Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
drndalo
Posts: 22816
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#51 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Ne lupetajte...

SKP je uspon dozivio nestankom nacionalnog prevoznika, u isto doba sa aerodromskom koncesijom, te rastom Wizza potpomognutim drzavnim subvencijama. Kada dodamo na to koliko sati vise se za Europu autobusima vozi iz SKP u odnosu na nas, bas je cudan taj rast?!

Wizz smanjuje Bec kod nas i druge linije iz drugih gradova jer im fali aviona za vaznije destinacije... Npr. isti taj Bec nije bio opsluzivan prije 5 godina nikako. Danas im je focus-city, imaju vuse para i npr. isti avion na VIE-TZL-VIE, tesko moze donijeti vise para nego da u isto vrijeme leti VIE-Kanari-VIE...
User avatar
TDK-90
Posts: 1211
Joined: 26/02/2012 12:15

#52 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by TDK-90 »

Uvodni "pozdrav" nepotreban i nadmen ;-)

Na sta se svodi tvoj post vec da potvrdis da se nesto ne isplati, a ne isplati se i iz toga da je manje putnika , i potrebe da se ostave poslovi ( letovi) koji donose manje dobiti u korist bolje placenih letova :bih:
mistek
Posts: 3390
Joined: 23/05/2010 15:16

#53 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by mistek »

Iskren da budem, ja nisam skontao razloge :D Jedino što kontam je da smo mi bliže Evropi, pa ovi iz Makedonije više trebaju avione i to mi je ok logika. Međutim, više su ih trebali i ranije. Druga stvar su valjda ove subvencije i Wizz i to je taj rast prometa?

A opet mi nije jasno da nije isplativo Sarajevo-Rim, a jeste Skopje-Rim ili Skopje-Barcelona. Kakva je razlika tu? I Evo ima Sarajevo-Budimpešta, kojem je popunjenost, bar u slučajevima koje znam iz iskustva, vrhunska. Šta razlikuje tu liniju od linije Wizzom Sarajevo-Rim?
User avatar
drndalo
Posts: 22816
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#54 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Pazi ovo, ukidanjem Mak. prevoznika, Wizz je uletio u prazno trziste, i fakticki dobio sve da oni budu "nacionalni" prevoznik...

Dodatni razlog za to je bio i taj da bi koncesionaru SKP drzava morala placati penale zbog manjeg prometa od min.garantovanog, nastalog zbog umiranja domaceg prevoznika. Wizz je tu rupu zacepio, za pare, ali je ocito to bilo manje lose za Mak.politicare (po vise osnova), od druge varijante.

Plus vise jeftinijih karata, vise putnika, sto prije Wizza nije bilo moguce... Mislim i da su Makedonci prije nas dobili po EU pravo da rade, a ekonomija i plate im je bila i niza od nase...

Wizz linija BUD-SJJ nije dobar primjer, jer je PSO (Public Service Obligation) linija, koju placa Madjarska Vlada, 2x sedmicno, radi povezivanja BUD sa Evropskim gradovima. Nije samo SJJ na tom spisku, ubacili su tu jos linija za BUD... Tako da bi ta linija mogla letiti i sa 2x po 36 putnika, i biti isplativa za Wizz. Wizz s druge strane ne moze bez penala tu liniju ukinuti, ako su potpisali na npr. 3 godine... Pa avion koji im fali ne mogu dovuci sa SJJ linije. TZL mogu. BEG isto mogu, i tamo ukidaju neke letove, i jos neke destinacije po jugoistoku, da nahrane novoustanovljeni VIE...

@TDK
ne isplati se i iz toga da je manje putnika
Ne mora biti samo broj putnika u pitanju. Isti avion sa svih 180 punih sjedista moze vise zaraditi u VIE nego u TZL jer u VIE ima vise ljudi koji mogu i hoce platiti vecu prosjecnu cijenu nego u TZL. Plus sto VIE zimi radi i kad je magla, zbog kategorije aerodroma, plus to sto sa otvaranjem VIE Wizz udara na konkurenciju u globalnim razmjerama, tj. slabi je, a za to moraju imati ekonomiju velicine u VIE, npr. 12 stacioniranih aviona sa 365 dana godisnjeg letenja po 18 sati dnevno...
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#55 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Jedanaest aerodroma iz bivše Jugoslavije rangirano među 200 najprometnijih
Image

Jedanaest aerodroma iz bivše Jugoslavije rangirano je među 200 najprometnijih u svijetu tokom prve polovine ove godine.

Beogradski aerodrom Nikola Tesla zauzeo je 94. mjesto ove liste kao najprometniji sa 2.612.981 putnikom, 27.879 polazaka aviona i 8.786 tona tereta prenijetog u periodu od januara do juna, pokazuju podaci Međunarodnog savjeta aerodroma (ACI), prenosi portal EX-Yu aviation news.

Zagrebački aerodrom zauzeo je 116. mjesto sa 1.529.281 putnikom, 19.206 polascima aviona i 4.069 tona tereta. Iako je bio bolji od Tirane, Kišinjeva i Firence, zaostao je za Trevisom, Vroclavom i Veronom.

Vazdušna luka Split nastavila je da popravlja svoj položaj među evropskim aerodromima, postajući 131. najprometniji aerodrom na kontinentu u prvoj polovini godine.

Potom su slijedili Dubrovnik (134.), Skoplje (135.), Priština (136.), Ljubljana (146.), Podgorica (166.), Sarajevo (173.), Tivat (175.) i Zadar, koji su zauzeli 184. mjesto.

Od glavnih evropskih gradova Sarajevo je imalo najmanje putničkog saobraćaja, dok su London, Pariz, Amsterdam, Frankfurt i Madrid bili najprometniji na kontinentu, prenosi RTCG.

Iako je na svih jedanaest aerodroma iz bivše Jugoslavije u prvih 200 u Evropi broj putnika porastao tokom prve polovine godine u odnosu na prošlu, svi su registrovali pad količine prerađenog tereta, sa izuzetkom Skoplja.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#56 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Sarajevo Airport record number of flights
Image

Record number of flights from/to Sarajevo Airport are scheduled to operate on August 17, with 60 commercial operation (30 arrivals and 30 departures). FlyBosnia will operate record number of flights in one day as well. Total of 14 flights will be operated by FlyBosnia due to Hajj charter flights.

Total of 9.036 seats are on offer for August 17th, 4.518 available seats on arriving flights and 4.518 available seats on departure flights. Number of available seats open for bookings is less by 600 seats, since FlyBosnia’s Sarajevo-Medina flights are positioning, ferry flights. Sarajevo Airport will record around 7.000 passengers using the airport on that day, one of the largest number of passengers recorded in one day. Largest number of passengers using Sarajevo Airport in 24 hours period, was recorded in February of 1984, on the last day of 14th Winter Olympic Games, with 14.000 passengers going through the airport that day.

ImageImage
Flying Bosnian
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#57 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Navršava se 23 godine od obnove Međunarodnog aerodroma Sarajevo
Image

Nakon potpunog uništenja tokom rata 1992.-1995., sarajevski aerodrom ponovno je otvoren za civilnu avijaciju 15. augusta 1996. godine. Taj događaj značio je ostvarenje najvećeg sna svih zaposlenih, ali i označio početak potpune normalizacije života u glavnom gradu Bosne i Hercegovine.

Odmah po otvaranju, Croatia Airlines uspostavila je vezu između Sarajeva i Zagreba, a turska kompanija Top Air između Sarajeva i Istanbula. Do kraja te godine, Međunarodni aerodrom Sarajevo ostvario je promet od 26.000 putnika i bio je u Bosni i Hercegovini jedini aerodrom u funkciji civilne avijacije. Sanirane su sve manevarske površine, tehnički objekti, te objekat kontrole letenja s kontrolnim tornjem.

Nekoliko mjeseci ranije, počev od aprila 1996. godine, civilne vlasti Bosne i Hercegovine preuzele su upravljanje jednim dijelom Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

"Od tog momenta počela je borba za vraćanje njegove prave funkcije civilne aviacije. Dio polovne opreme je primljen kao donacija, sanirana je sortirnica i pretvorena u improvizirani terminal, a radnici su nakon obuke u Turskoj zauzeli svoja dugo očekivana radna mjesta", navode iz ovog preduzeća.

Generalna rekonstrukcija terminalne zgrade s kompletno novom tehnologijom i opremom vrhunskog kvaliteta uspješno je okončana početkom 2001. godine. Svečanim otvorenjem u martu 2001., Međunarodni aerodrom Sarajevo kompletirao je sve sadržaje u pogledu potreba i komfora putnika, čime i je počelo novo razdoblje kvalitetnog rada i vrhunskih rezultata.

"Sarajevo je danas sve zanimljivija turistička destinacija, a prepoznale su to i mnoge avio kompanije: Lufthansa, Austrian Airlines, Turkish Airlines, Adria Airways, Croatia Airlines, Qatar Airways, i brojne druge, sa kojima na obostrano zadovoljstvo godinama sarađujemo", poručuju.

Danas, sa prometom većim od milijon putnika godišnje, sa više od 13.000 avio operacija, prevozom više od dva milijona kilograma cargo roba, te konstatnim rastom prometa, novim rekordima, opsežnim razvojnim projektima, te redovnom uspostavom novih linija, Međunarodni aerodrom Sarajevo se uzdigao na nivo potpuno savremenog aerodroma, koji značajno doprinosi rastu drugih privrednih grana u našoj zemlji, saopćeno je iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Akta
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2826
Joined: 14/01/2019 04:56

#58 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Porodice Foht »

Moze Sarajevo ici i do milion i po i vise ali mi nije jasno odakle Skoplju 2,1 milion godisnje!? Zna li neko?
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#59 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Porodice Foht wrote:Moze Sarajevo ici i do milion i po i vise ali mi nije jasno odakle Skoplju 2,1 milion godisnje!? Zna li neko?
Smiješan broj komercijalnih linija imaju, čak i u poređenju sa SJJ, ali su hub za Wizz Air, što SJJ nije.

Pored toga, to je skoro jedini aerodrom u Makedoniji, jer onaj u Ohridu služi za međunarodne letove, ali ne premaši 200 000 putnika godišnje.
User avatar
mk ultra
Posts: 19511
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#60 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by mk ultra »

User avatar
Porodice Foht
Posts: 2826
Joined: 14/01/2019 04:56

#61 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Porodice Foht »

So What! wrote:
Porodice Foht wrote:Moze Sarajevo ici i do milion i po i vise ali mi nije jasno odakle Skoplju 2,1 milion godisnje!? Zna li neko?
Smiješan broj komercijalnih linija imaju, čak i u poređenju sa SJJ, ali su hub za Wizz Air, što SJJ nije.

Pored toga, to je skoro jedini aerodrom u Makedoniji, jer onaj u Ohridu služi za međunarodne letove, ali ne premaši 200 000 putnika godišnje.
Cuo sam to, ali da imaju duplo veci promet od SJJ mi nekako previse!
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#62 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by tec »

mistek wrote:Iskren da budem, ja nisam skontao razloge :D Jedino što kontam je da smo mi bliže Evropi, pa ovi iz Makedonije više trebaju avione i to mi je ok logika. Međutim, više su ih trebali i ranije. Druga stvar su valjda ove subvencije i Wizz i to je taj rast prometa?

A opet mi nije jasno da nije isplativo Sarajevo-Rim, a jeste Skopje-Rim ili Skopje-Barcelona. Kakva je razlika tu? I Evo ima Sarajevo-Budimpešta, kojem je popunjenost, bar u slučajevima koje znam iz iskustva, vrhunska. Šta razlikuje tu liniju od linije Wizzom Sarajevo-Rim?
1. Skopje je uvijek imalo duplo više putnika nego Sarajevo kao jedan primjer prije rata najbolja godina Sarajeva 1984: Sarajevo 284.000 a Skopje 318.000 I to je bilo najbliže što se ikada došlo Sarajevo do skopja. A sta se događalo 1984 u Sarajevu????
2. Skopje ima vise stanovnika i skoro cijela makedonija gravitira na taj aerodrom u Sarajevu samo oni u okolici Sarajeva ga koriste dok rs više koristi beograd a hercegovina split i dubrovnik. Ostalo na sreču ima nove prilike na domaćim aerodromima.
3. Makedonija je iz bivše države izašla sa avio kompanijom koju je država punila parama dok je mogla da leti i na nerentabilne destinacije u BiH air bosna nije imala ništa od toga čak i imovina Energoinvesta (avioni) nikada nisu došli u posjed odnosno kada su dobili bili su neupotrebljivi (osim cesne) i potezi koji su napravljeni da nabave avione su blokirani na političkom(nacionalnom) nivou.
4. Od prvog dana osoblje i direktori aerodroma su bili bliski ili plaćeni od Star alijanse koja još dan danas drži apsolutnu kontrolu za letove prema Evropu. Primjer kada su British i Alitalia probali letjeti razni Star alijansa članovi bi nudili super jeftine letove za te destinacije dok nisu ukinuti (jedan mjesec Cro, drugi Adria, pa turkish, pa swiss, pa tek onda ako trebaju Austrian i Lufthansa. Ali generalno nakon par mjeseci su ukidali. Tako isto BH Airlines odluči pored ciriha da leti Frankfurt, Beč, Zagreb i nakon dva mjeseca šok Turkish velikodušno uzima 49% BH airlines i kao prvi potez ukida letove Frankfurt, Beč, Zagreb i potencira letove za Istanbul. U toj transakciji još danas niko nemože objasniti gdje su nestali €20 mil za kupovinu 2 nova airbus 319 jer prema fbih nisu više u njihovom vlasništvu i gdje su nestali 3 jako vrijedna SLOTA na aerodromima Frankfurt, Cirih, Beč. Specijalno onaj za Frankfurt je zlata bio vrijedan (što vrijeme što položaj) Kada je flybosnia počeo operacije tražili da kupe ali fbih je odgovorila da nema pojma šta je sa njima. Nisu otišli u dugovima (koji su eksplodirali nakon ulazka Turkisha) jer nisu bili dio imovine BH airlines nego je BH airlines iznajmljivao od fbih.
5. Država Makedonija je izgradila novi terminal u Skopju iz budžeta države ne iz landing fees / passenger fees kao svi ostali aerodromi na svijetu pa ga takvog dala u koncesiju (U Zagrebu je koncesionar morao izgraditi terminal i platiti iz landing fees / passenger fees). Na razliku u BiH Sarajevskom aerodrom je federacija privo odobrila kredit ebrd pa onda odkazala (iako bi ga plačao SJJ) jer je fbih bila garant, ali zato je fbih nametnula dodatnu taksu samo na putnike na Sarajevskom aerodrom koja se koristi za financiranje Tuzle (odnosno wizz opravdano), Mostara (naviše ide Croatianu da leti prazne avione prosjek godišnji 7 putnika po letu), i naravno aerodrom Bihać. Sarajevo svoju rekonstrukciju radi od svojih redovnih taksi.
Pa sad ti vidi koji Aerodrom ima 4 puta nizu taksu.

Da je to situacija dovoljno pogledaj sadašnje stanje: Evropske avio kompanije neće letjeti ako ne vide isplativost (potencijalnih putnika) ili subvencije (koje sjj nema para da da jer ih uzima fbih i odlučuje) Wizz za Budimpešta - Sarajevo prima subvencije od Madarske vlade koja je odlučila nakon prvih dvije godine da produži za još 5 godina subvencije, zašto jer ih ne košta puno jer letovi dobro popunjeni i na kraju će ih 7 godina koštati manje nego fbih za jednu godinu Croatian za Mostar. U Tuzli Wizz placa samo Landing fees ne passenger fees (koje Tuzla nadoknadi iz takse koji plaćaju putnici na Sarajevskom aerodrom)
Dali se nesto mijenja silni letovi prema istoku su natjerali svetu star alijansu da Lufthansa i Austrian sada cijelu godinu lete sa airbus avionima od 150 do 215 sjedišta koje u svom malom jeste nesto smanjilo cijenu, ali dok flybosnia ili neko treći ne ustraje na letovima za evropu sve biti mali koraci.
Ono sto je već jasno i pticama je da putnici na druge aerodrome u BiH u ničem ne utječu na broj putnika za Sjj, naprotiv izgleda daju vise interesa za letenje. Jer ako gledaš od 2013 kada je Wizz počeo letjeti za Tuzlu, Sarajevo ima sljedeće rezultate +14,8% +6,7% +8,9% +8,6% +14,2% +9,3% i ove godine do sad +8,5% od 580.058(u 2012) do 1.046.635 u 2018.

Dalji apsurd je stanje u Mostaru ali to je priča za neku drugu diskusiju.
User avatar
corvus_edin
Posts: 322
Joined: 11/07/2009 09:45

#63 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by corvus_edin »

@ tec

mene zanima sto si napisao pod #4

ko je za to vrijeme bio glavni i odlucivajuci organ na BH strani u tom svemu?
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#64 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by tec »

corvus_edin wrote:@ tec

mene zanima sto si napisao pod #4

ko je za to vrijeme bio glavni i odlucivajuci organ na BH strani u tom svemu?
fbih
User avatar
corvus_edin
Posts: 322
Joined: 11/07/2009 09:45

#65 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by corvus_edin »

naravno fbih - ko vec drugi - sta pitam uopste :roll:
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#66 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by tec »

corvus_edin wrote:naravno fbih - ko vec drugi - sta pitam uopste :roll:
A tko bi drugi trebao da odlučuje? Ni opština, ni grad, ni kanton, ali ni država ima ikakvog utjecaja na šta se dešava, doduše izgleda da opština je ipak naklonjena jer vode eksproprijaciju pojedinih zemljišta okolo aerodroma na korist istog.
User avatar
Koshpa
Posts: 4908
Joined: 20/05/2007 19:59
Location: Sarajevo

#67 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Koshpa »

@tec od A do Ž :thumbup:
User avatar
RagibUzoriti
Posts: 2658
Joined: 05/12/2018 14:07
Location: Zemlja snijega,lososa i plavusa
Vozim: Vozim se na struju

#68 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by RagibUzoriti »

Jedna od velikih mana aerodroma Sarajevo je ta ,da nakon izlaska iz aviona nema ama bas nikakve organizacije i reda po pitanju pristupa pasoskoj kontroli. Stojis u jednoj velikoj guzvi i guras se,pa ko prije stigne. Mala djeca,invalidi,trudnice nikakvih prednosti niti posebnih traka za pristup.
User avatar
Prpa.ba
Posts: 11007
Joined: 15/08/2006 21:34
Location: Podrucje pod Upravom OHR-a

#69 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Prpa.ba »

Ne samo to, nego nema ni odvojenih kontrola za drzavljane BiH i drzavljane drugih drzava. :-)
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#70 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

tec wrote:1. Skopje je uvijek imalo duplo više putnika nego Sarajevo kao jedan primjer prije rata najbolja godina Sarajeva 1984: Sarajevo 284.000 a Skopje 318.000 I to je bilo najbliže što se ikada došlo Sarajevo do skopja. A sta se događalo 1984 u Sarajevu????
2. Skopje ima vise stanovnika i skoro cijela makedonija gravitira na taj aerodrom u Sarajevu samo oni u okolici Sarajeva ga koriste dok rs više koristi beograd a hercegovina split i dubrovnik. Ostalo na sreču ima nove prilike na domaćim aerodromima.
3. Makedonija je iz bivše države izašla sa avio kompanijom koju je država punila parama dok je mogla da leti i na nerentabilne destinacije u BiH air bosna nije imala ništa od toga čak i imovina Energoinvesta (avioni) nikada nisu došli u posjed odnosno kada su dobili bili su neupotrebljivi (osim cesne) i potezi koji su napravljeni da nabave avione su blokirani na političkom(nacionalnom) nivou.
4. Od prvog dana osoblje i direktori aerodroma su bili bliski ili plaćeni od Star alijanse koja još dan danas drži apsolutnu kontrolu za letove prema Evropu. Primjer kada su British i Alitalia probali letjeti razni Star alijansa članovi bi nudili super jeftine letove za te destinacije dok nisu ukinuti (jedan mjesec Cro, drugi Adria, pa turkish, pa swiss, pa tek onda ako trebaju Austrian i Lufthansa. Ali generalno nakon par mjeseci su ukidali. Tako isto BH Airlines odluči pored ciriha da leti Frankfurt, Beč, Zagreb i nakon dva mjeseca šok Turkish velikodušno uzima 49% BH airlines i kao prvi potez ukida letove Frankfurt, Beč, Zagreb i potencira letove za Istanbul. U toj transakciji još danas niko nemože objasniti gdje su nestali €20 mil za kupovinu 2 nova airbus 319 jer prema fbih nisu više u njihovom vlasništvu i gdje su nestali 3 jako vrijedna SLOTA na aerodromima Frankfurt, Cirih, Beč. Specijalno onaj za Frankfurt je zlata bio vrijedan (što vrijeme što položaj) Kada je flybosnia počeo operacije tražili da kupe ali fbih je odgovorila da nema pojma šta je sa njima. Nisu otišli u dugovima (koji su eksplodirali nakon ulazka Turkisha) jer nisu bili dio imovine BH airlines nego je BH airlines iznajmljivao od fbih.
5. Država Makedonija je izgradila novi terminal u Skopju iz budžeta države ne iz landing fees / passenger fees kao svi ostali aerodromi na svijetu pa ga takvog dala u koncesiju (U Zagrebu je koncesionar morao izgraditi terminal i platiti iz landing fees / passenger fees). Na razliku u BiH Sarajevskom aerodrom je federacija privo odobrila kredit ebrd pa onda odkazala (iako bi ga plačao SJJ) jer je fbih bila garant, ali zato je fbih nametnula dodatnu taksu samo na putnike na Sarajevskom aerodrom koja se koristi za financiranje Tuzle (odnosno wizz opravdano), Mostara (naviše ide Croatianu da leti prazne avione prosjek godišnji 7 putnika po letu), i naravno aerodrom Bihać. Sarajevo svoju rekonstrukciju radi od svojih redovnih taksi.
Pa sad ti vidi koji Aerodrom ima 4 puta nizu taksu.

Da je to situacija dovoljno pogledaj sadašnje stanje: Evropske avio kompanije neće letjeti ako ne vide isplativost (potencijalnih putnika) ili subvencije (koje sjj nema para da da jer ih uzima fbih i odlučuje) Wizz za Budimpešta - Sarajevo prima subvencije od Madarske vlade koja je odlučila nakon prvih dvije godine da produži za još 5 godina subvencije, zašto jer ih ne košta puno jer letovi dobro popunjeni i na kraju će ih 7 godina koštati manje nego fbih za jednu godinu Croatian za Mostar. U Tuzli Wizz placa samo Landing fees ne passenger fees (koje Tuzla nadoknadi iz takse koji plaćaju putnici na Sarajevskom aerodrom)
Dali se nesto mijenja silni letovi prema istoku su natjerali svetu star alijansu da Lufthansa i Austrian sada cijelu godinu lete sa airbus avionima od 150 do 215 sjedišta koje u svom malom jeste nesto smanjilo cijenu, ali dok flybosnia ili neko treći ne ustraje na letovima za evropu sve biti mali koraci.
Ono sto je već jasno i pticama je da putnici na druge aerodrome u BiH u ničem ne utječu na broj putnika za Sjj, naprotiv izgleda daju vise interesa za letenje. Jer ako gledaš od 2013 kada je Wizz počeo letjeti za Tuzlu, Sarajevo ima sljedeće rezultate +14,8% +6,7% +8,9% +8,6% +14,2% +9,3% i ove godine do sad +8,5% od 580.058(u 2012) do 1.046.635 u 2018.

Dalji apsurd je stanje u Mostaru ali to je priča za neku drugu diskusiju.
Svaka čast, pinovao bih ga na prvi post, da stoji kao neki FAQ, ali eto, nadam se da će raja pročitati. :thumbup:
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#71 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Nakon 11 godina čekanja: Od 19. septembra uspostavlja se let Sarajevo - London
Image

FlyBosnia od 19. septembra počinje letjeti za London. Letovi će se obavljati svakog utorka, subote i nedjelje. Let na ovoj relaciji obavlja se nakon jedanaestogodišnje pauze, piše Ex-Yu Aviation News.

Nakon ovoga, kompanija planira uvođenje letova za Pariz i Rim.

"Održao sam produktivan sastanak s izvršnim direktorom FlyBosnije Tarikom Bilalbegovićem. Razgovarali smo o ponovnom uspostavljanju letova između Sarajeva i Ujedinjenog Kraljevstva. To će biti dobro za turizam, poslovanje i jačanje veza između naše dvije osobe", rekao je veleposlanik Ujedinjenog Kraljevstva u Bosni i Hercegovini Matt Field.

Letovi između Sarajeva i Londona zadnji put je obavljao British Airways. Usluga je bila vođena tri puta sedmično avionom Booing 737-400. Aviolinija je prekinuta tokom zimske sezone 2008./2009. Jer je globalna financijska kriza pogodila avio industriju. Tada je britanski prevoznik napomenuo da je, iako je njegova odluka bila teška, suspendovao Sarajevo kako bi se mogao usredotočiti na profitabilnija tržišta u Europi. Wizz Air je uveo dva leta sedmično između drugog najprometnijeg aerodroma u Bosni i Hercegovini u Tuzli i londonskog Lutona u 2016. godini. Međutim, ruta je prekinuta godinu dana kasnije.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11157
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#72 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by So What! »

Volio bih kako članak iznad, poslati nekako svim Klix komentatorima, a i ostalima koji su na svaku vijest o aerodromu tražili London, Rim i Frankfurt i usput im zaželiti ugodne letove, koje su planirali imati.

Bilo bi ono divno da nam je jedna ogromna količina stanovnika posjetila i London i Rim i Frankfurt, ali nažalost nije i žao mi je što zbog viza, ogromnih ralzika u standardu i generalno finansijskih neprilika se to neće desiti.

Nama koji pratimo avijaciju je ovo lijepa i važna vijest, ali eto da se zna, linija nije uvedena primarno za Bosance, već za Arape, kojima će Međunarodni aerodrom biti hub za London kroz kompaniju FlyBosnia.

Sve u svemu, odlična stvar, nadam se da se ova linija neće ukinitu kao prethodne i da je ovo jedan veliki početak za Sarajevo.
User avatar
seoBIH
Posts: 8414
Joined: 22/03/2003 00:00

#73 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by seoBIH »

Na koji nacin je najpovoljnije letjeti za Barcelonu iz Sarajeva? Da li putovati autom na neki od aerodroma koji lete direktno, ili presjedati?

Da li neko ima ideju :cry: :cry:
User avatar
konektovan
Posts: 40590
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#74 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by konektovan »

seoBIH wrote:Na koji nacin je najpovoljnije letjeti za Barcelonu iz Sarajeva? Da li putovati autom na neki od aerodroma koji lete direktno, ili presjedati?

Da li neko ima ideju :cry: :cry:
Dubrovnik je prije imao konekciju sa Barcelonom, to ti je najblize ako je još uvijek u funkciji ta linija.....
IRELAND
Posts: 62
Joined: 12/11/2011 01:09

#75 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by IRELAND »

seoBIH wrote:Na koji nacin je najpovoljnije letjeti za Barcelonu iz Sarajeva? Da li putovati autom na neki od aerodroma koji lete direktno, ili presjedati?

Da li neko ima ideju :cry: :cry:
Vueling ili Norvegian iz Dubrovnika, isto tako bude povoljnih karata iz Beograda ali ne cijelu godinu, iz Sarajeva je najpovoljnija opcija Croatia preko Zg
budu karte oko 200e , letovi utorkom i cetvrtkom stim da je bas veliki period cekanja u Zagrebu, mislim oko 8h u povratku je fino uvezan sa nekih sat vremena cekanja. Cest sam na ovoj ruti tako da ako jos nesto treba slobodno pitaj
Post Reply