Dilibus wrote: ↑12/08/2024 14:23
4L0n3 wrote: ↑12/08/2024 13:26
Dilibus wrote: ↑12/08/2024 12:05
Jedno je skole Islama i pravci koji se razilaze, a drugo je ljudi koji ne praktikuju Islam, i pokusavaju to opravdati kao pravac u islamu. Jednostavno, tipa koji god pravac da slijedis, moras klanjati, moras zekat davati, hadz obaviti, postiti, dobrocinstvo roditeljima ciniti, ne lagati, zeljeti drugom isto ko i sebi. Zene su duzne se pokriti, propisno obuci, alkohol je zabranjen, nemoral, blud. Vjera se zasniva na Kur'anu i Sunnetu. Ljudi gore pisu kako je uredu malo i popit, mslm smijesno. Jednostavno svakome muslimanu koji vjeruje u Boziju rijec (Kur'an) je Serijat najbolji oblik vladavine. Isto tako ukoliko ne zivi u zemlji koja je serijatska, duzan je da postuje zakone te zemlje i bude uzoran gradjanin, ukoliko mu ta zemlja ne krsi osnove ispoljavanja vjere. Mnogi koji pripadaju extremnim strujama su Serijat shvatili kao samovolju da ga oni sprovode. Ovo sto si napisao da bi muslimani trebali biti ambasadori je prakticna primjena svih ibadeta, i tako bi se trebao svaki musliman ponasati. Problem je sto ljudi malo poznaju ovdje prilike u Arapskom svijetu. Nista oni nisu bolji vjernici nego Bosnje. Imaju represivne aparate koji stvaraju privid nekog Serijata, a nema veze sa serijatom. Puni su nepravde, nepotizma, korupcije, nasilja i slicno. Recimo koliko ljudi zna informaciju da je prvi univerzitet u svijetu osnovala zena Muslimanka FATIMA AL-FIHRI u Maroku 859g. Dok danas Arapi raspravljaju treba li se zena obrazovati ili ne. Islamskom svijetu i Muslimanima niko drugi nije kriv za polozaj do mi sami. Da ne kazem da su drugi i treci najstariji univerzitet opet muslimani osnovali u Kairu i Bagdadu.
Taj Islam nam fali. Ti ljudi su klanjali, zene su bile pokrivene, nosile su se brade i u taj vakat. Nije problem u tome. Problem muslimana je sto pokusavaju slijediti krscane i jevreje u svemu a odricati se onog Islamskog. Uzviseni nam je obecao kad god to budemo radili i odaljavali se od Islama, bicemo ponizeni.
Razumijem te.
Apsolutno se slazemo u tom gdje kazes da su sami muslimani krivi za svoj trenutni polozaj (bilo je uvijek nekih pritisaka izvana jer ne zive muslimani u vakumu, al nejse).
Medjutim s ovim oznacenim se ne bih slozio.
Islam nasih prethodnika nije ni po cemu nesto ispravniji ili pogresan. Ljudi su jednostavno UVIJEK prilagodjavali i islam podnevlju i najbitnije,
vremenskom periodu u kojem su zivjeli. Ovakve stvari su najvidljivije u pojedinim hadisima, na cijem tijelu se dosta i serijata temelji.
Ne mozemo ici nazad i nadat se boljem, tu smo gdje smo i trebalo bi ici naprijed. Iredentizam i bukvalizam su prepreke na tom putu, nikakvo rjesenje. Takve stvari mogu samo naskoditi muslimanima i onim oko sebe. Iz proste istine - neke stvari je najbolje ostaviti u tom kontekstu vremena gdje su bile prihvatljive i posmatrat ih vise kao historijsku cinjenicu a nikako neki zakon koji bi trebalo svima nametnuti.
Budi odredjeniji, na sta mislis? Sta to u Islamu ne valja, i da se treba promijeniti, to jest prilagoditi vremenu kako ti kazes?
Iako uzviseni u Kur'anu kaze: "Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera." (El-Maide, 3)
Pa evo recimo neko
doslovno shvatanje pojedinih hadisa i/ili ajeta u Kuranu.
Primjer:
En-nur 2:
Bludnicu i bludnika izbičujte sa stotinu udara biča, svakog od njih, i neka vas pri vršenju Allahovih propisa ne obuzima prema njima nikakvo sažaljenje, ako u Allaha i u onaj svijet vjerujete, i neka kažnjavanju njihovu jedna skupina vjernika prisustvuje!
Poprilicno sam siguran da je recimo ovaj ajet poslije korigovan hadisom, umjesto bicevanja da bude kamenovanje.
(Objavit cu poslije ako uspijem naci, ili cu obrisati ovo da ne bude neistine a mozete me i ispraviti ako znate vi).
U svakom slucaju ovakva kazna u 21om stoljecu zvuci blago receno,
vrlo okrutno. Da bilo koga, za bilo kakav zlocin, moramo sad bas kaznit sa stotinu udaraca bicem ili kamenovati, nekako bas i ne ide s temeljim ljudskim pravima - nije humano.
Inacene kamovanje je talmudska tradicija jevreja, ne znam tacno kako je to proslo pod hadise al eto ima svega u hadisima pa nije zgoreg dobro ih precesljat i ne uzimat zdravo za gotovo.
Ovaj ajet moze ukazati na nesto sto je zapravo vrlo zanimljivo, Allah je Muhammedu prenio pored univerzalnih poruka kao sto su ove sto sam spominjao u post-u iznad (pravednost, umjerenost, razumnost itd), i neke koje i nisu bas univerzalne vec su okovane vremenom u kojem je Rasul Allah zivio, i prilagodjene njegovom drustvu.
Nama se one danas (nadam se

) cine besmislicama, to je zato sto ne mozemo kroz prizmu covjeka u 21om stoljecu i nasim moralnim i drustvenim vrijednostima posmatrat to vrijeme u kojem je Muhammed saws. zivio i pravit zakljucke o moralnoj ispravnosti. U njegovom vaktu je ovo mozda i bilo ok
Vremena su se promjenila, i mi nismo arapi niti arapsko drustvo (hvala dragom Allahu

) pa eto, odvadit malo treba i koristit razum.