Kineski jezik u školama u RS-u

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#51 Re: Kineski jezik u školama u RS-u

Post by SaraFina »

Ćirilice nikad dosta, latinica može, ali kasnije. (Ovi su osmislili i uvođenje kineskog u nastavni plan i program) :DTako bar smatraju pedagozi koji su osmislili školski plan i program za učenike najnižih razreda. Valjda u cilju očuvanja nacionalnog identiteta, najmlađi stanovnici Republike Srpske, od malih nogica, kroz sistem vrtića i osnovnih škola, uče ovo „najdrevnije pismo u svemiru“. Od kolijevke, pa do trećeg razreda, nema latinice. A poslije, kako bude. Zašto je to tako?

DRAGAN BURSAĆ 

Pretpostavljate, za ovo niko nikada neće odgovarati. Samo, nemojte se zgražavati ukoliko primijetite da su vam djeca nepismena. Zaista, nisu ona kriva. To su u školi naučila.

Ingeniozni školski sistem tjera djecu da uče engleski, prije nego što su naučili pismo koje im treba da bi ga koristili. Engleski jezik osnovci počinju da uče od početka trećeg razreda, dok latinicu uče tek od drugog polugodišta istog razreda. Ko li se samo dosjetio ovakve briljantne ideje?

 

 

Pa, valjda zato što latinica ove „čuvare tradicije“ samim imenom asocira na Latine, a zna se da su oni „srpski neprijatelji od neolita“. Pored toga, mora da im ovo pismo vonja po Zapadu, koji nam je donio sve najgore, osim civilizacije, demokratije, industrije, medicine, te ostalih pajtonovskih ubleha. Nadalje, latinica se, po mišljenju lokalnih pedagoga, toliko potkožila u rukama srpskim da je samo sistematska i dosljedna ćirilizacija, od malih nogu, može iskorijeniti. 

Tako je nastao projekat ,,jedino ćirilica“. Dječica ćiriličare od najranijih dana. Barem institucionalno, preko slikovnica, bukvara, te ostalog obaveznog nastavnog materijala.

Samo, ima tu jedan problem. Zapravo, dva problema. Prvo, djeca se do trećeg razreda ne susreću sa latinicom, što nas dovodi do problema broj dva koji ćemo razmotriti -klinci su, dakle, nepismeni.

Ne pismen sam, majko!

A zašto su nepismeni najmlađi stanovnici manjeg entiteta? Pa zbog nesrećnog trećeg razreda. Eh, samo da nije tog trećeg razreda, sve bi prošlo nekako glatko i niko ne bi primijetio da nam je potomstvo uredno nepismeno. Ali, kao što u svakoj priči ima ono ali, koje djevojkama sreću kvari, tako se  u trećem razredu pojavljuje mrski engleski jezik.

To je, sjetićete se, onaj konkvistadorski varvarski jezik, kojim se porobljava svijet. Ali, kako se ne može bez njega prići ni svijetu, ni novom kompjuteru, sve sa spejsom, fejsom i ostalim Srblju dragim drangulijama, mora se i on učiti.

Tako su se najmlađi do svoje osme godine igrali, učili ko je bio Kraljević Marko, zašto je Sveti Sava mudra srpska glava i ine stvari, ali kad je došlo na red slovo ,,s“, ili slovo ,,l“, ili slovo ,,d“... nastade muk po učionicama.

Šta je ovo, majko mila, češu se po potiljku dječica? Kakvi su ovo znaci? Neki bolje obaviješteni malci tvrde da su ih vidjeli po svojim tastaturama, dok su igrali omiljenu igricu, u kojoj dobroćudni i dobro naoružani vojnik kolje, ubija, pali i diže u vazduh sve oko sebe. Drugi samo sliježu ramenima i pogledom ,,nemam blage veze“ bleje u udžbenike.

To je nama naš obrazovni sistem dao! U 21. vijeku, od djece pravimo funkcionalno i operativno nepismene jedinke!

Ingeniozni školski sistem tjera djecu da uče engleski, prije nego što su naučili pismo koje im treba da bi ga koristili. Engleski jezik osnovci počinju da uče od početka trećeg razreda, dok latinicu uče tek od drugog polugodišta istog razreda. Ko li se samo dosjetio ovakve briljantne ideje?

Sa druge strane, učitelji i pedagozi brane ovu budalaštinu.Uglas odgovaraju da to ne bi trebalo da bude problem za djecu, jer planovi i programi predviđaju da se u tom uzrastu engleski uči samo usmeno.

,,Tačno je da se jezik počinje učiti prije nego što se savlada pismo, ali u tom razredu djeca ne pišu, odnosno ne bi trebalo da pišu engleski. Pisanje počinje tek u petom razredu, a u tom uzrastu oni rade govorne vježbe i igrice, što ne zahtijeva poznavanje pisma.“, kaže za ,,Blic“ savjetnica za razrednu nastavu Pedagoškog zavoda RS Dragica Ožegović. 

Dakle, u redu je da je klinac do petog razreda, bar što se tiče latinice, nepismen . A, sve i da želi da nešto napiše, nije mu dozvoljeno.Blago nama.

Ni nastavni kadar ne vidi ništa nelogično u takvom planu učenja stranog jezika, potvrđuje za ,,Blic“ predsjednik Udruženja učitelja „Slovarica“ Radovan Mitraković.

,,Problema može biti u odstupanju pojedinih profesora, koji forsiraju djecu da pišu. I meni su se neki prijatelji, roditelji žalili na takav problem “, kaže Mitraković.

Iz priloženog se vidi da je krivnja na onima koji djecu “tjeraju da pišu”. Kakvi bezosjećajni i užasni zlotvori od nastavnika. Umjesto da djeci pričaju žitija pravoslavnih svetaca, razlike između Srba, Bošnjaka i Hrvata, razlike između Svetog Nikole i dekadentnog Djeda Mraza, oni, zamislite, tjeraju djecu da pišu! Užas jedan! Sa takvim manjinskim, ali pogubnim nastavničkim kadrom treba se hitno obračunati!

Genijalci u Pedagoškom zavodu RS ističu kako iskustvo pokazuje da učenici u tom uzrastu postižu dosta dobre rezultate, a više problema imaju u starijim razredima.

Pa, normalno, gospodo, da imaju problema u starijim razredima, kad ste ih doveli do tih starijih razreda nepismene!

Tako imamo male pravoslavne vunderkinde, koji se krste, istoriju biflaju naizust, znaju sve organske i anorganske razlike među ljudima, samo su malo nepismeni.

A,poslije se čudimo otkuda ,,našoj djeci” bejzbol palice, otkuda ,,Obrazi”, Dveri” i ostala sjemeništa fašizma...zašto je homofobija prirodno stanje mladih...???

Bez ironije, dobra su to dječica, ali ih je pedagoški sistem svojom bahatošću unazadio i obogaljio. Jer, vidite, da se lažni moralisti ne uzbude previše, i ja sam učio ćirilicu, zajedno sa latinicom, u isto vrijeme. Ne vidim da me je to unazadilo. Ali ovakva isključivost, na račun jednog pisma, koja se danas provodi nad najmlađima je zastrašujuća.

Pretpostavljate, za ovo niko nikada neće odgovarati. Samo, nemojte se zgražavati ukoliko primijetite da su vam djeca nepismena. Zaista, nisu ona kriva. To su u školi naučila.
User avatar
un1ted
Posts: 9957
Joined: 20/10/2012 13:29
Location: Tema onih koji zaradjuju do 500KM viewtopic.php?f=77&t=82867&p=17676078#p17676

#52 Re: Kineski jezik u školama u RS-u

Post by un1ted »

Koje odsustvo dodira sa realnošću potpuno nevjerovatno.

Eto, svi trebaju ici u gimnaziju, učiti engleski i njemački, kao i hiljade druge djece. Pa takvih imamo na izvoz, što i radimo, treba nešto novo, od zanata, pa i do ruskog i kineskog.

Prosto me zanima šta drži tu masu u vašoj glavi, kada Laktašenku osporavate učenje kineskog jezika.

Gore i strašnije od njegovog seljakluka i malograđanstva je ovo vaše naprđivanje.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#53 Re: Kineski jezik u školama u RS-u

Post by SaraFina »

Niko ne osporava da je učenje jezika dobro i korisno. Bez obzira kojeg. (Osobito jer Kina je najveća svjetska rastuća ekonomija)... Ovdje se radi o nesposobnosti nadležnih institucija u tkz RS, da organiziraju nastavu do 4 razreda i uklope engleski sa latičnim pismom.

Tvrditi da će te iste nesposobne nadležne institucije uspješno uvesti u škole kineski i proširiti znanje djeci je nebuloza na kub.
Za ruski postoji realno 95% više šansi i primjenjuje se.
Protiv zanata niko nije ni bio.
Post Reply