motorno ulje

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
Ontario
Posts: 32
Joined: 07/04/2004 15:10

#1 motorno ulje

Post by Ontario »

Zanima me sta mislite koji proizvodjac ima najbolju kvalitetu , koja je razlika izmedju mineralnog i sintetickog ulja i koliko cesto je potrebno da ga mjenjam.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#2

Post by nineac »

Ovako, moje mišljenje je:
1.Castrol
2.Mobil 1
3. Shell
4. Total/Fina
5. Valvoline

Razlika između mineralnog i sintetičkog, je što je mineralno naknadno obrađeno hemijsko/fizičkim postupkom, te dodato dosta daitiva koji čine to ulje dosta izdržljivijim, lakotečivim itd!
Zavisno od auto, ali u principu sipaj minimalno 10W40, ako ti je novije auto 5W40, a ako živiš u kanadi, te ti je prosječna zimska temperatura -20 sipaj 0W40 ili jiš bolje 0W30 (ali 0W30 obavezno zamjni sa 0W40 ili 5W40 kada dođe proljeće)!
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#3

Post by ado-šampion »

Kad smo već kod toga ja trenutno sipam Valvoline Turbo V 15W-40 (mineralno) i mijenjam savkih 3000 km, ali namjeravam preći na Valvoline SynPower 5W-40 (potpuno sintetičko) i mijenjati svakih 10000 km (koliko su i propisani intervali zamjene). Šta mislite?
Ne znam meni se Castrol nije svidio, sipao sam Magnatec jedno vrijeme i trošio ga je pravo puno (u granicima dopuštenog), više nego ovaj najobičniji Valvoline (Turbo V).
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#4

Post by nineac »

Magnatec je rjeđe ulje, a i može biti vrlo lako kopija, pošto je castrol najomiljeniji za kopirati. inače , Castrol je poznat zato što ga auta malo troše, pa mi se čini više to nekom kopijom.
Inače, Turbo V je korektno ulje, i nema potrebe da ga mjenjaš na 3.000 km, džaba bacaš pare. Ako je propisano 10.000 trebaš vidjeti koje ulje je tvornički ropisano.
Eto ja preptpostavlja d ati je auto starije od 7 godina, što znači da je proizvođač naveo da se sipa ulje koje zadovoljava kvalitetu API SG/CD ili više, ali oni taj interval određuju prema kvaliteti API SG/CD. Kako Valvoline Turbo V dobro nadmašuje tu kvalitetu, nemaš potrebe mjenjati na 3.000, mjenjaj na 8.000! Prvo provjeri u knjižici dali smiješ sipati u motor 5W40 ulje, ako smiješ, onda sipaj synpower, ali onda ga i mjenjaj na 10.000 km. Inače, koje je auto?
User avatar
Edin H.
Posts: 47001
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#5

Post by Edin H. »

nineac wrote:Ovako, moje mišljenje je:
1.Castrol
2.Mobil 1
3. Shell
4. Total/Fina
5. Valvoline

Razlika između mineralnog i sintetičkog, je što je mineralno naknadno obrađeno hemijsko/fizičkim postupkom, te dodato dosta daitiva koji čine to ulje dosta izdržljivijim, lakotečivim itd!
Zavisno od auto, ali u principu sipaj minimalno 10W40, ako ti je novije auto 5W40, a ako živiš u kanadi, te ti je prosječna zimska temperatura -20 sipaj 0W40 ili jiš bolje 0W30 (ali 0W30 obavezno zamjni sa 0W40 ili 5W40 kada dođe proljeće)!
Premda nisam ucestvovao u ovoj temi mislim da si mi puno pomogao ovim objasnjenjem.
Vozim BMW-a i pise u servisnoj knjizici da je masina konstruirana na nacin da joj ne trebaju aditivi, i da u odredjenim okolnostima to moze biti cak i stetno.
Znaci u skladu s onim sto si ti rekao u obzir dolaze samo sinteticka ulja.
putnik
Posts: 262
Joined: 05/06/2003 00:00

#6

Post by putnik »

Ja sam sa Modričinom sintetikom 5W40 vrlo zadovoljan. Bar znam da nije Široko Briješki dupljak.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#7

Post by ado-šampion »

nineac wrote:Magnatec je rjeđe ulje, a i može biti vrlo lako kopija, pošto je castrol najomiljeniji za kopirati. inače , Castrol je poznat zato što ga auta malo troše, pa mi se čini više to nekom kopijom.
Inače, Turbo V je korektno ulje, i nema potrebe da ga mjenjaš na 3.000 km, džaba bacaš pare. Ako je propisano 10.000 trebaš vidjeti koje ulje je tvornički ropisano.
Eto ja preptpostavlja d ati je auto starije od 7 godina, što znači da je proizvođač naveo da se sipa ulje koje zadovoljava kvalitetu API SG/CD ili više, ali oni taj interval određuju prema kvaliteti API SG/CD. Kako Valvoline Turbo V dobro nadmašuje tu kvalitetu, nemaš potrebe mjenjati na 3.000, mjenjaj na 8.000! Prvo provjeri u knjižici dali smiješ sipati u motor 5W40 ulje, ako smiješ, onda sipaj synpower, ali onda ga i mjenjaj na 10.000 km. Inače, koje je auto?
Auto je Daihatsu Gran Move 1.5 iz '97. Propis Api SF ili više (dakle SG je sigurno više). Gdje da provjerim u knjižici smijem li sipati 5W-40? Jedino što sam primjetio je tabela viskoznosti ulja i ako je to u njoj nema 5W-40.
Ovo sam zaboravio napiusati: Ispod haube na onoj kartici na kojoj pišu intervali zamjene piše da se ulje mijenja svakih 10000 km ili 6 mjeseci. Moram li onda mijenjati svakih 6 mjeseci? Ja mislim da ne.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#8

Post by nineac »

To svakih 6 mjeseci znači da s eulje mjenja pred zimu i poslije zime. Što? Usljed atmosferskih promjena ulje nakupi raze prljavštine, vlage itd. Te ako ne prelaziš dovoljno km tokom godine, onda ga zamjeni u svakom slučaju poslije zime, te pred zimu. S obzirom na konstrukciju motora, neveliku kompresiju, te inače vrlo efikasnu iskoristivost tog motora, sipaj 10W40 i nemoj se amarati ostalim gradacijama!
BMW traži visoke obrtaje, te jače ulje. Inače, BMW ima vrlo malo odstupanja za razliku od ostalih auta, te je dosta preciznije napravljen, te nikako nesmije trošiti ulje. Stoga sipaj 5W40, ako ga troši, onda nešto 100% nije uredu sa mašinom, normalno ako je ulje original!
dugi
Posts: 476
Joined: 05/09/2004 15:06

#9

Post by dugi »

Ja u zadnje vrijeme sipam ulje Meguin, marka nije poznata ali je ulje dobro, i nakon predjenih 1500-2000km jos uvijek se pomalo zuti na sipki kad provjeravam nivo ulja.
Prije toga sam probao Valvoline, Shell i Castrol. Mogu reci da je ovo polusinteticko ulje u gradaciji 10W-40 bolje od ovih poznatih ulja (sa istom gradacijom).
Mislim da je bolje kupiti original ulje iz Njemacke makar marka bila malo poznata, nego "original" ulja iz Sirokog Brijega, gdje se uglavnom nalaze sva predstavnistva poznatih marki.
Uh
Posts: 225
Joined: 22/01/2003 00:00
Contact:

#10

Post by Uh »

nineac wrote:Ovako, moje mišljenje je:
1.Castrol
2.Mobil 1
3. Shell
4. Total/Fina
5. Valvoline

Zavisno od auto, ali u principu sipaj minimalno 10W40, ako ti je novije auto 5W40, a ako živiš u kanadi, te ti je prosječna zimska temperatura -20 sipaj 0W40 ili jiš bolje 0W30 (ali 0W30 obavezno zamjni sa 0W40 ili 5W40 kada dođe proljeće)!

Dali je iko od vas cuo na koji nacin sse ulje mjeri?


VIZKOZITET


Znaci taj vizkozitet ulja je rok ili duzina vijeka ulja. (koliko dugo je "masno" i dobro za podmazivanje)
Nesto poput jestivog ulja, nemozes deset puta peci krompir u istom ulju.

Isto tako se mjeri gustoca ulja na primjer 5w20, 10w30 ili 20w40 i tako dalje.
Sta znace brojevi?
Brojevi oznacavaju gustocu ulja, stoga sto je broj veci ulje je gusce. Prema tome ako zivis u Kanadi onda zimi je dobro, pozeljno, koristiti ulje manjih brojeva jer je rijedje i lakse za motor prilikom startanja, a ljeti moze se koristiti ulje sa vecim odnosno 10w30, ,,,,,20w40 su ulja za Dizele.


nadam se da sam bio dovoljno jasan
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11

Post by ado-šampion »

nineac wrote:To svakih 6 mjeseci znači da s eulje mjenja pred zimu i poslije zime. Što? Usljed atmosferskih promjena ulje nakupi raze prljavštine, vlage itd. Te ako ne prelaziš dovoljno km tokom godine, onda ga zamjeni u svakom slučaju poslije zime, te pred zimu. S obzirom na konstrukciju motora, neveliku kompresiju, te inače vrlo efikasnu iskoristivost tog motora, sipaj 10W40 i nemoj se amarati ostalim gradacijama!
BMW traži visoke obrtaje, te jače ulje. Inače, BMW ima vrlo malo odstupanja za razliku od ostalih auta, te je dosta preciznije napravljen, te nikako nesmije trošiti ulje. Stoga sipaj 5W40, ako ga troši, onda nešto 100% nije uredu sa mašinom, normalno ako je ulje original!
Ja prelazim skroz malo tokom godine. Tako da od zime do zime ne dostignem ni blizu tih 10000 km (možda to što je auto za nepunih 8 godina prešlo samo 65000 km dovoljno govori). U tom slučaju (dakle da mijenjam prije i poslije zime) mislim da mi je SynPower preskup, tako da sada mislim uzeti DuraBlend 10W-40 (ne znam nešto sam se naložio na sintetičko ulje pa nek' bude makar polusintetika). Šta misliš?
Inače koje su prednosti odnosno nedostaci sintetičkog ulja u odnosu na mineralno?
RPM
Posts: 1048
Joined: 11/01/2004 00:00

#12

Post by RPM »

najbolje je koristiti ulja propisana od proizvodjaca automobila i ako je ulje orginalno onda tesko da ce se primjetiti razlika izmedju recimo Castrola i Valvoline ili Mobila ... u prodaji se nalaze tzv. multigradna ulja s visokim indeksom viskoznosti, koja pokrivaju vise nego jedan razred viskoznosti po normativima SAE (Society of Automotive Engineers )

kad se govori o viskozitetu misli se prvenstveno na KINEMATICKI viskozitet [m2/s] (postoji i dinamicki [N/m2]) i prestavlja mjerilo trenja izmedju slojeva samog ulja ili tekucine ... gusto ulje uzrokuje preveliki tarni otpor i u takvom slucaju je potrebno mnogo snage da bi se motor okretao prilikom pustanja u rad, ako je ulje medjutim prerijetko, ne stvara dobar film izmedju kliznih povrsina pokretnih dijelova sto dovodi do habanja kontaktnih povrsina.

glede aditiva, ulje s raznih dijelova motora ispire strugotine koje nastaju uslijed trosenja metala, dio ostataka izgaranja se provuce pokraj klipnih prstena i ulazi u korito, kiseline, chadj, katranski sastojci, cestice metala i druge necistoce motora ulje mora otapati i zadrzavati u sebi jer bi se inace u provrtima za ulje i kanalima, zljebovima klipnih prstena i procistacima sakupio talog necistoce koji bi zakocio ili posve zaustavio proces podmazivanja .... zato se ulju dodaju razni dodaci (aditivi) koji otapaju necistocu ili je rasprse na mikroskopske djelice da plivaju u ulju.

sinteticko ulje bi trebalo biti dugotrajnije.

hint, nije preporucljivo sipati mineralno poslje sintetickog. ...
Ontario
Posts: 32
Joined: 07/04/2004 15:10

#13 motorno ulje

Post by Ontario »

ja sam cuo i provjerijo sam na par mjesta da ako mjenjas sinteticko ulje (ne vezano za marku ulja) ispod 8 hiljada kilometara rizikujes da unistis masinu , a ovo opet savisi od tipa vozila . Ne profesijalno objasnjenje je da sinteticko ulje prvih 3-5 hiljada kilometara cisti masinu , poslje toga se razradi i pocinje da ostavlja zastitni sloj u motoru ako da ako ga neko mjenja ispod 5 hijada kilometara rizikuje da zakuje masinu zato sto ona ostane suha . Ako iko od vas mjenja ulje u ovlastenim servisima dobice istu informaciju . Prema njihovim informacijama najbolje je mjenjati sinteticko ulje izmrdju 10-12 hiljada kilometara .
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#14

Post by nineac »

Prva stvar: previše ste zakomplikovali! Drugo: Neko reče za diesele 20W40, u prodaji je 20W50, ali 20 označava viskozitet, te kod hladnih startova je izuzetno gusto, što nije preporučljivo nikome, a kamoli modernom dieselu sa turbinom promjenjive geometrije.
Ulja 5W30 ili 0W30 nisu za naše podneblje, jer imamo vruća ljeta, a oznaka 30 označava do kolike temperature je preporučeno to ulje koristiti (vanjske temperature). Znači za naše podneblje idu sljedeća ulja: 15W40,10W40,5W40,0W40 ili umjesto 40 oznaka 50! To da s eposlije sintetičkih nesipaju mineralna su čiste gluposti, jer to još niko nije dokazao, a neko reče neka uništavanja motora. Dajte ljudi pustite budale. U bilo koji motor (osima ako nije nešto izuzetno zahtjevno kao novi VW dieseli sa Pumpa-Duse sistemom ubrizgavanja, ili BMW-a M3/5) možete nasuti INA-u Delta SINT 10W40 i ništa se neće dogoditi, jer su tu inu već ispitali stručnjaci VW-a,BMW-a;Mercedesa i dali odobrenje, stoga valjda oni znaju boilje od nekog mehaničara kojem je karburator i dalje osnova njegovog obrazovanja!
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#15

Post by ado-šampion »

Tačno tako! E onda je odo na Valvoline DuraBlend 10W-40, pa ako se mojem japancu saspe mašina ovi naši mehaničari nek pređu na ubrizgavanje! :lol:
RPM
Posts: 1048
Joined: 11/01/2004 00:00

#16

Post by RPM »

nineac, ako fino procitas slovo po slovo niko nije napisao da se ulje ne sipa vec da nije preporucljivo iz razloga sto svi proizvodjaci ne otkrivaju svoju "recepturu" u potpunosti vec neki aditivi ostaju sklonjeni od ociju javnosti ... ako se u vecem omjeru mjesaju dva ulja razlicitog porijekla pa cak i razlicitog prozivodjaca sasvim je moguce da dodje do procesa "kristalizacije" tj stvaranja sitnih mikroskopskih cestica usljed razlicitog hemijskog sastava koje se taloze na nezeljenim mjestima.
ovo ce ti reci bilo ko ko je bio na nekom kursu o motorima i motornim vozilima ili neko ko se bavi problemom podmazivanja lezista turbina sa visokim brojem obrtaja ... naravno da motor automobila nije toliko osjetljiv iz razloga sto ni parametri rada nisu extremni ali da imam skup automobil vodio bih racuna i o tome ...

ima dosta o tome i na netu, ta nisu valjda mehanicari karburatorskog ranga poceli razvijat svoje teorije .... :lol:
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#17

Post by nineac »

Stoji to da to treba izbjegavati, ali ni mineralna ulja više nemaju hidrospokpski problem kao nekada, a prave se da što više podnesu upravo takva mješanja, jer se vrlo čestu u jednom autu pomješa 10 različitih vrsta ulja!
eniss
Posts: 41
Joined: 09/02/2005 10:02

#18 ina

Post by eniss »

Ina delta je kvalitetno ulje,stari mi iso u njemacku i gore uso mobil 10/40 preso 8 000 pritisak nije pado ispod 2, ovdje koje god sam uso osim ININOG poslije 4 000 pada na 1,5. Znaci odje se svako ulje pakuje u GRUDAMA
Post Reply