Manje poznate istine o automobilima
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- AmADin_gospo
- Posts: 2202
- Joined: 14/05/2010 11:29
#51 Re: Manje poznate istine o automobilima
od¸1931 do 1935 opel je bio največi proizvođać automobila ua Europi s godišnjom proizvodnjom od 100.000 jedinica vozila. 70tih godina je bio opet največi proizvođač s 20.4% učeščem na europskom tržištu.
Opel Calibra je 10 godina bio automobil s najnižim koeficientom otpornosti zraka u iznosu 0.26 sve do dolaska Honde Insight i Audia A2
Omega Lotus Carlton je jedini automobil radi kojeg su mjenjani saobračajni zakoni u engleskoj.
1928 i 1929 god. Opel pokreče RAK projekat, Automobile na raketni pogon.
bordo boy, niđe veze za ove kopije. to što izgledaju slično, nema veze s kopijama, e ovo su kopije licencirane il ne:
VW Caddy
Škoda Caddy
VW Polo
Škoda Rapid
VW Sharan
Ford Galaxy
Seat Alhambra
Toyota Hilux
VW Taro
Toyota Hilux
VW Amarok
itd itd itd
Opel Calibra je 10 godina bio automobil s najnižim koeficientom otpornosti zraka u iznosu 0.26 sve do dolaska Honde Insight i Audia A2
Omega Lotus Carlton je jedini automobil radi kojeg su mjenjani saobračajni zakoni u engleskoj.
1928 i 1929 god. Opel pokreče RAK projekat, Automobile na raketni pogon.
bordo boy, niđe veze za ove kopije. to što izgledaju slično, nema veze s kopijama, e ovo su kopije licencirane il ne:
VW Caddy
Škoda Caddy
VW Polo
Škoda Rapid
VW Sharan
Ford Galaxy
Seat Alhambra
Toyota Hilux
VW Taro
Toyota Hilux
VW Amarok
itd itd itd
-
- Posts: 881
- Joined: 11/07/2007 04:51
#52 Re: Manje poznate istine o automobilima
Heh da : ) preskacem postove o markama koje me ne zanimaju tvoj je poceo o l.rover: )goran16v wrote:Vec napisao... Moskvich je marka koja je i ranije postojala, a konkretno Moskvich 400 je duplikat Kadetta 38K nakon sto je Crvena Armija Opelovu fabriku skupa s nacrtima iz Brandenburga preselila u vec postojecu AZLK fabriku u Moskvi.BASS wrote:Moskvić je napravljen prema nacrtima Opel Kadetta koje je ruska vojska zaplijenila prilikom osvajanja djela Njemačke u kojoj se nalazila jedna Opelova fabrika.I pored nacrta,djelova i mašina nisu ga mogli napravit kako treba
Evo da dodam osnivac Adam Opel,kako se i sada firma oficijelno zove, je poceo sa proizvodnjom sivacih masina,potom bicikala a nije ni dozivio prvo opel vozilo,firmu su vodili njegovi sinovi dok je nisu prodali gm -u.
-
- Posts: 634
- Joined: 26/07/2005 13:30
#53 Re: Manje poznate istine o automobilima
Ti si "niđe veze"...AmADin_gospo wrote:od¸1931 do 1935 opel je bio največi proizvođać automobila ua Europi s godišnjom proizvodnjom od 100.000 jedinica vozila. 70tih godina je bio opet največi proizvođač s 20.4% učeščem na europskom tržištu.
Opel Calibra je 10 godina bio automobil s najnižim koeficientom otpornosti zraka u iznosu 0.26 sve do dolaska Honde Insight i Audia A2
Omega Lotus Carlton je jedini automobil radi kojeg su mjenjani saobračajni zakoni u engleskoj.
1928 i 1929 god. Opel pokreče RAK projekat, Automobile na raketni pogon.
bordo boy, niđe veze za ove kopije. to što izgledaju slično, nema veze s kopijama, e ovo su kopije licencirane il ne:
itd itd itd
Ja pričam o kopiranju detalja "Hoffmeister Kink" a ne kompletnog automobila... BMW je to uveo 1961. iz razloga koji sam objasnio. A ti ako ne vidiš taj detalj na priloženim automobilima koje sam postavio, to je tvoja stvar...
-
- Posts: 30172
- Joined: 30/08/2004 11:17
- Location: Apsurdistan
#54 Re: Manje poznate istine o automobilima
Audi postoji kao proizvodjac od 1910 godine. Ali slazem se ako mislis na cetiri prstena. Audi je samo prvih par godina bio samostalan, saradnja sa Horchom, pa kasnije Daimler i NSU, pa VW kao 99% vlasnik., ali audi je konstanta.bordo_boy wrote:
Audi kao Audi je počeo 1965. godine, skoro 40 godina nakon BMW-a, a nastao kao unija više fabrika... Dakle, ne može se baš reći da Audi ima dužu tradiciju od BMW-a uz svo poštovanje prema Audiju
- Toto
- Posts: 8107
- Joined: 21/04/2009 11:09
- Location: 38° 26′ 55″ N, 122° 42′ 17″ W
- Grijem se na: solarno
- Vozim: EJ
#55 Re: Mitovi i legende
goran16v wrote:U toku svjetske naftne krize 70-ih American Motor Company - AMC je predstavila 1975 AMC Pacer 3-vratni kompaktni auto, kao odgovor na americkin koncept automobila, ogroman potrosac velicne broda. Interesantno da su desna vrata Pacera bila veca od lijevih (vozacevih), ali je apsurdno da je jedino duzina (4,36m) isla u prilog toj tvrdnji jer sirina (1,96m) bila kao i kod ostalih americkih auta, a ugradjivani motori su bili redni sestaci 3,8L i 4,2L i V8 5,0L! Naravno da je prop'o k'o Grcka, pravio se od 75 do 80!
joj jes meni sega ovo auto
- ljubav_aha
- Posts: 15082
- Joined: 03/04/2008 19:25
- Location: TURKISH COFFEEBATH
#56 Re: Mitovi i legende
zasto su razlicitih dimenzijaToto wrote:goran16v wrote:U toku svjetske naftne krize 70-ih American Motor Company - AMC je predstavila 1975 AMC Pacer 3-vratni kompaktni auto, kao odgovor na americkin koncept automobila, ogroman potrosac velicne broda. Interesantno da su desna vrata Pacera bila veca od lijevih (vozacevih), ali je apsurdno da je jedino duzina (4,36m) isla u prilog toj tvrdnji jer sirina (1,96m) bila kao i kod ostalih americkih auta, a ugradjivani motori su bili redni sestaci 3,8L i 4,2L i V8 5,0L! Naravno da je prop'o k'o Grcka, pravio se od 75 do 80!
joj jes meni sega ovo auto
- Romeo 80
- Posts: 4378
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#57 Re: Manje poznate istine o automobilima
Da bi se lakše ulazilo na zadnju klupu, jer je imao troja vrata.
- ljubav_aha
- Posts: 15082
- Joined: 03/04/2008 19:25
- Location: TURKISH COFFEEBATH
- slobodni armirach
- Posts: 5588
- Joined: 22/06/2010 17:17
- Location: Administrativni Centar Kantona 4
#59 Re: Manje poznate istine o automobilima
manje vise znate svi da je zasluge za izgled Vespe zasluzuju avio inzenjeri, strasna kriza u Italija, porusene ceste, visak aluminija od oborene avijacije
Italija je trebala neko prevozno sredstvo koje malo trosi, da bez problema savladava prepreke na razrusenim cestama, da ima kakvu takvu funkciju prevoza stvari, a avio inzenjeri prakticno nisu imali posla.
Enrico Piaggio je uposlio Corradino D'Ascanio-a da uradi redizajn nakon sto Renzo Spolti i Vittorio Casini napravili zatvorenu skalameriju
- ljubav_aha
- Posts: 15082
- Joined: 03/04/2008 19:25
- Location: TURKISH COFFEEBATH
#60 Re: Manje poznate istine o automobilima
ohhh daaa PIAGGIO Aeroslobodni armirach wrote:
manje vise znate svi da je zasluge za izgled Vespe zasluzuju avio inzenjeri, strasna kriza u Italija, porusene ceste, visak aluminija od oborene avijacije
Italija je trebala neko prevozno sredstvo koje malo trosi, da bez problema savladava prepreke na razrusenim cestama, da ima kakvu takvu funkciju prevoza stvari, a avio inzenjeri prakticno nisu imali posla.
Enrico Piaggio je uposlio Corradino D'Ascanio-a da uradi redizajn nakon sto Renzo Spolti i Vittorio Casini napravili zatvorenu skalameriju
a ovakvu vespu mozes vidjeti u udvar-h. muzej u w.d.c.
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#61 Re: Manje poznate istine o automobilima
U 2/3 zemalja se vozi desnom stranom.
Sve do 18. vijeka (osvajanje Amerike) saobracaj je isao lijevom stranom
Navodni razlog za voznju lijevom stranom su konjanici, koji su vecinom bili desnjaci, da bi imali slobodnu desnu ruku u kojoj bi mobli upotrjebiti oruzje, pozdavljali, razmjenivali postu itd u prolazu, a to su mogli samo jasuci lijevom stranom ceste.
Navodni razlog zasto je Amerika presla na voznju desnom stranom je zato sto zaprezna kola u doba osvajanja i velikih transporta nisu imala mjesto za kocijasa, nego je kocijas sjedio na lijevom (ili zadnjemlijevom konju ako ih je zaprega imala vise) kako bi desnom rukom bicevao ostale i ste pozicije najsigurniji mimoilazak sa drugom kocijom je bio vozwci desnom stranom ceste.
Razlog zasto su zemlje postepeno prelazile sa voznje lijevom, a voznju desnom stranom su bili nametanje kolonizatorskih propisa ili olaksanje saobracaja sa susjednim zemljama.
Navodno glavni razlog zasto je Svedska tek 1967 presla na voznju desnom stranom je bila usteda u autoindustriji. Navodno su svedski proizvodjaci automobila, prvenstveno Volvo, proizvodili veci broj automboila sa volanom na lijevoj strani za izvoz nego automobila sa volanom na desnoj strani. Buduci da je taj tip proizvodnje jako skup odluceno je da se predje na voznju desnom stranom.
Sve do 18. vijeka (osvajanje Amerike) saobracaj je isao lijevom stranom
Navodni razlog za voznju lijevom stranom su konjanici, koji su vecinom bili desnjaci, da bi imali slobodnu desnu ruku u kojoj bi mobli upotrjebiti oruzje, pozdavljali, razmjenivali postu itd u prolazu, a to su mogli samo jasuci lijevom stranom ceste.
Navodni razlog zasto je Amerika presla na voznju desnom stranom je zato sto zaprezna kola u doba osvajanja i velikih transporta nisu imala mjesto za kocijasa, nego je kocijas sjedio na lijevom (ili zadnjemlijevom konju ako ih je zaprega imala vise) kako bi desnom rukom bicevao ostale i ste pozicije najsigurniji mimoilazak sa drugom kocijom je bio vozwci desnom stranom ceste.
Razlog zasto su zemlje postepeno prelazile sa voznje lijevom, a voznju desnom stranom su bili nametanje kolonizatorskih propisa ili olaksanje saobracaja sa susjednim zemljama.
Navodno glavni razlog zasto je Svedska tek 1967 presla na voznju desnom stranom je bila usteda u autoindustriji. Navodno su svedski proizvodjaci automobila, prvenstveno Volvo, proizvodili veci broj automboila sa volanom na lijevoj strani za izvoz nego automobila sa volanom na desnoj strani. Buduci da je taj tip proizvodnje jako skup odluceno je da se predje na voznju desnom stranom.
- Don Zivconi
- Posts: 1242
- Joined: 08/03/2011 09:09
- Location: Pitaj Druga TiTa
#62 Re: Manje poznate istine o automobilima
Malo o pocetcima Ferarija
1933 godine Alfa se povlači iz takmičenja, odluka je donešena bez obzira na činjenicu da su prikazali demonstraciju nepobjedivosti njihovih automobila tokom 1932. godine. Ipak "milanski crveni" automobili nastavljaju takmičenje. Prestaju da koriste znak sa djetelinom (simbol zelene djeteline sa četiri lista “Quadrifoglio“ u trouglu na bijeloj pozadini, simbol koji će kasnije postati simbol Alfa Racinga. ) i zamenjuju ga Ferrarijevim simbolom crnog propetog konja na žutoj pozadini.
Alfa sa Ferarijevim znakom
1933 godine Alfa se povlači iz takmičenja, odluka je donešena bez obzira na činjenicu da su prikazali demonstraciju nepobjedivosti njihovih automobila tokom 1932. godine. Ipak "milanski crveni" automobili nastavljaju takmičenje. Prestaju da koriste znak sa djetelinom (simbol zelene djeteline sa četiri lista “Quadrifoglio“ u trouglu na bijeloj pozadini, simbol koji će kasnije postati simbol Alfa Racinga. ) i zamenjuju ga Ferrarijevim simbolom crnog propetog konja na žutoj pozadini.
Alfa sa Ferarijevim znakom
- HAGI
- Posts: 99
- Joined: 29/10/2011 14:27
#63 Re: Manje poznate istine o automobilima
Možda nekom nije zanimljivo ali: Meni jedan od dražih, i Interesantni model kompanije Renault je bio 4L ili Quatrelle kako ga od milja zovu Francuzi. Svoj oblik dobio je zahvaljujući buradima od goriva koje su Francuzi podlije rata imali u izobilju zahvaljujući Njemačkim, pa potom Američkim trupama, a koja su se stavljala pod presu, tako je dobio obal oblik pojedinih karoserijskih dijelova. Bio je zamišljen kao vozilo francuskih poljoprivrednika, ono da se može sav alat smjestit u njega, a ponešto na kraju od zeleni odbvući na pijacu. Malo su se prešli u tome, na njihovu sreću, jer je vozilo postalo LIFESTILE MODEL u svijetu, i gotovo da ga je u Evropi svaka 3 osoba posjedovala. Odlike su mu bile mala potrošnja, izdržljiv, čak i na ekstremno lošim makadamskim putevima,a zbog svog vješanja sa torzijama, izrazito udoban u vožnji. Proizvodio se od 1961. do 21. decembra 1994. godine, sa proizvedenih i prodatih 8,135,424 jedinica, a radio se u:
Billancourt, France
Valladolid, Spain
Vilvoorde, Belgium
Envigado, Colombia
Novo mesto, SFR Yugoslavia / today Slovenia
Guarda, Portugal
Ciudad Sahagún, Mexico
Los Andes, Chile
Santa Isabel, Argentina
Naas, Ireland
Milan, Italy[1]
Heidelberg, Australia
Wexford, Ireland
Casablanca, Morocco[2]
Algiers, Algeria (CARAL)
Montevideo, Uruguay.
Imao je uspjeha i na polju auto sporta, ostala je zapamčena pobjeda modela Simpar 4x4 na Dakar reliju 1979. godine sa posadom Bernard i Claude Marreau, ispred čak strašnog Mercedes G modela.
Radio se u nekoliko varijanti sa prednjim ili 4x4 pogonom, normalni, kabrio (Plen air), kao pick up (Furgonette), pa je čak imao i verziju na električni pogon...
Billancourt, France
Valladolid, Spain
Vilvoorde, Belgium
Envigado, Colombia
Novo mesto, SFR Yugoslavia / today Slovenia
Guarda, Portugal
Ciudad Sahagún, Mexico
Los Andes, Chile
Santa Isabel, Argentina
Naas, Ireland
Milan, Italy[1]
Heidelberg, Australia
Wexford, Ireland
Casablanca, Morocco[2]
Algiers, Algeria (CARAL)
Montevideo, Uruguay.
Imao je uspjeha i na polju auto sporta, ostala je zapamčena pobjeda modela Simpar 4x4 na Dakar reliju 1979. godine sa posadom Bernard i Claude Marreau, ispred čak strašnog Mercedes G modela.
Radio se u nekoliko varijanti sa prednjim ili 4x4 pogonom, normalni, kabrio (Plen air), kao pick up (Furgonette), pa je čak imao i verziju na električni pogon...
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#64 Re: Manje poznate istine o automobilima
Kao i prvi auto kome su radi prvobitne namjene - gradski automobil, i nacina voznje (kuckanja po parkinzima) stop-lampe izmjestene na C nosace van dosega drugih automobila (tek mnogo kasnije to je primjenjeno na Fiatu Puntu, a poslije njega i na svim ostalim).Warashii wrote:Renault 5 je bio prvi automobil koji se pojavio sa plasticnim branicima ( odbojnicima ).
Prve serija R5 su preuzele mehaniku R4, uzduzno smjesten motor, mjenjac ispred motor i "kisobran" rucicu mjenjaca.
Spanska FASA Renault je proizvodila Renault 7 koji je zapravo bio limuzina Renault 5 sa 4 vrata.
Retrovizor na autu je ideja jedne zene. Dorothy Levitt je 1906 u "Women and the Car" napisala da bi zene trebale nositi malo ogledalce koje bi povremeno koristile kako bi vidjele saobracaj iza njih.
Prvi retrovizor se pojavio 1911 na trkacem autu Raya Harrouna na prvoj trci Indianapolis 500, mada je on priznao da je to vec vidio na kociji.
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#65 Re: Manje poznate istine o automobilima
Spyker 60/80 iz 1903. je prvi 4WD automobil na svijetu i prvi automobil sa ugradjenim motorom od 6 cilindara (8,8L zapremine).
- Romeo 80
- Posts: 4378
- Joined: 11/12/2006 16:55
- Location: Seljajevo, al Centar brale
- Grijem se na: Džemper
- Vozim: Azijsku nakazu
#66 Re: Manje poznate istine o automobilima
goran16v wrote:Spyker 60/80 iz 1903. je prvi 4WD automobil na svijetu i prvi automobil sa ugradjenim motorom od 6 cilindara (8,8L zapremine).
Jesi to maloprije gledao Discovery? U svakom slučaju istina!
- Industrialyzer
- Posts: 4839
- Joined: 11/06/2011 23:51
#67 Re: Manje poznate istine o automobilima
Prvi Wankel motor je proizveden 1964. i ugradjivao se u NSU Spider-a
A za ljubitelje dizela evo jedan zanimljiv podatak : u odnosu snaga/zapremina kod dizela bez turba najbolji rezultat ima Mercedes E 300 dizel koji ima nevjerovatnih 44.8 ks po litru a benzinski atmosferac 159.3 ks po litru u Caparo T1 , nije neka razlika
A za ljubitelje dizela evo jedan zanimljiv podatak : u odnosu snaga/zapremina kod dizela bez turba najbolji rezultat ima Mercedes E 300 dizel koji ima nevjerovatnih 44.8 ks po litru a benzinski atmosferac 159.3 ks po litru u Caparo T1 , nije neka razlika
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#68 Re: Manje poznate istine o automobilima
Dva interesantna podatka u jednoj recenici. Vrijedno podijeliti s onima koji jnisu gledali!Romeo 80 wrote:goran16v wrote:Spyker 60/80 iz 1903. je prvi 4WD automobil na svijetu i prvi automobil sa ugradjenim motorom od 6 cilindara (8,8L zapremine).
Jesi to maloprije gledao Discovery? U svakom slučaju istina!
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#69 Re: Manje poznate istine o automobilima
Upravo je zbog Wankel motora, odnosno modela RO80 u koji se ugradjivao Wankel motor, NSU i propao pa je presao pod VW koji je iz modela RO80 razvio limuzinu K70.Industrialyzer wrote:Prvi Wankel motor je proizveden 1964. i ugradjivao se u NSU Spider-a
A za ljubitelje dizela evo jedan zanimljiv podatak : u odnosu snaga/zapremina kod dizela bez turba najbolji rezultat ima Mercedes E 300 dizel koji ima nevjerovatnih 44.8 ks po litru a benzinski atmosferac 159.3 ks po litru u Caparo T1 , nije neka razlika
Mercedes je takodjer ugradjivao Wankel motor u koncept superauta C111.
- Industrialyzer
- Posts: 4839
- Joined: 11/06/2011 23:51
#70 Re: Manje poznate istine o automobilima
goran16v wrote:Upravo je zbog Wankel motora, odnosno modela RO80 u koji se ugradjivao Wankel motor, NSU i propao pa je presao pod VW koji je iz modela RO80 razvio limuzinu K70.Industrialyzer wrote:Prvi Wankel motor je proizveden 1964. i ugradjivao se u NSU Spider-a
A za ljubitelje dizela evo jedan zanimljiv podatak : u odnosu snaga/zapremina kod dizela bez turba najbolji rezultat ima Mercedes E 300 dizel koji ima nevjerovatnih 44.8 ks po litru a benzinski atmosferac 159.3 ks po litru u Caparo T1 , nije neka razlika
Mercedes je takodjer ugradjivao Wankel motor u koncept superauta C111.
Sreca za Mercedes pa je ostalo sve na ekspeimentisanju inace ....
Evo jos jedna zanimljivost : P50 je najlakse auto na svijetu , 59kg je tezak
-
- Posts: 10140
- Joined: 20/09/2011 09:02
#71 Re: Manje poznate istine o automobilima
Industrialyzer wrote:
Upravo je zbog Wankel motora, odnosno modela RO80 u koji se ugradjivao Wankel motor, NSU i propao pa je presao pod VW koji je iz modela RO80 razvio limuzinu K70.
Mercedes je takodjer ugradjivao Wankel motor u koncept superauta C111.
Sreca za Mercedes pa je ostalo sve na ekspeimentisanju inace ....
Evo jos jedna zanimljivost : P50 je najlakse auto na svijetu , 59kg je tezak [/quote]
Pa sve zavisi... "Aljkavi i traljavi" Japanci ga vec godinama ugradjuju u generacije Mazde RX.
Kad smo vc kod njih, Subaru je najprestizniji japanski proizvodjac automobila.
- Industrialyzer
- Posts: 4839
- Joined: 11/06/2011 23:51
#72 Re: Manje poznate istine o automobilima
WD40 je kod Opela u osnovom paketu opreme
- johntra
- Posts: 11800
- Joined: 11/04/2004 02:17
- Location: Palma de Hrasno
#73 Re: Manje poznate istine o automobilima
- 1916. godine 55 posto automobila u svijetu činio je Ford T model, što je rekord koji nikada nije potučen...
- prvi električni žmigavci su predstavljeni na Buick automobilima 1938. godine...
- 1958. Ford predstavlja otvaranje prtljažnika električnim putem, a iste godine Chrysler predstavlja elektrohrmatski retrovizor...
- Daihatsu je prva japanska kompanija koja je počela prodavati automobile u V. Britaniji..
-
- prvi električni žmigavci su predstavljeni na Buick automobilima 1938. godine...
- 1958. Ford predstavlja otvaranje prtljažnika električnim putem, a iste godine Chrysler predstavlja elektrohrmatski retrovizor...
- Daihatsu je prva japanska kompanija koja je počela prodavati automobile u V. Britaniji..
-
- PeshtA
- Posts: 279
- Joined: 28/09/2006 23:24
- Location: Kuwait
#74 Re: Manje poznate istine o automobilima
Evo dodatak na VW - Toyota - Skoda partnerstvo
VW je u Brazilu proizvodio Forda Escorta tj Oriona sa 2 vrata pod imenom Apollo
VW Santana je ustvari Ford Versailles
VW Pointer (Brazil) je Ford Escort MK5
Etak
VW je u Brazilu proizvodio Forda Escorta tj Oriona sa 2 vrata pod imenom Apollo
VW Santana je ustvari Ford Versailles
VW Pointer (Brazil) je Ford Escort MK5
Etak
- Prolaznik
- Posts: 700
- Joined: 14/07/2004 19:43
#75 Re: Manje poznate istine o automobilima
...
Last edited by Prolaznik on 11/05/2023 19:40, edited 1 time in total.