Kupovina novog ili polovnog vozila

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#301 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Haris.ba »

Seawolf wrote: 14/05/2021 09:09 Koja je smisla nabavke novog vozila kojim bi za 4 godine prešao samo 40.000 km.
Potreba za autom. Ja godinama kucam 10 milja godisnje. Cak nekada i manje. Ili tacnije, dva auta kucaju oko 10 milja godisnje.

I onda vidim jesam li zadovoljan autom i jesam li voljan rastati se od para za novo ili ga nastavim vozati.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#302 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by madner »

Ako ima negdje tih trocova sa 40000 i 4 godine, za 22k uzeo bi za zenu. :D
TheGodfather001
Posts: 1554
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#303 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by TheGodfather001 »

Šta im dođe ova rečenica:"Ukupna leasing naknada sa PDV-om: 16.752 KM."? Da li leasing naknada se uračunava u cijenu vozila kasnije ili se vozilo mora/može otkupiti po dilerovoj tržišnoj cijeni? Das Weltauto u Prevent-u prodaje vozila sa leasing-a, ali sve i jedan primjerak je skuplji par hiljada km od ostalih ponuda na tržištu. T-cross Life+ je na akcijskoj cijeni za jednokratno gotovinsko plaćanje bio 33.900KM, a na leasing 39.900. Ako otplatim 16.752KM na leasing i hoću da otkupim to vozilo poslije proteka ugovorenog leasing perioda, koliko bi to vozilo koštalo?
10.000km godišnje je kritično ograničenje kilometraže za recimo četveročlanu porodicu u kojoj npr. oba roditelja i jedno dijete dijele jedno auto.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#304 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by madner »

Circa 27.
TheGodfather001
Posts: 1554
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#305 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by TheGodfather001 »

Dakle, u totalu (bez redovnog održavanja i eventulnog prekoračenja kilometraže) T-cross bi koštao (leasing + kasnije otkup i prenos vlasništva na kupca) = 44.000KM? Prema mom mišljenju, kućni budžet to ne bi prihvatio kao dobar trade.
emko1234
Posts: 4581
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

#306 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by emko1234 »

Mislim da je taj nacin finansiranja novog auta kod nas jos u povojima. Ljudi su skepticni s razlogom. Platezna moc nam je generalno niska i ljudi bjeze od tih obaveza jer to smatraju preskupim i neisplativim. Ali evo kako pokrenuste temu pogledao sam malo po netu kako ljudi kupuju auta na zapadu. Od 10 prodanih auta 5 se finansira putem operativnog lizinga. Cijene su prihvatljivije u odnosu na standard, ogranicenja manja i puno su fleksibilniji.
Ja sam konkretno na zadnjem novom autu koje sam kupio izgubio 65% vrijednosti u 5 godina. Za kasko i registraciju sam dao oko 18.000 ugrubo. Redovni servisi i vanredni servisi su me kostali 3.5-4 hilljade ( imao sam srece ), gume ( 3 seta na 90+ hiljada kilometara, auto doslo na ljetnim ) 4.000 maraka. Kad sve saberem troskovi eksploatacije bez goriva su mi na cijenu novog auta bili jos skoro 25%. Da sam imao mogucnost da ga kupim tad preko ovog vida finansiranja uz mjesecnu ratu do 1.500 KM s kilometrazom koju sam presao za 5 godina, ustedio bih haman 30% para koje sam dao na novonabavnu cijenu plus troskove odrzavanja. Ali dolazimo do toga da sam opet uzeo pare za prodaju polovnog, i kad to oduzmemo od cijene koju sam dao za kupovinu auta i popratne troskove, opet sam u minusu nekih 10.000 maraka u odnosu na potencijalnu kupovinu putem operativnog lizinga.
Mislim da ima racunice opet ali kod nas jos uvijek ne.
Seawolf
Posts: 7687
Joined: 14/06/2012 22:59

#307 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Seawolf »

Eh da, još jedna napomena: Jedini subjekt na svijetu koji ne može otkupiti vozilo nakon isteka operativnog najma je korisnik tog najma.

Dakle i taj otkup bi se morao raditi iz druge ruke, što može stvoriti dodatne troškove.
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#308 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Gray »

Kilometraža se može dogovoriti, akcije koje oni reklamiraju se daju na najmanju kilometražu od 10k jer je tu najniža cijena, ali se može dogovoriti i 15k, 20k, pa i više vjerovatno, samo to sve utiče na ratu.
gidra
Posts: 3570
Joined: 17/11/2011 16:11
Location: Sarajevo

#309 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by gidra »

Seawolf wrote: 14/05/2021 09:09
gidra wrote: 14/05/2021 09:02
Seawolf wrote: 13/05/2021 20:23 Kao neko ko je prodao desetine vozila koji su finansirani putem operativnog lizinga, moram vam reći da mi nije jasno kako neko kao fizičko lice može uopšte da razmišlja o operativnom lizingu.

Pravilo je da na operativni lizing kupuju vozila oni koji neće spustiti svoju guzicu na vozačevo sjedište tog vozila.

Izuzetak su direktori(ce) u bankama i farmaceutskim firmama, kada kupuju za sebe službeni automobil, a sa kojim neće prelaziti neku veliku kilometražu.
Ne bih se složio ni u slučaju fizičkih lica.... Možemo uzeti T Cross kao primjer koji košta nov cca 36k KM i poigrati se računicom ugrubo:
https://www.olx.ba/artikal/42675367/vw- ... ja-gratis/

1. Operativna lizing naknada/renta za korištenje istog je 349 KM bez kamate, bez učešća, a uz prvu godinu registracije i kaska gratis.
Za 4 godine ćeš dati 349 x 48 mjeseci = 16752 KM. Mana, ograničen si kilometrima, a obzirom da prosječni bosanac prelazi od 10k do 15k kilometara godišnje (na osnovu mog šireg društva), ovo 10k km može biti sasvim OK i prihvatljivo. Također kilometri se mogu ispregovarati, i neko ranije je iznad pisao da se naknada plaća 1% po 1000 pređenih kilometara, što opet nije puno i uvećava neznatno trošak rente. Ovo auto će pretpostavljam za 4 godine vrijediti 20-22K KM kao polovno, obzirom na motor i opremu. Poslije se ne moraš zezati sa postprodajom i OLX ucjenjivačima, zamjeniš za novo i vozi dalje...
Ova naknada je prihvatljiva i sa aspekta vjere Islam, jer mnogi muslimani neće da uzimaju nešto što ima kamatu...

2. Iskeširaš 36 hiljada. Plaćaš, prvu registraciju i kasko što je dodatno 1500 KM u startu na ovu cijenu. Hoćeš da ga mjenjaš za 4 godine, izgubićeš na njemu, ugrubo, onoliko koliko bi plaćao i rentu za operativni na 4 godine, jer ga nećeš moći prodati za više od 22 hiljade. Prednost, nisi ograničen kilometrima. Servisirat ćeš ga svakako u oficijelnom servisu zbog garancije i držati na kasku, što je ujedno ugovorena obaveza i na Operativnom lizingu. Poslije se moraš zezati sa prodajom...

3. Kredit (što je u 5 deka kao i finansijski lizing). Platit ćeš kamatu na 36 hiljada ili na dio kreditnih sredstava koji će ti pomoći za finansiranje auta. Pa te ovo auto onda izađe preko 40 hiljada uz sve iste obaveze kao u prva dva slučaja i izađe najskuplja opcija. Prednost, tvoje je i nisi ograničen kilometrima.

Ova računica ima smisla samo za kupovinu novog vozila i u slučaju da mjenjaš auto svakih 3-5 godina i želiš da voziš aktuelan model, likvidan si i imaš stabilan i solidno/fino plaćen posao...a kešovinu čuvaš na kamari.
Polovna se i ne prodaju kod nas bez velike kamate na operativni lizing tj. rentu, tako i da nema smisla uzimati auto koje je starije od 4 godine na operativni lizing...
Koja je smisla nabavke novog vozila kojim bi za 4 godine prešao samo 40.000 km.

I raspitaj se kolika bi bila cijena ovakvog operativnog najma, ako bi ovim autom za 4 godine prešao 90.000 km, koliko sam ja prešao svojim autom u prve 4 godine nakon što sam ga kupio.
Koja je potreba nabavke novog Iphone 12, ako već imaš iPhone 11, a u mogućnosti si da ga nabaviš? Nikakva...većina ljudi teži da ima nešto novo, posljednje što je izašlo, to nam je u psihi :D , a to je upravo ono što ti operativni lizing pruža bez prevelikog srkleta u slučaju stabilnosti posla...
Ja sam naveo kao primjer za prosječnog bosanca, u mom društvu svi prelazimo do cca 15 hiljada kilometara. Tu smo po Sarajevu uz par izleta na more ili vani, i da hoćemo nemamo gdje preći više od 10k do 15k kilometara godišnje. A slažem se ja za izuzetke kao što je tvoj primjer da je neisplativo...

Možemo grubu računicu postaviti i ovako (opet za prosječnog vozača), obzirom da rijetko ko ima keš da plati auto 35k+ KM:
1. operativni: - plaćaš rentu, nije tvoje, 349 KM rata, voziš svake 4 godine novi model, posmatraš ovu naknadu kao trošak (naprimjer kao dodatni račun za "režije"), jer auto nije investicija, danas je to potreba kao voda i struja...
2. kredit: 36 hiljada + 1500 KM (registracija i kasko) = 37500 KM, da bi imao istu kreditnu ratu kao što je naknada za operativni, to jeste 350 KM, trebaš vraćati 11 godina uz kamatu od 4.4%, što te na kraju dođe 47 hiljada KM, pušiona 10 hiljada...
Imaćeš auto koje će ti nakon 11 godina vrijediti par milja više u odnosu koliko si i platio kamatu na tih 37500 KM kredita..a zarobio si se 11 godina u isto vozilo, a preko operativnog si zamjenio već 2 i na trećem si vozilu...
User avatar
konektovan
Posts: 40549
Joined: 19/01/2015 19:12
Location: Mahala
Vozim: Francusku kantu

#310 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by konektovan »

Ma samo polovno, da nije korišteno ... :mrgreen:
TheGodfather001
Posts: 1554
Joined: 24/05/2004 10:44
Location: Sarajevo

#311 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by TheGodfather001 »

Gray wrote: 14/05/2021 09:41 Kilometraža se može dogovoriti, akcije koje oni reklamiraju se daju na najmanju kilometražu od 10k jer je tu najniža cijena, ali se može dogovoriti i 15k, 20k, pa i više vjerovatno, samo to sve utiče na ratu.
Ove njihove ponude su ništa do dobar marketing lošeg (bankarskog) proizvoda. Da li možeš kasko osiguranje i registraciju (poslije ovog jednogodišnjeg gratis perioda) raditi u bilo kojem osiguravajućem društvu ili moraš u društvu u vlasništvu grupacije? Koliko se procentualno povećava rata za leasing za npr 20.000km/g? Ako zatreba novac, što nije ništa čudno u današnjem vaktu, da li je moguće jednostrano raskinuti ugovor bez daljih reperkusija?
User avatar
Rockefeller
Posts: 7299
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#312 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Rockefeller »

konektovan wrote: 14/05/2021 09:48 Ma samo polovno, da nije korišteno ... :mrgreen:
Samo sipaj i vozi.
artur morgan
Posts: 2829
Joined: 30/04/2020 19:47

#313 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by artur morgan »

Evo primjeri

https://dasweltauto.ba/?go=offer_detail ... %26page%3D

1. Keš : 184.900 KM. Cijena može ići sigurno još dole jer ovo malo ko može keširati.

2. Leasing : 50% učešća i 5 godina, ukupno košta 217.642 KM.

Skuplji na lizingu za 32.742 KM.

https://dasweltauto.ba/?go=offer_detail ... %26page%3D

1. Keš : 51.900 KM

2. Leasing : 30% učešće i 3 godine, ukupno košta 61.334 KM

Skuplji na lizingu za 9.434 KM.

https://dasweltauto.ba/?go=offer_detail ... %26page%3D

1. Keš : 35.900 KM
2. Leasing : 20% učešće i 4 godine, ukupno košta 48.562 KM

Skuplji na lizingu za čak 12.662 KM.

Fizička lica ovdje nemaju isplativu računicu jer u zadnjem slučaju se vidi da bi ga lizing koštao 35% od cijene vozila.
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#314 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Gray »

Ovo mi djeluje da je finansijski leasing, ne operativni, sto ti u suštini dođe isto kao kredit.
User avatar
Rockefeller
Posts: 7299
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#315 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Rockefeller »

Auto na pet godina otplatit i to je to. Nemam kud manje :lol:
User avatar
mk ultra
Posts: 19479
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#316 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by mk ultra »

TheGodfather001 wrote: 14/05/2021 09:34 Dakle, u totalu (bez redovnog održavanja i eventulnog prekoračenja kilometraže) T-cross bi koštao (leasing + kasnije otkup i prenos vlasništva na kupca) = 44.000KM? Prema mom mišljenju, kućni budžet to ne bi prihvatio kao dobar trade.
Pa za tako male kilometraze, i u privatne svrhe, nema nikakvog smisla

Ovdje svi u nekim strahovima ko da pređu 5000km na šlepi jbt :-)
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#317 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Gray »

Operativni leasing po meni nije za okupit auto na kraju. Ako od početka planiraš da ga otkupi onda je bolje uzeti kredit i kupiti odmah.
User avatar
Rockefeller
Posts: 7299
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#318 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Rockefeller »

Ko ce minimalno 7 godina auto vozit nek novo kupi.
User avatar
Laplace
Posts: 10372
Joined: 19/11/2012 18:37

#319 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Laplace »

emko1234 wrote: 13/05/2021 22:40 Objektivnost sportskog novinara na djelu : "Ja bi uzeo yarisa." Aha, ali u kurcu.

Ako uzmemo u obzir da je velika većina ljudi u kategoriji prosječnih vozača, i da većina ljudi koji kupuju auto u toj klasi pokušava napraviti kombinaciju da imaju all aroundera, što na kraju krajeva i pokazuje i tržište i ponuda na istom, ovom yarisu se baš smiješi blistava karijera.

Čeka ga budućnost lexusa lfa, sjajan auto. Svi ga nahvalili, svemirska tehnologija, legure, pičke materine, best sounding V10 engine i slično, i prodali 600 komada i ugasili proizvodnju.
LaFerrari je prodao još manje i ugasio proizvodnju, dosta superautumobila (naročito hiperautumobila) ima ne više od 300 prodatih primjeraka. To da je prodato malo primjeraka i ugašena proizvodnja nije samo po sebi mjerilo ničega.
User avatar
sime_cipol
Posts: 16254
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#320 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by sime_cipol »

Ljudi planirali 500, napravili 500, prodali 500 i zavrsili posao :D
User avatar
Laplace
Posts: 10372
Joined: 19/11/2012 18:37

#321 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Laplace »

sime_cipol wrote: 14/05/2021 12:14 Ljudi planirali 500, napravili 500, prodali 500 i zavrsili posao :D
Da. Po toj logici su LaFerrari, Bugatti Chiron &co kante, poluproizvodi i potpuni promašaji.
izvrsni direktor
Posts: 9321
Joined: 20/12/2018 16:11

#322 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by izvrsni direktor »

Laplace wrote: 14/05/2021 12:29
sime_cipol wrote: 14/05/2021 12:14 Ljudi planirali 500, napravili 500, prodali 500 i zavrsili posao :D
Da. Po toj logici su LaFerrari, Bugatti Chiron &co kante, poluproizvodi i potpuni promašaji.
A ko he napisao da he LFA kanta, promasaj, poluprouzvod?
artur morgan
Posts: 2829
Joined: 30/04/2020 19:47

#323 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by artur morgan »

Rockefeller wrote: 14/05/2021 10:46 Ko ce minimalno 7 godina auto vozit nek novo kupi.
Preoptimistično! Logika u Bosni je....Ko će minimalno 20 godina auto vozit neka novo kupi :D
User avatar
Industrialyzer
Posts: 4839
Joined: 11/06/2011 23:51

#324 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Industrialyzer »

Gray wrote: 14/05/2021 10:43 Operativni leasing po meni nije za okupit auto na kraju. Ako od početka planiraš da ga otkupi onda je bolje uzeti kredit i kupiti odmah.
Pratim temu i slicno razmisljam, operativni leasing bi mi mozda bio opcija kad budem planirao promjenu auta.

Prodati ovo auto i ostaviti pare, a na leasing uzeti nesto kao pravno lice za cca 500 KM mjesecno i voziti dok mi se isplati, ako posao dodje do toga da ne mogu placati auto, uvijek imam one pare od prodaje svog auta sa pocetka, inflacija je manja od opadanja vrijednosti auta :mrgreen:

Kao pravno lice bi svakih 4-5 godina imao novo auto, moze se za tu cifru naci skroz ok ponuda. Nadam se da se djavo nece kriti u detaljima i da ce se moci to ostvariti.
User avatar
Rockefeller
Posts: 7299
Joined: 02/02/2015 13:05
Location: Rijeka Sćona

#325 Re: Kupovina novog ili polovnog vozila

Post by Rockefeller »

artur morgan wrote: 14/05/2021 13:19
Rockefeller wrote: 14/05/2021 10:46 Ko ce minimalno 7 godina auto vozit nek novo kupi.
Preoptimistično! Logika u Bosni je....Ko će minimalno 20 godina auto vozit neka novo kupi :D
Sta da ti kazem :mrgreen:
Post Reply