Kad zaboravimo isključiti šporet...

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

Pera Trta
Posts: 5420
Joined: 06/02/2009 00:20
Location: Zabela kod Požarevca,rodnog mesta predsednika,njegova je zadužbina i njegova verna slika.

#1 Kad zaboravimo isključiti šporet...

Post by Pera Trta »

Pošto sam totalni laik za elektriku, interesuje me jedna stvar, naizgled glupa, ali kako rekoh, ne razumijem se u to, pa ko zna neka odgovori:
-šta će se desiti ako se ostavi uključen električni šporet, na čijem kolu nema ništa? Da li je opravdan strah da može doći do požara (jer svi znamo kako se uključeno kolo usije kada nema na njemu ničega na šta bi prenijelo toplotu) i ako može, ŠTA se u stvari zapali (sa usijanog kola počnu da lete varnice ili šta)? Ili će se prije desiti da pregori neki spoj u šporetu i da strada samo šporet, ali ne i stan? Molim neka mi odgovori neko ko se razumije u elektriku. Ovo me često kopka :) Hvala.
User avatar
pape
Posts: 6833
Joined: 21/08/2003 00:00
Location: Od jedne zene te boli jedna glava, ... od dvije zene, dvije glave.

#2 Re: Kad zaboravimo isključiti šporet...

Post by pape »

Samo ti ostavljaj sporet upaljen, .... reci ce ti komisija nakon pozara sta je bio uzrok, ... :roll: :skoljka:
Thundercracker
Posts: 31
Joined: 30/10/2009 12:12
Location: 44° 21' 0" North, 19° 3' 0" East

#3 Re: Kad zaboravimo isključiti šporet...

Post by Thundercracker »

Sve zavisi koji sporet posedujes. Za ove starije ne znam. Medjutim ovi noviji sporeti( barem onaj koji ja posedujem ), sami prekinu dotok toplotne energije kada se dostigne zeljena temperatura ringle ili rerne.A za ovaj drugi deo pitanja ne znam ti odgovoriti, ne razumem se u sporete bas toliko...
Pera Trta
Posts: 5420
Joined: 06/02/2009 00:20
Location: Zabela kod Požarevca,rodnog mesta predsednika,njegova je zadužbina i njegova verna slika.

#4 Re: Kad zaboravimo isključiti šporet...

Post by Pera Trta »