 5000 obrtaja nego na 2000 obrtaja.
Ja uvijek kroz grad vozim petom brzinom 60 km/h na 1900 obrtaja i auto trosi prosjecno 7 litara.
Kada sam pokusao koristiti trecu brzinu i voziti 60 km/h na 3700 obrtaja gdje je najveci obrtni momenat prosjecna potrosnja se povisila na 9 litara.
- keno@SA
- Posts: 196
- Joined: 21/02/2007 10:07
#21
Romeo...vidi...princip rada SUS motora je da se u cilindar dovede određana smjesa goriva i zraka, i ovisno o tipu motora (dizel ili benzin) ta ista smjesa se dovede do paljenja. Po tvojoj tvrdnji, ako ja idem nizbrdo, i držim konstantnu brzinu, da mi board pokazuje 0....bez pritiskanja gasa...i ti meni kažeš da ja mogu preći milion kilometara a da neću potrošiti ni kap goriva??? Izvini, ali automobili su mi posao, i moram ti reći da si u krivu.Romeo 80 wrote:MRAVOJED wrote:baš sam išao provjeriti ovu gornju tvrdnju koju sam pročitao u jednoj raspravi na jednom auto forumu...
uglavnom...išao sam na put u službenom c4 koji ima komp....broj na ekranu fakat zavisi o stisku na gas pedalu....kad ubrzavam potrošnja vrtoglavo raste ali kad pustim gas cifra je 0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=14 ... otro%9Anju
evo našao sam i tu raspravu...na istu temu kao i ova...neko je objasnio i kako to da motor i dalje radi bez dotoka goriva...nešto s kinetičkom energijom ovo ono
Tačno je da savremeni motori uopšte ne troše gorivo kada idu po inerciji, dakle bez pritiskanja gasa! Radi se o tkz. potisnom ubrizgavanju, jer kada dostignete određenu brzinu i pustite gas motor menadžment prekine ubrizgavanje goriva (u cilindre ulazi samo zrak) i tako će biti sve dok ponovo ne pritisnete gas ili jako ne smanjite brzinu kretanja kada se opet počinje sa ubrizgavanjem goriva. Nije to nikakav perpetuum mobile već standardna stvar za svaki savremeni motor!
Princip rada board computera je vrlo jednostavan, ali i vrlo nepouzdan.
Postoji MAF senzor (Mass Air Flow) koji mjeri protok zraka u usisnoj grani. Ta informacija, zajedno sa informacijom o pređenom putu, obrađena na način svojstven svakom proizvođaču, daje ti broj koji predstavlja lit/100 km.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#22
Ovo važi za motore s karburatorom. Kod motora s ubrizgavanjem postoji automatski prekid dotoka goriva kad se pusti gas, jer u cilindrima ostaje dovoljno goriva da se taj broj obrtaja održava. Ako brzina spadne ispod neke granice dotok goriva se vraća. Dakle, pri kočenju motorom motor prekida dotok goriva.nosara wrote:Jedan od pouzdanih nacina da se ustedi na gorivu je izbjegavanje kocenja motorom.
Ne slažem se da vozim na području najvećeg okretnog momenta. Kod mene je to oko 3600/min. Zar to nije prevelik broj obrtaja za štednju?! Brzine treba mijenjati što prije je moguće, naravno motor se ne smije mučiti ni trzati.
Ni za ovo paljenje-gašenje se ne slažem. To je isto bilo u vrijeme karburatora. Danas stručnjaci preporučuju da se auto ugasi ako se stoji više od 15 sekundi (naravno sa stanovišta potrošnje, elektromotor je drugi par čarapa).
Dalje, ovo sa papučicom gasa do kraja pali samo do određenom broja obrtaja, jer se leptir pri punom gasu nalazi u povoljnijem položaju za potrošnju. Auto Bildovi stručnjaci su testirali i došli do zaključka da kod benzinaca puni gas do nekih 2000/min donosi štednju, iznad toga nema efekta.
- keno@SA
- Posts: 196
- Joined: 21/02/2007 10:07
#23
Područje obrtnog momenta nije fiksan broj....kažeš vozio si na 3700 o/min.AdnanSA wrote:Nije mi jasno ovo oko obrtnog momenta i potrosnje.
Potrosnja je najmanja u podrucju obrtnog momenta???
Ok kod dizela ali kod nekog benzinca koji se brze vrti cisto sumnjam.
Ne vjerujem da neka Honda koja ima najveci obrtni momenat na 5000 obrtaja trosi manje na 5000 obrtaja nego na 2000 obrtaja.
Ja uvijek kroz grad vozim petom brzinom 60 km/h na 1900 obrtaja i auto trosi prosjecno 7 litara.
Kada sam pokusao koristiti trecu brzinu i voziti 60 km/h na 3700 obrtaja gdje je najveci obrtni momenat prosjecna potrosnja se povisila na 9 litara.
Kod tebe je možda područje momenta od 2500-4300 (karikiram).
Bitno je što efektnije voziti, odnosno iskoristiti maksimalno potencijal. Ja govorim o tome, da dovedeš auto na 60 na sat, vozeći u području obrtnog momenta, i onda održavaš brzinu u stepenu prenosa kojem želiš. I ako si recimo u 4 brzini, i ako dodaš naglo gas, auto neće odreagovati onako kako si očekivao, a progutaće više goriva nego da si bio i 3 stepenu prenosa i malo samo dodao gasa, da postigneš željeno ubrzanje.
- lucky_strike
- Posts: 27
- Joined: 19/02/2007 13:14
- Location: sarajevo
#24
mislim da bi za ovu temu najpametnije bilo pitati taxi vozace..jer nema vecih cicija
- Romeo 80
- Posts: 4377
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#25
Znam ja vrlo dobro princip rada motora sa unutrašnjim sagorijevanjem! Ali nije to sad bitno. Ono što je bitno je da je istina da u gore opisanoj situaciji moderan motor zaista NE TROŠI gorivo!!! I da, mogao bi preći milion kilometara bez kapi goriva, ali svi znamo da u praksi nije moguće konstantno voziti nizbrdo. Ovdje niko nije govorio o principu rada board computera i nebitno je kako on mjeri potrošnju! Kada automobil ide po inerciji bez gasa i pod uslovom da mjenjač nije u leru neće se ubrizgavati gorivo u cilindre jer je to nepotrebno razbacivanje.keno@SA wrote:Romeo...vidi...princip rada SUS motora je da se u cilindar dovede određana smjesa goriva i zraka, i ovisno o tipu motora (dizel ili benzin) ta ista smjesa se dovede do paljenja. Po tvojoj tvrdnji, ako ja idem nizbrdo, i držim konstantnu brzinu, da mi board pokazuje 0....bez pritiskanja gasa...i ti meni kažeš da ja mogu preći milion kilometara a da neću potrošiti ni kap goriva??? Izvini, ali automobili su mi posao, i moram ti reći da si u krivu.Romeo 80 wrote:MRAVOJED wrote:baš sam išao provjeriti ovu gornju tvrdnju koju sam pročitao u jednoj raspravi na jednom auto forumu...
uglavnom...išao sam na put u službenom c4 koji ima komp....broj na ekranu fakat zavisi o stisku na gas pedalu....kad ubrzavam potrošnja vrtoglavo raste ali kad pustim gas cifra je 0
http://www.forum.hr/showthread.php?t=14 ... otro%9Anju
evo našao sam i tu raspravu...na istu temu kao i ova...neko je objasnio i kako to da motor i dalje radi bez dotoka goriva...nešto s kinetičkom energijom ovo ono
Tačno je da savremeni motori uopšte ne troše gorivo kada idu po inerciji, dakle bez pritiskanja gasa! Radi se o tkz. potisnom ubrizgavanju, jer kada dostignete određenu brzinu i pustite gas motor menadžment prekine ubrizgavanje goriva (u cilindre ulazi samo zrak) i tako će biti sve dok ponovo ne pritisnete gas ili jako ne smanjite brzinu kretanja kada se opet počinje sa ubrizgavanjem goriva. Nije to nikakav perpetuum mobile već standardna stvar za svaki savremeni motor!
Princip rada board computera je vrlo jednostavan, ali i vrlo nepouzdan.
Postoji MAF senzor (Mass Air Flow) koji mjeri protok zraka u usisnoj grani. Ta informacija, zajedno sa informacijom o pređenom putu, obrađena na način svojstven svakom proizvođaču, daje ti broj koji predstavlja lit/100 km.