Motori i izdrzljivost .

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#1 Motori i izdrzljivost .

Post by whow »

Da li znate koji automobili u compact klasi ( Golf , Astra , Civic , Focus , Mazda 3 , Megane i slicni) imaju najizdrzljivije motore i ostale komponente!
whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#2

Post by whow »

Moj badzo je vozio Chevrolet Cavalier RS sa V6 masinom kome se brojac stao na 400 000 km. Pretpostavlja se da vozio jos neki 30 000 km prije nego sto se ovaj motor zauvjek ugasio. Zadnjih par hiljada km je trosio vise ulja nego goriva.
Moje auto sa najvise km je bio VW GTI sa 253 000 ( brojac ponovo stao ) i provodio sam vise vremena pod njim nego u njemu .
Cuo sam price o Toyotama koje predu 900 000 km ali ja takvu nisam vidio da to i potvrdim.
Prijatelj mi ima GM Siera V8 koristi je kao radni pick up presla pola miliona i jos vozi skoro ko nova jednom zamjenio transmisiju .
vier_ringe
Posts: 209
Joined: 24/03/2004 13:03

#3

Post by vier_ringe »

O tome koliko moze preci neki motor ne moze se bas tako olako pricati.Svaki motor mozes vrlo brzo unistiti a isto tako mozes od njega napraviti masinu koja ce te sluziti i preko 1 000 000km.Sto se tice konstrukcije, neki proizvodjaci imaju nesto manji razmak klip/cilindar (BMW), pa tako tim motorima osobito steti grublji hladni start isto kao i grubo razradjivanje.Druga stvar je pitanje je li motor atmosferski(usisni ili je turbo..naravno da su ovi pogonjeni turbo punjacima vise optereceni, ali oni su u tvornici vec programirani da podnose ta opterecenja jer imaju jace klipove, lezajeve radilice itd...Sam turbo moze funkcionisati dosta dugo, skoro koliko i atmosferski motor ako se propisno odrzava.zahtjeva malo paznje pri hladnom startu, kao i redovno svjeze i kvalitetno ulje..takodjer, ima nekih pravila, zahtijevaju povremeno oko 2 min voznju na 4000/benzinci 5000) obrtaja kako ne bi doslo do zabusenja zbog ceste gradske voznje..Posebno trebas biti pazljiv prilikom gasenja motora, i uvijek ga pusti da radi na praznom hodu koju minutu kako bi obrtaji turbine pali na obrtaje praznog hoda jer u protivnom kada ti ugasis motor, cirkulacija ulja prestaje, a mnogo sporije se prestaje vrtiti turbina koja je malocas radila na i do 200.000 obrataja/min od motora koji je radio manje od 1000 obrtaja/min..tada se ona najvise haba, jer se pregrijava i trosi zbog nedostatnog podmazivanja.
Sto se tice motora bez turba, benzinski motori kod hladnog starta propuste koju kapljicu benzina kroz zidove cilindara prilikom sagorijevanja koji se tamo mjesaju sa uljem..Tako kod cestih hladnih startova i stalne voznje na kratkim dionicama, motoru koji prelazi gradom nekih 10.000km to ulje moze "dohakati"..nakon 15.000 km neki su motori vec unisteni..Zato ja preferiram auta sa normalnom godisnjom ilometrazom, a ne ona koje vozaju profesorice od kuce do skole!Naravno da se to moze sprijeciti, ali taj mali udio benzina kod svakog starta pocinje da isparava tek nakon 20-ak predjenih km..ili da se ulje mjenja svakih 1000km:)!!!Sto se tice ostalih komponenti, jedni imaju bolje ovo, a drugi imaju bolje ono...
Utice i u mnogome kvalitet ulja, goriva, a pogotovo nacin voznje...Ima ljudi koji misle da stede motor(primjerice dizele), stalno ga voze sa punim gasom a mjenjaju brzine na oko 3000 obrtaja, sto opet i nije tako visok broj..Dijelovi se trose i tako jer kod punog gasa je motor max opterecen.

Znam da nisi ovo trazio kao odgovor, ali hocu da ti kazem da je sam vlasnik onaj koji odredjuje vijek trajanja motoru..Vecina njih je vec programirana u tvornici za 250.000km u tvornici(skoro sve europske marke, za USA ne znam), a znas da je i motor f1 namjesten na zivotni vijek od 400km(ili manje), pa se desi da neki otkaze u pola utrke, a neki opet na kraju utrke ima jos snage da nastavi dalje..
Dakle, u ovom slucaju i megane moze trajati duze od focusa, a astra opet duze od obojice!
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#4

Post by nineac »

Eto sve ovo što je Vier_ringe napisao!
VW podešava svoje motore da izdrže 300.000 km, a svi proizvođači traže da ima to bude minimum!
Međutim, najbitnije od svega je koliko je noga teša na gasu tokom razrađivanja motora prvih 2-3.000 km! Ako tokom razrađivanja neprelazite 3.000 o/min kod benzinaca ili 2.500 kod diesela, nema naglih davanja gasa, kod hladnog starta neprelazite 2.000 o/min te koristite puno sintetičko ulje (5W40 ili 0W40) sve su šanse da ćete taj životni vjek nadmašiti.
Najvažniji je hladan start, inače kada ulje dosegne radnu temperaturu, razrađeni motor sa ispravnim sistemom hlađenja može i mora voziti i 2 sata ako treba maksimalnom brzinom bez posljedica! samo kada stanete poslije takve vožnje "odmorite" motor par minuta u leru neka sam sebe ohladi, jer nekada ljeti motor može prokuhat nakon gašenja, a tako se ulje najbolje hladi te turbina kod auta koji je imaju se pravilno podmazuje dok se zaustavlja. inače, poslije jače vožnje ako ugasite odmah motor prekinuli ste dovod ulje turbini koja se još uvjek okreće!!!
whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#5

Post by whow »

Ma sve to stoji , ali recimo da na primjer imamo jednake ili slicne uslove rabljenja, koje ce auto (naj) duze voziti? Ja sam negdje citao mislim u Moto Sportu da Americki automobili imaju duzi vjek exploatacije.
Da bas su pisali o novom Chevroletu Cobalt koji zamjenjuje Cavalier-a. Cobalt ce biti graden na Delta ili Teta platformi , sad se ne sjecam, uglavnom ovo se platforma koja se korist za Opel Astru , Satun Ion i neke druga GM vozila. Komentar je glasio da zbog structure ove platforme novi Chevrolet ima sportskiji osjecaj i bolje upravljanje ali sa druge strane da vjerovatno nece bit dugoga vjeka kao Cavalier. Kakve veze nova platforma ima sa vijekom trajanja ja nisam uspio da odgonetnem!
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#6

Post by nineac »

E pazi, ti govoriš o motorima V6 ili V8 koji imaju 3,4,5,6 pa i 8 litara zapremine, onda možeš porediti samo takve slične motore iz evrope, npr. BMW-ov 4.4 litreni V8 ili Audijev 4.2 litreni V8. Ti motori moraju bez problema napraviti 500.000 km što se tiče mehanike!
botulin
Posts: 83
Joined: 14/01/2005 01:43
Location: Seher Sarajevo
Contact:

#7

Post by botulin »

ja sam ima violetu i sa njom sam grad obis`o 6 puta

do stupa sam znao vintat

prodo u ratu i sada se sa sjetom sjecam 8)
asixx
Posts: 54
Joined: 04/02/2003 00:00

#8

Post by asixx »

botulin wrote:ja sam ima violetu...
haha..ima sam i ja jednu kad mi je bilo 7.

zet mi ima golf2 gtd, presao je s njim pola miliona i jos auto ide. imao sam i ja gtd-a, i da ga nisam prodo sumljam da bi preso s njim 300 hiljada(bio sam na 240k).
inace vazi pravilo da motor s manjom relativnom snagom duze zivi.
dugi
Posts: 476
Joined: 05/09/2004 15:06

#9

Post by dugi »

Tacno je da bi motori sa manjom specificnom snagom po litri zapremine trebali duze trajati, ali ne mora biti tako. Zavisi ko ga vozi i kako.
Jedan moj poznanik je kupio prije dvije godine novu seat ibizu 1.6 16V iz salona pravo na auto put da vidi koliko moze ici, auto sa nultom kilometrazom je vozio 180km/h :shock:
Taj auto ce tesko izdrzati i 100.000km.
Kupio sam 1997god uvezenog kadetta 1.6i (66kw)starog 11god sa stanjem na brojacu 144.700km, koliko je vraceno km to ce ostati tajna :)
Presao sam sa njim 100.000km, bez servisa, sa mijenjanjem ulja i filtera i dva puta vodene pumpe.
Vise je proveo iznad 3500-4000 o/min nego ispod, momacka voznja, skoro svaku noc su bile trke itd...
Prodat je sa 247.000 km, uz promjenu hladnjaka i danas vozi bez problema sa skoro 300.000km.
Naravno nikada nije bio forsiran hladan motor i nisam stedio na ulju i filterima.
Sad imam lagunu 2.0 i na 190.000km sam mijenjao glavu motora :roll:
Ovo su moja iskustva, imao sam jos auta ali kratko za neku procjenu trajnosti.
Last edited by dugi on 16/01/2005 15:20, edited 1 time in total.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#10

Post by nineac »

J sam imao OPEl Asconu 88 god, 2.0 tvornički tuniranu sa 115 ks na 147 ks (čip,bregasto vratilo, ventili, izduvna grana) i prodao sam je sa 465.000 km. Trkao sam se s njom, divljo, nema šta nisam radio, ali nikad, nikad nisam prešao 2.000 obrtaja dok se motor ne ugrije. Na 400.000 km je počeo trošiti oko 2-3 dcl ulja na 1000 km!!!
A uvjek sam sipao bar polusintetičko ulje.
Sve je stvar odnosa prema automobilu, tako da ako vi njemu dajete extra ulje, pazite kako ga vozite dok je hladan, razrađujete polako itd, to će vam se višestruko vratiti!
Inače, američki motori rjetko prelaze 6.000 obrtaja a imaju vrlo veliku zapreminu, te s te strane su u prednosti. međutim, evropski motori koriste skuplje materijale, te su preciznije i kvalitetnije sastavljeni!
Takođe, evropski motori su dosta efikasniji što je uzrokovano dosta većom cjenom goriva, tako da su evropljani silom prilika napravili bum u diesel-skoj tehnici koja je nepoznata amerikancima. Danas amerikanci plaćaju litar goriva pola marke, međutim , koliko dugo će to trajati već je pitanje. Takođe, danas npr. BMW 3.0 d Biturbo sa 272 ks i 560 nm pri 2.000 o/min i prosječnom potrošnjom od 8.0 litara je efikasniji od svih američkih V8 benzinaca!
whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#11

Post by whow »

Ma znam ja to za V8 i V6 motore al ovaj Chevrolet Cobalt ce biti
4 banger ( cetri cilindra ) i ulazi u GM line up umjesto Cavaliera koji je bio najprodavanije Americko auto u compact clasi (duplo veca prodaja od Focusa koji ima pribliznu cijenu zavisno od modela). Biti ce naravo i
200 ks verzija i slicno standardna verzija ce dolaziti sa motorom 2.2 l zapremnine i 170 ks sto je po meni vise nego dovoljno. Mene je iznenadila razllika u pristupu ovom autu 1.) Raden na platformi koja je razvijena u Europi, 2.) Pokriva samo compact segment (Golf, Astra) a ne small (Polo , Corsa) i compact kao sto je to cinio Cavalier, 3.) Cijena ce biti nesto veca od Cavaliera i primjerena clasi
( Cavaliera si mogao kupiti novoga za mozda 15.000 km kao recimo Skodu od koje je po mom misljenju puno bolje auto), 4.) Komentar kaze da se islo po uzoru na Europska auta ( pouceni uspjehom Mazde 3 ) te pise da " Novi Chevrolet Cobalt vjerovatno nece trajati dugo kao tvoj stari Cavalier jer je graden na Europskoj platformi" ali se zato dobiva na performancama i ugodaju. Mislim da je doslo do spoznaje da prosjecan vijek auta bi trebao biti 10 godina te stoga nema ni potrebe praviti auta koje ce trajati 20 godine specijalno kada se ima u vidu da za 20 godina citava tehnologja ce biti vjerovatno drugacija. Sada brugo je pitanje hoce li Cobalt biti odgovor Mazdi 3 ? To sto je neko napisao za americka auta da imaju slabije masine od Europskih nije tacno , ako se gleda standardna varijanta a ne GT i sl. To je ustvari i jedina prednost Americkih auta. Evo uzmimo npr compact clasu dok su Japanci i Europljani u osnovnu varijantu stavljali 115 ks GM je stavljao 140 ks a sade ide na 170 ks.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#12

Post by nineac »

Izvninjavam se, ali zbog patriotskih razloga amerikanci su uvjek smatrali VW i slične tkz. "euro trash"
To "euro trash" je kvalitetnije sastavljeno nego bilo koji Cadillac a ne Chevrolet Cavalier kojeg sam imao priliku vozati! Američki plivajući ovjes koji malo toga zajedničko ima sa performansama, slabe kočnice, bučni motori, slaba izolacija, očajna plastika, te sve to zajedno užasno loše sklopljeno, nemaju nikakve šanse protiv npr. Golfa ili Mazde 3!
Cavalier je imao 2.2 litreni četverocilindraš sa 115 i 140 ks. Izvući 140 ks iz 2.2 ltr motora može i Volga ili Lada, a ne Chevrolet.
Ja sam ti dao već odgovor što npr. takvog motora nema u npr. Corsi jer netreba evropskom tržištu, a Corsa dolazi sa 1.8 ltr motorom i 125 ks koji su vjeruj mi efikasniji od tog 2.2 ltr motora.
Sada u Cobaltu će biti primjenjena u potpunosti OPEL-ova tehnika. Trenutno opelov 2.2 litreni 4-cil motor razvija 147 ks u opelovim modelima a 135 ks u Saturnovim modelima (USA) te 155 ks u opelu 2.2 DIRECT!
Taj motor se pojačava na 170 ks, te će se prvo primjeniti u evropi!
Za ameriku dolazi balgo izmjenjen zbog američkog slabijeg i prljavijeg goriva!
Sve u svemo, poenta je što su evropljani u svemu pretekli amerikance, a za američki kvalitet najbolje govori njihova prodaja u evropi!
vier_ringe
Posts: 209
Joined: 24/03/2004 13:03

#13

Post by vier_ringe »

A danas vec vjerovatno vecina boljih proizvodjaca ima znanje da napravi skoro pa vjecno auto.Ali cemu, kad ce za 20 god, kao sto ti rece, tehnika biti potpuno drugacija.A tu je jos i profit, koji igra vrlo vaznu ulogu u cijeloj svjetskoj industriji.Sta ce proizvodjacu auto koje ce biti apsolutno pouzdano dugi vremenski period!Automatski, servis nema neku zaradu, prodaja rezervnih dijelova takodjer jenjava, a kupci vise ne zele da mjenjaju to auto..jer nisu svi fanatici kao mi pa da uzivaju svaku sekundu za volanom
asixx
Posts: 54
Joined: 04/02/2003 00:00

#14

Post by asixx »

vier_ringe wrote:A danas vec vjerovatno vecina boljih proizvodjaca ima znanje da napravi skoro pa vjecno auto.Ali cemu, kad ce za 20 god, kao sto ti rece, tehnika biti potpuno drugacija.A tu je jos i profit, koji igra vrlo vaznu ulogu u cijeloj svjetskoj industriji.Sta ce proizvodjacu auto koje ce biti apsolutno pouzdano dugi vremenski period!Automatski, servis nema neku zaradu, prodaja rezervnih dijelova takodjer jenjava, a kupci vise ne zele da mjenjaju to auto..jer nisu svi fanatici kao mi pa da uzivaju svaku sekundu za volanom
zavisi haveru o kojem trzistu pricas. evo svabe kukaju kriza, euro, mafa jer nemogu sad da kupuju nov auto svake 2-3 godine nego svake 3-4. a drzanje cijene nekog polovnog (kupis nov auto = polovan) auta (neke firme) se odrazava na prodaju novih auta (te iste firme)...jer i ti ces sigurno ako hoces da uzmes nov auto, a znas da ces za dvije godine uzeti opet novi (sto ljudi rade na odredjenim trzistima), obratiti paznju na gubitak vrijednosti tog auta za taj odredjeni vremenski rok.
jedan dobar primjer je mercedes. auta drze cijenu nenormalno jer vaze za kvalitetna.
motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

#15

Post by motor »

jedna ispravka za nineac, taj bmw-ov 3.0d 272 kw sestak ima dvije turbine, ali se ne zove biturbo, jer su mu turbine postavljene jedna iza druge, a ne jedna za svaka tri cilindra.., tada bi se zvao biturbo.., ali to nineac vjerovatno vec zna.., ali je se malo zeznuo;)
Jos nesto, morat cu vas sve razocarati.. nevjerovatno ali istinito.. danasnji proizvodjaci, motor prave tek za 200.000 km, a ne za 300.000. govorim o motorima sa cetiri cilindra. i tako rade svi..., naravno nekima uspjeva da naprave dosta vise km, sto dobrim odzavanjem ili im se posreci..
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#16

Post by nineac »

To se zove registarsko punjenje gdje su u primjeni manja i veća turbina zavisno od broja okretaja. Znam ja da to nije Biturbo, ali nisam htio komplikovati tekst :lol:
Kod VW motori moraju izdržati 300.000 km! Za njih znam 100%, a i kod drugih je isto tako, šta to uključuje!
Prvo, svi motori moraju izdržati vrućinu u dolini smrti u USA gdje ljeti temperatura dostiže 55 stepeni, i gdje sve firme testiraju svoja auta. Kada kreću na testiranja obavezno moraju obavjestiti vlasti kada kreću i kada se trebaju vratiti. Eto kakvi su uslovi, naravno sljedeća destinacija je polarni krug norveške, švedske i finske gdje takođe svi testiraju, od VW-a do Subarua. Onda, tvornička testiranja u halama, gdje auta se totalno zaleđuju do -70 stepeni, pa se pale itd. Znači poid takvim uslovima. I sve to Vaš motor može izdržati, ali ga Vi možete skršiti za par hiljada km ako hoćete.
Znači do Vas je!
pips
Posts: 208
Joined: 16/06/2004 14:18

#17

Post by pips »

Tesko je reci u predjenim kilometrima koliko neki motor moze izdrzati.
Ako ostavimo auto na stangasu neku (jednu, dvije pet sta ja znam) godinu, bez da predjemo kilometra , motor ce riknut jednog dana.
Zakljucak: pohabanost motara bi se trebala mjeriti u obrtajima a ne u kilometrima
:-)
dugi
Posts: 476
Joined: 05/09/2004 15:06

#18

Post by dugi »

Inzinjeri u Volvu kazu da svaki motor moze da izdrzi 1.000.000 km ako bi se gasio samo zbog izmjene ulja. Toliko ima negativnog uticaja hladan start, tj.habanje koje nastaje u prvoj minuti.
Znaci recept za dugovjecan motor je:
ne gasite ga nikada, osim kad mijenjate ulje :P :-)
The_Flyer2002
Posts: 1655
Joined: 29/03/2004 20:58
Location: US
Contact:

#19

Post by The_Flyer2002 »

ma TOYOTA je najbolja i najizdrzljivija od svih (cast pojedincima)
motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

#20

Post by motor »

Prije par mjeseci sam bio na predavanjima "Neu Mercedes Antriebe", uglavnom je tema bila Brennstoffziele da ili ne.. U svakom slucaju da, ali da li kako je Mercedes to zamislio ili kako zeli Bmw to izvesti.. Studiram na Technische Univerzität Graz smjer Fahrzeugtechnik, cijeli taj smjer u Grazu je pod direknom palicom Bmw-a.., pa se na predavanjima naravno skupila cijela ekipa profesora koji su i dusom i tijelom za Bmw 8-) Svi su bili tu, da cuju, sta ljudi iz Mercedesa imaju za reci...
Uglavnom iz Mercedesa su rekle, da se trenutno motori sa 4 cilindra rade za 200.000 km.., ostalo je sve na vlastitu srecu.. Zato ne bi rekao, da VW radi za 300.000 Uostalom svaki proizvodjac ima stepen sigurnosti sa kojim je motor ispitan na max. opterecena. Krece se od 1.15 do 1.35 (ostavlja se prostora tuning-u), tako da "bolji" bi trebali imati i vecu sigurnost na preopterecenje..
soprani
Posts: 25
Joined: 29/05/2004 10:17

#21

Post by soprani »

Sve sam skonto, samo da mi neko prevede sta je Brennstoffziele ..
Inace fax si izabrao, svaka ti cast:)jos da ja znam njemacki kako treba..
motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

#22

Post by motor »

Brennstoffziele su u bukvalnom prevodu gorive celije.. Nova tehnologija pokusava napraviti energiju izmedju dvije ploce, gdje sagorjeva vodik sa oksigenom.. jasnije?? :shock:
soprani
Posts: 25
Joined: 29/05/2004 10:17

#23

Post by soprani »

Naravno, samo sam slab s njemackim:)
hvala ti, a sta kazu oni u mercedesu o tome?
motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

#24

Post by motor »

Ma ovi iz Mercedesa zele to sagorjevanje napraviti izmedju te dvije ploce.., dok Bmw tvrdi da je to neostvarljivo zbog preveliki sila, koje tu nastaju... Bmw zeli to napravitu u klasicnom motoru sa unutarnjim sagorjevanjem.., dakle ostaju cilindri, klipovi.., samo gori vodik, umjesto benzina.. :-)
motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

#25

Post by motor »

Da.., zaboravio sam reci cemu to sve vodi... nema vise stetni plinova iz auspuha.., kada to sagori ostaje samo cista izvorskavoda :razz:
Post Reply