Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#26 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

naravno da pomaže. a i broj nesreća se smanjio
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#27 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by P308 »

ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#28 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

johntra wrote:nećeš biti, u pravu si u nekim stvarima, samo ne možeš reći da je Put života riješen na pravi način, bar ne do Kranjčevićeve, gdje su i dalje gužve...pogotovo u udarnim terminima, ali haj jebo to, navikli smo se...
meni samo nije jasno zašto tu nije napravljen kružni tok, jer koliko znam, bio je najavljivan sa ovim projektom?
put života je najbolja saobraćajnica koju je Sarajevo dobilo nakon rata..
problem koji imamo na raskrsnici prema tunelu nije do ove saobraćajnice, već do toga što nije izgrađena I transvezala (jel se ovako zove ona cesta kraj havaza prema barama)..
od dobrih sličnih stvari, ali manjih je i dodavanje treće trake na podvožnjaku od Otoke prema Buća potoku, kružni tok na Dobrinji i ona cesta od Otoke kraj Klasa..
ova dva projekta koja su najavljena ove godine bi bili ogroman napredak za ovaj grad..
ali problem će biti kvalitetn riješen tek kada bude izgrađena i ova transvezala o željenzničke do Bara..
nadam se da će u što kraćem roku biti urađen i ulaz u grad iz Buljakovog potoka prema Halilovićima..i to bi dodatno pomoglo..
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#29 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by johntra »

uvijek se može ostaviti krak za drugi dio transverzale, te se može i sada napraviti kružni tok...kod nas ništa se ne može uraditi do kraja kako valja, nego se prave polovična rješenja, pa sad imaš kilometarske kolone oko pet sati prema Velešićima...kolona zna biti skoro do Energoinvesta, a kružni tok bi to jako brzo riješio...
od dobrih stvari bi dodao i rješenje prava prvenstva prolaza na raskrsnici kod FDS-a, jer se stvarao čep ispod podvožnjaka...
što se tiče regulacije saobraćaja u gradu, ja nikako ne mogu da vjerujem da niko ne želi da označi traku za skretanje kod Žice, na raskrsnici prema B fazi i Halilovićima...tu ima taman prostor za tu traku, jer raja masovno ide tuda gore preko B faze za Dobrinju, a ne smetaju onima koji dolaze iz Halilovića, jer tu ima traka koja se normala ulijeva...time bi se riješile gužve koje nekada znaju biti i do GRAS-a...samo je potrebno nacrtati traku za lijevo...
User avatar
akcid
Posts: 1901
Joined: 09/04/2013 13:49
Location: Sarajevo

#30 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by akcid »

Maystor wrote:@akcid, pojma nemaš o čemu pričaš. Ko se makar 1% razumije u saobraćaj i cestogradnju, nakon što pročita tvoj post odmah će shvatiti ko je ovdje budala.

Za neupućene, tvrdnja koju je iznio @akcid da će se kroz Grbavicu izgraditi brza cesta (brza cesta je u suštini autoput 2x2 samo bez zaustavne trake) je stravična glupost. Radi se o gradskoj saobraćajnici sa ograničenjem brzine 50 km/h (u izuzetnim slučajevima 60 km/h).
Zanimljiva je protuargumentacija sagovornika totalnom diskreditacijom i uvredama na svaki način :-) Vještina i kultura dijaloga, šta li 8-)

Brzi put je javni put namijenjen za saobraćaj isključivo motornih vozila, s jednom ili dvije razdvojene kolovozne trake, koji ima sve raskrsnice u dva ili više nivoa s poprečnim putevima i drugim saobraćajnicama (željezničkim ili tramvajskim prugama), prema pravilu nema zaustavnih traka i koji je kao takav označen propisanim saobraćajnim znakom

Na putu u naselju vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od 50 km/h osim ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Na putu van naselja vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od: ...100km/h na brzim putevima;
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#31 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

johntra wrote:uvijek se može ostaviti krak za drugi dio transverzale, te se može i sada napraviti kružni tok...kod nas ništa se ne može uraditi do kraja kako valja, nego se prave polovična rješenja, pa sad imaš kilometarske kolone oko pet sati prema Velešićima...kolona zna biti skoro do Energoinvesta, a kružni tok bi to jako brzo riješio...
od dobrih stvari bi dodao i rješenje prava prvenstva prolaza na raskrsnici kod FDS-a, jer se stvarao čep ispod podvožnjaka...
što se tiče regulacije saobraćaja u gradu, ja nikako ne mogu da vjerujem da niko ne želi da označi traku za skretanje kod Žice, na raskrsnici prema B fazi i Halilovićima...tu ima taman prostor za tu traku, jer raja masovno ide tuda gore preko B faze za Dobrinju, a ne smetaju onima koji dolaze iz Halilovića, jer tu ima traka koja se normala ulijeva...time bi se riješile gužve koje nekada znaju biti i do GRAS-a...samo je potrebno nacrtati traku za lijevo...
ali uzrok čepa nije ova raskrsnica, već nemogućnost da se ide dalje kad se prođe semafor..kolona se forimra na semaforu kod tunela, pa na nju utiče skretanje prema Velešićima, uključivanje ovih od Avaza..
ovo u vezi podvažnjaka kod FDS-a ima smisla, ali mislim da se ne uklapa u koncepciju kompletnog rješenja, jer ove ceste uzduš imaju neku prednost u ovom gradu..sve su tako projektovane..
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#32 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

akcid wrote:
Maystor wrote:@akcid, pojma nemaš o čemu pričaš. Ko se makar 1% razumije u saobraćaj i cestogradnju, nakon što pročita tvoj post odmah će shvatiti ko je ovdje budala.

Za neupućene, tvrdnja koju je iznio @akcid da će se kroz Grbavicu izgraditi brza cesta (brza cesta je u suštini autoput 2x2 samo bez zaustavne trake) je stravična glupost. Radi se o gradskoj saobraćajnici sa ograničenjem brzine 50 km/h (u izuzetnim slučajevima 60 km/h).
Zanimljiva je protuargumentacija sagovornika totalnom diskreditacijom i uvredama na svaki način :-) Vještina i kultura dijaloga, šta li 8-)

Brzi put je javni put namijenjen za saobraćaj isključivo motornih vozila, s jednom ili dvije razdvojene kolovozne trake, koji ima sve raskrsnice u dva ili više nivoa s poprečnim putevima i drugim saobraćajnicama (željezničkim ili tramvajskim prugama), prema pravilu nema zaustavnih traka i koji je kao takav označen propisanim saobraćajnim znakom

Na putu u naselju vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od 50 km/h osim ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Na putu van naselja vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od: ...100km/h na brzim putevima;
akcid je napisao/la:
U skoro pa centralnom dijelu grada, u jednom od najgušće naseljenom području Sarajeva, i izuzetno frekventnom, kako motornim vozilima, još više pješacima, planirana je, i evo, uskoro počinje, izgradnja brze ceste - kolovoza sa četiri trake. Ovakav idiotizam može osmisliti samo budala!!! Samo neko ko je brze ceste gledao na slikama i filmovima, a ne u gusto naseljenom gradskom području.
dva puta napisano brza cesta..kakav sad ti brzi put spominješ?
User avatar
akcid
Posts: 1901
Joined: 09/04/2013 13:49
Location: Sarajevo

#33 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by akcid »

udrch wrote:...dva puta napisano brza cesta..kakav sad ti brzi put spominješ?
Inteligentna opaska, bravo :D
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#34 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by johntra »

udrch wrote: ali uzrok čepa nije ova raskrsnica, već nemogućnost da se ide dalje kad se prođe semafor..kolona se forimra na semaforu kod tunela, pa na nju utiče skretanje prema Velešićima, uključivanje ovih od Avaza..
ovo u vezi podvažnjaka kod FDS-a ima smisla, ali mislim da se ne uklapa u koncepciju kompletnog rješenja, jer ove ceste uzduš imaju neku prednost u ovom gradu..sve su tako projektovane..
ne formira se kolona, svaki dan tuda prolazim nakon posla i saobraćaj normalno ide ka Ciglanama, Velešićima i Koševskom...veća se kolona formira odozgo od tunela, nego od raskrsnice Kranjčevićeve...
semafor za lijevo je tu glavni problem, odnosno njegova neusklađenost, jer odmah haman kreću oni koji dolaze iz Kranjčevićeve prema Željezničkoj...zato je kružni tok i potreban, jer svaki dan se tu ponavlja ista priča, ali u pet je najveća kolona...

Ovo je ono o čemu sam pričao kod Žice...neko je uslikao nekoga kad je pogriješio prestrojavanje, a ustvari, logično bi bilo da je raskrsnica riješena na ovaj način, jer tamo ima treća traka koja se ulijeva u saobraćajnicu...ali, niko to do sada nije ni provukao kroz medije, niti se sjetio da pita što ne može...

Image
User avatar
holowey
Posts: 8438
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#35 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by holowey »

johntra wrote:
udrch wrote: ali uzrok čepa nije ova raskrsnica, već nemogućnost da se ide dalje kad se prođe semafor..kolona se forimra na semaforu kod tunela, pa na nju utiče skretanje prema Velešićima, uključivanje ovih od Avaza..
ovo u vezi podvažnjaka kod FDS-a ima smisla, ali mislim da se ne uklapa u koncepciju kompletnog rješenja, jer ove ceste uzduš imaju neku prednost u ovom gradu..sve su tako projektovane..
ne formira se kolona, svaki dan tuda prolazim nakon posla i saobraćaj normalno ide ka Ciglanama, Velešićima i Koševskom...veća se kolona formira odozgo od tunela, nego od raskrsnice Kranjčevićeve...
semafor za lijevo je tu glavni problem, odnosno njegova neusklađenost, jer odmah haman kreću oni koji dolaze iz Kranjčevićeve prema Željezničkoj...zato je kružni tok i potreban, jer svaki dan se tu ponavlja ista priča, ali u pet je najveća kolona...

Ovo je ono o čemu sam pričao kod Žice...neko je uslikao nekoga kad je pogriješio prestrojavanje, a ustvari, logično bi bilo da je raskrsnica riješena na ovaj način, jer tamo ima treća traka koja se ulijeva u saobraćajnicu...ali, niko to do sada nije ni provukao kroz medije, niti se sjetio da pita što ne može...

Image
nekad je prikaz sa slike bio ispravan...iz tog razloga je i "dupli" semafor iz ovog pravca... samo sto su kod "saranja" ceste malo zeznuli i sad imamo problem
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#36 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by johntra »

mislim da je prije rata bilo ovako, a nakon rata je sadašnja situacija...prije jedno pet, šest godina radio sam dole blizu i opet je bilo rješenje kako je sad...znači, neki kloc ili ne zna ili neće da ovo popravi...
Juni
Posts: 541
Joined: 30/06/2010 16:10

#37 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Juni »

P308 wrote:ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
Ja ću je prva potpisati.UpropStice jedno od rijetkih naselja koje svojim stanovnicima nudi neki normalan kvalitet života. Kad samo pomislim na kopiju nečega sto imamo na desnoj obali Miljacke, sva se najezim...I vi stručnjaci i "strucnjaci" nemojte zacepljati usta običnim građanima i oni imaju pravo da kažu svoje mišljenje, takodje i pjesaci! Svugdje se u normalnim zemljama saobracaj tog intenziteta izmjesta sto dalje od naselja, ovo je strašno. Da ne pričam da sam emotivno vezana za taj dio grada, za svaki jablan koji ce sada porusiti.ali koga briga. Fuj mi je i ono sto se gradi na Marindvoru. Ma najbolje zabetonirajte i korito Miljacke i postavite jos dvije trake pa se trkajte, ko sljivi djecu, penzionere, golubove, zelenilo, javni saobracaj :twisted:
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#38 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

ne kontam..ograničenje brzine će ostati isto, samo će protok postati normalan, ne brz, nego normalan kao što je normalan nedjeljom kada nema velike gužve..
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#39 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

akcid wrote:
Maystor wrote:@akcid, pojma nemaš o čemu pričaš. Ko se makar 1% razumije u saobraćaj i cestogradnju, nakon što pročita tvoj post odmah će shvatiti ko je ovdje budala.

Za neupućene, tvrdnja koju je iznio @akcid da će se kroz Grbavicu izgraditi brza cesta (brza cesta je u suštini autoput 2x2 samo bez zaustavne trake) je stravična glupost. Radi se o gradskoj saobraćajnici sa ograničenjem brzine 50 km/h (u izuzetnim slučajevima 60 km/h).
Zanimljiva je protuargumentacija sagovornika totalnom diskreditacijom i uvredama na svaki način :-) Vještina i kultura dijaloga, šta li 8-)

Brzi put je javni put namijenjen za saobraćaj isključivo motornih vozila, s jednom ili dvije razdvojene kolovozne trake, koji ima sve raskrsnice u dva ili više nivoa s poprečnim putevima i drugim saobraćajnicama (željezničkim ili tramvajskim prugama), prema pravilu nema zaustavnih traka i koji je kao takav označen propisanim saobraćajnim znakom

Na putu u naselju vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od 50 km/h osim ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Na putu van naselja vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od: ...100km/h na brzim putevima;
@akcid, ja sam samo prihvatio tvoj nivo kulture dijaloga. Nazvao si idiotima i budalama projektante saobraćajnice o kojoj pokazuješ elementrano neznanje. Tvrdiš da se radi o brzoj cesti i još pokušavaš nešto citirati tome u prilog :(
Južna longitudinala nije rezervisana za saobraćaj motornih vozila (bilo bi apsurdno da se ne može bicikom kretati po Grbavici, zar ne?), nema razdvojene kolovozne trake (vjerovatno ne znaš ni šta je saobraćajna a šta kolovozna traka) niti ima raskrsnice u dva ili više nivoa. Južna longitudinala nije brza cesta.
Evo jedan primjer brze ceste (Slatina-Našice, HR):
Image
Last edited by Maystor on 18/04/2013 23:27, edited 1 time in total.
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#40 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

udrch wrote:ne kontam..ograničenje brzine će ostati isto, samo će protok postati normalan, ne brz, nego normalan kao što je normalan nedjeljom kada nema velike gužve..
ma naravno da će ostati isto (+/- 10 km/h), neće valjda biti 120 km/h. lupaju, ne znaju o čemu pričaju, a pljuju po projektu koji će donijeti svima korist
User avatar
P308
Posts: 5084
Joined: 21/09/2012 23:15

#41 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by P308 »

Juni wrote:
P308 wrote:ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
Ja ću je prva potpisati.UpropStice jedno od rijetkih naselja koje svojim stanovnicima nudi neki normalan kvalitet života. Kad samo pomislim na kopiju nečega sto imamo na desnoj obali Miljacke, sva se najezim...I vi stručnjaci i "strucnjaci" nemojte zacepljati usta običnim građanima i oni imaju pravo da kažu svoje mišljenje, takodje i pjesaci! Svugdje se u normalnim zemljama saobracaj tog intenziteta izmjesta sto dalje od naselja, ovo je strašno. Da ne pričam da sam emotivno vezana za taj dio grada, za svaki jablan koji ce sada porusiti.ali koga briga. Fuj mi je i ono sto se gradi na Marindvoru. Ma najbolje zabetonirajte i korito Miljacke i postavite jos dvije trake pa se trkajte, ko sljivi djecu, penzionere, golubove, zelenilo, javni saobracaj :twisted:
Ko ti "zacepljuje" usta, kako ti kazes? Kazi sta ti je na volji slobodno :wink:
User avatar
charrrmed
Posts: 1003
Joined: 08/06/2009 13:37

#42 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by charrrmed »

Juni wrote:
P308 wrote:ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
Ja ću je prva potpisati.UpropStice jedno od rijetkih naselja koje svojim stanovnicima nudi neki normalan kvalitet života. Kad samo pomislim na kopiju nečega sto imamo na desnoj obali Miljacke, sva se najezim...I vi stručnjaci i "strucnjaci" nemojte zacepljati usta običnim građanima i oni imaju pravo da kažu svoje mišljenje, takodje i pjesaci! Svugdje se u normalnim zemljama saobracaj tog intenziteta izmjesta sto dalje od naselja, ovo je strašno. Da ne pričam da sam emotivno vezana za taj dio grada, za svaki jablan koji ce sada porusiti.ali koga briga. Fuj mi je i ono sto se gradi na Marindvoru. Ma najbolje zabetonirajte i korito Miljacke i postavite jos dvije trake pa se trkajte, ko sljivi djecu, penzionere, golubove, zelenilo, javni saobracaj :twisted:
:lol:
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#43 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

Juni wrote:
P308 wrote:ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
Ja ću je prva potpisati.UpropStice jedno od rijetkih naselja koje svojim stanovnicima nudi neki normalan kvalitet života. Kad samo pomislim na kopiju nečega sto imamo na desnoj obali Miljacke, sva se najezim...I vi stručnjaci i "strucnjaci" nemojte zacepljati usta običnim građanima i oni imaju pravo da kažu svoje mišljenje, takodje i pjesaci! Svugdje se u normalnim zemljama saobracaj tog intenziteta izmjesta sto dalje od naselja, ovo je strašno. Da ne pričam da sam emotivno vezana za taj dio grada, za svaki jablan koji ce sada porusiti.ali koga briga. Fuj mi je i ono sto se gradi na Marindvoru. Ma najbolje zabetonirajte i korito Miljacke i postavite jos dvije trake pa se trkajte, ko sljivi djecu, penzionere, golubove, zelenilo, javni saobracaj :twisted:
Nema razloga za frustraciju. Projekat je dobar, i najveću korist od njega će upravo imati stanovnici Grbavice. A ni golubovima neće ništa faliti.
udrch
Posts: 8472
Joined: 14/10/2008 10:08

#44 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by udrch »

Maystor wrote:
udrch wrote:ne kontam..ograničenje brzine će ostati isto, samo će protok postati normalan, ne brz, nego normalan kao što je normalan nedjeljom kada nema velike gužve..
ma naravno da će ostati isto (+/- 10 km/h), neće valjda biti 120 km/h. lupaju, ne znaju o čemu pričaju, a pljuju po projektu koji će donijeti svima korist
ma znam, kao što ti reče, tom saobraćajnicom će i dalje voziti i biciklisti, a imaće i trotoar..
višestruko dobar projekat..spomenuše da će prije toga biti obnovljena i vodovodna i kanlizaciona mreža..ne kontam kako to može nekome smetati..
User avatar
bach
Posts: 3478
Joined: 05/11/2005 11:52

#45 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by bach »

Niko ne spori da se u Sarajevu trebaju graditi nove saobraćajnice, no pitanje je koje i od kojih para. Utrenutku kada se gradski prijevoz u Sarajevu raspada kao lešina i kada Sarajlije imaju redukcije vode.

Upitana je i stručnot ljudi upravljuju i planiraju razvoj saobraćaja u ovom gradu. Štrajk GRAS -a nam je otvorio oči, ako smo negdje u dubini duše na takvim bitnim pozicije sjedi bar neko stručan. Prevarili smo se.

Kako ide dinamika izgradnje puteva u Sarajevo lijepo će objasniti ovaj članak. Obratiti pažnju na brojke, posebno godine.
Prostorno planiranje
Transportni koridor Vc i druge saobraćajnice na području Kantona Sarajevo

Piše: Hajrudin Omerbegović, dipl. ing. saobraćaja

Prostorni plan grada Sarajeva za planski period od 1986. do 2015. godine usvojen je 1986. g.Tom prilikom, kroz sveobuhvatne analize tranzitnog saobraćaja na području grada Sarajeva, utvrđena je neizbježna potreba planiranja realizacije saobraćajnica visokog kapaciteta na tranzitnim pravcima, posebno na tranzitnom pravcu sjever – jug, a svakako i na istočnom prilazu Sarajevu iz Istočne Bosne i dalje iz Srbije. Nakon prostornog, urađen je Urbanistički plan Grada Sarajeva, koji je usvojen 1990. godine. Konačno, slijedom razvojnih planskih dokumenata, 2006. godine usvojen je Prostorni plan Kantona Sarajevo za planski period od 2003. do 2023. godine, i to u svjetlu nove društveno-političke i teritorijalne organizacije.Tada su kroz sveobuhvatno studijsko sagledavanje svih vidova saobraćaja, praktično su zadržani ranije definisan plan i planske postavke u pogledu koridora Vc i drugih saobraćajnica .

Ako bi išli još dalje u historiju vidjeli bi da je trasa autoputa na koridoru Vc, koja obilazi urbano područje grada Sarajeva zapravo položena još 1965. godine, u tada usvojenom planu, koji se počeo raditi mnogo ranije. Naime, negdje 1963. godine je ovakav koncept saobraćaja za grad Sarajevo bio objavljen u časopisu Art. Još tada je bilo planirano da se na Mostarskom raskršću autoput uključi u mrežu saobraćajnica grada. Pomenuti Prostorni plan grada Sarajeva bio je na tragu onoga što je kroz generalni urbanistički plan Grada bilo planirano za sam prostor tadašnjeg Sarajeva sa jednom mrežom primanih saobraćajnica koja se sastojala od četiri jaka longitudinalna pravca i 14 transverzalnih pravaca, koji su u principu osnovna matrica. Generalani i glavni pravci razvoja koji su definisani u Prostornom planu Grada Sarajevo, skoro su identični sa onima iz Prostornog plana Kantona Sarajevo iz 2006. godine, a izmjene su nastale samo zbog izgrađenosti na prostoru planiranom za trase novih saobraćajnica.

Praktično, već nekoliko desetljeća ideja je da se autoput na koridoru Vc iz prostora Raštelice, Tarčina, Pazarića, preko Hadžića, Blažuja i Ilidže, sa ciljem zaobilaska užeg urbanog područja Sarajeva, usmjeri prema Vogošći i dalje dolinom rijeke Bosne prema Ilijašu, odnosno Visokom.

Dužina samog autoputa na području Kantona Sarajevo iznosila bi oko 40 kilometara i sa kantonalnom uličnom i saobraćajnom mrežom bio bi povezan sa pet saobraćajnih petlji. Petlje u Podlugovima i Jošanici su realizirana, gradi se petlja Butila na kojoj se veže gradski autoput, kako smo ga mi radno nazvali, nakon toga gradila bi se petlja Vlakovo sa posebno važnom mrežom za Mostarsko raskršće i konačno ona u Tarčinu, koja je najjužnije pripajanje ovog puta na području Kantona Sarajevo. Ovaj autoput će prolaziti preko pet općina, zajedno sa gradskim autoputem koji prolazi kroz općine Novi Grad, Novo Sarajevo, Centar i Stari Grad, praktično bi bile pokrivene sve općine izuzev Trnova.

Kada se svi ovi projekti budu gotovi Kanton Sarajevo bi uglavnom zadovoljio svoje saobraćajne potrebe u ovom trenutku, ali bi stvorio i uslove da brze saobraćajnice visokog ranga i nivoa usluge postanu atraktivne i za transport širih razmjera
PLANIRANE PRIMARNE SAOBRAĆAJNICE U SARAJEVU

Sarajevska obilaznica (dionica autoputu na koridoru 5c)

Trasa ide od sadašnje Jošaničke petlje potpuno novom trasom preko Riječice, Dobroševića, Butila, Vlakova, Gladnog polja do Rakovice, gdje izlazi van granica Kantona Sarajevo da bi ponovo ušla u prostor Kantona Sarajevo u predjelu Suhodola na području općine Hadžići, te preko Tarčina i Raštelice tunelom ispod planine Ivan ponovo izašla van Kanona Sarajevo,
Dužina cca 10,5 km na dijelu od Jošaničke petlje preko Butila do Vlakova, sa planiranom vezom do Mostarskog raskršća, planirani gabarit 22 m,
Trenutno je u toku gradnja dionice Jošanička petlja – Butila, a pripremljene su za gradnju i dionica Butila – Vlakovo – Mostarsko i dionica Gradskog autoputa Butila – Briješće – Boljakov potok, kao i dionica XII transverzale od petlje sa Gradskim autoputem do Stupske petlje, uključivo i kompletiranje Stupske petlje.

Gradski autoput

Trasa Gradskog autoputa je na zapadu od petlje sa Sarajevskom obilaznicom u Butilama prelo Telalovog polja, Briješća, Boljakovog potoka, Buća potoka, Pofalića, Velešića, kroz postojeće tunele kod Ciglana i dalje tunelom od Građevinskog fakulteta do Bentbaše, gdje se spaja sa posrojećim magistralnim putem za Pale,
Dužina trase cca 14 km, planirani gabarit 24 m,
Gradnja potpuno izvjesna, kako je navedeno za Sarajevsku obilaznicu, na dionici Butila – Briješće – Boljakov potok za koju je urađen Glavni projekat, za ostalo postoji Idejni projekat, a u toku je izrada Glavnog projekta dionice tuneli Ciglane – Pofalići (Fabrika duhana),
Planira se gradnja tunela na dionici od Građevinskog fakulteta do Bentbaše,
Planirane su sve veze sa ostalim saobraćajnicama kao denivelisane tj. saobraćajne petlje, i to: u Butilama sa Sarajevskom obilaznicom, u Briješću sa XII transverzalom, u Buća potoku sa VI transverzalom, u Pofalićima sa II transverzalom , u Velešićima sa I transverzalom, i kod pijace „Ciglane“ sa ulicom Patriotske lige.

Zapadni prilaz Gradu

Trasa ide od postojeće petlje na Stupu (koja nije kompletna do realizacije Južne longitudinale) preko Blažuja do Mostarskog raskršća,
Radovi su završeni.

Južna longitudinala

Trasa ide od postojeće petlje na Stupu (veza na Zapadni prilaz Gradu) preko Nedžarića, Mojmila, Alipašinog mosta, Aneksa, Hrasnog, Grbavice, Skenderije, Bistrika do Vijećnice,
Izvjesnost gradnje je neupitna jer se ova saobraćajnica nalazi u svim razvojnim i provedbenim planovima područja kroz koja prolazi. Urađen je Izvedbeni projekat za dionicu od Nulte (Vrbanja) do VI transverzale (Aneks), u toku je revizija.
Dužina trase oko 11,7 km, gabarit na dionici Stup – Grbavica (II transverzala) 24 m, a dionica Grbavica – Drvenija 27m, stim da su razdvojeni smjerovi ulicama Skenderija i Hamdije Kreševljakovića.

Sjeverna longitudinala

Trasa ide: Željeznička stanica Sarajevo – Pofalići – Čengić vila – Halilovići – Telalovo polje, sa spojem na Gradski autoput
Dužina trase oko 10,0 km, gabarit na dionici od Željezničke stanice do IV transverzale je 24 m, a na ostatku trase 13 m,
Izgrađena je dionica od II do III transverzale i u toku su završni radovi od I do II transverzale, nakon kojih će biti izgrađena Sjeverna longitudinala u planiranom gabaritu od Željezničke stanice do Novog Sarajeva.

Prva transverzala

Trasa ide od Vogošće (Jošanička petlja) preko Hotonja, tunelom ispod Kobilje glave, preko Bara, pored „Bosnalijeka“, Željezničke stanice Sarajevo, pored Muzeja, do Grbavice, odakle je planiran tunel ispod Vraca ka Lukavici,
Dužina trase oko 11,5 km, gabarit na dionici Vogošća – Bare 27 m, a dionica Bare - Grbavica – Lukavica 37m,zbog planiranog tramvaja u razdjelnom pojasu,
Počela je priprema trase za gradnju na dionici od ulice Kranjčevićeva do Bara.

Šesta transverzala

Trasa ide od Hotonja (veza sa I transverzalom), preko Kobilje glave, Buća potoka, Otoke do Aneksa, odakle je planirana veza tunelom ka Lukavici,
Dužina trase oko 7,8 km, gabarit na dionici Aneks – Buća potok (kod „Zraka“) 27 m, a dionica Buća Potok - Hotonj 13m,
U punom gabaritu je izgrađena od Glavne gradske magistrale do ulice Džemala Bijedića u dužini cca 180 m,

Dvanaesta transverzala

Trasa ide od Jošaničke petlje preko Rajlovca, Briješća Bačića, Stupa, pored Aerodroma i Dobrinje do granice Kantona Sarajevo,
Dužina trase oko 11,7 km, gabarit na dionici Jošanička petlja – Briješće 13m, a na dionici Briješće preko Stupa do granice Kantona 24 m
Dionica XII transverzale od petlje sa Gradskim autoputem do Stupske petlje, uključivo i kompletiranje Stupske petlje je za izgradnju planirana u okviru realizacije Sarajevske obilaznice, za šta je urađena izvedbena projektna dokumentacija. Takođe urađen je Glavni projekat za dionicu od Stupske petlje pored Aerodroma Sarajevo do granice entiteta.

Željeznička kratica Blažuj – Rajlovac i prsten oko Huma

Kada je u pitanju željeznički saobraćaj na koridoru Vc na području Kantona Sarajevo bitno je naglasiti plan za novu željezničku prugu, koja će praktično biti dio transportnog koridora Vc. Sadašnja pruga, koja bi ostala, ide iz pravcu sjevera, od Zenice preko Rajlovca do željezničke stanice Sarajevo s odvojkom preko Stupa, Ilidže i Blažuja prema Mostaru. Na koridoru Vc je planirana gradnja željezničke pruge koja će obići urbani dio Sarajeva i koja će iz Blažuja kroz Osijek proći direktno u prostor Rajlovca i tu se vezati na postojuću prugu , koja bi, naravno doživjela neke popravke trase. Uz to realizirali bi se petlja trasa željeznice uz omogućavanje većih brzina i zatvaranje željezničkog saobraćajnog prstena oko Huma. To podrazumijeva izgradnju željezničke pruge od Željezničke stanice Sarajevo u pravcu Bara, tunelom ispod Kobilje glave, preko Vogošće prema Semizovcu.

Razvojni planovi se sukcesivno rade od 60-tih godina prošlog vijeka pa do najnovijeg Prostornog plana Kantona Sarajevo koji je usvojen u avgustu 2006. godine. Pomenuti Prostorni plan je urađen za planski vremenski period do 2023. godine, a trenutno važeći Urbanistički plan je sa važnošću do 2015. godine.

Provedbeni planovi se rade u skladu sa programima općina i Grada Sarajevo.
Dakle, ceste koje se sad grade planirane su još prije ravno 50 godina. Prva transferazala " sa tunelom ispod Kobilje glave planiaran je još krajem 50 - ih. Ove cesta koja sada povezuje Vogošću i cenara grada smatrana je tek privremenim rješenjem i izgrađena je samo za potrebe dolaska indijkog predsjednika Nehrua u PRETIS ( Preduzeće Tito Sarajevo). Tita je bilo stida se uvaženi gost do njegovog preduzeća trucaka po makadamu, te je naredio da se za njegovog gosta nparvi asfaltni put, koji se koristi i danas.

Još nešto što mi pada u oči jeste Prostorni plan KS za period 1986 - 2015. Ona važi još nekih Godinu i po. Ako se za to vrijeme ne izgeade Sjeverna transf, Južna longitudinala i druge bitne saobraćajnice, onda će to biti veliki problem i mnogo toga će se morati ponovi planirati. To sve košta i para i vremena.
User avatar
Maystor
Posts: 5598
Joined: 16/07/2007 22:59
Location: Unknown

#46 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Maystor »

@bach, ako sve to znaš, čemu onda onakav uvodni post? iz ovoga što si napisao neminovno slijedi zaključak da je izgradnja južne longitudinale projekat koji je i potreban i koristan. Projektovana je u vrijeme kada niko nije ni čuo za Bubicu i ostatak ekipe. A rekoh ti - pare su od kredita koji je izuzetno povoljan. To što se gras i vodovod raspadaju nije razlog da ne gradimo prijeko potrebne saobraćajnice. Ja bih bio sretan da se izgradi ova cesta, bez obzira ko je ministar.
User avatar
Comrad
Posts: 4326
Joined: 17/04/2007 12:40
Location: C:\Program files

#47 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by Comrad »

Opet cemo dobiti polovicno rjesenje. Planirani rok za izgradnju dijela od mosta Olge i Suade do pekare AS dvije godine! Znaci za dvije godine cemo mi tek imati put do najavljenog kruznog toka! Onda preostaje da se napravi izrazito zahtjevan kruzni tok, pa onda jos cca. 2km puta do suda, to je sigurno jos dvije godine.

I znaci ako sve bude u roku (a nista do sada nije bilo u roku) mi cemo 2017. godine imati put do Suda BiH. I sta smo dobili? A glavna poenta ove ceste jeste da se spoji na zapadni prilaz gradu. Sve drugo je samo polovicno rjesenje. A kad mozemo ocekivati spajanje na zapadni prilaz? Eventualno nikad.

Slazem se i ja, treba da se gradi i neka se gradi, ali oni prave 3-4km puta i dizu toliku halabuku oko toga. Bolje je napraviti bilo kakav put, ali da je kompletan i da sluzi svojoj svrsi, od ovih djelimicnih rjesenja nemamo nista.

Put zivota jeste rasteretio fin dio glavne saobracajnice, ali opet svi automobili koji idu dalje od Malte se opet svale na glavnu saobracajnicu i zato na Otoci, kod GRASA, rtva imamo kilometarske kolone.

Nego je fazon sto oni nece da se bakcu sa problemima. Krenu jedan put da prave, naidju na problem i napustaju taj posao. Zasto evo nakon toliko godina nisu rijesili sjevernu longitudinalu?

Jbt, samo jednom za zavrse sto su zapoceli, samo jednom... :roll:
anonimus0007
Posts: 359
Joined: 11/03/2013 16:53

#48 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by anonimus0007 »

Juni wrote:
P308 wrote:ja predlazem da napravis peticiju da se obustavi potpuno gradnja Juzne longitudinale, sta ce nam to :roll:
Ja ću je prva potpisati.UpropStice jedno od rijetkih naselja koje svojim stanovnicima nudi neki normalan kvalitet života. Kad samo pomislim na kopiju nečega sto imamo na desnoj obali Miljacke, sva se najezim...I vi stručnjaci i "strucnjaci" nemojte zacepljati usta običnim građanima i oni imaju pravo da kažu svoje mišljenje, takodje i pjesaci! Svugdje se u normalnim zemljama saobracaj tog intenziteta izmjesta sto dalje od naselja, ovo je strašno. Da ne pričam da sam emotivno vezana za taj dio grada, za svaki jablan koji ce sada porusiti.ali koga briga. Fuj mi je i ono sto se gradi na Marindvoru. Ma najbolje zabetonirajte i korito Miljacke i postavite jos dvije trake pa se trkajte, ko sljivi djecu, penzionere, golubove, zelenilo, javni saobracaj :twisted:
gdje da ga izmjeste, možda da naprave longitudinalu preko žući?
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#49 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by VjecitiStudent »

Comrad wrote:Opet cemo dobiti polovicno rjesenje. Planirani rok za izgradnju dijela od mosta Olge i Suade do pekare AS dvije godine! Znaci za dvije godine cemo mi tek imati put do najavljenog kruznog toka! Onda preostaje da se napravi izrazito zahtjevan kruzni tok, pa onda jos cca. 2km puta do suda, to je sigurno jos dvije godine.

I znaci ako sve bude u roku (a nista do sada nije bilo u roku) mi cemo 2017. godine imati put do Suda BiH. I sta smo dobili? A glavna poenta ove ceste jeste da se spoji na zapadni prilaz gradu. Sve drugo je samo polovicno rjesenje. A kad mozemo ocekivati spajanje na zapadni prilaz? Eventualno nikad.

Slazem se i ja, treba da se gradi i neka se gradi, ali oni prave 3-4km puta i dizu toliku halabuku oko toga. Bolje je napraviti bilo kakav put, ali da je kompletan i da sluzi svojoj svrsi, od ovih djelimicnih rjesenja nemamo nista.

Put zivota jeste rasteretio fin dio glavne saobracajnice, ali opet svi automobili koji idu dalje od Malte se opet svale na glavnu saobracajnicu i zato na Otoci, kod GRASA, rtva imamo kilometarske kolone.

Nego je fazon sto oni nece da se bakcu sa problemima. Krenu jedan put da prave, naidju na problem i napustaju taj posao. Zasto evo nakon toliko godina nisu rijesili sjevernu longitudinalu?

Jbt, samo jednom za zavrse sto su zapoceli, samo jednom... :roll:
+1
User avatar
limeni
Posts: 2745
Joined: 30/12/2007 00:39

#50 Re: Južna longitudinala ili Jusuf Bubica ponovo jaše

Post by limeni »

jedan problem je nesredjeni gradski saobracaj..drugi je zaobilaznica, kada bude gotova dobro ce se rasteretiti saobracaj..
Post Reply