morska voda kao gorivo?

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

User avatar
irfan2
Posts: 3656
Joined: 09/04/2004 22:41
Location: sarajevo

#1 morska voda kao gorivo?

Post by irfan2 »

http://www.engadget.com/2007/09/11/can- ... d-as-fuel/

ugl ..kakva su vasa predvidjanja ako se kroz par godina ispostavi da je moguce? ..i kolko ce se to odraziti na situaciju u svijetu ....
rihakm
Posts: 204
Joined: 04/05/2007 23:00
Location: Land of the Blind

#2

Post by rihakm »

Ma nema od toga nista!!!
User avatar
ArtefakT
Posts: 263
Joined: 23/02/2004 00:00
Location: EU

#3

Post by ArtefakT »

Onda bi mogli halalit odlazak na more ;) Realno gledajuci ne vidim nikakvu mogucnost da se to sprovede u djelo...
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#4

Post by Discball »

Moguće je itekako, možda nam je to odavno omogućeno ali je bilo ušutkano od strane naftnih lobija,.... svakako bi volio da vidim da se neki patent otvori za javnost koji nebi niko mogao spriječiti da postane dostupan masama,... pa da onda fino gledamo propast Amerike, Rusije i Arapskog svijeta koji sada vode glavnu riječ kada su fosilna goriva u pitanju.

Svakako, to bi bio drugačiji i ljepši svijet u kome bi energetski resursi bili svima dostupni i svakako bi bilo manje tuge na ovome planetu.... :-D
User avatar
Neelix
Posts: 11864
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

#5

Post by Neelix »

mozda i jest moguce, ali naftni lobiji to nece dozvoliti dok se ne potrosi i zadnji liftar naftnih rezervi
uhljupce
Posts: 240
Joined: 16/05/2007 02:02

#6

Post by uhljupce »

Odakle ce srbija uvoziti morsku vodu u tom slucaju ?
MEKANI
Posts: 3
Joined: 05/10/2007 21:16

#7

Post by MEKANI »

Mozda im braca rusi daju neke od naftovoda [citaj vodovoda]
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#8

Post by Discball »

uhljupce wrote:Odakle ce srbija uvoziti morsku vodu u tom slucaju ?
Pa fino, uvoziće iz Tuzle so i posoliti Moravu... :D :D :D :D :D :D

te nama smanjiti vanjsko trgovinski deficit, fino nama, fino njima....
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#9

Post by Fox Mulder »

Koliko treba uloziti energije da se dobije to malo? Nema perpetum mobile-a. Puno se ulozi da se dobije jako malo-zakljucak:NE ISPLATI SE
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#10

Post by Discball »

Pa ako malo pogledaš neke materijale koji se mogu naći na netu, čovjek kaže 4 unce na 100 milja ili ti malo manje od deca na 160 km ugrubo. Ah da slane vode potroši auto, a konvertor se nalazi unutar automobila.

Perpetum-mobile, malo sutra, ....energija za transformaciju utrošena < energija za pogon utrošena...
xon_sa
Posts: 1181
Joined: 30/10/2005 14:16

#11

Post by xon_sa »

Izuzetno perspektivna stvar. Prakticno na raspolaganju imamo neogranicene kolicine resursa dostupne gotovo svima, a prakticno jedini nusprodukt pri sagorijevanju vodonika je voda. Naravno ovo jos sigurno neko vrijeme nece uci u siru upotrebu jer bi moglo izazvati veca previranja na trzistu nafte sto nije u interesu znamo vec kome.

Ovi cuvari elektrana u ameriki se u svasta nesto razumiju :D

Btw. znate li kako se zove rom koji radi u elektrani kao cuvar... Gromobran :D
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#12

Post by walkabout »

Ne vidim da je sta novo ovdje. Bazicni princip ove hemijske reakcije je poznat poodavno a nazovimo komercijalniji oblik se desio prije nekih 40-ak godina. Naravno, naftni lobi je najjaci od svih ostalih, ali ideja i princip su sacuvani za mozda neka druga (nasa?) vremena.
Naravno, nema perpetum mobile. Energija ulozena da se razdvoje molekule vode na kisik i vodik je veca (ne znam koliko, proces je prilicno neefikasan sto se tice gubitka energije) od one koju dobijamo u suprotnom procesu + voda kao nus produkt sto curi iz auspuha (u vrlo malim kolicinama).
Samo gorivo kao i tocenje istog je opasno po ljudsko tijelo i mora biti 100% automatizovano. Vec postoje stanice koje toce ovo gorivo i automobili/autobusi koji idu na ovaj pogon ali je sve manje vise na ekperimentalnom nivou.
Sto se tice cijene, fosilna goriva su daleko jeftinija i jednostavno se ne isplati nikome - ali jednog dana kada ne bude izbora... 8)
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#13

Post by Discball »

walkabout wrote:Ne vidim da je sta novo ovdje. Bazicni princip ove hemijske reakcije je poznat poodavno a nazovimo komercijalniji oblik se desio prije nekih 40-ak godina. Naravno, naftni lobi je najjaci od svih ostalih, ali ideja i princip su sacuvani za mozda neka druga (nasa?) vremena.
Naravno, nema perpetum mobile. Energija ulozena da se razdvoje molekule vode na kisik i vodik je veca (ne znam koliko, proces je prilicno neefikasan sto se tice gubitka energije) od one koju dobijamo u suprotnom procesu + voda kao nus produkt sto curi iz auspuha (u vrlo malim kolicinama).
Samo gorivo kao i tocenje istog je opasno po ljudsko tijelo i mora biti 100% automatizovano. Vec postoje stanice koje toce ovo gorivo i automobili/autobusi koji idu na ovaj pogon ali je sve manje vise na ekperimentalnom nivou.
Sto se tice cijene, fosilna goriva su daleko jeftinija i jednostavno se ne isplati nikome - ali jednog dana kada ne bude izbora... 8)

Ovo objašnjenje je bilo aktualno prije 20 godina, danas postoje eksperimentalni konvertori koji iz slane vode natočene u rezervoar automobila izdvajaju vodik. Sol iz vode pospješuje reakciju pa se vodik lakše oslobađa i nema potrebe za posebnim sistemima pretakanja....
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#14

Post by Fox Mulder »

walkabout wrote:Ne vidim da je sta novo ovdje. Bazicni princip ove hemijske reakcije je poznat poodavno a nazovimo komercijalniji oblik se desio prije nekih 40-ak godina. Naravno, naftni lobi je najjaci od svih ostalih, ali ideja i princip su sacuvani za mozda neka druga (nasa?) vremena.
Naravno, nema perpetum mobile. Energija ulozena da se razdvoje molekule vode na kisik i vodik je veca (ne znam koliko, proces je prilicno neefikasan sto se tice gubitka energije) od one koju dobijamo u suprotnom procesu + voda kao nus produkt sto curi iz auspuha (u vrlo malim kolicinama).
Samo gorivo kao i tocenje istog je opasno po ljudsko tijelo i mora biti 100% automatizovano. Vec postoje stanice koje toce ovo gorivo i automobili/autobusi koji idu na ovaj pogon ali je sve manje vise na ekperimentalnom nivou.
Sto se tice cijene, fosilna goriva su daleko jeftinija i jednostavno se ne isplati nikome - ali jednog dana kada ne bude izbora... 8)
To je objasnjenje, a sad slijedi malo potpunija prica.
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#15

Post by Fox Mulder »

xon_sa wrote:Izuzetno perspektivna stvar. Prakticno na raspolaganju imamo neogranicene kolicine resursa dostupne gotovo svima, a prakticno jedini nusprodukt pri sagorijevanju vodonika je voda. Naravno ovo jos sigurno neko vrijeme nece uci u siru upotrebu jer bi moglo izazvati veca previranja na trzistu nafte sto nije u interesu znamo vec kome.

Ovi cuvari elektrana u ameriki se u svasta nesto razumiju :D

Btw. znate li kako se zove rom koji radi u elektrani kao cuvar... Gromobran :D
To mi je struka, a znam dosta o tome. Imamo mi i alternativnih izvora energije, ali necu bas da pisem detalje o tome. Ima malo i strateskih interesa. Sta treba da mi FBI zakuca na vrata. Pusac mi stalno radi o glavi, moram se malo primirit...
Last edited by Fox Mulder on 07/01/2008 14:22, edited 1 time in total.
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#16

Post by Fox Mulder »

Vodik kao zamjena za fosilna goriva nije nova ideja. Moze se to uraditi, ali nije ekoloski i ekonomski rentabilno. Slijedi objasnjenje. Izgaranjem fosilnih goriva u SUS morotorima dobivaju se svakakvi nusprodukti. Benzini i nafta su u sustini policiklicni spojevi i dodavanjem olova u raznim kolicinama je 50 tih, 60 tih. 70 tih i 80 tih godina povecavana oktanska vrijednost benzina. Bezolovni benzini se javljaju u siroj upotrebi sa kraja 80 tih godina proslog stoljeca, a sada su olovni benzini gotovo svugdje zabranjeni (nazalost na Balkanu je jos puno starih motora koji jos trose ekoloski prljavi olovni benzin.) Necu sada o hemiji (nije mi bas ni struka, ali prekomplikovano je za ovu temu), ali bitno je naglasiti da je energetska vrijednost hidrogena cak 2,7 puta veca od benzina, te ga je i manje potrebno u rezervoaru, za istu autonomiju, kad bi sve bilo idealno izvedeno. Ali nazalost nije bas sve idealno. Spajanjem dvije molekule vodika (jedna molekula je H2 ) sa jednom molekulom oxigena (kiseonika) O2 DOBIJAJAJU SE DVIJE MOLEKULE VODE UZ IZDVAJANJE ENERGIJE tj 2H2 + O2 = 2H2O + ENERGIJA. E ova izdvojena energija se koristi za neki mehaniki rad, tj pokretanje automobila i aviona. Medjutim kako nista nije idealno ipak se pri sagorijevanju javljaju i spojevi ugljenika (CH spojevi) istina u tragovima jer su to vrlo male kolicine. Problem ovdje je ispustanje tzv. NOX spojeva, kojih opet nema u znatnim kolicinama, ali to je vec rijeseno dodavanjem katalizatora. Tako sagorijevanjem ipak ne dobivamo cistu vodu, vec i ove druge primjese sagorijevanja, ISTINA U VRLO MALIM KOLICINAMA. Problem sa ekologijom je izdvajanje ogromnih kolicina vode i vodene pare (visoke su temperature), a to utice negativno na pojavu ogromnih oblaka u atmosferi i pojacanju efekta staklene baste. Znaci nije problem u otrovnim produktima sagorijevanja, vec u vodenoj pari, pa bi avioni, ispustali ogromne kolicine vodene pare i na taj naci znatno izmijenili klimu. Drugi je problem skupe proizvodnje vodika, i nesigurnosti objekata i instalacije. Potrebni su visoki pritisci za smanjenje volumena i za potpunije sagorijevanje. Vodik je i zapaljiv (sjetite se samo Hindenburga i tragedije sa kraja 30 tih godina proslog stoljeca i sve je extremno nesigurno. Moze se dodavati nesto vodika u benzin i naftu da bi se dobilo bolje sagprijevanje, ali to vec nije vodik i dobije se puno NOX spojeva. Znaci zakljucak je da se vodik kao gorivo NE ISPLATI I IZ EKONOMSKIH, A JOS VISE IZ EKOLOSKIH RALOGA (EFEKAT STAKLENIKA).
Last edited by Fox Mulder on 08/01/2008 09:17, edited 1 time in total.
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#17

Post by Fox Mulder »

xon_sa wrote:Izuzetno perspektivna stvar. Prakticno na raspolaganju imamo neogranicene kolicine resursa dostupne gotovo svima, a prakticno jedini nusprodukt pri sagorijevanju vodonika je voda. Naravno ovo jos sigurno neko vrijeme nece uci u siru upotrebu jer bi moglo izazvati veca previranja na trzistu nafte sto nije u interesu znamo vec kome.

Ovi cuvari elektrana u ameriki se u svasta nesto razumiju :D

Btw. znate li kako se zove rom koji radi u elektrani kao cuvar... Gromobran :D
Ne razumijem se je li nista. :lol: :lol: :lol:
User avatar
DobroJutroKolumbo
Posts: 1994
Joined: 19/10/2006 10:20
Location: BiH , 71000 Sarajevo , Eglema-beglema 123
Contact:

#18

Post by DobroJutroKolumbo »

A solarna i elektricna energija, ako nista onda za automobile ???? Zasto ne?
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#19

Post by Fox Mulder »

DobroJutroKolumbo wrote:A solarna i elektricna energija, ako nista onda za automobile ???? Zasto ne?
Pa moze to. Imas Toyotu prius, KAO PRVO KOMERCIJALNO HIBRIDNO VOZILO, I AMERICKI MODEL TESLA. Treba jos razrijesiti akumulatore i trajnost. Bitno je obezbijediti i autonomiju (sto vecu specificnu energiju akumulatora). Medjutim, zaboravlja se jos nesto-treba akumulatore i napuniti. Odakle ta energija? Iz elektroenergetskog sistema koji se jos vise opterecuje, te se vise trosi cumura u termoelektranama i imas jos vece zagadjenje. Oko 70 % el. energije se dobiva iz termoelektrana (u vecini sistema. Izuzetak je Svedska jer imaju hidropotencijale). Solarna energija je sa danasnje tacke tehnike malo upotrebljiva u autoindustriji, jer je mala snaga punjenja i ta vozila su extremno lagana i neupotrebljiva za siroku upotrebu. Treba ti velika povrsina za foto celije, pa je za aute neupotrebljiva. Zato su auti onakvi kakvi su kad su na solarni pogon. Za elektroenergetski sistem je potrebno isto tako da je povrsina postrojenja sa fotocelijama ogromna i tako bi se unistavala i zauzimala korisna povrsina na planeti. Nije to jos isplativo ni istovremeno tehnicki izvodivo.
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#20

Post by Discball »

Fox Mulder wrote:Vodik kao zamjena za fosilna goriva nije nova ideja. Moze se to uraditi, ali nije ekoloski i ekonomski rentabilno. Slijedi objasnjenje. Izgaranjem fosilnih goriva u SUS morotorima dobivaju se svakakvi nusprodukti. Benzini i nafta su u sustini policiklicni spojevi i dodavanjem olova u raznim kolicinama je 50 tih, 60 tih. 70 tih i 80 tih godina povecavana oktanska vrijednost benzina. Bezolovni benzini se javljaju u siroj upotrebi sa kraja 80 tih godina proslog stoljeca, a sada su olovni benzini gotovo svugdje zabranjeni (nazalost na Balkanu je jos puno starih motora koji jos trose ekoloski prljavi olovni benzin.) Necu sada o hemiji (nije mi bas ni struka, ali prekomplikovano je za ovu temu), ali bitno je naglasiti da je energetska vrijednost hidrogena cak 2,7 puta veca od benzina, te ga je i manje potrebno u rezervoaru, za istu autonomiju, kad bi sve bilo idealno izvedeno. Ali nazalost nije bas sve idealno. Spajanjem dvije molekule vodika (jedna molekula je H2 ) sa jednom molekulom oxigena (kiseonika) O2 DOBIJAJAJU SE DVIJE MOLEKULE VODE UZ IZDVAJANJE ENERGIJE tj 2H2 + O2 = 2H2O + ENERGIJA. E ova izdvojena energija se koristi za neki mehaniki rad, tj pokretanje automobila i aviona. Medjutim kako nista nije idealno ipak se pri sagorijevanju javljaju i spojevi ugljenika (CH spojevi) istina u tragovima jer su to vrlo male kolicine. Problem ovdje je ispustanje tzv. NOX spojeva, kojih opet nema u znatnim kolicinama, ali to je vec rijeseno dodavanjem katalizatora. Tako sagorijevanjem ipak ne dobivamo cistu vodu, vec i ove druge primjese sagorijevanja, ISTINA U VRLO MALIM KOLICINAMA. Problem sa ekologijom je izdvajanje ogromnih kolicina vode i vodene pare (visoke su temperature), a to utice negativno na pojavu ogromnih oblaka u atmosferi i pojacanju efekta staklene baste. Znaci nije problem u otrovnim produktima sagorijevanja, vec u vodenoj pari, pa bi avioni, ispustali ogromne kolicine vodene pare i na taj naci znatno izmijenili klimu. Drugi je problem skupe proizvodnje vodika, i nesigurnosti objekata i instalacije. Potrebni su visoki pritisci za smanjenje volumena i za potpunije sagorijevanje. Vodik je i zapaljiv (sjetite se samo Hindenburga i tragedije sa kraja 30 tih godina proslog stoljeca i sve je extremno nesigurno. Moze se dodavati nesto vodika u benzin i naftu da bi se dobilo bolje sagprijevanje, ali to vec nije vodik i dobije se puno NOX spojeva. Znaci zakljucak je da se vodik kao gorivo NE ISPLATI I IZ EKONOMSKIH, A JOS VISE IZ EKOLOSKIH RALOGA (EFEKAT STAKLENIKA).
dobro jutro stručni, gdje si ti majke ti išao u školu, Zanzibar?

CO2 plinovi su staklenički, da ne govrim o problemu izgaranja kiseonika koje se jedva obnavlja sa ovo malo šuma što je preostalo na planetu. Znaš ono fotosinteza CO2 + H2O + sunčeva svjetlost => CH2O +O2, uče u osnovnoj školi.

A što se tiče vode iz auspuha vjerovatno bi se samo malo više ustabilila atmosfera jer bi se vratilo malo više vode u prirodni ciklus koji je bio prisutan prije nekih 100-200 pa i više stotina godina (početkom industrijske revolucije stvari su se počele komplicirati), malo bi bilo manje suša na planetu i možda neki nebi najavljivali neka nova ledena doba, a više vode u atmosferi sigurno neznači staklenički efekt.

Ova tvoja teza je glupost koju prvi puta čujem na račun vodonika kao goriva.

BTW, Za tvoju informaciju vodonik je najrasprosranjeniji element u svemiru, 78% sunca npr, u vodi postoji u ovome omjeru 10% H, 90% O onako ugrubo odokativno, ako ga uzmeš iz vode i ponovo vratiš ne kontam šta si htio reći...

Trenutno nam je vodonik najčišća opcija, postoje razni novi projekti izdvajanja vodika bez prevelikog ulaganja energije, a sve se sprječava od strane velikih naftnih lobija, (Stanley Meyer) čovjek koji je otrovan jer je uspio izdvojiti vodik iz vode s malom potrošnjom energije (rezonantna frekvencija). Evidentno je samo da će neko skontati isto i samo je pitanje vremena kada će nam energija postati široko dostupna.

A što se tiče ovakvih priča sagledaj malo i drugu stranu, nije da je ni ja nevidim, znam tačno kakvi bi problemi nastali zbog pada naftne industrije, počev od socialnih buntova koje niko nebi mogao lako smiriti, do gubitka prihoda apsolutno svih vlada na svijetu koje ubiru poreze kroz gorivo.

A što se tiče FBI-a on ti svakako sigurno nemože pokucati na vrata :D :D :D
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#21

Post by Fox Mulder »

Discball wrote:
Fox Mulder wrote:Vodik kao zamjena za fosilna goriva nije nova ideja. Moze se to uraditi, ali nije ekoloski i ekonomski rentabilno. Slijedi objasnjenje. Izgaranjem fosilnih goriva u SUS morotorima dobivaju se svakakvi nusprodukti. Benzini i nafta su u sustini policiklicni spojevi i dodavanjem olova u raznim kolicinama je 50 tih, 60 tih. 70 tih i 80 tih godina povecavana oktanska vrijednost benzina. Bezolovni benzini se javljaju u siroj upotrebi sa kraja 80 tih godina proslog stoljeca, a sada su olovni benzini gotovo svugdje zabranjeni (nazalost na Balkanu je jos puno starih motora koji jos trose ekoloski prljavi olovni benzin.) Necu sada o hemiji (nije mi bas ni struka, ali prekomplikovano je za ovu temu), ali bitno je naglasiti da je energetska vrijednost hidrogena cak 2,7 puta veca od benzina, te ga je i manje potrebno u rezervoaru, za istu autonomiju, kad bi sve bilo idealno izvedeno. Ali nazalost nije bas sve idealno. Spajanjem dvije molekule vodika (jedna molekula je H2 ) sa jednom molekulom oxigena (kiseonika) O2 DOBIJAJAJU SE DVIJE MOLEKULE VODE UZ IZDVAJANJE ENERGIJE tj 2H2 + O2 = 2H2O + ENERGIJA. E ova izdvojena energija se koristi za neki mehaniki rad, tj pokretanje automobila i aviona. Medjutim kako nista nije idealno ipak se pri sagorijevanju javljaju i spojevi ugljenika (CH spojevi) istina u tragovima jer su to vrlo male kolicine. Problem ovdje je ispustanje tzv. NOX spojeva, kojih opet nema u znatnim kolicinama, ali to je vec rijeseno dodavanjem katalizatora. Tako sagorijevanjem ipak ne dobivamo cistu vodu, vec i ove druge primjese sagorijevanja, ISTINA U VRLO MALIM KOLICINAMA. Problem sa ekologijom je izdvajanje ogromnih kolicina vode i vodene pare (visoke su temperature), a to utice negativno na pojavu ogromnih oblaka u atmosferi i pojacanju efekta staklene baste. Znaci nije problem u otrovnim produktima sagorijevanja, vec u vodenoj pari, pa bi avioni, ispustali ogromne kolicine vodene pare i na taj naci znatno izmijenili klimu. Drugi je problem skupe proizvodnje vodika, i nesigurnosti objekata i instalacije. Potrebni su visoki pritisci za smanjenje volumena i za potpunije sagorijevanje. Vodik je i zapaljiv (sjetite se samo Hindenburga i tragedije sa kraja 30 tih godina proslog stoljeca i sve je extremno nesigurno. Moze se dodavati nesto vodika u benzin i naftu da bi se dobilo bolje sagprijevanje, ali to vec nije vodik i dobije se puno NOX spojeva. Znaci zakljucak je da se vodik kao gorivo NE ISPLATI I IZ EKONOMSKIH, A JOS VISE IZ EKOLOSKIH RALOGA (EFEKAT STAKLENIKA).
dobro jutro stručni, gdje si ti majke ti išao u školu, Zanzibar?

CO2 plinovi su staklenički, da ne govrim o problemu izgaranja kiseonika koje se jedva obnavlja sa ovo malo šuma što je preostalo na planetu. Znaš ono fotosinteza CO2 + H2O + sunčeva svjetlost => CH2O +O2, uče u osnovnoj školi.

A što se tiče vode iz auspuha vjerovatno bi se samo malo više ustabilila atmosfera jer bi se vratilo malo više vode u prirodni ciklus koji je bio prisutan prije nekih 100-200 pa i više stotina godina (početkom industrijske revolucije stvari su se počele komplicirati), malo bi bilo manje suša na planetu i možda neki nebi najavljivali neka nova ledena doba, a više vode u atmosferi sigurno neznači staklenički efekt.

Ova tvoja teza je glupost koju prvi puta čujem na račun vodonika kao goriva.

BTW, Za tvoju informaciju vodonik je najrasprosranjeniji element u svemiru, 78% sunca npr, u vodi postoji u ovome omjeru 10% H, 90% O onako ugrubo odokativno, ako ga uzmeš iz vode i ponovo vratiš ne kontam šta si htio reći...

Trenutno nam je vodonik najčišća opcija, postoje razni novi projekti izdvajanja vodika bez prevelikog ulaganja energije, a sve se sprječava od strane velikih naftnih lobija, (Stanley Meyer) čovjek koji je otrovan jer je uspio izdvojiti vodik iz vode s malom potrošnjom energije (rezonantna frekvencija). Evidentno je samo da će neko skontati isto i samo je pitanje vremena kada će nam energija postati široko dostupna.

A što se tiče ovakvih priča sagledaj malo i drugu stranu, nije da je ni ja nevidim, znam tačno kakvi bi problemi nastali zbog pada naftne industrije, počev od socialnih buntova koje niko nebi mogao lako smiriti, do gubitka prihoda apsolutno svih vlada na svijetu koje ubiru poreze kroz gorivo.

A što se tiče FBI-a on ti svakako sigurno nemože pokucati na vrata :D :D :D
Pa ovo jesto sam naveo je stara prica (prije vise od 20 godina) i nisam je izmislio. Sve je sasvim logicno. A sad o vodi. Hidrogen jeste najrasprostranjeniji, ali se nalazi u drugim spojevima, nije izdvojen. Pogledaj formulu hemijske reakcije koju sam naveo ( i ti takodje) i vidjet ces da je produkt voda. Kako se povecava vlaznost, sve je objasnjeno i sasvim logicno. Mislis da neke "tajne" nauke zna samo jedan covjek? Da je neke stvari moguce isplativo uraditi skontalo bi to dosta pametnih ljudi i ne bi se moglo sakriti. Ovo su cinjenice, jer mislim da ne treba navoditi naucne cinjenice koje su neovisno jedni od drugih otkrili mnogi pametni ljudi. Nije bas sve urota. A FBI ne kuca, nego nogom na vrata... Salim se, ali zaista ne bih da iznosim neke podatke iz energetskog sistema. Moze se to pronaci jer su opste stvari, ali necu da ih ja sad objavljujem... 8-)
walkabout
Posts: 7869
Joined: 19/05/2007 00:46

#22

Post by walkabout »

Izgleda da ce Neum zlata vrijedit...
Samo porines pipu u more i cjevovod do Sarajava i po cjeloj BiH...
Vozas se... :D
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#23

Post by Fox Mulder »

Discball wrote:
Fox Mulder wrote:Vodik kao zamjena za fosilna goriva nije nova ideja. Moze se to uraditi, ali nije ekoloski i ekonomski rentabilno. Slijedi objasnjenje. Izgaranjem fosilnih goriva u SUS morotorima dobivaju se svakakvi nusprodukti. Benzini i nafta su u sustini policiklicni spojevi i dodavanjem olova u raznim kolicinama je 50 tih, 60 tih. 70 tih i 80 tih godina povecavana oktanska vrijednost benzina. Bezolovni benzini se javljaju u siroj upotrebi sa kraja 80 tih godina proslog stoljeca, a sada su olovni benzini gotovo svugdje zabranjeni (nazalost na Balkanu je jos puno starih motora koji jos trose ekoloski prljavi olovni benzin.) Necu sada o hemiji (nije mi bas ni struka, ali prekomplikovano je za ovu temu), ali bitno je naglasiti da je energetska vrijednost hidrogena cak 2,7 puta veca od benzina, te ga je i manje potrebno u rezervoaru, za istu autonomiju, kad bi sve bilo idealno izvedeno. Ali nazalost nije bas sve idealno. Spajanjem dvije molekule vodika (jedna molekula je H2 ) sa jednom molekulom oxigena (kiseonika) O2 DOBIJAJAJU SE DVIJE MOLEKULE VODE UZ IZDVAJANJE ENERGIJE tj 2H2 + O2 = 2H2O + ENERGIJA. E ova izdvojena energija se koristi za neki mehaniki rad, tj pokretanje automobila i aviona. Medjutim kako nista nije idealno ipak se pri sagorijevanju javljaju i spojevi ugljenika (CH spojevi) istina u tragovima jer su to vrlo male kolicine. Problem ovdje je ispustanje tzv. NOX spojeva, kojih opet nema u znatnim kolicinama, ali to je vec rijeseno dodavanjem katalizatora. Tako sagorijevanjem ipak ne dobivamo cistu vodu, vec i ove druge primjese sagorijevanja, ISTINA U VRLO MALIM KOLICINAMA. Problem sa ekologijom je izdvajanje ogromnih kolicina vode i vodene pare (visoke su temperature), a to utice negativno na pojavu ogromnih oblaka u atmosferi i pojacanju efekta staklene baste. Znaci nije problem u otrovnim produktima sagorijevanja, vec u vodenoj pari, pa bi avioni, ispustali ogromne kolicine vodene pare i na taj naci znatno izmijenili klimu. Drugi je problem skupe proizvodnje vodika, i nesigurnosti objekata i instalacije. Potrebni su visoki pritisci za smanjenje volumena i za potpunije sagorijevanje. Vodik je i zapaljiv (sjetite se samo Hindenburga i tragedije sa kraja 30 tih godina proslog stoljeca i sve je extremno nesigurno. Moze se dodavati nesto vodika u benzin i naftu da bi se dobilo bolje sagprijevanje, ali to vec nije vodik i dobije se puno NOX spojeva. Znaci zakljucak je da se vodik kao gorivo NE ISPLATI I IZ EKONOMSKIH, A JOS VISE IZ EKOLOSKIH RALOGA (EFEKAT STAKLENIKA).
dobro jutro stručni, gdje si ti majke ti išao u školu, Zanzibar?
CO2 plinovi su staklenički, da ne govrim o problemu izgaranja kiseonika koje se jedva obnavlja sa ovo malo šuma što je preostalo na planetu. Znaš ono fotosinteza CO2 + H2O + sunčeva svjetlost => CH2O +O2, uče u osnovnoj školi.

A što se tiče vode iz auspuha vjerovatno bi se samo malo više ustabilila atmosfera jer bi se vratilo malo više vode u prirodni ciklus koji je bio prisutan prije nekih 100-200 pa i više stotina godina (početkom industrijske revolucije stvari su se počele komplicirati), malo bi bilo manje suša na planetu i možda neki nebi najavljivali neka nova ledena doba, a više vode u atmosferi sigurno neznači staklenički efekt.

Ova tvoja teza je glupost koju prvi puta čujem na račun vodonika kao goriva.

BTW, Za tvoju informaciju vodonik je najrasprosranjeniji element u svemiru, 78% sunca npr, u vodi postoji u ovome omjeru 10% H, 90% O onako ugrubo odokativno, ako ga uzmeš iz vode i ponovo vratiš ne kontam šta si htio reći...

Trenutno nam je vodonik najčišća opcija, postoje razni novi projekti izdvajanja vodika bez prevelikog ulaganja energije, a sve se sprječava od strane velikih naftnih lobija, (Stanley Meyer) čovjek koji je otrovan jer je uspio izdvojiti vodik iz vode s malom potrošnjom energije (rezonantna frekvencija). Evidentno je samo da će neko skontati isto i samo je pitanje vremena kada će nam energija postati široko dostupna.

A što se tiče ovakvih priča sagledaj malo i drugu stranu, nije da je ni ja nevidim, znam tačno kakvi bi problemi nastali zbog pada naftne industrije, počev od socialnih buntova koje niko nebi mogao lako smiriti, do gubitka prihoda apsolutno svih vlada na svijetu koje ubiru poreze kroz gorivo.

A što se tiče FBI-a on ti svakako sigurno nemože pokucati na vrata :D :D :D
U skolu sam isao u Sarajevu. Tu sam u fakultet zavrsio, pa poslije isao u Njemacku na postiplomski, pa onda jedan dio posdiplomskog zavrsio u USA i sad radim u USA. Gdje ti zavrsi ista od skole?
User avatar
Discball
Posts: 490
Joined: 31/10/2006 09:56

#24

Post by Discball »

Fox Mulder wrote:
Discball wrote:
Fox Mulder wrote:Vodik kao zamjena za fosilna goriva nije nova ideja. Moze se to uraditi, ali nije ekoloski i ekonomski rentabilno. Slijedi objasnjenje. Izgaranjem fosilnih goriva u SUS morotorima dobivaju se svakakvi nusprodukti. Benzini i nafta su u sustini policiklicni spojevi i dodavanjem olova u raznim kolicinama je 50 tih, 60 tih. 70 tih i 80 tih godina povecavana oktanska vrijednost benzina. Bezolovni benzini se javljaju u siroj upotrebi sa kraja 80 tih godina proslog stoljeca, a sada su olovni benzini gotovo svugdje zabranjeni (nazalost na Balkanu je jos puno starih motora koji jos trose ekoloski prljavi olovni benzin.) Necu sada o hemiji (nije mi bas ni struka, ali prekomplikovano je za ovu temu), ali bitno je naglasiti da je energetska vrijednost hidrogena cak 2,7 puta veca od benzina, te ga je i manje potrebno u rezervoaru, za istu autonomiju, kad bi sve bilo idealno izvedeno. Ali nazalost nije bas sve idealno. Spajanjem dvije molekule vodika (jedna molekula je H2 ) sa jednom molekulom oxigena (kiseonika) O2 DOBIJAJAJU SE DVIJE MOLEKULE VODE UZ IZDVAJANJE ENERGIJE tj 2H2 + O2 = 2H2O + ENERGIJA. E ova izdvojena energija se koristi za neki mehaniki rad, tj pokretanje automobila i aviona. Medjutim kako nista nije idealno ipak se pri sagorijevanju javljaju i spojevi ugljenika (CH spojevi) istina u tragovima jer su to vrlo male kolicine. Problem ovdje je ispustanje tzv. NOX spojeva, kojih opet nema u znatnim kolicinama, ali to je vec rijeseno dodavanjem katalizatora. Tako sagorijevanjem ipak ne dobivamo cistu vodu, vec i ove druge primjese sagorijevanja, ISTINA U VRLO MALIM KOLICINAMA. Problem sa ekologijom je izdvajanje ogromnih kolicina vode i vodene pare (visoke su temperature), a to utice negativno na pojavu ogromnih oblaka u atmosferi i pojacanju efekta staklene baste. Znaci nije problem u otrovnim produktima sagorijevanja, vec u vodenoj pari, pa bi avioni, ispustali ogromne kolicine vodene pare i na taj naci znatno izmijenili klimu. Drugi je problem skupe proizvodnje vodika, i nesigurnosti objekata i instalacije. Potrebni su visoki pritisci za smanjenje volumena i za potpunije sagorijevanje. Vodik je i zapaljiv (sjetite se samo Hindenburga i tragedije sa kraja 30 tih godina proslog stoljeca i sve je extremno nesigurno. Moze se dodavati nesto vodika u benzin i naftu da bi se dobilo bolje sagprijevanje, ali to vec nije vodik i dobije se puno NOX spojeva. Znaci zakljucak je da se vodik kao gorivo NE ISPLATI I IZ EKONOMSKIH, A JOS VISE IZ EKOLOSKIH RALOGA (EFEKAT STAKLENIKA).
dobro jutro stručni, gdje si ti majke ti išao u školu, Zanzibar?
CO2 plinovi su staklenički, da ne govrim o problemu izgaranja kiseonika koje se jedva obnavlja sa ovo malo šuma što je preostalo na planetu. Znaš ono fotosinteza CO2 + H2O + sunčeva svjetlost => CH2O +O2, uče u osnovnoj školi.

A što se tiče vode iz auspuha vjerovatno bi se samo malo više ustabilila atmosfera jer bi se vratilo malo više vode u prirodni ciklus koji je bio prisutan prije nekih 100-200 pa i više stotina godina (početkom industrijske revolucije stvari su se počele komplicirati), malo bi bilo manje suša na planetu i možda neki nebi najavljivali neka nova ledena doba, a više vode u atmosferi sigurno neznači staklenički efekt.

Ova tvoja teza je glupost koju prvi puta čujem na račun vodonika kao goriva.

BTW, Za tvoju informaciju vodonik je najrasprosranjeniji element u svemiru, 78% sunca npr, u vodi postoji u ovome omjeru 10% H, 90% O onako ugrubo odokativno, ako ga uzmeš iz vode i ponovo vratiš ne kontam šta si htio reći...

Trenutno nam je vodonik najčišća opcija, postoje razni novi projekti izdvajanja vodika bez prevelikog ulaganja energije, a sve se sprječava od strane velikih naftnih lobija, (Stanley Meyer) čovjek koji je otrovan jer je uspio izdvojiti vodik iz vode s malom potrošnjom energije (rezonantna frekvencija). Evidentno je samo da će neko skontati isto i samo je pitanje vremena kada će nam energija postati široko dostupna.

A što se tiče ovakvih priča sagledaj malo i drugu stranu, nije da je ni ja nevidim, znam tačno kakvi bi problemi nastali zbog pada naftne industrije, počev od socialnih buntova koje niko nebi mogao lako smiriti, do gubitka prihoda apsolutno svih vlada na svijetu koje ubiru poreze kroz gorivo.

A što se tiče FBI-a on ti svakako sigurno nemože pokucati na vrata :D :D :D
U skolu sam isao u Sarajevu. Tu sam u fakultet zavrsio, pa poslije isao u Njemacku na postiplomski, pa onda jedan dio posdiplomskog zavrsio u USA i sad radim u USA. Gdje ti zavrsi ista od skole?
Biće onda da si "pravo" završio--- :D :D :D :D :D
Fox Mulder
Posts: 562
Joined: 24/04/2007 13:24
Location: Washington

#25

Post by Fox Mulder »

Discball wrote:
Fox Mulder wrote:
Discball wrote: dobro jutro stručni, gdje si ti majke ti išao u školu, Zanzibar?
CO2 plinovi su staklenički, da ne govrim o problemu izgaranja kiseonika koje se jedva obnavlja sa ovo malo šuma što je preostalo na planetu. Znaš ono fotosinteza CO2 + H2O + sunčeva svjetlost => CH2O +O2, uče u osnovnoj školi.

A što se tiče vode iz auspuha vjerovatno bi se samo malo više ustabilila atmosfera jer bi se vratilo malo više vode u prirodni ciklus koji je bio prisutan prije nekih 100-200 pa i više stotina godina (početkom industrijske revolucije stvari su se počele komplicirati), malo bi bilo manje suša na planetu i možda neki nebi najavljivali neka nova ledena doba, a više vode u atmosferi sigurno neznači staklenički efekt.

Ova tvoja teza je glupost koju prvi puta čujem na račun vodonika kao goriva.

BTW, Za tvoju informaciju vodonik je najrasprosranjeniji element u svemiru, 78% sunca npr, u vodi postoji u ovome omjeru 10% H, 90% O onako ugrubo odokativno, ako ga uzmeš iz vode i ponovo vratiš ne kontam šta si htio reći...

Trenutno nam je vodonik najčišća opcija, postoje razni novi projekti izdvajanja vodika bez prevelikog ulaganja energije, a sve se sprječava od strane velikih naftnih lobija, (Stanley Meyer) čovjek koji je otrovan jer je uspio izdvojiti vodik iz vode s malom potrošnjom energije (rezonantna frekvencija). Evidentno je samo da će neko skontati isto i samo je pitanje vremena kada će nam energija postati široko dostupna.

A što se tiče ovakvih priča sagledaj malo i drugu stranu, nije da je ni ja nevidim, znam tačno kakvi bi problemi nastali zbog pada naftne industrije, počev od socialnih buntova koje niko nebi mogao lako smiriti, do gubitka prihoda apsolutno svih vlada na svijetu koje ubiru poreze kroz gorivo.

A što se tiče FBI-a on ti svakako sigurno nemože pokucati na vrata :D :D :D
U skolu sam isao u Sarajevu. Tu sam u fakultet zavrsio, pa poslije isao u Njemacku na postiplomski, pa onda jedan dio posdiplomskog zavrsio u USA i sad radim u USA. Gdje ti zavrsi ista od skole?
Nije pravo vec energetika, a poslije automatika

Biće onda da si "pravo" završio--- :D :D :D :D :D
Nije pravo vec energetika, a poslije automatika
Post Reply