Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
suit_up
Posts: 724
Joined: 31/12/2019 11:25

#476 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by suit_up »

TESLA_EDISON wrote: 28/05/2020 14:29
suit_up wrote: 28/05/2020 14:22 Da, samo što si uzeo 747-8 koji ima najveći MTOW od svih 747-ica, a ovo je bio 747-400. Ne kažem da je preznačajna razlika, ali je ima (MTOW manji za 35 tona). I da lete kao putnički na Balkan, naravno da ne bi letio nijedan od ta dva na SJJ (niti se isplate niti ima potrebe za njima), jer je dužina piste pri MTOW za -400 cca 2800 metara. Ali je svakako lijepo vidjeti da za transport robe u iznimnim situacijama SJJ može primiti i ptice te veličine, nije baš da ih i aerodromi u regionu primaju u drugim slučajevima.
Pa američki Air Force One je Boeing 747-200 i nije mogao sletjeti. Nikako mi ne ulazi u glavu zbog čega pogotovo što od Klinonovog dolaska 1997. godine do danas nije ni trava oko piste pokošena kako treba a da ne pričam o nekim značajnijim radovima i proširenjima. Ista pista, isto sve. Gledam ovu 747-400, bez ikakvih problema i sleti i poleti.
Svaki može sletjeti ako se ta tim ukaže potreba. Pista na Princess Juliana aerodromu je 300 m kraća nego na SJJ, pa je KLM 747-400 i slijetao i polijetao bez problema i to redovno.

Ne kontam dio o (ne)pokošenoj travi? :?
Bobi
Forum administrator
Posts: 31987
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
Vozim: TDI sve crveno
Contact:

#477 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Bobi »

AF1 nije sletio sto nije mogao nego iz njima nekih razloga(bezbjednosnih)
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#478 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Tesla Edison »

suit_up wrote: 28/05/2020 21:20
TESLA_EDISON wrote: 28/05/2020 14:29
suit_up wrote: 28/05/2020 14:22 Da, samo što si uzeo 747-8 koji ima najveći MTOW od svih 747-ica, a ovo je bio 747-400. Ne kažem da je preznačajna razlika, ali je ima (MTOW manji za 35 tona). I da lete kao putnički na Balkan, naravno da ne bi letio nijedan od ta dva na SJJ (niti se isplate niti ima potrebe za njima), jer je dužina piste pri MTOW za -400 cca 2800 metara. Ali je svakako lijepo vidjeti da za transport robe u iznimnim situacijama SJJ može primiti i ptice te veličine, nije baš da ih i aerodromi u regionu primaju u drugim slučajevima.
Pa američki Air Force One je Boeing 747-200 i nije mogao sletjeti. Nikako mi ne ulazi u glavu zbog čega pogotovo što od Klinonovog dolaska 1997. godine do danas nije ni trava oko piste pokošena kako treba a da ne pričam o nekim značajnijim radovima i proširenjima. Ista pista, isto sve. Gledam ovu 747-400, bez ikakvih problema i sleti i poleti.
Svaki može sletjeti ako se ta tim ukaže potreba. Pista na Princess Juliana aerodromu je 300 m kraća nego na SJJ, pa je KLM 747-400 i slijetao i polijetao bez problema i to redovno.

Ne kontam dio o (ne)pokošenoj travi? :?
Post se odnosio na to da na pisti nije bilo nikakavih značajnijih radnji od rata na ovamo.
User avatar
konektovan
Posts: 40050
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#479 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by konektovan »

Kako nije, pa pista je produzena za 300 m.....
User avatar
karanana
Posts: 47134
Joined: 26/02/2004 00:00

#480 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by karanana »

i ja sve hocu da kazem da se radilo na produzenju piste ali nisam bio siguran pa cekam da neko drugi to kaze. aerodrom bio zatvoren nekoliko mjeseci jer su radili produzenje i novu, jacu podlogu u citavoj duzini prije mozda 10ak i vise godina.

i znam da mi je i ova tema ko poznata. hahaha.
sarajevski-aerodrom-kapacitet-t144559s25.html
haman ista pisanja i haman isti forumashi.
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#481 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Da ponovimo gradivo, AF1 je svaki avion koji u tom momentu vozi PreCjednika, dakle funkcija, ne model... Opet 747 se podrazumijeva kao simbol, kad za pastu za zube kazemo Kalodont.

Duzina piste? Ima veze sa ustanovljenim karakteristikama aviona na polijetanju/slijetanju, pri raznim uslovima (N/V, temp., vlaznost zraka, pravac/jacina vjetra). Osim toga tezina aviona igra najbitniju ulogu u tome, zajedno sa vec pomentim vremenskim parametrima. Tezina aviona je ugrubo: tezina praznog+tezina tereta (ljudi i teret)+tezina goriva, i taj zbir u principu ne bi trebao biti preko propisanih limita. Medjusobni odnos korisnog tereta i goriva se moze mixati jedno na ustrb drugog, da se ne izadje iz krivulje poznatog, i nikada ne moze biti max. moguce gorivo + max.moguci teret zajedno. Npr. ako avion ide na let iz komada do npr. Tajvana, i za taj let mu sa svim rezervama treba ukrcati 70t.goriva, to je zadana mjera. Onda se na osnovu podataka vezanih za duzinu piste korigovanu za meteo uslove potrebne za bezbjedno polijetanje racuna koliko je jos tereta moguce ukrcati na njega, dodatno na tezinu praznog + 70t.goriva. Pa se moze doci do toga da neke 3t. budu visak za bezbjedno polijetanje. Pa onda kompanija zonglira, cargo, ili putnici, ili prtljag putnika, ili neka kombinacija ove 3 stvari koja im je najmanje skupa...

Na slijetanju obratno, moraju imati dovoljno malo tezine za zakociti na raspolozivoj pisti, ali istovremeno i za postici zahtijevanu brzinu penjanja sa otkazom motora prilikom moguceg go-around-a na slijetanju. Nekada se zbog kvara avion odmah treba vratiti na aerodrom, ali bi pri odmah slijetanju imao slijetanje sa vecom tezinom od max. landing weight, sto se moze ali zahtijeva dodatni pregled aviona nakon toga. Pa onda manji avioni koji nemaju cijevi za chem-trails vrte krugove na holdingu da potrose tih x tona goriva viska prije slijetanja, a veci avioni idu na zadanu visinu i brzinu za ovu akciju i ispuste potrebnih x tona goriva da mogu sletati unutar sigurnosne krivulje. Ako je nesto jako hitno zbog potencijale katastrofe, onda se slijece bez obzira na to jer su glave u pitanju.

SJJ je prije dokazaka An-124 radio neke izmjene na vanjskim dijelovima piste, zbog moguceg uticaja potiska vanskih motora na te rubove i rasvjetu. DBV je prije nekoliko godina imao slicne posljedice kod dolaska predsjednickog Kineskog 747 u posjetu, koji je na polijetanju otpuhao neke komade asfalta se rubiva piste koji nisu bili bas u najboljem stanju...
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#482 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Maraschino wrote: 28/05/2020 19:59 Da zakljucimo, i najveci moze da sleti ako ima potrebu a to je rijetko.
I labavi ume da zabavi... :mrgreen:

Citat: Mica trofrtaljka...
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#483 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Tesla Edison »

A jesu ove B747 navalile slijetati, ranije iščekujem da tu grdosiju bar jednom vidim na SJJ a sad svako malo :D

Danas slijeće opet B747 iz UAE.

Jes vala peh, uvjek slijeće po kiši :D
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#484 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Tesla Edison »

Maraschino wrote: 28/05/2020 19:59 Da zakljucimo, i najveci moze da sleti ako ima potrebu a to je rijetko.
Antonov An225 mislim da ne bi mogao ipak. Mada je to avion izvan bilo koje klase i proizvedeno ih je ukupno 2 od toga je još samo jedan aktivan. U početku je namjenjen samo za prijevoz Buran šatla a nakon propasti SSSR-a i Burana zajedno sa njim, avion je modifikovan za kargo prijevoz. Jedini je avion koji ima 6 mlaznih motora.
Last edited by Tesla Edison on 05/06/2020 09:37, edited 1 time in total.
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#485 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Ipak je samo 1 An225 proizveden do kraja, drugi je stao na pola puta u proizvodnji kad se raspao CCCP... Jos je uskladisten u hangaru.

Image
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#486 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Tesla Edison »

.....
User avatar
Porodice Foht
Posts: 2799
Joined: 14/01/2019 04:56

#487 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Porodice Foht »

karanana wrote: 28/05/2020 22:05 i ja sve hocu da kazem da se radilo na produzenju piste ali nisam bio siguran pa cekam da neko drugi to kaze. aerodrom bio zatvoren nekoliko mjeseci jer su radili produzenje i novu, jacu podlogu u citavoj duzini prije mozda 10ak i vise godina.

i znam da mi je i ova tema ko poznata. hahaha.
sarajevski-aerodrom-kapacitet-t144559s25.html
haman ista pisanja i haman isti forumashi.
Davno sam tipkao o prosirenju piste, kako i koliko, ali ti cekas bardove foruma kojima jedino vjerujes. :-)
Tako oko Bleiburga na temi napisem o strasnom stradanju partizana kad su ganjali kvislinge u Sloveniji. Napadose me dezurni forumasi gdje ce to biti, ismijavali me. Kad sutradan sve moje potvrdi prof.dr Ivo Goldstein!! Ucutase se tada.
Posljednje pipkanje sarajevske piste nije podrazumijevalo i njeno produzenje, koliko znam.
boshniak
Posts: 2007
Joined: 20/04/2014 11:48

#488 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by boshniak »

Aerodrom ima promet oko milion putnika, toliko imaju mnogi aerodromu koji se u evropi koriste za domaci saobraćaj, i ako ne ubrajamo bliski istok sarajevo i nema dugih letova, tako da i nema potrebe za slijetanje velikih aviona, širokotrupaca uopšte, a da ne govorimo o 747.
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#489 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Tesla Edison »

boshniak wrote: 05/06/2020 17:08 Aerodrom ima promet oko milion putnika, toliko imaju mnogi aerodromu koji se u evropi koriste za domaci saobraćaj, i ako ne ubrajamo bliski istok sarajevo i nema dugih letova, tako da i nema potrebe za slijetanje velikih aviona, širokotrupaca uopšte, a da ne govorimo o 747.
Ma sad će Fikret i Dilfač da nabave cijelu flotu A380 za Fly Bosnia. Nema veze što ne treba, neka ih :-)
User avatar
Vitezanin
Posts: 3779
Joined: 27/08/2009 21:53
Location: https://angotrips.blog

#490 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Vitezanin »

Pista će se sređivati, izvođač je odabran.

https://www.aa.com.tr/ba/balkan/talijan ... ma/1566164
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#491 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by P308 »

Vitezanin wrote: 05/06/2020 21:28 Pista će se sređivati, izvođač je odabran.

https://www.aa.com.tr/ba/balkan/talijan ... ma/1566164
Vijest je iz augusta 2019. godine. :?
User avatar
Vitezanin
Posts: 3779
Joined: 27/08/2009 21:53
Location: https://angotrips.blog

#492 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Vitezanin »

P308 wrote: 05/06/2020 23:07
Vitezanin wrote: 05/06/2020 21:28 Pista će se sređivati, izvođač je odabran.

https://www.aa.com.tr/ba/balkan/talijan ... ma/1566164
Vijest je iz augusta 2019. godine. :?
Da, naravno da nisu još počeli. :D
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#493 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote: 28/05/2020 23:18
Maraschino wrote: 28/05/2020 19:59 Da zakljucimo, i najveci moze da sleti ako ima potrebu a to je rijetko.
I labavi ume da zabavi... :mrgreen:

Citat: Mica trofrtaljka...
:lol:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#494 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Connaisseur Karlin »

TESLA_EDISON wrote: 05/06/2020 09:00 A jesu ove B747 navalile slijetati, ranije iščekujem da tu grdosiju bar jednom vidim na SJJ a sad svako malo :D

Danas slijeće opet B747 iz UAE.

Jes vala peh, uvjek slijeće po kiši :D
SJJ se transformirao u Heathrow , London :D

najbolji avion svih vremena :thumbup:
User avatar
sime_cipol
Posts: 15958
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#495 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by sime_cipol »

Svakako poštujući tvoje mišljenje, meni je Concorde bez premca i nakon 50 godina.
Naravno i Jumbo Jet je nešto posebno :thumbup:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#496 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Connaisseur Karlin »

sime_cipol wrote: 06/06/2020 22:48 Svakako poštujući tvoje mišljenje, meni je Concorde bez premca i nakon 50 godina.
Naravno i Jumbo Jet je nešto posebno :thumbup:
njet, B7474 svih serija je bolji od Concorde ( sve licno vidjela) :thumbup:
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#497 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Kako mozes reci da je Mercedes bolji od Ferrarija? I to “odgovorno” tvrditi?

Totalno razliciti, za totalno razlicite namjene, razlicite ljude... Guzici udobna limuzina ili auto u kojem ti od ubrzanja/kocenja ispada zubna proteza...

Moze se samo tebi vise svidjati, to ne znaci da je bolji...

I meni se Lockheed Tristar svidja vuse od B747, ali to je moj ukus, ne znaci da je realno bolji avion...

Moze li bilo koji B747 letjeti brzinom od 2 Mach-a?
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#498 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by Connaisseur Karlin »

drndalo wrote: 08/06/2020 07:39 Kako mozes reci da je Mercedes bolji od Ferrarija? I to “odgovorno” tvrditi?

Totalno razliciti, za totalno razlicite namjene, razlicite ljude... Guzici udobna limuzina ili auto u kojem ti od ubrzanja/kocenja ispada zubna proteza...

Moze se samo tebi vise svidjati, to ne znaci da je bolji...

I meni se Lockheed Tristar svidja vuse od B747, ali to je moj ukus, ne znaci da je realno bolji avion...

Moze li bilo koji B747 letjeti brzinom od 2 Mach-a?
da, mogu, jer su npr. dizjan Cessne i B747 znatno vise doprinjeli u svijetu avijacije, za razliku od jednog haranigranog Concorde :)

pa meni se dopada i Tristar , jedn od top 5 najdrazih :)

Mach nije bio tema razgovora :D
User avatar
drndalo
Posts: 22735
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#499 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by drndalo »

Vise doprinijeli ne znaci automatski bolji...

Tenkovi Sherman su u 2. WW vise doprinijeli pobjedi saveznika protiv Njemacke, nego Njemaci tenk Tigar Njemcima... Iako je Tigar bio veci, bolji, jaci tenk... Mozda i duplo bolji... Jedini problem je bio sto su Ameri nastancali 9-10-17x vise Shermana nego Nijemci Tigrova...

Concorde je za sve ostale putnicke avione u svijetu, preko brzine 0.9 M, najbolji avion ikada... Za sporije brzine, nije ni u prvih 20...
User avatar
sime_cipol
Posts: 15958
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#500 Re: Međunarodni aerodrom Sarajevo (SJJ)

Post by sime_cipol »

Nisam htio da sve ode u raspravu. :D
Vidis neki "obicni" Airbus, Boeing... ok avion ko avion.
Concorde, na slikama kad ga vidis nesto ti lijepo oko srca :srce:
Dizajn :kiselavoda:
Image
Post Reply