Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Laplace
Posts: 10412
Joined: 19/11/2012 18:37

#15851 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Laplace »

VladaFBiH wrote: 06/02/2023 09:00
Thorgerson wrote: 06/02/2023 00:23 Veci je problem kod stadiona taj sto nema neke da tako kazem barijere izmedju ceste i stadiona.

Neke barijere koja bi bila lijepa za oko.

Npr. Drvored da se pruzi duz juzne oko stadiona, cisto da se malo stadion "odvoji" od ceste.

Ovako fkt izgleda kao da je na cesti. Iako ja ne vidim ni tu problem, nego samo kazem da bi 100x ljepse izgledalo sa tu ima koje drvo i sl.
ima prostora za to ali onda ode "parking" :)
Možda bi se moglo kao u Ilijašu, nasuprot autobuske (do željezničke pruge): drvored sa ostavljenim parking mjestima (između dva drveta mogu stati dva auta i tako redom).
User avatar
VladaFBiH
Posts: 4473
Joined: 01/02/2012 12:32
Location: rajvoSa

#15852 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by VladaFBiH »

Laplace wrote: 06/02/2023 09:36
VladaFBiH wrote: 06/02/2023 09:00

ima prostora za to ali onda ode "parking" :)
Možda bi se moglo kao u Ilijašu, nasuprot autobuske (do željezničke pruge): drvored sa ostavljenim parking mjestima (između dva drveta mogu stati dva auta i tako redom).
može sve - samo nema volje a ni znanja :(
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#15853 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#15854 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Izgradnja I transverzale [Tunel Kobilja Glava] - 02. 02. 2023.

Image Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#15855 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Pogledajte kako teku radovi na izgradnji Prve transverzale koja će centar Sarajeva povezati s Vogošćom
Image

Radovi na izgradnji Prve transverzale, koja bi značajno trebala poboljšati transport ljudi i roba te rasteretiti gužve u ovom dijelu grada, za sada teku planiranom dinamikom.

Izgradnja drugog dijela Prve transverzale u Sarajevu, na raskrsnici ulica Halida Kajtaza i Kranjčevićeva, zvanično je počela 26. oktobra 2020. godine.

Od tada je prošlo nešto više dvije godine, a radovi na izgradnji ove trase puta poprimaju prve obrise.



Nakon što je privedena kraju realizacija u izgradnji tri kružna toka, za četvrti koji obuhvata rekonstrukciju raskrsnice u kružni tok na pravcu Kobilja Glava - Sarajevo u ovoj godini je osigurano 610.000 KM.

Image

Osim toga, osigurano je dodatnih 257.000 KM za rekonstrukciju raskrsnice na skretanju ka centru Vogošće.

Što se tiče tunela Kobilja Glava, njegova izgradnja je počela krajem prošle godine i rok za završetak radova je dvije godine. Njegova izgradnja će koštati 31 milion eura, a novac je osiguran kreditom EBRD-a.

U ovoj godini planirano je i 507.000 KM za rekonstrukciju pješačkih staza sa rješavanjem odvodnje na istoj magistralnoj cesti, dionici Semizovac - Sarajevo, odnosno Kobilja Glava - Šip.

Izgradnja Prve transverzale je u nadležnosti Kantona Sarajevo te je riječ o projektu starom nekoliko decenija. Ranija je procjena da bi izgradnja ove saobraćajnice trebala koštati 50 miliona eura. Nadležni kao jedan od najznačajnijih razloga za to što se dugo gradi ističu neriješene imovinsko-pravne odnose i/ili to što su na trasi ove transverzale napravljene brojne građevine.
Image

Image

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#15856 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

User avatar
So What!
Posts: 11159
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#15857 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Iz centra Skenderija će se adaptivno upravljati saobraćajem, objašnjeno šta će to značiti
Image

Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem u Kantonu Sarajevo bit će smješten u Kulturno-sportskom centru Skenderija. Između ostalih, utvrđen je prijedlog za zakup prostora u spomenutom kompleksu te je obrazloženo o kakvom upravljanju je riječ.

Kantonalna skupština će 8. februara razmatrati spomenuti ugovor, prema kojem je planiran zakup malo više od 874 metra kvadratnih prostora za koji je navedeno da će se adaptirati. Cijena kvadrata je 10 KM, što znači da će mjesečna cijena zakupa iznositi 8.746 KM. Predloženo je da se ugovor zaključi na 10 godina.

U ugovoru je naglašeno da će uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem ukupno koštati 16 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Obrazloženo je šta će značiti adaptivno upravljanje saobraćajem:

• Otklanjanje ili minimiziranje problema u saobraćaju, kao što su gužve;

• Poboljšanje saobraćaja na raskrsnicama;

• Uspostavljanje visokog nivoa sigurnosti, protoka i ekonomičnog kretanja, s minimalnim utjecajem na životnu sredinu.

Tvrdi se da će projekat biti baziran na najmodernijoj senzorskoj opremi, kao što su radarski detektori kojima će se u realnom vremenu snimati saobraćaj te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.

"Pametni kontroleri semafora će se na zahtjev prilagoditi lokalnim situacijama u saobraćaju te reagovati na osnovu trenutne saobraćajne situacije. Operater će uz centralni nadzorni sistem imati mogućnost postavljanja i ažuriranja parametara te mogućnost reagovanja u specifičnim situacijama", ukazano je.

Osim navedenog, izdvojeno je i sljedeće:

• Visokotehnološkom, učinkovitijom i pouzdanom oprema u širem području grada smanjit će se ukupna kašnjenja učesnika u saobraćaju zbog različitog intenziteta saobraćaja;

• Modernizacijom opreme, kao što je uvođenje LED semafora, smanjit će se potrošnja energije;

• Davanjem prednosti u saobraćaju vozilima javnog prijevoza smanjit će se vrijeme putovanja i kašnjenja javnog prijevoza, čime se javni prijevoz učiniti atraktivnijim. Ovo će za posljedicu imati pozitivan učinak na ukupan broj vozila na ulici;

• Prikupljat će se i opći podaci o saobraćaju, kao što su broj i kategorija vozila, brzina vozila, putanja kretanja vozila. Podaci će biti obrađivani u kontrolnom sistemu centra;

• Projektom će se tretirati dio grada s najvećom potrebom za regulaciju saobraćaja, a to je tramvajski koridor kao glavne saobraćajne arterije u gradu, ulaz iz pravca Vogošće i još neke bitne susjedne raskrsnice, dok će se sistem moći proširiti i za regulaciju na transverzalama (paralelnim saobraćajnicama) kao dio budućih projekata.

Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta je u izjavi za Klix.ba krajem 2021. najavio bi ovaj projekat trebao zaživjeti od 2024.
Klix
User avatar
Laplace
Posts: 10412
Joined: 19/11/2012 18:37

#15858 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Laplace »

Još kad bi to adaptivno upravljanje saobraćajem uključivale i sistem guranja automobila čijim vlasnicima treba 5 do 10 sekundi da krenu na zeleno svjetlo, to bi bio pun pogodak.
User avatar
muha_sa
Posts: 128645
Joined: 12/11/2004 23:33
Location: rajvosa

#15859 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by muha_sa »

Još kad u 2 poslije ponoci ne bi moro stat na crveno a nigdje žive duše osim mene :D da bar ima lutalica cuko da ga pustim na zeleno pa i nekako :lol:
PM72
Posts: 17782
Joined: 30/04/2012 16:54

#15860 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by PM72 »

Skontali kako uzet još miliona :lol:
User avatar
thekupus
Posts: 6810
Joined: 25/06/2011 22:38

#15861 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by thekupus »

muha_sa wrote: 06/02/2023 18:26 Još kad u 2 poslije ponoci ne bi moro stat na crveno a nigdje žive duše osim mene :D da bar ima lutalica cuko da ga pustim na zeleno pa i nekako :lol:
pa to je upravo poenta ovog sistema
User avatar
muha_sa
Posts: 128645
Joined: 12/11/2004 23:33
Location: rajvosa

#15862 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by muha_sa »

thekupus wrote: 06/02/2023 18:32
muha_sa wrote: 06/02/2023 18:26 Još kad u 2 poslije ponoci ne bi moro stat na crveno a nigdje žive duše osim mene :D da bar ima lutalica cuko da ga pustim na zeleno pa i nekako :lol:
pa to je upravo poenta ovog sistema
Sa tvoje tastature u božje uši :D
Vidjeh to u ŠveCkoj--vazda crveno, nailaziš automatski ti se pali zeleno--ako su sve raskrsnice pune onda nekom fintom to regulišu i ide ko po loju :thumbup: Ja se ibretio jer sam to prvi put u životu vidio :lol:
Prico mi je naš covjek kako je njega kolega zajebo--krenuli da se provozaju a ovaj ponjeo daljinski od tv-a :lol: kako su prilazili semaforu on uperi daljinski upali se zeleno--ovaj se ibretio kako je to moguce--mogli su vala i mene tako levatit--halalio bi im :lol: :lol:
User avatar
Laplace
Posts: 10412
Joined: 19/11/2012 18:37

#15863 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Laplace »

Ima to već u Visokom.

Neko veče se vraćam sa posla i oko 20:06 nailazim na semafor kod mosta. Kako prilazim vidim trepćuće žuto pa onda crveno. Stanem (očekivao sam da bi trebalo biti trepćuće žuto jer ga obično gase u 20:00 sati do 8:00 ujutru). Taman što sam stao, upali mi se zeleno. Eto ga adaptivni (tačnije: neko je brljavio sa semaforima, kakav adaptivni i Visoko, to možda u XXVIII vijeku).
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15864 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

Čujem da se često provlači tema tunela ispod Vraca koji bi spajao Grbavicu i Lukavicu. Time bismo konačno dobili normalan put za Trebević, bez avantura kroz Bistrik, Širokaču ili Vraca. Zna li se gdje bi bio tačno pozicioniran taj tunel? Da li je uzeta u obzir visinska razlika ulaza na Grbavici i izlaza na putu prema Lukavici, koliko bi tunel morao biti "nagnut"? Nadam se da je ovakva vrsta projekta tehnički izvodiva, te da nije ludost...
User avatar
Haris.ba
Posts: 24850
Joined: 08/09/2005 20:08

#15865 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris.ba »

forumas19 wrote: 06/02/2023 22:34 Čujem da se često provlači tema tunela ispod Vraca koji bi spajao Grbavicu i Lukavicu. Time bismo konačno dobili normalan put za Trebević, bez avantura kroz Bistrik, Širokaču ili Vraca. Zna li se gdje bi bio tačno pozicioniran taj tunel? Da li je uzeta u obzir visinska razlika ulaza na Grbavici i izlaza na putu prema Lukavici, koliko bi tunel morao biti "nagnut"? Nadam se da je ovakva vrsta projekta tehnički izvodiva, te da nije ludost...
Ne povlaci se ta tema nista cesto. To se ponekad spomene jer jos nije izbrisano iz planova u Sarajevu, kako je kod susjeda ne znam.

Taj plan je bio jer se taj dio prostora htio iskoristiti za sirenje grada. Ne za neko spajanje na Trebevic. Otprilike neki vid Vogosce, samo sa juzne strane. Isto je planirana velika industrijska zona. Veoma slican projekat (sa izuzetkom nepostojanja zeljeznicke pruge). Ustvari, slicniji je Hrasnici.
Sada, nema potrebe. Sarajevo se siri u drugim pravcima.

Ne bi ti tuneli bili pod nekim nagibom. Mozda 1-2 %.

O kakvim avanturama kroz Vraca pricas ne znam. Ravna cesta uzbrdo i eto te na vrhu brda do trase na Trebevic. Ista bi trasa ceste bila koristena i da se naprave tuneli.

Prvo, mislim da susjedi to ne zele.
Drugo, Sarajevo ima toliko precih projekata.
Trece, ako i pokrene se, to ce vjerovatno nekada se pokrenuti ako EU da dzabane novce.
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15866 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

Haris.ba wrote: 06/02/2023 22:48 Ne bi ti tuneli bili pod nekim nagibom. Mozda 1-2 %.
Možda ukoliko bi tunel skretao udesno bliže Lukavici, ali varijanta da ide pravo je neizvodiva, jer bi izlazio u blizini sadašnje raskrsnice Vraca-Trebević-Lukavica, a to je već ozbiljno brdo.
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15867 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

Haris.ba wrote: 06/02/2023 22:48 O kakvim avanturama kroz Vraca pricas ne znam. Ravna cesta uzbrdo i eto te na vrhu brda do trase na Trebevic. Ista bi trasa ceste bila koristena i da se naprave tuneli.
Mislio sam prvenstveno na Bistrik i Širokaču, gdje se doslovno kozijim stazama mora penjati do gore. Na Vracama nije problem lokacija nego strmina ceste, mislim da je nagib preko 10% što je iznad dozvoljenog i nešto što stručnjaci nazivaju "enormni nagib". To možda ne predstavlja problem automobilima, ali autobusima svakako da, jer ponekad jedva izguraju dok ne izađu na vrh. Tu se često stvaraju saobraćajni čepovi jer je ovo jedina "normalna" veza centra grada sa Trebevićem i Lukavicom, iz koje dnevno dolaze stotine radnika na posao, kao i stotine Dobrinjaca koji žele da skrate put do kuće. Kad tu još uključimo i tranzit, nastaje haos. Cijeli taj dio grada je urbanistički jako loše koncipiran i riješen, osim tunela koji bi bio definitivni spas.
Last edited by forumas19 on 06/02/2023 23:24, edited 1 time in total.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8545
Joined: 15/04/2015 11:26

#15868 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Thorgerson »

Kakve vratolomije za Trebevic?

Uz vraca imas fakticki pravac. Jeste veci nagib, al ne vidim tu problem apsolutno nikakav.

Izadjes gore, i pravo na Trebevic. Ne razumijem kakav bolji put hoces.

A kome tunel taj da pravimo?

Milion vaznijih projekata.
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15869 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

Thorgerson wrote: 06/02/2023 23:24 Kakve vratolomije za Trebevic?
Od Bistrika "Apelovom cestom" do bob staze i preko Širokače do Sunnylanda.
User avatar
thekupus
Posts: 6810
Joined: 25/06/2011 22:38

#15870 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by thekupus »

Odlično je @Haris.ba objasnio, taj tunel je imao logike dok je planirano širenje Sarajeva s druge strane Trebevića. Zato je i Prva planirana da presjeca Vilsonovo i Kovačiće, pa dalje kroz tunel da spaja novi dio grada sa centrom. Za sadašnje i buduće potrebe Sarajeva je dovoljno proširenje 12te transverzale, imajući u vidu da se ona veže na gradsku obilaznicu i samim tim stvara jednostavan put do Vogošće. Zato sad treba mijenjati taj plan, i umjesto toga konačno stvoriti funkcionalan prostor između muzeja.
User avatar
thekupus
Posts: 6810
Joined: 25/06/2011 22:38

#15871 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by thekupus »

forumas19 wrote: 06/02/2023 23:33
Thorgerson wrote: 06/02/2023 23:24 Kakve vratolomije za Trebevic?
Od Bistrika "Apelovom cestom" do bob staze i preko Širokače do Sunnylanda.
ono je najgora moguća ideja, treba zabraniti obavezno
izgradiš žičaru i onda asfaltiraš cestu kojom će kolona auta ići na planinu ispod kabina
debilno
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15872 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

Thorgerson wrote: 06/02/2023 23:24 Uz vraca imas fakticki pravac. Jeste veci nagib, al ne vidim tu problem apsolutno nikakav.

Izadjes gore, i pravo na Trebevic. Ne razumijem kakav bolji put hoces.
Opet kažem, nije problem automobilima, nego autobusima i kamionima koji po pravilu ne bi smjeli voziti ulicama sa tolikim nagibom, ali kod nas je sve moguće i dozvoljeno, pa i to.
forumas19
Posts: 59
Joined: 27/11/2021 22:44

#15873 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by forumas19 »

thekupus wrote: 06/02/2023 23:36 ono je najgora moguća ideja, treba zabraniti obavezno
izgradiš žičaru i onda asfaltiraš cestu kojom će kolona auta ići na planinu ispod kabina
debilno
Apsolutno se slažem. Problem je što je ta dionica jedini mogući način da se federalni (ili kantonalni) dio Trebevića cestovno spoji sa centrom grada, ako ne želimo da gazimo u RS.
User avatar
mayab
Posts: 27173
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#15874 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mayab »

ortodont wrote: 05/02/2023 14:37 Vječna misterija saobraćajnica u KS:
1. Je li tolika nauka projektovanje šahtova gdje nakon jedne sezone svaki propada po 5-10 cm? Imaju li kakve kalkulacije/ojačanja tih mjesta, faktori sigurnosti ili se svjesno prave tako da ih ima ko krpiti?
2. Je li moguce napraviti potpuno nove saobracajnice pa onda shvatiti nakon sto su napravljene da je trebalo mijenjati neke komunalne instalacije pa prekopavati i kasnije ih krpiti sto ne lici ni na sta?

Eklatantan primjer je saobracajnica iznad OHR-a (ulaz na tranzit) za oba scenarija, prvo propadaju šahtovi, a evo unazad 20-ak dana potpuno izrovljena desna traka u smjeru od OHR-a. Donekle mogu razumjeti kad se prave nove zgrade pa treba naknadno nesto, ali ni to ne bi trebalo, valjda postoje regulacioni planovi gdje se zna da ce tu biti nesto. Ima na desetine primjera sigurno da nakon jedne sezone se rove potpuno nove saobracajnice, nevjerovatno.
E drug, treba odabrati prave šahtove , koji su sigurno dobro skuplji, dakle manje prostora za pljačku javnih para na tenderima....
A da pravi , dobri , normalni šahtovi postoje, i da naše firme znaju za njih i čak znaju i da ih ugrade je primjer dionice južne longitudinale od Bosmala do Aneksa, renovirano je u jeku covid epidemije (proljeće 2020.godine) ,
i mislim da je to radila firma "Gradnja" koja je u sklopu KJKP "RAD" (dakle smećari :lol: )"
Dakle, šahtovi su perfektno iznivelirani , i evo 3 godine se nisu "pomjerili" iako tu ide uz trolejbuse i ogroman kamionski saobraćaj! :oops:

Znači, topla voda je davno otkrivena , samo je treba upotrebljavati
RJ57
Posts: 3401
Joined: 10/04/2017 15:12

#15875 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by RJ57 »

muha_sa wrote: 06/02/2023 18:38
thekupus wrote: 06/02/2023 18:32

pa to je upravo poenta ovog sistema
Sa tvoje tastature u božje uši :D
Vidjeh to u ŠveCkoj--vazda crveno, nailaziš automatski ti se pali zeleno--ako su sve raskrsnice pune onda nekom fintom to regulišu i ide ko po loju :thumbup: Ja se ibretio jer sam to prvi put u životu vidio :lol:
Prico mi je naš covjek kako je njega kolega zajebo--krenuli da se provozaju a ovaj ponjeo daljinski od tv-a :lol: kako su prilazili semaforu on uperi daljinski upali se zeleno--ovaj se ibretio kako je to moguce--mogli su vala i mene tako levatit--halalio bi im :lol: :lol:
otiđi u brazil, tamo je to još bolje riješeno.... kad po noći dođeš na crveno samo dodaš gas i pravo dalje :mrgreen:

mi poslije argentine dobro zaglavili. sutra se u rano popodne probudimo da doručkujemo a meni kum koji ga je u kafani dobro potego veli, jesam lud san sanjao, vozim se u taksiju a on an svakom semaforu gas i kroz crveno :D :D
Post Reply