Meterijalista si, stoga i ne znas!

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#26

Post by progDVB »

TIFA29 wrote:
Ne vjerujem nikom sto tvrdi da zna sta Bog zeli. Jer, to se podudara slucajno uvijek sa njihovim vlastitim zeljama. - Susan B. Anthony
I ja se pitam, ko to danas moze biti medij izmedju covjeka i Boga, pa nam saopstavati sta Bog zeli. :wink:
TIFA29
Posts: 364
Joined: 09/11/2002 00:00
Contact:

#27

Post by TIFA29 »

Kada budes dovoljno "zaglibio" u pripovjedanja o Bogu, onda ce ti diskusije sliciti ovima...

Da li mogu slusati muziku i biti musliman?

Da li je Bogu vazno da musliman nosi bradu?

Mevlud u begovoj dzamiji

...kao i drugima od "iznimne vaznosti" za pravilno bogusluzenje.




P.S: Dok god imas i truncice sumnje u pripovjedanja drugih o Bogu, dotle jos uvijek razmisljas sa svojom glavom. A kada to ne budes imao, tada ces da licis gospodinu Abdurrahman-u sa gore postavljenih linkova. :)
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#28

Post by progDVB »

TIFA29 wrote:Kada budes dovoljno "zaglibio" u pripovjedanja o Bogu, onda ce ti diskusije sliciti ovima...

Da li mogu slusati muziku i biti musliman?

Da li je Bogu vazno da musliman nosi bradu?

Mevlud u begovoj dzamiji

...kao i drugima od "iznimne vaznosti" za pravilno bogusluzenje.




P.S: Dok god imas i truncice sumnje u pripovjedanja drugih o Bogu, dotle jos uvijek razmisljas sa svojom glavom. A kada to ne budes imao, tada ces da licis gospodinu Abdurrahman-u sa gore postavljenih linkova. :)
...ako si se meni obratio, onda poprilicno grijesis.
Islam zabranjuje pretjerivanja u svemu, pa cak i pretjerivanje u samom prakticiranju vjere. Islam je religija koja trazi umjerenost u svemu.
Ti pokusavas sugestivno da djelujes vec nekoliko puta na mase, sa nekim hadisima.
Moj licni stav prema hadisima je veoma rezervisan. Ono sto je osnovno i nepromjenjivo u Islamu, to je Kur'an.
Hadisi su imali smisla u odredjenom vremenu i u odredjenom trenutku. Da je to nesto sto je univerzalno i sto je trebalo da bude "za sva vremena" naslo bi se u Kur'anu.
Trebalo bi da znas da je Muhammed s.a.v.s. za svog zivota zabranjivao zapisivanje hadisa, da im se upravo ne bi davao znacaj kakav ti podmeces sa ovim linkovima.
Trenutno, jedini od nas dvojice koji je "zaglibio" u necemu, si ti, pokusavajuci da ljude (vjernike) skrenes sa puta vjerovanja u Boga.
TIFA29
Posts: 364
Joined: 09/11/2002 00:00
Contact:

#29

Post by TIFA29 »

Komentar je bio "opsti", nije direktno/iskljucivo tebi upucen. :)

Moze biti da sa tvojeg stanovista sam ja "zaglibio". Mada sumnjam da ja ovdje propagiram nesto kao apsolutnu istinu, za razliku od drugih. Prije ce biti da pokusavam predstaviti da nije sve zlato sto sja. Ili drugacije: Nije sve tako jednostavno (i tacno) kao sto to monoteisti tvrde da znaju. :)


P.S: Ti i nisi musliman sa gore navedenim komentarom. Mozes ti sebe i dalje smatrati muslimanom, ali postavi isti komentar nekom teologu Islama, i vidjet` ces odgovor. :)

P.P.S: Samo osudjivanje i predstavljanje homoseksualizma kao ZLO u Kur`anu (Sura 7, ajeti 80 - 81 kao i sura 26, ajeti 165 -166) je vec dovoljan razlog da takvo sto ne mogu smatrati istinom.
Kwaheri
Posts: 3273
Joined: 30/04/2004 12:33

#30

Post by Kwaheri »

[quote="TIFA29"]

P.S: Ti i nisi musliman sa gore navedenim komentarom. Mozes ti sebe i dalje smatrati muslimanom, ali postavi isti komentar nekom teologu Islama, i vidjet` ces odgovor. :)

Nijedan ozbiljan tumac islama zbog napisa ProgDVB mu ne bi rekao da nije musliman... (taj koncept islama i islamskih intelektualaca zivi samo u tvojoj glavi). Uzgred, jednom sam ti preporucila da se malo bavis metodologijom hadisa, cisto da ne lupas, jer da znas o tome ista, znao bi da je rekao istinu... Hadis je drugi izvor tumacenja Kur'ana i serijatskih propisa, samo ako se uspjelo dokazati da je navedeni hadis zaista autentican....
TIFA29
Posts: 364
Joined: 09/11/2002 00:00
Contact:

#31

Post by TIFA29 »

Ah, jeli? Ovakvo misljenje nije misljenje muslimana koji se pridrzava suneta: Hadisi su imali smisla u odredjenom vremenu i u odredjenom trenutku. Da je to nesto sto je univerzalno i sto je trebalo da bude "za sva vremena" naslo bi se u Kur'anu. Ili ti smatras da jeste? Da li to cine i teolozi Islama? Zanimljivo bi bilo cuti njihov odgovor.

P.S: Bukhari ima samo jedan slab hadis, svi ostali su sahih hadisi. Ali, i kod njega vec mozes naci ocite gluposti, kao i "zbunjolu". No, tada cemo se vaditi na to da rijec Muhameda nije mjerodavna, ili? :)

P.P.S: Kako ono bi Kur`an nikada nije mijenjan, a? Sta cemo sa surom 9, konkretnije sa posljednja dva ajeta (128 i 129)? Nista sporno u njima ne stoji, mada su dodani kasnije (ne naznacava se badava da su to "mekanski" ajeti (ajeti iz Meke) u suri iz Medine). Pored toga, u periodu od 30-tak godina nakon Muhamedove smrti, moglo je mnogo toga da se doda. Naime, tek tada je Kur`an "sastavljen", tj. sure poredane.
User avatar
CiCiban
Posts: 2075
Joined: 17/02/2002 00:00

#32

Post by CiCiban »

hmhm .. a sta cemo sa surom u kojoj se izricito napominje... da ce se nad Kur'anom bdjeti? i da nece biti izmjenjen... kao predhodne knjige..?
na zalost ne znam tacno GDJE se nalaze te rijeci jer nisam hafiz :)
mh pokusacu malo da pojasnim zbrku oko hadisa... :P
pocet cu od Muhameda a.s. .. za njega je receno (u Kur'anu )da je najljepse cudi od svih stvorenja koja su zivjela i koja ce ikada zivjeti ... prema tome.. svi njegovi postupci.. nacin ophodjenja prema drugima.. ponasanje u odredjenim situacijama... reakcije? su u stvari uzor onima koji zive poslije njega .. i ne mogu zastarjeti, upravo zato sto se neko ljepse naravi vise nece roditi.. :):)
hadisi opisuju upravo njegovo ponasanje u svim situacijama u kojima se nasao ... od njegovih savremenika
problem sa hadisima je u njihovoj valjanosti... jer su prenoseni sa koljena na koljeno... ljudski faktor jel? :D
tako da se pouzdanim smatraju samo oni hadisi koji imaju PROVJEREN I POUZDAN lanac prenosioca ... ako neka karika u lancu fali.. hadis se rangira kao slabiji.. postoje pravila kojima se rangira valjanost hadisa..
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#33

Post by progDVB »

TIFA29 wrote: P.S: Bukhari ima samo jedan slab hadis, svi ostali su sahih hadisi. Ali, i kod njega vec mozes naci ocite gluposti, kao i "zbunjolu". No, tada cemo se vaditi na to da rijec Muhameda nije mjerodavna, ili? :)
Prvo se treba zapitati zasto je Muhammed s.a.v.s. zabranjivao zapisivanje hadisa.
Takodjer se treba zapitati zasto je Muhammed s.a.v.s. jos za vrijeme svog zivota rekao da se svakih 100 godina treba pojaviti jedna generacija ljudi koji ce reformisati sve u Islamu a sto je van Kur'ana, tako da imas vec dva razloga zbog kojih vise nemas potrebe da podmetanjem hadisa na nacin na koji to radis.
TIFA29
Posts: 364
Joined: 09/11/2002 00:00
Contact:

#34

Post by TIFA29 »

Znaci li to da hadisi ne vaze, tj. da ih se ne treba uzeti u obzir? Ako ne, kakva je formula po kojoj se odlucuje kada da se uvaze, a kada ne? :)


P.S: Ja kontao hadisi imaju veze sa sunetom. ;)
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#35

Post by progDVB »

TIFA29 wrote:P.S: Ti i nisi musliman sa gore navedenim komentarom. Mozes ti sebe i dalje smatrati muslimanom, ali postavi isti komentar nekom teologu Islama, i vidjet` ces odgovor. :)
Mislim da su sasvim jasna pravila u vezi toga sta nekoga uvodi u Islam, tako da si u zabludi sto se tice ovog tvog komentara.
Procitaj i prevod recenice kojom se postaje musliman, pa ces vidjeti da se hadisi nigdje ne spominju, tako da hadisi nisu ni faktor koji nekoga izvodi iz Islama.

Prevod šehadeta, kojim se postaje musliman: "Ja verujem i svjedocim da nema boga sem Allaha, i vjerujem i svjedocim da je Muhammed, boziji poslanik". Ovo je prevod, samo sto se sve ovo izgovori na arapskom jeziku.
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#36

Post by progDVB »

TIFA29 wrote:Znaci li to da hadisi ne vaze, tj. da ih se ne treba uzeti u obzir? Ako ne, kakva je formula po kojoj se odlucuje kada da se uvaze, a kada ne? :)
Nemoj me pogresno shvatiti, ali jedinu "formulu" u koristenju hadisa za sada pokazujes ti, i to radis na poprilicno zlonamjeran nacin.
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#37

Post by progDVB »

TIFA29 wrote:P.P.S: Samo osudjivanje i predstavljanje homoseksualizma kao ZLO u Kur`anu (Sura 7, ajeti 80 - 81 kao i sura 26, ajeti 165 -166) je vec dovoljan razlog da takvo sto ne mogu smatrati istinom.
Tifa, nekome smeta sto je Kur'anom zabranjeno svinjsko meso, nekome smeta sto je zabranjen alkohol, nekome smeta sto je zabranjena homoseksualnost, ali mislim da svaka od tih zabrana ima smisla.
Ako Boga ima, svako ce se jednog dana suociti sa stvarima koje je radio "za zivota", i ne znam zasto bih trebao biti ljut na Boga ako mi kaze npr da se ponasam prirodno i budem heteroseksualac?? Takodjer, receno je i da Bog prasta, samo je pitanje koliko je covjek jak da se moze osloboditi poroka i sl.
gracija
Posts: 78
Joined: 09/06/2004 20:45

#38

Post by gracija »

slusajte progia on zna otprilike o cemu govor :D i
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#39

Post by progDVB »

gracija wrote:slusajte progia on zna otprilike o cemu govor :D i
A o cemu otprilike govorim Gracija?
gracija
Posts: 78
Joined: 09/06/2004 20:45

#40

Post by gracija »

ne moj se praviti da ne znas, ja se slazem sa tvojom izjavom samo ne o homoseksualcima. ne moze sve crno na bijelo, sta se desava sa onim ljudima koji se ne mogu osloboditi poroka? :shock:
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#41

Post by progDVB »

gracija wrote:ne moj se praviti da ne znas, ja se slazem sa tvojom izjavom samo ne o homoseksualcima. ne moze sve crno na bijelo, sta se desava sa onim ljudima koji se ne mogu osloboditi poroka? :shock:
Gracija, jos 10 minuta sam za racunarom, i nema me opet par dana, pa ti necu moci odgovoriti.
Ne znam sta bude sa ljudima koji ne mogu da se solobode poroka, to valjda zna Onaj koji ih je i zabranio?
Zasto se ne slazes sa izjavom o homosexualcima? Zar to za tebe nije poremecaj?? Imas pravo da smatras da je homosexualnost normalna stvar.
gracija
Posts: 78
Joined: 09/06/2004 20:45

#42

Post by gracija »

ja ne smatram to kao zabrane nego vec kao upute, ja takoder ne smatram homoseksualce kao poremecene osobe samo zato sto su ono sto jesu. Ali dalje iduceg puta :D
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#43

Post by progDVB »

gracija wrote:ja ne smatram to kao zabrane nego vec kao upute, ja takoder ne smatram homoseksualce kao poremecene osobe samo zato sto su ono sto jesu. Ali dalje iduceg puta :D
Ja sam nazvao homosexualnost poremecajem (poremecaj u ponasanju), a ne homosexualce poremecinim ljudima (to ne povlaci uvijek jedno za drugim), citaj malo pazljivije...nastavak od utorka pa na dalje :D
TIFA29
Posts: 364
Joined: 09/11/2002 00:00
Contact:

#44

Post by TIFA29 »

progDVB wrote: Mislim da su sasvim jasna pravila u vezi toga sta nekoga uvodi u Islam, tako da si u zabludi sto se tice ovog tvog komentara.
Procitaj i prevod recenice kojom se postaje musliman, pa ces vidjeti da se hadisi nigdje ne spominju, tako da hadisi nisu ni faktor koji nekoga izvodi iz Islama.

Prevod šehadeta, kojim se postaje musliman: "Ja verujem i svjedocim da nema boga sem Allaha, i vjerujem i svjedocim da je Muhammed, boziji poslanik". Ovo je prevod, samo sto se sve ovo izgovori na arapskom jeziku.

Evo ti jedan manji tekst o hadisima, kao i o njihovom znacenju (ulozi). Tekst je na njemackom jeziku, prijevod istoga na bosanski jezik naci ces ispod.:
Neben Quran (Vernunft und Konsens) ist die Sunna eine der Grundlagen unseres Glaubens. Die Sunna - das ist die Art und Weise, wie sich unser Prophet Muhammad (Allahs Gebet mit ihm und seiner Familie) in bestimmten Situationen verhalten hat. Denn der Gläubige ist verpflichtet, den Propheten so weit wie möglich nachzuahmen, seiner Sunna -Gewohnheit zu folgen. Was immer der Prophet machte oder sagte, wurde genau beobachtet und weitererzählt und später niedergeschrieben. Auf diese Weise entstanden die Hadith - die Überlieferungen.
Prijevod:

Pored Kur`ana (razum i konsens) je sunet jedna od osnova naseg vjerovanja. Sunet - je vrsta i nacin na koji je poslanik Muhamed u odredjenim situacijama nastupao. Naime, vjernik je obavezan poslanika koliko je to moguce slijediti u njegovom sunetu - navici. Sta god da je poslanik cinio ili rekao tacno je praceno i pripovjedano - kasnije i zapisano. Na taj nacin su nastali hadisi - predavanja.

Vise o hadisima se moze procitati ovdje: http://www.ahmadiyya.de/islam/hgf/allge ... adith.html (Sta je hadis?)

Znaci, poricanje sahih* hadisa (ja ne postavljam druge) dovodi do poricanja ispravnosti onog sto je poslanik cinio ili govorio (kazivao, pripovjedao, upucivao itd.) Ili se varam?


*Hadis-i sahih: Su oni musned-i muttasil i mutevatir i mešhur hadisi koji su se culi od adil (pravednih) osoba koji su alim u hadiskoj nauci.


P.S: Po tvojem sam i ja musliman, ako izjavljujem: eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu. Ok, evo ponovit` cu to tri puta ( jedan od "carobnih" brojeva Image ):

1. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu
2. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu
3. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu

Jesam li sada musliman, ili ima jos mnogo toga sto ciniti moram, uslova koji trebaju biti ispunjeni, i cega se pridrzavati moram? Ili je zaista dovoljno tri puta to izjaviti i biti musliman? Tako jednostavno? Bez dopuna? :D


P.P.S Ni mene nece biti do 03.07. na forumu. Do tada sam u Njemackoj.
User avatar
CiCiban
Posts: 2075
Joined: 17/02/2002 00:00

#45

Post by CiCiban »

simple as thaTT . :) ako stojis iza toga sto si izgovorio i izvrsavas obaveze koje si na taj nacin preuzeo ..
jer rijec je rijec a djelo je djelo :P
progDVB
Posts: 806
Joined: 03/04/2004 12:15

#46

Post by progDVB »

TIFA29 wrote: Sunet - je vrsta i nacin na koji je poslanik Muhamed u odredjenim situacijama nastupao.
OK, u odredjenim situacijama je on tako nastupao. Sta sad to treba da znaci? Da svaki put kad' se doslovno koliko toliko priblizno ista stvar desi, svi mi treba isto da postupamo?? Ni jedna stvar koja se radi, a da nije potkovana razumom ili nekim razumnim objasnjenjem nije bas u duhu poslanikovog djelovanja. Poslanik nikada nikome nije nalozio da treba da ga obozava ili kopira u njegovom ponsanju, nego je postavio univerzalne norme koje se odnose na svakog vjernika i koje vrijede za svakog muslimana a koje nemaju veze sa kopiranjem njega samog. Ovdje je dovoljno pozvati se na rijeci poslanika Muhammeda s.a.v.s. koji je sam za svog zivota rekao da u Islamu, svakih sto godina treba da se pojavi jedna generacija ljudi koji ce da reformisu stvari unutar Islama, ali sve u okviru Kur'ana, i uvijek kada se poslanik na nesto pozivao, pozivao se na Kur'an. Sam Muhammed s.a.v.s. je za svog zivota zabranjivao da se hadisi zapisuju, da im se ne bi davao znacaj kakav im neki ljudi daju.
TIFA29 wrote:
Naime, vjernik je obavezan poslanika koliko je to moguce slijediti u njegovom sunetu - navici.
OK, ali ako neko ovo shvati da treba svi da budemo klonirani poslanici, onda to vodi u krajnost koju Ilsam uopste ne propagira. Svi smo mi ono sto jesmo, i ne šprirodno bi bilo da se radjamo kao jedno, a da za svog zivota nastojimo da budemo nesto drugo. Zato je veoma vazan onaj dio recenice "koliko je to moguce". Muhammeda s.a.v.s. je potrebno slijediti u njegovim vrlinama, ali ne treba slijepo slijediti sve sto ima veze sa njim. Svemu onome u cemu neko zeli da slijedi Muhammeda s.a.v.s. prvo treba dati smisao. U njegovim rijecima treba pronalaziti dubinu i smisao, a ne posmatrati ih povrsno, i slijepo ga kopirati, istovremeno dajuci neki sasvim drugaciji smisao nekim njegovim rijecima ili postupcima.To ni samom Muhammedu s.a.v.s ne bi bilo milo.
TIFA29 wrote:
Znaci, poricanje sahih hadisa (ja ne postavljam druge) dovodi do poricanja ispravnosti onog sto je poslanik cinio ili govorio (kazivao, pripovjedao, upucivao itd.) Ili se varam?
Bez uvrede, ali mislim da je odgovor na tvoje pitanje, da se varas. Pod pretpostavkom da je svaki hadis koji je zapisan, vjerodostojan 100%, to ne znaci da je poslanik ne ispravno govorio ili postupao, nego da je to imalo smisla u odredjenim situacijama, u odredjenom vremenu ili na odredjenom geografskom prostoru. Da je svaki hadis trebao da bude univerzalna norma ponasanja svakog muslimana, onda bi se oni to nasli u Kur'anu. Vjerovatno bi i sam poslanik zaduzio nekoga da zapisuje sve njegove rijeci jos za njegovog zivota, umjesto sto je zabranjivao njihovo zapisivanje, i ne bi ti hadisi bili objavljeni 300 godina nakon njegove smrti i protivno njegovoj zelji. U poslanikovim rijecima i postupcima se moze naci smisao ukoliko svako onaj ko ih cita, pokusa izvuci zakljucak zasto je poslanik nesto rekao, u kojim okolnostima, sa kojom porukom i sl. Tek tada te stvari imaju smisla, a slijepo prepisivanje i slijepo slijedjenje stvari je u suprotnosti i sa samim ajetima iz Kur'ana koje pozivaju na ucenje, razmisljanje i sl. Kur'an nikoga ne poziva da oponasa bilo koga nego da razvija svoju vlastitu licnost sa vjerom u Allaha dz.s. i sa vjerom da je Muhammed s.a.v.s posljednji Boziji poslanik.
TIFA29 wrote: P.S: Po tvojem sam i ja musliman, ako izjavljujem: eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu. Ok, evo ponovit` cu to tri puta ( jedan od "carobnih" brojeva Image ):

1. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu
2. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu
3. eshedu en la ilahe illellahu ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu.
Nije to po mojem . Tako pise u knjigama.
TIFA29 wrote: Jesam li sada musliman, ili ima jos mnogo toga sto ciniti moram, uslova koji trebaju biti ispunjeni, i cega se pridrzavati moram? Ili je zaista dovoljno tri puta to izjaviti i biti musliman? Tako jednostavno? Bez dopuna? :D
Ako si to rekao iskreno, i iz srca, onda jesi. Da bi bio musliman, ne moras ciniti vise nista. Sve ostalo sto cinis ili ne cinis, cini te dobrim ili losim vjernikom (muslimanom).
Post Reply