Hidžab-mahrama

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply

Kviz 3: Da bi odjeća muškarca zadovoljila propis muškarac na sebi treba imati...

šorc
24
22%
šorc do ispod koljena
36
33%
trofrtaljke
5
5%
hlače
0
No votes
hlače i majicu kratkih rukava
17
15%
hlače i košulju
11
10%
hlače, košulju i kapu
2
2%
hlače, košulju, kapu i čarape
15
14%
 
Total votes: 110

shalaedin
Posts: 1337
Joined: 28/03/2008 00:35

#601 Re: Hidžab-mahrama

Post by shalaedin »

primitivan je onaj koji napada tudju slobodu, a za sebe kaze da je demokrata. zasto je bitno nosili neko maramu na glavi ili preko lica? Marama je tu iz vise razloga. Da pokrije zenske ukrase, da bude odjeca u kojoj se molitva obavlja i da bude odjeca cestitih zena. Medjutim nekazem da marama time moze pokriti necije pokvareno srce. Ali hocu da kazem da upravo ona moze da otkrije pravu stranu zene jer danas puno vise zene ocjenjuju prema njenome vanjskom izgledu i nego prema onome sto ona zaista jeste.
Ona koja je nosi, nosi je iz svoga vjerskog ubjedjenja. Kod nekoga je to vjersko ubjedjenje jace kod nekoga slabije, ali radi toga sto neko cije je ubijedjenje slabije i nenosi maramu netreba da prigovara nekome ko je nosi ili obratno.

o ovome se prica kao da je takva zena prijetnja drustvu. A neprica se o zenama koje se drogiraju i prostituisu koji gaze preko sebe da bi zaradile koji dinar za svpju nezbrinutu djecu ili za sebe, a hodajuce su mine naseg grada.

Mislim da smo pomijesali prioritete... vratimo se mi stvarnim problemima nase svakodnevnice, a ne maramama i onima koji nicim nisu zasluzili da se uzimaju u usta.
User avatar
Pietje_Bel
Posts: 1947
Joined: 06/06/2008 23:07
Location: Bobovac

#602 Re: Hidžab-mahrama

Post by Pietje_Bel »

Bosanac sa dna kace wrote:
Pietje_Bel wrote:u Bosni ce uvijek biti mali dio onih zena koji se pokrivaju. Vecina Bosnjaka ce to uvijek smatrati ipak "primitivnim". Ispravite me ako grijesim.
girjesis, a nisu one primitivne, vec oni koji tako misle, izvini ako si se naso uvrijedjenim
Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
User avatar
travar
Posts: 2764
Joined: 14/08/2006 21:23
Location: Tudena

#603 Re: Hidžab-mahrama

Post by travar »

Pietje_Bel wrote:
Bosanac sa dna kace wrote:
Pietje_Bel wrote:u Bosni ce uvijek biti mali dio onih zena koji se pokrivaju. Vecina Bosnjaka ce to uvijek smatrati ipak "primitivnim". Ispravite me ako grijesim.
girjesis, a nisu one primitivne, vec oni koji tako misle, izvini ako si se naso uvrijedjenim
Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
Negdje sam "zaturio" prejudice shield! :roll:
User avatar
black
Posts: 17168
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#604 Re: Hidžab-mahrama

Post by black »

Pietje_Bel wrote:
Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
:lol: :lol: nash "historichar" :lol:
User avatar
Latina
Posts: 5492
Joined: 19/08/2006 01:47
Location: I'd ratha' be hated 4 who I am, than loved 4 who I'm not.

#605 Re: Hidžab-mahrama

Post by Latina »

shalaedin wrote:
Mislim da smo pomijesali prioritete... vratimo se mi stvarnim problemima nase svakodnevnice, a ne maramama i onima koji nicim nisu zasluzili da se uzimaju u usta.
Najpametnija recenica na cijeloj temi. :thumbup:
Pietje_Bel wrote: Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
Definisi zenu iz Sandzaka/Istocne Bosne. :zjev:
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9904
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#606 Re: Hidžab-mahrama

Post by Bosanac sa dna kace »

Pietje_Bel wrote:Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
eno ga sad, znaci ako je neko iz Sandzaka ili Istocne Bosne automatski je primitivan/a??? :shock: :? :oops: :x
jel znas ko je Nermina Jasarevic? :?
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9904
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#608 Re: Hidžab-mahrama

Post by Bosanac sa dna kace »

ali tamo ne pise da je bilo ko iz Istocne Bosne ili Sandzaka :-? :?
User avatar
Gaia
Posts: 1383
Joined: 10/10/2006 10:39

#609 Re: Hidžab-mahrama

Post by Gaia »

Pietje_Bel wrote:u Bosni ce uvijek biti mali dio onih zena koji se pokrivaju. Vecina Bosnjaka ce to uvijek smatrati ipak "primitivnim". Ispravite me ako grijesim.
da. pokrivanje nije nista drugo do simbol podjarmljivanja zena unutar drustva. simbol zamisljen kao koncept nevine supruge i koncept poganosti zene zbog njihove menstruacije. a zapravo muska ljubomora; obzirom da muskarac ne moze radjati (sveti i misticni cin), morali su naci nacina da umanje znacaj radjanja kao izrazaj Bozanske moci. pokrivanje je odrazaj muskarcevog straha od tog ekskluzivno zenskog domena koji je jos davno ponukao religiozne lidere da se centriraju na brisanje zenske moci. tako i zato su i smislili pricu o Havi, njenom zlu i pokvarenosti i njenoj zavodnickoj moci koja je prouzrokovala "izvorni grijeh" i pad covjecanstva. nista lakse do pokriti njezno tijelo zenu i prebaciti joj krivnju za svu mizeriju svijeta! buahaha... :roll: :zzzz:
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#610 Re: Hidžab-mahrama

Post by arzuhal »

Našu čestitu majku Havu ne nazivamo zlom i griješnom. Naša Majka nije ništa kriva/krivlja, od Oca. Zajedno su griješni ali ne vječito jer im je oprošteno. Kriv je Iblis koji ih OBOJE, ZAJEDNO I U ISTO VRIJEME nagaovorio na neposluh, mameći ih onim što je vječiti san ljudi odalećenih od Jednog: vječni život, besmrtnost i vlast koja ne prestaje. Oni su se pokajali i dobili oprost. Iblis nije i nikad ga nije ni dobio.
Adem je stvoren od zemlje, ali mu je nedostajala Ona. Ona je stvorena od čovjeka a ne od zemlje. Zato se trudi čovjek da uredi Zemlju, a Ona se trudi da uredi Njega. On oblikuje zemlju, ona oblikuje njega. Ona je Hava od Hayat/Život. I bez nje on ne bi imao Život. Ona je Hava od Ihteva/Obuhvatiti. Ona njega obuhvaća i smiruje. Ona mu daje smisao i ispravlja. Njena uloga nije da sjedi kući već da mu da Život, da ga uobliči i da ga smiri. Oni su jedno od drugog i ne znače ništa jedno bez drugog.
Ali njih njihovi potomci ne razumiju...
User avatar
beautyfool
Posts: 2104
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#611 Re: Hidžab-mahrama

Post by beautyfool »

Ebu Hurejre,r.a.,kaze da je neki covjek dosao Allahovom Poslaniku,s.a.v.s.,i upitao:
-Allahov Poslanice!Ko medju ljudima zasluzuje moje najvece postovanje?"
-Tvoja majka" ,rekao je on.
-A ko zatim?-upitao je?
"Opet tvoja majka",odgovorio je.
-A ko zatim-upitao je?
"Opet tvoja majka",odgovorio je.
-A ko zatim-upitao je?
"A zatim tvoj otac",odgovorio je Poslanik,s.a.v.s.


"Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama." (Ahmed)

"Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi." (Ibn Asakir)

"Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama." (Buhari)

"Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava." (Muslim)

Ja samo mogu reci da me je Allah Uzviseni pocastio sa ulogom zene u Islamu na ovom svijetu :) a za one koji ne razumiju polozaj zene u Islamu savjetujem im da se malo bolje obrazuju po tom pitanju pa tek onda da komentarisu ;-)
Selam alejkum
Mrs.Zurbrigen
Posts: 696
Joined: 25/09/2008 11:27

#612 Re: Hidžab-mahrama

Post by Mrs.Zurbrigen »

ja imam jos jedno pitanje!

sta tocno islam govori o pokrivanju? jeli je to "must" i eksplicitno tako forumulirano kao pravilo kojeg se treba drzati? ili je to opcionalno? mislim, ocigledno ne postoji konzens oko toga, posto ima i pokrivenih i nepokrivenih zena. ili je to individualna stvar, kako ko zeli da uredi svoj religiozni zivot? kad se tema diskutira ovdje (na zapadu) onda se naravno uvijek govori o necemu sto se zenama namece, da je to vise nesto tradicionalno, sto se prebacuje na niveau religioznoga da bi dobilo jos vecu vaznost. ja nisam puno razmisljala o tome dok nisam nasla ovaj thread, pa sam bukvalno totalno neinformisana. ponovo: ako je privatno - sorry.
User avatar
beautyfool
Posts: 2104
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#613 Re: Hidžab-mahrama

Post by beautyfool »

@Mrs.Zurbrigen vjerovatno nisi procitala sve postove sa ove teme a da se nebi ponavljali evo ti jedan post koji je jako detaljan i vrijedi ga ponoviti, napisala ga je minci, da je Allah dz.s. nagradi na trudu:
Es selamu alejkum
Puno pitanja ali doktori obicno i pitaju puno :) zahtijeva dugacak post jer je to veliki obim podataka ali pokusact cu da odgovorim i nadam se da ce poneko i nauciti ponesto i korist izvuci onaj ko korist trazi bismillah.

Kao prvo na nasim prostorima su se do prije manje od 100 godina svim gradovima Bosne i sire hodale pokrivene zene, dovoljno je da ukucate u google hidzab u Bosni ili nikab i idete na slike i nacicete slika iz carsije Sarajeva Mostara i drugih gradova da su zene pokrivene na isti nacin kao sto se danas pokrivaju jedan dio muslimanki.
Zasto je to bilo prije a generacijama poslije drugog svjetskog rata je to nepoznato i neki smatraju da nije Islamski propis? Ali takvo shvatanje je samo nepoznavanje Islama i islamskih propisa ili nepravilnog tumacenja samog Kur'ana i hadisa. Vladajuca klasa na podrucju bivse Jugoslavije, politika je tako zahtijevala, ( uvodjenjem sekularizma, Socijalizma, Marksizma) i zabranila dekretima/zakonima da muminke muslimanke nose hidzab. Ali sada unazad nekoliko godina eto Elhamdullilah je opet doslo vrijeme da je Bozija rijec gornja i da smije po svojoj vjeri svako da se izrazava i nosi kako ta vjera propisuje!

Aiša (r.a) prenosi da ju je jednom njena sestra Esma r.a posjetila dok je Poslanik s.a.v.s bio kod kuće. On se onda okrenuo od nje i rekao, "O Esma, kada žena dobije prvu menstruaciju, nije dozvoljeno da otkrije bilo koji dio osim ovog." Poslanik, s.a.v s. je potom pokazao na svoje lice i ruke. /Ebu Davud/.
Znaci iz ovog hadisa vidimo da je to vec bilo objavljeno Muhameda s.a.v.s. jer zene sa dobivenom prvom menstruacijom postaju zrele za udaju ili da radjaju!

Iz ovog Kur'anskog ajeta se zna da je obaveza zeni muminki muslimanki pokriti cijelo svoje tijelo!
Sura 33,59 O vjerovjesniče! Reci ženama svojim i kćerima svojim i ženama vjernika, da spuste na se džilbabe svoje. To je najpodesnije da se prepoznaju, te ne uznemiravaju. A Allah je Oprosnik, Milosrdni.


Sura 24,31 I reci vjernicama da obore poglede svoje i čuvaju ferdžove svoje,(stidna mjesta svoja) i neka ne pokazuju ukras svoj, izuzev šta je vanjsko od njega; i neka pokrivače svoje stave na prsa svoja; i neka ne pokazuju ukras svoj, izuzev muževima svojim ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih ili ženama svojim, ili onom šta posjeduju desnice njihove, ili slugama svojim od ljudi koji nemaju sposobnost, ili djeci koja ne spoznaju awrete žena. I neka ne udaraju nogama svojim da bi se saznalo šta kriju od ukrasa svog. I pokajte se svi Allahu, o vjernici, da biste vi uspjeli.

Buharija prenosi da je Aiša, r.a., rekla: “Allah se smilovao prvim muhadzirkama. Kada je Allah, dz.s., objavio: “I neka vela svoja spuste na grudi svoje”, one su pocijepale svoje ogrtace i njima se zastrle.” (hadis biljeze Buhari, Ebu Dawud, Hakim, Bejheqi i Ibn Dzerir).
Znaci naredjeno je da zene spuste svoja vela /u ajetu se za ''vela'' koristi arapska rijec: ''humurihinne'', tj. himare/ima znacenje svega onoga cime se nesto pokriva.

Rekao je hafiz Ibn Hadzer el-Asqalani u komentaru ovoga hadisa: “A’isine rijeci “ihtemerne” /zastrle/ znace da su zastrle /pokrile/ lica” (Fethul-Bari, 8./490.).

U hadisu koji je zapisao Tirmizi, Poslanik a.s.v.s je rekao:" Zena je u biti avret"
Neki mozda ne znaju sta znaci rijec avret, to su stidna mjesta kod zena i kod muskaraca. Koja su stidna mjesta kod zene? Cijelo zenino tijelo je stidno mjesto, osim lica i saka, dok je kod muskarca avret dio od pupka do ispod koljena. Dok ima misljenja da je i lice pa cak i sake, stopala pa i govor zene avret! Lice je prvo sto se gleda kod svake zene i ako je lijepo moze sa njim da zavede muskarca, pa i ruke mogu da budu kod nekih zena jako lijepe i nozni prsti i nekoga zavodi i to te znaci sve sto zavodi, vodi ka bludu, zinaluku je avret kod zene!

Zasto Aisa r.a. kaze "prvim zenama muhadzirkama"?, jer su te prve zene muslimanke svakodnevno napadane od nevjernika a izgovarali se na to da su mislili da su obicne slobodne zene ili robkinje to je jedan od razloga zbog cega je Dragi Allah dz.s. propisao obavezu pokrivanja zene u Islamu jer tako je zastitio zeninu cednost i sacuvao njenu cast i stid pa i ljubomoru. Sledece je da hidzab bude prvi znak prepoznavanja njenog imana medju nevjernicima koje su se u predislamsko doba nosile prozirnu odjecu i bile su razgolicene. (kao sto su danas mnoge turbo pjevacice i ne samo one, te se zena gleda samo kao seksualni objekt). Odjeca za pokrivanje muminke ne treba/ne smije da bude takva, niti prozirna odjeca, kako se ispod nje ne bi nazirali dijelovi tijela, ne smije da bude tijesna kako se ne bi ocrtavale obline tijela, ne smije da slici odjeci suprotnog pola, da ta odjeca ne bude naglaseno upecatljivih i izrazajnih boja tj. da ne bude izazovna.
Kod zidova i mnogobozaca su slobodne zene ili po danasnjem prostitutke nosile kratku i providnu odjecu sa velikim dekolteima sto je izazivalo muskarce u sexualnom pogledu te su bile napastvovane kao sto je slucaj i danas na nasim prostorima svakodnevno cujemo da je neka zena silovana, te u skolama vise nastavnici, profesori ne znaju gdje bi prije pogledali u dekolte ili u noge koje pokrivaju samo komadici materijala zvani mini suknjice ili tijesne majice sa isturenim gornjim zenskim ukrasima i pantalone u kojima izgledaju kao muskarci te lica djevojaka koja su toliko nasminkana da ih tesko skinu kad podju na spavanje ili uopste ne skinu pa su koze njihovih lica za par godina kao u neke babe.

Tako ne treba da izgleda jedna vjernica pod hidzabom kada je u javnosti niti pred onima koji su joj mahrem(ako nije udata oni koji bi je mogli ozeniti ili oni koji je ne smiju vidjeti otkrivenu tj. oni koji su navedeni u gornjem ajetu) U svojoj kuci, medju svojima, zena muminka smije biti otkrivena kada nema stranaca u posjeti i smije se nasminkati ali samo za svoga muza i obuci na najbolji nacin koji se njenom muzu svidja ali ipak nije potrebno da se seta gola ni pred samim muzem po kuci jer Allah dz.s sve vidi a zar se ne trebamo stidjeti Allaha dz.s. kao sto su se i Adem a.s.v.s. i hazreti Hava kada su pojeli sa drveta spoznaje pa su shvatilii da su goli te su se poceli pokrivati sa liscem drveca u dzenetu jer su se postidjeli svog avreta a Allah dz s. im je oprostio iz milosti svoje te im napravio odjecu ali ipak su bili kaznjeni na jedan nacin dok se nisu pokajali.

Neko je postavio pitanje sta kod slikanja za pasose ili u slucaju utvrdjivanja krivicnog djela kod policije ili na sudu ili npr. kod potpisivanja kupovno-prodajnog ugovora? Naravno da muminka treba da skine svoj nikab ili burku ako je u njen hidzab ukljuceno i pokrivanje lica u tako iznimnim situacijama joj je dozvoljeno.

Dzilbab u prvom citiranom tekstu iz Kur'ana je termin od arapske rijeci dzilabah, koja znaci dugu odjecu, jednodijelni prekrivac, koji prekriva tijelo i koju oblace zene muminke muslimanke. Takodje, dzilbab je poznat kao dzubba ili mantil mada se u nekim podnebljima kao npr. u Indoneziji rijec dzilbab koristi za maramu.

Neki misle da se pod dzilbabom podrazumjeva hidzab spomenut i definisan u Kur'anu u drugom citiranom tekstu, negdje prevedeno kao velo negdje ostavljeno na arapskom a negdje pokrivac medjutim Pokrivac/Velo/Veo/Nikab/Burka/Feredza/Zar sve su nazivi pokrivaca/pregrada od tudjih pogleda za lice na razlicitim jezicima. Neki kod nas smatraju da je hidzab marama ili sal kojom se pokriva sve osim lica. Naziv Burka mozda kod nekih ukljucuje pokrivanje cijelog tijela i sake i lice i oci i pete sto se praktikuje u Pakistanu, Teheranu i jos nekim Islamskim drzvama ali ne u svim gradovima a Nikab pokrivanje lica osim ociju!

"Odjevni hidžab mogao bi se definisati ovako:
Hidžab je zastiranje cjelokupnog ženskog tijela uključujući lice, šake i stopala, zatim vanjske dodatne ukrase, kojim sprječava strane muškarce da vide nešto od njenog tijela.
Ovako definisan hidžab realizuje se pomoću džilbaba i himara." Prvo se preko glave stavi himar koji pokriva lice zatim se na glavu stavlja dzilbab/abaija koja se spusti niz čitavo tijelo te tako prekrije kompletno tijelo sa svim ukrasima uključujući i stopala.
Ovo je definicija jednog autora knjige Cuvanje cednosti -El šejh Bekr Abdullah Ebu Zejd

Na kraju mozemo zakljuciti da muminke muslimanke imaju dva nacina vjerskog propisanog pokrivanja tijela. A Allah najbolje zna!

Pokrivanje je za zeni muminki isto sto je skoljka biseru ono najvrednije je unutra ono sto je najvrednije ispod njene nosnje a to nije samo njeno tijelo, nego ono sto je vaznije od toga a u njenom srcu tj. cestitost i vjera u Boga!

Sure El-A'raf, 26:" O sinovi Ademovi, dali smo vam odjecu koja ce pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali odjeca cestitosti, to je ono najbolje. - To su neki Allahovi dokazi da bi se oni opametili ."

Sto se tice sekularnog drustva odvajanja vjere od svakodnevnog zivota mislim da je to nemoguce danas odvojiti jer svakom vjerniku je naredjeno da radi, privredjuje i izdrzava svoju familiju kao muskarac tako i zena i nema nikakve smetnje da jedna zena koja je pokrivena ne radi tj. da bi joj ta odjeca smetala u izvrsavanju poslova koji su za zenu od pilota, profesora, bankara, doktora, naucnika i druge profesije.
bosna123
Posts: 1421
Joined: 24/09/2008 10:40

#614 Re: Hidžab-mahrama

Post by bosna123 »

Gaia wrote:
Pietje_Bel wrote:u Bosni ce uvijek biti mali dio onih zena koji se pokrivaju. Vecina Bosnjaka ce to uvijek smatrati ipak "primitivnim". Ispravite me ako grijesim.
da. pokrivanje nije nista drugo do simbol podjarmljivanja zena unutar drustva. simbol zamisljen kao koncept nevine supruge i koncept poganosti zene zbog njihove menstruacije. a zapravo muska ljubomora; obzirom da muskarac ne moze radjati (sveti i misticni cin), morali su naci nacina da umanje znacaj radjanja kao izrazaj Bozanske moci. pokrivanje je odrazaj muskarcevog straha od tog ekskluzivno zenskog domena koji je jos davno ponukao religiozne lidere da se centriraju na brisanje zenske moci. tako i zato su i smislili pricu o Havi, njenom zlu i pokvarenosti i njenoj zavodnickoj moci koja je prouzrokovala "izvorni grijeh" i pad covjecanstva. nista lakse do pokriti njezno tijelo zenu i prebaciti joj krivnju za svu mizeriju svijeta! buahaha... :roll: :zzzz:
Sestro, ti ako ne vjerujes i ako ne priznajes vjerske propise, a uz to jos niti ne zelis razumjeti svoje sunarodnjake koji praktikuju ovaj propis, onda mi nemamo o cemu razgovarati sto se hidzaba tice. Ja prvenstveno razgovaram sa ljudima koji ne moraju biti vjernici, ali zele razumjeti nas svjetonazor. Mi postojimo, tu smo, i valjda bi bolje bilo da nas zelite upoznati jer zivimo zajedno. I ja ne vjerujem isto kao casne sestre, ali ih volim slusati sta ih je to motiviralo da se odreknu porodice, spolnog zivota, majcinstva... To su neki ideali koje ljudi zive... S druge strane da li mislis da su muskarci zaista tako zli i da samo misle kako ce se izivljavati nad nama. Volis li ti, jesi li ikad voljela i bila voljena? Ja o muskarcima nemam tako lose misljenje. Svako ima slobode koliko zasluzuje i za koliko se izbori. To sto su tradicionalno zene bile podjarmljene i one su dosta krive. Nisu htjele preuzeti odgovornost, lakse je kada neko drugi umjesto tebe misli. Prve muslimanke uopste nisu zvucale podjarmljeno u 7. vijeku. I uopste danas ta prica ne pije vode. Vise niko nikoga ne moze podjarmiti elhamdulillah. I zasto bi muzevi htjeli imati nevine supruge??? Prvo kako supruga moze biti nevina, ako cemo bukvalno. Ako cemo simbolicno, mislim da je to nocna mora svakog muza imati "nevinu" suprugu, neka me isprave muski forumasi ako grijesim. Zeljela bih da nastavimo u tonu sa manje tenzija, jer nema potrebe za nekim zucnim raspravama.
Mrs.Zurbrigen
Posts: 696
Joined: 25/09/2008 11:27

#615 Re: Hidžab-mahrama

Post by Mrs.Zurbrigen »

beautyfool wrote:@Mrs.Zurbrigen vjerovatno nisi procitala sve postove sa ove teme a da se nebi ponavljali evo ti jedan post koji je jako detaljan i vrijedi ga ponoviti, napisala ga je minci, da je Allah dz.s. nagradi na trudu:
Es selamu alejkum
Puno pitanja ali doktori obicno i pitaju puno :) zahtijeva dugacak post jer je to veliki obim podataka ali pokusact cu da odgovorim i nadam se da ce poneko i nauciti ponesto i korist izvuci onaj ko korist trazi bismillah.

Kao prvo na nasim prostorima su se do prije manje od 100 godina svim gradovima Bosne i sire hodale pokrivene zene, dovoljno je da ukucate u google hidzab u Bosni ili nikab i idete na slike i nacicete slika iz carsije Sarajeva Mostara i drugih gradova da su zene pokrivene na isti nacin kao sto se danas pokrivaju jedan dio muslimanki.
Zasto je to bilo prije a generacijama poslije drugog svjetskog rata je to nepoznato i neki smatraju da nije Islamski propis? Ali takvo shvatanje je samo nepoznavanje Islama i islamskih propisa ili nepravilnog tumacenja samog Kur'ana i hadisa. Vladajuca klasa na podrucju bivse Jugoslavije, politika je tako zahtijevala, ( uvodjenjem sekularizma, Socijalizma, Marksizma) i zabranila dekretima/zakonima da muminke muslimanke nose hidzab. Ali sada unazad nekoliko godina eto Elhamdullilah je opet doslo vrijeme da je Bozija rijec gornja i da smije po svojoj vjeri svako da se izrazava i nosi kako ta vjera propisuje!

Aiša (r.a) prenosi da ju je jednom njena sestra Esma r.a posjetila dok je Poslanik s.a.v.s bio kod kuće. On se onda okrenuo od nje i rekao, "O Esma, kada žena dobije prvu menstruaciju, nije dozvoljeno da otkrije bilo koji dio osim ovog." Poslanik, s.a.v s. je potom pokazao na svoje lice i ruke. /Ebu Davud/.
Znaci iz ovog hadisa vidimo da je to vec bilo objavljeno Muhameda s.a.v.s. jer zene sa dobivenom prvom menstruacijom postaju zrele za udaju ili da radjaju!

Iz ovog Kur'anskog ajeta se zna da je obaveza zeni muminki muslimanki pokriti cijelo svoje tijelo!
Sura 33,59 O vjerovjesniče! Reci ženama svojim i kćerima svojim i ženama vjernika, da spuste na se džilbabe svoje. To je najpodesnije da se prepoznaju, te ne uznemiravaju. A Allah je Oprosnik, Milosrdni.


Sura 24,31 I reci vjernicama da obore poglede svoje i čuvaju ferdžove svoje,(stidna mjesta svoja) i neka ne pokazuju ukras svoj, izuzev šta je vanjsko od njega; i neka pokrivače svoje stave na prsa svoja; i neka ne pokazuju ukras svoj, izuzev muževima svojim ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih ili ženama svojim, ili onom šta posjeduju desnice njihove, ili slugama svojim od ljudi koji nemaju sposobnost, ili djeci koja ne spoznaju awrete žena. I neka ne udaraju nogama svojim da bi se saznalo šta kriju od ukrasa svog. I pokajte se svi Allahu, o vjernici, da biste vi uspjeli.

Buharija prenosi da je Aiša, r.a., rekla: “Allah se smilovao prvim muhadzirkama. Kada je Allah, dz.s., objavio: “I neka vela svoja spuste na grudi svoje”, one su pocijepale svoje ogrtace i njima se zastrle.” (hadis biljeze Buhari, Ebu Dawud, Hakim, Bejheqi i Ibn Dzerir).
Znaci naredjeno je da zene spuste svoja vela /u ajetu se za ''vela'' koristi arapska rijec: ''humurihinne'', tj. himare/ima znacenje svega onoga cime se nesto pokriva.

Rekao je hafiz Ibn Hadzer el-Asqalani u komentaru ovoga hadisa: “A’isine rijeci “ihtemerne” /zastrle/ znace da su zastrle /pokrile/ lica” (Fethul-Bari, 8./490.).

U hadisu koji je zapisao Tirmizi, Poslanik a.s.v.s je rekao:" Zena je u biti avret"
Neki mozda ne znaju sta znaci rijec avret, to su stidna mjesta kod zena i kod muskaraca. Koja su stidna mjesta kod zene? Cijelo zenino tijelo je stidno mjesto, osim lica i saka, dok je kod muskarca avret dio od pupka do ispod koljena. Dok ima misljenja da je i lice pa cak i sake, stopala pa i govor zene avret! Lice je prvo sto se gleda kod svake zene i ako je lijepo moze sa njim da zavede muskarca, pa i ruke mogu da budu kod nekih zena jako lijepe i nozni prsti i nekoga zavodi i to te znaci sve sto zavodi, vodi ka bludu, zinaluku je avret kod zene!

Zasto Aisa r.a. kaze "prvim zenama muhadzirkama"?, jer su te prve zene muslimanke svakodnevno napadane od nevjernika a izgovarali se na to da su mislili da su obicne slobodne zene ili robkinje to je jedan od razloga zbog cega je Dragi Allah dz.s. propisao obavezu pokrivanja zene u Islamu jer tako je zastitio zeninu cednost i sacuvao njenu cast i stid pa i ljubomoru. Sledece je da hidzab bude prvi znak prepoznavanja njenog imana medju nevjernicima koje su se u predislamsko doba nosile prozirnu odjecu i bile su razgolicene. (kao sto su danas mnoge turbo pjevacice i ne samo one, te se zena gleda samo kao seksualni objekt). Odjeca za pokrivanje muminke ne treba/ne smije da bude takva, niti prozirna odjeca, kako se ispod nje ne bi nazirali dijelovi tijela, ne smije da bude tijesna kako se ne bi ocrtavale obline tijela, ne smije da slici odjeci suprotnog pola, da ta odjeca ne bude naglaseno upecatljivih i izrazajnih boja tj. da ne bude izazovna.
Kod zidova i mnogobozaca su slobodne zene ili po danasnjem prostitutke nosile kratku i providnu odjecu sa velikim dekolteima sto je izazivalo muskarce u sexualnom pogledu te su bile napastvovane kao sto je slucaj i danas na nasim prostorima svakodnevno cujemo da je neka zena silovana, te u skolama vise nastavnici, profesori ne znaju gdje bi prije pogledali u dekolte ili u noge koje pokrivaju samo komadici materijala zvani mini suknjice ili tijesne majice sa isturenim gornjim zenskim ukrasima i pantalone u kojima izgledaju kao muskarci te lica djevojaka koja su toliko nasminkana da ih tesko skinu kad podju na spavanje ili uopste ne skinu pa su koze njihovih lica za par godina kao u neke babe.

Tako ne treba da izgleda jedna vjernica pod hidzabom kada je u javnosti niti pred onima koji su joj mahrem(ako nije udata oni koji bi je mogli ozeniti ili oni koji je ne smiju vidjeti otkrivenu tj. oni koji su navedeni u gornjem ajetu) U svojoj kuci, medju svojima, zena muminka smije biti otkrivena kada nema stranaca u posjeti i smije se nasminkati ali samo za svoga muza i obuci na najbolji nacin koji se njenom muzu svidja ali ipak nije potrebno da se seta gola ni pred samim muzem po kuci jer Allah dz.s sve vidi a zar se ne trebamo stidjeti Allaha dz.s. kao sto su se i Adem a.s.v.s. i hazreti Hava kada su pojeli sa drveta spoznaje pa su shvatilii da su goli te su se poceli pokrivati sa liscem drveca u dzenetu jer su se postidjeli svog avreta a Allah dz s. im je oprostio iz milosti svoje te im napravio odjecu ali ipak su bili kaznjeni na jedan nacin dok se nisu pokajali.

Neko je postavio pitanje sta kod slikanja za pasose ili u slucaju utvrdjivanja krivicnog djela kod policije ili na sudu ili npr. kod potpisivanja kupovno-prodajnog ugovora? Naravno da muminka treba da skine svoj nikab ili burku ako je u njen hidzab ukljuceno i pokrivanje lica u tako iznimnim situacijama joj je dozvoljeno.

Dzilbab u prvom citiranom tekstu iz Kur'ana je termin od arapske rijeci dzilabah, koja znaci dugu odjecu, jednodijelni prekrivac, koji prekriva tijelo i koju oblace zene muminke muslimanke. Takodje, dzilbab je poznat kao dzubba ili mantil mada se u nekim podnebljima kao npr. u Indoneziji rijec dzilbab koristi za maramu.

Neki misle da se pod dzilbabom podrazumjeva hidzab spomenut i definisan u Kur'anu u drugom citiranom tekstu, negdje prevedeno kao velo negdje ostavljeno na arapskom a negdje pokrivac medjutim Pokrivac/Velo/Veo/Nikab/Burka/Feredza/Zar sve su nazivi pokrivaca/pregrada od tudjih pogleda za lice na razlicitim jezicima. Neki kod nas smatraju da je hidzab marama ili sal kojom se pokriva sve osim lica. Naziv Burka mozda kod nekih ukljucuje pokrivanje cijelog tijela i sake i lice i oci i pete sto se praktikuje u Pakistanu, Teheranu i jos nekim Islamskim drzvama ali ne u svim gradovima a Nikab pokrivanje lica osim ociju!

"Odjevni hidžab mogao bi se definisati ovako:
Hidžab je zastiranje cjelokupnog ženskog tijela uključujući lice, šake i stopala, zatim vanjske dodatne ukrase, kojim sprječava strane muškarce da vide nešto od njenog tijela.
Ovako definisan hidžab realizuje se pomoću džilbaba i himara." Prvo se preko glave stavi himar koji pokriva lice zatim se na glavu stavlja dzilbab/abaija koja se spusti niz čitavo tijelo te tako prekrije kompletno tijelo sa svim ukrasima uključujući i stopala.
Ovo je definicija jednog autora knjige Cuvanje cednosti -El šejh Bekr Abdullah Ebu Zejd

Na kraju mozemo zakljuciti da muminke muslimanke imaju dva nacina vjerskog propisanog pokrivanja tijela. A Allah najbolje zna!

Pokrivanje je za zeni muminki isto sto je skoljka biseru ono najvrednije je unutra ono sto je najvrednije ispod njene nosnje a to nije samo njeno tijelo, nego ono sto je vaznije od toga a u njenom srcu tj. cestitost i vjera u Boga!

Sure El-A'raf, 26:" O sinovi Ademovi, dali smo vam odjecu koja ce pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali odjeca cestitosti, to je ono najbolje. - To su neki Allahovi dokazi da bi se oni opametili ."

Sto se tice sekularnog drustva odvajanja vjere od svakodnevnog zivota mislim da je to nemoguce danas odvojiti jer svakom vjerniku je naredjeno da radi, privredjuje i izdrzava svoju familiju kao muskarac tako i zena i nema nikakve smetnje da jedna zena koja je pokrivena ne radi tj. da bi joj ta odjeca smetala u izvrsavanju poslova koji su za zenu od pilota, profesora, bankara, doktora, naucnika i druge profesije.
:thumbup: hvala!
bosna123
Posts: 1421
Joined: 24/09/2008 10:40

#616 Re: Hidžab-mahrama

Post by bosna123 »

Mrs.Zurbrigen wrote:ja imam jos jedno pitanje!

sta tocno islam govori o pokrivanju? jeli je to "must" i eksplicitno tako forumulirano kao pravilo kojeg se treba drzati? ili je to opcionalno? mislim, ocigledno ne postoji konzens oko toga, posto ima i pokrivenih i nepokrivenih zena. ili je to individualna stvar, kako ko zeli da uredi svoj religiozni zivot? kad se tema diskutira ovdje (na zapadu) onda se naravno uvijek govori o necemu sto se zenama namece, da je to vise nesto tradicionalno, sto se prebacuje na niveau religioznoga da bi dobilo jos vecu vaznost. ja nisam puno razmisljala o tome dok nisam nasla ovaj thread, pa sam bukvalno totalno neinformisana. ponovo: ako je privatno - sorry.
Selam alejkum
Sestra prije mene ti je objasnila. Pokrivanje jeste farz (stroga vjerska duznost), kao i namaz, post itd. Da, ima nepokrivenih muslimanki, ali ja mislim da se ne moze toliko svim zenama zamjerati, a opet Allah swt najbolje zna. Jednostavno zene nemaju podrsku drustva, porodice, djece, cesto ni muza za taj cin. Kada je stigla naredba pokrivanja za vrijeme prvih muslimana, vec je postojala islamska drzava. Do tada su, ja mislim, muslimanke i klanjale otkrivene. Neka me ispravi neko ko je bolje upucen ako grijesim. A tradicija i islam se cesto mijesaju, no dobro doci ce i to na svoje kroz neko vrijeme.
Mrs.Zurbrigen
Posts: 696
Joined: 25/09/2008 11:27

#617 Re: Hidžab-mahrama

Post by Mrs.Zurbrigen »

@bosna123: hvala! :)

al evo, imam jos jedno pitanje. probala sam googlanjem, ali nekako uvijek dospijem na turski wiki. :D ima i u ovom forumu dva threada. samo se u jednom ocigledno objavljuju isti a u drugom se u uvodnom postu objasnjava da su novotarija i slicno. ali oba threada su adresirana na citaoce, koji znaju o cemu se radi. e ja ne znam. dakle: sta su hadisi?

i opet hvala unaprijed! :D
(nadam se da vam ne idem previse na zivce. :))
User avatar
NIN
Posts: 6187
Joined: 15/02/2006 20:18
Location: Via Lactea, Orion Arm

#618 Re: Hidžab-mahrama

Post by NIN »

bosna123 wrote: Selam alejkum
Sestra prije mene ti je objasnila. Pokrivanje jeste farz (stroga vjerska duznost), kao i namaz, post itd. Da, ima nepokrivenih muslimanki, ali ja mislim da se ne moze toliko svim zenama zamjerati, a opet Allah swt najbolje zna. Jednostavno zene nemaju podrsku drustva, porodice, djece, cesto ni muza za taj cin. Kada je stigla naredba pokrivanja za vrijeme prvih muslimana, vec je postojala islamska drzava. Do tada su, ja mislim, muslimanke i klanjale otkrivene. Neka me ispravi neko ko je bolje upucen ako grijesim. A tradicija i islam se cesto mijesaju, no dobro doci ce i to na svoje kroz neko vrijeme.
Koliko znam, mnoge arapske zene su i prije objave bile pokrivene. I ne samo arapske nego i perzijke takodjer, mnogo prije islama. Na danasnjem Bliskom Istoku to je bila tradicija i medju krscankama i jevrejkama, kao sto je i danas. I jeste, tradicija i bilo koja religijska institucija se po pravilu mijesaju jer, u jednu ruku, potonje je produkt prve, mada se moraju napomnenuti i demografske, kulturalne, politicke i ekonomske interakcije koje su dio ovog socijalnog recepta.
User avatar
beautyfool
Posts: 2104
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#619 Re: Hidžab-mahrama

Post by beautyfool »

Mrs.Zurbrigen wrote:@bosna123: hvala! :)

al evo, imam jos jedno pitanje. probala sam googlanjem, ali nekako uvijek dospijem na turski wiki. :D ima i u ovom forumu dva threada. samo se u jednom ocigledno objavljuju isti a u drugom se u uvodnom postu objasnjava da su novotarija i slicno. ali oba threada su adresirana na citaoce, koji znaju o cemu se radi. e ja ne znam. dakle: sta su hadisi?

i opet hvala unaprijed! :D
(nadam se da vam ne idem previse na zivce. :))
Hadis; hadis-i šerif (arapski: حديث množina: أحاديث Ahadîth) je pouka koju je poslanik Muhammed a.s. govorio ili na neki drugi način sugerisao o najrazličitijim aspektima ljudskog života.
U hadiskoj terminologiji Hadis je sve ono što je Muhammed s.a.v.s. prije ili u toku svoje poslaničke misije rekao, uradio, vidio nekoga da nešto radi pa mu to šutnjom odobrio, kao i vijesti koje govore o njegovim tjelesnim i moralnim osobinama.
Evo upravo sam nasla jednu web stranicu koja ti mozda bolje objasni i pomogne u shvatanju sta Hadis predstavlja http://hadisi.net/
Kralj Tvrtko XXVIII
Posts: 562
Joined: 11/02/2007 16:03

#620 Re: Hidžab-mahrama

Post by Kralj Tvrtko XXVIII »

Pietje_Bel wrote:
Bosanac sa dna kace wrote:
Pietje_Bel wrote:u Bosni ce uvijek biti mali dio onih zena koji se pokrivaju. Vecina Bosnjaka ce to uvijek smatrati ipak "primitivnim". Ispravite me ako grijesim.
girjesis, a nisu one primitivne, vec oni koji tako misle, izvini ako si se naso uvrijedjenim
Za mene su evropske vrijednosti koje su zasnovane u Humanizmu takoder sveta. Mislim da je vecini Bosnjaka cudno kada se zena pokrije. To su uglavnom ove zene iz Sandzaka i Istocne Bosne.
Smatranje primitivnim bilo koje kulture pa tako i islamske nezamislivo je u danasnjoj savremenoj evropskoj filozofiji. Kada se govori o primitivizmu onda se uvijek govori o pojedincima i pojedinim grupama. Ti po svojim izjavama definitivno ne poznajes ni osnovne evropske vrijednosti. A svrstavanje zena iz istocne Bosne i Sandzaka medju primitivne, cini te fashistom, jer upravo su takve izjave davali fashisti jevrejima. Posto vidim da moderatori nemaju namjeru da se obracunaju sa fashizmom na ovom forumu pozivam ostale forumashe da ne obracaju paznju na tebe i tvoje pisanje.
bosna123
Posts: 1421
Joined: 24/09/2008 10:40

#621 Re: Hidžab-mahrama

Post by bosna123 »

NIN wrote:
bosna123 wrote: Selam alejkum
Sestra prije mene ti je objasnila. Pokrivanje jeste farz (stroga vjerska duznost), kao i namaz, post itd. Da, ima nepokrivenih muslimanki, ali ja mislim da se ne moze toliko svim zenama zamjerati, a opet Allah swt najbolje zna. Jednostavno zene nemaju podrsku drustva, porodice, djece, cesto ni muza za taj cin. Kada je stigla naredba pokrivanja za vrijeme prvih muslimana, vec je postojala islamska drzava. Do tada su, ja mislim, muslimanke i klanjale otkrivene. Neka me ispravi neko ko je bolje upucen ako grijesim. A tradicija i islam se cesto mijesaju, no dobro doci ce i to na svoje kroz neko vrijeme.
Koliko znam, mnoge arapske zene su i prije objave bile pokrivene. I ne samo arapske nego i perzijke takodjer, mnogo prije islama. Na danasnjem Bliskom Istoku to je bila tradicija i medju krscankama i jevrejkama, kao sto je i danas. I jeste, tradicija i bilo koja religijska institucija se po pravilu mijesaju jer, u jednu ruku, potonje je produkt prve, mada se moraju napomnenuti i demografske, kulturalne, politicke i ekonomske interakcije koje su dio ovog socijalnog recepta.
Vjerovatno su bile na neki nacin pokrivene, ali se nisu pokrivale na nacin kako se muslimanke danas pokrivaju. Nisu morale imati pokrivenu kosu, to znam, jer su ispočetka muslimanke klanjale otkrivene kose. U islamskom fikhu (pravu) tacno se zna sta odjeca mora pokrivati. Prije to nije bio slucaj. Nemam sada vremena traziti te podatke, ima li iko upuceniji da se javi i objasni. I da zna se tacno kada je dosao propis o pokrivanju...
Mutazilah
Posts: 253
Joined: 31/08/2008 17:21

#622 Re: Hidžab-mahrama

Post by Mutazilah »

Muslimanskoj zeni nije kuranska duznost pokrivati kosu. Kuran ne govori o mahrami, te se stoga taj obicaj moze nazvati arapskim, turskim ili pak bosnjackim ali ne islamskim. Islam ne zabranjuje mahramu, ali je i ne naredjuje.
User avatar
beautyfool
Posts: 2104
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#623 Re: Hidžab-mahrama

Post by beautyfool »

Mutazilah wrote:Muslimanskoj zeni nije kuranska duznost pokrivati kosu. Kuran ne govori o mahrami, te se stoga taj obicaj moze nazvati arapskim, turskim ili pak bosnjackim ali ne islamskim. Islam ne zabranjuje mahramu, ali je i ne naredjuje.
Naravno da nije duznost kad se nalazis medju svojim mahremima ;-) , ali na javnim mjestima i u okruzenju ljudi koji nisu tvoji mahremi pokrivanje kose je obaveza koja nema veze sa tradicijom vec naredbom u Kuranu jasno kazanim ajetima i hadisima koji to potvrdjuju.
Selam alejkum
Mutazilah
Posts: 253
Joined: 31/08/2008 17:21

#624 Re: Hidžab-mahrama

Post by Mutazilah »

beauty...

nemoj stavljati Bogu nesto "u usta" sto nije receno u kuranu.

Pitaj svog mjesnog hodzu, da li je mahrama (pokrivanje kose) naredjeno kuranom, da ne zapocinjemo ovdje diskusiju :)
User avatar
beautyfool
Posts: 2104
Joined: 04/09/2006 16:45
Location: Dunjaluk

#625 Re: Hidžab-mahrama

Post by beautyfool »

Mutazilah wrote:beauty...

nemoj stavljati Bogu nesto "u usta" sto nije receno u kuranu.

Pitaj svog mjesnog hodzu, da li je mahrama (pokrivanje kose) naredjeno kuranom, da ne zapocinjemo ovdje diskusiju :)
Sto bih, kad imam hafiza u kuci ;-)
Post Reply