Kosovo Mountain. Turizam, Prirodne ljepote i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Bumerang

#1 Kosovo Mountain. Turizam, Prirodne ljepote i Ekologija

Post by Bumerang »

Kosovo Mountain, Mountaineering, Skiing and Rural Tourism

Kosovo je jedna od nasih susjednih drzava u regiji, na Balkanu odnosno u Evropi.

Zamisao ove teme je da se upoznamo sa prirodnim ljepotama Kosova, prirodnim resursima, mogucnostima za razvoj zimskog (Skijanje), ljetnog (Arheologija/arheoloska nazalista, biciklizam, golf, jahanje, planinarenje ili samo setnje na okolne planine i planinska jezera) i drugih vidova turizma, ekologijom itd. Kosovsko/Albanske, Kosovsko/Crnogorske, Kosovsko/Makedonske i Kosovsko/Srbijanske Alpe su veoma interesantne i atraktivne za razne vidove alpinizma itd.

Zatim ima tu dosta mogucnosti i prostora za razvoj gradskog turizma kao sto je obilazak starih dijelova gradova sa istorijskim znamenitostima, posjete muzejima, interesantne i raznovrsne ponude tradicionalnih suvenira, dobra ponuda restorana (sa zdravom ekoloskom hranom itd)

Kosovo bi moglo u skoroj buducnosti sa razvijenim zimskim i ljetnim turizmom ili tokom cijele godine sa svojim turistickim potencijalima, sa prirodnim resursima kao sto su Sar Planina na Kosovsko/Makedonskoj strani, sa Kosovsko/Albanskim/Crnogorskim Alpima (ili Prokletijama) i sa Kosovsko/Srbijanskim Kopaonikom da napravi minimalni promet izmedju 1-3 milijarde eura godisnje. Na taj nacin drasticno bi se povecao ekonomski standard Kosova, otvorilo bi se dosta novih radnih mjesta i doslo bi do brzog razvoja kompletnog Kosova kao i cijelih drugih regija/drzava koje ga okruzuju. Momentalno brza izgradnja infrastrukture u vidu autoputeva, hotela i drugih resursa/kapaciteta koje su u toku jako ce povecati i omoguciti kosovskom turizmu put brzog razvoja i visokoatraktivnih turistickih ponuda kako za turiste iz blize regije tako i za turiste iz drugih evropskih i drugih drzava svijeta.

Kosovo
"Zastićeno visokim i prividno neprohodnim planinama, Kosovskim/Albanskim/Crnogorskim Alpima ili Prokletijama /2.656m/, Kosovskom/Makedonskom/Albanskom Sar-planinom /2.651m/ i Kosovskim/Srbijanskim Kopaonikom /2.017m/, područje Kosova bilo je tokom istorije lako dostupno osvajanjima i uticajima razlicitih civilizacija. Ovo podrucje se nalazi na ukrstanju osam puteva, od kojih su neki bili glavna komunikacija izmedju Evrope i Jadranskog mora i Bliskog, Srednjeg i Dalekog Istoka. Slozenost geografskih i istorijskih uslova, uslovljena geomorfoloskim karakteristikama sa brojnim kanjonima, klisurama i visokim planinama, specifican polozaj izmedju obalskog i kontinentalnog dela Balkana, kao i cinjenica da se ovde nalazi hidrografski centar Balkanskog poluostrva, doprineli su tome da Kosovo, svojom fascinantnom prirodom postanu centar evropskog biodivirziteta" http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiversity

Central Intellegence Agency

THE WORLD FACTBOOK (Kompletne informacije Kosovo)

Kosovo: https://www.cia.gov/library/publication ... os/kv.html

http://skitouringkosovo.com/gjeravica.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Geography_of_Kosovo

Continent - Europe
Subregion Southeast Europe
Area - 10,908km²
Largest city by population and area - Prishtina
Land boundaries - N/A
Land Boundaries - 700.7 km
Countries bordered - Albania 111.8 km,
Macedonia - 158.7 km,
Montenegro - 78.6 km,
Serbia - 351.6 km
Highest Point - Gjeravica, 2,656 m
Longest river - White Drin, 122 km
Largest inland body of water - Lake Gazivoda 9.1 km²
Terrain - Mountains, hills, 2 large plains

Visit Kosovo
Gjeravica Peak - Visit Kosova Mountains & Nature Highest Peak Kosovo
Last edited by Bumerang on 24/04/2023 00:22, edited 68 times in total.
Bumerang

#2 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

Geographical Position

Kosovo is located in the heart of South East Europe. Kosovo is situated between the 42° and 44° parallels of northern hemisphere and between the 20° and 22° meridians.

Positioned in the centre of the Balkan Peninsula, it presents an important junction of the Median and Southern Europe, and the Adriatic and Black Sea. Kosovo's area is 10,908 km2 and is populated by over 2 million people.

The main axis of the junction of northern and southern Balkan regions is comprised of the Ibër, Sitnica and Lepenc river valleys. This axis divides several roundabout valleys: near Mitrovica along the Ibër river passes the Adriatic highway which connects the Montenegrin coast, near Besiana (Podujeva) town; the Llapi and Toplica roads connect Kosovo with the Serbian city of Nish and with the interior part of Balkan Peninsula; nearby is the city of Prishtina and the Drenica valley which connects Drini i Bardhë (White Drini) with the shortest way to the Albanian coast. In the city of Ferizaj , the Morava e Binçës pathway is divided, which is then connected to the main river axes of the Morava and Vardar Rivers .

Climate

Climate and temperatures in Kosovo are variable during the four seasons of the year. Winter is with snow and low temperatures, and in Prishtina, Kosovo's Capital, the average temperature goes down to - 2°C. Spring and autumn are cool and with seasonal rainfalls, whereas summer is hot and dry (rainless), with an average temperature of +22°C. In Kosovo, average high temperatures during the year range between +25°C and +38°C.

Flora and Fauna

Climate, pedological (soil) and hydrographical (water) variations have influenced Kosovo's diverse world of plants and animals.

Flora
In the transitive zone from the field in the hillock regions you will see acacias (fruit trees), then the white mulberry, black mulberry, black oak, plane trees, Canadian poplar trees, Japanese robins, bays, and American ash-trees.

In hillock regions the most widespread of the deciduous (lose their leaves) trees are the beech trees, and with an increase in altitude (900 – 1500 m) we begin to find the trees that hold their leaves: red fir, fir, black pine, and white pine. Chestnut trees, like a pointer of Mediterranean climate, continue through the Bjeshkëve të Nemuna mountains till Strellci i Epërm village and on to Peja (in Zatra). At an altitude of around 1,500m the mountain pastures begin and continue up to 2,200m, and in many pastures you can find bilberries, a plant that yields very healthy fruit.

Fauna

The hilly-mountain zone is much richer with fauna. In the field and hilly zone of the forests (such as Lipovica, Kleçka, etc.) you will find boar, deer and rabbit. Among the wildfowl that live in the field-hilly zone are the fulvous raven (corbie), magpie, starling, field sparrow, pecker, pigeon, turtledove, field partridge, quail, pheasant etc. The fulvous (brown) bear, chamois, boar, wolf, fox, roe, big and small wild hen, forest hen, grouse, squirrel, etc are found in the mountain zone. Bears are more prevalent in the mountain zone of the Albanian Alps, in Sharr, Moknë etc. For tourist hunting the forests of Lipovica (Blinaja) and Kleçka (not far from Lipjan) are most suitable. Regarding water fauna you can fish: salmon trout, dispar fish, eel, catfish, carp, scubas, torpedo, small herring, gudgeon (carp family), to name some. .

Kosovo Ministry of trade and industri tourism department: http://visitkosovo.org/?page=2,1

http://www.trepca.net/foto/harta/kosova.jpg

Kosovo
Veci format slike: http://www.ezilon.com/maps/images/europ ... ad-map.gif

Kosovo
Ista karta Kosova ali u vecem formatu:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... map-en.svg

Slike planina na Kosovu: http://www.summitpost.org/object_list.p ... e_3=Kosovo
Last edited by Bumerang on 06/02/2019 09:59, edited 14 times in total.
Bumerang

#3 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

Kosovo Mountain
List of mountains in Kosovo
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo ... _in_Kosovo

SNOWNJERI/Snowman:
http://www.njeri.net

Last edited by Bumerang on 24/05/2021 01:29, edited 11 times in total.
Bumerang

#4 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Kosovske i Albanske Alpe.
Nacionalni Park Kosovske/Albanske Alpe (ili slavenski Prokletije), pojas izmedju Kosovo, Crna Gora i Albanija.
Vise info na: http://en.wikipedia.org/wiki/Prokletije
Za preciznu lokaciju pogledaj na Google Maps: http://maps.google.com/

Guri i Kuq - Red Rock Massiv 2540m

List of mountains in Kosovo: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo ... _in_Kosovo

The mountains surrounding Peja are part of the Cursed Mountains or Albanian Alps, which are placed in three countries, Kosovo, Montenegro and Albania. The highest peak in Kosovo Gjeravica 2656 m and the highest peak in Peja municipality are, Mariashi 2530m, Guri Kuq 2522, Hajla 2400.

The part of the Mountain in Peja region starts at the outskirts of the town. The river Lumbardhi during thousand of years created the canyon of Rugova one of the most striking views in Kosovo.

The region is poorly inhabited, due to the migration of people, however the thirteen villages of Rugova are still alive and are mainly used by elderly people and as vacation for the families of people coming from this region.

The mountains are home of climbing routes, several glacial lakes, the river Lumbardhi and one of the biggest caves in Balkans Great Canyon which is also one of the least explored link.

In some of the villages there are also huts and small motels available for rent.

How to get there

Best way to get to Kosovo is through Prishtina Airport which has good links especially with Vienna and Switzerland due to a big number of Kosovo Albanian Diaspora living there.

The airport is some 15 kilometres away from the capital Prishtina. From Prishtina to come to Peja one can take a bus (4-5 euros) or a taxi 40-50 euros. If the car is available one can drive to the town 90 kilometres 1:30 hrs drive.

Once in Peja access to the mountains is very easy. One can take a quick taxi or walk in a narrow asphalt road for three to five kilometres and you are then in the middle of the gorge.

In order to have a hiking or a climbing trip one needs a guide which can be offered by the Marimangat e Pejes club.

Food

The food in Kosovo is based on red meet and bakery. Peja is known in Kosovo for its best Qebaps which you can order in any of the local Qebatore. However the mountainous food is a bit different as the main dishes are base on Derry products and corn.

Some of the traditional foods to be tried are Gjize me speca (dzees me spetza) and Maze e Zime (maaz e zeeme).

Most of these foods are highly caloric and are recommended only when loosing a lot of energy.

However the town offers a wide range of pizzerias and sandwich bars.

News

* Camping and Climbing in Jezera for 2 days
* Climbing and Hiking training offered by GTZ
* Indoor climbing

Kanjon Rugova - Rugovska klisura
Privlačna i uzbudljiva Rugovska Klisura u blizini grada Peći ili Peja je kanjon reke Pećke Bistrice, strmih litica visine preko 300 metara, od čije lepote cete ostati bez reči. Rugova je odlična planina za uspon, prekrivena brojnim izvorima na svakom koraku. Rugovska klisura se nalazi u podnožju ogromnog i divljeg planinskog venca Kosovske/Albanske/Crnogorske Alpe ili Prokletije. Precizno, Rugova je smestena izmedju Lumbardhit planina i reke Pećke Bistrice na jugu, centralnog planinskog venca Hajle na severu, Ahmica-Štedim planine i Alagine Reke na istoku i Glođije, područja Murgaš planine i Bogske Rijeke na zapadu. Rugovska Klisura je jedno od najznačajnijih geoloških područja na Kosovu. 25 km dug kanjon Rugove, duž toka reke Pećke Bistrice, preko prevoja Čakora, u blizini granice sa Crnom Gorom, predstavlja najbolji put do Jadranskog mora. Veličanstvena Rugovska Klisura je lepa u svakom godišnjem dobu i pruža izvanredne sportske mogućnosti: planinarenje, istraživanje pećina, vožnja mountain-bicikla, paraglajding. Stenovite, divlje planine i vode koje kroz njih protiču, čine da vam se od pogleda oduzima dah. Voda Pećke Bistrice je tako bistra da se na dnu vidi kamenje. Uzana klisura Pećke Bistrice (što znači bela voda) od Peći nastavlja dužinom od oko 12 km uz okomite planinske vence do visine od 2522 metara, do takozvane Crvene Stene, odakle se dolina otvara prema predivnom planinskom krajoliku, koji se proteže do Crne Gore. Na oko 8 km od Peći se nalazi planinski vodopad visine 30 metara i nakon 12 km se stiže do tzv. Velikog Kanjonskog Pećinskog sistema, koji je dug 12000 metara i na 12. mestu najviših pećina u svetu.

Područje Rugovske Klisure, koje još uvek nije dovoljno istraženo, karakterišu mnogobrojni planinski vrhovi nadmorske visine preko 2000 metara, kanjoni i planinski klanci, bogatstvo planinske vegetacije, četinarske šume i pašnjaci. Sume netaknute prirode Rugovske klisure obiluju vocem, orhidejama i leptirima. Padine planine Hajle se strmo spuštaju prema Rugovskoj Klisuri. Na ovom području ima mnoštvo reka i izvora, medju kojima je najpoznatija Alagina Reka.

Rugovska Klisura je 1988. godine proglašena Spomenikom Prirode. Grad Peć se nalazi na ulazu u Rugovsku Klisuru. Kako teritorija severog planinskog venca planine Hajle pripada regionu Rožaja u Crnoj Gori i širem području Raške/Sandzaka, juzni obronci planine Hajle na Kosovu i Metohiji pripadaju regionu Rugove. Preciznije, Klisura Rugova se nalazi izmedju planine Lumbardhit i Pećke Bistrice na jugu, najvišeg grebena planine Hajle prema severu, Ahmica-Štedim planine i Alagine Reke prema istoku i Glođija i Murgaša planinskog područja i predela Bogska Reka na zapadu. Stanovnici Rugove, većinom Albanci, žive u 13 većih naselja, koja su uglavnom smeštena na južnim padinama planine Hajle. Ovih 13 sela su Mali Štupelj, Malevići, Drelje, Pepići, Kućište, Hađovići, Jošanica, Boge, Škrelje Dugonjiva i Košutane. Vrhovi na kojima su kuće u rugovskim selima, većinom u gornjoj Rugovi, ponekad dostižu visinu od 1600 metara, koja je iznad više linije šuma u pašnjacima, pokrivena poljima i livadama. Iznad ovih visina se nalaze mnoga pastirska naselja poznata kao Katuni. Ljudi koji naseljavaju ove obronke planine Hajle su uglavnom Albanci, Crnogorci i Bosanci/Bosnjaci. Mnogi od njih su živeli i još uvek žive od stočarstva i šumarstva. Izbor hrane pripremljene na tradicionalni način sastoji se od domaćeg sira, jogurta, flije, salata, mesa i sveže pastrmke. Sezonsko pomeranje pastira u letnje kučere visoko u planini postaje sve redje, te je danas ova tradicija intenzivna samo na kosovskoj strani planine Hajle, gde su sezonska pastirska naselja.

Rugovska Klisura, Download: http://imageshack.us/content_round.php? ... ad&newlp=1

Rugovska Klisura, Download: http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... anjon.jpg/
Last edited by Bumerang on 06/02/2019 09:38, edited 32 times in total.
Bumerang

#5 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

Kosovo, Šar Mountains National Park. Brezovicë/Brezovice.
Slika: http://images.summitpost.org/original/510999.jpg

Where the Sar Planina meet the main spine of the Dinaric Range in the area of Macedonia, Kosovo, and Albania: this is the view of Gjallica and Koritnik, the peaks on the left, from the road from Dragas to Globivica in Kosovo looking at the Albanian-Kosovo border.

Šar Mountains National Park: http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ar_Mountain
Brezovicë/Brezovice: http://en.wikipedia.org/wiki/Brezovica,_Kosovo
Za preciznu lokaciju pogledati pod: http://maps.google.se

Jedan od skijaskih centara Brezovicë - Brezovice, lokacija Nacionalni Park Sar Planina, pojas Kosova, Makedonije i Albanije.

Nacionalni Park Šara - Sar planina

Markantna i gorostasna Šar planina se prostire duž granice Kosova sa Makedonijom te zbog više od 1500 vaskularnih biljnih vrsta, od kojih su 20% endemske i reliktne biljke Balkana, jedno od najznačajnijih zašticenih područja centralnog Balkana. 39000 ha strmih severnih padina glavnog grebena Šare i njenih kosovskih ogranaka planina Ošljaka, Ostrovice i Kodža Balkana, proglašeno je za Nacionalni park. Šar planina se proteže izmedju južnog dela kosovskog basena, planina Crnoljeve i Crne Gore (Skopska Crna Gora i Karadag Kumanovo-Preševo), Tetova (Gornji Polog i Donji Polog) i kosovsko-prizrenskog basena, planine Korab /2764 metara/, Koritnika i regiona Ljume u severistočnoj Albaniji. Šar planina čini početak posebnog masiva Dinarskih Alpa, poznatih kao Sarsko-Pindski planinski sistem. Nakon detaljnih istraživanja i valorizacije područja Šar planine, stručnjaci predlažu proširenje granica Nacionalnog Parka Šara na oko 70000 ha, ovog jedinstvenog centralnobalkanskog masiva na Kosovu i Makedoniji.

Glavni greben planine Šare, dug 95 km, sadrži visoke površine i bočne grebene, raščlanjene brojnim divljim vodotocima. Šar planina obuhvata preko 100 vrhova visine iznad 2000 metara, od čega 30 vrhova prelazi 2500 metara. Najviši vrh Peskovi, visok 2651 metara je odličan primer kraškog planinskog reljefa. Nacionalni Park Šaru odlikuju izvanredne prirodne lepote i preko 200 vrsta ptica, medju kojima su orao bradan, sivi sup, sivi orao i jarebica. Greben planine Šare i Šara Nacionalni Park je poznat po leptirima izuzetne lepote, kojih ima 147 vrsta, a čitavo područje je prekriveno veličanstvenim kacunom-šafranom (Crocus sativus), čije prisustvo potvrdjuje besprekornu čistocu netaknute prirode. Postoji mnogo zanimljivih sisara u Nacionalnom Parku Šara, kao sto su vidra, dinarski poljski vuk, Balkanski ris (Lynx lynx balcanicus), divokoza i medved.

Na makedonskoj strani planinskog masiva Šare dominira Titov vrh (2747 m), a na kosovskoj strani Bistra (2661 m). Sa konzerviranim tragovima kretanja leda i njegovog otapanja tipski oblikovanim valovima, očuvanim bedemima džinovskih morena u dolinama, brojnim ledničkim jezerima (27 ledničkih jezera poznatih kao "Šarske oči") i raznovrsnim mikro oblicima ledničkog reljefa, Šar planina predstavlja pravi muzej ledničkog reljefa pod otvorenim nebom. Jedno od najlepsih ledničkih jezera Šar planine je Ledničko ili Strbačko jezero, nazvano po reci koja ističe iz njega i teče kroz obliznje Strpce. Sudar mediteranskih i kontinentalnih uticaja duž visokog šarskog planinskog bedema uticao je na pojavu različitih mikroklimatskih varijanti. Dok se u podnožju Šar planine, duž dolina Prizrenske Bistrice i Lapenca, oseća topli dah mediterana, na najvišim vrhovima vlada surova periglacijalna klima. Geološka, morfološka i klimatska raznovrsnost Šar planine, vodom najbogatije balkanske planine, čiji potoci otiču u tri morska sliva, uticala je i na neprocenjivo bogatstvo njenog biljnog i životinjskog sveta (oko 2000 vrsta vaskularne flore i brojni tercijarni relikti i endemorelikti, preko 200 vrsta ptica i 147 vrsta leptira). Šar planina je najpoznatija po ovdašnjoj psećoj rasi Šar planinca, psa ovčara, čuvenog po svojoj hrabrosti, snazi i izdržljivosti. Citavo područje Šar planine je pokriveno veličanstvenim modro-ljubičastim šafranom/kaćunom, što je obeležje idealno čistog prirodnog okruženja i besprekorno očuvanog područja. Poljoprivreda /stočarstvo/ je najzastupljeniji vid zanimanja kojim se bavi stanovništvo Šar planine.

Ski centar Brezovica, poznati zimski turistički centar na severozapadnoj strani planine Šare jedinstven je sportsko rekreativni kompleks na nadmorskoj visini od 900 do 2.500 metara, gde se sneg zadržava i do 280 dana. Ski centar Brezovica je oko 60 km od Prištine i isto toliko od aerodroma u Skoplju, od Soluna 303 km, od Sofije (preko Niša) oko 355 km, a od Beograda 400 km. Svojom izrazito alpskom prirodom i visokoplaniskim ambijentom, neposredna okolina Brezovice podseća na najpoznatije evropske turističke centre. Ski centar Brezovicu smatraju za centar koji ima najbolje, najduže i najviše skijaške staze i terene u Evropi. Brezovicu odlikuju stoletne šume, raskošne livade i beskrajni pašnjaci bogati planinskim cvećem, lekovitim biljem i retkim vrstama divljači. Relativno visoke količine padavina i vododržljive stene uslovljavaju pojavu guste rečne mreže i bogatstvo izvora i površinskih voda. Veliki broj izvora i potočića sa hladnom i bistrom vodom omogucavaju poseban kolorit Brezovice. Povoljni klimatski uslovi predstavljaju idealnu sredinu za zimski, sportski i rekreativni turizam, tako da posetilaca ima tokom cele godine. Prostrane skijaške terene Inex ski centra Brezovica čini sistem od 5 žicara i 5 ski-liftova, koji međusobno povezuju 16 km skijaških staza, prosečne dužine od po 3.000 metara. Na brezovičkim FIS stazama za slalom, veleslalom, spust i "super G" istovremeno se može skijati 50.000 skijaša. Struktura snega je takva da su skijaške staze veoma brze ali i sigurne. Brojna uspešno održana takmičenja državnog i međunarodnog ranga uvrstili su Inex ski centar Brezovica u medjunarodne takmičarske centre. Mnogobrojne sportske ekipe ovde obavljaju i svoje letnje pripreme u idealnim visinskim uslovima, jer se niži delovi odlikuju pravom župskom klimom, sa prijatnom dnevnom toplinom i svežim noćima.

SNOWNJERI: http://www.njeri.net/snow/index.php?opt ... &Itemid=29

Brezovicë - Brezovice

Vise info i slika na: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=96
Last edited by Bumerang on 01/10/2012 19:48, edited 9 times in total.
Bumerang

#6 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 22/05/2011 22:19, edited 4 times in total.
Bumerang

#7 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

Brezovicë - Brezovice

Vise info i slika na: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=96
Last edited by Bumerang on 02/10/2012 13:26, edited 12 times in total.
Bumerang

#8 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

- KOSOVO, a brand new country…
Vrh Gjeravica Massive, Kosovske/Albanske Alpe (ili slavenski Prokletije)
Lokacija, trougao izmedju Kosova, Albanije i Crne Gore

Vise informacija na wikipediji.
Map/karta, location of Đeravica (on the Albanian-Kosovan border): http://en.wikipedia.org/wiki/Deravica

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:10, edited 5 times in total.
trimi68
Grijem se na: Plin
Horoskop: Stirjelac

#9 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by trimi68 »

Једна ВЕЛИКА примједба.
ако ти није тешко да испод сваке фотке напишеш бар мало информација: гдје, шта и сл. (имена надморска висина), јер нисмо сви тако добри са Азиром и кашикама а грах једемо а не бацамо.

Хвала
Bumerang

#10 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

trimi68 wrote:Једна ВЕЛИКА примједба.
ако ти није тешко да испод сваке фотке напишеш бар мало информација: гдје, шта и сл. (имена надморска висина), јер нисмо сви тако добри са Азиром и кашикама а грах једемо а не бацамо.

Хвала
@ trimi68,

Kritika ti je na mjestu. Problem je u tome sto sam na jednom sajtu nasao prilozene slike koje je neko postavio na jednoj temi pod Kosovo a nije iznad svake slike napisao koji je to kraj, planina, jezero, rijeka i slicno.

Gdje nadjem opis, stavicu iznad svake slike a ako ne nadjem onda ce biti i dalje slike bez opisa.

Vecina gore postavljenih slika su sa kosovskih i albanskih Alpi i Sar planine.

Hvala i tebi na konstruktivnoj kritici i pozdrav :)

Last edited by Bumerang on 24/10/2011 17:04, edited 8 times in total.
Drvosjeca iz Dejcica

#11 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Lijepo nema sta, steta sto su one kolibe napustene.
Bumerang

#12 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

See, List of mountains in Kosovo: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo ... _in_Kosovo

Kosovo nature/landscape around

The mountains surrounding Peja are part of the Cursed Mountains or Albanian Alps, which are placed in three countries, Kosovo, Montenegro and Albania. The highest peak in Kosovo Gjeravica 2656 m and the highest peak in Peja municipality are, Mariashi 2530m, Guri Kuq 2522, Hajla 2400.

The part of the Mountain in Peja region starts at the outskirts of the town. The river Lumbardhi during thousand of years created the canyon of Rugova one of the most striking views in Kosovo.

The region is poorly inhabited, due to the migration of people, however the thirteen villages of Rugova are still alive and are mainly used by elderly people and as vacation for the families of people coming from this region.

The mountains are home of climbing routes, several glacial lakes, the river Lumbardhi and one of the biggest caves in Balkans Great Canyon which is also one of the least explored link.

In some of the villages there are also huts and small motels available for rent.

How to get there

Best way to get to Kosovo is through Prishtina Airport which has good links especially with Vienna and Switzerland due to a big number of Kosovo Albanian Diaspora living there.

The airport is some 15 kilometres away from the capital Prishtina. From Prishtina to come to Peja one can take a bus (4-5 euros) or a taxi 40-50 euros. If the car is available one can drive to the town 90 kilometres 1:30 hrs drive.

Once in Peja access to the mountains is very easy. One can take a quick taxi or walk in a narrow asphalt road for three to five kilometres and you are then in the middle of the gorge.

In order to have a hiking or a climbing trip one needs a guide which can be offered by the Marimangat e Pejes club.

Food

The food in Kosovo is based on red meet and bakery. Peja is known in Kosovo for its best Qebaps which you can order in any of the local Qebatore. However the mountainous food is a bit different as the main dishes are base on Derry products and corn.

Some of the traditional foods to be tried are Gjize me speca (dzees me spetza) and Maze e Zime (maaz e zeeme).

Most of these foods are highly caloric and are recommended only when loosing a lot of energy.

Last edited by Bumerang on 29/10/2011 12:57, edited 6 times in total.
Bumerang

#13 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

http://en.wikipedia.org/wiki/Geography_of_Kosovo

Climate
Kosovo is located between the Mediterranean Sea and mountainous regions of Southeast Europe, on the Balkan Peninsula. This geographic location gives the country its large annual temperature range. Summer temperature highs can reach +30°C, winter's temperatures as low as -10°C[1]. According to the Strahler classification map The climate in Kosovo is considered moist continental[2]. The country experiences warm summers and cold and snowy winters.

Mountains and mountain ranges

See, List of mountains in Kosovo: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo ... _in_Kosovo

Much of Kosovo's terrain is mountainous. The Šar Mountains are located in the south and south-east, bordering Macedonia. This is one of the region's most popular tourist and skiing resorts, with Brezovica and Prevalac as the main tourist centres. The region of Kosovo's mountainous area, including the highest peak Gjeravica, at 2656 m above sea level, is located in the south-west, bordering Albania.

The Kopaonik mountains are located in the north. The central region of Drenica, Crnoljeva and the eastern part of Kosovo, known as Goljak, are mainly hilly areas.

Bodies of water

Although Kosovo is landlocked, there are several notable rivers and lakes within its borders. The main rivers are the White Drin, running towards the Adriatic Sea, with the Erenik among its tributaries), the Sitnica, the South Morava in the Goljak area, and Ibar in the north. The main lakes are Gazivoda (380 million m³) in the north-western part, Radonjić (113 million m³) in the south-west part, Batlava (40 million m³) and Badovac (26 million m³) in the north-east part. Other smaller scenic lakes include Heart's Lake and Big Lake. Kosovo is also home to the following waterfalls:

* The 25 meter Drin Waterfall is located at the mouth of the White Drin River.[3]

* The Miruša Waterfalls are a series of falls on the Miruša River (a tributary of the Drin) in the municipality of Mališevo in western Kosovo, on the east side of the Metohija region.[4]

Kosovske/Albanske i Crnogorske Alpe

Rugova Valley and Canyon

One of Kosovo's most prominent geological features is the Rugova Canyon. The 6 km long canyon along the border with Montenegro was formed by the flow of the Mbushtria River. The canyon was declared a Protected National Monument in 1988, and will be included in a proposed Bjeshket e Nemuna/Prokletije National Park, approved by the Kosovo Parliament in 2003.[5]

Plains

There are two main plains in Kosovo. The Dukagjini basin is located in the western part of the Kosovo, and the Plain of Kosovo occupies the eastern part. Between the two basins there is low hills area of Drenica.

The plain of Kosovo is on average higher that the plain of Metohija for about 100 meters.

Average height of the plain of Kosovo is 550 meters and the average height of the plain of Dukagjini is 450 meters.

Gadime Cave

Gadime Cave is a cave composed of Paleozoic marble, located in the village of Donje Gadimje on the eastern side of the Kosovo Valley. The northern passage contains displays of aragonite speleothems in a variety of rare formations.[6]
http://travel.webshots.com/album/547196684oGLtdL

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:12, edited 7 times in total.
Bumerang

#14 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

SNOWNJERI: http://www.njeri.net/snow/index.php?opt ... &Itemid=29
Last edited by Bumerang on 22/05/2011 22:17, edited 4 times in total.
Bumerang

#15 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 22/03/2011 19:03, edited 4 times in total.
Bumerang

#16 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 22/03/2011 19:04, edited 2 times in total.
Bumerang

#18 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Gjeravicë/Đeravica/Djeravica/Gjeravica
Wiew of two peaks Rrasa e Zogut 2305m and Gjeravica 2656m or the highest peak of Kosova and the 2nd highest peak in albanian alps.

Vise informacija na wikipediji: http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%90eravica

Map/karta. Location of Đeravica (on the Albanian-Kosovan border): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:16, edited 6 times in total.
Bumerang

#19 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Mirusha Falls
* The 25 meter Drin Waterfall is located at the mouth of the White Drin River.[3]

* The Miruša Waterfalls are a series of falls on the Miruša River (a tributary of the Drin) in the municipality of Mališevo in western Kosovo, on the east side of the Metohija region.[4]

Last edited by Bumerang on 14/10/2016 13:29, edited 5 times in total.
Bumerang

#20 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Guri i Kuq - Red Rock Massiv 2540m

List of mountains in Kosovo: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mo ... _in_Kosovo

How to get there

Food

News

* Camping and Climbing in Jezera for 2 days
* Climbing and Hiking training offered by GTZ
* Indoor climbing

Kanjon Rugova - Rugovska klisura
Privlačna i uzbudljiva Rugovska Klisura u blizini grada Peći ili Peja je kanjon reke Pećke Bistrice, strmih litica visine preko 300 metara, od čije lepote cete ostati bez reči. Rugova je odlična planina za uspon, prekrivena brojnim izvorima na svakom koraku. Rugovska klisura se nalazi u podnožju ogromnog i divljeg planinskog venca Kosovske/Albanske/Crnogorske Alpe ili Prokletije. Precizno, Rugova je smestena izmedju Lumbardhit planina i reke Pećke Bistrice na jugu, centralnog planinskog venca Hajle na severu, Ahmica-Štedim planine i Alagine Reke na istoku i Glođije, područja Murgaš planine i Bogske Rijeke na zapadu. Rugovska Klisura je jedno od najznačajnijih geoloških područja na Kosovu. 25 km dug kanjon Rugove, duž toka reke Pećke Bistrice, preko prevoja Čakora, u blizini granice sa Crnom Gorom, predstavlja najbolji put do Jadranskog mora. Veličanstvena Rugovska Klisura je lepa u svakom godišnjem dobu i pruža izvanredne sportske mogućnosti: planinarenje, istraživanje pećina, vožnja mountain-bicikla, paraglajding. Stenovite, divlje planine i vode koje kroz njih protiču, čine da vam se od pogleda oduzima dah. Voda Pećke Bistrice je tako bistra da se na dnu vidi kamenje. Uzana klisura Pećke Bistrice (što znači bela voda) od Peći nastavlja dužinom od oko 12 km uz okomite planinske vence do visine od 2522 metara, do takozvane Crvene Stene, odakle se dolina otvara prema predivnom planinskom krajoliku, koji se proteže do Crne Gore. Na oko 8 km od Peći se nalazi planinski vodopad visine 30 metara i nakon 12 km se stiže do tzv. Velikog Kanjonskog Pećinskog sistema, koji je dug 12000 metara i na 12. mestu najviših pećina u svetu.

Područje Rugovske Klisure, koje još uvek nije dovoljno istraženo, karakterišu mnogobrojni planinski vrhovi nadmorske visine preko 2000 metara, kanjoni i planinski klanci, bogatstvo planinske vegetacije, četinarske šume i pašnjaci. Sume netaknute prirode Rugovske klisure obiluju vocem, orhidejama i leptirima. Padine planine Hajle se strmo spuštaju prema Rugovskoj Klisuri. Na ovom području ima mnoštvo reka i izvora, medju kojima je najpoznatija Alagina Reka.

Rugovska Klisura je 1988. godine proglašena Spomenikom Prirode. Grad Peć se nalazi na ulazu u Rugovsku Klisuru. Kako teritorija severog planinskog venca planine Hajle pripada regionu Rožaja u Crnoj Gori i širem području Raške/Sandzaka, juzni obronci planine Hajle na Kosovu i Metohiji pripadaju regionu Rugove. Preciznije, Klisura Rugova se nalazi izmedju planine Lumbardhit i Pećke Bistrice na jugu, najvišeg grebena planine Hajle prema severu, Ahmica-Štedim planine i Alagine Reke prema istoku i Glođija i Murgaša planinskog područja i predela Bogska Reka na zapadu. Stanovnici Rugove, većinom Albanci, žive u 13 većih naselja, koja su uglavnom smeštena na južnim padinama planine Hajle. Ovih 13 sela su Mali Štupelj, Malevići, Drelje, Pepići, Kućište, Hađovići, Jošanica, Boge, Škrelje Dugonjiva i Košutane. Vrhovi na kojima su kuće u rugovskim selima, većinom u gornjoj Rugovi, ponekad dostižu visinu od 1600 metara, koja je iznad više linije šuma u pašnjacima, pokrivena poljima i livadama. Iznad ovih visina se nalaze mnoga pastirska naselja poznata kao Katuni. Ljudi koji naseljavaju ove obronke planine Hajle su uglavnom Albanci, Crnogorci i Bosanci/Bosnjaci. Mnogi od njih su živeli i još uvek žive od stočarstva i šumarstva. Izbor hrane pripremljene na tradicionalni način sastoji se od domaćeg sira, jogurta, flije, salata, mesa i sveže pastrmke. Sezonsko pomeranje pastira u letnje kučere visoko u planini postaje sve redje, te je danas ova tradicija intenzivna samo na kosovskoj strani planine Hajle, gde su sezonska pastirska naselja.

Download: http://imageshack.us/content_round.php? ... ad&newlp=1

Download: http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... anjon.jpg/
Last edited by Bumerang on 14/10/2016 13:30, edited 9 times in total.
Bumerang

#21 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Evo i jednog prijedloga za Kosovare sa jedne druge teme o tome kakve vikendice, bungalove i kuce - vile bi mogli da grade po planinskim dijelovima i na drugim mjestima kada je u pitanju ekologija, zastita covjekove sredine i slicno!

http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... 32&t=39879

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:13, edited 3 times in total.
Bumerang

#22 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

A evo Kosovarima i jedna tema o Albaniji nek im se nadje pri ruci, inspiracije radi :D

http://www.sarajevo-x.com/forum/viewtop ... 32&t=51416
Last edited by Bumerang on 01/03/2012 22:13, edited 1 time in total.
Bumerang

#23 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Big companies interested in Kosovo ski resort

Prishtina, 27 September 2007 - After the approval of the UN Legal Office in New York, the Kosovo Trust Agency (KTA) is preparing the privatisation of Brezovica ski resort. “The bid will be announced by using the special spin-off method and the opening of offers will be in the beginning of next year,” stated Ekrem Tahiri, KTA spokesman. According to him, the price will be determined by the market. The assets of the complex will all be in one tender and include the skiing center, three hotels and two restaurants. “We hope that some of five big groups that are interested will be part of the competition for the complex,” said Tahiri.

ECIKS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mG6-r5cI714[/youtube

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:14, edited 2 times in total.
Bumerang

#24 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potencijali

Post by Bumerang »

Kosovo - Rugova

Za vise info klikaj na prilozeni link: http://www.marimangat.org/?cid=1,4

How to get there

Food

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:14, edited 6 times in total.
Bumerang

#25 Re: Kosovo. Prirodne ljepote, ekologija i turisticki potenci

Post by Bumerang »

Vise slika na: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 2&page=128

Last edited by Bumerang on 13/09/2020 21:15, edited 13 times in total.