Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
plain vanilla wrote:
ako pitas Islamsku zajednicu, pikaju se samo vitre uplacene Islamskoj zajednici
Na džumi nam uvijek kažu da se zekjat mora uplatiti u fond IZ, a vitre se mogu uplatiti u fond IZ, pa prema tome mislim da nisi upravu, ali nisam siguran.
Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšūre i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-ulme obavljati „savjesno i odgovorno“ pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžāzu (ovlašćenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Khilāfeta, Imāmeta i Menšūre, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Aqīdeta i Šerī'ata.
elem, ima fetva o tome, tako da sigurno ne grijesim
OK - hvala na ovome. Nisam obraćao pažnju na vitre, pošto nas na džumi uglavnom grde zbog zekjata , što se uplaćuje na razne strane, a vitre ne spominju.
vješalica wrote:
ovo je vrlo vrlo bezobrazan odgovor i vlo vrlo izvučen iz konteksta
da držaiš imalo do obrazovanja ovo vrlo vrlo bezobrazno ne bi napisao
alajhimanet
Kaže se "alahimanet". Ne želim ulaziti u raspravu sa nekim ko IZ naziva kjafirima.
Sto se mene tice, marke jedne više neću platiti u Bejtul mal. Zna se kako je propisano kome i kad dati, a ovo sto sad vaze da nije musliman onaj ko ne da zekjat u bejtul mal..Da mi je znati gdje to piše u Kur'anu? Potrebnije je dati siromahu, bolesniku nego u IZ koja kasnije finansira izradu doktorata SDA kadra. I haj, nije ni problem dati za obrazovanje, ali onome kome treba, ali rijetko kad dobije stipendiju za doktorat ili magisterij onaj kome zaista treba, nego uglavnom mamini i babini sinovi.
U državama u kojim ne vladaju šerijatski zakoni,ulogu preuzimanja zekjata preuzima IZ.
Ti kada dadneš novac,ti si svoju dužnost ispunila,a kako će se kasnije taj novac trošiti znaju ljudi koji su zaduženi za to.
na drugoj je temi neko spominjo neku curicu koju su roditeljchine govna ostavile pa sad zivi sa nanom a nemaju ni struju....mozda je spomenuto na temi o fikretovim majicama....hajmo neke ideje....ako mi ne date oticu uplatiti u begovu, zato bolje dajte.
Stani sutra negdje odakle mozes vidjeti kontejner. Prvu nanu, dedu ili invalida koji krenu kopati za ruku i u prodavnicu, neka se opremi od tebe.
U svakom slucaju, nikad ne dajem IZ. Gade mi se jer traze isključivo novac.
Treba dati IZ ima logike
Naime sta ako se iza davanja zekata tu i tamo krije sponzoriranje terorista
Jer ako se ne da IZ onda mogu druge organizacije proturiti necasno
Opet se time recimo striktno ogradjuje davanje zekata od neke vrste milostinje i prosenja
sarajevo999999 wrote:Stani sutra negdje odakle mozes vidjeti kontejner. Prvu nanu, dedu ili invalida koji krenu kopati za ruku i u prodavnicu, neka se opremi od tebe.
U svakom slucaju, nikad ne dajem IZ. Gade mi se jer traze isključivo novac.
Upravo
Ukoliko nemash ili ne znash.
Osobno, dam prijateljici vjernici i ona proslijedi dalje, poshto ide na tehvide i zna komu je potrebno.
Nisam vjernica, al' me "uhvati" svaki blagdan.
ExNihilo wrote:Vitre/zekat nikada ne idu rodbini. Prema islamu, pomaganje rodbini je samostalna obaveza. Vitre/zekat su dug prema ostatku zajednice.
Da ne zaboravim i ovo spomenuti: sve opcije su bolje od Neislamske zajednice.
Po meni se prvo treba dati osobi koja je islamske vjere ali ne mora biti ono bas vjernik-peaktikant i da je slabijeg imovinskkg sranja. Danas slabo koga pazi pa po meni je bolje dati i nekom rodjaku nego u IZ
sarajevo999999 wrote:U svakom slucaju, nikad ne dajem IZ. Gade mi se jer traze isključivo novac.
Ne branim ih, ali šta bi drugo dao? Nećeš valjda nositi gaće, košulje i rižu u vreći?
Znam sta zelis reci i imas pravo, medjutim imam i ja pravo da mi se gadi akcija "uplati 300 KM na racun IZ pa cemo mi zaklati kurban u tvoje ime", "uplati pare IZ pa cemo mi sprovesti grijanje u džamiju". Uplati za ovo uplati za ono, e od mene nece samo što mora a to je ona taksa.
Razumijem te. I mi dajemo direktno, nismo nikad preko bilo kakvog posrednika. To su rupe bez dna, bez uvrede za bilo koga. Da ne potežem sad naprimjer pitanje dženaza koje koštaju preko svake granice ukusa i ljudstva.
Ne bih se bas slozio to je meni bjezanje od ogovornosti, danas je najlakse reci ja cu dati pa boli me briga sta ce oni uraditi s tim novcem...
Ne ne ne i ne
Itekako treba voditi racuna kome dati vitre jer vitre moraju stici do osobe do pred klanjanje bajrama poslije toga su obicna sadaka, a da li stignu ako ih dadnes u Islamsku zajednicu??? Zekat je nesto drugo mada je razlika neznatna ali vitre ne nikako
i opet ponavljam danas je mrsko ljudima traziti siromasnu osobu i dati nego najlakse je ovako ja dam pa boli me briga za sta ce oni i kad ce to podijeliti...
MOSALJOZE wrote:U državama u kojim ne vladaju šerijatski zakoni,ulogu preuzimanja zekjata preuzima IZ.
Ti kada dadneš novac,ti si svoju dužnost ispunila,a kako će se kasnije taj novac trošiti znaju ljudi koji su zaduženi za to.
U drzavama u kojima musliman ima povjerenje u IZ koja ga predstavlja DA, tad mozes reci da jesi ispunio svoju duznost.
U ovoj drzavi nisi ispunio duznost, jer imas mozak, imas oci, imas oci i povrh svega toga si dao vitre u IZ, nisi ispunio svoju duznost, samo si saprao svoju savjest jer ti je mrsko bili dici guzicu ili raspitati se gdje ima musliman siromah da mu te vitre dodijelis.
znaci mi ovdje raspravljamo o nekim stvarima, ramazan prodje i nigdje da nadjem kredibilnu osobu osobe kojima bi dao vitre. a svi mi kazu, pogledaj kroz prozor i vidjeces sirotinju kojoj mozes udjeliti. ja to ne vidim.
tako i prosle godine. i odnijeo sam u dzamiju.
IZ sigurno nije ta koja ce mi reci da mi vitre ne vrijede ukoliko ih ne dam njima. Ko ima imalo mozga, vidi sta se sve radi u IZ, sta rade hodze, efendije i sl. Sto se mene tiče, haram je vitre dati IZ, bolje je malo se potruditi, raspitati se i naci neku osobu kojoj su ta sredstva potrebna a koja je u vjeri i koja zna i hoće proučiti.
Abdullah b. Omer, radijallahu anhuma, rekao je: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je sadekatul-fitr u ramazanu, četiri pregršti datula ili ječma, za svakog roba i slobodnog, muškarca i ženu, maloljetnog i punoljetnog muslimana.”
(Sadakatul-fitr se daje u namirnicama, op.PV). Što se tiče vrste namirnica koju je obaveza izdvojiti, misli se na namirnice koje u ishrani koriste ljudi, kao: datule, pšenica, riža, suhe grožđice, mlijeko u prahu i dr. U dva Sahiha prenosi se od Ibn Omera, radijallahu anhuma, da je rekao: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je u svrhu sadekatul-fitr u ramazanu izdvojiti četiri pregršti datula ili ječma.”
Sadekatul-fitr nije dozvoljeno izdvajati u novcu i zato što je to suprotano postupku ashaba, radijallahu anhum, koji su izdvajali četiri pregršti hrane, a Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Oporučujem vam moj sunnet – praksu, i sunnet ispravnih, upućenih, halifa nakon mene”, ali i zato što je sadekatul-fitr ibadet za koji je tačno određeno kojom se vrstom (namirnica) postiže, stoga je neis-pravno izdvajati sadekatul-fitr u drugoj vrsti (namirnica) isto kao što je i neispravno izdvajati mimo tačno određenog vremena.
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odredio je da se u svrhu sadekatul-fitra izdvaja nekoliko vrsta namirnica, čija se vrijednost većinom razlikuje, što upućuje na to da se izdvajanje u vrijednosti uzima u obzir, odredio bi četiri pregršti određenih namirnica i dozvolio izdvajanje i drugih namirnica u istoj vrijednosti. Također, izdvajanje u novcu suprotstavlja se činjenici da je Ramazanski bajram javni blagdan, tako da kada bi se sadekatul-fitr davao u novcu, to bi više nalikovalo na tajno udjeljivanje, a kada se daju četiri pregršti namirnica, tada se smatra javnim činom, vidljivim i poznatim, i malom i velikom, među muslimanima. Na ovaj način svi zajedno posmatraju vaganje i podjelu hrane po ulicama, upoznavajući jedni druge sa tim propisom, za razliku od davanja sadekatul-fitra u novcu za koje bi znali samo onaj koji udjeljuje i onaj koji uzima.
karanana wrote:znaci mi ovdje raspravljamo o nekim stvarima, ramazan prodje i nigdje da nadjem kredibilnu osobu osobe kojima bi dao vitre. a svi mi kazu, pogledaj kroz prozor i vidjeces sirotinju kojoj mozes udjeliti. ja to ne vidim.
tako i prosle godine. i odnijeo sam u dzamiju.
Ako imas kakvog siromaha u vidu, das mu.
Ako nemas, odneses u dzamiju.
I rijeseno.
dzamiji su najpotrebnije pare..a islamska zajednica bih je najbolje pokazala koliku ima osjecajnost spram sirotinje i onih kojima je potrebna pomoc.
glumite gospodu pa nosite pare u dzamiju, mrsko nekome osvrnut se oko sebe i odvojiti par minuta zivota pa istinski se posvetiti sirotinji..
Ja po vlastitom nekom nahođenju, inerciji - zekjat u džamiju, a vitre po komšiluku, na nekoliko mjesta. Ove godine na 4 mjesta po 20 KM i jedno - 50 KM.
Meni je to ok, ali mi je isto tako ok pomaganje (ko može) drugima tokom cijele godine. Ne živi se samo za Bajram
a Bogami ljudi teško žive. Vidjeh neki dan naku djecu iz Konjević Polja, dolazili da polažu eksternu u SA, ama vidiš na njima bijedu, takvih ima po Kaknju i po cijeloj Bosni i ja sam vazda za to da se odjeća i stari mobiteli, kompjuteri...knjige..ne bacaju nego da se odnese nekome kome treba ali ne samo u komšiluku gdje je najbliže, nego u auto ili šta već, pa u drugi grad, selo...raspitati se, tražiti, dati, pomoći...sevap je dobra djela činiti
Vitre dajem redovno , cuo sam da se ne daje rodbini ali ja sam zadnje vrijeme davao rodjaku , od sledece godine cu davati nkom drugom ali cu istu svotu davati i rodjaku mada to nece biti vitre . E sad Zekjat , ja ga nikad nisam davao niti znam kako se to placa na osnovu cega i koliko ? Ako je covjek u kreditu kako se onda placa ? Na sta se sve placa Zekjat , nekretnine , novac ? Zasto se Zekjat daje IZ a ne drzavi , bolnici ili nekoj drugoj ustanovi ?
bosan wrote:Vitre dajem redovno , cuo sam da se ne daje rodbini ali ja sam zadnje vrijeme davao rodjaku , od sledece godine cu davati nkom drugom ali cu istu svotu davati i rodjaku mada to nece biti vitre . E sad Zekjat , ja ga nikad nisam davao niti znam kako se to placa na osnovu cega i koliko ? Ako je covjek u kreditu kako se onda placa ? Na sta se sve placa Zekjat , nekretnine , novac ? Zasto se Zekjat daje IZ a ne drzavi , bolnici ili nekoj drugoj ustanovi ?
Donnie Smith wrote:Ja po vlastitom nekom nahođenju, inerciji - zekjat u džamiju, a vitre po komšiluku, na nekoliko mjesta. Ove godine na 4 mjesta po 20 KM i jedno - 50 KM.
Meni je to ok, ali mi je isto tako ok pomaganje (ko može) drugima tokom cijele godine. Ne živi se samo za Bajram a Bogami ljudi teško žive. Vidjeh neki dan naku djecu iz Konjević Polja, dolazili da polažu eksternu u SA, ama vidiš na njima bijedu, takvih ima po Kaknju i po cijeloj Bosni i ja sam vazda za to da se odjeća i stari mobiteli, kompjuteri...knjige..ne bacaju nego da se odnese nekome kome treba ali ne samo u komšiluku gdje je najbliže, nego u auto ili šta već, pa u drugi grad, selo...raspitati se, tražiti, dati, pomoći...sevap je dobra djela činiti