Istorija religija

(H)istorija/povijest Bosne i Hercegovine, regiona, itd...

Moderator: anex

seldzuk
Posts: 2824
Joined: 04/06/2007 18:51

#26 Re: Istorija religija

Post by seldzuk »

Liberalism wrote:...
Daj mi neku drugu knjigu koja je napisana u to vrijeme kada je bio dovoljno razvijen. Imaju li neki zivotopisi ili knjige o politici ili nauci koje su napisane prije objave Kurana. Koje osobe su najznačajnije za razvoj pisma? Sve bi to trebalo biti zapisano ukoliko je jedan jezik bio na svom vrhuncu.
U vrijeme pred dolazak Poslanika, arapski je bio na vrhuncu u smislu usmene ali ne i pisane književnosti. Arapsko-islamski naučni razvoj dolazi malo kasnije.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#27 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Gaia wrote:hajde da prvo razjasnimo neke stvari, koje nas vecina, pretpostavljam, vec zna. al’ nije zgoreg da ponovimo. ne kaze se ‘zalud: “ponavljanje je majka znanja”. a mozda neki i nauce nesto novo iz ovih prepiska.

istoriji religija obuhvata i proucava period ljudskih religioznih zbivanja, iskustava i ideja od postanka pisane rijeci do danasnjih dana. pocetak tog perioda je ujedno i prelaz od primitivnog prahistorijskog politeizma u monoteizam koji prahistorijske mitologije organizira u sisteme vjerovanja i sriche u religije. Zato spomenuh Musu, jer, kao sto rekoh; tri glavne knjige monoteistickih religija djele odredjene sisteme vjerovanja.

dalje; ako cemo pricati o istoriji religija onda se moramo dotaci razvoja ljudske svijesti i ideja, jer i ona je, Bogu hvala, podlozna evoluciji. :-D kako se iskonska kolektivna svijest nasih predaka razvijala i sirila, te su sa lova presli na poljoprivredu , i odatle na sve kompleksnija drustva (selo, grad, drzava, imperija) i organizovane religije, tako je odrazavale nova drustvena i politicka okruzenja.

kada bi imali jedinicu za mjerenje svijesti - a bit ce i to jednog dana vjerujem – i kada bi danasnjem stupnju razvoja kolektivne svjesti dali omjer od tisucu jedinica, na primjer, onda omjeru iste, prije dvije tisuce godina, ne mozemo dati vise od jedne ili dvije jedinice. pogledajte samo koliko nasa kolektivna svijest otskace u svakom pogledu od iste prije dvije tisuce godina. nase mentalne sposobnosti su se rasprsnule do visedimenzionalnih ekrana nanosekundi i nevidljivih realnosti. pogledajte kako se koristimo kompjuterima koji smjesta procesiraju bilo koju naredbu i omogucavaju nam brze doci do vise informacija i spoznaja. usudjujemo se putovati izvan nase planete, usudjujemo se vjerovati u cudesa i magiju, itd. ali, ne usudjujemo se dodirnuti naseg boga. ne usudjujemo se pomisliti da Bozansko lezi u nama – ili iznad malog svijeta ljudskog oblika. uzasavamo se nase sposobnosti da iscjeljivamo i manifestiramo. smatramo da se ljudski potencijal tice samo specijalne grupe izvanrednih bica. a najgore je to sto si ne mozemo dozvoliti da direktno stupimo u kontakt sa nasim osobnim bozanskim izvorom.


zapovjedi je bilo i prije i iza Muse, i nije najstariji pisani tekst. nisam to ni tvrdila. o tome cu neki drugi put detaljnije. a mozete i vi.

takodjer, nisam tvrdila da je Musa bio prvi poslanik. niti mislim da je Muhamed bio zadnji. :-D bilo ih je, ima, i bice, i prije i poslije obojice. mozemo i o tome detaljnije, nekom drugom prilikom.

P.S. - izvinite na pravopisnim i gramatickim greskama. mogu bolje kad se potrudim. ali kad pisem na forumima centriram se vise na ono sto zelim reci. :)
Prelaskom primitivnog prahistorijskog politeizma u monoteizam danasnje savremeno drustvo je prvenstveno uspostavljeno po principima i vrijednostima koje svoj početak imale u ''prahistorijskom politeizmu'' nego sto su to naslijeđene vrijednosti nastale sa ''monoteizmom''. Tu ne govorim samo o drzavi. Govorim o pravima, politickim slobodama, nauci, atronomiji, obrazovanju, drustvenom zivotu, kulturi i umjetnosti ali isto tako i geopolitici, ratovima, zloupotrebi vlasti i borbe za demokratiju, ekonomskoj dominaciji i borbe protiv nejednakosti. Pa cak i u religiji, samo uporedi koliko ljudi u Bosni vjeruje u horoskop.

Bas bi volio cuti u kojim oblicima svijesti je prije 2 hiljade godina kolektivna svijest bila na 1 ili dva u odnosu na 1000 danas? Nadam se da se tvoja tvrdnja ne odnosi na brzinu koristenja interneta vec da govorimo o razvoju drustva kao kolektivnog oblika ponasanja.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#28 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

seldzuk wrote:
Liberalism wrote:...
Daj mi neku drugu knjigu koja je napisana u to vrijeme kada je bio dovoljno razvijen. Imaju li neki zivotopisi ili knjige o politici ili nauci koje su napisane prije objave Kurana. Koje osobe su najznačajnije za razvoj pisma? Sve bi to trebalo biti zapisano ukoliko je jedan jezik bio na svom vrhuncu.
U vrijeme pred dolazak Poslanika, arapski je bio na vrhuncu u smislu usmene ali ne i pisane književnosti. Arapsko-islamski naučni razvoj dolazi malo kasnije.
O tome ja i govorim.
shalaedin
Posts: 1337
Joined: 28/03/2008 00:35

#29 Re: Istorija religija

Post by shalaedin »

Liberalism wrote:Ti govoris generalno o semitskim jezicima, a vecina onoga sto si rekao odnosi se na aramajski jezik.

Preciznije receno iz Aramajskog jezika je nastao arapski i moguce je da je 100 godina prije muhameda napisana pjesma na arapskom jeziku, ali to bi trebali biti neki prvi pokusaji, ali sira upotreba arapskog jezika pronalazi se tek nakon dolaska islama.

Zasto je ovo bitno? bitno je jer se govori da se Kuran sacuvao u izvornom obliku masovnim zapisivanjem i prepisivanjem na arapskom jeziku. Ali koliko je bilo moguce to uraditi na nekom jeziku koji se nalazio tek u svom povoju.

Bilo bi vrlo interesantno cuti nesto vise o prvim primjercima Kurana (naravno sa istorijske strane) kako bi se razumio puni znacaj ovog pitanja.
Prvo imas arapski i staroarapski, na arapskom je objavljen Kur`an a jedna od mnogih verzija biblije je ispisana na staroarapskom i je rijec o Tominom evandjelju. Aramejski, arapski, hebrejski spadaju u najstarije jezike svijeta...arapski jezik je jezik mnogih drzavnih zajednica u aziji i africi. Medjutim arapi su prije Islama bili poznati kao izuzetni pjesnici i trgovci, sa Islamom su dozivjeli drugu ekspanziju pa je zbog sirenja vjere sirio se i sami arapski jezik i kultura. Medjutim u pojasu bliskog istoka i na kompletnom arabijskom poluostrvu bilo je mnostvo arapa podjeljenih u razlicita plemena i prije pojave Islama. Razlicitost medju njima samima nije lezala u jeziku i stilu pisanja, vec u narjecju jer oni su spadali u najnepismenije narode tadasnjeg doba. Usmena knjizevnost je bila okosnica tadasnje kulture arapa i plemenima je bila posebna cast ako bi imali boljeg pjesnika od drugih. Cesto su se nadmetali u pjesnistvu i govornistvu. O tome kakvi su oni bili prije pojave islama imas djela koji i o tome govore. Ako te zanima kultura arapa i pojava Islama medju njima vidjeces da je Islam naisao na sirok otpor tadasnje arapske zajednice i da je 23 godine poslanicke misije trebalo da bi se Islam ustalio na arabijskom poluostrvu. Ovdje mozes procitati mnogo stosta...

http://www.4shared.com/dir/5499840/cfd3 ... nskom.html
http://islamski.net/index.php?option=co ... &Itemid=30
http://www.islamsoft.org/

Posebno na to skrece paznju knjiga pod imenom Zapecaceni dzenetski napitak...

O sakupljanju Kur`ana mozes nesto procitati u knjizi Islamsko znanje i u nekim drugim koji su dostupni na ove tri strance cije sam ti linkove postavio.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#30 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

shalaedin wrote: Prvo imas arapski i staroarapski, na arapskom je objavljen Kur`an a jedna od mnogih verzija biblije je ispisana na staroarapskom i je rijec o Tominom evandjelju. Aramejski, arapski, hebrejski spadaju u najstarije jezike svijeta...arapski jezik je jezik mnogih drzavnih zajednica u aziji i africi. Medjutim arapi su prije Islama bili poznati kao izuzetni pjesnici i trgovci, sa Islamom su dozivjeli drugu ekspanziju pa je zbog sirenja vjere sirio se i sami arapski jezik i kultura. Medjutim u pojasu bliskog istoka i na kompletnom arabijskom poluostrvu bilo je mnostvo arapa podjeljenih u razlicita plemena i prije pojave Islama. Razlicitost medju njima samima nije lezala u jeziku i stilu pisanja, vec u narjecju jer oni su spadali u najnepismenije narode tadasnjeg doba. Usmena knjizevnost je bila okosnica tadasnje kulture arapa i plemenima je bila posebna cast ako bi imali boljeg pjesnika od drugih. Cesto su se nadmetali u pjesnistvu i govornistvu. O tome kakvi su oni bili prije pojave islama imas djela koji i o tome govore. Ako te zanima kultura arapa i pojava Islama medju njima vidjeces da je Islam naisao na sirok otpor tadasnje arapske zajednice i da je 23 godine poslanicke misije trebalo da bi se Islam ustalio na arabijskom poluostrvu. Ovdje mozes procitati mnogo stosta...

http://www.4shared.com/dir/5499840/cfd3 ... nskom.html
http://islamski.net/index.php?option=co ... &Itemid=30
http://www.islamsoft.org/

Posebno na to skrece paznju knjiga pod imenom Zapecaceni dzenetski napitak...

O sakupljanju Kur`ana mozes nesto procitati u knjizi Islamsko znanje i u nekim drugim koji su dostupni na ove tri strance cije sam ti linkove postavio.
Govorimo o nastanku klasicnog arapskog jezika. Posebna su prica semitski jezici, posebna su prica etiopski, jevrejski, grčko-latinski, perzijski i sirisjki ukljucujuci i aramejski. Sada nisu biti koliko su ti jezici stari ali nisu najstariji jezici, vec su daleko mladji od sumerskog pa i akadijskog jezika (sumersko-babilonskog) koji je najraniji semitski jezik i koji je nastao od sumerskog, pa da i ne govorimo o Egipatskom koji se izgleda samostalno razvijao. Vazno je da je nakon (i izmedju) svih ovih jezika nastao arapski klasicni jezik i pismo. Pa nije bitan ni sam jezik koliko je bitno pismo i klasicno arapsko pismo na kojem je napisan Kuran nastalo je u vremenu pojave Islama i prije pojave Islama izgleda nije bilo značajnijih dijela pisanih na klasicnom arapskom jeziku. Na primjer oko 1400 godina prije prvih naucnih knjiga iz astronomije pisanih na arapskom u tadasnjem savremenom svijetu stampane su knjige o astronomiji na helenskim jezicima. Hiljadu godina prije helena, slicne knjige su stampane u Asiriji, po konceptu koji je hiljadu godina prije razvijen u Sumeru.
shalaedin
Posts: 1337
Joined: 28/03/2008 00:35

#31 Re: Istorija religija

Post by shalaedin »

arapski jezik ima mnostvo narijecja ili kiraeta. samo za jednu rijec poput deve imas vise od trista rijeci. Taj jezik ima svoju historiju i centralno mjesto medju semitskim narodima. evo pa procitaj malo... O tome koji je jezik iz kojeg nastao ne mozemo raspravljati, mislim ni da sami lingvisticari i historicari njihovog podnevlja ne mogu pricati o tome...
mozemo znati neke cinjenice i pretpostavljati... ovo su objektivne i opste poznate cinjenice o arapskom jeziku... mozes i procitati:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Arapski_jezik
http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9A%D0 ... 0%BA%D1%83
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#32 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

shalaedin wrote:arapski jezik ima mnostvo narijecja ili kiraeta. samo za jednu rijec poput deve imas vise od trista rijeci. Taj jezik ima svoju historiju i centralno mjesto medju semitskim narodima. evo pa procitaj malo... O tome koji je jezik iz kojeg nastao ne mozemo raspravljati, mislim ni da sami lingvisticari i historicari njihovog podnevlja ne mogu pricati o tome...
mozemo znati neke cinjenice i pretpostavljati... ovo su objektivne i opste poznate cinjenice o arapskom jeziku... mozes i procitati:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Arapski_jezik
http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9A%D0 ... 0%BA%D1%83
Da bi ti bio jasniji polozaj arapskog jezika i pisma pokusaj ga uporediti sa drugim pismima. Vidi u kom stoljecu je napisana prva knjiga na arapskom iz bilo koje oblasti i vidi u kom je stoljecu napisana knjiga na perzijskom, sirijskom, egipatskom, asirskom ili sumerskom pa ako hoces i bosanskom. I onda pokusaj ponovo procitati ovaj svoj post.
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9950
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#33 Re: Istorija religija

Post by Bosanac sa dna kace »

Liberalism wrote:
shalaedin wrote:arapski jezik ima mnostvo narijecja ili kiraeta. samo za jednu rijec poput deve imas vise od trista rijeci. Taj jezik ima svoju historiju i centralno mjesto medju semitskim narodima. evo pa procitaj malo... O tome koji je jezik iz kojeg nastao ne mozemo raspravljati, mislim ni da sami lingvisticari i historicari njihovog podnevlja ne mogu pricati o tome...
mozemo znati neke cinjenice i pretpostavljati... ovo su objektivne i opste poznate cinjenice o arapskom jeziku... mozes i procitati:

http://hr.wikipedia.org/wiki/Arapski_jezik
http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9A%D0 ... 0%BA%D1%83
Da bi ti bio jasniji polozaj arapskog jezika i pisma pokusaj ga uporediti sa drugim pismima. Vidi u kom stoljecu je napisana prva knjiga na arapskom iz bilo koje oblasti i vidi u kom je stoljecu napisana knjiga na perzijskom, sirijskom, egipatskom, asirskom ili sumerskom pa ako hoces i bosanskom. I onda pokusaj ponovo procitati ovaj svoj post.
ja i ? sta sad to umanjuje vrijednost arapskog jezika zato sto je na starogrckom jeziku napisana knjige hiljadu godina prije nego na arapskom, usput budi receno za kulturu i civilizaciju koja je nestala vec odavno kao takva...
evo kazu da Somalci danas imaju jako razvijen dar za pjesnitvo na svom jeziku, jel kvalitet tog jezika umanjuje cinjenica da se pismenost na somalskom pocela sirit tek 1970tih?
@shalaedin je vec odgovorio da je arapski bio na vrhuncu sto se tice usmene knjizevnosti, ja sam pogrijesio u prvim postovima, jest upravu si ti da nisu pisana djela na arapskom jeziku prije pojave islama, ali drug pomiri se sa cinjenicom da jeste postojalo arapsko pismo najmanje prije 100 godina prije same pojave islama, i da postoje i spisi pisani arapskim pismom, o cemu imas napisano sve na wikipediji, i islamski ucenjaci to uopste ne kriju, niko ne krije da se arapsko pismo razvilo iz nabatejskog a ono oppet iz fenicanskog... upotrba nekog odredjenog pisma (arapsko, cirilicno, latinicno) u islamu ne dobija nikakav epitet svetosti, mozes koristit bilo koje pismo neces pogrijesit, neces bt nista manje musliman nego sto si bio prije...
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#34 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Nastanak i razvoj arapskog pisma je itekako vazna. Sta ako je neko negdje nenamjerno ili u neznanju pogrjesio prilikomprvog prepisivanja?

I ja sam na pocetku upravo o tome govorio, pitajuci se kako se ovaj proces izucava na islamskim fakultetima. Ja nikada nisam cuo niti jednog hodzu da o ovome govori. Niti da bilo ko pita. Jeli uvijek bilo tako? Bilo bi vrlo interesantno cut kako se ovo pitanje rjesilo?
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9950
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#35 Re: Istorija religija

Post by Bosanac sa dna kace »

Liberalism wrote:Nastanak i razvoj arapskog pisma je itekako vazna. Sta ako je neko negdje nenamjerno ili u neznanju pogrjesio prilikomprvog prepisivanja?

I ja sam na pocetku upravo o tome govorio, pitajuci se kako se ovaj proces izucava na islamskim fakultetima. Ja nikada nisam cuo niti jednog hodzu da o ovome govori. Niti da bilo ko pita. Jeli uvijek bilo tako? Bilo bi vrlo interesantno cut kako se ovo pitanje rjesilo?
ARASPSKO PISMO JE VEC BILO RAZVIJENO PRIJE SAME POJAVE ISLAMA!!!!OK?
kako je nastalo i razvijalo? pa, isto kao i ostala pisma, iz zelje da se pojednostavi zapisivanje glasova arapskbog jezika i to je to, isto kao sto je latinsko nastalo i razivlo se iz zelje i potrebe da se zapisu glasovi latinskog jezika!
mislim ipak da s etako nesto izucava na pojedinim islamskim fakultetaiam, sto da ne?
i kakvu vaznost ima sad to da hodza sa mimbere govori kako je uspravan crta u arapskom pismu u pocetku oznacavala samo A, i kao takvoj nije se na nju mogao dodat ni jedan drugi znak? jel dzemat ima od toga kakve koristi?
pismo nije bilo tako kao tako, razvijalo i dopunjavalo se s vremenom, sve se mijenja pa tako i pisma...
Tesko je moguce da je neko tada pogrijesio prilikom zapisivanja jer;
-postojalo je na desetine, pa cak i stotitne ljudi koji su znali Kuran na svim narjecjima arapskog
-Kuran je objavljen na svim narjecjima arapskog,
P.S. ako treba i nacrtacu svoje tvrdnje
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#36 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Bosanac sa dna kace wrote:
ARASPSKO PISMO JE VEC BILO RAZVIJENO PRIJE SAME POJAVE ISLAMA!!!!OK?
kako je nastalo i razvijalo? pa, isto kao i ostala pisma, iz zelje da se pojednostavi zapisivanje glasova arapskbog jezika i to je to, isto kao sto je latinsko nastalo i razivlo se iz zelje i potrebe da se zapisu glasovi latinskog jezika!
Mislim da kada neko kaze da je pismo razvijeno poslije samo jedne ili da kazemo hiljadu napisanih djela da je to u najmanju ruku diskutabilno. Na primjer kada su neko sure zapisano nakon objave poslali nekom plemenu kako bi se ljudima objavilo, sta ako su u tom udaljenom selu drugacije procitali neku rijec ili na drugaciji nacin protumacili konstrukciju neke recenice. Nemamo original i imamo kopiju koja se pojavljuje 200 godina nakon orginala i mi tvrdimo da niti jedna rijec nije promjenjena. Nekazem ja da nije ni da jeste, nego kazem da nema dokaza da nije. Ili ima ali mi neznamo.
Shoshana
Posts: 3271
Joined: 22/10/2005 21:48
Location: okolina Montreala

#37 Re: Istorija religija

Post by Shoshana »

Malo ti je konfuzna ova tema.... POcinjes sa pitanjem sta vodece vjerske skole uce svoje ucenike (sto ovu temu svrstava u 'religiju' ) dok raspravu vodis u smislu 'sta savremena nauka (ukljucujuci istoriju) kaze o istoriji religije/a' (sto se u Evropi uci kao grana istorije, a u Americi kao grana antropologije).

Nije moguce mijesati ta dva pristupa, ukoliko zelis korektnu raspravu. Pri tom ne zelim reci da se religije ne bave istorijom, niti da se istorija ne bavi religijama; zelim jednostavno reci da u ovakvoj raspravi koja se tice dva potpuno razlicita sistema - moras izabrati sa kojeg sistema zelis raspravu voditi. Inace rizikujes da zaglavis gdje i vecina ovakvih diskusija zaglavi, 'nama' su 'njihovi' argumenti bez validnosti, a 'njima' su 'nasi' argumenti irelevantni.

U jednom se, ipak, moderna istorija religija i islamski teolozi slazu. I jedni i drugi danas prihvataju kao cinjenicu da Kuran kao tekst (sa izuzetkom onih kvacica i tackica koje su u pismo uvedeni kasnije) - nije mijenjan od Muhamedovog doba.

Ne vjerujem da se na teologiji uci nesto o postanku arapskog pisma, a na istoriji religija se (sasvim sigurno) ne uci nista o postanku arapskog pisma. Za takvo nesto se vjerovatno ide na filologiju.

I da, nevjerovatno je u kolikoj mjeri vecina ljudi ima pogresne prekoncepcije o prehistorijskom vremenu. Niti su ljudi prije postanka pisma (sto postavlja granicu izmedju historije i prehistorije) bili divljaci, niti smo mi danas (uz sav tehnoloski napredak) tako daleko odmakli kako bismo voljeli misliti.
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9950
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#38 Re: Istorija religija

Post by Bosanac sa dna kace »

teta @shoshi :dance:
User avatar
Gaia
Posts: 1383
Joined: 10/10/2006 10:39

#39 Re: Istorija religija

Post by Gaia »

@Liberalism

da bih odgovorila na tvoje pitanje, moramo uzeti u obzir dvije strane ljudske prirode; duhovnu i fizicku. tebi je, sticem dojam na osnovu tvojih pitanja, fizicka strana interesantnija i, usudjujem se reci, vaznija.

covjek se rodi sa fizickim tijelom, ali jasno je da smo vise od toga. zar ne? covjek je duhovno bice koje se radja u tijelu i dalje nastavlja svoj razvoj od nesvijesnosti do polusvijesnoti, da bi postigao potpuno budnu svijesnost, tj. da bi potpuno bio svijesan sebe.

razvoj covjeka je vezan za razvoj svijesti . istorija nam omogucava uvidjeti kako se svijest kroz vrijeme razvijala; nasa percepcija i razumjevanje se mijenjalo. zivimo u materijalnom svijetu, ali, materijalni svijet je samo dio nase realnosti, kao sto je fizicko tijelo samo dio ljudskog bica. drugi dio je duhovni svijet. moderni covjek, uglavnom, nije u direktnoj vezi sa duhovnim svijetom, ali nije uvijek bilo tako. u drevna vremena covjek je opazao, osjecao i mogao cuti duhovni svijet. nazovimo tu sposobnost duhovnom vizijom.

u drevna vremena vecina ljudi je posjedovala ovu sposobnost koja se vremenom polako gubila. zadrzali su je samo najrazvijeniji ili nadareni ljudi. mogla se dostici i posebnim obucavanjem i vjezbama koje su, na primjer, upraznjavali egipatski faraoni. oni koji su mogli komunicirati sa duhovnim svijetom, ili su tu sposobnost razvili, nazivali su se ‘inicirani/upuceni’.

tako su lideri covjecanstva, u ta vremena, dobivali direktne inspiracije koje su ljudske mase bezupitno slijedile. no nasa svijest se znatno od tih dana promijenila.

moderni covjek je svijesan sebe kao individue, ili, receno na drugi nacin, razvio je svijest o egu. odatle, i zbog toga, oslobodio se familijarnih veza. u proslim vremenima covjek je bio puno vise vezan za familiju ili pleme, nije djelovao samovoljno vec uslovnjeno grupnim osjecanjima – odatle krvne svadje i ubistva. takva ponasanja nazivamo grupnom svjescu ili djelovanjem grupne duse.

glavne promjene oblika svijesti kroz istoriju mozemo formulisati kao gubitak svijesti o duhovnom svijetu, sto nas vodi ka percepciji iskljucivo fizickog, sto nas, opet, vodi do razvoja misli koja zauzima mjesto direktne duhovne vizije, sto dovodi do opadanja grupne svijesti koja ustupa mjesto svijesti ega.
gledajuci unazad kroz istoriju mozemo zapaziti da svake , manje vise, dvije tisuce godina dolazi do uspona ljudske kolektivne svijesti sto vodi ka stvaranju, usponu i padu novih civilizacija. svaki od ovih perioda ukazuje na promjene covjekove unutrasnje prirode, i svaki put se manifestiraju novi impulsi na novim lokacijama koji vode ka stvaranju nove civilizacije.

dakle, mozemo reci da je u doba prahistorijskog politeizma ljudska kolektivna svijest izgubila duhovnu viziju i krenula se okretati ka materijalnom i razvijati svijest o sebi kao individui.

do preokreta dolazi u grcko-rimljanskom periodu. razvijamo sposobnost razmisljanja koja zauzima mjesto duhovne vizije. razvijamo individualnost. novootkrivena moc razmisljanja, usmjerena ka fizickom svijetu, vodi nas do novih otkrica i izuma. zahvaljujuci tome pocinjemo sa sistematickim proucavanjem prirode, tj. prirodne nauke, kako ju danas nazivamo. demokracija se zacela u Grckoj kao rezultat razvoja svijesti ega, tj. samosvjesti. oni su osjecali svoj individualizam, ali samo unutar grupe. zato je njihovim gradovima-drzavama upravljala kolektivna volja gradjana.
Rimljani su, opet, postali fizicki osvajaci svijeta; njihov cilj je bio materijalna moc i bogacenje. dok se u Grckoj moc razmisljanja manifestirala prvenstveno u filozofiji, u Rimu je primjenjivana prakticno - izgradnja gradova, rudarstvo, inzenjerstvo, vodovod, kanalizacija…
razvoj individualne svjesti, u to doba, je prouzrokovao i razvoj pravnog sistema. svaki gradjanin je postao zasticen pravnim zakonima. dakle, sa razvojem individualne svijesti, drustveni zivot prestaje biti utemeljen zavjetima odozgo, i pocinje se temeljiti na dogovorima medju ljudima.
e, onda se rodio Krist. taj momenat je preokrenuo istoriju Zemlje. postajuci covjek Krist je na zemlju donio duhovnu snagu koja svakom covjeku omogucava, putem svojih napora, stupiti u kontakt sa osobnim bozanskim izvorom. tako se Krist trajno povezao sa ljudskom evolucijom.

Rim se raspao i nastupila su teska i mracna vremena sve do petnaestog stoljeca kada se novi impuls rodio - doba renesanse. organizovane religije su u tom periodu postale krute u svom vanjskom obliku. ono sto je nekada bilo objavljivanje, u ovom periodu postaje dogma. organizovane religije su u tom periodu uzurpirale duhovni zivot propovjedajuci svoju sveznalost i zahtjevajuci vjernost od svojih sljedbenika. tako su uspjeli uspavati ego.

novi impuls, u odredjenim djelovima svijeta, odbacuje autoritet i hoce individualno da zna i razumije i tako dovodi do razvijanja nove civilizacije; Europa; Teutoni apsorbiraju grcko-rimski svijet. ego se budi.
radoznali ljudski um, sve vise se razvija, i sve dublje istrazuje materiju. naucna istrazivanja otkrivaju nove puteve do znanja. do razumijevanje se dolazi putem snage razuma i primjenjuje se iskljucivo na materijalni svijet. to nas je dovelo do materijalistickog pogleda na zivot koji sve objasnjava na fizicki nacin. cak su razvili ideju o razmisljanju kao mehanickom procesu.
naucna istrazivanja otkrivaju prirodne zakone putem kojih dolazimo do novih otkrica i izuma koji transformiraju svijet. dovoljno je da spomenemo ogroman tehnoloski napredak i svemirska istrazivanja. zivimo u veoma materijalnom svijetu.
ego je, istovremeno, veoma osnazio. ali, razvoj svijesti o egu, takodjer, prouzrokuje konflikte izmedju individue i zajednice. to jos nismo adekvatno rjesili.
krajem devetnaestog stoljeca pojavljuje se tracak nove zore. materijalizam nam nije donio ocekivani raj na zemlji i postajemo svijesni da fizicki svijet nije cijelovit. covjeku treba duhovni zivot. treba mu znanje o duhovnom svijetu da bi zadovoljio svoju dusu.
covjek se izborio za neovisnost od bogova i sada se sam bori za svoju evoluciju. razumije materijalni svijet i moze razvijati svoje sposobnosti da bi opet imao duhovnu viziju. samo, ovaj put, bit ce svijesan i fizickih i duhovnih svijetova. to je buducnost ljudske rase. duh je taj koji ima odgovore na sva nasa pitanja. duh ih sapuce u nasu realnost i uci nas da “istinu” vidimo kao dozivljaj i iskustvo.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#40 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Shoshana wrote:Malo ti je konfuzna ova tema.... POcinjes sa pitanjem sta vodece vjerske skole uce svoje ucenike (sto ovu temu svrstava u 'religiju' ) dok raspravu vodis u smislu 'sta savremena nauka (ukljucujuci istoriju) kaze o istoriji religije/a' (sto se u Evropi uci kao grana istorije, a u Americi kao grana antropologije).

Nije moguce mijesati ta dva pristupa, ukoliko zelis korektnu raspravu. Pri tom ne zelim reci da se religije ne bave istorijom, niti da se istorija ne bavi religijama; zelim jednostavno reci da u ovakvoj raspravi koja se tice dva potpuno razlicita sistema - moras izabrati sa kojeg sistema zelis raspravu voditi. Inace rizikujes da zaglavis gdje i vecina ovakvih diskusija zaglavi, 'nama' su 'njihovi' argumenti bez validnosti, a 'njima' su 'nasi' argumenti irelevantni.
Po meni temi istorji religija mozes prici sa bilo koje strane. Do sada je uglavnom bilo rijeci o Islamu ne znam zasto bi bilo sporno o nekoj religijskoj tvrdnji postaviti racionalno (ili razumno pitanje). Npr ako neko kaze da je nesto apsolutna istina (npr neka religijska dogma), nije nista strasno pitati o dokazima koji govore da je to zaista tako. Npr kao sto si pomenuo/a kvacice na harfovima. Jesu li kvacice bile oduvijek u arapskom pismu? Da bi to odgovorili morali bi znati jesu li pisma iz kojeg je nastao arapski imali apostrofe. Ako apostrof određenim rijecima daje preciznije znacenje a ako tih apostrofa nije bilo kada se se u pocetku zapisivale bozije objave, pitanje je ko je to odredio da se nekoj rijeci dodaje neko specificnije znacenje nego sto je to bilo u originalnoj verziji. Neko ce mozda tvrditi da su apostrofi bile ''oduvijek'' ali bi tada bilo super kada bi neko dao objasnjenje o nastanku te inovacije obzirom da tih apostrofa nema u jezicima iz kojih je nastao arapski.

Ja razumijem da bi u toj raspravi neki zapeli po principu ''svak za svoju stranu''. I bas zbog toga mislim da nije lose diskutovati potpuno otvoreno o svemu kako bi svi imali koristi. Međutim ova prica oko arapskog pisma mozda je samo dobar uvod u cijelu temu, jer sta nam moze bolje svjedociti o proslim vremenima od tekstova koji su u tim vremenima napisani. Na primjer danas je toliko popularizovan judeizam da covjek pomisli da su na ''pocetku istorije bili samo jevreji'', međutim tekstovi iz vremena u kojem se ''stvarala jevrjejska istorija'' ne govore nista o jevrejima niti o njihovom monoteizmu što donekle ljulja koncepciju da je pojava monoteizma, posebno nakon Isusa radikalno transformisala ljudsku civilizaciju. Npr ako je to tako, bas bi bilo interesantno cuti koji su to obicaji ''paganiziranog'' drustva promjenjeni zahvaljujući monoteizmu.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#41 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Da prokomentarisem samo jedan dio.
Gaia wrote:@Liberalism

da bih odgovorila na tvoje pitanje, moramo uzeti u obzir dvije strane ljudske prirode; duhovnu i fizicku. tebi je, sticem dojam na osnovu tvojih pitanja, fizicka strana interesantnija i, usudjujem se reci, vaznija.

covjek se rodi sa fizickim tijelom, ali jasno je da smo vise od toga. zar ne? covjek je duhovno bice koje se radja u tijelu i dalje nastavlja svoj razvoj od nesvijesnosti do polusvijesnoti, da bi postigao potpuno budnu svijesnost, tj. da bi potpuno bio svijesan sebe.

razvoj covjeka je vezan za razvoj svijesti . istorija nam omogucava uvidjeti kako se svijest kroz vrijeme razvijala; nasa percepcija i razumjevanje se mijenjalo. zivimo u materijalnom svijetu, ali, materijalni svijet je samo dio nase realnosti, kao sto je fizicko tijelo samo dio ljudskog bica. drugi dio je duhovni svijet. moderni covjek, uglavnom, nije u direktnoj vezi sa duhovnim svijetom, ali nije uvijek bilo tako. u drevna vremena covjek je opazao, osjecao i mogao cuti duhovni svijet. nazovimo tu sposobnost duhovnom vizijom.

u drevna vremena vecina ljudi je posjedovala ovu sposobnost koja se vremenom polako gubila. zadrzali su je samo najrazvijeniji ili nadareni ljudi. mogla se dostici i posebnim obucavanjem i vjezbama koje su, na primjer, upraznjavali egipatski faraoni. oni koji su mogli komunicirati sa duhovnim svijetom, ili su tu sposobnost razvili, nazivali su se ‘inicirani/upuceni’.

tako su lideri covjecanstva, u ta vremena, dobivali direktne inspiracije koje su ljudske mase bezupitno slijedile. no nasa svijest se znatno od tih dana promijenila.

moderni covjek je svijesan sebe kao individue, ili, receno na drugi nacin, razvio je svijest o egu. odatle, i zbog toga, oslobodio se familijarnih veza. u proslim vremenima covjek je bio puno vise vezan za familiju ili pleme, nije djelovao samovoljno vec uslovnjeno grupnim osjecanjima – odatle krvne svadje i ubistva. takva ponasanja nazivamo grupnom svjescu ili djelovanjem grupne duse.
Covjek je bio uvijek i jeste bit ce materijalno bice (ko to nije bio, nije ili nece biti materijalista bas bi volio cuti).

Sto se tice toga da je tvrdnji da je u ''drevna vremena covjek opazao, osjecao i mogao cuti duhovni svijet'' je samo jedna pogresna interpretacija civilizacijskog napredka.

Ljudi dok su bili lovci sakupljaci nisu se toliko obazirali na duhovni svijet (koliko poslije) jer im je tadasnji svijet bio manje vise potpuno poznat i nije bilo pretjerane mistike u njihovim zivotima. Kad su gladni idu loviti, kada dodju u podrucje sa brezuljcima znaju da ce pronaci jestive plodove koje mogu sakupljati. Zivot je stotinama i mozda hiljadama godina bio manje vise jednolican. Uglavnom se sve znalo.

Početak poljoprivredne revolucije donio je brojne misterije i dinamiku u zivote tadasnjih ljudi koji su se odlucili uci u ''biznis s poljoprivredom''. Proces razvoja poljoprivredne tehnologije mogao se povezati sa zvjezdanim nebom i tu su ljudi po prvi put shvatili da postoji veza izmedju zemlje i neba. Odatle izgleda pocinje sve. Samo jedna ilustracija. Konstalacija vaga (valjda su to naucili svi oni koji su vaga u horoskopu) ne oznacava pravdu, pravicnost, jednakost niti bilo sta slicno, vec govori da kada sunce izadje u ovoj konstalaciji duzina trajanja dana i noci je jednaka sto je prvi znak (s neba) da zima prolazi i da je potrebno poceti sa pripremama za poljoprivredne radove. Tvoji ''inicirani'' su bili uglavnom oni koji su se razumjeli u atronomiju.
User avatar
Gorštak
Posts: 784
Joined: 03/01/2008 13:27
Location: Između dva točka

#42 Re: Istorija religija

Post by Gorštak »

@liberalism dirljivo je tvoje upinjanje da dignes temu koju si postavio, al brate bezze ti je tema i ne ide. Od historije religija do historije arapskog jezika, i nazad. :?
De odustani dok je od vremena, poštedi nas, pls.
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#43 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Gorštak wrote:@liberalism dirljivo je tvoje upinjanje da dignes temu koju si postavio, al brate bezze ti je tema i ne ide. Od historije religija do historije arapskog jezika, i nazad. :?
De odustani dok je od vremena, poštedi nas, pls.
Sa nekim razlogom je bezveze ili je tebi bezveze bez razloga?
User avatar
Gorštak
Posts: 784
Joined: 03/01/2008 13:27
Location: Između dva točka

#44 Re: Istorija religija

Post by Gorštak »

Liberalism wrote:Kako mi je amatersko proucavanje istorije hobi, interesuje me i istorija religija. Zanima me da li ove vodece vjerske skole uce svoje ucenike o vremenu u kojem su nastajale religije i sve povezano sa istorijom tog vremena. Posebno me interesuje koji se naucni pristup primjenjuje, na primjer da li se proucavaju godisnjaci koji su pisali pisari na perzijskim, helenskim, egipatskim, mecanskim i inim dvorovima?

Na primjer uci li se ista o istoriji Egipta obzirom na njegovu vladavinu nad podrucjima u kojima su nastale monoteističke religije, ne samo dokumenti koji govore o jevrejima (koliko znam ima samo jedan egipatski spis koji govori o jevrejima), vec dokumenti koji govore o zivotu ljudi na tim prostorima u periodu prije egipatskog novog kraljevstva.

Kao sto sam maloprije na drugoj temi napisao, sunecenje muske djece nije neka mojsijeva zapovjest vec je to bila egipatska tradicija sigurno hiljadu i vise godina prije ''Mojsijevog perioda'' itd itd.

Izvinjavam se ako postoji slicna tema.
... a onda okreneš priču na porijeklo jezika i štatijaznam. Pothranjuješ offtopic diskusiju na temi koju si sam započeo i hvataš se za svaku rečenicu koju neko napiše pokušavajući ovdje napraviti izložbu vlastitog znanja.
E to je meni bezze
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#45 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Pitanje se odnosilo zasto ti je tema bezveze, helenejse
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9950
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#46 Re: Istorija religija

Post by Bosanac sa dna kace »

dobra poenta @gorstak
ali me ipak zanima jel @Liberalizam zna o kakvim je kvacicama rijec? :roll:
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#47 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

O onim ''kvacicama'' u tekstu kojih nije bilo u preislamskom arapskom i koje su se pojavile u islamskom.
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9950
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#48 Re: Istorija religija

Post by Bosanac sa dna kace »

Liberalism wrote:O onim ''kvacicama'' u tekstu kojih nije bilo u preislamskom arapskom i koje su se pojavile u islamskom.
jes, al sta one znace, cemu sluze????
User avatar
Liberalism
Posts: 2632
Joined: 27/08/2006 16:54

#49 Re: Istorija religija

Post by Liberalism »

Bosanac sa dna kace wrote:
Liberalism wrote:O onim ''kvacicama'' u tekstu kojih nije bilo u preislamskom arapskom i koje su se pojavile u islamskom.
jes, al sta one znace, cemu sluze????
Vjerovatno da daju neko specifično znanjenje rijeci u kojoj se nalaze.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#50 Re: Istorija religija

Post by arzuhal »

Bosanac sa dna kace wrote:
Liberalism wrote:O onim ''kvacicama'' u tekstu kojih nije bilo u preislamskom arapskom i koje su se pojavile u islamskom.
jes, al sta one znace, cemu sluze????
Ako se pod "kvačicama" misli na kose crtice iznad i ispod harfova/slova - to su "hareketi" (od glagola "hareke"-kretati se, micati) koji omogućavaju ispravno čitanje Kur'anskih ajeta, kako Arapima tako i ne-Arapima...
Međutim...
Davno je neko dao razloge zašto su ovakve teme privlačne za diskusiju. Autentičnost Objave kao takve (bilo koje), jezik i pismo Nebeskih Knjiga stvaraju pometnju u glavama onih koji smatraju:

1. Da Objave nisu autentične jer nisu objavljene na engleskom;
2. Da ne sadrže relevantnu bibliografiju;
3. Fusnota nema ili su nikakve;
4. Nema navedenih citata priznatih, svjetskih autoriteta;
5. ....
Post Reply