Kat wrote:nemezis wrote:Kako se određuje sta je simbol nečega? Ovdje se priča o marami koja pokriva glavu kao o simbolu islama. Islam traži od žena da im ne budu otkriveni određeni dijelovi tijela, izmedju ostalog i kosa. Žene to rješavaju tako što nose, na primjer, maramu. Islam zabranjuje i da ruke budu otkrivene. Žene to rješavaju tako što nose, opet na primjer, majicu dugih rukava. Dakle, da li treba u julu, kada je temperatura preko 30, zabraniti i nošenje majice dugih rukava?
Jedna od rijetkih stvari gdje se svi meshebi slazu je hidzab. To nije ni simbol, ni tradicija, nego serijatsko pravilo.
U hanefijskom mezhebu se ne nosi kratko, tijesno ili usko, i providno.
U globalu sve sto otkriva avret.Na 30 i na 15 celzijusa je isto.
Mislim da nisi razumio sta sam htio reci. Suština mog pisanja je: kakav je to misaoni proces koji dovodi do toga da treba zabraniti, da banalizujem, maramu? Kako tu zabranu tačno precizno izraziti? Ako se zabranjuje zbog toga što je to odjevni predmet koji nose muslimanke, istom logikom bi se moglo zabraniti nošenje majice dugih rukava na 35 stepeni jer sa stanovišta islama obaveza je i jedno i drugo.
Drugim riječima, način oblačenja žena (i muškaraca) je uslovljen nekim društvenim normama. Te norme nisu propisane Zakonom nego ih ljudi prihvataju onako kako smatraju da treba. Pa tako imamo, na primjer:
1. Žena hoda gola.
2. Žena hoda u kostimu, smatra neprihvatljivim ovo pod 1.
3. Žena hoda u sorcu i kratkoj majici na bretele, smatra neprihvatljivim ovo pod 2.
4. Žena hoda u hlačama i majici kratkih rukava, smatra neprihvatljivim ovo pod 3.
5. Žena hoda u majici dugih rukava i sa maramom, smatra neprihvatljivim ovo pod 4.
Po kojoj logici sada treba zabraniti ovo pod 5 i ženu, koja smatra da nije u redu biti bez marame na glavi, natjerati da skine maramu?