Šta činiš sa ajetima koji su kontradiktorni? I imaš li nekog od uleme konkretno na koga misliš? Koji načini pomirenja kontradikcija su probani prije nego se došlo do zaključka da ih je "nemoguće pomiriti"?sekerbay wrote:Sad, budući da su hadisi o dedžalu kontradiktorni tj oponiraju jedan drugom, i nemoguće ih je pomiriti, lično slijedim ulemu koja ih odbacuje.
Na osnovu ovoga što si naveo, a dosta mi je tih hadisa ipak poznato izgleda, ja mogu izvući sljedeće nekontradiktorne i osnovne zaključke:U nekim predajama je ćorav u desno a u nekim u lijevo oko. Treći opet kažu da je u jedno ćorav a da i drugo nije nekog kvaliteta jer je eto zamućeno i ispupceno
Dalje, jedni kažu da će se pojaviti u horasanu, drugi opet da će to biti u šamu.
Jedni kažu da je zatočen na nekom ostrvu u arapskom moru, drugi na nekom dalekom ostrvu do kojeg se dolazi putujući mjesec dana, treći opet da je u pitanju samostan u horasanu
Jedni kažu da je ogroman, drugi da je srednji ili oniži.
I onda, šlag na tortu je priča o jevrejskom dječaku iz medine, ibn sajadu
Neuzubillah, zamišljam sliku po slovu hadisa kako se onaj koji je obaviješten o svemu i svačemu šunja od palme do palme ne bi li razotkrio nekog dječaka, a odabrani ashabi se kunu da je dječak niko drugi do dedžal
Čovjek koji je odgovarao na pitanja ljudi o onome za što su mislili da je tajna, čovjek kojega je dzibrili obavještavao o svemu i svačemu...
Taj hadis je baš ono, bože sačuvaj.
Trebam provjeriti lanac prenosilaca. Ne bi me čudilo da u istom nađem volta diznija
I onda ono opipljivo tj neš što se može provjeriti
Kaže, dedžal će se popeti na uhud i posmatrati medinu.
Ko je bio na uhudu, zna o čemu pričam.
Izgleda da onaj koji je skonto tu priču nije razmišljo o tome da će na svijetu biti milijarde muslimana i da će većina poželjeti da ponese suvenir sa uhuda
Trenutno se radi o brdešcetu, a u doglednoj budućnosti će nestati.
- Dedžal postoji, postojao je ili će postojati;
- Slijep u jedno oko, ili generalno lošeg vida (ovo, naravno, može biti i u prenesenom značenju, npr. da je slijep za sve nematerijalno i vidi isključivo materijalno, što je ujedno i moj stav i kako ja shvatam Dedžala);
- Sakriven/zatočen od ljudi većinu vremena, ali nikada niko sa sigurnošću ne zna da li je baš u tom trenutku sakriven/zatočen ili nije;
- Njegova veličina je u prenesenom značenju, možda u ovisnosti od vremena u kojem se oslobodi, možda aludira na veličinu njegovog zla;
- To što Uhuda sada možda nema ne znači da ga opet neće biti.
I tako dalje.
Što se tiče priče o dječaku, poznata mi je. Hadisi koji o istoj govore su: 1354, 1355, 2638, 3055, 3056, 3057, 6172-6175, 6618. Ne vidim šta je sporno ovdje, u hadisima nije naveden razlog što je Muhammed a.s. htio da čuje nešto od tog dječaka, ali ga je on zanimao iz nekog razloga; razgovori koji su imali, pak, jesu bili zanimljivi, dječak definitivno nije bio poput većine vršnjaka.
Najviše me zanimaju tvoji odgovori na gore postavljena tri pitanja. Dalje mogu uzeti u obzir, za primjer, jednu od kontradikcija i pomiriti ih. Tu ćemo vidjeti šta je zaista sporno u ovim hadisima, jer kontradikcije na površini to ne mogu biti jer ih u vjeri uvijek nužno ima.