Ne kontam šta je na prvoj slici?JVC wrote:Niko kao braca Palestinci samo ostro i nema uzmaka Kukaju i dizu frku u vezi stvari za koje oni smatraju da imaju "povijesno pravo", a kada je u pitanju neko drugi onda udaraj novi beton i zapisaj teritoriju.
Moje misljenje je da je Izrael jedina zemlja na Bliskom istoku koja se smatra liberalnom demokracijom.
Since the 19th century, however, Protestants have venerated this rock, and the adjacent Garden Tomb, as the real site of the crucifixion, in large part due to its remarkable resemblance to a skull:
Six months ago, Jerusalem's Islamic Waqf, the trust that controls the city's Islamic holy sites, erected two signs on top of the Golgotha rock, part of its expansion of a two century-old Islamic cemetery.
The first sign reads: Cemetery For The Islamic Mujahideen
The second reads: There Is No God But Allah, And Muhammed Is His Messenger
Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Moderator: Bloo
- Humljanin
- Posts: 2491
- Joined: 07/10/2017 00:10
#126 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
- JVC
- Posts: 921
- Joined: 12/05/2017 11:30
#127 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Golgota (lubanja) mjesto raspeca Krista.Humljanin wrote: Ne kontam šta je na prvoj slici?
- Humljanin
- Posts: 2491
- Joined: 07/10/2017 00:10
#128 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Onda se ovi natpisi nalaze na Golgoti? Ne mogu povezati ove slike, pa sam gledao šta je specifično na onoj prvoj.JVC wrote:Golgota (lubanja) mjesto raspeca Krista.Humljanin wrote: Ne kontam šta je na prvoj slici?
- SamoVasGledam
- Posts: 1475
- Joined: 24/05/2016 16:41
#129 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Niti je Isus Mesija (jer nije ni jedno mesijansko proročanstvo ispunio), niti su ga Jevreji ubili ili su hteli da ga ubiju.Irsar wrote:Mesije nema niti će biti (kao čovjeka) jer su pravog Mesiju (aka Isaa) probali ubiti kao što su i prije poslanike ubijali
Ubili su ga Rimljani upravo zato što su ga neki Jevreji smatrali Mesijom koji će ih osloboditi od Rima i što je imao pokret koji je jačao, doduše ne preterano brzo, ali dovoljno ih je bilo da započnu neki belaj pa da im se ostali pridruže u pobuni.
Nema razloga da Jevreji ubiju Isusa ako je postojala šansa da on bude taj koji će ih osloboditi i odvesti ka svetloj budućnosti. Zašto rizikovati?
Čak ni iz kur'anske perspektive ne postoji razlog da Jevreji ubiju Isusa, jer i tamo piše da je Isus vraćao vid slepima, da je oživljavao mrtve i šta sve ne.
Ko bi normalan želeo da ubije čoveka koji ima moć oživljavanja? Ja bih takvog čoveka pratio i slušao bez pogovora.
U Hrišćanstvu barem postoji neko objašnjenje - Jevreji su ga ubili, jer se izjednačavo sa Bogom, ali za Islam ne znam.
Naravno sve to pod uslovom da je Isus pre svega i postojao, jer ne postoje primarni izvori o njegovom postojanju. Jedini sekundarni izvori o Isusu su nekoliko Pavlovih poslanica za koje se smatra da su autentične pošto je Pavle poznavao one koji su poznavali Isusa, mada i sam Pavle ne nudi mnogo informacija o životu Isusa već ga pre svega stavlja u kontekstu duhovnosti i o njegovom značaju za veru.
A Isus nije bio ni prvi ni poslednji Jevrejin koji je bio smatran za Mesiju. Jedina razlika između njega i ostalih je što se njegovo ime primilo kod nejevreja koji su ga popularizovali i nastavili širiti njegov kult na ostale narode.
Da toga nije bilo pitanje je koliko bi mi danas pričali o Isusu ako bi uopšte i imali o čemu da pričamo.
- King Theoden
- Posts: 14454
- Joined: 21/11/2018 13:15
#130 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Kur'an:
i zbog riječi njihovih: 'Mi(jevreji) smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika!'
i zbog riječi njihovih: 'Mi(jevreji) smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika!'
- SamoVasGledam
- Posts: 1475
- Joined: 24/05/2016 16:41
#131 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
A zašto su ga ubili ili zašto su želeli da ga ubiju?
Zašto su ga zvali Allahovim poslanikom?
Zašto su ga zvali Allahovim poslanikom?
- King Theoden
- Posts: 14454
- Joined: 21/11/2018 13:15
#132 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
ve nezelna alejkel kitabe tibjanel-likuli šej'i...
"Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve... "
Jerusalem i hram u kur'anu.
Interesantno je da se grad jerusalem poimenično ne spominje u kur'anu.
Istina da se spominje zemlja za koju su učenjaci saglasni da se radi o šamu.
Recimo u suri enbija.
A Sulejmanu vjetar jaki poslušnim učinismo – po zapovijedi njegovoj je puhao prema zemlji koju smo blagoslovili;
Ili
i spasismo i njega i Luta u zemlju koju smo za ljude blagoslovili.
Dakle, ucenjaci kažu da se ovdje govori o šamu.
Za razliku od njega, hram o kojem pričamo je spomenut na više mijesta.
Primjeri:
I Gospodar njezin primi je lijepo i učini da uzraste lijepo, i da se o njoj brine Zekerijja. Kad god bi joj Zekerijja u hram ušao, kod nje bi hrane našao. 'Odakle ti ovo, o Merjema?' – on bi upitao, a ona bi odgovorila: 'Od Allaha, Allah onoga koga hoće opskrbljuje bez muke.'
I dok se on u hramu stojeći molio, meleki ga zovnuše: 'Allah ti javlja radosnu vijest: rodiće ti se Jahja, koji će u Allahovu knjigu vjerovati, i koji će prvak biti, i čedan, i vjerovjesnik, potomak onih dobrih.'
Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog u Hram daleki, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. – On, uistinu, sve čuje i sve vidi.
Također se spominje i u lošem kontekstu. Recimo u suri israa.
I Mi smo u Knjizi objavili sinovima Israilovim: 'Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati.
I kad dođe vrijeme prve od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti.
Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinićemo vas brojnijim. Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. – A kad dođe vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Hram, kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.
I Gospodar vaš će vam se opet smilovati; ako vi ponovo započnete, započećemo i Mi. A Džehennem smo za nevjernike tamnicom učinili.
Prve dvije prijetnje su manje-više poznate i ne bih o njima. Ovo treće tj milost koja se spominje jeste dolazak muhammeda, s.a.v.s
Odbacivanjem njega, vrata milosti su zatvorena. OK, ne za pojedince, nego za njih kao narod.
To je zapečaćeno okretanjem kible iz jerusalima ka mekki.
I onda dolazi ajet čijeg se tumačenja prepao jedan naš dobar poznavalac vjere, jedan poznati islamski učenjak, jer takvo tumačenje tog ajeta nagovještava blizinu smaka svijeta.
Ajet je u suri enbija, i ja mislim da se u njemu prepoznaje jerusalem.
Ve haramun ala karjetin ehleknaha enehum la jerdziun
Hata iza futihat je'dzudzu ve me'dzudzu...
Haram/zabrana povratka(stanovnicima) u grad kojeg smo uništili
Dok se ne puste/ne budu pušteni je'dzudz i me'dzudz.
Dakle, tada se mogu vratiti.
"Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve... "
Jerusalem i hram u kur'anu.
Interesantno je da se grad jerusalem poimenično ne spominje u kur'anu.
Istina da se spominje zemlja za koju su učenjaci saglasni da se radi o šamu.
Recimo u suri enbija.
A Sulejmanu vjetar jaki poslušnim učinismo – po zapovijedi njegovoj je puhao prema zemlji koju smo blagoslovili;
Ili
i spasismo i njega i Luta u zemlju koju smo za ljude blagoslovili.
Dakle, ucenjaci kažu da se ovdje govori o šamu.
Za razliku od njega, hram o kojem pričamo je spomenut na više mijesta.
Primjeri:
I Gospodar njezin primi je lijepo i učini da uzraste lijepo, i da se o njoj brine Zekerijja. Kad god bi joj Zekerijja u hram ušao, kod nje bi hrane našao. 'Odakle ti ovo, o Merjema?' – on bi upitao, a ona bi odgovorila: 'Od Allaha, Allah onoga koga hoće opskrbljuje bez muke.'
I dok se on u hramu stojeći molio, meleki ga zovnuše: 'Allah ti javlja radosnu vijest: rodiće ti se Jahja, koji će u Allahovu knjigu vjerovati, i koji će prvak biti, i čedan, i vjerovjesnik, potomak onih dobrih.'
Hvaljen neka je Onaj koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog u Hram daleki, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali. – On, uistinu, sve čuje i sve vidi.
Također se spominje i u lošem kontekstu. Recimo u suri israa.
I Mi smo u Knjizi objavili sinovima Israilovim: 'Vi ćete doista dva puta nered na Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati.
I kad dođe vrijeme prve od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti.
Zatim ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i učinićemo vas brojnijim. Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. – A kad dođe vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih da na licima vašim tugu i jad ostave i da u Hram, kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do temelja poruše.
I Gospodar vaš će vam se opet smilovati; ako vi ponovo započnete, započećemo i Mi. A Džehennem smo za nevjernike tamnicom učinili.
Prve dvije prijetnje su manje-više poznate i ne bih o njima. Ovo treće tj milost koja se spominje jeste dolazak muhammeda, s.a.v.s
Odbacivanjem njega, vrata milosti su zatvorena. OK, ne za pojedince, nego za njih kao narod.
To je zapečaćeno okretanjem kible iz jerusalima ka mekki.
I onda dolazi ajet čijeg se tumačenja prepao jedan naš dobar poznavalac vjere, jedan poznati islamski učenjak, jer takvo tumačenje tog ajeta nagovještava blizinu smaka svijeta.
Ajet je u suri enbija, i ja mislim da se u njemu prepoznaje jerusalem.
Ve haramun ala karjetin ehleknaha enehum la jerdziun
Hata iza futihat je'dzudzu ve me'dzudzu...
Haram/zabrana povratka(stanovnicima) u grad kojeg smo uništili
Dok se ne puste/ne budu pušteni je'dzudz i me'dzudz.
Dakle, tada se mogu vratiti.
- King Theoden
- Posts: 14454
- Joined: 21/11/2018 13:15
#133 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Da upitamo kur'an?SamoVasGledam wrote:A zašto su ga ubili ili zašto su želeli da ga ubiju?
Zašto su ga zvali Allahovim poslanikom?
Mi smo od sinova Israilovih zavjet uzeli i poslanike im slali. Kad god bi im koji poslanik donio ono što nije godilo dušama njihovim, jedne su u laž utjerivali, a druge ubijali.
ili:
I Mi smo Musau Knjigu dali i poslije njega smo jednog za drugim poslanike slali, a Isau, sinu Merjeminu, očigledne dokaze dali i Džibrilom ga pomogli. I kad god vam je koji poslanik donio ono što nije godilo dušama vašim, vi ste se oholili, pa ste jedne u laž utjerivali, a druge ubijali.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#134 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Ma ja, "nema razloga", osim, je li, "omanje" činjenice da je Isus jevrejima rekao "sikter, niste posebni niti odabrani (više)". Kad tako "degradiraš" čitav narod koji se smatrao superiornim ostalima, onda si persona non grata u najboljem slučaju. Jevreji tada su orkestrirali... pokušaj ubistva Isaa, odnosno ako smatraš Kršćanstvo relevantnijim orkestrirali su njegovo ubistvo. To što su drugi izvršili čin ne mijenja ko je sve isplanirao i pokrenuo na prvom mjestu.SamoVasGledam wrote:Niti je Isus Mesija (jer nije ni jedno mesijansko proročanstvo ispunio), niti su ga Jevreji ubili ili su hteli da ga ubiju.Irsar wrote:Mesije nema niti će biti (kao čovjeka) jer su pravog Mesiju (aka Isaa) probali ubiti kao što su i prije poslanike ubijali
Ubili su ga Rimljani upravo zato što su ga neki Jevreji smatrali Mesijom koji će ih osloboditi od Rima i što je imao pokret koji je jačao, doduše ne preterano brzo, ali dovoljno ih je bilo da započnu neki belaj pa da im se ostali pridruže u pobuni.
Nema razloga da Jevreji ubiju Isusa ako je postojala šansa da on bude taj koji će ih osloboditi i odvesti ka svetloj budućnosti. Zašto rizikovati?
Neprijatelj je neprijatelj, makar činio čuda. I prije su poslanike ubijali, sigurno je među njima bilo "čudotvoraca", a da ne kažem da je bilo među njima onih koji su govorili očite istine, koje su naravno nekima smetale. Nekad je gore da kažeš neku osnovno istinu makar činio čuda na svakom koraku, čuda imaju rok trajanja, a istina je vječna, i ako se dopusti istini da bude "viđena" eto ti belaja.Čak ni iz kur'anske perspektive ne postoji razlog da Jevreji ubiju Isusa, jer i tamo piše da je Isus vraćao vid slepima, da je oživljavao mrtve i šta sve ne.
Ko bi normalan želeo da ubije čoveka koji ima moć oživljavanja? Ja bih takvog čoveka pratio i slušao bez pogovora.
U Hrišćanstvu barem postoji neko objašnjenje - Jevreji su ga ubili, jer se izjednačavo sa Bogom, ali za Islam ne znam.
- sadie_forever
- Posts: 6009
- Joined: 24/08/2014 21:34
#135 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Jevreji su bili navikli na eklsuzivno pravo da jedini imaju poruke od Boga,da su odabrani narod,i zaista jesu bili jer Allah u Kur´anu kaze da ih je uzdigao nad ostalim narodima,medjutim ta oholost Bogu nije mila.Isto tako ni njihova sklonost da Bozije zakone mimoilaze,recimo nisu postovali sabat itd
- SamoVasGledam
- Posts: 1475
- Joined: 24/05/2016 16:41
#136 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
To opet nije odgovor na pitanje - zašto?Dino34 wrote:Da upitamo kur'an?SamoVasGledam wrote:A zašto su ga ubili ili zašto su želeli da ga ubiju?
Zašto su ga zvali Allahovim poslanikom?
Mi smo od sinova Israilovih zavjet uzeli i poslanike im slali. Kad god bi im koji poslanik donio ono što nije godilo dušama njihovim, jedne su u laž utjerivali, a druge ubijali.
ili:
I Mi smo Musau Knjigu dali i poslije njega smo jednog za drugim poslanike slali, a Isau, sinu Merjeminu, očigledne dokaze dali i Džibrilom ga pomogli. I kad god vam je koji poslanik donio ono što nije godilo dušama vašim, vi ste se oholili, pa ste jedne u laž utjerivali, a druge ubijali.
Govorimo o narodu koji ima najdužu tradiciju monoteizma i proroka/poslanika.
Nije logično da oni kao takvi kidišu na poslanike koji pred njima oživljavaju mrtve ljude samo zato što im se ne sviđaju njihove reči.
- SamoVasGledam
- Posts: 1475
- Joined: 24/05/2016 16:41
#137 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Gde je i kada Isus to rekao? Zar ga je Bog poslao Jevrejima samo da bi im kazao da im je istekao rok trajanja? Čemu onda sva ta čuda, učenici i šta sve ne?Irsar wrote: Ma ja, "nema razloga", osim, je li, "omanje" činjenice da je Isus jevrejima rekao "sikter, niste posebni niti odabrani (više)". Kad tako "degradiraš" čitav narod koji se smatrao superiornim ostalima, onda si persona non grata u najboljem slučaju. Jevreji tada su orkestrirali... pokušaj ubistva Isaa, odnosno ako smatraš Kršćanstvo relevantnijim orkestrirali su njegovo ubistvo. To što su drugi izvršili čin ne mijenja ko je sve isplanirao i pokrenuo na prvom mjestu.
Ne verujem da su Jevreji i želeli da ga ubiju. Mislim da nisu ni obraćali previše pažnju na njega.
S druge strane Rimljani su u njemu itekako mogli videti pretnju kao potencijalnog Mesije koji bi okupio narod oko sebe.
Zato su ga i razapeli i iznad glave mu stavili natpis ''kralj Jevreja'' kako bi ga ismevali i kako bi zastrašili ostale Jevreje koji bi pokušali nešto.
Sam Pontije Pilat je bio poznat po svojoj agresivnoj naravi, po tome što je mučio i ubijao Jevreje, što im se inatio, što je namerno u Jerusalim unosio prikaze koje su Jevreji smatrali idolima... Više puta su Jevreji protestvovali protiv njegove tiranije.
I onda uporedi tog istorijskog Pontija Pilata sa ovim Pilatom iz Novog Zaveta gde je maltene predstavljen kao svetac, kao dobar čovek koji želi da spase Isusa, jer zna da je ovaj nevin, ali Jevreji uporno traže njegovu smrt, pa da bi ih umirio osuđuje Isusa na smrt.
Još scena kada izvodi pred Jevrejima Isusa i ubicu i traži od njih da odluče ko će biti oslobođen, a ovi biraju ubicu čini celu stvar još smešnijom.
Ja kada bih video da neko predamnom oživljava mrtvog čoveka ja bih ga sledio i slušao pa makar mi 100 puta bio neprijatelj, jer ako to ne bih činio onda bih očigledno terao inat Bogu, pošto takva moć može doći samo od Boga, a koje dobro može iz toga poisteći?
I ovo kažem ja kao neko ko nije vernik, a ne da pričamo o ljudima od pre 2000 godina koji su bili veoma verujući i sujeverni.
Na kraju krajeva ako su njihova nevera i tvrdoglavost bili toliko jaki da ih čak i dizanje mrtvaca ne može promeniti koja je onda uopšte i poenta svega toga?
- King Theoden
- Posts: 14454
- Joined: 21/11/2018 13:15
#138 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Pa piše ti zašto. Kada bi poslanici govorili nešto što im ne odgovara, oni bi ih odbacivali.SamoVasGledam wrote:To opet nije odgovor na pitanje - zašto?
Recimo u slučaju zekerijaha, a.s.
Jevrejima koji govore: 'Bog nam je naredio da ne vjerujemo nijednom poslaniku prije nego što prinese žrtvu koju će vatra progutati' – reci: 'I prije mene su vam poslanici jasne dokaze donosili, a i taj o kome govorite, pa zašto ste ih, ako istinu govorite, ubijali?'
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#139 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Karikiram. Isa/Isus je donio Objavu koja je imala univerzalni karakter, neovisno je li neko bio jevrejin (kao pripadnik naroda) ili ne, što je automatski stavilo Jevreje u istu ravan sa svima ostalima, bar po pitanju toga jesu li "posebni" kod Boga po nečemu. Kratka napomena da se kod Boga pika samo sljedeća posebnost: bogobojaznost. Sve ostalo je za Boga nebitno, a Jevreji su tada implicitno smatrali da "odabranost" ujedno znači i da su oni "najmiliji Bogu", tj. da su najbogobojazniji, i to na osnovu puke genetike (tj. jer su jevreji kao narod, je li). Zato se i spominju zavjeti, zavjet sa Jevrejima je prevaziđen "opštim" zavjetom koji se tiče svih ljudi. To naravno da se nije svidjelo ljudima čiji kompletan identitet je bio prožet osjećajem superiornosti i "odabranosti" ("omiljenosti") od Boga.SamoVasGledam wrote:Gde je i kada Isus to rekao?Irsar wrote: Ma ja, "nema razloga", osim, je li, "omanje" činjenice da je Isus jevrejima rekao "sikter, niste posebni niti odabrani (više)". Kad tako "degradiraš" čitav narod koji se smatrao superiornim ostalima, onda si persona non grata u najboljem slučaju. Jevreji tada su orkestrirali... pokušaj ubistva Isaa, odnosno ako smatraš Kršćanstvo relevantnijim orkestrirali su njegovo ubistvo. To što su drugi izvršili čin ne mijenja ko je sve isplanirao i pokrenuo na prvom mjestu.
Ne sporim da bi nova vjera koja se formirala oko Isusa bila "problem" za Rimsko carstvo, ali moraš priznati da je taj problem bio elegantno zaobiđen kada je Kršćanstvo - svim progonima unatoč - naprosto prihvaćeno kao državna religija Rimskog carsta kasnije, i opet to nije uzrokovalo pad Rima već dekadenca koja se do tada nakupila. Što se tiče "historiciteta", nekako mi je sve to labavo da se smatra Pilat kao neki tiranin a odbacuje njegova mogućnost preobrazbe. Uglavnom historicitet me posebno ne zanima, moja poenta ovdje se tiče teološkog aspekta post-Isusovskog judaizma.Zar ga je Bog poslao Jevrejima samo da bi im kazao da im je istekao rok trajanja? Čemu onda sva ta čuda, učenici i šta sve ne?
Ne verujem da su Jevreji i želeli da ga ubiju. Mislim da nisu ni obraćali previše pažnju na njega.
S druge strane Rimljani su u njemu itekako mogli videti pretnju kao potencijalnog Mesije koji bi okupio narod oko sebe.
Zato su ga i razapeli i iznad glave mu stavili natpis ''kralj Jevreja'' kako bi ga ismevali i kako bi zastrašili ostale Jevreje koji bi pokušali nešto.
Sam Pontije Pilat je bio poznat po svojoj agresivnoj naravi, po tome što je mučio i ubijao Jevreje, što im se inatio, što je namerno u Jerusalim unosio prikaze koje su Jevreji smatrali idolima... Više puta su Jevreji protestvovali protiv njegove tiranije.
I onda uporedi tog istorijskog Pontija Pilata sa ovim Pilatom iz Novog Zaveta gde je maltene predstavljen kao svetac, kao dobar čovek koji želi da spase Isusa, jer zna da je ovaj nevin, ali Jevreji uporno traže njegovu smrt, pa da bi ih umirio osuđuje Isusa na smrt.
Još scena kada izvodi pred Jevrejima Isusa i ubicu i traži od njih da odluče ko će biti oslobođen, a ovi biraju ubicu čini celu stvar još smešnijom.
Ne, ne možeš ti znati "šta bi bilo kad bi bilo", promjena jedne varijable u životu čovjeka mijenja sve, a to u tvom slučaju znači i da mijenja tvoje stavove, pa iako postoji vjerovatnoća da bi bilo kako kažeš, isto tako postoji vjerovatnoća da bi rekao možda kako je sve to neka "naučno objašniva, ali do sada neobjašnjena naizgled nadprirodna pojava" i slično.Ja kada bih video da neko predamnom oživljava mrtvog čoveka ja bih ga sledio i slušao pa makar mi 100 puta bio neprijatelj, jer ako to ne bih činio onda bih očigledno terao inat Bogu, pošto takva moć može doći samo od Boga, a koje dobro može iz toga poisteći?
I ovo kažem ja kao neko ko nije vernik, a ne da pričamo o ljudima od pre 2000 godina koji su bili veoma verujući i sujeverni.
Poenta čega? Istina da kad kažem "Jevreji" mislim na neku općenitost, ali općenitost nije apsolutna i ne zahvata sve i jednu individuu jednako; prvi među sljedbenicima Isaa/Isusa su bili jevreji, ali oni su bili manjina, a većina je ipak i dalje ostala na svom. Poenta, stoga, je da se dostavi istina i da svakome šansa, to što u pravilu većina malo zna ili ne zna ništa i što dobrovoljno (a često i dragovoljno!) zanemare istinu i propuste šansu je samo njihov problem.Na kraju krajeva ako su njihova nevera i tvrdoglavost bili toliko jaki da ih čak i dizanje mrtvaca ne može promeniti koja je onda uopšte i poenta svega toga?
- dacha bosanac
- Posts: 656
- Joined: 14/11/2013 10:09
#140 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Isusa nisu ubili Jevreji, niti su ga ubili Rimljani. Ono što Biblija jasno uči jeste:
Isaija 53,2 Jer izniče pred njim kao šibljika, i kao korijen iz suhe zemlje; ne bi obličja ni ljepote u njega; i vidjesmo ga, i ne bješe ništa na očima, čega radi bismo ga poželjeli.
Isaija 53,3 Prezre bješe i odbačen između ljudi, bolnik i vičan bolestima, i kao jedan od koga svak zaklanja lice, prezren da ga ni za što ne uzimasmo.
Isaija 53,4 A on bolesti naše nosi i nemoći naše uze na se, a mi mišljasmo da je ranjen, da ga Bog bije i muči.
Isaija 53,5 Ali on bi ranjen za naše prijestupe, izbijen za naša bezakonja; kar bješe na njemu našega mira radi, i ranom njegovom mi se iscijelismo.
Isaija 53,6 Svi mi kao ovce zađosmo, svaki nas se okrenu svojim putem, i Gospod pusti na nj bezakonje svijeh nas.
Isaija 53,7 Mučen bi i zlostavljen, ali ne otvori usta svojih; kao jagnje na zaklanje vođen bi i kao ovca nijema pred onijem koji je striže ne otvori usta svojih.
Isaija 53,8 Od tjeskobe i od suda uze se, a rod njegov ko će iskazati? jer se istrže iz zemlje živijeh i za prijestupe naroda mojega bi ranjen.
Isaija 53,9 Odrediše mu grob sa zločincima, ali na smrti bi s bogatijem, jer ne učini nepravde, niti se nađe prijevara u ustima njegovijem.
Isaija 53,10 Ali Gospodu bi volja da ga bije, i dade ga na muke; kad položi dušu svoju u prinos za grijeh, vidjeće natražje, produljiće dane, i što je Gospodu ugodno napredovaće njegovom rukom.
Isaija 53,11 Vidjeće trud duše svoje i nasitiće se; pravedni sluga moj opravdaće mnoge svojim poznanjem, i sam će nositi bezakonja njihova.
Znali Isusa su ubilili i razapeli grijesi ljudski.
ps. ah, kako netačna informacija da Isus nije ispunio Biblijska proročanstva...al, hajde...
Isaija 53,2 Jer izniče pred njim kao šibljika, i kao korijen iz suhe zemlje; ne bi obličja ni ljepote u njega; i vidjesmo ga, i ne bješe ništa na očima, čega radi bismo ga poželjeli.
Isaija 53,3 Prezre bješe i odbačen između ljudi, bolnik i vičan bolestima, i kao jedan od koga svak zaklanja lice, prezren da ga ni za što ne uzimasmo.
Isaija 53,4 A on bolesti naše nosi i nemoći naše uze na se, a mi mišljasmo da je ranjen, da ga Bog bije i muči.
Isaija 53,5 Ali on bi ranjen za naše prijestupe, izbijen za naša bezakonja; kar bješe na njemu našega mira radi, i ranom njegovom mi se iscijelismo.
Isaija 53,6 Svi mi kao ovce zađosmo, svaki nas se okrenu svojim putem, i Gospod pusti na nj bezakonje svijeh nas.
Isaija 53,7 Mučen bi i zlostavljen, ali ne otvori usta svojih; kao jagnje na zaklanje vođen bi i kao ovca nijema pred onijem koji je striže ne otvori usta svojih.
Isaija 53,8 Od tjeskobe i od suda uze se, a rod njegov ko će iskazati? jer se istrže iz zemlje živijeh i za prijestupe naroda mojega bi ranjen.
Isaija 53,9 Odrediše mu grob sa zločincima, ali na smrti bi s bogatijem, jer ne učini nepravde, niti se nađe prijevara u ustima njegovijem.
Isaija 53,10 Ali Gospodu bi volja da ga bije, i dade ga na muke; kad položi dušu svoju u prinos za grijeh, vidjeće natražje, produljiće dane, i što je Gospodu ugodno napredovaće njegovom rukom.
Isaija 53,11 Vidjeće trud duše svoje i nasitiće se; pravedni sluga moj opravdaće mnoge svojim poznanjem, i sam će nositi bezakonja njihova.
Znali Isusa su ubilili i razapeli grijesi ljudski.
ps. ah, kako netačna informacija da Isus nije ispunio Biblijska proročanstva...al, hajde...
- dacha bosanac
- Posts: 656
- Joined: 14/11/2013 10:09
#141 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Vezano uz Isusovo rođenje — Izaija 7,14: „Zato će vam Gospodin dati znak: Evo, začet će djevica i roditi sina, i nadjenut će mu ime Emanuel.“ Izaija 9,5: „Jer, dijete nam se rodilo, sina dobismo; na plećima mu je vlast. Ime mu je: Savjetnik divni, Bog silni, Otac vječni, Knez mironosni.“ Mihej 5,1: „A ti, Betleheme Efrato, najmanji među kneževstvima Judinim, iz tebe će mi izaći onaj koji će vladati Izraelom; njegov je iskon od davnina, od vječnih vremena.“
Vezano uz Isusovu službu i smrt — Zaharija 9,9: „Klikni iz sveg grla, Kćeri sionska! Viči od radosti, Kćeri jeruzalemska. Tvoj kralj se evo tebi vraća: pravičan je i pobjedonosan, ponizan jaše na magarcu, na magaretu, mladetu magaričinu.“ Psalam 22,17-19: „Opkolio me čopor pasa, rulje me zločinačke okružiše. Probodoše mi ruke i noge, sve kosti svoje prebrojiti mogu, a oni me gledaju i zure u me. Haljine moje dijele među sobom i kocku bacaju za odjeću moju.“
Proročanstvo o „sedamdeset sedmica“ u Danielu 9 proreklo je točan datum kada je Isus, Mesija, bio „odsječen“. Izaija 50,6 točno opisuje šibanje koje je Isus podnio. Zaharija 12,10 proriče „probadanje“ Mesije, koje se dogodilo nakon što je Isus umro na križu.
Vezano uz Isusovu službu i smrt — Zaharija 9,9: „Klikni iz sveg grla, Kćeri sionska! Viči od radosti, Kćeri jeruzalemska. Tvoj kralj se evo tebi vraća: pravičan je i pobjedonosan, ponizan jaše na magarcu, na magaretu, mladetu magaričinu.“ Psalam 22,17-19: „Opkolio me čopor pasa, rulje me zločinačke okružiše. Probodoše mi ruke i noge, sve kosti svoje prebrojiti mogu, a oni me gledaju i zure u me. Haljine moje dijele među sobom i kocku bacaju za odjeću moju.“
Proročanstvo o „sedamdeset sedmica“ u Danielu 9 proreklo je točan datum kada je Isus, Mesija, bio „odsječen“. Izaija 50,6 točno opisuje šibanje koje je Isus podnio. Zaharija 12,10 proriče „probadanje“ Mesije, koje se dogodilo nakon što je Isus umro na križu.
- Challenger_
- Posts: 13551
- Joined: 05/03/2013 21:09
- Location: 永恆 - bez podrumskih entiteta i taketo-maketo koalicije
- Contact:
#142 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Dakle, Aja Sofija više neće biti muzej.
Postavlja se pitanje da li će Izrael iskoristiti situaciju da na isti ili sličan način riješi pitanje Al Akse i pristupi izgradnji Hrama? Uvjeren sam da hoće, samo na inteligentniji način, bez priglupog potezanja najnižih registara "prava mača" i "ius regio eius religio" principa.
Ali, mislim da će ovu klimu koju je proizvela vlast u Ankari i Erdogan lično, iskoristiti kao pogonsko gorivo za realizaciju svog projekta.
Živi bili pa vidjeli.
Postavlja se pitanje da li će Izrael iskoristiti situaciju da na isti ili sličan način riješi pitanje Al Akse i pristupi izgradnji Hrama? Uvjeren sam da hoće, samo na inteligentniji način, bez priglupog potezanja najnižih registara "prava mača" i "ius regio eius religio" principa.
Ali, mislim da će ovu klimu koju je proizvela vlast u Ankari i Erdogan lično, iskoristiti kao pogonsko gorivo za realizaciju svog projekta.
Živi bili pa vidjeli.
-
- Posts: 6709
- Joined: 13/01/2020 09:50
#143 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Starac Pajsije je dosta prorekao u vezi pretvaranja Aje Sofije u džamiju i oko morskih milja, tj. upada u teritorijalne vode Grčke, sve u vezi početka velikog sukoba naroda.
Što se tiče Jevreja oni su u euforiji. Dobili su crvenu junicu.
Spremni da pripreme sve za zrtvoprinosenje.
Što se tiče Jevreja oni su u euforiji. Dobili su crvenu junicu.
Spremni da pripreme sve za zrtvoprinosenje.
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9934
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#144 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Je'l rek'o šta za Etiopiju, drevnu pravoslavnu, ovaj monofizitsku zemlju?Capljina74 wrote: ↑22/07/2020 23:05 Starac Pajsije je dosta prorekao u vezi pretvaranja Aje Sofije u džamiju i oko morskih milja, tj. upada u teritorijalne vode Grčke, sve u vezi početka velikog sukoba naroda.
Što se tiče Jevreja oni su u euforiji. Dobili su crvenu junicu.
Spremni da pripreme sve za zrtvoprinosenje.
-
- Posts: 6709
- Joined: 13/01/2020 09:50
#145 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Hajde da ne bacamo zajeb na ovakvoj jednoj temi, more?Bosanac sa dna kace wrote: ↑24/11/2020 09:29Je'l rek'o šta za Etiopiju, drevnu pravoslavnu, ovaj monofizitsku zemlju?Capljina74 wrote: ↑22/07/2020 23:05 Starac Pajsije je dosta prorekao u vezi pretvaranja Aje Sofije u džamiju i oko morskih milja, tj. upada u teritorijalne vode Grčke, sve u vezi početka velikog sukoba naroda.
Što se tiče Jevreja oni su u euforiji. Dobili su crvenu junicu.
Spremni da pripreme sve za zrtvoprinosenje.
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9934
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#146 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Pa otvori nam temu o Starcu PajsijuCapljina74 wrote: ↑24/11/2020 09:32Hajde da ne bacamo zajeb na ovakvoj jednoj temi, more?Bosanac sa dna kace wrote: ↑24/11/2020 09:29Je'l rek'o šta za Etiopiju, drevnu pravoslavnu, ovaj monofizitsku zemlju?Capljina74 wrote: ↑22/07/2020 23:05 Starac Pajsije je dosta prorekao u vezi pretvaranja Aje Sofije u džamiju i oko morskih milja, tj. upada u teritorijalne vode Grčke, sve u vezi početka velikog sukoba naroda.
Što se tiče Jevreja oni su u euforiji. Dobili su crvenu junicu.
Spremni da pripreme sve za zrtvoprinosenje.
-
- Posts: 6709
- Joined: 13/01/2020 09:50
#147 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Radi se o eshatlonu. Nema potrebe,Bosanac sa dna kace wrote: ↑24/11/2020 10:36Pa otvori nam temu o Starcu PajsijuCapljina74 wrote: ↑24/11/2020 09:32Hajde da ne bacamo zajeb na ovakvoj jednoj temi, more?Bosanac sa dna kace wrote: ↑24/11/2020 09:29
Je'l rek'o šta za Etiopiju, drevnu pravoslavnu, ovaj monofizitsku zemlju?
A Erdogan trenutno sve radi na ruku izabranima. Šta misliš po kom modelu će dići treći hram?
-
- Posts: 6709
- Joined: 13/01/2020 09:50
#148 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Teska je to tema za one sa uskim pogledom.
-
- Posts: 6709
- Joined: 13/01/2020 09:50
-
- Posts: 4565
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#150 Re: Jerusalim, Hram na Gori, tripartitna eshatološka perspektiva
Prime realstate, rusi bogomolje i pravi stambene komplekse, svima dobro.