Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Locked
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#226 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Alfons Kauders »

Novak20 wrote:Ja, zaboravih, za svoje djelatnike vjerske zajednice mogu tražiti izuzetke od važećih zakona države ali za sve vjernike ????
Tebi se stvarno nije mrsko provaljivat po forumu zadnjih dana?
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#227 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

Alfons Kauders wrote:
Novak20 wrote:Ja, zaboravih, za svoje djelatnike vjerske zajednice mogu tražiti izuzetke od važećih zakona države ali za sve vjernike ????
Tebi se stvarno nije mrsko provaljivat po forumu zadnjih dana?
:lol:

Zašto provaljivanje ???
mishic
Posts: 6294
Joined: 28/04/2011 16:29

#228 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by mishic »

Ovo je zbog greške u koracima.
Moralo se potpisivati u "paketu".
Sada je kasno kukati i godinama će se "tumačiti" šta je šta u tom ugovoru.
Kao ovo "vrijeme za obrok" koje su neki već pretvorili u obrok...
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#229 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by kiligonzales »

Novak20 wrote:Ja, zaboravih, za svoje djelatnike vjerske zajednice mogu tražiti izuzetke od važećih zakona države ali za sve vjernike ????
Posmatraj to ovako, kod pravoslavaca i katolika imas krsne slave, koje se proslavljaju i ne proslavljaju tj. uskladjene su sa zakonom ili nisu, kad pojedinac zeli da proslavi neku porodicnu slavu, onda zamoli poslodavca i izadje mu u susret. Mi muslimani takvih slava nemamo, imamo dva bajrama, eventualno mevlud povodom godisnjice rodjenja poslanika Muhammeda a.s. i imamo hidzretsku novu godinu (ovo svako ne obiljezava radi sektaskih podjela u Islamu i razlicitosti u misljenju). Ono sto je racionalno da trazimo jeste, da na svome poslu mozemo obaviti molitvu i eventualno izaci na dzumu petkom. Nikoga u 8 sati radnog vremena ne kaci svih pet molitvi jer se period za obavljanje jedne od druge molitve razlikuje po ciklusu kretanja sunca tj. pocetka dana i noci, svaka molitva traje mozda sa ritualnim pranjem kao pripremom za molitvom i samom molitvom 10-15 minuta. Sama dzuma traje od 30-45 minuta. Ono sto je misa nedjeljom za krscane, za muslimane je dzuma petkom. Posto zivimo u Evropi, dani odmaranja su odabrani prema potrebi krscana. Recimo u dijelu arapskog svijeta neradni dani su obicno cetvrtak i petak.

Posto niko ne radi od 8-16h ko da je motor bez praznog hoda, onda se postavlja pitanje cemu potreba da se pitanje ugovora sa IZ politizuje.

Politizuje se iskljucivo zbog oduzete vakufske imovine koju bi ako bi drzava ukoliko bi potpisala sa IZ morala vratiti IZ jer bi se potpisivanjem ovoga osnovog ugovora to pitanje i poteglo.
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#230 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by kiligonzales »

mishic wrote:Ovo je zbog greške u koracima.
Moralo se potpisivati u "paketu".
Sada je kasno kukati i godinama će se "tumačiti" šta je šta u tom ugovoru.
Kao ovo "vrijeme za obrok" koje su neki već pretvorili u obrok...
Namjerno se to sabotira, cilj je kontrola, rijec je o sirenju politicke borbe na polje vjerskog identiteta jednog naroda i njegovih prava jer IZ je za njih kicma ovoga poretka oko kojeg su Bosnjaci kao narod okupljeni. Drugi nisu prihvatili da sebe nazivaju tako, a nije ni rijetko da BiH ne nazivaju svojom.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#231 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

Nije loše nekad nešto pročitati. Ovim zakonom su definisani odnosi BiH i vjerskih zajednica.
ZAKON O SLOBODI VJERE I PRAVNOM POLOŽAJU CRKAVA I VJERSKIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
http://www.mpr.gov.ba/biblioteka/zakoni ... 0vjere.pdf

III - Pravni status crkava i vjerskih zajednica
Član 8.
1. Crkve i vjerske zajednice na teritoriji Bosne i Hercegovine imaju status pravne osobe.
2. Ovim zakonom potvrđuje se kontinuitet svojstva pravne osobe historijski zasnovanim crkvama i vjerskim zajednicama u Bosni i Hercegovini u skladu s vjerskim propisima i unutrašnjom organizacijom u Islamskoj zajednici u Bosni i Hercegovini, Srpskoj pravoslavnoj crkvi, Katoličkoj crkvi i Jevrejskoj zajednici Bosne i Hercegovine, kao i svim ostalim crkvama i vjerskim zajednicama kojima je priznato svojstvo pravne osobe prije stupanja na snagu ovog zakona.
3. Nove crkve i vjerske zajednice u Bosni i Hercegovini stiču svojstvo pravne osobe na način predviđen
odredbama člana 18. ovog zakona......
IV - Odnos države i crkava i vjerskih zajednica

Član 14.
Crkve i vjerske zajednice odvojene su od države a to znači da:

1. Država ne može priznati status državne vjere ni jednoj vjeri niti status državne crkve ili vjerske zajednice ni jednoj crkvi ili vjerskoj zajednici;
2. Država nema pravo miješati se u unutrašnju organizaciju i poslove crkava i vjerskih zajednica;
3. Nijedna crkva ili vjerska zajednica, ni njeni službenici, ne mogu dobivati posebne privilegije od države u odnosu na druge crkve ili vjerske zajednice i njihove službenike, niti može formalno učestvovati u radu političkih ustanova, osim kako je navedeno u stavu 4. ovog člana;
4. Država može, na osnovu jednakosti prema svima, davati materijalnu podršku crkvama i vjerskim zajednicama za očuvanje kulturne i historijske baštine, zdravstvene djelatnosti, obrazovne, karitativne i socijalne usluge koje pružaju crkve i vjerske zajednice, jedino pod uslovom da crkve i vjerske zajednice spomenute usluge obavljaju bez ikakve diskriminacije, a posebno nediskriminacije na osnovu vjere ili uvjerenja;
5. Crkve i vjerske zajednice u oblasti porodičnog, roditeljskog prava i prava djeteta mogu obavljati funkciju humanitarne, socijalne i zdravstvene pomoći, vaspitanja i obrazovanja, u skladu s odgovarajućim zakonima koji uređuju ta prava i materiju;
6. Javnoj vlasti zabranjeno je bilo kakvo uplitanje prilikom izbora, imenovanja ili smjenjivanja vjerskih velikodostojnika, uspostavljanja struktura crkava i vjerskih zajednica ili organizacija koje vrše službu Božiju i druge obrede;
7. Javno očitovanje vjere ili uvjerenja može biti ograničeno jedino na osnovu zakona i u skladu s međunarodnim standardima kada nadležni organ dokaže da je to neophodno u interesu javne sigurnosti, zaštite zdravlja, javnog morala, ili u cilju zaštite prava i sloboda drugih osoba u skladu s
međunarodnopravnim standardima. Crkve i vjerske zajednice imaju pravo žalbe na ovu odluku. žalbeni organ, prije donošenja odluke o žalbi, mora zatražiti od Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine mišljenje u vezi sa slučajem zabrane javnog očitovanja vjere ili uvjerenja.

Član 15.
1. Pitanja od zajedničkog interesa za Bosnu i Hercegovinu i neku ili više crkava i vjerskih zajednica mogu se uređivati i sporazumom koji zaključuje Predsjedništvo BiH, Vijeće ministara, vlade entiteta i crkva, odnosno vjerska zajednica.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#232 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

kiligonzales wrote:
Novak20 wrote:Ja, zaboravih, za svoje djelatnike vjerske zajednice mogu tražiti izuzetke od važećih zakona države ali za sve vjernike ????
Posmatraj to ovako, kod pravoslavaca i katolika imas krsne slave, koje se proslavljaju i ne proslavljaju tj. uskladjene su sa zakonom ili nisu, kad pojedinac zeli da proslavi neku porodicnu slavu, onda zamoli poslodavca i izadje mu u susret. Mi muslimani takvih slava nemamo, imamo dva bajrama, eventualno mevlud povodom godisnjice rodjenja poslanika Muhammeda a.s. i imamo hidzretsku novu godinu (ovo svako ne obiljezava radi sektaskih podjela u Islamu i razlicitosti u misljenju). Ono sto je racionalno da trazimo jeste, da na svome poslu mozemo obaviti molitvu i eventualno izaci na dzumu petkom. Nikoga u 8 sati radnog vremena ne kaci svih pet molitvi jer se period za obavljanje jedne od druge molitve razlikuje po ciklusu kretanja sunca tj. pocetka dana i noci, svaka molitva traje mozda sa ritualnim pranjem kao pripremom za molitvom i samom molitvom 10-15 minuta. Sama dzuma traje od 30-45 minuta. Ono sto je misa nedjeljom za krscane, za muslimane je dzuma petkom. Posto zivimo u Evropi, dani odmaranja su odabrani prema potrebi krscana. Recimo u dijelu arapskog svijeta neradni dani su obicno cetvrtak i petak.

Posto niko ne radi od 8-16h ko da je motor bez praznog hoda, onda se postavlja pitanje cemu potreba da se pitanje ugovora sa IZ politizuje.

Politizuje se iskljucivo zbog oduzete vakufske imovine koju bi ako bi drzava ukoliko bi potpisala sa IZ morala vratiti IZ jer bi se potpisivanjem ovoga osnovog ugovora to pitanje i poteglo.
Hajde da ne ulazim u dublju raspravu. Nije IVZ jedina zajednica koja traži nacionalizovanu imovinu. I Katolička crkva je popustila u svom zahtjevu da joj se imovina vrati u roku od 10 godina. Rješavaće se po mogućnostima.

Ono što je meni fascinantno za nacionalizovanu imovinu je nacionalizovana imovina Jevreja. Ko će njima i njihovim nasljednicima vratiti njihovo jer ne može biti da se radi restitucija samo vjerskim zajednicama ?
Last edited by Novak20 on 24/04/2018 12:13, edited 1 time in total.
channel10
Posts: 17013
Joined: 08/01/2014 12:37

#233 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by channel10 »

Novak20 wrote:Ne znam da li je neko postavio ovo. Meni se čini da je osnovni problem što vjerske zajednice (koje imaju svoju imovinu i službenike) trebaju sa državom definisati svoja prava i obaveze u zaštiti interesa, a ne tražiti dodatna prava za vjernike svoje konfesije.

Ako u zakonu (o radu, recimo) stoji da je svakom radniku obezbjeđeno pravo na godišnji odmor u minimalnom trajanju od 18 dana ili dva dana plaćenog odsustva za vjerske ili tradicijske praznike, ili dva plaćena dana odsustva za vlastite potrebe .... ne vidim zašto neko, u formalno sekularnoj državi, traži dodatna prava u vidu minimalno pet slobodnih dana godišnje za "svoje" vjernike.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/procita ... /180423034
Islamska zajednica u BiH već tri godine čeka odobrenje Predsjedništva BiH na konačno parafiranje sporazuma sa državom BiH. Zašto je to tako znaju dvojica članova Predsjedništva i to Mladen Ivanić i Dragan Čović koji smatraju da još nikada nije došao povoljan "politički" moment da taj ugovor bude potpisan.
Tako je Islamska zajednica u BiH jedina vjerska zajednica koja još uvijek nema ugovor s državom, koji i jednu i drugu stranu obavezuje na određene obaveze i prava. A sve je počelo još 2011. godine kada je Vijeće ministara BiH donijelo zaključak i zadužilo Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice da sačini Prijedlog osnova za vođenje pregovora s Islamskom zajednicom. Taj ugovor je nakon usaglašavanja na nivou ekspertskih timova 2015. godine jednoglasno usvojen na Vijeću ministara i proslijeđen Predsjedništvu BiH na odobravanje.

I tu nastaje problem. Određene zamjerke na razmatranje tog sporazuma prema posljednjim informacijama imaju Mladen Ivanić i Dragan Čović, koji su na posljednjoj sjednici Predsjedništva BiH glasali protiv prijedloga Bakira Izetbegovića da se na dnevnom redu sjednice razmatra to pitanje. U međuvremenu, od 2015. godine do danas bilo je određenih razgovora o modifikovanju nekih detalja, ali od toga ništa zvanično nije usvojeno pa je Izetbegović dvojici kolega predložio da se potpiše tekst sporazuma koji im je upućen iz Vijeća ministara, dakle tekst koji je star 2,5 godine.

Evidentno je da se pitanje sporazuma politizira, odnosno dovodi u politički kontekst s obzirom na nadolazeće izbore, iako tekst samog sporazuma ne bi trebao imati nikakve veze s politikom.

Džuma, hadž, obrezivanje...

Prvi član predloženog ugovora Islamske zajednice u BiH i države BiH jasno naglašava da su država i Islamska zajednica, svaka u svom području, nezavisne i samostalne te se obavezuju da će poštivati to načelo.

Najviše rasprave definitivno izaziva terminologija u smislu "poštivati pravo" ili "garantirati pravo" na džumu, vjersku odjeću, obavljanje molitve i slično. Mladen Ivanić je nakon posljednje sjednice Predsjedništva i odbijanja da se o tome raspravlja kazao: "Stajalo je tamo čitav niz stvari, naprimjer ljekar koji operiše bi, ako bi se to prihvatilo, napustio operaciju da bi išao na džumu. Moj prijedlog, koji su oni prihvatili pa sad odustali, bio je da se kaže da Bosna i Hercegovina neće ometati pravo na džumu. To je samo jedan primjer, a takvih je desetak stvari. Ja sam, recimo, predlagao i da nećemo garantovati pravo na nošenje tradicionalne opreme, nego da nećemo sprečavati i da će to biti korišteno u skladu sa zakonom", rekao je između ostalog Ivanić.

Garantovati ili omogućiti prava

A članovi predloženog sporazuma o tome glase:

- Član 11: U javnom i privatnom sektoru bit će omogućeno pravo na slobodno vrijeme za obavljanje džume namaza, kao i pravo na slobodno vrijeme za obavljanje iftara i sehura tokom ramazana.

- U javnom i privatnom sektoru bit će omogućeno pravo na odsustvo s posla u svrhu obavljanja obreda hadža.

- U javnom i privatnom sektoru poštivat će se pravo vjernika na ispoljavanje vjere, kao što je obavljanje molitve, odijevanja i izgled u skladu s njihovim vjerskim uvjerenjima. Prava iz ovog člana mogu podlijegati samo onim ograničenjima predviđenim zakonom, a koja su neophodna u demokratskom društvu u interesu javne sigurnosti, zaštite javnog poretka, zdravlja ili morala.

"Prijedlogom ugovora nije zatraženo da se ova prava garantiraju, jer su ona zagarantirana, u okviru prava na slobodu vjere i uvjerenja, Ustavom i međunarodnim aktima o ljudskim pravima, nego da se omogući ispoljavanje ovih prava. Da je gospodin Ivanić u cijelosti pročitao član 11. kojim su definirana ova prava, vidio bi da nije traženo da ona budu apsolutna i neograničena, nego da se mogu ograničiti kada to zahtijevaju interesi sigurnosti, javnog reda, zdravlja i morala i prava drugih ljudi. Upravo to predstavlja osnov da se onemogući da nečije zdravlje ili život budu ugroženi zbog odlaska na džumu. Konačno, to nije islamski princip pa se za takvo nešto nikada ne bismo ni zalagali", kazali su iz Islamske zajednice u BiH.

"IZ u BiH je tražila pravo na obrezivanje dječaka, ali tu imate pitanje i ljekara i zdravlja i čitav niz stvari. Ima detalja kojima se mora pristupiti pažljivo", kazao je, između ostalog, Ivanić u obrazloženju svojih zamjerki na ugovor.

S druge strane, član 22. daje pravo IZ na prakticiranje obreda kurbana i obrezivanja muške djece u skladu s islamskom vjerskom praksom, garantira se kao dio prava na slobodu vjere.

Ugovorom se u članu 10. također kao neradni dani za muslimane u BiH određuju dva dana Ramazanskog bajrama, dva dana Kurban-bajrama, jedan dan u toku godine prema ličnom izboru vjernika u povodu rođendana poslanika Muhammeda ili Nove hidžretske godine.
Traže zato sto je takav dogovor da svi imaju po pet dana u toku godine za.vjerske praznike, samo sto taj zakon na nivou države nisu nikad usvojili.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#234 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

channel10 wrote: Traže zato sto je takav dogovor da svi imaju po pet dana u toku godine za.vjerske praznike, samo sto taj zakon na nivou države nisu nikad usvojili.
Čuj to ??? Dogovorili se a zakon nije usvojen. Ko je spriječio usvajanje ?
channel10
Posts: 17013
Joined: 08/01/2014 12:37

#235 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by channel10 »

Novak20 wrote:
channel10 wrote: Traže zato sto je takav dogovor da svi imaju po pet dana u toku godine za.vjerske praznike, samo sto taj zakon na nivou države nisu nikad usvojili.
Čuj to ??? Dogovorili se a zakon nije usvojen. Ko je spriječio usvajanje ?
Sigurno nisu bosnje. Nacrt zakona je usvojen ima 2-3 godine na vijecu ministara, ali nikad nije sprovedeno u dijelo. Svi bi imali po pet dana za vjerske praznike.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#236 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

channel10 wrote:
Novak20 wrote:
channel10 wrote: Traže zato sto je takav dogovor da svi imaju po pet dana u toku godine za.vjerske praznike, samo sto taj zakon na nivou države nisu nikad usvojili.
Čuj to ??? Dogovorili se a zakon nije usvojen. Ko je spriječio usvajanje ?
Sigurno nisu bosnje. Nacrt zakona je usvojen ima 2-3 godine na vijecu ministara, ali nikad nije sprovedeno u dijelo. Svi bi imali po pet dana za vjerske praznike.
Misliš na nacrt Ugovora sa IVZ ili na izmjene Zakona o slobodi vjere i pravnom položaju.... ?
channel10
Posts: 17013
Joined: 08/01/2014 12:37

#237 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by channel10 »

Ne, nego na državni zakon o praznicima.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/vijecu- ... /151123057
mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#238 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by mali jomu »

Ne mora se niko ni skim sloziti u vezi nicega, Islam ne zavisi od toga...... da se neko snekim slaze ili ne slaze. :mrgreen:
mali jomu
Posts: 5853
Joined: 22/05/2017 17:00

#239 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by mali jomu »

Islam daje svakom svacije...... bez ikakve potrebe za tim. :mrgreen:
kiligonzales
Posts: 5438
Joined: 01/12/2016 10:32
Contact:

#240 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by kiligonzales »

Novak20 wrote:
kiligonzales wrote:
Novak20 wrote:Ja, zaboravih, za svoje djelatnike vjerske zajednice mogu tražiti izuzetke od važećih zakona države ali za sve vjernike ????
Posmatraj to ovako, kod pravoslavaca i katolika imas krsne slave, koje se proslavljaju i ne proslavljaju tj. uskladjene su sa zakonom ili nisu, kad pojedinac zeli da proslavi neku porodicnu slavu, onda zamoli poslodavca i izadje mu u susret. Mi muslimani takvih slava nemamo, imamo dva bajrama, eventualno mevlud povodom godisnjice rodjenja poslanika Muhammeda a.s. i imamo hidzretsku novu godinu (ovo svako ne obiljezava radi sektaskih podjela u Islamu i razlicitosti u misljenju). Ono sto je racionalno da trazimo jeste, da na svome poslu mozemo obaviti molitvu i eventualno izaci na dzumu petkom. Nikoga u 8 sati radnog vremena ne kaci svih pet molitvi jer se period za obavljanje jedne od druge molitve razlikuje po ciklusu kretanja sunca tj. pocetka dana i noci, svaka molitva traje mozda sa ritualnim pranjem kao pripremom za molitvom i samom molitvom 10-15 minuta. Sama dzuma traje od 30-45 minuta. Ono sto je misa nedjeljom za krscane, za muslimane je dzuma petkom. Posto zivimo u Evropi, dani odmaranja su odabrani prema potrebi krscana. Recimo u dijelu arapskog svijeta neradni dani su obicno cetvrtak i petak.

Posto niko ne radi od 8-16h ko da je motor bez praznog hoda, onda se postavlja pitanje cemu potreba da se pitanje ugovora sa IZ politizuje.

Politizuje se iskljucivo zbog oduzete vakufske imovine koju bi ako bi drzava ukoliko bi potpisala sa IZ morala vratiti IZ jer bi se potpisivanjem ovoga osnovog ugovora to pitanje i poteglo.
Hajde da ne ulazim u dublju raspravu. Nije IVZ jedina zajednica koja traži nacionalizovanu imovinu. I Katolička crkva je popustila u svom zahtjevu da joj se imovina vrati u roku od 10 godina. Rješavaće se po mogućnostima.

Ono što je meni fascinantno za nacionalizovanu imovinu je nacionalizovana imovina Jevreja. Ko će njima i njihovim nasljednicima vratiti njihovo jer ne može biti da se radi restitucija samo vjerskim zajednicama ?
Nije jedina, ali je zajednica sa najvecim procentom imovine kojom raspolaze sigurno u BiH i s najvise imovine koju joj treba vratiti.

Svi ce se morati odreci dijelom imovine koju je nemoguce vratiti, pa i IZ. Zamisli situaciju u kojoj su cijela sela ili gradici nastali na imovini vakufa, kako to vratiti mogucim nasljednicima? U Sarajevu su recimo mnoga naselja nastala na tudjoj imovini, kojekakvih begova i aga, do eto katolicke i jevrejske imovine koje je dosta u starom gradu pretvoreno u drzavnu svojinu.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#241 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

channel10 wrote:Ne, nego na državni zakon o praznicima.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/vijecu- ... /151123057
channel10 wrote:
Novak20 wrote:
channel10 wrote: Traže zato sto je takav dogovor da svi imaju po pet dana u toku godine za.vjerske praznike, samo sto taj zakon na nivou države nisu nikad usvojili.
Čuj to ??? Dogovorili se a zakon nije usvojen. Ko je spriječio usvajanje ?
Sigurno nisu bosnje. Nacrt zakona je usvojen ima 2-3 godine na vijecu ministara, ali nikad nije sprovedeno u dijelo. Svi bi imali po pet dana za vjerske praznike.
Hvala ti što si se potrudio da objasniš kojim se zakonom reguliše pitanje praznika u državi, samo bih te ipak malo ispravio.

Vijeće ministara je organ izvršne, a parlament i njegova tijela su organ zakonodavne vlasti. Dakle, Vijeće ministara je dalo Prijedlog zakona na osnovu pretodnog prijedloga vjerskih zajednica V.M. i nije usvojilo nacrt jer nema kompetenciju da to uradi.

Prijedlog je vraćen Predlagaču jer nije prošao ni Komisije Parlamenta. Samim tim, nije bio ni na dnevnom redu Parlamenta i Doma naroda. Pitanje je da li će ikad i da bude. Ne samo zbog vjerskih praznika nego praznika na nivou države, generalno. Razlika između Prijedloga i Nacrta zakona je golema.

E sad, zašto IVZ u Ugovor sa državom BiH stavlja uvjet o pet neradnih dana za vjernike ??? Koliko je realno da neko u ime države potpiše nešto što ne može ispuniti kad entitetski zakoni o praznicima podrazumijevaju samo dva plaćena i dva neplaćena dana za praznike koji nisu entitetski ili državni ???

IVZ s pravom pokušava da izbjegne politizaciju ovih pitanja ali SDA i B.I. ne. Njima ovo treba radi mobilizacije za izbore kao i Komšiću koji bi kao zadrti ljevičar i građanin te vjerovatni ateista :D ovaj Ugovor glat potpisao bez razmišljanja o mogućim posljedicama.
User avatar
MuaDib
Posts: 4049
Joined: 28/10/2006 23:25
Location: Sarajevo

#242 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by MuaDib »

Ova problematika je najbolje pokazala, zašto država treba raskinuti postojeće i nedozvoliti nove ugovore sa crkvama i vjerskim zajednicama.

Ti ugovori samo postoje radi privilegija klera i nazovi religioznih birokrata, koji svoje "vjerske potrebe" koriste da izvuku guzicu s rada. A vjerske zajednice prešućuju jasne religijske odredbe, po kojima su ljudi koji rade u općem interesu Bog neće uzeti za zlo propuštanje molitve. Čime se nagrađuje nerad u ime vjere. Nedopustivo je da u Sarajevu javne institucije ne rade petkom nakon Džume, jer gospodi ista znači kraj radnog vremena. Jer oni uredno naplate svoje izbivanje radi vjerske obaveze, a oni koji ostanu raditi ispadaju budale i na njih se vrši tihi pritisak na povlaćenje pred pravom većine.
Zbog toga je jednoj sarajevskoj firmi prije par godina, došlo je do pobune žena, koje su kad su kolege krenule na Džumu, iste se pokupile i otišle u nabavku na obližnju pijacu. Nakon toga je direktor uveo pravilo da se moraju vratiti i nadoknaditi izgubljeno radno vrijeme. Rezultat je bio da su ljudi radije ostali na poslu, nego da petkom moraju produžiti rad. Toga je IZ jako svjesna, zato i hoće ovakve ugovore.

Ovo je samo jedan segment problema. A ima ih mali milion.

Evo i neradni dani, po kome će zaposleni u državnim institucijama imati 5 dana, a kod privatnika, u entitetskim, kantonalnim i lokalnim institucijama po 2 neradna dana za vjerske praznike. A ateisti su po tom pitanju potpuno diskriminisani, jer oni ne mogu na konto toga dobiti neradni dan. I eto dobivamo diskriminaciju po dva osnova. I nek neko preda na Ustavni sud i sve pada.I pravimo cirkus od države.
Novak20
Posts: 13969
Joined: 11/02/2014 18:55
Location: Taboo(t) teme i brisani postovi

#243 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Novak20 »

User avatar
Roccohljup
Posts: 6995
Joined: 19/02/2014 18:04

#244 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Roccohljup »

joj....izvor za -10 :D :D :D

Pitanje za experte, da li je ovo normalno u sekularnim državama da iste imaju ugovore sa religisjskim zajednicama? Iskreno, meni glupost žešća al eto....
User avatar
Truba
Posts: 81778
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#245 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Truba »

ovo su sami političari zapetljali jer se sve trebalo riješiti u paketu

ali kako riješiti 3 različita slučaja sa svojim specifičnostima u vjeri, postu, oblačenju, ženidbi...

da ne govorimo o tome da je IZ BiH a SPC je SPC dok je KC zapravo Vatikan
User avatar
Vrhbosanski
Posts: 45
Joined: 03/04/2018 17:14

#246 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Vrhbosanski »

Nema ništa sporno sa odbijanjem ugovora sa IZ od strane Hrvata i Srba, ali u moramo krenuti sa anuliranjem ugovora sa KC i SPC radi zaštite sekularnosti naše domovine.
User avatar
Truba
Posts: 81778
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#247 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Truba »

kako to mislite izvesti 2:1

kad dođe komšo?
User avatar
Vrhbosanski
Posts: 45
Joined: 03/04/2018 17:14

#248 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Vrhbosanski »

Black swan wrote:kako to mislite izvesti 2:1

kad dođe komšo?
Sa Komšićem, komšo.
User avatar
Truba
Posts: 81778
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#249 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Truba »

prava hrvatina nema šta
User avatar
Vrhbosanski
Posts: 45
Joined: 03/04/2018 17:14

#250 Re: Islamska zajednica u BiH - politicko pitanje

Post by Vrhbosanski »

Black swan wrote:prava hrvatina nema šta
Hrvat koji želi sačuvati sekularnu prirodu svoje domovine.
Locked