Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Korisnikk wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.
elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
dakle meni je ovo groznije jos
kome dokaz? i kako je ovo u duhu islama, neka mi samo neko objasni.
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
jao_situacije wrote:
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
Znači ti za svaku hediju, sadaku itd. tražiš i potvrdu od primaoca?! I gdje ti je dokaz iz Kur'ana pa da je njegovo načelo da za svaku transakciju treba i pismeni dokaz?!
jao_situacije wrote:
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
Znači ti za svaku hediju, sadaku itd. tražiš i potvrdu od primaoca?! I gdje ti je dokaz iz Kur'ana pa da je njegovo načelo da za svaku transakciju treba i pismeni dokaz?!
ti očito ne razumiješ suštinsku razliku između obaveznog davanja/poreza i dobrovoljnog davanja/sadake
dokaz imaš u suri bekare, pred sami kraj ne znam koji je broj ajeta tačno
jao_situacije wrote:
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
Znači ti za svaku hediju, sadaku itd. tražiš i potvrdu od primaoca?! I gdje ti je dokaz iz Kur'ana pa da je njegovo načelo da za svaku transakciju treba i pismeni dokaz?!
ti očito ne razumiješ suštinsku razliku između obaveznog davanja/poreza i dobrovoljnog davanja/sadake
dokaz imaš u suri bekare, pred sami kraj ne znam koji je broj ajeta tačno
Ili ja ne razumijem ili ti nemaš dokaze za svoju priču, a priča ti je bila da treba da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju pa navedi ajet u kojem se i zekat decidno ubraja u takvu transakciju, kao i tko to ima eksluzivno pravo da bude svjedok i pisar takvom ugovoru o zekatu..
HardcoreMX wrote:
Ili ja ne razumijem ili ti nemaš dokaze za svoju priču, a priča ti je bila da treba da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju pa navedi ajet u kojem se i zekat decidno ubraja u takvu transakciju, kao i tko to ima eksluzivno pravo da bude svjedok i pisar takvom ugovoru o zekatu..
Korisnikk wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.
elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
dakle meni je ovo groznije jos
kome dokaz? i kako je ovo u duhu islama, neka mi samo neko objasni.
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
Pa vidi, meni jako smeta postavka u kojoj postoji zelja, potreba, interes ili nedajBoze moranje da ja ikome, bilo pojedincu ili instituciji, ovosvjetski trebam dokazivati svoje (ne)vjerovanje ili (ne)ispunjavanje vjerskih suznosti u slucaju vjerovanja. U islamu, koliko znam, posrednika nema, a zna se kome se kada i kako "polazu racuni". I za nijet (bez "dokaza"), a kamo li za djelo. Tako da ono sta i kako ja (ne) radim je izmedju mene i Onoga Koji Odlucujr i tu ne dam pardona nikome. Njemu papiric ne treba. On zna kome je sta u srcu pa prema tome i odreze.
Ja sam kupio danas nešto namirnica u vrijednosti od 30-tak maraka i odnio jednoj siromašnoj porodici. Našlo se tu svega, i slatkog i slanog, i tek kad sam ovako dao vitre uvjerio sam se da je to jedini ispravan način. Vitre se daju u svrhu da siromah može dočekati Bajram dostojno čovjeku, da ima šta pojest i popit, da može napraviti bajramski ručak, a ti kad mu u parama daš ne možeš znati šta će on s njima uraditi tj. hoće li za Bajram gladovati i zaštekati pare zato što mu kasnije trebaju u neke druge svrhe. Zna se šta je svrha vitri, a šta sadake.
Pozdrav, želio bi iz dobre namjere preporučiti jednu porodicu kojoj bi se mogle uputit vitre ili zekat radi njihove teške situacije, jer to im je jedino čime bi održali egzistenciju.
Pa ako neko želi može se javit u poruku
Korisnikk wrote:
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.
elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
dakle meni je ovo groznije jos
kome dokaz? i kako je ovo u duhu islama, neka mi samo neko objasni.
Kur'ansko načelo je da postoji pismeni dokaz i svjedok za svaku transakciju
ne znam šta je sporno u pismenoj potvrdi o uplati
suštinski gledano zekat je porez, ako imaš potvrdu da si uplatio npr. pdv na fiskalnom računu zašto ne bi imao dokaz o uplaćenom zekatu
druga stvar je kako naš narod poima zekat i što misli da je zekat kao sadaka, pa eto ne treba da se zna jer to je moje da ja djelim ako hoću
kome se prilažu uplatnice? Munkiru ili Nekiru?
za Azraila sumnjam da ima vremena za to pored onolike Kine.
sve to ima smisla ako imamo hilafet drzavu koja preko zekjata funkcionise jer to je i zamisljeno kao vid poreza
ali nemamo,a Islamskoj zajednici zekat nije zamisljen ,nisu ni vitre..zbog toga mozemo dati kome mi smatramo da treba,masa muslimana koji nece imati da spreme bajramski rucak.Eh ako nekada budemo imali halifat,zekjat ide drzavu a vitre siromasnima,znaci hodza tu nikako nema i ne znam kako su prisvojili to dvoje
Kako kome dati ?? Pa bolesne djece i ljudi na sve strane traze pomoc... uvjeriti se da je stvarno situacija kao sto se navodi u apelima i pomoci... Valjda Bogu nece biti krivo sto ne ide preko IZ.
славянин wrote:Kako kome dati ?? Pa bolesne djece i ljudi na sve strane traze pomoc... uvjeriti se da je stvarno situacija kao sto se navodi u apelima i pomoci... Valjda Bogu nece biti krivo sto ne ide preko IZ.
Islamska zajednica, postavljajući se kao glasnogovornik samog Boga, zvanično veli da vitre i zekat taj isti Bog priznaje samo ako se daje njima, dakle Islamskoj zajednici, gdje pod ovim "zvanično" hoću reći kako nije riječ o usamljenom mišljenju ovog ili onog imama/muftije, već o dekretu koji višegodišnje i opetovano postpisuje sam vrh IZ i instruira svim imamima da im je imperativ sa minbera razglasiti takav stav.
Time IZ efektivno postavlja sebe između vjernika i Boga, odnosno daje sebi za pravo da kaže kako dobro djelo - onda kada je novac u pitanju - nalazi put do Boga samo ako ide preko njih, čime se brutalno narušava jedan od najljepših principa islama - onaj koji kaže da između čovjeka i Boga nema posrednika, nema filtera, čuvara kapije. I ne samo to. Nego se, takvom praksom, IZ efektivno izjednačava sa srednjovjekovnom katoličkom crkvom koja je oprost i raj uvjetovala novcem.
Za razliku od IZ, ne tvrdim da polažem ekskluzivitet na tumačenje volje Boga, ali ako Boga ima i ako je onakav kakvim se predstavio, onda zekat i vitre se primaju samo ako se NE dadnu toj i takvoj Islamskoj zajednici.
Sve ovo je više puta ponovljeno na ovoj temi i drugdje, kroz godine, ali držim da vrijedi ponoviti. Zbog novih kolača i zbog onih koji ne misle kako im vjera brani razmišljati vlastitom glavom.
ExNihilo wrote:Islamska zajednica, postavljajući se kao glasnogovornik samog Boga, zvanično veli da vitre i zekat taj isti Bog priznaje samo ako se daje njima, dakle Islamskoj zajednici, gdje pod ovim "zvanično" hoću reći kako nije riječ o usamljenom mišljenju ovog ili onog imama/muftije, već o dekretu koji višegodišnje i opetovano postpisuje sam vrh IZ i instruira svim imamima da im je imperativ sa minbera razglasiti takav stav.
Time IZ efektivno postavlja sebe između vjernika i Boga, odnosno daje sebi za pravo da kaže kako dobro djelo - onda kada je novac u pitanju - nalazi put do Boga samo ako ide preko njih, čime se brutalno narušava jedan od najljepših principa islama - onaj koji kaže da između čovjeka i Boga nema posrednika, nema filtera, čuvara kapije. I ne samo to. Nego se, takvom praksom, IZ efektivno izjednačava sa srednjovjekovnom katoličkom crkvom koja je oprost i raj uvjetovala novcem.
Za razliku od IZ, ne tvrdim da polažem ekskluzivitet na tumačenje volje Boga, ali ako Boga ima i ako je onakav kakvim se predstavio, onda zekat i vitre se primaju samo ako se NE dadnu toj i takvoj Islamskoj zajednici.
Sve ovo je više puta ponovljeno na ovoj temi i drugdje, kroz godine, ali držim da vrijedi ponoviti. Zbog novih kolača i zbog onih koji ne misle kako im vjera brani razmišljati vlastitom glavom.
Dijelim misljenje, osim ovog dijela. Ne znam gdje i kome ce se vitre i zekat „primiti“ upravo zbog prvog dijela ove tvoje recenice. Mogu samo za sebe reci, od mene IZ iz ovih razloga koje si naveo, netje. Iako ako ne bih imala kome, vjerovatno bih uplatila tamo s vjerom da ce ipak doci do onoga kome je namijenjeno
Nažalost mnogi govore napamet, tumače onako kako njima. Sadekatul fitr nije sadaka već islamski propis i kao takav ima niz pravila i ne možeš to davati kako ti hoćeš kao što ne možeš klanjati kako hoćeš već kako je Bog propisao. Sadekatul fitr ne možeš dati nemuslimanu, nazivaju se muslimanom a svaki dan u kafanu i to popije e njemu se to ne može dati.
Otprilike znam kako to funkcioniše i vrlo daleko ste od istine već imate neki svoj stav prema IZ i bez nekakvih dokaza nazivate lopovima... A vidim da ih mnogi i nevjernicima nazivaju, svi koji ih tako nazivate a smatrate se muslimanima molite Boga za oprost jer jednu cijelu skupinu ljudi proglašavate nevjernicima i valja za to odgovarati.