Ja ipak smatram da je Titino "uredjenje" bivshe drzave i tadasnja politika udarila temelje ovom sto je naslijedilo, pa zatim naravno glavni krivci su oni koji su rushili Sarajevo i BiH, ubijali nevinu djecu, zene i ljude.Timotije wrote: Itekako su znali. Ma u stvari i nisu. Umijece je veliko spoznati svoju nekompetentnost.Po tome se poznaju misleci ljudi. Mi smo takvih, nazalost, imali samo par u datom trenutku, i sad imamo to sto imamo. A imamo...da ne lajem. Kad se samo sjetim koja je "intelektualna" krema kreirala politicki zivot, buducnost, i (i slijepac bi vidio) blisku buducu odbranu opstojnosti BiH, dobro da je ista i ostalo.
Koliko je to "Pošteno"?
Moderator: Bloo
-
- Posts: 126
- Joined: 22/03/2005 01:43
#101
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#102
Šta je, po tebi, bila alternativa Titinom "uređenju" bivše države? Kralj Petar i vrhunac vjerske slobode za muslimane u vidu odvojenih kazana u vojsci?fenjer wrote:Ja ipak smatram da je Titino "uredjenje" bivshe drzave i tadasnja politika udarila temelje ovom sto je naslijedilo, pa zatim naravno glavni krivci su oni koji su rushili Sarajevo i BiH, ubijali nevinu djecu, zene i ljude.Timotije wrote: Itekako su znali. Ma u stvari i nisu. Umijece je veliko spoznati svoju nekompetentnost.Po tome se poznaju misleci ljudi. Mi smo takvih, nazalost, imali samo par u datom trenutku, i sad imamo to sto imamo. A imamo...da ne lajem. Kad se samo sjetim koja je "intelektualna" krema kreirala politicki zivot, buducnost, i (i slijepac bi vidio) blisku buducu odbranu opstojnosti BiH, dobro da je ista i ostalo.
-
- Posts: 126
- Joined: 22/03/2005 01:43
#103
Dobro pitanje, ali moj komentar nije u tom kontekstu, vec cinjenica je, da je mnogo sto sta rezultiralo bash u tom i iz tog rezima. Ako cemo vec pricati o greskama.Ahmmed wrote: Šta je, po tebi, bila alternativa Titinom "uređenju" bivše države? Kralj Petar i vrhunac vjerske slobode za muslimane u vidu odvojenih kazana u vojsci?
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#104
Ima i toga, naravno. No, ako počnemo, doći ćemo, barem do Turaka, koji su opsesija nekim od forumaša, bilo da ih glorificiraju, bilo da ih smatraju krivcima za svo zlo ovoga svijeta, pa se bojim, nigdje stići nećemofenjer wrote:Dobro pitanje, ali moj komentar nije u tom kontekstu, vec cinjenica je, da je mnogo sto sta rezultiralo bash u tom i iz tog rezima. Ako cemo vec pricati o greskama.Ahmmed wrote: Šta je, po tebi, bila alternativa Titinom "uređenju" bivše države? Kralj Petar i vrhunac vjerske slobode za muslimane u vidu odvojenih kazana u vojsci?
-
- Posts: 126
- Joined: 22/03/2005 01:43
#105
Oko Turaka znam sigurno da se necemo svi sloziti, ali eto da smo ostali pod Austro-Ugarskom, zakonom bi bile priznate naravno sve religije, a plate vjerskim sluzbenicima bi bile iz drzavne kase, a ujedno oni bi popravili one puteve sto je neko spominjao, tako da ne bi trebala IZ, kako neko prije napisa.Ahmmed wrote:
Ima i toga, naravno. No, ako počnemo, doći ćemo, barem do Turaka, koji su opsesija nekim od forumaša, bilo da ih glorificiraju, bilo da ih smatraju krivcima za svo zlo ovoga svijeta, pa se bojim, nigdje stići nećemo
I svi bi bili sretni, osim onog s nikom mostarac
- Prozor
- Posts: 4178
- Joined: 23/05/2007 00:54
#106
Procitaj ponovo @mostarcev post...elSaik wrote:Božićna poruka Vinka Puljića: "BiH treba novi Ustav".mostarac wrote:Na kraju krajeva perverzno djeluje kad vidite da se vjerski sluzbenici u BiH vise bave i pametuju o necemu tako bogohulnom i pokvarenom kao sto je politika nego sto se bave i pricaju o vjeri.
Da, državu u kojoj neće biti glavni političar bošnjačkog naroda ef.Cerić.Prozor wrote: Neka znamo i kakvu bi zemlju crveni htjeli...
Hebote, baš su zahtjevni ovi "crveni".
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9905
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#107
a da trazimo da budemo austrijski protektorat?fenjer wrote:Oko Turaka znam sigurno da se necemo svi sloziti, ali eto da smo ostali pod Austro-Ugarskom, zakonom bi bile priznate naravno sve religije, a plate vjerskim sluzbenicima bi bile iz drzavne kase, a ujedno oni bi popravili one puteve sto je neko spominjao, tako da ne bi trebala IZ, kako neko prije napisa.Ahmmed wrote:
Ima i toga, naravno. No, ako počnemo, doći ćemo, barem do Turaka, koji su opsesija nekim od forumaša, bilo da ih glorificiraju, bilo da ih smatraju krivcima za svo zlo ovoga svijeta, pa se bojim, nigdje stići nećemo
I svi bi bili sretni, osim onog s nikom mostarac
-
- Posts: 173
- Joined: 09/09/2006 11:04
#108
Meni da budem pošten smetaju džamije, ali samo zato što se grade tako da me podsjećaju na prostor koji svojom mokraćom obilježi pas kao dio svoje teritorije! Ne smetaju mi, i ponosno ću reći da su to moje džamije, Ali-pašina , Begova, Careva, Magribija itd., ali mi smetaju sve one što se prave na dječjim igralištima, obdaništima, u školskim dvorištima, urbanim kvartovima bez planske gradnje... Zato što je ova današnja vjera samo trend, kao što je to bio i komunizam, pa će se današnji "vjernici" iz prvih safova čoporativno, za nekih 20, 30 godina, opet "preobratiti"i stiditi se onoga što su tada radili kao što se ogroman broj današnjih "vjernika" stidi svoje prošlosti, partijske knjižice i odanosti jugoslovenstvu! Neko je ispravno zaključio, nikad više džamija i crkava, nikad više "vjernika", a toliko zla, mržnje, lopovluka, gluposti... Meni pravo smetaju ove nove džamije, jer od Sarajeva napraviše ruglo, kasabu i nastavak prakse lošeg urbanizma. Ali, kakvi "građani" takav i grad, ne možeš napraviti pitu od go... !Sunii wrote:e pa stvarno ja ne znam zasto nekima smetaju dzamije, uostalom ne financira ih drzava nego neko drugi(bilo da su dzematlije ili donacije), znaci ako neces da ucestvujes u tome, ne moras, niko te ne sili, tebi ni u dzep ni iz dzepa,sto bi nas narod rekao.
ja ih bas nesto volim vidjeti, a to sto su poluprazne, pa dace Allah da se napune, samo sabura.
-
- Posts: 57
- Joined: 29/09/2007 20:01
#109
mladoliki wrote:Meni da budem pošten smetaju džamije, ali samo zato što se grade tako da me podsjećaju na prostor koji svojom mokraćom obilježi pas kao dio svoje teritorije! Ne smetaju mi, i ponosno ću reći da su to moje džamije, Ali-pašina , Begova, Careva, Magribija itd., ali mi smetaju sve one što se prave na dječjim igralištima, obdaništima, u školskim dvorištima, urbanim kvartovima bez planske gradnje... Zato što je ova današnja vjera samo trend, kao što je to bio i komunizam, pa će se današnji "vjernici" iz prvih safova čoporativno, za nekih 20, 30 godina, opet "preobratiti"i stiditi se onoga što su tada radili kao što se ogroman broj današnjih "vjernika" stidi svoje prošlosti, partijske knjižice i odanosti jugoslovenstvu! Neko je ispravno zaključio, nikad više džamija i crkava, nikad više "vjernika", a toliko zla, mržnje, lopovluka, gluposti... Meni pravo smetaju ove nove džamije, jer od Sarajeva napraviše ruglo, kasabu i nastavak prakse lošeg urbanizma. Ali, kakvi "građani" takav i grad, ne možeš napraviti pitu od go... !Sunii wrote:e pa stvarno ja ne znam zasto nekima smetaju dzamije, uostalom ne financira ih drzava nego neko drugi(bilo da su dzematlije ili donacije), znaci ako neces da ucestvujes u tome, ne moras, niko te ne sili, tebi ni u dzep ni iz dzepa,sto bi nas narod rekao.
ja ih bas nesto volim vidjeti, a to sto su poluprazne, pa dace Allah da se napune, samo sabura.
na to na sta te podsjecaju dzamije, mislim da ako ne iz vjerskih onda bar iz nekih moralnih principa nebi trebao da se odnosis tako ni prema kojem vjerskom objektu, al to je stvar tvoje kulture.
to sto neko mijenja svoja ubjedjenja, pa je juce bio komunista a danas vijernik, to je licna stvar svakog pojedinca i u to necu da ulazim.
dok je vjeka i naroda bice i zlobe i mrznje i lopovluka i svih tih negativnih stvari, sreca pa nisu svi ljudi isti. ja se licno druzim sa osobama koje ja smatram ok, i koji mene smatraju ok, i normalno je da svako izabere u kakvom ce se drustvu kretati. a to sto ti generalizujes i stavljas sve ljude u isti kos, i smatras svojim gradom vrecu punu go.... to je tvoja stvar.
mislim da oko sebe trebas da imas zdravu okolinu, jer ne postoji idealna ni drzava ni grad a ni zajednica, ako mislis da ima kad je nadjes javi i nama.
-
- Posts: 8416
- Joined: 03/03/2005 13:47
#110
Izvini al zasto vjera, vjernici i vjerski objekti zasluzuju vise postovanje od neceg drugog. zasto jedna dzamija zasluzuje vise postovanja od jedne bolnice ili jednog obdanista. Sta je to dzamija ili crkva vrijednija ili korisnija zajednici od obdanista, od doma mladih, od kafane na kraju krajeva. I crkva i dzamija su mjesta gdje se ljudi drogiraju religijom i glupostima (ja imam pravo da mislim da su to gluposti), a u kafani piju. Znaci po cemu je izraz nekulture smatrati vjerski objekat jednakopravnim svim drugim objektima gdje ljudi borave zive i rade. On tebi kao tebi moze znaciti mnogo, ali to ne znaci da meni znaci to isto. Recimo da li bi se ti sa postovanjem odnosio prema nekom sportskom objektu, koji mozda meni vise znaci nego svi vjerski objekti zajedno u BiH. Naravno da se ne bi odnosio, ali zasto onda od mene trazis i odakle ti i ko ti je dao to pravo da se ja sa postovanjem vecim nego prema svemu ostalom odnosim prema onom sto je tebi bitno. Ne zivim ja za tebe drug, nego za sebe i savrseno me ne zanima u sta ti vjerujes i sta ti je milo.Sunii wrote:mladoliki wrote:Meni da budem pošten smetaju džamije, ali samo zato što se grade tako da me podsjećaju na prostor koji svojom mokraćom obilježi pas kao dio svoje teritorije! Ne smetaju mi, i ponosno ću reći da su to moje džamije, Ali-pašina , Begova, Careva, Magribija itd., ali mi smetaju sve one što se prave na dječjim igralištima, obdaništima, u školskim dvorištima, urbanim kvartovima bez planske gradnje... Zato što je ova današnja vjera samo trend, kao što je to bio i komunizam, pa će se današnji "vjernici" iz prvih safova čoporativno, za nekih 20, 30 godina, opet "preobratiti"i stiditi se onoga što su tada radili kao što se ogroman broj današnjih "vjernika" stidi svoje prošlosti, partijske knjižice i odanosti jugoslovenstvu! Neko je ispravno zaključio, nikad više džamija i crkava, nikad više "vjernika", a toliko zla, mržnje, lopovluka, gluposti... Meni pravo smetaju ove nove džamije, jer od Sarajeva napraviše ruglo, kasabu i nastavak prakse lošeg urbanizma. Ali, kakvi "građani" takav i grad, ne možeš napraviti pitu od go... !Sunii wrote:e pa stvarno ja ne znam zasto nekima smetaju dzamije, uostalom ne financira ih drzava nego neko drugi(bilo da su dzematlije ili donacije), znaci ako neces da ucestvujes u tome, ne moras, niko te ne sili, tebi ni u dzep ni iz dzepa,sto bi nas narod rekao.
ja ih bas nesto volim vidjeti, a to sto su poluprazne, pa dace Allah da se napune, samo sabura.
na to na sta te podsjecaju dzamije, mislim da ako ne iz vjerskih onda bar iz nekih moralnih principa nebi trebao da se odnosis tako ni prema kojem vjerskom objektu, al to je stvar tvoje kulture.
to sto neko mijenja svoja ubjedjenja, pa je juce bio komunista a danas vijernik, to je licna stvar svakog pojedinca i u to necu da ulazim.
dok je vjeka i naroda bice i zlobe i mrznje i lopovluka i svih tih negativnih stvari, sreca pa nisu svi ljudi isti. ja se licno druzim sa osobama koje ja smatram ok, i koji mene smatraju ok, i normalno je da svako izabere u kakvom ce se drustvu kretati. a to sto ti generalizujes i stavljas sve ljude u isti kos, i smatras svojim gradom vrecu punu go.... to je tvoja stvar.
mislim da oko sebe trebas da imas zdravu okolinu, jer ne postoji idealna ni drzava ni grad a ni zajednica, ako mislis da ima kad je nadjes javi i nama.
Nista vjerski objekti nisu bitni i znacajniji od ostalih a pogotovo nisu znacajniji od bolnica, skola, fabrika, bibilioteka, jer bez vjerskih objekata mi svi mozemo lijepo ziviti, ali bez skola, fabrika, bibilioteka, bolnica ne mozemo.
-
- Posts: 57
- Joined: 29/09/2007 20:01
#111
prvo ja ne pokusavam da nametnem ni tehbi ni bilo kome drugom ono sto je meni bitno, ova replika se odnosila na onaj dio kad kaze da ga dzamije podsjecaju na prostor koji svojom mokracom obiljezi pas.....mostarac wrote:Izvini al zasto vjera, vjernici i vjerski objekti zasluzuju vise postovanje od neceg drugog. zasto jedna dzamija zasluzuje vise postovanja od jedne bolnice ili jednog obdanista. Sta je to dzamija ili crkva vrijednija ili korisnija zajednici od obdanista, od doma mladih, od kafane na kraju krajeva. I crkva i dzamija su mjesta gdje se ljudi drogiraju religijom i glupostima (ja imam pravo da mislim da su to gluposti), a u kafani piju. Znaci po cemu je izraz nekulture smatrati vjerski objekat jednakopravnim svim drugim objektima gdje ljudi borave zive i rade. On tebi kao tebi moze znaciti mnogo, ali to ne znaci da meni znaci to isto. Recimo da li bi se ti sa postovanjem odnosio prema nekom sportskom objektu, koji mozda meni vise znaci nego svi vjerski objekti zajedno u BiH. Naravno da se ne bi odnosio, ali zasto onda od mene trazis i odakle ti i ko ti je dao to pravo da se ja sa postovanjem vecim nego prema svemu ostalom odnosim prema onom sto je tebi bitno. Ne zivim ja za tebe drug, nego za sebe i savrseno me ne zanima u sta ti vjerujes i sta ti je milo.Sunii wrote:mladoliki wrote: Meni da budem pošten smetaju džamije, ali samo zato što se grade tako da me podsjećaju na prostor koji svojom mokraćom obilježi pas kao dio svoje teritorije! Ne smetaju mi, i ponosno ću reći da su to moje džamije, Ali-pašina , Begova, Careva, Magribija itd., ali mi smetaju sve one što se prave na dječjim igralištima, obdaništima, u školskim dvorištima, urbanim kvartovima bez planske gradnje... Zato što je ova današnja vjera samo trend, kao što je to bio i komunizam, pa će se današnji "vjernici" iz prvih safova čoporativno, za nekih 20, 30 godina, opet "preobratiti"i stiditi se onoga što su tada radili kao što se ogroman broj današnjih "vjernika" stidi svoje prošlosti, partijske knjižice i odanosti jugoslovenstvu! Neko je ispravno zaključio, nikad više džamija i crkava, nikad više "vjernika", a toliko zla, mržnje, lopovluka, gluposti... Meni pravo smetaju ove nove džamije, jer od Sarajeva napraviše ruglo, kasabu i nastavak prakse lošeg urbanizma. Ali, kakvi "građani" takav i grad, ne možeš napraviti pitu od go... !
na to na sta te podsjecaju dzamije, mislim da ako ne iz vjerskih onda bar iz nekih moralnih principa nebi trebao da se odnosis tako ni prema kojem vjerskom objektu, al to je stvar tvoje kulture.
to sto neko mijenja svoja ubjedjenja, pa je juce bio komunista a danas vijernik, to je licna stvar svakog pojedinca i u to necu da ulazim.
dok je vjeka i naroda bice i zlobe i mrznje i lopovluka i svih tih negativnih stvari, sreca pa nisu svi ljudi isti. ja se licno druzim sa osobama koje ja smatram ok, i koji mene smatraju ok, i normalno je da svako izabere u kakvom ce se drustvu kretati. a to sto ti generalizujes i stavljas sve ljude u isti kos, i smatras svojim gradom vrecu punu go.... to je tvoja stvar.
mislim da oko sebe trebas da imas zdravu okolinu, jer ne postoji idealna ni drzava ni grad a ni zajednica, ako mislis da ima kad je nadjes javi i nama.
Nista vjerski objekti nisu bitni i znacajniji od ostalih a pogotovo nisu znacajniji od bolnica, skola, fabrika, bibilioteka, jer bez vjerskih objekata mi svi mozemo lijepo ziviti, ali bez skola, fabrika, bibilioteka, bolnica ne mozemo.
kome je sta bitno stvar je pojedinca i pogresno si me skontao, normalno je da vrednovanja kod svih ljudi nisu ista i to postujem, al isto tako kad
neko blati ono sto je meni drago pa valjda imam pravo da reagujem.
-
- Posts: 8091
- Joined: 20/05/2006 15:05
- Location: פיקסר אתה קינג
#112
tema je stvarno takva da mi mozemo pricati koliko zelimo niko nikog nece ubjediti u ono sto on vjeruje. svi vi koji kazete da ako ja i ljudi slicni meni zelimo napraviti vjerski objekat da je drzava duzna da nam da mjesto.
bas me interesuje daje li drzava ljudima koji zele napraviti fabriku besplatno zemlju i jel duzna njima naci prostor?
bas me interesuje daje li drzava ljudima koji zele napraviti fabriku besplatno zemlju i jel duzna njima naci prostor?
-
- Posts: 562
- Joined: 24/04/2007 13:24
- Location: Washington
#114 Re: Koliko je to "Pošteno"?
Gradi se previse, a narocito dzamija."Peru" se pare. Sad "zivite" od dzamija.fenjer wrote:Evo kopija jednog teksta , kao rekacija na emisiju “Pošteno”, emitovanoj 20.12. uveče na FTV-u, malo je poduzi, ali sigurno vrijedi procitati, pa bujrum komentarisite.
U emisiji “Pošteno”, emitovanoj 20.12. uveče na FTV-u, tema razgovora je bila izgradnja vjerskih objekata u Bosni i Hercegovini. Već na samom početku, način na koji je gledateljima postavljeno anketno pitanje može se ocijeniti doista nekorektnim i neprofesionalnim. Naime, pred gledaoce se postavlja pitanje da li smatraju da se u Bosni i Hercegovini gradi previše vjerskih objekata.
Ovakav stav nesumnjivo odražava nepoznavanje temeljnih principa na kojima današnja se društva zasnivaju budući da je u svakom od njih pravo vlasništva jedno od temeljnih prava inkorporiranih u ustavne tekstove. Nije potrebno biti suviše informisan da bi se moglo primijetiti kako današnja Evropa baštini visok nivo zaštite vlasništva i garantuje svakom pojedincu neograničen krug raspolaganja predmetima vlasništva sve dok takvim raspolaganjem ne počne ugrožavati javni interes ili ostale građane. U društvu u kojem mi živimo, očekivati je da se slijede identične tendencije koje su na tragu stalnog potenciranja evropskih integracija i evropskog sistema društvenih vrijednosti. Stoga je logično da naš pravni poredak obezbjeđuje prostor svakom pojedincu da nesmetano raspolaže stvarima koje se nalaze u njegovom vlasništvu jer „Stara Dama“ nas uči tome. Stoga se sasvim opravdano postavlja pitanje – odakle nekome pravo da se upliće u sferu koja ga se apsolutno ne tiče pa koristeći javna sredstva informisanja postavlja se pitanje kako zašto i zbog čega neko raspolaže sa svojim sredstvima na način na koji raspolaže?
Da li će neko svoj novac utrošiti na kocku, drogu, prostituciju, da li će neko svoj novac iskoristiti da bi uspostavio lanac rasturanja droge kao sredstva uništavanja mladih života, da li će neko svoj novac uložiti u trgovinu ljudima, izgleda su pitanja koja urednicima emisije „Pošteno“ uopće nisu od bilo kakvog značaja. Daleko bitnije, društveno opasnije i pogubnije je pitanje da li će neko svoj novac utrošiti na izgradnju džamije u kojima će se neko skloniti od kocke, droge, alkohola i ostalih poroka jer su te džamije po svemu sudeći najveća opasnost po društvo.
Opravdanje prioritetom izgradnje i pokretanja fabrika djeluju nadasve smiješno. To prije svega jer oživljavanje privrednih tokova jednog društva nije briga pojedinaca već to spada u nadležnost odgovarajućih državnih institucija. Zašto bi neko ko ima novac razmišljao o tome da li nadležne institucije obavljaju svoj posao kako treba? Svaki pojedinac uživa potpunu slobodu u pogledu raspolaganja svojom imovinom pa je shodno tome može u cijelosti uništiti bez valjanog razloga čak i ako je njena vrijednost milijunska. Niko nema pravo da mu prigovara zbog čega je to učinio i zašto nije uložio u fabrike. Zašto se onda uopće dovodi u pitanje zbog čega neko gradi džamije? Ukoliko smatramo da je izgradnja i pokretanje rada u fabrikama trenutno najprioritetniji cilj u našem društvu, zašto se onda ne zapitamo zbog čega se izdvajaju tolika budžetska sredstva na ime finansiranje raznih kulturnih dešavanja, aktivnosti i društava od kojih se također ne pokreću fabrike i ne zapošljava aktivna radna snaga? To bismo se mogli zapitati jer ta budžetska sredstva svakodnevno plaćamo kroz razne poreze. To su, naime, sredstva koja mi kao građani plaćamo i ako nam je najprioritetniji cilj izgradnja fabrika, zašto se onda ne zapitamo zbog čega se ta naša sredstva usmjeravaju u pravcu koji ne zadovoljava zahtjeve tog našeg najvećeg prioriteta? Zašto dovodimo u pitanje raspolaganje tuđih sredstava koji se u potpunosti tiču tog drugog, kad već mi kao građani imamo priliku da itekako dovedemo u pitanje način utroška naših sredstava? Zašto se ne bunimo što nam se ne polažu računi o PDV-u kojeg svi plaćamo a rado bismo da nam se polažu računi za tuđu imovinu? Zašto nije problem kada neko silni novac troši na vile, kocku, opijanje, limuzine, drogu, prostituciju, a problem je kada novac troši u džamije? Moglo bi se izvući hiljadu „zašto“ a jedino „zato“ je što nekome džamije očigledno smetaju i neko bi najradije da ih ne vidi.
U prilog tome govori i stav gospođe Hadžiahmetović koja uporno potencira na nekakvom očuvanju tradicije pa tako zagovara da sve porušene džamije moraju da se grade tačno u onom izgledu kakve su bile prije. Džamije, kako ona kaže, izvana treba da budu skromne i neprimjetne a u unutrašnjosti da obiluju duhovnim bogatstvom. Pod plaštom zaštite tradicije, dakle, nameće se zabrana građenja velikih vjerskih objekata pri tome ih ograničavajući na obavezu vanjskog što je moguće skromnijeg izgleda jer je to u skladu sa našom tradicijom starom nekoliko stotina godina. Nesporna je činjenica da su džamije prije 200 godina doista bile takve. Također, nesporno je da očuvanje tradicije na kojem potencira gospođa Hadžiahmetović lijepo zvuči. No, ako je to tako, ako gospođa živi od zaštite naše tradicije, zašto to onda ne dokaže na svom primjeru pa se u emisiji pojavi u dimijama recimo? Svakako da neće jer je vrijeme sa sobom donijelo nešto novo, novo odijevanje, novu svakodnevnicu a dimije su stvar prošlosti. Zbog čega je onda gospođi neshvatljivo da je vrijeme sa sobom donijelo nešto novo u pogledu izgradnje džamija u smislu njihove modernizacije i prilagođavanja vremenu u kojem živimo?
Na djelu je očigledno pokušaj zaleđivanja stanja koje je postojalo prije 200 godina i onemogućavanje bilo kakvog napretka zajednice muslimana. Naime, ako znamo da su muslimanima džamije zaštitni znak i da u zajednici muslimana džamija predstavlja najvažniji stub zajednice odakle se pokreće zajednički život, onda se sasvim logično neovlaštenim uplitanjem može smatrati davanje bilo kakvih odrednica o tome kakve džamije trebaju biti. Također, niko nema pravo poricati pravo državnih institucija da se brinu o zaštiti tradicije na našim prostorima ali ta se tradicija štiti na način da se sprječava skrnavljenje već postojećih objekata. Van svake pameti je zaštitom tradicije smatrati uplitanje u pitanja koliko raskošne džamije treba da budu i da li i kojim intenzitetom muslimani treba da ih grade. Zaista je interesantno kako bi gospođa Hadžiahmetović reagirala kada bi joj neki institut za zaštitu narodnje nošnje prigovarao zašto nosi suknju ili hlače i ujedno nametao obavezu da ubuduće nosi dimije jer je to najbolji način da se očuva naša tradicija. Sasvim je normalno da je način njenog odijevanja isključivo njena stvar, ali isto tako i izgradnja džamija je isključivo stvar onih koji je grade i to se ne tiče nikoga osim njih.
Da li se u konkretnim slučajevima može govoriti o manifestu prkosa ili inata, stvar je o kojoj se može diskutovati ali se takve situacije ne mogu preduhitriti ograničavanjem slobode u pogledu građenja objekata jer takav stav proizvodi samo još veći inat pri čemu nužno dolazi do potpunog kontraefekta. Stoga rješenje i tog problema leži negdje drugdje, u nekim nacionalističkim centrima i krugovima koji građane potiču na prkos i mržnju pa djelotvorne kritike treba da budu upućene na takve adrese. No, očigledno se ne radi o istinskom traganju za adekvatnim rješenjem, već se staljinističkim manirima pokušava skučiti sloboda onih koji žele da imaju džamiju lijepu i veliku jer bi džamije trebale izvana da budu malehne, skromne i neprimjetne a vjernici unutra eto mogu da imaju veliko bogatstvo. To je još jedan u nizu nastojanja sprječavanja muslimana da grade džamije. Naime, kada im se nametne obaveza da grade male džamije koje zbog potrebe da se očuva tradicija iziskuju mnogo sredstava, onda će muslimani odustati od izgradnje. Jer, zašto da grade malu džamiju za veliki novac, kad bi za isti novac mogli sagraditi mnogo veću džamiju?
Licemjerstvo na nivou – vjera je strogo odvojena od države, vjera nema pravo da se upliće u državu i tu nema šta da traži, ali država itekako može da se upliće u vjeru. Nešto gore od licemjerstva je spominjanje rušenja novosagrađenih džamija, krivičnog gonjenja onih koji se suprostave nakanama Komisije. Šta je sa onima koji su porušili 800 džamija? Ako već želite zaštititi tradiciju, zašto su vam problem ljudi današnjice koji bi da prave nove džamije a nisu vam problem oni koji porušiše 800 džamija? Zašto su vam problem oni koji žele da obnove džamije a nisu vam izgleda nikakav problem oni koji su vršili nuždu po tim džamijama? Zašto, zašto...ponovo, hiljadu „zašto“, a šta je „zato“ prosudite sami...
autor: H.L.
-
- Posts: 11899
- Joined: 27/03/2007 16:49
- Location: 8. krug pakla
#115
Otkud ti h u tebi, svegati?Sunii wrote: prvo ja ne pokusavam da nametnem ni tehbi ni bilo kome drugom ono sto je meni bitno, ova replika se odnosila na onaj dio kad kaze da ga dzamije podsjecaju na prostor koji svojom mokracom obiljezi pas.....
kome je sta bitno stvar je pojedinca i pogresno si me skontao, normalno je da vrednovanja kod svih ljudi nisu ista i to postujem, al isto tako kad
neko blati ono sto je meni drago pa valjda imam pravo da reagujem.
-
- Posts: 1157
- Joined: 12/12/2006 23:38
#119
Mozda sam vec malo offtopic, ali samo da iskazem svoje misljenje
Ni ovo dzamija sto imamo nije iskoristeno - cinjenica, stoga mislim da ne treba pretjerivati u njihovoj gradnji, eventualno tamo gdje ih nema nikako, u nekim selima ili gradovima nek se napravi ali graditi dzamiju na dzamiju, kao sto je trend npr. u Sarajevu je cisto izivljavanje i sto rece neko u toj emisiji "obiljezavanje svoje teritorije"
Drugi problem je problem stambenog prostora - omladina nema gdje zivjeti (pogledajte cijene stambenog prostora po Sarajevu, ali i drugim gradovima), ispade da moramo svi biti milioneri da bi mogao kupiti sebi neki pristojan stan u gradu, ne pomaze ni to sto mozes sa supruznikom zivjeti i da imate oboje fakultetske diplome kad se kod nas te pare jednostavno ne mogu zaraditi, i sta se onda desava- dizu se nekakvi spratovi, dogradjuju sobe, zivi u istom stanu sa roditeljima, uglavnom jad, tuga i cemer da dvoje obrazovanih ljudi mora dusu pod hipoteku staviti u narednih 40 godina da bi imalo svoj krov nad glavom. I to je glavni problem kad je u pitanju gradnja i građenje, pustite se sad dzamija, ima ih hvala Bogu, a za ne daj Boze, moze se i kod kuce obavljati molitva ili u nelim improvizovanim prostorima - mesdzidima...
Stanovi nam trebaju i tu je nasa socijalna politika najtanja
Ni ovo dzamija sto imamo nije iskoristeno - cinjenica, stoga mislim da ne treba pretjerivati u njihovoj gradnji, eventualno tamo gdje ih nema nikako, u nekim selima ili gradovima nek se napravi ali graditi dzamiju na dzamiju, kao sto je trend npr. u Sarajevu je cisto izivljavanje i sto rece neko u toj emisiji "obiljezavanje svoje teritorije"
Drugi problem je problem stambenog prostora - omladina nema gdje zivjeti (pogledajte cijene stambenog prostora po Sarajevu, ali i drugim gradovima), ispade da moramo svi biti milioneri da bi mogao kupiti sebi neki pristojan stan u gradu, ne pomaze ni to sto mozes sa supruznikom zivjeti i da imate oboje fakultetske diplome kad se kod nas te pare jednostavno ne mogu zaraditi, i sta se onda desava- dizu se nekakvi spratovi, dogradjuju sobe, zivi u istom stanu sa roditeljima, uglavnom jad, tuga i cemer da dvoje obrazovanih ljudi mora dusu pod hipoteku staviti u narednih 40 godina da bi imalo svoj krov nad glavom. I to je glavni problem kad je u pitanju gradnja i građenje, pustite se sad dzamija, ima ih hvala Bogu, a za ne daj Boze, moze se i kod kuce obavljati molitva ili u nelim improvizovanim prostorima - mesdzidima...
Stanovi nam trebaju i tu je nasa socijalna politika najtanja
-
- Posts: 229
- Joined: 14/10/2007 14:38
#120
ako moze neko da mi odgovori dali je misija i obaveza ili zadatak djelatnost ( nazovite kako hocete ) IZ da gradi puteve skole bolnice stanove fabrike ili vjerske objekte ? mislim da bih se nasa vlada mogla malo ugledati na IZ . Neki bi pojedinci haman vishe voljeli da vide parking u BL umjesto Ferhadije.
-
- Posts: 414
- Joined: 29/07/2007 15:24
#121
Nigdje dzamije nisu pune tokom 5 vakata namaza,to i nije vjerska obaveza...dzamije se pune tokom dzume,bajram namaza,ili teravih namaza...jer je jedino tad vjerski obavezno biti u dzamiji.A svi znamo da se u mnogim mjestima nemoze ni klanjati u dzamiji tokom tih trenutaka vec se klanja i napolju jer je pretjesno
-
- Posts: 221
- Joined: 04/12/2007 22:32
- Location: "zzzzz"
#122
Treba obezbjediti da na svakom mjestu i u svakom naselju ljudi mogu klanjati, ukoliko Islamska zajednica ima mogucnosti da tako nesto finansira ALI to ne mora znaciti da trebaju nazor graditi dzamije i praviti vecu stetu nego korist tom gradnjom.venera888 wrote:Nigdje dzamije nisu pune tokom 5 vakata namaza,to i nije vjerska obaveza...dzamije se pune tokom dzume,bajram namaza,ili teravih namaza...jer je jedino tad vjerski obavezno biti u dzamiji.A svi znamo da se u mnogim mjestima nemoze ni klanjati u dzamiji tokom tih trenutaka vec se klanja i napolju jer je pretjesno
Venera, mislim da se slazes da nema razlike izmedju namaza klanjanog u dzamiji ili mesdzidu. Mesdzidi se mogu otvarati svuda, dzamije se ne mogu graditi gdje god kome padne na pamet. Mnoga naselja su upropastena divljom gradnjom. Pogledajte samo primjer prelijepe malezijske dzamije na Novoj Breki, jedna je od najljepsih u gradu ali dzaba kad je na potpuno pogresnom mjestu. Upropastila je izgled cijelog naselja.
Nadam se da niko ne prizeljkuje da Sarajevo lici na africke metropole tipa Kairo ili gradove Juzne Amerike, gdje se ne zna ni za kakav red i urbanizam. Ukoliko neko to prizeljkuje taj veze nema sta je smisao vjere. Vjera po prirodi nije destruktivna.
Dakle, DA za mesdzide i kapele (valjda je kapela nesto poput mesdzida, nisam bas siguran) gdje god su potrebni ali NE za dzamije i crkve ukoliko se prave nazor.
-
- Posts: 11899
- Joined: 27/03/2007 16:49
- Location: 8. krug pakla
#123
Pa bolje da su izgradili jednu Ferhadiju u Banja Luci, nego pet suvišnih u Sarajevu...bhxxl wrote:ako moze neko da mi odgovori dali je misija i obaveza ili zadatak djelatnost ( nazovite kako hocete ) IZ da gradi puteve skole bolnice stanove fabrike ili vjerske objekte ? mislim da bih se nasa vlada mogla malo ugledati na IZ . Neki bi pojedinci haman vishe voljeli da vide parking u BL umjesto Ferhadije.
-
- Posts: 1181
- Joined: 30/10/2005 14:16
#124
Koja je to suvisna u Sarajevu?elSaik wrote:Pa bolje da su izgradili jednu Ferhadiju u Banja Luci, nego pet suvišnih u Sarajevu...bhxxl wrote:ako moze neko da mi odgovori dali je misija i obaveza ili zadatak djelatnost ( nazovite kako hocete ) IZ da gradi puteve skole bolnice stanove fabrike ili vjerske objekte ? mislim da bih se nasa vlada mogla malo ugledati na IZ . Neki bi pojedinci haman vishe voljeli da vide parking u BL umjesto Ferhadije.
- Better Man
- Posts: 16773
- Joined: 01/10/2006 20:10
#125
kreni od Marin dvora do stupa i vidječeš par cirkus džamija koje nemaju veze sa Bosansko Hercvegovačkom kulturom i običajima i arhitekturom gradnje džamija.xon_sa wrote:Koja je to suvisna u Sarajevu?elSaik wrote:Pa bolje da su izgradili jednu Ferhadiju u Banja Luci, nego pet suvišnih u Sarajevu...bhxxl wrote:ako moze neko da mi odgovori dali je misija i obaveza ili zadatak djelatnost ( nazovite kako hocete ) IZ da gradi puteve skole bolnice stanove fabrike ili vjerske objekte ? mislim da bih se nasa vlada mogla malo ugledati na IZ . Neki bi pojedinci haman vishe voljeli da vide parking u BL umjesto Ferhadije.