ExNihilo wrote: ↑06/12/2020 15:47
Ovo je baš eskaliralo van svake razumne mjere.
Nakon što su nedavno studenti
ustali protiv profesora Jahića valjda je jasno kako se cijela ova furtutma da sumirati riječima
Professor strikes back. Profesor koji je nesposoban smisleno komunicirati i rješavati probleme sa svojim studentima pa iste radije diskredituje putem medija objavljujući njihovu
privatnu korespondenciju ne zaslužuje ni najmanji respekt, a kamoli da se u pitanje dovodi cijeli sistem temeljem njegovih navoda. Uostalom, ako su studenti funkcionalno nepismeni, pa valjda je to u prvom redu odgovornost baš onog nastavnog kadra koji ih decenijama podučava, uključujući profesora Jahića, a koji je za to plaćen novcem svih nas, a tek onda odgovornost samih studenata.
Ja bih napomenuo da je profesor objavio e-mail jedne studentice koja pita za način određivanja parnih/neparnih brojeva indeksa, pri čemu je potpuno nevažno da li ona zaista ne zna dijeliti sa 2, ili je tek nespretno frazirala svoje pitanje, jer se na osnovu jednog e-maila ne može zaključivati o svim njegovim studentima, svim studentima na EFSA, svim studentima na UNSA, svim studentima u BiH, i našem obrazovnom sistemu u cjelini. Ali profa je vješto izmanipulirao javnost stavljajući naglasak na svoj odgovor u kome se obraća studentima i paternalistički objašnjava proces dijeljenja, čime je javnost stekla dojam da je problem masovan i da oni zaista ne znaju računsku operaciju dijeljenja.
Stoga je uvijek važno naglasiti da moramo razmišljati kritički o informacijama koje primamo i dešavanjima koja nas okružuju, zato što u suprotnom postajemo saučesnik i alat u tuđim ličnim obračunima.
Eh, što se tiče našeg obrazovnog sistema, on jeste u nezavidnom položaju, ali ne zato što studenti ne znaju dijeliti, nego zato što to pokazali rezultati PISA testiranja. Međutim, ako pitate bilo kojeg prosvjetnog radnika, bilo da radi sa učenicima ili studentima, dobit ćete odgovor iz prve ruke da je većina naših đaka i studenata sasvim pristojna omladina. Prosjek, nisu genijalci, ali nisu ni idioti.
Što je zapravo očekivano, jer većina procesa u društvu, uključujući rezultate koje pokazuju studenti bilo gdje u svijetu, da se modelirati normalnom distribucijom, a normalna distribucija kaže da je ogromna većina vazda grupisana oko prosjeka, te da su ekstremi (bilo pozitivni ili negativni) rijetki. Pa je tako ekstrem naš momak iz Banja Luke koji je riješio
matematički problem star 40 godina, a koji niko drugi na planeti nije mogao riješiti, mada je i on prošao naš obrazovni sistem, baš kao što je ekstrem i djevojka koja pita kako se određuju parni i neparni brojevi indeksa.
Međutim, iz nekog razloga ovaj momak nije pokazatelj našeg obrazovnog sistema, ali ova djevojka jeste. Naravno, istina je da pokazatelj nisu ni jedno ni drugo, jer su ekstremi, pa hajde da ne generaliziramo na osnovu ekstrema, i hajde da ne donosimo kataklizmične zaključke kako bismo laskali sebi da smo bolji i da je u naše vrijeme bilo drugačije.
Genijalaca i idiota ima u svakom sistemu, uključujući Njemačku i Ameriku, pa što ne bi bilo i u našem? Uostalom, najbolji primjer je mnogo hvaljeni obrazovni sistem prošle države, koji je s jedne strane iznjedrio inžinjere u čijim plodovima rada i danas uživamo, ali je isto tako iznjedrio pojedince koji su prošli sve obrazovne nivoe tog sistema i pride sprdili 50-60 godina života, a nisu do danas savladali da se rječca "ne" odvaja od glagola.
Dakle, ono što želim reći jeste da nema potrebe za senzacionalizmom. Rezultati PISA testiranja pokazali su gdje smo: daleko od rezultata koje postižu države kojima težimo, ali istovremeno daleko od toga da smo idioti.