Krah obrazovnog sistema u FBiH

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
User avatar
ExNihilo
Posts: 17073
Joined: 23/01/2008 07:05
Location: In the sheltering shade of the forest

#26 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by ExNihilo »

zposao wrote: 06/12/2020 17:37
ExNihilo wrote: 06/12/2020 15:47 Ovo je baš eskaliralo van svake razumne mjere.

Nakon što su nedavno studenti ustali protiv profesora Jahića valjda je jasno kako se cijela ova furtutma da sumirati riječima Professor strikes back. Profesor koji je nesposoban smisleno komunicirati i rješavati probleme sa svojim studentima pa iste radije diskredituje putem medija objavljujući njihovu privatnu korespondenciju ne zaslužuje ni najmanji respekt, a kamoli da se u pitanje dovodi cijeli sistem temeljem njegovih navoda. Uostalom, ako su studenti funkcionalno nepismeni, pa valjda je to u prvom redu odgovornost baš onog nastavnog kadra koji ih decenijama podučava, uključujući profesora Jahića, a koji je za to plaćen novcem svih nas, a tek onda odgovornost samih studenata.
Dok god su za neprolaznost posljednja adresa studenti, PISA testovi će pokazivati to što i pokazuju.

Zašto bi profesor na fakultetu odgovarao zbog osnovnoškolskog neznanja svojih studenata. Za to su odgovorni oni koji su studenta pustili da završi osnovnu i srednju školu bez adekvatnog znanja.

Ovaj se profesor očigledno trudi zadržati kakvu takvu kvalitetu i kriterije da ne bi bio još jedna slaba karika u lancu i da sa faxa ne bi izasli da nemaju pojma o materiji.

kada prvo pitanje na poraznu prolaznost ne bude: kakav je to profesor, nego jeste li djeco naučili i što znate, e onda možemo napredovati.
Već sam adresirao pitanje "osnovnoškolskog neznanja". Riječ je o očitoj manipulaciji.

Uostalom, ako ima neko ko studira, a ne zna dijeliti brojeve, pa onda najprije univerzitet mora obrazložiti kako je takav student položio prijemni ispit.
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#27 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

U ovakvom sistemu najlakše je udarati na slabije. :D
User avatar
vjeshalica
Posts: 17166
Joined: 31/03/2019 14:56

#28 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by vjeshalica »

Mislim lično da je ovo možda ili neslana šala iliti zajebancija usmjerena protiv profesora iz nekih motiva, ili jednostavno profesorska montaža.

Sam taj pojam oko parnih ili neparnih brojeva i saznanja o istom je i više nego dostupno na interentu ali definitivno ako uzmemo u obzir da je taj upit proistekao iz neznanja, pitanje je da li ta osoba uopće treba da ide na fakultet ili da joj je nivo obrazovanje namjenjeno ljudima smanjenog intelekta....
User avatar
Haris.ba
Posts: 24806
Joined: 08/09/2005 20:08

#29 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Haris.ba »

zposao wrote: 06/12/2020 17:29
Ništa, najbolje onda ukinuti testove znanja i svima podijeliti desetke. Zadovoljni ministri, zadovoljni dekani, zadovoljni roditelji, zadovoljni studenti. Čemu se mučiti i maltretirati?

A, sto ne bi ukinuli provjere znanja kakve jesu? Jer ocito nesta steka. Sto ne bi konacno odvojili prenosenje znanja i ocjenjivanje znanja? Zar nije sukob interesa da onaj sto prenosi znanje, ocjenjuje i kvalitetu prenesenog znanja.

Ja sada imam neke testove. I imam interne testove gdje me ocjenjuje onaj sto mi prenosi znanje. To sluzi samo da nastavnik vidi sta znam i gdje steka, i ja da vidim gdje steka da mogu popraviti. A glavno testiranje radi treca strana.

Nesta slicno su probali sa eksternim maturama, ali i to se kod nas izopaci. Tako, samo Dojcland nas spasava.
zposao
Posts: 2580
Joined: 22/03/2019 09:27

#30 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by zposao »

Haris.ba wrote: 06/12/2020 18:40
zposao wrote: 06/12/2020 17:29
Ništa, najbolje onda ukinuti testove znanja i svima podijeliti desetke. Zadovoljni ministri, zadovoljni dekani, zadovoljni roditelji, zadovoljni studenti. Čemu se mučiti i maltretirati?

A, sto ne bi ukinuli provjere znanja kakve jesu? Jer ocito nesta steka. Sto ne bi konacno odvojili prenosenje znanja i ocjenjivanje znanja? Zar nije sukob interesa da onaj sto prenosi znanje, ocjenjuje i kvalitetu prenesenog znanja.

Ja sada imam neke testove. I imam interne testove gdje me ocjenjuje onaj sto mi prenosi znanje. To sluzi samo da nastavnik vidi sta znam i gdje steka, i ja da vidim gdje steka da mogu popraviti. A glavno testiranje radi treca strana.

Nesta slicno su probali sa eksternim maturama, ali i to se kod nas izopaci. Tako, samo Dojcland nas spasava.
Je li profesoru u interesu da ima što bolju prolaznost ili manju?
belfy
Posts: 7672
Joined: 06/08/2007 09:00

#31 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by belfy »

Haris.ba wrote: 06/12/2020 18:40
zposao wrote: 06/12/2020 17:29
Ništa, najbolje onda ukinuti testove znanja i svima podijeliti desetke. Zadovoljni ministri, zadovoljni dekani, zadovoljni roditelji, zadovoljni studenti. Čemu se mučiti i maltretirati?

A, sto ne bi ukinuli provjere znanja kakve jesu? Jer ocito nesta steka. Sto ne bi konacno odvojili prenosenje znanja i ocjenjivanje znanja? Zar nije sukob interesa da onaj sto prenosi znanje, ocjenjuje i kvalitetu prenesenog znanja.

Ja sada imam neke testove. I imam interne testove gdje me ocjenjuje onaj sto mi prenosi znanje. To sluzi samo da nastavnik vidi sta znam i gdje steka, i ja da vidim gdje steka da mogu popraviti. A glavno testiranje radi treca strana.

Nesta slicno su probali sa eksternim maturama, ali i to se kod nas izopaci. Tako, samo Dojcland nas spasava.
zaista nestA steka...
User avatar
kabal1337
Posts: 8067
Joined: 11/02/2012 21:08
Location: DIY
Vozim: Destroy it yourself

#32 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by kabal1337 »

zposao wrote: 06/12/2020 19:11
Je li profesoru u interesu da ima što bolju prolaznost ili manju?
Ocito ako je manja prolaznost da postoji problem sa samim profesorom. Ali posto Fakultetima nije stalo do ugleda, bolja im je manja jer tako zaradjuju privatno novac. Ovo se nikada ne bi desilo u Americi ili Engleskoj, profesor bi odmah dobio otkaz.

A koliko znam Ekonomija ima brojeve indeksa tipa 2347-20 ; 2348-19 i odatle dolazi sporna tema
megaribi1
Posts: 763
Joined: 21/09/2016 21:51

#33 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by megaribi1 »

vjeshalica wrote: 06/12/2020 18:08 Mislim lično da je ovo možda ili neslana šala iliti zajebancija usmjerena protiv profesora iz nekih motiva, ili jednostavno profesorska montaža.

Sam taj pojam oko parnih ili neparnih brojeva i saznanja o istom je i više nego dostupno na interentu ali definitivno ako uzmemo u obzir da je taj upit proistekao iz neznanja, pitanje je da li ta osoba uopće treba da ide na fakultet ili da joj je nivo obrazovanje namjenjeno ljudima smanjenog intelekta....
Prošle školske godine su data dva ili tri dodatna ispitna roka. Većina ispita je organizovana online, što je lakše nego da tražiš odgovor iz glave, ili ručno računaš umjesto softvera, studenti su se znali udruživati da zajedno polažu ispite. Ko je htio da uči imao je mnogo više vremena nego normalno, jer se nije moralo putovati na nastavu i mogao si slušati predavanja i istovremeno ručati ili čistiti stan. Skratili smo godišnji odmor da uklopimo dodatne rokove, imajući razumijevanja za korona krizu. I skoro završili upis u novu školsku godinu, i onda Skupština Kantona, a zatim i Senat donesoše odluku da se može upisati naredna godina bez položenog i jednog ispita sa prethodne. Bukvalno u posljednjoj minuti. Školska godina se završavala u petak 9.10. u 16:00 i Senat nas obavještava u trenutku kraja radnog vremena. Šokiralli smo se svi na fakultetu. (ja sam profesor na ETF) Zar je moguće da ovo gore navedeno nije bila dovoljna olakšica? Neki su postali apsolventi a da nisu položili fundamentalni predmet za svoj odsjek. Za odluku bezuslovnog prelaska glasalo je samo 6 dekana dok je 19 bilo protiv, ali su u prilog pomoći najlošijim od najlošijih studenata glasali pored tih 6 dekana još i predstavnici studenata i instituta koji uopšte ne drže nastavu. Istovremeno, studenti sa visokim prosjekom koji su do sada bili samofinansirajući nisu mogli ove godine preći u studente na trošak budžeta, jer nije bilo mjesta za njih. Koji je haos sa upisom nastao možete samo pretpostaviti.
User avatar
vjeshalica
Posts: 17166
Joined: 31/03/2019 14:56

#34 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by vjeshalica »

Ja stvarno nisam upućena u nove metode polaganj ispita i slušanja nastave online jer visoko obrazovanje je kod mene daleka prošlost i mnogo toga se je promijenilo, pogotovo u slučaju korone i tih novih metoda koje su se pojavile preko noći. Također, nisam upućena na EFSA o problemu koji očito je od ranije prisutan, a u vezi sa ovim profesorom i predmetom tako da ne mogu objektivno komentarisati kao možda i većina ljudi ovdje.
Meni je bilo začuđujuće da postoji student na ekonomiji koji ne zna šta je par/nepar, i prosto ne mogu da shvatim donekle ni um niti obim znanja kod takvih osoba, jer to je tako prosta jednostavna stvar koju dijete do petog razreda osnovne uveliko zna. Zato sam ostavila mogućnost da je taj događaj montiran kao neslana šala nekog od studenata koja je upućena (kako shvatih od ranije problematičnom profesoru tj.njegovom ponašanju) ili da je produkt podmetanja od strane profesora (iz nekih motiva ili odmazde), a u krajnosti, moguće da je stvarno riječ o bukvalno nekom idiotu studentu koji o par/nepar nema zapravo pojma. Zato kažem kompletan taj sistem i upisivanje godinama po svakom faxu prate neki skandali i nelogičnosti. Imaš ljudi koji završe fakultete/škole i steknu neko zanimanje, a zapravo nisu sposobni zdravstveno da rade neki posao i sl. Sve u svemu, tema kao tema je dobra, ali je veoma opširna jer o kakvoj god mahani govorite, nećete pogriješiti.
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#35 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

vjeshalica wrote: 06/12/2020 22:42 Ja stvarno nisam upućena u nove metode polaganj ispita i slušanja nastave online jer visoko obrazovanje je kod mene daleka prošlost i mnogo toga se je promijenilo, pogotovo u slučaju korone i tih novih metoda koje su se pojavile preko noći. Također, nisam upućena na EFSA o problemu koji očito je od ranije prisutan, a u vezi sa ovim profesorom i predmetom tako da ne mogu objektivno komentarisati kao možda i većina ljudi ovdje.
Meni je bilo začuđujuće da postoji student na ekonomiji koji ne zna šta je par/nepar, i prosto ne mogu da shvatim donekle ni um niti obim znanja kod takvih osoba, jer to je tako prosta jednostavna stvar koju dijete do petog razreda osnovne uveliko zna. Zato sam ostavila mogućnost da je taj događaj montiran kao neslana šala nekog od studenata koja je upućena (kako shvatih od ranije problematičnom profesoru tj.njegovom ponašanju) ili da je produkt podmetanja od strane profesora (iz nekih motiva ili odmazde), a u krajnosti, moguće da je stvarno riječ o bukvalno nekom idiotu studentu koji o par/nepar nema zapravo pojma. Zato kažem kompletan taj sistem i upisivanje godinama po svakom faxu prate neki skandali i nelogičnosti. Imaš ljudi koji završe fakultete/škole i steknu neko zanimanje, a zapravo nisu sposobni zdravstveno da rade neki posao i sl. Sve u svemu, tema kao tema je dobra, ali je veoma opširna jer o kakvoj god mahani govorite, nećete pogriješiti.
Korektan post
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#36 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

megaribi1 wrote: 06/12/2020 22:14
Prošle školske godine su data dva ili tri dodatna ispitna roka. Većina ispita je organizovana online, što je lakše nego da tražiš odgovor iz glave, ili ručno računaš umjesto softvera, studenti su se znali udruživati da zajedno polažu ispite. Ko je htio da uči imao je mnogo više vremena nego normalno, jer se nije moralo putovati na nastavu i mogao si slušati predavanja i istovremeno ručati ili čistiti stan. Skratili smo godišnji odmor da uklopimo dodatne rokove, imajući razumijevanja za korona krizu. I skoro završili upis u novu školsku godinu, i onda Skupština Kantona, a zatim i Senat donesoše odluku da se može upisati naredna godina bez položenog i jednog ispita sa prethodne. Bukvalno u posljednjoj minuti. Školska godina se završavala u petak 9.10. u 16:00 i Senat nas obavještava u trenutku kraja radnog vremena. Šokiralli smo se svi na fakultetu. (ja sam profesor na ETF) Zar je moguće da ovo gore navedeno nije bila dovoljna olakšica? Neki su postali apsolventi a da nisu položili fundamentalni predmet za svoj odsjek. Za odluku bezuslovnog prelaska glasalo je samo 6 dekana dok je 19 bilo protiv, ali su u prilog pomoći najlošijim od najlošijih studenata glasali pored tih 6 dekana još i predstavnici studenata i instituta koji uopšte ne drže nastavu. Istovremeno, studenti sa visokim prosjekom koji su do sada bili samofinansirajući nisu mogli ove godine preći u studente na trošak budžeta, jer nije bilo mjesta za njih. Koji je haos sa upisom nastao možete samo pretpostaviti.
Odlicna odluka za one koji nisu nista polozili i da se mogu pohvaliti da su na visoj godini. :-D :lol:
kox
Posts: 3202
Joined: 12/09/2008 12:48

#37 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by kox »

ExNihilo wrote: 06/12/2020 15:47 Ovo je baš eskaliralo van svake razumne mjere.

Nakon što su nedavno studenti ustali protiv profesora Jahića valjda je jasno kako se cijela ova furtutma da sumirati riječima Professor strikes back. Profesor koji je nesposoban smisleno komunicirati i rješavati probleme sa svojim studentima pa iste radije diskredituje putem medija objavljujući njihovu privatnu korespondenciju ne zaslužuje ni najmanji respekt, a kamoli da se u pitanje dovodi cijeli sistem temeljem njegovih navoda. Uostalom, ako su studenti funkcionalno nepismeni, pa valjda je to u prvom redu odgovornost baš onog nastavnog kadra koji ih decenijama podučava, uključujući profesora Jahića, a koji je za to plaćen novcem svih nas, a tek onda odgovornost samih studenata.

Ja bih napomenuo da je profesor objavio e-mail jedne studentice koja pita za način određivanja parnih/neparnih brojeva indeksa, pri čemu je potpuno nevažno da li ona zaista ne zna dijeliti sa 2, ili je tek nespretno frazirala svoje pitanje, jer se na osnovu jednog e-maila ne može zaključivati o svim njegovim studentima, svim studentima na EFSA, svim studentima na UNSA, svim studentima u BiH, i našem obrazovnom sistemu u cjelini. Ali profa je vješto izmanipulirao javnost stavljajući naglasak na svoj odgovor u kome se obraća studentima i paternalistički objašnjava proces dijeljenja, čime je javnost stekla dojam da je problem masovan i da oni zaista ne znaju računsku operaciju dijeljenja.

Stoga je uvijek važno naglasiti da moramo razmišljati kritički o informacijama koje primamo i dešavanjima koja nas okružuju, zato što u suprotnom postajemo saučesnik i alat u tuđim ličnim obračunima.

Eh, što se tiče našeg obrazovnog sistema, on jeste u nezavidnom položaju, ali ne zato što studenti ne znaju dijeliti, nego zato što to pokazali rezultati PISA testiranja. Međutim, ako pitate bilo kojeg prosvjetnog radnika, bilo da radi sa učenicima ili studentima, dobit ćete odgovor iz prve ruke da je većina naših đaka i studenata sasvim pristojna omladina. Prosjek, nisu genijalci, ali nisu ni idioti.

Što je zapravo očekivano, jer većina procesa u društvu, uključujući rezultate koje pokazuju studenti bilo gdje u svijetu, da se modelirati normalnom distribucijom, a normalna distribucija kaže da je ogromna većina vazda grupisana oko prosjeka, te da su ekstremi (bilo pozitivni ili negativni) rijetki. Pa je tako ekstrem naš momak iz Banja Luke koji je riješio matematički problem star 40 godina, a koji niko drugi na planeti nije mogao riješiti, mada je i on prošao naš obrazovni sistem, baš kao što je ekstrem i djevojka koja pita kako se određuju parni i neparni brojevi indeksa.

Međutim, iz nekog razloga ovaj momak nije pokazatelj našeg obrazovnog sistema, ali ova djevojka jeste. Naravno, istina je da pokazatelj nisu ni jedno ni drugo, jer su ekstremi, pa hajde da ne generaliziramo na osnovu ekstrema, i hajde da ne donosimo kataklizmične zaključke kako bismo laskali sebi da smo bolji i da je u naše vrijeme bilo drugačije.

Genijalaca i idiota ima u svakom sistemu, uključujući Njemačku i Ameriku, pa što ne bi bilo i u našem? Uostalom, najbolji primjer je mnogo hvaljeni obrazovni sistem prošle države, koji je s jedne strane iznjedrio inžinjere u čijim plodovima rada i danas uživamo, ali je isto tako iznjedrio pojedince koji su prošli sve obrazovne nivoe tog sistema i pride sprdili 50-60 godina života, a nisu do danas savladali da se rječca "ne" odvaja od glagola.

Dakle, ono što želim reći jeste da nema potrebe za senzacionalizmom. Rezultati PISA testiranja pokazali su gdje smo: daleko od rezultata koje postižu države kojima težimo, ali istovremeno daleko od toga da smo idioti.
Bravo.
A sada i malo pojašnjenje za brojeve indeksa na efsa.
Broj indeksa je npr. 98765-ABC-20. Najčešće se prvi petocifreni broj tretira kao broj indeksa, ali to ne mora biti tako, a pogotovo ne na Računovodstvu koje drže ljudi i pedagozi onakvi kakvi jesu. Dakle zbunjenost uopšte nije za čuđenje bez dodatnog pojašnjenja na šta se tačno misli, tj. na koji dio oznake indeksa (a nikavog pojašnjenja nije bilo) .
Last edited by kox on 06/12/2020 23:13, edited 4 times in total.
last mohicans
Posts: 11982
Joined: 09/08/2012 23:19

#38 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by last mohicans »

Čini mi se da vas je većina nasjela na naslov "studenti ne znaju par/nepar" pa i ja isti,a kad razmisliš da br.indekas ima 5-6, koliko već brojeva, u moj vakat je toliko imao, pa na koji broj se misli, prvi, posljednji, zbir, razlomak, funkcija? Zašto uopšte takvo dijeljenje i komplikovanje? Što nisu rekli kome je posljednji broj u indeksu par/nepar ili nešto treće? Samo kao da su htijeli omalovažiti studente još više,napraviti ih glupim, a današnji studenti nisu glupi, puno su otvoreniji, ne libe se pitati, kazati, pa i kritikovati ako treba. Mada, lijeni jesu, većina današnje generacije puno manje uče, valjda osokoljeni modernim tehnologijama koje im dosta pomažu, sve je digitalna slika oko nas, pa im knjiga nije tako draga. Puno više moramo raditi da bi bili konkurentni na tržištu rada i faks je samo odskočna daska za dalje, nikakva sudbonosna i završena priča. Konkretno u vezi ovog Jahića, iz dosta primjera sam čuo da je nikakav predavač, a traži puno i zajebaje s prolazom. Supruga se prije nekih 15 tak god, mučila i mnoge njene kolege, pa je danas na menadžerskoj funkciji jedne finansijske institucije. Nije na toj funkciji što ju je on zajebavao, već što se trudila, radila ko konj i vjerovala u sebe. Znanje iz računovodstva joj pomaže, ali nije presudno u svakom poslu. Ekonomija ima širok spektar zanimanja. Nisu problem zajebani profesori ako znaju prenijeti znanje i ako imaju isto tako kvalitetnog asistenta, dostupnog u svako doba, ali jaro, ako ti je prolaznost uporno niska, ne znaš prenijeti ono na čemu insistiraš, nemaš kvalitetnog asistenta, pa ima li i do tebe malo/puno? Itekako ima. U osnovnim i srednjim školama se ponavljaju testovi ako više od 50% na zadovolji učenika. Radi se analiza, mogu se uključiti direktor i pedagog da ispitaju uzroke podbacivanje i test se ponavlja. Ne bi loše bilo nešto tako uvesti, neku minimalnu prolaznost, ako se to iz roka u rok ponavlja. Naravno,dobro osmisliti da se to ne zloupotrijebi od neodgovornih pojedinaca u nekom trenutku.
mishic
Posts: 6248
Joined: 28/04/2011 16:29

#39 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by mishic »

Stjecanje znanja je proces, složen, dugotrajan i mukotrpan proces. Isto kao i odgoj. Na desetine faktora direktno ili indirektno utiću na taj proces. I ni jedan od njih se ne može zanemariti ili isključiti kada se govori o rezultatima tog procesa.

Oficijelno obrazovanje kroz školu podijeljeno je na tri stupnja, osnovno, srednjoškolsko i fakultetsko. Ali uz njega, uz to formalno obrazovanje, i ukupan ambijent, porodica, sredina, šira društvena zajednica, mediji i dr. u manjoj ili večoj mjeri utiću prvo na to kako je organizovan taj formalni školski sistem, a potom i sami direktno učestvuju u tzv. neformalnom obrazovanju. Kada u bilo kojoj fazi obrazovanja ili da kažemo na bilo kom stupnju obrazovanja zakaže neki bitan faktor koji utiće na rezultat, očekivanog rezultata nemože biti. Taj podbačaj neće se odraziti samo na taj stepen nego se neminovno posljedice osjete i u narednoj fazi. Govorimo o obrazovanju a ne o prolaznosti, prosjeku ocjena, polaganju ili nepolaganju ispita.

Ovo je suština. Ali i u našim diskusijama mi od te suštine bježimo u ono što je umjesto nje, te prave suštine koja je svrha i cilj kako školovanja tako i cjelokupnog životnog iskustva mlade osobe, pobjegosmo u ono što je odavno zamijenilo tu suštinu, a to su prolaznost, ocjene, prosjeci, položeni ispiti.

Pa gospodo tu i jeste problem. Taj problem se iz godine u godinu usložnjava i povečava, traže se i imenuju krivci, stalno se prića o nekim reformama i td., a u suštini mora se mijenjati paradigma. Mora se početi cijeniti znanje. Mora se početi ulagati u znanje. Mora se omogućiti, kako malo prije neko reče, da neutralan sud ocijeni i procijeni koliko je ko učio i naučio i da u skladu s tom ocjenom ta mlada osoba traži i dobije zaposlenje.

Ali dok god su takve osobe na birou a zapošljavaju se oni iza kojih su stajali dublji džepovi ili ih gurala veća moč, nema ni tog prosvjetnog radnika pa skoro ni te osobe koja će smoči snage i naći motiva da se natjera da dan-noć bdije nad knjigom, muči se i trudi a zna da od toga nema nikakve koristi.

Bilo je nekoliko diskutanata koji problem obrazovanja nisu drastično pojednostavljivali, nisu tražili krivca isključivo u prosvjetnim radnicima i đacima ili studentima, i vrijeme je da ti koji razumiju problem otvorenije i glasnije progovore o tome. "Frustrirani profesori" postoje, ali uzrok tih frustracija je malo složenije od one jednostavne definicije da "profe otkače". Kada radite 38 godina i shvatite da je nekada prosječna trojka bila bolja od 90% današnjih petica a pri tome na tu djecu gledate kao na svoju, gledate u njima budučnost ove zemlje, onda morate biti frustrirani.
User avatar
muhafuca
Posts: 5460
Joined: 14/03/2012 00:06

#40 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by muhafuca »

zposao wrote: 06/12/2020 17:29 Izgleda po većini komentara, nije bitno znanje/neznanje nego prolaznost odnosno neprolaznost.

Po vama je onda dobar profesor u kojega svi imaju najviše ocjene, a loš je profesor onaj kod kojega svi imaju u prosjeku niže ocjene.

Zato nam školski sustav i jeste tu gdje jeste, jer svi vrše pritisak na visoke ocjene i prolaznost.

Za reputaciju faxa je očigledno po vama super pokazatelj kada studenti masovno prolaze sa desetkama.

Ništa, najbolje onda ukinuti testove znanja i svima podijeliti desetke. Zadovoljni ministri, zadovoljni dekani, zadovoljni roditelji, zadovoljni studenti. Čemu se mučiti i maltretirati?

I ne, ne aludiram da su većina studenata debili. Ali nije mjerilo kvalitete profesora to ako većina studenata padne na ispitu.

Možda, kažem MOŽDA, nekad dođe vrijeme da se roditelji i studenti zapitaju je li možda u njima problem ako padnu ispit. Dok god je prvi krivac loše prolaznosti profesor, a studentsko znanje se uopće ne dovodi u pitanje, dotad ćemo tonuti.

Jer zbog čega se danas jedan prosvjetni radnik ne bi uklopio u okružje koje od njega zahtjeva isključivo dobru prolaznost učenika? Zašto bi sebi natovario osudu cijele zajednice ako ima stroge kriterije? Čemu bi sebe čovjek dovodio u neugodnu situaciju, doživljavao prijetnje, osude, javne prozivke itd?

Daj fino svima prolaz (po mogucnosti što više ocjene) i svi će te podržavati, tapšati, ojevati hvalospjeve, dekan će biti zadovoljan, rositelji također, nesumnjivo i studenti, a moguće je i napredovanje u poslu.

A znanje i vještine? Šta je to? I koga briga za to.

P.s. po svim ovim kriterijima najkvalitetniji su po vama privatni faksovi u kojima je preduvjet za diplomu samo to da uplatiš školarinu. :thumbup:
Evo ja citao sve isto kao i ti do tvog ovog posta, i pojma nemam kako si ti dosao do zakljucka do kojeg si dosao.

Toliko si ofulao da sam se zaibretio.
Last edited by muhafuca on 06/12/2020 23:20, edited 1 time in total.
User avatar
vjeshalica
Posts: 17166
Joined: 31/03/2019 14:56

#41 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by vjeshalica »

Da ne bude tema samo Jahić i njegovo maltretiranje (višegodišnje) studenata, htjela bi se osvrnuti i na jedan članak koji je nedavno izašao na portalu. Radi se o tome da lice iz tog članka je iznijelo niz neistina i gluposti kad je u pitanju njegovo zvanje nakon što je završio Fakultet kriminalističkih nauka, kao i sam proces njegovih pokušaja da se zaposli u struci. Čovjek javno iznosi neistine i zamajava javnost. Nije uopće sporno da postoji problem prilikom upošljavanja kadra te struke, ali to nije zapravo stvar koju želim precizirati, već činjenica da ta osoba uopće nije upoznata o svom stručnom zvanju, kao ni samom procesu odabira u sigurnosne strukture. Ako pretpostavimo da neko ne zna šta je par/nepar, onda šta bi tek trebali reći za osobu koja u javnost iznosi da ima nešto što zapravo nema. Toliko o obrazovanju i onima koji su nažalost završili fakultet.
User avatar
Snake Eyes
Posts: 5190
Joined: 12/04/2013 14:02

#42 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Snake Eyes »

kox wrote: 06/12/2020 23:07
Bravo.
A sada i malo pojašnjenje za brojeve indeksa na efsa.
Broj indeksa je npr. 98765-ABC-20. Najčešće se prvi petocifreni broj tretira kao broj indeksa, ali to ne mora biti tako, a pogotovo ne na Računovodstvu koje drže ljudi i pedagozi onakvi kakvi jesu. Dakle zbunjenost uopšte nije za čuđenje bez dodatnog pojašnjenja na šta se tačno misli, tj. na koji dio oznake indeksa (a nikavog pojašnjenja nije bilo) .
Pretpostavljam da se po prvom broju dobije jedinstven broj index-a, slova sigurno nisu parna/neparna a zadnji brojevi možda označavaju godinu upisa pa su isti za cijelu generaciju tako da nema smisla da se na njih misli.
Last edited by Snake Eyes on 06/12/2020 23:47, edited 1 time in total.
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#43 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

Toliko je fulio poentu, da bih ja, bez uvrede molim :) , provjerio i kod njega ovo oko parnih brojeva.
:dajba: :mrgreen:
Ima Bosne_Bice Bosne
Posts: 4132
Joined: 07/02/2009 03:56
Location: The field “Location” is too short, a minimum of 2 characters is required.

#44 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Ima Bosne_Bice Bosne »

U jednoj osmogodisnjoj skoli na podrucju Travnika ucenike poducava nastavnik koji vjeruje da je zemlja ravna ploca.
J***** ga profesori kogi su ga ucili i dozvolili da zavrsi fakultet, a i onaj koji ga je zaposlio i drzi na toj poziciji da "truje" djecu. :evil:
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#45 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

vjeshalica wrote: 06/12/2020 23:19 Da ne bude tema samo Jahić i njegovo maltretiranje (višegodišnje) studenata, htjela bi se osvrnuti i na jedan članak koji je nedavno izašao na portalu. Radi se o tome da lice iz tog članka je iznijelo niz neistina i gluposti kad je u pitanju njegovo zvanje nakon što je završio Fakultet kriminalističkih nauka, kao i sam proces njegovih pokušaja da se zaposli u struci. Čovjek javno iznosi neistine i zamajava javnost. Nije uopće sporno da postoji problem prilikom upošljavanja kadra te struke, ali to nije zapravo stvar koju želim precizirati, već činjenica da ta osoba uopće nije upoznata o svom stručnom zvanju, kao ni samom procesu odabira u sigurnosne strukture. Ako pretpostavimo da neko ne zna šta je par/nepar, onaj šta bi tek trebali reći za osobu koja u javnost iznosi da ima nešto što zapravo nema. Toliko o obrazovanju i onima koji su nažalost završili fakultet.
To je bio plaćeni članak ;-) Malo socijale, kme-kme, narode ne daju mi posao :oops:

Imaš tih plaćenih članka koliko hoćeš po ovim našim portalima. :-)

Reklame :)
User avatar
Snake Eyes
Posts: 5190
Joined: 12/04/2013 14:02

#46 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Snake Eyes »

Guadalajara wrote: 06/12/2020 23:43
Toliko je fulio poentu, da bih ja, bez uvrede molim :) , provjerio i kod njega ovo oko parnih brojeva.
:dajba: :mrgreen:
:lol: :run:
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#47 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

Snake Eyes wrote: 06/12/2020 23:47
Guadalajara wrote: 06/12/2020 23:43
Toliko je fulio poentu, da bih ja, bez uvrede molim :) , provjerio i kod njega ovo oko parnih brojeva.
:dajba: :mrgreen:
:lol: :run:
:lol: :kiss:
User avatar
vjeshalica
Posts: 17166
Joined: 31/03/2019 14:56

#48 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by vjeshalica »

Guadalajara wrote: 06/12/2020 23:46
vjeshalica wrote: 06/12/2020 23:19 Da ne bude tema samo Jahić i njegovo maltretiranje (višegodišnje) studenata, htjela bi se osvrnuti i na jedan članak koji je nedavno izašao na portalu. Radi se o tome da lice iz tog članka je iznijelo niz neistina i gluposti kad je u pitanju njegovo zvanje nakon što je završio Fakultet kriminalističkih nauka, kao i sam proces njegovih pokušaja da se zaposli u struci. Čovjek javno iznosi neistine i zamajava javnost. Nije uopće sporno da postoji problem prilikom upošljavanja kadra te struke, ali to nije zapravo stvar koju želim precizirati, već činjenica da ta osoba uopće nije upoznata o svom stručnom zvanju, kao ni samom procesu odabira u sigurnosne strukture. Ako pretpostavimo da neko ne zna šta je par/nepar, onaj šta bi tek trebali reći za osobu koja u javnost iznosi da ima nešto što zapravo nema. Toliko o obrazovanju i onima koji su nažalost završili fakultet.
To je bio plaćeni članak ;-) Malo socijale, kme-kme, narode ne daju mi posao :oops:

Imaš tih plaćenih članka koliko hoćeš po ovim našim portalima. :-)

Reklame :)
Pa uredu ako je bio plaćen. Nisam upucena. Ali opet, ne možeš iznositi neistine koje se veoma lako provjere. Čovjek piše godinama molbe, a putem molbi se ne prima kadar. Vec iskljucivo putem konkursa tj.zakonom utvrđene procedure. Dakle molba je ništavna. Osim toga navodi da je stekao čin "mladi inspektor", sto također nije tacno jer taj cin se ne zove mladi vec mlađi, i da stvar bude gora po njega čin se zavrsetkom/diplomiranjem FKN-a uopce ne stice, vec iskljucivo obukom tj.zavrsetkom predvidjene obuke koja slijedi nakon konkursne procedure. Dakle, covjek od 40 godina zivota iznosi kamaru lazi i neistina na svoju stetu.
Guadalajara
Posts: 32809
Joined: 24/04/2019 18:10
Contact:

#49 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by Guadalajara »

vjeshalica wrote: 06/12/2020 23:53
Pa uredu ako je bio plaćen. Nisam upucena. Ali opet, ne možeš iznositi neistine koje se veoma lako provjere. Čovjek piše godinama molbe, a putem molbi se ne prima kadar. Vec iskljucivo putem konkursa tj.zakonom utvrđene procedure. Dakle molba je ništavna. Osim toga navodi da je stekao čin "mladi inspektor", sto također nije tacno jer taj cin se ne zove mladi vec mlađi, i da stvar bude gora po njega čin se zavrsetkom/diplomiranjem FKN-a uopce ne stice, vec iskljucivo obukom tj.zavrsetkom predvidjene obuke koja slijedi nakon konkursne procedure. Dakle, covjek od 40 godina zivota iznosi kamaru lazi i neistina na svoju stetu.
Molbe mogu samo u privatne firme, a u državnim institucijama to ne pije vode. Samo konkurs kako si navela.

Znači potrebna je VSS diploma plus ta obuka. Ta obuka je nešto kao državni ispit, kao što npr. moraju polagati medicinski tehničari SSS ili VSS sa medicinskog fakulteta u Kantonalnom ministarstvu zdravstva? I tek poslije toga ispita i obuke mogu da obavljaju posao za koji su se školovali.
Last edited by Guadalajara on 07/12/2020 00:00, edited 1 time in total.
kox
Posts: 3202
Joined: 12/09/2008 12:48

#50 Re: Krah obrazovnog sistema u FBiH

Post by kox »

Snake Eyes wrote: 06/12/2020 23:38
kox wrote: 06/12/2020 23:07
Bravo.
A sada i malo pojašnjenje za brojeve indeksa na efsa.
Broj indeksa je npr. 98765-ABC-20. Najčešće se prvi petocifreni broj tretira kao broj indeksa, ali to ne mora biti tako, a pogotovo ne na Računovodstvu koje drže ljudi i pedagozi onakvi kakvi jesu. Dakle zbunjenost uopšte nije za čuđenje bez dodatnog pojašnjenja na šta se tačno misli, tj. na koji dio oznake indeksa (a nikavog pojašnjenja nije bilo) .
Pretpostavljam da se po prvom broju dobije jedinstven broj index-a, slova sigurno nisu parna/neparna a zadnji brojevi možda označavaju godinu upisa pa su isti za cijelu generaciju tako da nema smisla da se na njih misli.
Poenta je valjda bila da se podijele studenti na dvije priblizno jednake grupe. Računovodstvo danas polaže preko 1000 studenata, možda i 1200 iz ko zna koliko generacija, tako da bi te zadnje dvije cifre (ako su u pitanju godine upisa, iskreno nisam siguran) imale približno isti učinak. A zvanični broj tj. oznaka indeksa je takva kakva jeste, nije prvih 5 cifara, bilo to logično ili ne. Dakle neophodno je bilo pojasniti na šta se tačno misli što je na kraju i urađeno.
Post Reply