Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
shambho
Posts: 989
Joined: 30/04/2009 23:18

#526 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by shambho »

numizmatic wrote:"Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo čovjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lahkomislen -"
(El-Ahzab [72])

Kako to da se ova dva prevoda toliko razlikuju? :?

Mene je bas zainteresovao ovaj ajet, nedavno naidjoh na njega.. Je li imaju neka tumacenja zna li neko?

Inace, je li moze neka preporuka koji tefsir da uzmem, prvi put uzimam, nesto bih pristupacno u tom smislu..

Hvala unaprijed :).
oridjidji
Posts: 5811
Joined: 07/09/2009 10:07

#527 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by oridjidji »

„Allah je, nema božanstva osim Njega, Živog, Vječnog. Ne obuzima Ga ni drijemež ni san! Njegovo je ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji. Ko se može pred Njim zauzimati za nekoga bez dopuštenja Njegova?! On zna šta je bilo i prije njih i šta će biti poslije njih, a od onoga što On zna – drugi znaju samo onoliko koliko On želi. Njegova moć obuhvata i nebesa i Zemlju i Njemu ne dojadi održavanje njihovo. On je Visoki, Veliki.“
(el-Bekara, 255.)
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#528 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by harač »

shambho wrote:
numizmatic wrote:"Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo čovjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lahkomislen -"
(El-Ahzab [72])

Kako to da se ova dva prevoda toliko razlikuju? :?

Mene je bas zainteresovao ovaj ajet, nedavno naidjoh na njega.. Je li imaju neka tumacenja zna li neko?

Inace, je li moze neka preporuka koji tefsir da uzmem, prvi put uzimam, nesto bih pristupacno u tom smislu..

Hvala unaprijed :).
antropomorfizacija (ne-žive) prirode u prvom dijelu ajeta nije rijetkost, jer se može pročitati i to da se priroda pokorava bogu, da njeni različiti pojavni oblici čine sedždu s vremena na vrijeme i sl.; ne usuđujem se reći da je isto alegorija
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#529 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

shambho wrote:
numizmatic wrote:"Mi smo nebesima, Zemlji i planinama ponudili emanet, pa su se ustegli i pobojali da ga ponesu, ali ga je preuzeo čovjek – a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lahkomislen -"
(El-Ahzab [72])

Kako to da se ova dva prevoda toliko razlikuju? :?

Mene je bas zainteresovao ovaj ajet, nedavno naidjoh na njega.. Je li imaju neka tumacenja zna li neko?

Inace, je li moze neka preporuka koji tefsir da uzmem, prvi put uzimam, nesto bih pristupacno u tom smislu..

Hvala unaprijed :).
ima kako nema samo trebas pitati

El-Avfi prenosi od Ibn-Abbasa da se pod emanetom podrazumijeva pokornost, koju im je ponudio prije nego što ju je ponudio Ademu, ali nisu bili u stanju da je podnesu, pa rekao je Ademu: "Ponudio sam emanet nebesima, Zemlji i brdima, pa nisu bili u stanju. Hoćeš li je ti uzeti, sa svim što ona podrazumijeva?" On reče: "Ako budeš činio dobro, bit ćeš nagrađen, a ako budeš grješio, bit ćeš kažnjen." Adem ga je preuzeo i ponio. Stoga Uzvišeni veli: "A preuzeo ga je čovjek - a on je, zaista, prema sebi nepravedan i lahkomislen", tj. umišljen u pogledu Allahove odredbe.

Ibn-Džerir prenosi od Seida Ibn Džubejra, a on od Ibn-Abbasa: "Samo za vrijeme izmedu ikindije i noći toga dana već je počinio grešku." Mudžahid, Seid ibn Džubejir, Dahhak, El-Hasan el-Basri i drugi vele: "Emanet su obaveze." Drugi vele: "On je pokornost." Veli se da je on vjera, obaveze i odredbe, a vele i kupanje prilikom džunupluka. Vele i da je namaz, post i kupanje prilikom džunupluka. Sve ove riječi nisu suprotstavljene, već se svode na to da je emanet obaveza i prihvatanje naredbi i zabrana pod za njih važećim uvjetom, a on glasi: Ko ih izvrši bit će nagrađen, a ko ih ostavi bit će kažnjen. ^ovjek ga je prihvatio, uprkos svojoj slabosti i neznanju, izuzev onih koje Allah uputi i podrži, neka nam je Allah na pomoći.

Ibn-Džerir prenosi od Abdullaha Ibn Mes'uda, a on od Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: (562)

"Pogibija na Allahovom putu čisti sve grijehe - ili rekao je - čisti sve osim emaneta. Onaj koji je imao nekakav emanet, kome je nešto bilo povjereno, bit će doveden i bit će mu rečeno: 'Isporuči emanet!' On će reći: 'Kako, Gospodaru, kada je dunjaluk već prošao!' Ponovo će mu biti rečeno: 'Isporuči emanet!', pa će reći: 'Kako, Gospodaru, kada je dunjaluk već prošao?' Tada će reći: 'Vodite ga u džehenemsku provaliju!,' pa će tamo biti odveden. Stropoštat će se do njenog dna i tamo će emanet naći kakav je i bio, pa će ga ponijeti na vratu i ispeti se sa njim na rub Džehennema i kada vidi da je već izašao, okliznut će mu se noga i zauvijek će upasti."

Rekao je Abdulah: "Emanet je sadržan u namazu, postu, abdestu, govoru, a najviše u stvarima povjerenim na čuvanje." Susreo sam El-Beraa i rekao: "Ne čuješ li šta veli tvoj brat Abdulah?" On reče: "U pravu je." U vezi sa emanetom je i hadis koji prenosi imam Ahmed od Huzejfe, koji veli: (563) "Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao nam je dva hadisa. Jedan od njih sam već vidio, a očekujem drugi. Rekao je da je emanet pohranjen u ljudska srca, a potom je objavljen Kur'an, pa su oni naučili iz Kura'na i sunneta. Govorio nam je i o nestanku emaneta i rekao: "Covjek će zaspati lahkim snom i emanet će mu biti istrgnut iz srca, pa će ostati njegov trag poput traga od plika nastalog kad ti se žeravica skotrlja na nogu za koji misliš da je pun nečega a u njemu ništa nema. Potom je uzeo kamenčić i zakotrljao na nozi, rekavši: "Pa će ljudi kupovati i prodavati, a skoro niko neće isporučivati emanet, sve dok ne bude rečeno: 'U toj i toj porodici ima povjerljiv čovjek', pa dok ne bude rečeno nekom čovjeku: 'Kako je zgodan i pametan', a da on ne ima u srcu ni koliko zrno gorušice imana. Bilo mi je došlo vrijeme kada mi je bilo svejedno sa kim od vas trgujem. Ako je musliman, dovest će mi ga njegova vjera, a ako je kršćanin ili jevrej, dovest će mi ga njegov starješina. Danas trgujem od vas samo tim i tim." Navode ga u oba "Sahiha" kao dio A'mešovog hadisa.

Postoji zabrana zaklinjanja emanetom u merfu'-hadisu. Ebu-Davud prenosi od Burejde, a on od svoga oca da rekao je: "Allohov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: (564) 'Ko se zaklinje emanetom nije naš.'" On se izdvaja sa ovim hadisom.

Riječi Uzvišenog: "da bi Allah kaznio licemjere i licemjerke, i mnogobošce i mnogoboškinje", tj. sinovi Ademovi su ponijeli obavezu kako bi Allah kaznio licemjere među njima i licemjerke, a to su oni koji očituju vjerovanje iz straha od njegovih pristalica, a u sebi kriju nevjerovanje i slijede njegove pristalice "i mnogobošce i mnogoboškinje", a to su oni koji javno i tajno Allahu pripisuju druge i suprotstavljaju se Njegovom Poslaniku, "a vjernicima i vjernicama oprostio", tj. da bi se smilovao vjernicima među Svojim stvorenjima, koji vjeruju u Allaha, Njegove meleke, Njegove Knjige, Njegove poslanike, koji su djelovali pokoravajući Mu se. "A Allah prašta i Milostiv je."
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#530 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

1. Reci: "On je Allah - Jedan!

2. Allah je Utočište svakom!

3. Nije rodio i rođen nije,

4. i niko Mu ravan nije!"

Objavljena u Meki nakon sure “Nas”, ima 4 ajeta. Povod za njeno objavljivanje: Imam Ahmed od Ubbej ibn Ka’ba navodi da su idolopoklonici rekli Muhammedu, a.s.:”Navedi nam rodoslovlje svoga Gospodara,” pa je Allah objavio: “Reci: ‘On je Allah – Jedan! Allah je utočište svakom. Nije rodio i rođen nije, i niko Mu ravan nije!’”

Et-Taberani od Ebu-Hurejre navodi da je rekao: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Svaka stvar ima svoje rodoslovlje, a Allahovo rodoslovlje je: ‘Reci: On je Allah – Jedan! Allah je utočište svakom!’ Onaj ko je utočište svakom nije šupalj.”

“Jedan od ensarija, kao imam, klanjao je u džamiji Kuba, pa bi svaki put kad bi htio proučiti neko poglavlje, prvo proučio: ‘Reci: On je Allah – Jedan! Allah je utočište svakom!’, a onda tek to poglavlje. Tako je radio na svkaom rekatu. Oni koji su za njim klanjali, rekli su mu: ‘Stalno na početku učiš ovo poglavlje, a onda ti se učini da to nije dovoljno dok ne proučiš još jedno. Ili ćeš ga učiti i zadovoljiti se njime ili ćeš ga izostaviti i učiti drugo?’ On je odgovorio: ‘Ja ga neću izostaviti. Ako vam se sviđa da vam tako imamim, nastavit ću, a ako ne, onda ću se povući.’ U isto vrijeem, držali su da je najbolji među njima i nije im se sviđalo da im imami iko drugi mimo njega. Kad je došao Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i o ovome ga upoznali, upitao je spomenutog: ‘Šta te sprečava da ne postupiš onako kako od tebe traže tvoji drugovi i šta te navodi da ovo poglavlje obavezno učiš na svakom rekatu?’ ‘Ja ga volim,’ odgovorio je. ‘Tvoja ljubav prema njemu uvest ćete u Džennet,’ rekao je.”

El-Buhari od Ebu-Seida navodi: “Da je neki čovjek čuo od drugoga kako uči: “Reci: ‘On je Allah – Jedan!’ i to ponavlja, pa je, kad je svanulo, otišao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i misleći da nije tako značajno, to spomenuo, pa mu je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Tako mi Onog u Čijoj je ruci moj život, ono je ravno trećini Kur’ana.’”

El-Buhari od Aiše, r.a., o Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, prenosi: “Da je, kad bi lijegao navečer u postelju, skupljao dlanove, u njih puhnuo i proučio: ‘Reci: On je Allah – Jedan’ Reci: Utičem se Gospodaru svitanja’ ‘Reci: Tražim zaštitu Gospodara ljudi,’ a zatim njima potrao što bi mogao od tijela, počevši odg glave i lica pa naniže niz tijelo i ponovivši to tri puta.” Ovako ovo predanje prenose sastavljači Sunena preko Ukajla.

“Reci: On je Allah – Jedan!’” Znači On je Jedan i Jedini Koji nema Sebi ravna, Koji nema nikakva sudruga ni pomoćnika i Kome nije niko sličan. Ovim imenom naziva se samo Allah, dž.š., jer je On savršen po svim Svojim osobinama i djelima.

Ibn-Abbas kaže da riječi Uzvišenog: “Allah je utočište svakom!” znače da kod Njega utočište traže sva stvorenja, da od Njega mole i traže ono što im je potrebno, da za Njega kažu da je Gospodar, Koji nema unutrice, da ne jede, ne pije, te da je vječan, za razliku od sovjih stvorenja. Sve ovo je tačno, jer su to svojstva Uzvišenog nam Gospodara.

Riječi Uzvišenog: “Nije rodio i rođen nije,” znače da On nema ni djeteta ni roditelja ni družice. Mudžahid kaže da riječi: “…i niko Mu ravan nije,” znače da među Svojima stvorenjima nema nikog ko bi se s Njim mogao porediti, niti bliskog koji bi Mu bio ravan. Suviše je On Uzvišen da bi mu nešto tako dolikovalo!!!

“On je stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On sve stvara.”

Uzvišeni, također, kaže: “I oni govore: ‘Svemilosni je uzeo dijete!’ Vi, doista, nešto odvratno govorite! Gotovo da se nebesa raspadnu, a Zemlja provali i planie zdrobe što Svemilosnom pripisuju dijete. Nezamislivo je da Svemilosnom pripisuju dijete. Nezamislivo je da Svemilosni ima dijete, ta svi će oni, i oni na nebesima i oni na Zemlje, kao robovi u Svemilosnog tražiti utočište! On ih je sve zapamtio i tačno izbrojao, i svi će Mu na Sudnjem danu doći pojedinačno.” (19:88-95)

U Buharijinom Sahihu stoj: “Nema nikoga da se od Allaha više može strpiti na uznemirenje koje čuje. Oni mu pripisuju da ima dijete, a On ih hrani i daje im zdravlje.”
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#531 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

Sura El-Inširah ili kod nas elem nesrah leke sadrek

1."Zar grudi tvoje nismo prostranim učinili" – Muhammede, mi smo ti prsa prostranim učinili da bi prihvatio vjerovjesništvo. Odavde je krenuo sa svojim pozivom i mogao je da podnese teškoće vjerovjesništva i sačuva Objavu.

2. "i breme tvoje s tebe skinuli" – oslobodili smo te posljedica iz paganstva.

3. "koje je pleća tvoja pritiskalo" – ovo znači da je to bio teret koji je nosio i čulo se škripanje u njegovim leđima.

4. "i spomen na tebe visoko uzdigli!" – na dunjaluku i ahiretu s nekoliko stvari, a od njih su: zaduženje vjernika da kada kažu: Svjedočim da nema drugog boga osim Allaha i svjedočim da je Muhammed Allahov poslanik, zatim spomen njegovog imena u ezanu, kao i naredba o donošenju salavata i selama na njega, s.a.v.s.

5. "Ta, zaista, s mukom je last" – tj. sa tom teškoćom koja je prethodno spomenuta dolazi olakšanje, a oboje je od Allaha Uzvišenog.

7. "A kad završiš, molitvi se predaj" – tj. kada završiš svoj namaz ili dostavu Objave, ili borbu, uloži trud u dovi i traženju svoje potrebe od Allaha. Ili, ovo znači posveti se ibadetu.

8. "i Gospodaru svome teži!" – tj. budi ponizan pred Njim bojeći se Vatre i želeći Džennet.

Bujrum video
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#532 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EN-NAS (LJUDI)

1."Reci: Tražim zaštitu Gospodara ljudi'' – Gospodar ljudi je njihov Stvoritelj, uređivač svih njihovih pitanja, te Onaj Koji popravlja sva njihova stanja.

2. ''Vladara ljudi'' – Njemu pripada potpuno carstvo i superiorna vlast.

3. ''Boga ljudi'' – tj. Onaj Koga oni obožavaju. Određeni vladar može neispravno biti uzet za božanstvo, a može i ne biti, dok ime El-Ilah pripada samo Njemu i niko nema učešća sa Njim u njemu.

4.''od zla šejtana koji nanosi zle misli'' – vesvas u originalnom tekstu označava šejtana;
''...pa se skrije'' – kada se spomene Allah, on se povuče i izgubi, a kada se Allah ne spomene, on se pojavi i na zlo nagovara.

5.''koji zle misli unosi u srca ljudi'' – tj. on poziva na pokornost njemu skrivenim govorom koji dolazi do srca, ali se njegov glas ne čuje.
Potom je Uzvišeni pojasnio da su oni koji na zlo nagovaraju dvojaki: džinni i ljudi, pa kaže:

6. ''od džinna i od ljudi" – džinski šejtan nagovara na zlo u prsima ljudi, a ljudski zavodi ljude tako što im se prikazuje kao brižni savjetodavac, a onda u prsa ubaci riječi koje je izrekao u formi savjeta, pa to dadne džinskom šejtanu povoda da ga nagovori na zlo. Rečeno je također: Iblis nagovara na zlo u ljudskim prsima. Od Ibn Abbasa se prenosi da je rekao: ''Svako dijete se rodi a na njegovom srcu je šejtan koji ga nagovara na zlo, pa kada spomene Allaha, on se povuče, a kada bude nesmotren, on ga nagovara. Utječemo se Allahu od njegovog nagovaranja na zlo.

http://www.youtube.com/watch?v=KTRm_tjt ... r_embedded
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#533 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-FELEK (SVITANJE)

1. "Reci: Utječem se Gospodaru svitanja'' – ''felek'' u originalnom tekstu označava jutro, jer se jutro rascijepi iz noći. Rečeno je: To je sve što nastane rascjepom svega što je Allah stvorio, kao što su životinje, zrnevlje, košpice, sve vrste bilja i sl. Rečeno je: Ovim se želi ukazati da je On moćan ukloniti ove velike tmine od čitavog svijeta, te da je moćan da od onoga ko se Njemu utječe odvrati sve čega se plaši i pribojava.

2. ''od zla onoga što On stvara'' – tj. utječem se Allahu od zla svega onoga što je stvorio od svih stvorenja.

3. ''i od zla mrkle noći kad razastre tmine'' – tj. utječem se Njemu od zla noći kada ona dođe. Rekli su: Noću izlaze divlje životinje iz svojih skloništa, kao i gmizavci iz svojih staništa, te sljedbenici zla kreću u igru i zabavu i nered.

4. ''i od zla onih koji u čvorove pušu'' – tj. utječem se Njemu od žena koje se bave magijom zato što one pušu u končane čvorove kada njima žele opsihriti.

5. ''i od zla zavidljivca kad zavist ne krije" – zavist označava želju da nestane blagodati koju je Allah dao onome kome se zavidi.

User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#534 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-MESED (PLAMEN)

1."Neka propadnu ruke Ebu Lehebove" – tj. neka su propale njegove ruke, neka su na gubitku i neka su stradale. ''...i propao je'' – tj. propao je on, jer se dogodilo ono za što je protiv njega bila upućena dova. Ebu Leheb je Vjerovjesnikov amidža, a pravo ime mu je Abduluzza.

2. "Neće mu biti od koristi blago njegovo, a ni ono što je stekao" – tj. neće mu koristiti niti ga spasiti njegovo sabiranje imetka, niti ono što je stekao, niti ugled u odnosu na prokletstvo i propast koji su ga snašli, te Allahovu kaznu koja se na njega spustila.

3. "ući će on sigurno u Vatru rasplamsalu" – bit će kažnjen u vatri plamtećoj koja će pržiti i spaljivati njegovu kožu, ona će plamtjeti, a to je vatra Džehennema.

4. "i žena njegova što drvlje nosi" – tj. njegova žena će se pržiti u plamtjeloj vatri, a ona je Ummu Džemil, kćerka Harbova, sestra Ebu Sufjana. Ona je nosila trnje i bodlje i bacala ih noću na put kojim je išao Vjerovjesnik, s.a.v.s.

5. "o vratu njenu bit će uže od ličine usukane" – ''el-mesed'' u arapskom jeziku označava vlakno od kojeg se plete konopac. Ona je imala ogrlicu od dragulja, pa je rekla. ''Tako mi Lata i Uzaa, žrtvovat ću je za neprijateljstvo prema Muhammedu.'' Kazna za nju će biti da joj se o vrat stavi konopac na Sudnjem danu umjesto njene ogrlice.

User avatar
elmirčo
Posts: 1264
Joined: 27/02/2011 13:15
Location: kamčatka

#535 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by elmirčo »

:thumbup: :thumbup:
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#536 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EN-NASR (POMOĆ)

Ova sura se naziva i Et-Tevdi' (Oproštaj). Od Ibn Abbasa prenosi se da je rekao: ''Kada je objavljena sura 'Iza dža'e nasrullahi vel feth', Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ''Sebi sam objavio dolazak smrti.''

1. "Kada Allahova pomoć i pobjeda dođu" – tj. kada ti, Muhammede, dođe Allahova pobjeda nad neprijateljima, a oni su Kurejšije – dato ti je oslobođenje Mekke. ''Nasr'' u originalnom tekstu označava podršku za slamanje neprijatelja, pobjedu nad njima i ovladavanje njima. ''Feth'' označava otvaranje i ulazak u kuće neprijatelja, te otvaranje njihovih srca za primanje istine.

2. "i vidiš ljude kako u skupinama u Allahovu vjeru ulaze" – tj. u skupinama jedne iza drugih. Kada je Allahov Poslanik, s.a.v.s., oslobodio Mekku, Arapi su rekli: ''Ako Muhammed pridobije stanovnike Harema, a Allah ih je zaštitio od vlasnika slona, onda je on na istini. Vi onda protiv njega nemate nikakve snage.'' Ulazili su u islam u skupinama nakon što su ulazili kao pojedinci. Tako bi čitavo pleme prelazilo na islam.

3. "ti slavi i veličaj Gospodara svoga hvaleći Ga'' – ovdje su objedinjeni slava Allahu koja oglašava zadivljenost onim što mu je Allah olakšao, a što mu na um nije padalo, ili nekom drugom od ljudi, te zahvala Njemu na lijepom postupku i velikoj blagodati u vidu pobjede i oslobođenja Majke svih gradova (Mekka) i ulaska ljudi u islam u skupinama;

4.''...i moli Ga da ti oprosti'' – od Njega traži oprost za svoj grijeh bivajući ponizan Allahu i smatrajući svoja djela manjkavim; ''...On zaista pokajanje prima" – tj. on je takav da oprašta onima koji traže oprosta od Njega, prima pokajanje od njih i daje im Svoju milost njegovim primanjem.

El-Buhari i drugi prenose od Ibn Abbasa da je za ovu suru rekao: ''Ovo je rok smrtnog časa za Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji mu je Allah objavio.'' Rekao je: "Kada Allahova pomoć i pobjeda dođu", ovo je znak dolaska njegovog smrtnog časa, "ti slavi i veličaj Gospodara svoga hvaleći Ga, i moli Ga da ti oprosti, On zaista pokajanje prima.''
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#537 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-KAFIRUN (NEVJERNICI)

1. "Reci: 'O vi nevjernici’ – povod objave ove sure je da su nevjernici pitali Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da obožava njihova božanstva jednu godinu, a da će i oni obožavati njegovog Boga jednu godinu. Tada je Allah naredio da im kaže: لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ َ
2. "Ja ne robujem onome čemu vi robujete" – tj. neću učiniti ono što tražite od mene, tj. neću obožavati vaše kipove – ja ne obožavam vaša božanstva.

3. "niti ste vi robovi onome Kome ja robujem" – a ni vi, sve dok ste u vašem širku i kufru, nećete obožavati Allaha kojeg ja obožavam.

4. "niti sam ja rob onome čemu vi robujete" – u budućim danima i preostalom mome životu neću obožavati ništa od vaših božanstava.

5. "niti ste vi robovi Onome Kome ja robujem" – tj. vi nećete obožavati Allaha u budućnosti sve dok ste u vašem nevjerstvu i robovanju kipovima. Robovanje nevjernika Allahu i onih koji Mu druga pripisuju je odbačeno i ne uzima se u obzir. Rečeno je: Ovi ajeti se ponavljaju radi potvrde i prekidanja nevjerničkih ambicija da im se Allahov Poslanik, s.a.v.s., odazove u obožavanje njihovih božanstava, što su od njega tražili.

6. "Vama – vaša vjera, a meni – moja" – Ako ste zadovoljni svojom vjerom i ja sam zadovoljan svojom vjerom, a vaša vjera je pripisivanje Allahu druga. Ona vama pripada i neće prijeći meni. Moja vjera, koja predstavlja čisti tevhid, ograničena je na mene i neće vam prijeći da biste je vi zadobili (dok ste u takvom stanju).
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#538 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-KEVSER (KEVSER)

1. "Mi smo ti, uistinu, Kevser dali" – Kevser je rijeka u Džennetu koju je Allah učinio počašću za Svoga Poslanika i ummet.

2. "pa klanjaj Gospodaru svome'' – naređuje se obavljanje propisanih namaza; ''...i kurban kolji" – ljudi su se klanjali drugima mimo Allaha i prinosili žrtve drugima mimo Njemu. Allah je naredio Vjerovjesniku, s.a.v.s., da njegov namaz i klanje budu jedino radi Njega. Katade, Ikrime i Ata kažu: ''To je bajram-namaz i klanje kurbana.''

3. "onaj koji tebe mrzi – sigurno će on bez spomena ostati" – tj. onaj koji te mrzi i prezire neće imati spomena poslije svoje smrti. Ebter u arapskom označava čovjeka koji nema djeteta. Kada je umro Poslanikov, s.a.v.s., sin, jedan od mnogobožaca je rekao: ''On je ebter (ostao bez nasljednika)'', pa je objavljen ovaj ajet.
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#539 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-MAUN (DAVANJE U NARUČ)

1. "Znaš li ti onoga koji onaj svijet poriče?" – tj. jesi li vidio onoga koji niječe obračun i kaznu?

2. "Pa to je onaj koji grubo odbija siroče" – tj. ako razmisliš ili budeš tražio, on je taj koji uveliko odbija siročetu dati njegovo pravo. Arapi u paganskom dobu nisu ostavljali imetak ženama i djeci.

3. "i koji da se nahrani siromah – ne podstiče" – tj. ne podstiču sebe ni svoju porodicu, ni druge na to, škrtareći svojim imetkom.

5. "koji su nemarni prema svome namazu" – tj. koji su nemarni i nesmotreni prema namazu, ne nadaju se nagradi za obavljanje svoga namaza, niti se pribojavaju kazne ako ga ostave. Oni su prema njemu nemarni, tako da prođe propisano vrijeme za njegovo obavljanje.

6. "koji se samo pretvaraju" – pretvaraju se pred ljudima u svojim namazima kada ih obavljaju, ili se pretvaraju pred ljudima u svim djelima dobra kada ih čine, kako bi bili pohvaljeni.

7. "i nikome ništa u naruč ne daju!" – ''ma'un'' u originalnom tekstu označava ono što ljudi međusobno posjeduju, kao što su kofe, lonci i što se inače drugima ne uskraćuje kao što su voda i so. Neki su rekli da ma'un označava zekat, tj. ne daju zekat na svoje imetke.
http://www.youtube.com/watch?v=HA50GQwR ... re=related
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#540 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

Sura Kurejš, (Kurejšije)

Ova sura se naziva još i ''El-Ilaf'':

1. - 2. "Zbog navike Kurejšija, da zimi i ljeti putuju" – bila su dva putovanja: jedno ka Jemenu, zimi, zato što je to veoma toplo područje, a drugo je bilo ka Šamu, ljeti, jer je to hladnije područje. Kurejšije su živjele od trgovine i da nisu imali tih putovanja, ne bi imali nikakve pozicije. Da nije sigurnosti zbog njihovog stanovanja blizu Kabe, ne bi mogli tako slobodno djelovati. Ajet znači: Allah je dao da se naviknu na ta dva putovanja i olakšao im ih, pa zato neka samo Allahu ibadet čine.

3. "neka oni Gospodaru ove Kuće u ibadetu budu" – Uzvišeni ih je upoznao da je On Gospodar ove Svete kuće, jer su oni u njoj imali kipove koje su obožavali, pa je napravio razliku između Sebe i njih. Ovom Kućom su počašćeni u odnosu na ostale Arape.

4. "Koji ih gladne hrani'' – tj. ovim dvama putovanjima sačuvao ih je od teške gladi u kojoj su bili prije; ''...i od straha brani" – Arapi su jedni druge napadali i porobljavali. Kurejšije su bile sigurne od toga zbog pozicije Harema. On ih je sačuvao i od straha od Etiopljana koji su došli sa slonovima.
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#541 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

SURA EL-FIL (SLON)

1. "Zar nisi čuo šta je s vlasnicima slona Gospodar tvoj uradio!" – Vlasnici slona su etiopski kršćani koji su zavladali Jemenom, a zatim su iz njega krenuli želeći srušiti Kabu. Kada su se približili Mekki, Allah je na njih poslao ptice spomenute u ovoj suri, pa su ih uništile. To je bio veliki dokaz. Ovo se dogodilo četrdeset godina prije Vjerovjesnikovog, s.a.v.s., poslanstva. Neki koji su bili očevici ovog događaja bili su živi prilikom Muhammedovog, s.a.v.s., poslanstva.

2. "Zar lukavstvo njihovo nije upropastio" – tj. zar Allah njihovu zavjeru i nastojanje da sruše Kabu nije učinio njihovom zabludom koja ih je odvela u propast.

3. "i protiv njih jata ptica poslao" – to su crne ptice koje su došle s mora u skupinama. Svaka ptica imala je tri kamena: dva je nosila u nogama, a jedan u kljunu. Što god bi pogodile, to bi i smrvile.

4. "koje su na njih grumenje od gline pečene bacale" – rekli su da je to kamenje bilo od blata pomiješanog sa vatrom Džehennema na kojima su bila ispisana imena tih ljudi. Kada bi jednog od njih pogodio taj kamen, na njemu bi se pojavile ospice. Kamen je bio veličine leblebije, veći od leće.

5. "pa ih kao izjedeno lišće učinio?" – tj. poput listova usjeva kada ih životinje pojedu, a zatim ih izbace. Rečeno je: To znači da su bili poput lišća usjeva koje pojedu životinje i ostane samo trina.
User avatar
odr0n
Posts: 2082
Joined: 29/07/2012 15:21

#542 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by odr0n »

Imam jedno pitanje, pa reko ovdje bi mogo postavit. :mrgreen: Moze li neko istovremeno biti musliman i krscanin, sto bi po nekoj logici trebalo da bude pozitivna stvar, no da li je po propisima moguce? Primjer koji ne ide u prilog da je to moguce je brak, koliko znam da je potrebno da muz ili zena razlicitih religija predju na religiju onog drugog, cime je bitnije prosirenje odredjene religije naspram vjere i medjuvjerskih odnosa. Ako vec tako stvari konfliktno stoje oko braka, onda je zasigurno i oko pojedinca kao istovremenog muslimana i krscanina, cime je primarni interes pripadnost religiji, a ne vjera.
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#543 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

mamozes ti sta hoces i gdje hoces to se zna

ne moze neko biti istovremeno oboje isto sto ne mozes jednom g.....m na dvije stolice tako ni ovo ne moze,

jos jedna zabluda je glede ovog braka musliman moze ozenit krscanku, ali se muslimanka ne moze udati za krscana, znaci nije uvjet da zena mora biti muslimanka da bi je covjek zenio, ne mozes zenit mnogobosikinju i tako dalje budistkinju i te razne sorte samo oni koji su sljedbenici knjige kako ih Kuran naziva, krscani i jevreji, jos se navode uvjeti da bude cedna i moralna ne da je bezobrazna :D
User avatar
odr0n
Posts: 2082
Joined: 29/07/2012 15:21

#544 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by odr0n »

miskin wrote:mamozes ti sta hoces i gdje hoces to se zna

ne moze neko biti istovremeno oboje isto sto ne mozes jednom g.....m na dvije stolice tako ni ovo ne moze,

jos jedna zabluda je glede ovog braka musliman moze ozenit krscanku, ali se muslimanka ne moze udati za krscana, znaci nije uvjet da zena mora biti muslimanka da bi je covjek zenio, ne mozes zenit mnogobosikinju i tako dalje budistkinju i te razne sorte samo oni koji su sljedbenici knjige kako ih Kuran naziva, krscani i jevreji, jos se navode uvjeti da bude cedna i moralna ne da je bezobrazna :D
E cuj ne moze se na dvije sjedit :lol:, pa udobnije se prosirit na dvije nego na jednu. Gledano logicki, ne vidim problem da neko bude istovremeno i musliman i krscanin (pa i jevrej), jednako slijedi obje (ili sve tri) upute jer su, kako se kaze od jednog te istog boga. Medjutim izgleda da je ipak svakoj od tih religija bitnija pripadnost nego vjera.

"nije uvjet da zena mora biti muslimanka da bi je covjek zenio"
Znam to, ali je uvjet prvenstveno ocuvanje islama. Normalno da je muskarcu muslimanu dozvoljeno jer ce on da prosiri porodicu, a ako je zena muslimanka onda je pod uvjetom da muz predje na islam. Ovdje sam nasao - http://klix.com/8mwxsnk Znaci kao i iznad slucaju, opet je ocuvanje, prosirenje i pripadnost religiji bitnija.
underwater
Posts: 930
Joined: 02/08/2012 17:44

#545 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by underwater »

miskin wrote:jos jedna zabluda je glede ovog braka musliman moze ozenit krscanku, ali se muslimanka ne moze udati za krscana, znaci nije uvjet da zena mora biti muslimanka da bi je covjek zenio, ne mozes zenit mnogobosikinju i tako dalje budistkinju i te razne sorte samo oni koji su sljedbenici knjige kako ih Kuran naziva, krscani i jevreji, jos se navode uvjeti da bude cedna i moralna ne da je bezobrazna :D
Nista te ne kontam.
Jel moze muslim na kraju ozenut krscanku? A zidovku?
A mozel ozenit muslimanku, al shvatanja ko ovaj odron?
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#546 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

Jel moze muslim na kraju ozenut krscanku? A zidovku?
A mozel ozenit muslimanku, al shvatanja ko ovaj odron?
koliko vidim odron je ateista znaci cafir je u Allaha tako da on otpada i ne moze , a muslim moze zenit slijedece zene ili ti hanume :D :D
A- Muslimanu općenito nije dozvoljeno da oženi nevjernice, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Ne ženite se mnogoboškinjama dok ne postanu vjernice; uistinu je robinja-vjernica bolja od mnogoboškinje, makar vam se i sviðala.“ (El-Bekare, 221.)

Iz ovog općeg propisa izuzimaju se čestite žene ehlul-kitabija (kršćana i židova).

Na ovo izuzimanje ukazuju riječi Uzvišenog Allaha: ''Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena; i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjenčane darove njihove dadete s namjerom da se njima oženite, a ne da s njima blud činite i da ih za priležnice uzimate.“ (El-Maide, 5.)

Na osnovu spomenutog možemo kazati da nije dozvoljeno vjerniku-muslimanu da se oženi nevjernicom sve dok ona ne prihvati islam, osim ako je u pitanju ehlul-kitabijka, kada je dozvoljeno vjerniku da se oženi njom, bez obzira da li prihvatila islam prije sklapanja braka ili ne, pod uvjetom da je čestita – kako to spominje Uzvišeni Allah. Iako je to dozvoljeno, islamski učenjaci smatrali su da je prioritetnije da mu'min oženi muslimanku i da se ne ženi ehlul-kitabijkom zbog problema koji bi mogli da nastanu u takvom braku.

B- Muslimanki nije dozvoljeno, ni u kom slučaju, da se uda za nevjernika, bez obzira da li bio ehlul-kitabija ili neko drugi, niti da ostane u braku sa njim u slučaju ako žena prihvati islam. Ako se desi da žena, koja je udata za nevjernika, primi islam, a on to odbije, ona je obavezna da ga napusti ili da i muž prihvati islam pa da nastave živjeti zajedno, kada nisu obavezni obnavljati bračni ugovor.

Na spomenuto ukazuju riječi Uzvišenog Allaha: ''O vjernici, kada vam vjernice kao muhadžirke doðu, ispitajte ih – a Allah dobro zna kakvo je vjerovanje njihovo – pa ako se uvjerite da su vjernice, onda ih ne vraćajte nevjernicima: one njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni; a njima podajte ono što su potrošili.'' (El-Mumtehine, 10.)

Na osnovu spomenutog, vidimo da žena ne može stupiti u brak sa nevjernikom, pa makar obećao da će prihvatiti islam, sve dok ne prihvati islam i pokaže da je prihvatio islam iz ubjeðenja, a ne kako bi se oženio odreðenom osobom koja je muslimanka.

C- Slično pitanje postavljeno je Stalnoj komisiji za fetve, a koje glasi: ''Je li dozvoljeno muslimanu da se oženi ženom strankinjom, kršćankom ili židovkinjom, koja će ostati u svojoj vjeri, ili onom koja kaže mužu da će prihvatiti islam nakon sklapanja braka, meðutim, kada stupe u brak, ona odbija da prihvati islam?'', pa su odgovorili: Odgovor:

Muslimanu je dozvoljeno da se oženi ehlul-kitabijkom – kršćankom ili židovkinjom, ako su slobodne, tj. nisu robinje, i čestite – čedne, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena; i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjenčane darove njihove dadete s namjerom da se njima oženite, a ne da s njima blud činite i da ih za priležnice uzimate. A onaj ko otpadne od prave vjere – uzalud će mu biti djela njegova i on će, na onom svijetu, nastradati.'' (Trpeza, 5.)

Svakako da je prioritetnije da musliman oženi mu'minku – vjernicu, a ostavi ženidbu židovkinjom i kršćankom kako ne bi njega i njegovo potomstvo zavela svojom vjerom. (Fetve Stalne komisije: fetva broj 3081, 18 tom, str. 315)

D- Takoðer, istoj instituciji postavljeno je pitanje koje glasi: Pitanje: Jedan kršćanski bračni par, u kojem je supruga prihvatila islam, a muž ostao kršćanin, pita je li im dozvoljeno da ostanu u braku ili se njenim primanjem islama kida bračna veza, a treba reći i da zbog starosti oni nemaju spolni odnos? Ako bračna veza prestaje, koliko traje njen priček, šta treba da učini sa mehrom – vjenčanim darom, i je li njemu dozvoljeno da je vrati – počnu ponovo živjeti, ako i on prihvati islam?

Odgovor: Ako žena kršćanka primi islam, a njen muž i dalje ostane u svojoj vjeri, prekida se njihova bračna veza. Ona će njemu vratiti vjenčani dar, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Pa ako se uvjerite da su vjernice, onda ih ne vraćajte nevjernicima: one njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni; a njima podajte ono što su potrošili.'' (Provjerena, 10.)
nadam se da ti je sad jasno
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#547 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by harač »

žene tu svakako dođu k'o namještaj :D
User avatar
Kroksica
Posts: 3062
Joined: 04/08/2012 03:42
Location: Iščapljine

#548 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by Kroksica »

Jednom Zakir Naik rece: Ako je Krscanin onaj koji slijedi Isusovo/Isaovo ucenje, onda smo mi Muslimani veci Krscani nego ljudi koji se nazivaju Krscanima.
underwater
Posts: 930
Joined: 02/08/2012 17:44

#549 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by underwater »

miskin wrote:
Jel moze muslim na kraju ozenut krscanku? A zidovku?
A mozel ozenit muslimanku, al shvatanja ko ovaj odron?
koliko vidim odron je ateista znaci cafir je u Allaha tako da on otpada i ne moze , a muslim moze zenit slijedece zene ili ti hanume :D :D
A- Muslimanu općenito nije dozvoljeno da oženi nevjernice, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Ne ženite se mnogoboškinjama dok ne postanu vjernice; uistinu je robinja-vjernica bolja od mnogoboškinje, makar vam se i sviðala.“ (El-Bekare, 221.)

Iz ovog općeg propisa izuzimaju se čestite žene ehlul-kitabija (kršćana i židova).

Na ovo izuzimanje ukazuju riječi Uzvišenog Allaha: ''Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena; i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjenčane darove njihove dadete s namjerom da se njima oženite, a ne da s njima blud činite i da ih za priležnice uzimate.“ (El-Maide, 5.)

Na osnovu spomenutog možemo kazati da nije dozvoljeno vjerniku-muslimanu da se oženi nevjernicom sve dok ona ne prihvati islam, osim ako je u pitanju ehlul-kitabijka, kada je dozvoljeno vjerniku da se oženi njom, bez obzira da li prihvatila islam prije sklapanja braka ili ne, pod uvjetom da je čestita – kako to spominje Uzvišeni Allah. Iako je to dozvoljeno, islamski učenjaci smatrali su da je prioritetnije da mu'min oženi muslimanku i da se ne ženi ehlul-kitabijkom zbog problema koji bi mogli da nastanu u takvom braku.

B- Muslimanki nije dozvoljeno, ni u kom slučaju, da se uda za nevjernika, bez obzira da li bio ehlul-kitabija ili neko drugi, niti da ostane u braku sa njim u slučaju ako žena prihvati islam. Ako se desi da žena, koja je udata za nevjernika, primi islam, a on to odbije, ona je obavezna da ga napusti ili da i muž prihvati islam pa da nastave živjeti zajedno, kada nisu obavezni obnavljati bračni ugovor.

Na spomenuto ukazuju riječi Uzvišenog Allaha: ''O vjernici, kada vam vjernice kao muhadžirke doðu, ispitajte ih – a Allah dobro zna kakvo je vjerovanje njihovo – pa ako se uvjerite da su vjernice, onda ih ne vraćajte nevjernicima: one njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni; a njima podajte ono što su potrošili.'' (El-Mumtehine, 10.)

Na osnovu spomenutog, vidimo da žena ne može stupiti u brak sa nevjernikom, pa makar obećao da će prihvatiti islam, sve dok ne prihvati islam i pokaže da je prihvatio islam iz ubjeðenja, a ne kako bi se oženio odreðenom osobom koja je muslimanka.

C- Slično pitanje postavljeno je Stalnoj komisiji za fetve, a koje glasi: ''Je li dozvoljeno muslimanu da se oženi ženom strankinjom, kršćankom ili židovkinjom, koja će ostati u svojoj vjeri, ili onom koja kaže mužu da će prihvatiti islam nakon sklapanja braka, meðutim, kada stupe u brak, ona odbija da prihvati islam?'', pa su odgovorili: Odgovor:

Muslimanu je dozvoljeno da se oženi ehlul-kitabijkom – kršćankom ili židovkinjom, ako su slobodne, tj. nisu robinje, i čestite – čedne, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Od sada vam se dozvoljavaju sva lijepa jela; i dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena; i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas, kad im vjenčane darove njihove dadete s namjerom da se njima oženite, a ne da s njima blud činite i da ih za priležnice uzimate. A onaj ko otpadne od prave vjere – uzalud će mu biti djela njegova i on će, na onom svijetu, nastradati.'' (Trpeza, 5.)

Svakako da je prioritetnije da musliman oženi mu'minku – vjernicu, a ostavi ženidbu židovkinjom i kršćankom kako ne bi njega i njegovo potomstvo zavela svojom vjerom. (Fetve Stalne komisije: fetva broj 3081, 18 tom, str. 315)

D- Takoðer, istoj instituciji postavljeno je pitanje koje glasi: Pitanje: Jedan kršćanski bračni par, u kojem je supruga prihvatila islam, a muž ostao kršćanin, pita je li im dozvoljeno da ostanu u braku ili se njenim primanjem islama kida bračna veza, a treba reći i da zbog starosti oni nemaju spolni odnos? Ako bračna veza prestaje, koliko traje njen priček, šta treba da učini sa mehrom – vjenčanim darom, i je li njemu dozvoljeno da je vrati – počnu ponovo živjeti, ako i on prihvati islam?

Odgovor: Ako žena kršćanka primi islam, a njen muž i dalje ostane u svojoj vjeri, prekida se njihova bračna veza. Ona će njemu vratiti vjenčani dar, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: ''Pa ako se uvjerite da su vjernice, onda ih ne vraćajte nevjernicima: one njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni; a njima podajte ono što su potrošili.'' (Provjerena, 10.)
nadam se da ti je sad jasno
Ni najmanje.
Ovde sve drukcije kazu ...ove hodze, tj. kadije.
Mislim dzaba ti je ako je ti oces zenit, a kadija te nece vjencat. Njegova se pika.
Ako ja sad ocu ozenit iranku, ne moze. Mora prvo islam primit (tebi je ovo godrina, ko da gledam :D )
I iranac ..ako oce ovu lokalnu muslimanku, isto.
Ako ocu ozenit krscanku, ne moze. Nisu to ehlikitabije. I to je ok.
Al ako ocu koptkinju, onda moze. Glupost. Kopti 100x veci pagani od Jehova recimo. Meni su jehove skroz ok, samo su pegle. A kopte ove lokalne kadije ovde nikad nisu vidjele (isto ko i nase) pojma nemaju sta oni vjeruju, kontaju da je ko u onom filmu pod zastavom Muhammeda.
Ako oces filipino ili thai ili kinu, moze ....al da prvo predje na islam. Cuj gluposti, pa svaka ce prec ...ode tamo i nesta mrmlja i opet po svom. Posebno kine, one prelaze na sve zivo samo da se sloze nekome. One bolan i spol mijenjaju, nikad nisi siguran da prije nije bila musko.
Nesta bi se tu (men' se cini) trebalo malo modernizirat u smislu ove nase sestre :D (vehabiska terminologija) naprijed, ostale stoj. A miskine?
User avatar
miskin
Posts: 1654
Joined: 26/09/2011 23:35

#550 Re: Kur'anski ajeti i teme za razmišljanje

Post by miskin »

Ni najmanje.
Ovde sve drukcije kazu ...ove hodze, tj. kadije.
Mislim dzaba ti je ako je ti oces zenit, a kadija te nece vjencat. Njegova se pika.
Ako ja sad ocu ozenit iranku, ne moze. Mora prvo islam primit (tebi je ovo godrina, ko da gledam :D )
I iranac ..ako oce ovu lokalnu muslimanku, isto.
Ako ocu ozenit krscanku, ne moze. Nisu to ehlikitabije. I to je ok.
Al ako ocu koptkinju, onda moze. Glupost. Kopti 100x veci pagani od Jehova recimo. Meni su jehove skroz ok, samo su pegle. A kopte ove lokalne kadije ovde nikad nisu vidjele (isto ko i nase) pojma nemaju sta oni vjeruju, kontaju da je ko u onom filmu pod zastavom Muhammeda.
Ako oces filipino ili thai ili kinu, moze ....al da prvo predje na islam. Cuj gluposti, pa svaka ce prec ...ode tamo i nesta mrmlja i opet po svom. Posebno kine, one prelaze na sve zivo samo da se sloze nekome. One bolan i spol mijenjaju, nikad nisi siguran da prije nije bila musko.
Nesta bi se tu (men' se cini) trebalo malo modernizirat u smislu ove nase sestre :D (vehabiska terminologija) naprijed, ostale stoj. A miskine?
pa kako bolan ne razumijes, oa dobro nasmijao sam se kad si spomenuo iranku, vidi mozes ozenit krscanku zato sto su oni ehlukitabije kao i zidovi, samo pod uslovom da su cestite mislim moralne cedne, takav je propis da je dozvoljeno a muslimanki se ni u kom slucaju nije dozvoljeno udati za bilo kojeg cafira bio on krscan, zidov, hindus, siija rafidija :D nebitno ko,

neko moje misljenje je da je prece zenit nase seke ili kako ti kazes sestre, nego te cafirke iz mnogo razloga svakako da je jedan od njih kasniji moguci problemi u braku, a i jos jedna stvar na koju treba imati obzira, jer ta seka se odrekla nekih stvari radi Allaha u zivotu, ne ide tamo gdje ide vecina raje, nosi hidzab mada ima izuzetnih djevojaka koje ga ne nose, kad kazem izuzetnih mislim da me razumijes u kome smislu i sad nije fer prema toj curi koja se pokorila Allahu u mnogim stvarima da ti dođes i ozenis krscanku, kad bi svi tako onda radili za koga ce se ona udati, a svi imamo potrebe bez lazne skromnosti to je jasno, ako je prekipi saburati onda ce morati negdje da uradi blud
Post Reply