Hakiz wrote: ↑19/08/2021 13:31
ExNihilo wrote: ↑19/08/2021 13:18
Uzmeš Zakon o porezu na dohodak FBiH. Tamo ti piše da si dužan platiti porez na dohodak. Samo to. Ne precizira kako, kome, kada, ili na koji račun. Da bi dobio step by step instrukcije, uzet ćeš Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak FBiH. Sva ta praktična pitanja, pronaći ćeš tamo.
U islamskom pravu, odnos Kur'ana i hadisa je istovjetan tome. Kur'an je zakonik. Hadis je pravilnik. Tvoja vizija Kur'ana kao magičnog teksta koji po čitanju imputira znanje u um čitatelja pokazuje koliko si neozbiljan sagovornik. Očigledno uopće ne razumiješ ulogu svetih tekstova u jednoj religiji.
Stoga, ako već misliš raspravljati na ove teme, hajde barem se potrudi da ti argumenti prebace prag mentalne zrelosti.
To šta si ti izbacio boga iz rasprave o "njegovim" knjigama, posmatraš Kur'an kao pravni dokument, a ne magičnu božiju riječ, na temi koja pita kako je baš to moguće, odvojiti Kur'an od boga i gledati ga kao religijski papir ali ne kao njegovu riječ, govori o tvom pragu mentalne zrelosti.
Dakle, ako je Kur'an božija riječ, onda moje. Ako nije, onda to tvoje.
Pa sad, je li ili nije? Božija riječ.
Ako me ne kontaš, neka ti neko pojasni.
Osim ponekog mistika, niko na Kur'an ne gleda kao na magičnu knjigu. To prosto nije dio islamskog kanona. Kur'an sam za sebe to ne tvrdi, hadisi to ne tvrde za Kur'an, niti bilo koji relevantan islamski autoritet to tvrdi. Kur'an nije magična hokus pokus knjiga čijim tekstom postižeš nadnaravno. Kur'an jeste Zakon, tako oslovljava samog sebe, dakle kao zakon, to je njegova eksplicitna funkcija.
Dakle, ako Kur'an to ne tvrdi za sebe, zašto ti to tvrdiš za Kur'an? Žalim slučaj, ali time samo pokazuješ da ne poznaješ elementarne stvari o islamskoj svetoj knjizi, i da isti napadaš sa pozicije vlastitog neznanja. A toliko je boljih pozicija za napad.
Poveznicu koji praviš između semantike Kur'ana (riječ Boga) i "magijskih svojstava" potpuno je besmislena. Zašto bi to što je Kur'an riječ Boga impliciralo nadnaravna svojstva takvog teksta? Ne postoji nijedan razlog, osim što si previše gledao epsku fantastiku.
Uostalom, cjelokupan rezon ti pravi korak viška. Ako je Bog svemoćan, mogao je a priori stvoriti ljude koji znaju sve što treba da znaju, tako da ni sam Kur'an uopće nije potreban, a kamoli pojašnjenje Kur'ana. Ali ljudi očigledno nisu takva bića, pa zašto bi onda kroz magični kur'anski tekst postizao nešto što je mogao uraditi i bez Kur'ana? Možda zato što Kur'an nije magični tekst, a ljudi imaju pravo na izbor i tumačenje.
Konačno, sama ontologija Boga je otvoreno pitanje u islamu. Ideja Boga koji nadnaravno intervenira nije nešto s čim se uopće slaže veliki broj akidetskih (doktrinarnih) škola u islamu. Pa je taj tvoj arogantni stav o kur'anskom tekstu koji mora biti magičan ili nije uopće božji jednostavno...laughable. Za dobar broj akidetskih škola, ni sam Bog nije magičan na takav način.