Abdulvahid wrote:Interesantna tema masaAllah, uz jedan lijep i iskren pristup moze se dosta toga nauciti o serijatsko kaznenom pravu opcenito, o njegovoj pravednosti i potrebi u danasnjem podivljanom i zivotinjskom drustvu zeljnog samo svojih strasti.
Citam danasnji avaz, i na zadnjoj stranici imam sta procitat kaze djevojka prodaje nevinost za Iphone4, a nedavno je neki momak prodao bubreg za neku sicu da bi kupio Ipad i jos ponesto, napisah ovo kao prilog tezi o zivotinjskom drustvu koje zadovoljava svoje strasti.
Serijat Allahov dz.s., zakon po kojem ce ljudi suditi jedni drugima, se gotovo nigdje u cjelosti ne primjenjuje i nemate serijatske drzave koja se u cjelosti temelji na serijatu.
Izvori serijata su Allahov dz.s. Govor (Kuran) i Sunnet Poslanika s.a.w.s, serijat tretira sve segmente drustva i daje odgovore na sve probleme koje drustvo ima: bracno pravo, nasljedno pravo, krivicno pravo, kazneno pravo, ekonomiju, politiku, itd itd.
O obaveznosti izvrsenja Allahovih propisa, Allah dz.s. kaze u suri En-Nur:
".... i neka vas pri izvrsenju Allahovih propisa ne obuzima prema njima nikakvo sazaljenje, ako u Allaha i u onaj svijet vjerujete, i neka kaznjavanju njihobom jedna skupina vjernika prisustvuje!"
Poslanik Muhammed saws je rekao: "Onaj ko se zauzima za to da se ne provede izvrsenje serijatske kazne, on je protiv izvrsenja Allahove dz.s. naredbe" (Ahmed, Hakim, Davud - sahih)
Prenosi Aisa ra da je rekla: " Jedna zena iz plemena Mahzum ukrala je nesto, pa je Allahov Poslanik saws naredio da joj se odsijece ruka. Njena porodica, dosla je kod Usame ibn Zejda ra, da se zauzme kod Poslanika saws, za nju. On je otisao kod Allahovog Poslanika saws, i kada se poceo zauzimati za nju, on mu je rekao:
Usama, nisam mislio da ces se zauzimati za to da se ne izvrsi naredba Allaha dz.s. Nakon toga, Allahov Poslanik saws ustao je i rekao: Narodi prije vas su propali zbog toga sto ako bi neki uglednik medu njima nesto ukrao, ne bi ga kaznili, a ako bi ukrao neko ko nije ugledan, kaznili bi ga. Tako mi Onoga u Cijoj ruci je moja dusa, da je Fatima, kci Muhamedova, ukrala, odjekao bih joj ruku.
Nakon toga, naredio je da se odsijece ruka ovoj zeni." (Ahmed, Muslim, Nesai)
Ovdje se tretira kazneno pravo tj, odsjecanje ruke kradljivcu.
Ono je propisano Kuranom i sunnetom Poslanika saws,
Allah dz.s. kaze:
"Kradljivcu i kradljivci odsijecite ruke njihove, neka im to bude kazna za ono sto su ucinili i opomena od Allaha! A Allah je silan i mudar"(El-Maida, 38)
E sada se postavljaju pitanja, sta se smatra kradjom, koliko vrijedno to treba biti, opcenito receno uslovi pod kojima se neko mstra kradljivcem i kada se nekom zbog kradje sijece ruka.
Ruka se odsijeca ako kradljivac ukrade predmet u vrijednosti 3 dirhema ili vise.
Ko se smatra kradljivcem: Kradja je tajno uzimanje tudjeg imetka, a kradljivac je covjek koji tajno dolazi kako bi uzeo imetak koji je pod zastitom a koji pripada nekom drugom.
Osobine koje se uzimaju u obzira kada je u pitanju kradljivac
1. kradljivac treba biti punoljetan i zdrave pameti
2.slobodan izbor tj. ako je natjeran nece se smatrati kradljivcem
3. da ne ukrade nesto u sto postoji sumnja da se smatra kradjom tj. ako bi otac uzeo od imetka djeteta, ako bi zena uzela od imetka muza itd itd.
Svojstva koja uzimamo u obzir kad je u pitanju imetak koji je ukraden:
1. da se radi o profitabilnom imetku koji covjek moze posjedovati i koji je dozvoljen da se posjeduje
2. da se radi o odredjenoj kolicini - nisabu tj koja po vecini ucenjaka iznosi 3 dirhema jedan dirhem tezi oko 3 grama.
Okolnosti koje se uzimaju u obzir, kada je u pitanju mjesto sa kojeg je ukradeno
Kada je u pitanju mjesto s kojeg je imetak ukraden uzima se u obzir cinjenica da li se radi o provatnom posjedu i zasticenom mjestu. pod zasticenim mjestom se misli na kucu, prodavnicu, ogradu, tor, skladiste i sl. u Serijatu kao ni u jeziku se ne postavljajujasno odredene granice, nego se gleda na obicaj koji je prisutan medu narodom. Serijat uzima u obzir da li je imetak ukraden sa zasticenog mjesta, jer je to znak da mu je njegov vlasnik pridavao paznju i da mu je stalo do toga imetka.
Amr ibn Suajb prenosi od scoga oca, a on od svoga oca koji je rekao:
"Cuo samkako je neki covjek upitao Allahovog Poslanika saws o covjeku koji ukrade stoku koja se cuva na pasnjaku, pa je Allahov Poslanik saws odgovorio: "Treba seplatiti dvostruku vrijednost zivotinje koju je ukrao i bit ce za opomenu bicevan, Ako ukrade zivotinmju koja se nalazi u toru, bit ce u odsjecena ruka ukoliko je vrijednost zivotinje poput vrijednosti stita ( 3 dirhema)". Covjek ponovo upita: Allahov Poslanice , ako ukrade odjecu i plodove sa grane?
Poslanik saws odgovori: "Ko se samo najede i ne ponese nistau svojim dzepovima nece snositi nikakvu odgovornost, a ko nesto od toga ponese sa sobom morat ce platiti njegovu dvostruku vrijednost i bit ce za opomenu bicevan. Ako neko ukrade nesto iz podruma ili skladista bit ce mu odsjecena ruka ukoliko je ukrao nestu u vrijednosti jednog stita. (Ahmed, Nesai, Tirmizi - hasen-sahih)
Ovo su okvirna pravila sto se tice postupka sa lopovom u serijatskoj drzavi.
hvala
drustvo je odredilo znacenje i kombinaciju rijeci tokom prevodjenja ;takodjer je odredilo stepen kaznjavanja sakacenjem
npr. u kini je prakticirana ista kazna,cak i prije rodjena isusa , 200 B.C.
sakacenje kao oblik kazne je prakticirano stoljecima