Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#26 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Irsar »

sekerbay wrote:Sad, budući da su hadisi o dedžalu kontradiktorni tj oponiraju jedan drugom, i nemoguće ih je pomiriti, lično slijedim ulemu koja ih odbacuje.
Šta činiš sa ajetima koji su kontradiktorni? I imaš li nekog od uleme konkretno na koga misliš? Koji načini pomirenja kontradikcija su probani prije nego se došlo do zaključka da ih je "nemoguće pomiriti"?
U nekim predajama je ćorav u desno a u nekim u lijevo oko. Treći opet kažu da je u jedno ćorav a da i drugo nije nekog kvaliteta jer je eto zamućeno i ispupceno :mrgreen:
Dalje, jedni kažu da će se pojaviti u horasanu, drugi opet da će to biti u šamu.
Jedni kažu da je zatočen na nekom ostrvu u arapskom moru, drugi na nekom dalekom ostrvu do kojeg se dolazi putujući mjesec dana, treći opet da je u pitanju samostan u horasanu :mrgreen:
Jedni kažu da je ogroman, drugi da je srednji ili oniži.
I onda, šlag na tortu je priča o jevrejskom dječaku iz medine, ibn sajadu :mrgreen:
Neuzubillah, zamišljam sliku po slovu hadisa kako se onaj koji je obaviješten o svemu i svačemu šunja od palme do palme ne bi li razotkrio nekog dječaka, a odabrani ashabi se kunu da je dječak niko drugi do dedžal :-)
Čovjek koji je odgovarao na pitanja ljudi o onome za što su mislili da je tajna, čovjek kojega je dzibrili obavještavao o svemu i svačemu...
Taj hadis je baš ono, bože sačuvaj.
Trebam provjeriti lanac prenosilaca. Ne bi me čudilo da u istom nađem volta diznija :mrgreen:
I onda ono opipljivo tj neš što se može provjeriti :)
Kaže, dedžal će se popeti na uhud i posmatrati medinu.
Ko je bio na uhudu, zna o čemu pričam.
Izgleda da onaj koji je skonto tu priču nije razmišljo o tome da će na svijetu biti milijarde muslimana i da će većina poželjeti da ponese suvenir sa uhuda :mrgreen:
Trenutno se radi o brdešcetu, a u doglednoj budućnosti će nestati.
Na osnovu ovoga što si naveo, a dosta mi je tih hadisa ipak poznato izgleda, ja mogu izvući sljedeće nekontradiktorne i osnovne zaključke:

- Dedžal postoji, postojao je ili će postojati;
- Slijep u jedno oko, ili generalno lošeg vida (ovo, naravno, može biti i u prenesenom značenju, npr. da je slijep za sve nematerijalno i vidi isključivo materijalno, što je ujedno i moj stav i kako ja shvatam Dedžala);
- Sakriven/zatočen od ljudi većinu vremena, ali nikada niko sa sigurnošću ne zna da li je baš u tom trenutku sakriven/zatočen ili nije;
- Njegova veličina je u prenesenom značenju, možda u ovisnosti od vremena u kojem se oslobodi, možda aludira na veličinu njegovog zla;
- To što Uhuda sada možda nema ne znači da ga opet neće biti.

I tako dalje.

Što se tiče priče o dječaku, poznata mi je. Hadisi koji o istoj govore su: 1354, 1355, 2638, 3055, 3056, 3057, 6172-6175, 6618. Ne vidim šta je sporno ovdje, u hadisima nije naveden razlog što je Muhammed a.s. htio da čuje nešto od tog dječaka, ali ga je on zanimao iz nekog razloga; razgovori koji su imali, pak, jesu bili zanimljivi, dječak definitivno nije bio poput većine vršnjaka.

Najviše me zanimaju tvoji odgovori na gore postavljena tri pitanja. Dalje mogu uzeti u obzir, za primjer, jednu od kontradikcija i pomiriti ih. Tu ćemo vidjeti šta je zaista sporno u ovim hadisima, jer kontradikcije na površini to ne mogu biti jer ih u vjeri uvijek nužno ima.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#27 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Irsar »

sekerbay wrote:
asurbanipal wrote:Samo da napomenem da od ove uleme nemoj očekivati ništa.
Pa i ne očekujem. Napisah to onako, reda radi.
Ulema je tu da... jede halvu.
Ja sam mislio da je tebi bitan stav (neke) uleme, sukladno tvom pozivanju na istu na primjer ovdje:
sekerbay wrote:Sad, ako se za mog vijeka sastane ulema i odbaci neke od njih tj odabere i dokaže da su neki stvarno vjerodostojni, onda ok.
ali vidim da je to ipak bilo samo licemjerje.

A na osnovu ovoga
Ko i mnoge druge [hadise]. Stancali ljudi šta god im je trebalo.
Kad je narod bio u stanju izmisliti bogove i obožavati ih, neće mu biti problem da izmisli mesije, dedžale ili mehdije.
Gdje je volja, tu je i mogućnost.
je jasno da zapravo niti ne zastupaš Islamski stav u ovim stvarima, pa je tim čudnije tvoje spominjanje uleme, ili hadisa iskreno. Čudnog lika.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#28 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

Irsar wrote:ali vidim da je to ipak bilo samo licemjerje.
Ništa ti ne vidiš. Umjesto da pitaš, donosiš zaključke.
Kad ti to napiše nevjernik, nikakav problem.
Al kad napiše musliman, onda je problem.
Uglavnom, nakon ovoga, naša diskusija se završava odnosno prolongira za sudnji dan.
Uzdravlje.
User avatar
Challenger_
Posts: 13551
Joined: 05/03/2013 21:09
Location: 永恆 - bez podrumskih entiteta i taketo-maketo koalicije
Contact:

#29 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Challenger_ »

Challenger_ wrote:Sakralna politika iz perspektive komparativne eshatologije

Uvodna napomena:

- Odavno imam želju da pokrenem ovu temu ali istovremeno imam manjak potrebnog entuzijazma da se detaljno obradi ova izuzetno kompleksna tematika, zato ću stvari opisati u najkraćim crtama. Povod su, naravno, aktuelna dešavanja oko Jerusalima koja se uklapaju u eshatološke perspektive sve tri velike monoteističke religije.

Teološka perspektiva u najkraćim crtama:

Judaizam:

- U najkraćem, u srcu judaizma je jedan jedini Bog, sa kojim je sklopljen Savez i jedan jedini, dugo očekivani Spasitelj, Mesija. Mesija je, prema vjerovanju hrišćana došao, od muslimana je prepoznat i priznat kao Poslanik i Mesih, ali je ondašnji jevrejski mainstream odbacio Isusa. Iz njihove perspektive on nije bio u Pismu nagovješteni Spasitelj. Judaizam i danas iščekuje Mesiju, a njega, vjeruju, neće biti dok se ne obnovi Hram na Gori u Jerusalimu. Odavno postoje planovi za njegovu (vjeruju treću i konačnu) obnovu, a formiran je i :arrow: institut zadužen za njegovu izgradnju.

- Hrama, a samim tim i ("pravog", vjeruju) Mesije nema dok Jerusalim od jakih političkih faktora planete ne bude prepoznat kao glavni grad Izraela i u tom smislu je izuzetno značajna odluka aktuelne američke administracije da implementira odluku koju je Kongres donio još u vrijeme predsjednika Clintona.


:arrow: LINK
:arrow: LINK

Image
Image

- Koliko im je stalo do izgradnje Hrama i kakvu podršku imaju u SAD najbolje ilustruje primjer sa fotografije, u kojoj američki ambasador u Izraelu prima poklon-fotografiju Jerusalima na kojoj je fotošopom izmještena Kupola na stijeni (Qubbat al-Sakhrah) a dodat Hram na Gori:

Image
Trump’s Ambassador to Israel is all smiles as he receives a huge fly-by photograph of Jerusalem, with the most beautiful building in the country and the 3rd-holiest site in Islam photoshopped out and replaced with a Jewish temple for mass animal sacrifice
:arrow: LINK
:arrow: LINK

Image

UKRATKO: Jedan Bog, jedan Mesija, Jedan Hram.

Hrišćanstvo:

- U najkraćem, Isus je prepoznat kao Mesija, (drugo) rušenje Hrama od strane Rimljana je nagovješteno i ono se, vjeruju, desilo. Ponovna izgradnja Hrama se vezuje za pojavu Antihrista koji treba da se obznani i proglasi vladarom svijeta iz "svetinje nad svetinjama". Dolazak Antihrista prethodi ponovnom dolasku Isusa i prema vjerovanju hrišćana nema drugog Isusovog dolaska do prethodne pojave njegovog lažnog i zlog imitatora. Naravno, ovo je perspektiva hrišćanskog mainstreama (katolici, pravoslavni, luterani).

UKRATKO: Pojava i ustoličenje antiteze Mesije se primarno vezuje za Jerusalim i Hram, a taj događaj je jedan od temeljnih i najdramatičnijih eshatoloških događaja.

Islam:

Image

- Na Gori se nalazi Kupola na stijeni (Qubbat al-Sakhrah), na mjestu dvorišta zamišljenog Hrama, a sama ta činjenica jeste najveća prepreka za njegovu izgradnju. Tu dolazi do osnovne fizičke kolizije dvije svjetske religije.

- Druga kolizija je teološke prirode a tiče se odnosa prema Isusu (Isa a. s.) koga, za razliku od judaizma, islam priznaje i prepoznaje kao Poslanika i Mesiha, kao što islam nagovještava pojavu njegovog zlog i lažnog imitatora, Dedžala (Al-Masih ad-Dajjal) koji će, prema predaji, biti Jevrej.

UKRATKO: Kupola na stijeni je fizička prepreka izgradnji Hrama za koju se ne zna kako će se prevazići bez velikih političkih potresa, a islam, takođe, očekuje pojavu lažnog Mesije, Dedžala.


Rezime tri perspektive: Jedni iščekuju Mesiju za koga vezuju i Hram, drugi očekuju pojavu njegove zle imitacije, koja prethodi eshatološkom okončanju historijske drame.

________

Ne mogu se otrgnuti impresiji da smo svjedoci dešavanja koja su dubinski povezana i motivisana eshatološkim iščekivanjima i interpretacijama. Hoću reći da - ma koliko poricali zvaničnici - i sasvim nebitni ignoranti, ova dešavanja ukazuju na jednu skrivenu, nematerijalnu dimenziju aktuelnih političkih dešavanja.


Toliko za početak.
Dopuna uvodnog teksta:


- Prema biblijskoj interpretaciji historije, prvi Hram na gori je želio da izgradi David, ali njegovu želju je ostvario njegov sin, kralj Solomon, u desetom vijeku (957. g) prije naše ere. Gradnja je trajala sedam godina a na njemu je radilo 120.000 ljudi. Biblija ovo zdanje opisuje kao veliki poduhvat a njegov izgled je opisan u djelu "Prva knjiga o kraljevima". Prvi Hram je srušen 587. godine od strane Babilonaca/Vavilonaca, kada je Jerusalim pao u njihove ruke a Jevreji odevdeni u ropstvo.

- Nakon pada Babilona/Vavilona, perzijski kralj Kir Veliki 515. g. p.n.e. daje dozvolu za ponovnu, drugu izgranju Hrama a Herod/Irod Veliki ga je dogradio 20. g. p.n.e. Drugi Hram su srušili Rimljani 70 g. n.e. nakon ustanka Jevreja protiv rimske vlasti.

- Od pada Jerusalima i rušenja Hrama do danas je ostao samo jedan potporni zid platoa na kome se nalazio Hram, u svijetu poznat kao "Zid plača". Povratak u Jerusalim - od Rimljana širom svijeta raseljenih Jevreja - postaje jedna od najznamenitijih čežnji ikad, a parola "dogodine u Jerusalimu" dvomilenijumski moto. Jevrejska eshatologija, kako sam već pisao, nagovještava izgradnju Trećeg Hrama, istovremeno sa dolaskom "pravog" Mesije.

________


Jerusalem Embassy Act

- Godine 1995, američki Kongres usvaja :arrow: The Jerusalem Embassy Act of 1995. Njim se Jerusalim prepoznaje kao nedjeljiv grad, te, kao glavni grad države Izrael. Za ovu odluku je glasalo 93 senatora (pet bilo protiv, dvoje odsutno) i 374 zastupnika u Predstavničkom domu (protiv 37). Ovaj čin je bio pravni osnov za izmještanje ambasade iz Tel Aviva u Jerusalim, što je konačno u djelo sprovela aktuelna američka administracija.


:arrow: LINK
:arrow: LINK
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#30 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

Treba pogledati šta kur'an kaže o jerusalemu.
Jevreji ogromnu važnost poklanjaju zidinama tj gradu i hramu, a ustvari su ljudi ti koji zaslužuju pažnju i oko kojih se sve vrti.
Mislim da je to razlog zašto jerusalem nije spomenut u kur'anu, barem po imenu.

I Mi smo u Knjizi objavili sinovima Israilovim: 'Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati.
I kad dôđē vrijeme prve od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti

Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinićemo vas brojnijim. –
Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. – A kad dôđē vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Hram, kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.

Uglavnom, to je to. Dvostruko rušenje hrama nakon kojeg dolazi progon.

I onda dolazi kur'anska mudziza i ajet koji se mora tumačiti i koji onako prikriveno govori o onome što će se desiti...
Pa kaže, haram(zabranjeno) je da se stanovnici vrate u grad koji je uništen sve dok se ne puste jedžudž i medžudž.
Dvije hiljade godina zabrane povratka u grad čežnje, i onda misteriozni povratak...
Nevjerovatan znak(ajet) u kojem treba tražiti kako povratak jevreja u jerusalem, tako i taj gog i magog.
Široka tema koja zahtjeva dosta rada i truda.
Ko je istraži, naći će toliko spominjani gog i magog, kao i to kako su se pomiješali sa jevrejima i omogućili povratak u jerusalem.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#31 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Irsar »

sekerbay wrote:Ništa ti ne vidiš. Umjesto da pitaš, donosiš zaključke.
Postavio sam ti 3 relevantna pitanja na koja nisi dao odgovor, a što se tiče zaključaka oni se nameću sami po sebi sukladno tvojim upisima ovdje. Plus što si neke stvari i otvoreno rekao. Možda bih trebao nakratko da imitiram forumaša @dadinja ovdje i iznesem par "kontradikcija" iz Kur'ana, pa da vidimo na čemu stvari stoje?
Kad ti to napiše nevjernik, nikakav problem.
Al kad napiše musliman, onda je problem.
Ne znam o čemu govoriš ovdje.
Uglavnom, nakon ovoga, naša diskusija se završava odnosno prolongira za sudnji dan.
Uzdravlje.
Pretjeruješ.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#32 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Irsar »

sekerbay wrote:I Mi smo u Knjizi objavili sinovima Israilovim: 'Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati.
I kad dôđē vrijeme prve od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti

Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinićemo vas brojnijim. –
Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. – A kad dôđē vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Hram, kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.

Ovo su ajeti sure El-Isra, ajeti 5, 6 i 7.
Uglavnom, to je to. Dvostruko rušenje hrama nakon kojeg dolazi progon.
I onda dolazi kur'anska mudziza i ajet koji se mora tumačiti i koji onako prikriveno govori o onome što će se desiti...
Ne znam je li "to je to", obzirom da već ajet 8 kaže (Korkutov prevod):
I Gospodar vaš će vam se opet smilovati; ako vi ponovo započnete, započećemo i Mi. A Džehennem smo za nevjernike tamnicom učinili.
pa, šta kaže. :mrgreen:
Pa kaže, haram(zabranjeno) je da se stanovnici vrate u grad koji je uništen sve dok se ne puste jedžudž i medžudž.
Dvije hiljade godina zabrane povratka u grad čežnje, i onda misteriozni povratak...
Nevjerovatan znak(ajet) u kojem treba tražiti kako povratak jevreja u jerusalem, tako i taj gog i magog.
Široka tema koja zahtjeva dosta rada i truda.
Ko je istraži, naći će toliko spominjani gog i magog, kao i to kako su se pomiješali sa jevrejima i omogućili povratak u jerusalem.
Neki kažu da je Gog trenutni dekadentni i korumpirani Zapad, odnosno bar dio njega koji promoviše sve moralne niskosti, naročito niskosti seksualne prirode. Ti isto kažu da je Magog onaj dio Istoka koji promoviše rigidnost, brutalnost (npr. "I"SIS) i tome slično. Gog - nešto kao liberalizam, a Magog - nešto kao barbarizam. Kad su u pitanju Jevreji, veliki dio liberalizma potiče od njih, odnosno globalistički nastrojene struje među Jevrejima.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#33 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

Irsar wrote:Ne znam o čemu govoriš ovdje.
Vidim ja da ti ne znaš.
Nifak mora u džehenem. I onda napišeš da vidiš neko licemjerje, umjesto da upitaš da ti se pojasni to što očigledno nisi shvatio.
Irsar wrote:Pretjeruješ
Vidjeti ćemo. Kad budeš pred Allahom, upitaj je li kod mene bilo munafikluka.
Uglavnom, znaš kako se ravna na sudnjem danu.
Sretno.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#34 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by breuer »

Jel bog jevrej ili musliman?
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#35 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

Da nastavimo...
Iako su jevreji odbili od Allaha poslatog mesiju(isa, a.s.) i kao rezultat toga bili protjerani iz jerusalema, vrata oprosta ipak nisu skroz zatvorena tj ostala su odškrinuta...
... Baš kao što kaže u suri isra:
I Gospodar vaš će vam se opet smilovati; ako vi ponovo započnete, započećemo i Mi. A Džehennem smo za nevjernike tamnicom učinili.

Ta milost dolazi u liku njihovog rođaka Muhammeda, s.a.v.s
Budući da su sinovi israilovi to ime dobili po nadimku jakuba, a.s., a da je taj poslanik sin ishaka, a.s., koji je opet polubrat ismaila, a.s. tj pretka poslanika muhammeda, s.a.v.s, ispadne da su arapi i jevreji ustvari rođaci.

I onda u suri bekara nalazimo zapisano:

O sinovi Israilovi, sjetite se blagodati Moje koju sam vam podario, i ispunite zavjet koji ste Mi dali – ispuniću i Ja svoj koji sam vama dao, i samo se Mene bojte!

Vjerujte u ono što objavljujem, čime se potvrđuje da je istinito ono što vi imate, i ne budite prvi koji u to neće vjerovati. I ne zamjenjujte riječi Moje za nešto što malo vrijedi, i samo se Mene bojte!

I istinu sa neistinom ne miješajte i istinu svjesno ne tajite!

Dakle, Allah se kroz kur'an direktno obraća jevrejima napominjuci da je On Taj koji ih je izveo iz egipta i dao im državu koja je svoj vrhunac imala u vrijeme sulejmana, a.s.

Dakle, po ko zna koji put ukazana im je milost.
Kada pogledamo prve godine objave, čovjek bi pomislio da je muhammed, s.a.v.s bio jevrejski poslanik.
Čak je i kibla tj mjesto okretanja u molitvi bila u jerusalemu tj mjestu na kojem je stojao drevni hram...

Budući da su jevreji prihvatali isključivo ono što je godilo njihovim nefsovima a dobacivali ono što nije godilo bez obzira od koga to dolazilo, ne čudi da su odbili i posljednjeg poslanika.
Mali primjer.
Iako su svjedočili i dan danas priznaju velika čuda poput spašavanja od faraona i njegovo potapanje, rastavljanje mora, oblaci koji su im pravili hlad, hrana koja im se spuštala, voda koja je tekla iz kamenja, itd., ipak su odbijali ono što nije godilo njihovim nefsovima.

"i kada smo od vas zavjet uzeli i brdo iznad vas podigli: 'Svojski prihvatite ono što smo vam dali i neka vam je na umu ono što je u Knjizi, da biste se kazne sačuvali!' –
vi ste poslije toga odustali... "
ili,

I kada smo od sinova Israilovih zavjet uzeli da ćete se jedino Allahu klanjati, i roditeljima, i bližnjima, i siročadi, i siromasima dobročinstvo činiti, a ljudima lijepe riječi govoriti i molitvu obavljati i zekat davati, vi ste se poslije, izuzev vas malo, izopačili i zavjet iznevjerili;

i kada smo od vas zavjet uzeli da krv jedni drugima nećete proljevati i da jedni druge iz zemlje vaše nećete izgoniti – vi priznajete da je tako i svjedoci ste –
vi ipak jedni druge ubijate, a pojedine od vas iz zavičaja njihova izgonite – pomažući jedan drugom protiv njih, čineći i grijeh i nasilje; a ako vam kao sužnji dođu, vi ih otkupljujete...

Dakle, mole da im se pošalje poslanik jer znaju da bez njega neće moći ostvariti ono što hoće, a to je Allahova naklonost i izgradnja hrama, i onda im dolazi poslanik i oni ga odbijaju jer nije onakav kakvog oni žele.
Ako je to islam(pokoravanje Allahu), onda su i oni muslimani(oni koji se pokoravaju)

I kada smo od vas vaš zavjet primili, i brdo iznad vas podigli: 'Ozbiljno prihvatite ono što vam dajemo i budite poslušni!' – oni su odgovorili: 'Čujemo, ali poslušati nećemo!'

I onda se dešava nešto po meni strašno a to je ban.
Budući da je Muhammed, s.a.v.s posljednji poslanik, gubi se mogućnost za ono što hoće kao narod.
Šansa za uspjeh pojedinaca ili grupa-da, ali ne kao naroda.

"Neka vam mjesto na kojem je stajao Ibrahim bude prostor iza koga ćete molitvu obavljati!"

Taj ban je potvrđen ajetima o okretanju kible.

Neki ljudi kratke pameti reći će: 'Šta ih je odvratilo od kible njihove prema kojoj su se okretali?' Reci: 'Allahov je i istok i zapad; On ukazuje na Pravi put onome kome On hoće.'

Dakle, ukazano je na pravi put kojeg treba slijediti. Ostalo je zabluda. Okretanjem kible, ukazano je na istinu.

"okreni zato lice svoje prema Časnome hramu! I ma gdje bili, okrenite lica svoja na tu stranu"

Šta se dešava dalje? Što se mene tiče, kao da im je rečeno, hoćete obnovu hrama i vlast ali onako kako vi želite - ok, nikakav problem, samo što to nije pravi put...
I onda im je otkrivena tajna, dat ajet u kojem se kaže kako će to ostvariti...
Ve haramun ala karjetin...
Haram iliti zabranjeno je da se stanovnici grada vrate u njega sve dok se ne puste jedžudž i medžudž...

U suri kehf koja je po meni sura otkrića, rečeno je ko su ta dva naroda.
Zul karnejn iliti po jevrejski Kir veliki, čovjek kojeg čak nazivaju pomazanikom iako nije jevrej je na svom trećem putovanju na prostoru bivšeg sovjetskog saveza i današnje kine na molbu jednog naroda napravio branu između tog naroda i jedžudža i medžudža.
Napravio ju je jer su ti narodi pravili nered...

I onda san poslanika Muhammeda, s.a.v.s u kojem je sanjao da je ta čuvena brana otvorena...

Ono što je krajnje zanimljivo jeste to da su neka plemena s tog prostora primila judaizam. Nevjerovatno ali istinito.
Mislim da upravo tu treba tražiti jedžudž i medžudž, povratak jevreja u jerusalem i izgradnju trećeg hrama.
User avatar
Irsar
Posts: 1604
Joined: 10/03/2017 16:49

#36 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by Irsar »

sekerbay wrote:
Irsar wrote:Ne znam o čemu govoriš ovdje.
Vidim ja da ti ne znaš.
Nifak mora u džehenem. I onda napišeš da vidiš neko licemjerje, umjesto da upitaš da ti se pojasni to što očigledno nisi shvatio.
Licemjerje ima više značenja, ne koristi se samo za svrhe "etiketiranja" nekoga munafikom. U mom slučaju, smatram da je licemjerno se pozivati s jedne strane na ulemu, a s druge strane odbacivati tu istu ulemu kao neku vrstu nebitnog faktora. I tako sam i rekao i mislio. A ne u smislu kako si ti protumačio. Možda onda da ti upitaš da ti se pojasni.

Dodatno, za svaki slučaj, morat ćeš mi oprostiti što ne vodim dokument sa listom forumaša i njihovih religijskih pripadnosti i što shodno tome kada pročitam nešto sporno na to tako i ukažem, neovisno o tome ko je navodno vjernik ili nevjernik, Musliman ili nemusliman i td. Za primjer ovaj forum (mada realno i mnogi drugi) je pun ljudi koji bi da sjede na dvije stolice, pa tako imamo i "reformatore" koji bi da unište Islam kakav je postojao 1000 godina u ime neke grandiozne nikad viđene "reformacije u duhu prave istine".

Također, bio sam propustio tvoj odgovor gdje si rekao da su i hadisi o dedžalu u Buharijevom Sahihu također nevjerodostojni... realno ne znam ni za koga od uleme koja tako nešto tvrdi, bar ne sunijske uleme. No stavimo to po stranu. Kur'an sadrži daleko "problematičnije" tvrdnje nego i jedan hadis u Buharijevom Sahihu, pa bi me živo zanimalo kako bi prihvatio istinitost tih ajeta vodeći se istom logikom kojom odbacuješ istinitost ovih hadisa. Za tu svrhu bih trebao otvoriti temu, možda ubrzo.
Irsar wrote:Pretjeruješ
Vidjeti ćemo. Kad budeš pred Allahom, upitaj je li kod mene bilo munafikluka.
Uglavnom, znaš kako se ravna na sudnjem danu.
Sretno.
Da da, nastavi.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#37 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

Na političkoj temi o Iraku pročitah zanimljivu vijest o sušenju eufrata i tigrisa i naumpade mi nešto vezano za ovu temu.
Mi, insani, volimo da sjedimo skrštenih ruku i čekamo da se obistine neka predskazanja.
Uglavnom, kako kršćani i jevreji, tako i muslimani imaju predaje koje govore o tome.
Uglavnom, crni scenario za jedne, a procvat za druge, zavisno iz kojeg ugla gledaš.
Sve u svemu, čeka se krv. Puno krvi. i trljaju se ruke. Spremni smo da uništimo narod(e)!!!
Dakle, doći će jedan insan koji će voditi svoj narod i u krvi stvoriti državu i to onakvu kakvu oni žele.
Onda će vladati i moliti se u hramu kojeg će taj narod napraviti.
Muslimani opet čekaju insana koji će masakrirati arape, perzijance, kršćane i jevreje.
Upitno je odakle će on vladati. Neki kažu opet iz jerusalema.
Kad pročitaš ta bolesna očekivanja, ne preostaje mi ništa drugo nego da citiram dio ajeta
"Zar će Ti namjesnik biti onaj koji će na njoj nered činiti i krv proljevati?"
I svaki dan mogu napisati ogroman post koji možeš završiti pitanjem iz ovog ajeta.

Zar Allah ne naređuje suprotno?

No, vratimo se hramu i predznacima njegove gradnje.
Jedan od predznaka gradnje tog hrama je i gore pomenuto sušenje rijeka.
Inače, neki jevreji i određene kršćanske grupe taj isti eufrat smatraju sjevernom granicom velikog izraela.

Čak i stranice na njemačkom jeziku govore o sušenju eufrata.
https://endzeit-reporter.org/2014/05/25 ... g-teil-97/

Uglavnom, njegovo sušenje je predznak dolaska mesije, gradnje hrama, kao i dolaska nekih vladara sa istoka koji će se pridružiti antikristu i koji će se boriti protiv samog krista po kršćanskom, ili mesije po jevrejskom proročanstvu.
Dva naziva, isto značenje.
Što se tiče vladara sa istoka, tu ovi prepoznaju rusiju, iran, kinu i dr.
Protiv njih će se boriti Isus po kršćanskom ili mesija po jevrejskom vjerovanju.

Što se tiče islama, ima tih predaja koje govore o eufratu.
Između ostalih i ona u kojoj se kaže da će se povlačenjem eufrata otkriti neko veliko blago za koje će se voditi borbe.

No, vratimo se u sadašnjicu i naučno objašnjenje za presušivanje tih rijeka.
Tri su razloga za sušenje i jednako su važni.
Prvi je što recimo iran ili turska prave barijere na pritokama tih rijeka otežavajući napajanje istih.

Drugi razlog su velike brane koje gradi turska.
Koristi od brana su ogromne i dijele se na ekonomske i političke.
Prva je poznata. Što se tiče političke koristi, ista se ogleda u tome što su brane bič u turskim rukama kojima turska bičuje siriju i irak.
Instrument moći, reklo bi se.

Treći ali nikako manje važan razlog je enormno crpljenje podzemnih rezervoara slatke vode koji ponajviše napajaju eufrat i tigris.

Suma sumarum, sjedenje na minderima i glupo, nekontrolisano trošenje resursa dovodi do sušenja ovih rijeka.
Umjesto da se lova trošila na obrazovanje mladih tj školovanje naučnika koji bi našli načina da rastućem br stanovnika prilagode privredu(deslanizacija mora, novi načini navodnjavanja, ozelenjivanje pustinje, ili neš deseto), oni "mudro" odlučuju da te pare troše negdje drugdje.
I sad, umjesto da im eksplozija populacije bude blagoslov koji bi napravio državu jaku kao amerika, za njih je patnja.

I onda se čeka da se ostvare predaje :)
Pa neka im je sa srećom.
I ono što uvijek treba ponavljati: kad hoće, ljudi će naći i mesiju, i mehdija, i izgraditi hram.
A bome su se istrenirali u proljevanju krvi.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#38 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by breuer »

eh moj ti, jevreji su izmislili sve te gluposti, pa su ih se prvi imali priliku i riješiti, nemaju oni pametnija posla nego baviti se gradnjom hrama na Gorici :-)

:izet:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#39 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by arzuhal »

sekerbay wrote:Nešto mi naumpade...
Da imam vlast, dozvolio bih jevrejima da izgrade hram na mjestu one kupole.
Mislim da bi to bilo pravedno, a pravda je najbliža bogobojaznosti.
Koliko znam, kod Allaha nema onoga na čemu, navedimo to kao primjer, srpska mainstream politička misao kroz povijest vječito nanosi bol, patnju i stradanje svim svojim komšijama pa i sebi: historijsko pravo, i pozivanje na njega pri donošenju vitalnih političkih odluka (i svega što uz to ide)... Dakle to što je tu bio Hram kojeg je, uz Božiju pomoć, izgradio Solomon, pa ga je sam Bog dao i uništiti kako je obećao ukoliko se ne bude postupalo po Njegovim zapovjestima i vjeri u Njega, to ne daje nikakva prava danas, u izmjenjenim okolnostima u odnosu na one kada se gradio i postojao Hram...Da su muslimani uništili Hram, pa na njegovom mjestu napravili džamiju, onda bismo mogli pričati o tome makar se to desilo nekada u povijesti, ali nisu, davno prije je bio razoren nego što su oni došli...
O ovome govorim hipotetički, dakle pod uvjetom kada bi ti imao moć i vlast (koju spominjeeš) a kakvu ima, recimo, jedan današnji Izrael pa može sebi dopustiti sve vrste nepravdi i cinizma prema Palestincima, da im otima zemlju, proširuje svoja naselja, drži ih pod okupacijom i u okruženju, itd. I još hoće da izgradi Hram, uništavajući svetinje drugih.

Historija i pozivanje na nju - dakle pozivanje na "historijska prava" koja su iznad prava naroda, a pitanje rekonstrukcije prvobitnog Hrama je jedno od takvih - jedan je od najvećih razloga i povoda besprizorno velikog stradavanja ljudi i uništavanja cijelih naroda, kultura i civilizacija, a u zadnjih 100-200 godina koje su nam donijele najveće ratove (dva svjetska) i nemjerljive brojeve žrtava kojekakvi historičari u službama zvaničnih politika uz svakakva historičarska tumačenja i objašnjenja, pripremali su i opravdavali razne političke i vojne odluke koje su gurnule u smrt milione ljudi i dunjaluk zavile u crno, uz sva objašnjenja, tumačanje i materijalne dokaze kako ti i ti imaju ta i ta "historijska prava" na te i te teritorije...I danas, kada upališ tv i gledaš neki politički talk-show na prostoru ex-Yu, najveću mržnju među ljudima, podlogu za nove sukobe i ulje na vatru sipaju politički angažovani historičari, istoričari, povjesničari. Pogotovo na srpskim medijima (čija je Bosna, čija je Hercegovina, čije je Kosovo, čije je...;čiji su Kotromanići, čiji su Kosače...).

Međutim, ima primjera koji nisu stvar tek ispraznog i na sve načine zloupotrebljivanog "historijskog prava" a koji bi mogli ispuniti princip i pravednosti i čestitosti, koji bi iznad svega istakli jedan kur'anski princip, a mogli bi imati i nevjerovatno osvježavajući civilizacijski učinak na cijeli dunjaluk i možda podstaknuti na nešto dobro u svijetu, a to je, naprimjer, vraćanje Aja Sofije carigradskoj patrijaršiji. To je ono što muslimani mogu učiniti, imaju toliko i takvu moć, niko ih ne sprečava u tome, a najvažnije je (ili jedino važno!): Allah, 'azze ve dželle, ih u tome ne sprečava.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#40 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

da, aja sofija.
To je nepravda od strane muslimana i istu treba ispraviti.
Što se tiče ostalog, mogu iznijeti mišljenje koje će biti odgovor.

Zar će ti halifa biti onaj koji će nered činiti i krv proljevati...
Subhanallah, ovo je ajet o kojem bih mogao danima držati dresove bez bojazni da će nestati "materijala"
Nevjerovatna je količina neke negativne energije koju posjedujemo a koju smo haman naslijedili od kabila koji je ubio svog brata.
Budući da vjere zabranjuju to što većina radi, pribjegli su mijenjanju svetih knjiga kako bi, između ostalog, opravdali to što rade.
Budući da se kur'an ne može izmijeniti, bilo je potrebno fabricirati predaje ili čupati ajete iz konteksta.

Budući da u poslaniku imamo divan, najbolji uzor, potrebno je istražiti najvjerodostojnije predaje koje govore o njegovom ahlaku kako bismo slijedili taj primjer.
Kad ih izučimo, ostajemo zabezeknuti.
Nevjerovatan ahlak. Rekli bismo da se radi o dobitniku barem 10 nobelovih nagrada za mir, a ne insanu koji je živio u vrijeme terora, nereda i nevjerovatnih represalija.

Najbolji, najponizniji, najdarežljiviji, najširokogrudniji, i još bezbroj superlativa kojim ga možemo kititi.
Bio je takav da je nazvan poslanikom milosti jer je i poslat kao milost.
Ovde ja tu milost ne tumačim tako da ćeš ući u dženet slijedeći ga, nego to plus milost u djelima.

Allah je oduvijek milostiv i opraštao je, ali mislim da je još jedna, dodatna milost spuštena na svijet nakon slanja tog poslanika.
Čak nas je podučio kako da dovimo, pa u suri bekara nalazimo ajet u kojem nas uči i između ostalog kaže:
"Gospodaru naš, ne tovari na nas breme kao što si ga tovario na one prije nas!"
Moje mišljenje, a Allah zna najbolje, jeste da je to spušteno zbog poslanika.
Mali primjer iz kur'ana.
U suri junuz nalazimo dovu koju upućuje veliki poslanik, musa, a.s.
I Musa reče: 'Gospodaru naš! Ti si dao faraonu i glavešinama njegovim bogatstva da u raskoši žive na ovome svijetu, pa oni, Gospodaru naš, zavode s puta Tvoga! Gospodaru naš, uništi bogatstva njihova i zapečati srca njihova, pa neka ne vjeruju dok ne dožive patnju nesnosnu!'

Pravedno, reći će mnogi.
Isto tako, dova drugog velikog poslanika iliti poslanika odluke koju nalazimo u suri nazvanoj po njemu samome.
Nuh reče: 'Gospodaru moj, oni mene ne slušaju i povode se za onima čija bogatstva i djeca samo njihovu propast uvećavaju i spletke velike snuju
i govore: 'Nikako božanstva svoja ne ostavljajte, i nikako ni Vedda, ni Suvaa, a ni Jegusa, ni Jeuka, ni Jesra ne napuštajte!',
a već su mnoge u zabludu doveli, pa Ti njima, inadžijama, samo propast povećaj!'
I oni su zbog grijehova svojih potopljeni i u vatru će biti uvedeni i nikoga sebi, osim Allaha, kao pomagača neće naći.
I Nuh reče: 'Gospodaru moj, ne ostavi na Zemlji nijednog nevjernika,
jer, ako ih ostaviš, oni će robove Tvoje u zabludu zavoditi i samo će grješnika i nevjernika rađati!

Dakle, radi se o dovama dvojice velikih poslanika.
Pa da vidimo kako je to izgledalo kod Mustafe, Allahov salavat i selam neka je na njemu i da mu Allah poveća stepene i kao poklon od mene upiše sva moja dobra djela a da ja počnem od nule. Amin.

Kada su proganjali i mučili njega i njegove ashabe, kada je zbog represalija podlegla njegova voljena supruga i voljeni amidža, kada su ga u najtežim momentima izdavali, kad je gledao ljude znajući da će isti gledati da zatru njegovu porodicu, on im je opraštao i molio za njih.
Kad čuveni ashab ustane i kaže, svjedočim da su oni Allahovi neprijatelji sada i u danu kad ustanu svjedoci(sudnji dan), poslanik im je ipak oprostio i pustio ih. Ne samo to, nego ih je ostavio na pozicijama iako je imao moć da ih zatre.

Isto, čuvena predaja u kojoj se kaže da ga je veliki omer, r.a. odvraćao od klanjanja dzenaze muckom neprijatelju, izdajniku i munafiku, a poslanik odstranjuje omera i klanja mu dzenazu.
Čak kada mu Allah lično zabranjuje da moli za munafike, on gleda ima li neka rupica u zabrani gdje bi mogao provući dovu.

"I nijednom od njih, kad umre, nemoj molitvu obaviti, niti sahrani njegovoj prisustvovati"

"Molio ti oprosta za njih ili ne molio, molio čak i sedamdeset puta, Allah im neće oprostiti"

Kada je došao ovaj ajet da poslanikova molitva neće koristiti munaficima, on je rekao da će moliti 70 puta.
Ovo 70 u arapskom je uzrečica i ima značenje kao kad mi kažemo 100 puta. Dakle, mnogo puta.

Zato, barem mi muslimani, ugledajmo se u poslanika i ovu zemlju ćemo učiniti ljepšim mjestom.

Par velikana poput tolstoja, nehrua, von bizmarka i dr. o poslaniku:
Nema nikakve sumnje u to da je Vjerovjesnik Muhammed jedan od najvećih reformatora čovječanstva. Pripada mu najveća slava jer je on čovječanstvo uputio istinskom svjetlu, pravdi i miru, jer je spriječio prolivanje nedužne ljudske krvi i tako otvorio put ka napretku i civilizaciji. Ovo veliko djelo nije mogao izvesti niko drugi do čovjek koji je imao nadnaravnu snagu, čovjek koji je dostojan svakog poštovanja, divljenja i pažnje.

Moral Vjerovjesnika islama prevazilazio je sve granice i mi ga smatramo uzorom za svakog reformatora koji bi želio da se svijet kreće prema istinskome miru!

Muhammede, žao mi je što nisam bio tvoj savremenik.

Proučavao sam ga, tog izvanrednog čovjeka, i po mom mišljenju, Muhammed bi se morao nazvati spasiteljem čovječanstva.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#41 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by arzuhal »

Ako sam te dobro razumio, isticanjem milosti kao najupečatljivije karakteristike poslanika Muhameda, alejhi salatu ve selam, koja je potvrđena i Kur'anom i njegovim sunnetom, ti nastojiš da dadneš odgovor po pitanju prava Jevreja da obnove Hram, te da bi muslimani, a među njima Palestinci najprije, trebali biti milostivi prema tom i takvom jevrejskom zahtjevu ako žele da pokažu kako doista slijede i prihvataju Poslanika, alejhi-selam, odnosno da postupe milostivo i velikodušno prema takvim zahtjevima jer bi se to zasnivalo na slijeđenju Poslanika, alejhi-selam?
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#42 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

arzuhal wrote:Ako sam te dobro razumio
Nisi. Ne može to proći dokle god vlast drže oni koji progone i ubijaju muslimane.
Da je muslimanska, pravedna vlast, ispravno bi bilo da im se dozvoli da izgrade hram.
Dakle, ako dođe do rata između jevreja i muslimana, a do njega će najvjerovatnije doći, boriš se protiv vojske.
Nema progona ili onog "bacanja u more" kojeg neki prizivaju.
Tako ja shvatam vjeru.
User avatar
insomnia78
Posts: 61961
Joined: 03/04/2011 14:43

#43 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by insomnia78 »

Jes al kad bude stani pani i ono “evo jevreja dodji i ubij ga” sta onda?
User avatar
zagortenej
Posts: 3903
Joined: 22/04/2013 13:27
Location: Arš

#44 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by zagortenej »

insomnia78 wrote:Jes al kad bude stani pani i ono “evo jevreja dodji i ubij ga” sta onda?
Pa to je i Muhamed radio sa Jevrejima iz Medine, tako da je i to milost.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#45 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

zagortenej wrote:
insomnia78 wrote:Jes al kad bude stani pani i ono “evo jevreja dodji i ubij ga” sta onda?
Pa to je i Muhamed radio sa Jevrejima iz Medine, tako da je i to milost.
Ako ciljaš na tobožnje masovno ubijanje jevreja, onda lažeš. To se nikada nije desilo.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#46 mod-comment

Post by arzuhal »

zagortenej wrote:Pa to je i Muhamed radio sa Jevrejima iz Medine, tako da je i to milost.
Posljednje upozorenje za trolanje.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#47 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by arzuhal »

sekerbay wrote:
arzuhal wrote:Ako sam te dobro razumio
Nisi. Ne može to proći dokle god vlast drže oni koji progone i ubijaju muslimane.


E tamam tako. Morao sam jasno pitati, odnosno precizno formulisati svoje pitanje da vidim da li predlažeš budalaštinu (milost i milostiv stav prema zulumćarima) koja je i protivna islamu ili samo postavljaš neke činjenice vezane za Poslanika, alejhi-selam, i primjere njegovog ispoljavanja milosti koje bi muslimani trebali slijediti, ali ih postavljaš u pogrešnom, odnosno realno nepostojećem, nego tek zamišljenom kontekstu koji služi u svrhu rasprave ..
sekerbay wrote:Da je muslimanska, pravedna vlast, ispravno bi bilo da im se dozvoli da izgrade hram.
Dakle, ako dođe do rata između jevreja i muslimana, a do njega će najvjerovatnije doći, boriš se protiv vojske.
Nema progona ili onog "bacanja u more" kojeg neki prizivaju.
Tako ja shvatam vjeru.
Da je kojim slučajem u Kudsu/Jerusalimu na snazi muslimanska, pravedna vlast, kako kažeš, na osnovu čega temeljiš ispravnost dozvoljavanja da se gradi Hram (ako bi to uključivalo minimalno uklanjanje Kupole na Stijeni)? Da li na, kako sam već naveo, historijskom pravu jevrejskog naroda (na osnovu kojeg se cionisti inače pozivaju kada je u pitanju država Izrael), dakle na osnovu toga što je tu nekada bio Hram?

Dodatno, onako pitanje: smatraš li da je ideja o ponovnoj izgradnji Hrama, bez obzira na sve posljedice guranja takve ideje i zahtjeva, politički (cionistički) ili vjerski utemeljena?
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#48 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

arzuhal wrote:ali ih postavljaš u pogrešnom, odnosno realno nepostojećem, nego tek zamišljenom kontekstu koji služi u svrhu rasprave ..
Pa burazeru, nije utopija. Sve je do nas.
Stanje se može promijeniti u roku 48 h
Na svijetu imaš puno džemata, klanjaju, poste, itd.
Zašto nema Allahove pomoći za države?
Da, ima za pojedince i grupice, al nema za države.
Zato što se nismo pokorili jednoj strogoj naredbi.
Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!
Brato, ovo je stroga naredba.
A kod nas, podijeli se u sunije, šije, selefije i napadaj jedni druge.
Sutra da se ujedinimo, vidio bi silu koja bi nastala.
Tako mi Allaha, slabo da bi ko stisno da uvrijedi muslimana a kamoli da rade ko u palestini ili mijanmaru.
arzuhal wrote:Da je kojim slučajem u Kudsu/Jerusalimu na snazi muslimanska, pravedna vlast, kako kažeš, na osnovu čega temeljiš ispravnost dozvoljavanja da se gradi Hram (ako bi to uključivalo minimalno uklanjanje Kupole na Stijeni)?
Ispravnost dozvole gradnje hrama temeljim na kur'anu i hadisu.
Ima nešto što se zove analogija.
Znam da tebi to ne moram spominjat, al eto, nek se nađe zbog drugih čitalaca.
Kada si dobro proučio životopis božijeg poslanika pa znaš nešto o njegovom ponašanju prema sljedbenicima drugih vjera, čitao medinski ugovor i pismo dato monasima, pa u taj kontekst ubaciš samu važnost koju taj hram ima za tvoje štićenike tj jevreje, kao i to da su se tvoji dobri prethodnici jedno vrijeme okretali tom hramu, pa i to da su ga sagradila braća tvog poslanika, isto tako da je drugi najstariji mesdzid u kojem se veličao Allah subhane, onda ćeš im dozvoliti da ga izgrade.

Kupola na stijeni nije nešto vrijedno. Ne radi se o rušenju akse. Unutra imaš mali prostor u čijoj sredini nalaziš ograđenu stijenu.
Kada vidiš slike dzume iz kudsa, rijetko kad safovi dođu do kupole.

Drugo, radi se o kulturnoj ostavštini. Kad u obzir uzmemo jevrejsku preciznost i vjeru u svetost svakog kamenčića, vjerujem da bi ga napravili od istog kamena od kojeg je bio.
arzuhal wrote:smatraš li da je ideja o ponovnoj izgradnji Hrama, bez obzira na sve posljedice guranja takve ideje i zahtjeva, politički (cionistički) ili vjerski utemeljena?
I jedno i drugo.
Ja neću reći da je judaizam=cionizam, ali u samoj ideji življenja i odnosa prema drugima, razlike su u nijansama.
Reći ću da je problem u talmudu tj dostupnim dijelovima koje sam čitao, kojeg donekle razumijem i donekle opravdavam.
Jer nije šala kad ti kao monoteista budeš zarobljen od strane politeista i odveden u njihovu državu, njihov grad.
Kad vidiš tu, u tvojim očima propast, nemoral i sl., logično je da ćeš napisati knjigu kako bi spasio svoje ovčice da se ne asimiliraju.
Samo, što se mene tiče, morali su ga ograničiti na vrijeme provedeno u babilonu.

Sve u svemu, gradnja hrama - da, ali u islamskoj državi.
Budući da bi kao štićenike imao I tih par miliona jevreja, logično je da ćeš im dozvoliti da naprave za njih najvažnije.
Jer, gdje god da su bili, uvijek su plakali za jerusalemom i hramom. Dakle, ne za kaananom ili palestinom, jordanom, sirijom iliti šarmom, nego za jednim gradom i hramom.
Drugo, Islam nije tu da pokorava, vlada ljudima i nameće.
Islam je tu da da šansu i omogući slobodan izbor.
Dakle, jevreji komotno mogu živjeti kako hoće i čak suditi svojim zakonima. Dokle god ne ustanu protiv islamske države, oni su zaštićeni građani koji uživaju sve slobode i prava.
breuer
Posts: 7205
Joined: 06/07/2009 15:44

#49 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by breuer »

neka hvala

nek ostane Kupola na stijeni i Izraelska država, da taj nesretni dio svijeta vidi barem malo svjetla...
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#50 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva

Post by sekerbay »

arzuhal wrote:bez obzira na sve posljedice guranja takve ideje i zahtjeva
Nego, koje su to moguće posljedice?
Post Reply