Manje poznate istine o automobilima

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
Qler
Posts: 23608
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#126 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Qler »

Koji si ti papak jarane, svaka ti cast...
frngla
Posts: 3225
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

#127 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by frngla »

piše se rođeni, rođeni :)
ps
svaka ti čast, us*ao si super temu
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#128 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

HAGI wrote: NE INTERESUJE ME PROFESORE sa malim P, ovdje sam kako bih to uvježbao, jer nekoristim se SH ni BH jezikom, u mom okrugu nema Yugoša, zapravo ja sam jedini. Nešto me boli džon za to tvoje življenje, nevidim razlog da se naklatiš na mene. A ti si može bit rodženi sarajlija dok sve što podsjeća na nešto tvrdiš da je to to, i samo ti vidio i niko više... Kakve ti koristi ako ti kažem šta vozim. Kontam Sa-x com, pa tu su uglavnom stara gradska raja, pa mpžda naletim na nekoga koga znam, al eto nije baš tako :?
Izvini molim te, ja se nisam naklatio na tebe nego je tebi prvom zasmetalo to sto je ovdje u BiH popularan VW i nesto si pominjao nabijanje kompleksa. Ja sam samo lijepo i uctivo odgovorio da bi bilo lijepo da podjelis s nama koji auto vozis buduci da je ovo PF Auto i da se ne bojis da bi time meni nabio kompekse, jer ja sasvim lijepo zivim i da mi ne pada napamet ici u Ameriku i biti endem u svom okrugu. Dalje, ako zelis da uvjezbas jezik, sto pozdravljam i podrzavam (BTW SH jezik vise zvanicno ne postoji), tolpo preporucujem neki od udzbenika maternjeg gdje se tretira osnovna gramatika i pravopis kao osnova za dalje naprdovanje. Jos jednom se izvinjavam, ali smisao ostatka tvog posta,a sto zbog gramaticke, sto zbog sitnaksicke zbrke jednostavno nisam razumio.
Buduci da za tebe na SA-x definitivno nema stare gradske raje koju znas, nego nas, za koje smatras da to nismo, topla preporuka iz proslog posta da vise srece pokusas naci na Seattle-x.com jos uvijek ostaje.

Ja se izvonjavam ostalim za OFF

BTW, po nekim podacima Toyota RAV4 za Europsko trziste se razlikuje od Toyote RAV4 za americko trziste u nekih 2000 komponenti.
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#129 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

Prvi hibrid ... porsche semper vivus (iz 1900-te)

http://www.popularmechanics.com/cars/al ... ectric-car


Image
Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

#130 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Gost1515 »

frngla wrote:piše se rođeni, rođeni :)
ps
svaka ti čast, us*ao si super temu
jeste ali nije jedini, uostalom nisam ni očekivao puno više od "moj je tata jači ..." priče ...
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#131 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bakir1 »

1950 godine japanska vlada propisuje tender o nabavci malog vojnog vozila po uzoru na americku vosjku.
1954 godine licencu od JEEP-a kupuju Toyota i Mitsubishi.
1954 godine biva proizveden prvi MItsubishi JEEP koji je bio cista kopija tj licencirana proizvodnja JEEP-a.
Image
Image
Mitsubishi motors 1998 godine objavljuje da prestaje sa proizvodnjom JEEP-a (CJ-7)
Mitsubishi Pajero kao prototip biva prvi put prikazan na sajmu automobila u Tokiju 1973 godine,prvi primjerak silazi sa proizvodnih traka 1982 godine u maju.
Image
1983 godine isti se pojavljuje na pariz-dakar reliju,1985 godine osvaja prvo mjesto.
1985 Paris - Alger - Dakar Rally
Pos. Car No. Driver Manufacture Total Time
1. 189 ZENIROLI/DA SILVA MITSUBISHI/PAJERO 48.27.00
2. 188 COWAN/SYER MITSUBISHI/PAJERO 00.26.19
3. 219 FOUGEROUSE/JACQUEMAR TOYOTA/FJ 6 05.34.32
4. 221 RATET/DE BELABRE TOYOTA/FJ 6 12.12.29
5. 205 MARREAU/MARREAU PENAULT/1351 12.16.31
6. 370 MARCI/JANSSENS ROVER/RANG 13.35.52
7. 420 TEZEKDJIAN/DOLLA MERCEDES/280 14.44.55
8. 211 DE DEYNE/BECKERS ROVER/LAND 21.19.30
9. 457 BOSTEELS/VANNESLANDE TOYOTA/BT4 22.30.20
10. 419 BOUCHET/VILLEPIGUE MERCEDES/280 23.14.34
1991 godine Mitsubishi prodaje licencu Hyundai koji nastavlja proizvodnju Pajera 1 pod imenom galloper sve do 2001 godine.
Image
1998 godine Mitsubishi prodaje licencu Mahindri koja nastavlja sa proizvodnjom mitsubishi pajera 1 u modifikovanoj izvedbi nazvanoj Bolero.
Image
GaRGa
Posts: 2761
Joined: 25/02/2009 15:00

#132 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by GaRGa »

HAGI bas se trudis da zvucis iskompleksirano
a nema potrebe za tim i bez truda se vidi da patis ;)
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#133 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

Zvanicni automobil ZOI Sarajevo '84 je bio Mitshibishi sa modelima:
Space Wagon 4WD
Lancer (sa volanom na desnoj strani)
L300 4WD
Pajero
svi u met. plavoj boji
Za potrebe OK ZOI '84, osim zvanicnih automobila koristeni Puchovi u crvenoj boji.
frngla
Posts: 3225
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

#134 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by frngla »

Image

VW Citi Golf (facelift Golf-a mk1) se u Južnoj Africi proizvodio od 1984. god. do 21 Avgusta 2009. god. Unutrašnjost je dijelom "posuđena" od škode Fabia-e mk1.
User avatar
HAGI
Posts: 99
Joined: 29/10/2011 14:27

#135 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by HAGI »

goran16v wrote:
HAGI wrote: NE INTERESUJE ME PROFESORE sa malim P, ovdje sam kako bih to uvježbao, jer nekoristim se SH ni BH jezikom, u mom okrugu nema Yugoša, zapravo ja sam jedini. Nešto me boli džon za to tvoje življenje, nevidim razlog da se naklatiš na mene. A ti si može bit rodženi sarajlija dok sve što podsjeća na nešto tvrdiš da je to to, i samo ti vidio i niko više... Kakve ti koristi ako ti kažem šta vozim. Kontam Sa-x com, pa tu su uglavnom stara gradska raja, pa mpžda naletim na nekoga koga znam, al eto nije baš tako :?
Izvini molim te, ja se nisam naklatio na tebe nego je tebi prvom zasmetalo to sto je ovdje u BiH popularan VW i nesto si pominjao nabijanje kompleksa. Ja sam samo lijepo i uctivo odgovorio da bi bilo lijepo da podjelis s nama koji auto vozis buduci da je ovo PF Auto i da se ne bojis da bi time meni nabio kompekse, jer ja sasvim lijepo zivim i da mi ne pada napamet ici u Ameriku i biti endem u svom okrugu. Dalje, ako zelis da uvjezbas jezik, sto pozdravljam i podrzavam (BTW SH jezik vise zvanicno ne postoji), tolpo preporucujem neki od udzbenika maternjeg gdje se tretira osnovna gramatika i pravopis kao osnova za dalje naprdovanje. Jos jednom se izvinjavam, ali smisao ostatka tvog posta,a sto zbog gramaticke, sto zbog sitnaksicke zbrke jednostavno nisam razumio.
Buduci da za tebe na SA-x definitivno nema stare gradske raje koju znas, nego nas, za koje smatras da to nismo, topla preporuka iz proslog posta da vise srece pokusas naci na Seattle-x.com jos uvijek ostaje.

Ja se izvonjavam ostalim za OFF

BTW, po nekim podacima Toyota RAV4 za Europsko trziste se razlikuje od Toyote RAV4 za americko trziste u nekih 2000 komponenti.
Normalno, ta epidemija šunda poput turbo folk muzike koja je počela 90-ih u Srbiji, širi se na Bosnu. Mene kao tada mladog i perspektivnog čovjeka udaljavaju i od bilo kakvog posla, pa čak se ni muzikom koju volim nisam mogao svirati, jer svjetina to nekonta. Mogu i ja fino živjeti, ima stari firmu, al jebo to kad se nemožeš bavit ćim voliš. Tako ti je to i sa VW vozilima, i ja malo više karakiram. Nevidim zašto bi te to tangiralo nije ti član familije, i mene ovamo zezaju za moje, jer je dotični lik po kojem marka auta nosi ime pobio Indijance, kao ono zločinac i to.
Jebiga ja učio SH u školi, pa promjeniše nešto na Boš ili Bos... jebem li ga neznam. Izvini i ti govorim dobro ovaj novi BH, al mi pisanje i gramatika neidu, to jedino ovdje mogu izvježbati, nikakav udžbenik nepomaže.

I ja se visoko izvinjavam za OFF.

To za Toyotu ti ta ima mjesta, uporedio sam ženinu Rav i rodžakovu ko nebo i zemlja, počevši od sjedišta.
Golf 2 TAS i Wolfsburg original, razlika težine 60KG.(ne zezam se)
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#136 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bakir1 »

goran16v wrote:Zvanicni automobil ZOI Sarajevo '84 je bio Mitshibishi sa modelima:
Space Wagon 4WD
Lancer (sa volanom na desnoj strani)
L300 4WD
Pajero
svi u met. plavoj boji
Za potrebe OK ZOI '84, osim zvanicnih automobila koristeni Puchovi u crvenoj boji.
mislim da ih je gorane nesto bilo i bijelih i to pretezno galanta.
1987 mitsubishi je bilo oficjelno vozilo univerzitetskih igara u zagrebu i to sa galantom e12
Image
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#137 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

U pravu si, nisu bili Lanceri nego Galanti sa volanom na desnoj strani.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#138 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by johntra »

Hajmo malo o Rolls - Royce autima... :D
- Maska hladnjaka svakog Rolls-Royce automobila se pravi čitav dan ručno i odokativnom metodom, bez ikakvih mjerenja...kad se napravi, onda se sljedećih pet sati polira, ručno...
- RR je tokom Prvog svjetskog rata pravio puške
- 800 sati je potrebno da bi se napravila karoserija modela Phantom VI
- Prvi model RR 10 HP je prodat za 395 dolara, dok se danas modeli prodaju za više od 250.000 funti...
- Iako je napravio neke od najboljih motora za avione, Henry Royce nikada nije putovao avionom....
User avatar
Magarece_godine
Posts: 2564
Joined: 07/05/2009 19:51

#139 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Magarece_godine »

Grad sa najviše Rolls Royce automobila po glavi stanovnika je Hong Kong ...
User avatar
HAGI
Posts: 99
Joined: 29/10/2011 14:27

#140 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by HAGI »

Taj Galant je imao jednu verziju nepoderivog 2.0 motora sa keramičkim stublinama klipa. Priča se da je 1990. Bush prijetio Japancima zbog tog motora.


Naš čuveni Fićo ili Zastava 750 ili 850, ili Fiat 600 je imao još proizvodžača. Proizvodio ga je nekadašnji NSU (a današnji Audi), kao NSU JAGST, pa čak i Puch. Puch je proizvodio manju verziju Fiat 500 sa nekim svojim bokser motorom.
Last edited by HAGI on 26/12/2011 16:49, edited 1 time in total.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#141 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bakir1 »

4g63 motor legendarni :thumbup:
User avatar
Magarece_godine
Posts: 2564
Joined: 07/05/2009 19:51

#142 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Magarece_godine »

Najbrže vrijeme skidanja motora sa automobila je 42 sekunde. Ford Escort 1985

Prvi radio u automobilu 1929

1916 godine 55 % automobila na svijetu bili su T Fordovi

Najprodovaniji model ikada je Toyotina Corola - 30 miliona primjeraka ...

Prvi semafor na svijetu 1914 u Ohaju

Board kompijuter u današnjim automobilima znatno je napredniji od onih koji su ugrađivani u letjelice koje su išle u svemir 60-tih i 70-tih godina


VW svake godine na platformi Golfa izgradi 2,3 miliona vozila ... mnogo više nego drugi proizvođači na svojim platformama
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#143 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by johntra »

FIAT Panda 4X4 ima napadni ugao uspona od više 50 stepeni, što je mnogo više od mnogih razvikanijih terenaca... :D
User avatar
HAGI
Posts: 99
Joined: 29/10/2011 14:27

#144 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by HAGI »

Bakir1 wrote:4g63 motor legendarni :thumbup:
to je taj znači, onda imam čast što sam se vozio u takvom autu :thumbup:
Ovamo ga vodepod imenom Sirius.
User avatar
fidoremilienko
Posts: 9568
Joined: 17/08/2010 10:34
Location: You are here!

#145 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by fidoremilienko »

pratim 8-)
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#146 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bakir1 »

johntra wrote:FIAT Panda 4X4 ima napadni ugao uspona od više 50 stepeni, što je mnogo više od mnogih razvikanijih terenaca... :D
dobro je ti seronja fiatovski :D
jedina prednost male pandice naspram tih velikih terenaca je njena tezina,zanemari napadne uglove,najveca mana je sto nema kuveta ;-)
First mechanical 4WD (transfer case, drive shafts etc.) was built by the Dutch company Jacobus Spyker in 1902. Since the Lohner/Porsche four wheel drive has such an unusual status with its electric hub motors the Spyker is considered to be the world's first four wheel drive car.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#147 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Bakir1 »

HAGI wrote:
Bakir1 wrote:4g63 motor legendarni :thumbup:
to je taj znači, onda imam čast što sam se vozio u takvom autu :thumbup:
Ovamo ga vodepod imenom Sirius.
on je iz generacije motora sirius,e sad kodna oznaka motora je 4G63 a svoju evoluciju je nastavljao sa raznim vrstama ubrizgavanja i prednabijanja,vec je 1984 bio ugradjivan u galanta sa sistemom turbo + karburator sto je u stvarnosti polazilo za rukom jos samo renaultu sa modelom R5 turbo.
zadnja edicija tog motora je bila u Lanceru EVO 9 dok je desetka dobila alu blok i izgubila taj dragulj od motora.
mogao se naci u raznim modelima mitsubishija a isto tako i u modelima hjundaija kao npr sonata ;-)
4G63
G63B Cyclone Dash 3x2 in a fifth generation Galant

The 4G63 was a 1997 cc version. (85 mm bore x 88 mm stroke) SOHC and DOHC were produced. Both versions were available in either naturally aspirated and turbocharged form. For front-wheel drive applications, the turbocharged Sirius' name was changed to "Cyclone Dash". As fitted to the fifth generation Galant 200 PS (147 kW) JIS gross were claimed - the output claims later shrank to 170 PS - for the turbocharged and intercooled "Sirius Dash 3x2 valve" engine. This version could switch between breathing through two or three valves per cylinder, to combine high top-end power with low-end drivability as well as allowing for economical operation.[1] The DOHC version was introduced in 1987 in the Japanese market Galant, and came in turbocharged or naturally aspirated form. It is found in various models including the 1988-92 Galant VR-4 and the U.S. market 1990-1999 Eclipse, as well as the Mitsubishi Lancer Evolution I-IX. Later versions also received Mitsubishi's variable valve-timing system, Mivec.

An SOHC carbureted eight-valve version (engine code G63B) was also available in Mitsubishi Mighty Max and Dodge Ram50 Pickup trucks from 1987 until 1989. The SOHC version was also used in Mitsubishi Galant models until 1993. It has 76 kW of output and 157 Nm of torque at 4,750 rpm.
Mivec Turbo 4G63 in a Lancer Evo IX

Also, the SOHC version is produced until the late 90s and early 2000 and it is used in Mitsubishi cars like the Montero and the 2.0L 2-door Pajero with an output of 101 kW (137 PS) at 4,700 rpm. Also the N33 and N83 Spacewagon (UK market) received the 4G63, in single-cam sixteen-valve format.

The Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon and Plymouth Laser introduced the DOHC turbocharged intercooled version to the U.S. in 1989 through Diamond Star Motors, a joint venture between Mitsubishi Motors and the Chrysler Corporation. From 1990 to late April 1992 came beefier connecting rods and the use of six bolts to secure the flywheel to the crankshaft; May 1992 to 2006 Evolution versions have lighter rods and use seven bolts to secure the flywheel to the crankshaft. They are referred to as the "six bolt" and "seven bolt" engines, respectively.

Output for the 2003 Japanese/US Mitsubishi Lancer Evolution is 271 hp (202 kW) at 6500 rpm with 273 ft·lbf (370 N·m) of torque at 3500 rpm. It has a cast iron engine block and aluminum DOHC cylinder head. It uses multi-point fuel injection, has 4 valves per cylinder, is turbocharged and intercooled and features forged steel connecting rods.

In the United Kingdom, a special Lancer Evolution, the FQ-400, produces 302.13 kW (405.2 hp), from a 4G63 engine. At 202.6 hp (151.3 kW) per liter, it has the highest specific output per liter of any production engine.
[edit] Racing

Its turbocharged variant, 4G63T (also sometimes referred to simply as the 4G63), has powered Mitsubishi vehicles in World Rally Championships for years in the Mitsubishi Galant VR-4, Lancer Evolution, Carisma GT and Lancer WRC04. It was the powerplant of the Lancer Evolution when Tommi Mäkinen won his four consecutive WRC championships in his Lancer. MHI and T-4 turbos were both used as power plants for these engines.
[edit] Applications

1983-1998 Mitsubishi Chariot
1988 Mitsubishi Cordia
1988 Mitsubishi Tredia
1989–2003 Mitsubishi Galant
1987-1989 Mitsubishi Mighty Max
1987-1989 Dodge Ram 50
1990–1999 Mitsubishi Eclipse
1993–1998Mitsubishi Pajero
1994–1998 Mitsubishi RVR
1994–1998 Mitsubishi Delica
1992–2006 Mitsubishi Lancer Evolution
2001–2006 Mitsubishi Airtrek
1987-1988 Hyundai Stellar
1992-1995 Hyundai Elantra
1989-1998 Hyundai Sonata
2004–present Brilliance BS6
1983–1992 Dodge Colt Vista
1989-1992 Eagle Vista Wagon
1990–1998 Eagle Talon
1990–1994 Plymouth Laser
1996–1999 Proton Perdana
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#148 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by goran16v »

Grad sa najvise mercedesa po glavi stanovnika je Imotski
Grad sa najvise mercedesa S klase po glavi stanovnika je Moskva
Navodno su autoputevi u Belgiji osvjetljeni cijelom duzinom, a racun za struju placa Njemacka kao reparacija za ratnu stetu.
Alfa159-1.7Turbo
Posts: 115
Joined: 06/05/2011 16:02

#149 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Alfa159-1.7Turbo »

Ne pratim redovno temu, pa se sorry ako je neko vec ovo napisao...naime,posto je neko na prezohdnim stranicama spominjao Wankel rotacioni motor, zanimljivost je i to da izumitelj Wankel motora Felix Wankel nije nikada polozio vozacki ispit,niti je upravljao automobilom,jer je imao problema sa vidom...tako da prema navodima,nikada nije ni probao voziti auto koje je pokretano njegovim motorom...

Na nekim od prvhi stranica neko je spominjao Jensena,britanskog proizvodjaca automobila , naime Jensen je prvi serijski automobil sa ABS sistemom...
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#150 Re: Manje poznate istine o automobilima

Post by Industrialyzer »

Mercedes Pullman je najduze auto koje je proizvedeno u fabrici ( ne ukljucujuci ove custom prerade , tu rekord drzi ona Klarksonova Panda od 14 metara :mrgreen: )
Post Reply