JNA (1941-1992)

(H)istorija/povijest Bosne i Hercegovine, regiona, itd...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#501 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

PM72 wrote:Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
Pa nije baš, više jurišnik, ali početno zamišljen kao lovac. Jbg pošto smo bili u kooperaciji sa Rumunima a nismo bili u blokovima, motor nam nisu htjeli prodati ni jedni ni drugi, pa je ispao kako je ispao.... :-?
User avatar
KUZNETSOV
Posts: 1078
Joined: 04/07/2015 15:57
Location: nosač aviona

#502 Re: JNA (1941-1992)

Post by KUZNETSOV »

PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#503 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#504 Re: JNA (1941-1992)

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#505 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:
Proizvodila je sve osim lovačkih aviona
Proizvodila je lovac-bombarder pod imenom "Orao".
ma proizvodili su oni sve živo, samo što nije bitno bilo da li proizvodiš nego šta proizvodiš... nego ko je još u svijetu koristio Orao il' Jastreba sem Jugoslavije? Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29 :lol:
Jastreb,Galeb i Orao su prodavani u nekoliko zemalja.Znam da su ih kupovali nesvrstani.Ali i to je uspjeh.Za jugoslovenske uslove i gabarite države - to su bili idealni vojni avioni.OSBIH nema ni takve...Proizvodili su helikoptere gazela a kupovali su ruske helikoptere i avione.MiG 21 još od sedamdesetih je bio osnov lovačke avijacije JNA,imali su ih nekoliko stotina a 1986 ili 1987 kupili su 15-tak MIG-ova 29.
User avatar
KUZNETSOV
Posts: 1078
Joined: 04/07/2015 15:57
Location: nosač aviona

#506 Re: JNA (1941-1992)

Post by KUZNETSOV »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
pa dobro jebiga rumuni su ih morali uzet' jer su bili uvaljeni u pravljenje tog aviona... i koje su namjene bile aviona? da dejstvuje po civilnim ciljevima kada nema dobro organizovanog PVO-a niti bojazdi od napada iz zraka :lol: jugoslavija "od igle do lokomotive" :lol: :lol:
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#507 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

PM72 wrote:Koliko znam imali su motore Rols Rojs.Zvanični naziv u JNA bio im je lovac bombarder.
Tačno, ali to su bili civilni motori koji su koristili Galeb i Jastreb RR Viper komada dva. Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
KUZNETSOV wrote:Toliko su naproizvodili svega i svacega da su se morali odluciti na sovjetske helikoptere te Mig-21 i pred raspad Mig-29
Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih :-) a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama Gazelle ;-)

Nemaš pojma.... :oops:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:Koristila u svoje vrijeme Rumunija i još neke države u Africi. za ono za šta j epravljen bio je sasvim OK za tu namjenu.
Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#508 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

čaušesku je bio u talu ;-) a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...
User avatar
KUZNETSOV
Posts: 1078
Joined: 04/07/2015 15:57
Location: nosač aviona

#509 Re: JNA (1941-1992)

Post by KUZNETSOV »

PM72 wrote:čaušesku je bio u talu ;-) a jesi li gledao Partizansku eskadrilu kad Žara smota u onom kanjonu a švabo složi u stijene? E drug moj,tako su oni zamišljali galebove i jastrebove kad ih zajme F16...
:lol: :lol: :lol:
Lajavikrelac wrote: Mig-21 je u naoružanju RV i PVO je od 60tih :-) a Mig-29 smo dobili u kompenzaciju za dug (da neki su nama dužni bili para) i bio je samo relazni model jer je trebao da se počne proizvoditi Novi Avion, a helikoptere smo proizvodili -Soko Gama Gazelle ;-)
cudo da je neko jugoslaviji bio duzan :lol: samo je zimbabve dodao vise nula od vas na dinare tokom inflacije :lol: mislim da juga jos drzi 2. mjesto po dodavanju nula :lol: trebalo je odrzat mjesto četvrte sile u evropi :lol:
User avatar
madner
Posts: 56750
Joined: 09/08/2004 16:35

#510 Re: JNA (1941-1992)

Post by madner »

Poredite neuporedive stvari.
Galeb je odlican avion, za svoje svrhe.

Image

Ovo je Njemacko Francusko Belgijski itd... pandan.

Image

Nije svaki avion F-16 ili F-22.

Inace, fascinira me da ljudi pljuju nesto sto je bilo pri svjetskom vrhu zato sto nije sami vrh. :D
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#511 Re: JNA (1941-1992)

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)
OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.
User avatar
KUZNETSOV
Posts: 1078
Joined: 04/07/2015 15:57
Location: nosač aviona

#512 Re: JNA (1941-1992)

Post by KUZNETSOV »

oba uradjena na foru Su-25 8-)
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#513 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#514 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

Prvi avion na slici je Dassault Brege Dornier Alpha Jet školsko borbeni avion, sličan kao naš Orao, a Super Galeb je prvenstveno zamišljen kao školski avion i za njega su bili zainteresovani USAF i Boeing koliko je bio loš....Galeb G-1 je bio čisti školski avion, Jastreb J-1 je bio jurišnik-bombarder.

PM72, HUD je bio nišanski uređaj za NRZ tj za dejstvo po zemaljskim ciljevima i TV ekran za vođeni Maverick, nije imao radar u nosu za dog fight i vazduh-vazduh projektile
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#515 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

KUZNETSOV wrote:oba uradjena na foru Su-25 8-)
O jest lupaš :-) na istu foru ko Dacia Logan i BMW3.....
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#516 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

Hvala na pojašnjenju! Dobar si,volim kad se ljudi razumiju u materiju.Doduše,ima tu malo i copy/paste ali znanje imaš. :thumbup:
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#517 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

Jbg ne mogu i ja sve u detalj znati zaboravi se :mrgreen:
User avatar
KUZNETSOV
Posts: 1078
Joined: 04/07/2015 15:57
Location: nosač aviona

#518 Re: JNA (1941-1992)

Post by KUZNETSOV »

PM72 wrote:lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
Image

o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#519 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

Samo što SFRJ više ne postoji kao cjelina pa nema ko da prebija i otpisuje.... :-)
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#520 Re: JNA (1941-1992)

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

KUZNETSOV wrote:
PM72 wrote:lajavi

možeš li mi ovo pojasniti:
Znam za naziv, ali to mu je bila namjena nije ni imao radarski nišan nego HUD za zemaljske ciljeve.
A za Kuznjecova,
SSSR je SFRJ bio dužan nekoliko milijardi dolara,nebitno da li "klirinških" ili onih pravih ali su u pitanju milijarde.Čak i ovo naše prkno od države hoće da čvakne tih para.
Image

o dugu prema jugoslaviji ni govora, a eno i dan danas putin otpisuje Kubi, Siriji, Angoli, Jemenu dugove preko nekoliko desetina milijardi dolara prema Sovjetskome Savezu koje je naslijedila Rusija...
Ima, ima...

http://www.rtvcazin.ba/index.php/vijest ... -prema-bih
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#521 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

Joj Špirić.... :run:
PM72
Posts: 17532
Joined: 30/04/2012 16:54

#522 Re: JNA (1941-1992)

Post by PM72 »

Kuznjecov,

Putin može otpisati dugove Kubi,Angoli i drugima jer su oni dužni Rusiji.Da može,on bi rekao i zemljama bivše Jugoslavije - halalimo jedni drugima.Ali,ne može.Ruski ili SSSR dug prema SFRJ je golem i on je predmet sukcesije.Mi bi ovdje u Bosni rado da to poklopimo u svrhu regulisanja plina ali neće oni jer plin ne prodaje država Rusija nego privatna ruska firma.malo bolje to pogledaj...
User avatar
madner
Posts: 56750
Joined: 09/08/2004 16:35

#523 Re: JNA (1941-1992)

Post by madner »

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Lajavikrelac wrote: Da, samo je naš Orao ( u Rumuna IAR 93 Vultur) bio malo "žešći" ajmo reći, imao je afterburner i veću brzinu, plus američke TV vođene rakete Maverick ;-)
OK, nije sporno, ne tvrdim suprotno. Samo tvrdim za ono doba i onu veličinu države Orao je bio ok avion.
Orao je bio promasaj.

Super Galeb je bio odlican.

No reci to iz ovih drzavica je malo smjesno, isto da se uga uga iz blata smije neboderu koji je ruzno staklo. :D
User avatar
Lajavikrelac
Posts: 6063
Joined: 18/07/2012 20:32
Location: Stanica milicije Gornje Polje
Vozim: Fiću sa rotacijom

#524 Re: JNA (1941-1992)

Post by Lajavikrelac »

Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....
User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16757
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

#525 Re: JNA (1941-1992)

Post by Drvosjeca iz Dejcica »

Lajavikrelac wrote:Tad smo mogli praviti nešto pa makar bio i avion promašaj...danas ove pizdodržave ni kuhinjski mikser ne mogu da sklope....
To je poenta. Kamo sreće da danas SOKO zapošljava recimo 5000 radnika i da proizvodi nešto dvije klase lošije do SU25.
Post Reply