VCorp wrote:A zašto je ovo otvoreno u podforumu '' Umjetnost i kultura '' ?
Usput, s ozbirom da su Bosanci i Hercegovci većinom nepismeni i seljačine nije ni čudo što nam je ovo main event u državi. Od rijeka, festivala, olimpijskih planina, šuma i ostalog ovo nam je najpopularniji događaj. Trebamo napraviti kolektivni suicid ...
Vidi stvarno: kutura i umjetnost
Cevljanovici su privredna manifestacija. Tradicionalni sajam stocarstva, koji kao forma postoje stotinama godina u svim kulturama i civilizacijama.
I u najrazvijenijm kulturama stocarstvo je vezano za rurlane zajadnice, pa nije cudo da se na Cevljanovicima najvise okuplja bas ta zajednica.
Jedino sto se na Cevljanovicima moze vidjeti od tradicionalne kulture i umjetnosti je izvorno bosansko kolo. Kolo je nastalo prije nekoliko stotina godina. Iako kolo izgleda mnogo jednostavnije i primitivnije od modernih plasova i baletskih koreografija ipak spada u kulturu i umjetnost najviseg ranga.
Ko se stidi te vrste umjetnosti: ima nekih problema sa snobizmom, sovinizmom i kulturom uopste.
Ne moze se reci da ni urbana zajednica nije prisutna na Cevljanovicima. Satori su vlasnistvo urbanih ugostitelja i sve ispod satora je urbano. Piva je sarajevska. Prostitutka je urbana, njen makro je takodje urban. Muzika koja se svira ispod satora je product urbane zajedenice. Muzicari koji izvode tu muziku su takodje urbani. Po neki od njih ima diplomu iz muzicke kulture.
Kapacitet svih satora na Cevljanovicima je svega 250-300 mjesta, dok je ruralne publike u prirodnom amfitetaru oko 50000. To zorno govori da vecina ruralne zajednica nije zainteresvana za ono najreprezentatvinije sto je urbana zajednica prestavila na ovom sajmu i da oni nisu dosli na taj sajam i event radi onoga sto im urbana zajenica nudi.
Da je kojim slucajem Josip Pejakovic razpao satru sa 100 sjedecih mjesta, pa odigrao neku od svih cuvenih prestava: sator bi bio puniji ruralaca vec ona urbana satra. Medju onih 50000 ruralaca koji iscekuju bodljavinu bakova ima barem 300 vrijednih domacina stocara koji bi sa svojim familijama pet puta napunili Josipovu satru i bili kadri da za jednu kartu plate koliko kosta pet piva ispod urbane satre.
Da je puste srece -a nije- pa da su Veterinarski i prehrambeno tehnolodki fakulteti BiH na Cevljanovicima razapeli malenu satru od 4 kvadrata, pa izlozili svoje nastavne planove i programe, te programe parterske veterinarske srednje skole, pa da domacini vide sta bi mu djeca ucila i koliko bi ga kostao smjestaj djeteta u dacke domove: imali bi puno visi prosjek obrazovanja na selu a i u drzavi; puno vise poreskih obveznika, puno manje zatvorenih muzeja i kulturnih institucja.
Da je koje puste srece pa da je Bosanski brdski konjic dobio svoju malenu satru na Cevljanovicima, na kojej bi se urbanoj i ruralnoj zajednici objavila jedna nevesela vijest: da je pasmina Bosanskog brdskog konja pred izumiranjm. Da je preostalo samo 150 BBK ciste krvi i genetike i da je pomoc stocara i ruralne zajedice prijeko potrebna. Ruralna zajednica ima jako mnogo resursa koji bi se mogli, pod povoljnim uslovima, angazovati u sluzbu spasavanja BBK od izumiranja. A da je puste srece -ko sto nije- da se urbana i ruraln zajednica udruze: mogao bi se razvit i program socijalnog poduzetnistva kojim bi se zastitili siromasni djelovi rurarle zajednice i ugrozene autohtone pasmine i sorte voca i povrca..
Steta je sto ova tema, i ovaj put, postaje poligon za promociju urbanog sovinizma i snobizma, te konfrontacije dvije nase zajednice, koje nikako nisu jedna drugoj konkurencija.
nauka i privreda najrazvijenije i najbogatije drzava na svijetu ima nedvojbene dokaze za ono sto se vidi na donjoj slici:
10 radnih mjesta na stocnoj farmi na selu otvara 222 radna mjesta u gradu
Ako nista zbog ova 222 nova radna mjesta urbane zajednice bi trebale biti prisutne na sajmu u Cevljanvicima.