Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
NediM17
Posts: 21693
Joined: 05/11/2009 11:49

#12076 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by NediM17 »

vjeshalica wrote: 30/10/2020 20:49
NediM17 wrote: 30/10/2020 15:43 Danas nekakvom masinom bruse varove na sinama. :-)
Umjesto što se čudiš potraži pojam "brušenje tračnica" da ne bi kovitlo očima kao mudar.
Fulila si poentu, dva čovjeka rade na gradilištu, to je bila jedina aktivnost u tom momentu. :-)
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12077 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Kilometar ceste Ajnadžić i Nenadić planiraju graditi četiri godine, velika prevara s Prvom transverzalom!
''Euro-Asfalt'': Na gradilištu jedna mašina, Općina izdala dozvolu samo za 140 metara ceste.

Image
S prekjučerašnjeg otvaranja radova: Na terenu samo jedan rovokopač

Samo jedan dan nakon pompeznog otvaranja građevinskih radova na Prvoj transverzali u Sarajevu, čini se da od historijskog i generacijskog projekta koji će deblokirati nesnošljive saobraćajne gužve u Sarajevu i smanjiti emisiju štetnih plinova za dugo neće biti ništa, otkriva „Dnevni avaz“.

Naime, iz kompanije „Euro-Asfalt“ potvrđeno je za naš list da su građevinsku dozvolu dobili samo za 140 metara ceste!? Istovremeno, pokazalo se da najavljeni ugovor o izgradnji prve dionice, Kranjčevićeve ulice do Braće Begić, vrijedan više od 23 miliona KM, koji je dobio „Euro-Asfalt”, ima status “okvirnog”, i to u trajanju od četiri godine!?

Jedna mašina

To, faktički, znači da će se kilometar ceste graditi toliko vremena. Po toj dinamici radova, za cijelu Prvu transverzalu, koja ima ogroman značaj ne samo za Sarajevo nego praktično dovodi autoput koji povezuje Sarajevo s drugim kantonima i cijelom državom u centar grada, trebat će najmanje deset godina, ako ne i više!

- Na gradilištu jeste, kako ste primijetili, samo jedna mašina i radi se o rovokopaču. Razlog zbog kojeg ih nema više je vrlo jednostavan. U ovom trenutku mi imamo građevinsku dozvolu za samo 140 dužnih metara prostora i ta jedna mašina je sasvim dovoljna za radove koji predstoje. Pri tome mislim na čišćenje terena koje je već počelo, iskop temelja potpornog zida te zamjenu materijala ispod temelja kamenom koji će se dovoziti iz kamenoloma. Kako budu napredovali radovi, u skladu s dinamikom, ubacivat ćemo potreban broj mašina da bi se radovi izvršili u rokovima navedenim u ugovoru - rekao je za „Avaz“ Senad Mašić, voditelj gradnje na Prvoj transverzali.

Kako ističe, u njihovom je interesu da se „građevinske dozvole izdaju što prije za kompletnu dionicu“.

Image
Ajnadžić: Krije se iza sporova

Mrtva tačka

Šokantna je činjenica da sve najave i predizborne ublehe nadležnog načelnika općine Nedžada Ajnadžića, da su riješeni svi imovinskopravni odnosi i da je 23. ovog mjeseca pao posljednji objekt na trasi koji smeta izvođačima, samo kriju providnu laž!

Jer izvođaču radova Ajnadžić je izdao dozvolu samo za mizernih 140 metara ceste, i to bez kružnog toka na vrlo prometnoj raskrsnici kod Ambasade Sjedinjenih Američkih Država i Željezničke stanice. Pod plaštom tvrdnji o neriješenim imovinskopravnim odnosima, već godinama vlasti Općine, Kantona i nadležnog zavoda građanima razvlače pamet, tvrdeći da se projekt pomjera s mrtve tačke. Međutim, sve su prilike da se radi o još jednom brutalnom pokušaju prevare građana.

Image
Nenadić: Zna li šta je javni interes

Dok su se SDA i SBB hvalili brzim početkom radova, isplivala šokanta činjenica da će po prvim koracima gradnja 10 kilometara trajati nevjerovatnih 40 godina!!!

Stalno blokiranje radova firmi vlasnika trošnih i ruševnih objekata i sudske tužbe pokazuju da ni premijer KS Mario Nenadić, a ni Ajnadžić ne razumiju javni interes koji je donesen za Prvu transverzalu i koji ima za cilj otklanjanje ovakvih opstrukcija i ucjena od pojedinaca.

Prema nezvaničnim informacijama, iza razvlačenja cijelog projekta na štetu građana stoji lobi vlasnika nekretnina na trasi koji namjeravaju to vrijeme iskoristiti da bi, jednako sumnjivo i nelegalno, izgradili objekte na drugoj lokaciji!

Ajnadžić: Ima poneki ometač!?

Ajnadžić kaže da je problem sada što porodica iz barake u ulici Tešanjska 28 ne želi napustiti objekt koji je predviđen za rušenje.

- Sada se radi na tome da se riješi problem s ovom ženom, nagodba je napravljena, ali njoj je malo para, koliko sam dobio informaciju od Zavoda za izgradnju KS. Ona za preseljenje traži još novca. Dobila je 130.000 KM, a traži još 20.000 za troškove preseljenja. Nije moguće to zakonito riješiti. Mislim da sutra (srijeda, op. a.) imamo sastanak da se to ubrza - kaže Ajnadžić i tvrdi da odluke o tome ne donosi Općina.

Govoreći o ugovoru s „Euro-Asfaltom“, kaže da je „okvirni“, ali da ne znači da „u četiri godine treba biti rađena samo prva faza“.

- No, ne treba isključiti poneki ometač - kaže Ajnadžić.

Treba istaći radi javnosti da nije isključena mogućnost, ako se radi o direktnim pregovorima, da se cijene nekretnina prema Općini nerealno podižu, a kako bi se pronašlo mjesta i za koju mrvicu keša za izbornu kampanju.

Radončić se ’ugrizao za jezik’

Nakon otkrića da početak radova na Prvoj transverzali uopće ne znači posao i dionicu vrijednu 23 miliona KM, koliko je izdvojio Kanton, te da općinskim igrama traje opstrukcija u rješavanju imovinskih odnosa gdje nekome treba da “hajruje”, vjerovatno će se, nakon hvalospjeva iz SDA, za jezik ugristi i Fahrudin Radončić, predsjednik SBB-a, koji godinama ulaže znatan napor da se Vogošća što prije poveže sa Sarajevom, a centar prijestolnice sa autoputem. Kako saznajemo, ni on nije znao da uopće nisu predviđeni radovi na izgradnji kružnog toka do zgrade Ambasade SAD i da je ugovor za početnu dionicu od oko jednog kilometra pretvoren u “okvirni” i to u trajanju od četiri godine. Po toj dinamici, desetak kilometara Prve transverzale radit će se četrdesetak godina!!!

Posebnu dimenziju predstavlja podizanje već dogovorene cijene za jednu ruševnu jedinicu, gdje postoje indicije da se ista uvećava zbog talova. To bi trebalo biti predmetom policijsko-tužilačke aktivnosti da se istraži utrošak budžeta i zašto u čije interese se ne poštuje i ne provodi usvojeni Javni interes za ekspresnu eksproprijaciju trase za nesmetanu izgradnju Prve transverzale?

Image
Faksimil obavještenja o dodjeli ugovora: Okvirni sporazum za izgradnju dionice samo do ulice Braće Begić traje do 1. 10. 2024.

Nasamarili i vrh SDA

Kolegij Kantonalnog odbora SDA, očigledno ne znajući za informacije koje „Dnevni avaz“ danas ekskluzivno objavljuje, pozdravio je jučer „početak radova na Prvoj transverzali u Sarajevu, na raskrsnici ulica Halida Kajtaza i Kranjčevićeva”. Time je, naveli su, nakon 40 godina pokrenuta izgradnja ovog vitalno važnog infrastrukturnog projekta za Kanton Sarajevo.
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12078 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Riješen spor sa vlasnicima trošnih objekata na Prvoj transferzali
Image

Nakon što je jučer na terenu razgovarao sa vlasnicima trošnih objekata na trasi Prve transverzale jutros je u Općini Centar načelnik Nedžad Ajnadžić sa saradnicima održao radni sastanak na kome su prisustvovali advokat jedne od porodica, zatim sin vlasnice stana u Ulici Halida Kajtaza 26, te predstavnici Zavoda za izgradnju KS.

Načelnik Ajnadžić je, imajući u vidu najveći značaj Prve transverzale za saobraćaj i ukupan razvoj Kantona Sarajevo i Općine Centar kao projekta od javnog interesa, zatražio od svih učesnika, da se već danas postigne sporazum kojim će se na pravno utemeljen i pravičan način riješiti pitanje obaveza prema vlasnici stana, a time ubrzati uklanjanje objekata radi stvaranja uslova na daljnim aktivnostima na realizaciji ovog izuzetno važnog projekta.

Predstavnici porodice su prihvatili molbu načelnika Ajnadžića da već danas potpišu sporazum, a imajući u vidu riječ načelnika da će za ovu porodicu obezbijediti privremeni uslovan smještaj za stanovanje za narednih šest mjeseci, cijeneći posebno socijalni i zdravstveni status članova porodice, a posebno što će to dati mogućnost da nakon isplate obeštećenja od strane Kantona u ovom periodu za porodicu pokuša iznaći trajno stambeno rješenje.

U tom smislu pred općinskom Službom za imovinsko-pravne, geodetske poslove i katastar nekretnina Centar, nakon usmene rasprave održane jutros u Općini, u 10 sati između predstavnika Zavoda za izgradnju KS i punomoćnika stranke B.A. zaključen je Sporazum kojim će vlasnici stana u Ulici Halida Kajtaza 26 Kanton Sarajevo – Ministarstvo saobraćaja KS – Direkcija za puteve KS isplatiti ranije procijenjenu naknadu u roku od deset dana od dana zaključenja ugovora, a vlasnik eksproprisane nekretnine-stana se obavezao da će nakon isplate ugovorene naknade u roku od deset dana predati predmetnu nekretninu Kantonu kao korisniku eksproprijacije slobodnu od ljudi i stvari.

Važno je istaknuti, bez obzira što Općina Centar nije ugovorna strana u ovom sporazumu, da je načelnik Ajnadžić posredovao u postizanju sporazuma između Kantona i vlasnika stana, te kao prilog rješenju spora iz duboko socijalnih i humanih razloga iznašao privremeno stambeno rješenje za porodicu čiji će stan nakon iseljenja biti predmet uklanjanja.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12079 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Ajnadžić: Općina je uradila svoje, niko nije tražio dozvolu za kružni tok
Danas uspješno riješen spor sa porodicom Buhač na trasi Prve transverzale.

Image
Prva dionica Prve transverzale

Načelnik Nedžad Ajnadžić jučer je odmah došao na trasu izgradnje prve dionice Prve transverzale i razgovarao s vlasnicima preostalih trošnih objekata na trasi. Kako je kazao za „Avaz“, Općina je uradila sve što je njihov posao, i više od toga, te su spremni uložiti i dodatne napore da se nastavi gradnja. Ajnadžić energično ističe kako nema nikakve šanse da se prihvati zahtjev vlasnika da ostanu u objektima do marta naredne godine, kako su pokušali isposlovati.

Također, kako saznajemo, Ajnadžić je pojasnio kako nije Općina odgovorna što nije započeta izgradnja kružnog toka. On navodi da niko iz kantonalnih institucija nije ni zatražio građevinsku dozvolu, a da bi on, da je dobio zahtjev i dokumentaciju, odmah izdao dozvolu kako bi se i ovaj dio projekta odmah počeo graditi. Njegova jučerašnja reakcija, za razliku od drugih, koji se nisu počešali zbog sramne prevare, pokazuje da Ajnadžić razumije šta je značaj Prve transverzale za građane.
Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12080 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Načelnik Ajnadžić vlastoručno uklonio samoniklo drveće
Niko iz Općine Centar nije ni zatražio dozvolu za izvođenje radova na kružnom toku.

Image

Nakon informacija kako je građevinska dozvola za Prvu transverzalu izdata samo za 140 metara, a da nisu riješeni ni imovinskopravni odnosi, koji omogućavaju "Euro-Asfaltu" da izvede radove u potpisanoj vrijednosti od 23 miliona KM, načelnik općine Centar Nedžad Ajnadžić jučer je dao izjavu da je odgovornost na Vladi Kantona Sarajevo.

Niko iz te institucije nije ni zatražio dozvolu za izvođenje radova na kružnom toku, a Ajnadžić je danas uradio i jedan simboličan potez.

Naime, on se pojavio na dijelu trase na kojoj će biti gradilište i vlastoručno uklonio dio samoniklog rastinja.

Kako je to izgledalo, pogledajte video.

Avaz
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12081 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Ludilo u klubu.

:kontrabas:
Dimu1927
Posts: 4050
Joined: 24/05/2020 17:41
Location: Sarajevo

#12082 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Dimu1927 »

Qler wrote: 30/10/2020 23:30 Veceras prolayim iz pravca grada prema malti, kad rade one šine kod SCC... reko ne mogu da vjjerujem da u 22h rade, da se neko sjetio da ima više smjena...
Radili su sinoc i iza ponoci, radili su tako i prosli vikend isto kad je bio zatvoren prelaz preko sina prema vrbanji...
User avatar
Raigor Stonehoof
Posts: 11384
Joined: 15/07/2014 14:30

#12083 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Raigor Stonehoof »

maloprije rade isto

svaka cast, konacno nije radnim danom u 4
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#12085 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by bitanga_sa_otesa »

Naslovnica wrote: 05/11/2020 21:05
Baš.
A moglo je toliko bolje.
zaboravljas da papcine ne znaju za bolje...
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5953
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#12086 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by studiorum_tuzlaensis »

Dobar članak na kliksu o 'brzoj cesti' Briješće-Pofalići. :thumbup: još uvijek nije kasno da se promijeni.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24892
Joined: 08/09/2005 20:08

#12087 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris.ba »

studiorum_tuzlaensis wrote: 05/11/2020 21:09 Dobar članak na kliksu o 'brzoj cesti' Briješće-Pofalići. :thumbup: još uvijek nije kasno da se promijeni.
Veoma los clanak. Dobro je samo sto se malo baca svjetlo na pricu.

Nije nelegalna gradnja nista uradila. Nelegalna gradnja se rusi. Isto ko sto se srusila za napravljeni prikljucak na autoput. Kako je nekoliko kilometara dalje moglo rusiti, sad odjednom ne moze?

Nelegalno napravljen objekat u trasi ceste (koja je ucrtana) ne moze se legalizovati. Eto, davali su ko biva radi socijale cijenu gradjevinskog materijala.

Drugo, u Safeta Zajke nema 30 objekata koje treba srusiti. I vecina tih objekata ce se srusiti kod gradnje kruznog toka na 9.transferzali. Skoro citava trasa je cista do Malte. Ne mora se ni ici u koridor pruge. Ali, mora se maknuti jedna firma koja se ocito ne zeli maknuti. Znaci moze se poloziti 2 trake u jednom smjeru i da ostane Safeta Zajke i postojecom profilu. Mnogo vise rusenja bi bilo i da se Safeta Zajke dize za dodatne 2 trake, ali izgradnjom 4 trake za tranzit, i Safeta Zajke b bila rasterecena, pa bi se moglo i to malo stopirati da bi se zavrsio tranzit.

A, da ne pricam o tome zasto je projektovan most preko pruge 9.transferzale da se sacuva jedna firma.

Znaci, postoji koridor koji moze ici poslovnom zonom, juzno od postojece Safeta Zajko. Takvim rjesenjem dobio bi se i tranzit, i dobila bi se Safeta Zajke samo za potrebe okolnih naselja.
Last edited by Haris.ba on 05/11/2020 21:28, edited 1 time in total.
User avatar
Logovan
Posts: 94415
Joined: 15/05/2010 00:44
Location: http://i57.klix.com/6ocy11.png

#12088 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Logovan »

Polako se sve uništava u gradu. :thumbup:

SDA, njihovi glasači i tako to. :thumbup:
User avatar
mayab
Posts: 27192
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#12089 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mayab »

studiorum_tuzlaensis wrote: 05/11/2020 21:09 Dobar članak na kliksu o 'brzoj cesti' Briješće-Pofalići. :thumbup: još uvijek nije kasno da se promijeni.
na kraju članka stoji:"Brzu cestu će graditi, bar u fazi do Pofalića, JP Ceste FBiH, uz saradnju sa Kantonom Sarajevo i općinama Novi Grad i Novo Sarajevo"
.
.
.
samo ne piše KADA ?
Kada će početi, i kada će to biti gotovo???
User avatar
Better Man
Posts: 16773
Joined: 01/10/2006 20:10

#12090 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Better Man »

mayab wrote: 05/11/2020 22:14
studiorum_tuzlaensis wrote: 05/11/2020 21:09 Dobar članak na kliksu o 'brzoj cesti' Briješće-Pofalići. :thumbup: još uvijek nije kasno da se promijeni.
na kraju članka stoji:"Brzu cestu će graditi, bar u fazi do Pofalića, JP Ceste FBiH, uz saradnju sa Kantonom Sarajevo i općinama Novi Grad i Novo Sarajevo"
.
.
.
samo ne piše KADA ?
Kada će početi, i kada će to biti gotovo???
Nikada. Zato što lopovima i bagri to nije u interesu.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24892
Joined: 08/09/2005 20:08

#12091 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Haris.ba »

mayab wrote: 05/11/2020 22:14 samo ne piše KADA ?
Kada će početi, i kada će to biti gotovo???
Pa zato i kažem da je članak nikakav. Nedavno sam kliks prenio da je potpisan ugovor o projektovanju sa rokom od cca 2 godine. Nekako pred izbore 2022. Pa dok skontaju odakle kredite eto 2 godine, pa drugi izbori. Pa dok srede papirologiju treći izbori, pa dok krenu u rješavanje imovinsko pravnih.....
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5953
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#12092 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by studiorum_tuzlaensis »

@Haris.ba Smisao članka je da se skrene pažnja na to da planiraju da grade BRZU CESTU a ne AUTOPUT, a ko je upućen detaljnije u materiju, zna koji su problemi. Nije novinarski posao da optuži Ćesira, Efendića ili nekog trećeg za nešto nelegalno, već da mi sami izvedemo zaključak o čemu se radi i to bolje malo istražimo. Na taj način se kroz ispravnu informiranost javnosti vrši indirektni pritisak na nosioce projekta (FBiH, KS, i Op N. Grad) da je planom razvoja saobraćaja u Sarajevu predviđeno jedno, a da oni žele napraviti drugo. Ko poznaje novnarski posao, zna da je danas pisanje neprovjerenih i senzacionalnih stvari uglavnom dozvoljeno i prolazi bez problema samo režimskim novinarima tipa Avdo Avdić i sl.

Sa te strane je odlično napisan članak, sa čitavom hronologijom događaja od 1979. do danas koji će prosječnom čitaocu dati sliku o čemu se radi ovdje i možda zaokružiti nekog drugog na glasačkom listiću.
BadBoy
Posts: 8088
Joined: 01/11/2005 21:55

#12093 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by BadBoy »

Izgleda fakat da je život prekratak za Bosnu...
User avatar
studiorum_tuzlaensis
Posts: 5953
Joined: 08/07/2015 11:06
Location: dogodine u Mariupolju

#12094 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by studiorum_tuzlaensis »

Normalno da jeste, uvijek je i bio.
User avatar
mk ultra
Posts: 19537
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#12095 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by mk ultra »

pisao sam jednom to, koliko para i posla ulazi preko te ceste, i guziš doslovno pola države što dolazi tu da radi radi 4 divlje kuće, stovarišta građevinskog materijala i cvjećara
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12096 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Kako je divlja gradnja ubila gradski autoput u Sarajevu i stvorila "brzu cestu"
Image

Sarajevo nikada neće imati gradski autoput. Razlog tome je bespravna gradnja uz njegovu zamišljenu trasu koja je nekontrolisano bujala uz prešutno odobravanje općinskih vlasti. Na stolu je zamjensko rješenje - gradska brza cesta, a za ovu propuštenu priliko niko nikada neće odgovarati.

Ideja autoputa koji bi u Sarajevu povezao krajnji urbani istok sa krajnjim zapadom grada stara je decenijama, što najbolje znaju mještani naselja poput Alipašinog mosta koji su živjeli ili žive uz današnju ulicu Safeta Zajke. Nerijetko su kuće izgrađene uz samu saobraćajnicu bile predviđene za rušenje "jednom kada prošire cestu".

Treba reći da je stara trasa, zamišljena 1979. godine, išla tom i ulicom koja danas nosi naziv Drinska sve do Pofalića. Nakon prolaska pored FDS-a penjala se iznad pruge, pa bi preko Velešića, Ciglana i tunela ispod bolnice i Starog Grada završila na petlji iznad Darive.

Decenijama je plan stavljan na dno ladica, što zbog manjka novca, što zbog rata, pa i zbog Olimpijade koja je, kažu ljudi upućeni u tadašnje vrijeme, "pojela" sredstva za gradnju autoputa. U prilog posljednjoj hipotezi idu nizašto izgrađeni stubovi za gradski autoput na Velešićima i pripadajući tuneli na Ciglanama.

Ali, ako je "kriva", Olimpijada je mogla samo odgoditi planove, ali ne i ubiti ih. Tu ulogu je uzela bespravna gradnja koja je u glavnom gradu BiH cvjetala prije rata, ali i između 1996. i 2000. godine.

Portal Klix.ba je još 2017. godine najavljivao da će autoput, upravo zbog navedenih problema, biti sveden na brzu cestu, a kako bi se saobraćajnica prilagodila stanju na terenu.

"Od vremena kada je saobraćajno-tehničko rješenje usvojeno kao strateško opredjeljenje do danas, došlo je do promjena u razvojnoj planskoj dokumentaciji", rečeno je tada iz Zavoda za planiranje.

Drugim riječima, izgradilo se sve i svašta. To je, nažalost, ključni razlog ubijanja ideje autoputa, odnosno odlučivanja za suženje tzv. profila saobraćajnice.

Manji profil je jeftiniji, kroz eksproprijacije koje će koštati manje, a i kredite će biti manje bolni.

S obzirom da je sam prostor za manevrisanje smanjen, u cijelu priču je uključeno preduzeće Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine zbog prospekta "sužavanja koridora" pruge kako bi se otvorila mogućnost pomjeranja trase južno, prema šinama koje se nalaze pokraj stare trase.

Štaviše, ideja rođena 2013. godine čiji je autor TZI Inženjering koristi koridor željeznice kao trasu za saobraćajnicu, podižući je na stubove gotovo svom dužinom do spoja sa Prvom transverzalom.

Naravno, ostaje da se vidi kako će izgledati idejni i glavni projekti za trasu od Briješća do Pofalića, odnosno u kojoj mjeri će biti iskorištena stara trasa, a u kojoj željeznički koridor. Ako je vjerovati nedavnim sastancima, Željeznice su spremne prilagoditi njihov koridor na "određenim dionicama".

Zanimljivo je da je kružni tok, kojim danas okončava Sarajevska zaobilaznica na spoju u ulici Safeta Zajke, namjerno izgrađen veći nego što je trenutno potrebno - upravo zbog želje, posebno izražene u Općini Novi Grad, da se na nju "priključi" brza cesta odnosno vjerovatno proširena ulica Safeta Zajke.

A šta uopće znači smrt autoputa? Gledajući samo definiciju takve saobraćajnice, ona bi do krajnje mjere ograničavala broj denivelisanog ukrštanja sa cestama koje bi išle ispod njega, uz odobrenje brzine od 100 do 130 na sat.

Brza cesta je sporija i "liberalnija", nema zaustavnu traku, ukrštanja su moguća u nivou, a i broj ukrštanja je također teoretski veći što otvara vrata smanjenju sigurnosti i protočnosti saobraćaja.

To nije bila namjera autora plana iz 1979. godine, a zbog "slabosti" vladajućih struktura na utjecaj lokalnih zajednica (čitaj: glasačkih mašina) na vrlo vjerovatne zahtjeve za priključenje cesti gdje treba i ne treba, način realizacije sarajevske brze ceste bi nas sve trebao zabrinuti.

Brzu cestu će graditi, bar u fazi do Pofalića, JP Ceste FBiH, uz saradnju sa Kantonom Sarajevo i općinama Novi Grad i Novo Sarajevo.
Klix
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12097 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Završena izgradnja kružnog toka u Hrasnici
Image

U ilidžasnkom naselju Hrasnica završeni su radovi na izgradnji kružnog toka.

Presijecanjem vrpce načelnik Općine Ilidža Senaid Memić i direktor firme, izvođača radova Mevludin Comerc d.o.o, Almir Bučan, 6. novembra 2020. godine ozvaničili su okončanje radova i pustili u promet saobraćajnicu.

Općina Ilidža je u ovoj budžetskoj 2020. godini planirala izgradnju kružnog toka u Hrasnici i nastavak prema Famosu sa dva kolovoza u dužini 180 metara i dalje preusmjeravanje u jedan kolovoz. Iznos ugovorenih radova je 1.518.778,39 KM. Izvođenje javne rasvjete povjereno je firmi Testingelektro d.o.o u vrijednosti 83.686, 59 KM.

Ovaj projekat u potpunosti je finansirala Općina Ilidža.

“Izgradnjom kružnog toka povezala se Hrasnica sa Ilidžom sa dva kolovoza po dvije saobraaćajne trake u dužini 4.6 kilometara. Sam početak izvođenja radova uslovljen je bio izmještanjem instalacije van tramvajskog i saobraćajnog pojasa i izmještene su van pojasa saobraćajnice i kružnog toka. Ovaj kruži tok rasteretit će saobraćaj i poslužiti sigurnosti u saobraćaju", rekao je načelnik Memić.

Urađeno je izmještanje gasovoda, vodovodnih cijevi promjera 100,150,200,400 milimetara, kao i izmještanje instalacija BH Telekoma i Elektrodistribucije. Stručni nadzor nad izvođenjem obavljao je Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo. Projekat je uradila projektna kuća TZI Inžinjering d.o.o
Image

Image

Image
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11160
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#12098 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by So What! »

Samo smanjivanje profila saobraćajnice iz autoput u brza cesta nije tolika katastrofa, koliko je ustvari spuštanje njegovog formata u bulevar sa kružnim tokovima.

Sličan varka je izvedena u poslovnoj zoni Vitez sa brzom cestom Lašve - Nević Polje, dakle zbog sitnih interesa lokalnih subjekata, pojeftinjuje se generacijski projekat i to je jedan od spomenika ovog vremena dejtonske Bosne.

U sklopu EBRD-ovog kredita, već je raspisan tender za kružni tok u Boljakovom Potoku, kao i saobraćajnicu u 2x2 formatu od kružnog toka u Briješću do budućeg kružnog toka Boljakovom Potoku.

Od Boljakovog Potoka pa dalje, je upitno kakvo će se rješenje donijeti, ali u području Brijećka i Boljakovog Potoka to će biti bulevar u rangu Južne ili Sjeverne longitudinale, koji se naprasno prekida nekada zamišljenim privremenim spojem u Briješću, a sada izgleda voljom vladara Općine Novi Grad, budućim čvorištem.

Hvaliti Semira Efendića je po meni smiješno, samo je imao tu sreću da naslijedi Damira Hadžića koji je bio katastrofa od načelnika, pa to izgleda mnogo bolje. Čovjek se nije svidio strancima i sa vrha SDA je odgurnut, nakon toga počinje ličnu revoluciju koja se završila kako se završila, pojeo vuk magarca, a ne mogu da ga uklone u potpunosti jer je pulen lokalnog SDA feudalca, Huse Ćesira.

Ove ljude na vlast je dovela, glasačka struktura iz brdskih predgrađa, odakle potiče i sam Semir Efendić. Nije ovo neporvatna šteta, možda se neko sjeti da se to ipak može ispraviti na neki način, ali činjenica da je Semir Efendić progurao ovaj svoj mini bulevar kroz ulicu Safeta Zajke, a na trasu Gradskog autoputa premjestio igralište je odvratan pokušaja ovog čovjeka da sprovede neke svoje retogradne ideje.

Usput možemo pogledati ispod predivne fotografije sa otvaranja kružnog toka u Hrasnici, jednog lijepog projekta, kojim je Hrasnica dobila ogroman bulevar do Ilidže i do Sarajeva.

Ono što je narušilo sliku otvorenja ovog kružnog toka, pored Senaida Memića, jest i ovaj priključak za ove dvije kuće, koje su se tu nekako našle, bez ikakvog reda i poretka, urbanizma ili nekog logičnog objašnjenja.

Isti slučaj je bio sa kružnim tokom u Briješću, kao i onaj slučaj protesta za priključak kod Pekare AS na kružnom Hrasno Brdo, te legendarni priključak za Aziza Ivazovića, čovjeka koji je opstruisao izgradnju A transverzale.

Konstantna pojeftinjenja svega su rak rana ovog društva, a razni Efendići i Memići su ogledalo populacije koja ih dovodi i koja želi da ima divlje priključke za divlje objekte na kružnim tokovima i bulevarima.
noviclan
Posts: 10987
Joined: 31/10/2013 06:48

#12099 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by noviclan »

Fikri prevljaku s ljubavlju prof dr hadzi ambasador senaHid memic
Naslovnica
Posts: 27934
Joined: 20/03/2013 15:38

#12100 Re: Izgradnja saobraćajnica u Kantonu Sarajevo

Post by Naslovnica »

noviclan wrote: 06/11/2020 20:23 Fikri prevljaku s ljubavlju prof dr hadzi ambasador senaHid memic
Gledam Senaidov sinčina dr.Senad Memić na listi SDA.
Presuđeni švercer oružja, direktor Bosmala.
Koja je to bagra...
Post Reply