Dokumenti s hidžabom?
Ili bez
Proteklih dana u Hrvatskoj se aktualiziralo pitanje fotografiranja za osobne dokumenate muslimankama s hidžabom, odnosno maramom.
U MUP-u kažu da nijedno pokrivalo za glavu nije sukladno s propisima o dobivanju osobne iskaznice, a iznimke su jedino starije osobe koja pokrivala koriste kao dio narodne nošnje. No, iako izrijekom nisu spomenute, od pravila su izuzete i redovnice. Slična se situacija s hidžabom svojedobno događala primjerice i u Francuskoj. Tamo su marame bile sporne u školskim klupama.
Istražili smo što o fotografiranju i dokumentima s hidžabom misle učenice zagrebačke medrese.
Kroz zagrebačku medresu odnosno islamsko učilište Dr Ahmeda Smajlovića - prošlo je već deset generacija.
Danas je u toj školi, koja je od 2000. godine uključena u državni sustav srednjih škola 101 učenik.
------------------------------------------------------------
anter:
Mi se ne pokrivamo iz inata, već jednostavno da pokažemo da prakticiramo svoju vjeru Islam i da držimo do svoje vjere Islama.
Fatima Hasanović
------------------------------------------------------------
Među njima i 38 djevojaka.
Nastavu pohađaju glava pokrivenih maramama jer to - kaže Fatima Hasanović - nalažu tradicija i Kuran.
"Mi se ne pokrivamo iz inata, već jednostavno da pokažemo da prakticiramo svoju vjeru Islam i da držimo do svoje vjere Islama."
Fatima je učenica završnog, četvrtog razreda medrese.
Maramu, odnosno hidžab, odlučila je stalno - dakle i van škole - nositi prije dvije godine i to je - kaže bio isključivo njezin izbor.
Ta je odluka danas ponovno na svojevrsnom malom ispitu, jer je pred Fatimom izrada osobne iskaznice.
Kako će se osjećati kada od nje, pri fotografiranju, zatraže da skine hidžab?
"Razmišljala sam o tome i ako budu tražili - ne možemo mi protiv zakona..."
"Ali, ja živim s maramom, školujem se s maramom, ulicom hodam po gradu s maramom, bavim se različitim aktivnostima s maramom i zašto jedna fotografija za putovnicu ne bi mogla biti s maramom?" pita se Fatima Hasanović.
Sumeja Čorić, također je učenica čEtvrtog razreda. U Zagreb je došla iz Gradačca u Bosni i Hercegovini. Slikanje bez hidžaba za nju bi, kaže, bilo - neugodno iskustvo.
"Osjećala bi se poniženom nekako... jednostavno ne bi mi bilo ugodno."
Profesor Adem Smajić na medresi predaje komparativno izučavanje religija.
"Ova sadašnja situacija, mislim da ne bi trebalo iritirati javnost. Hidžab, kao hidžab je bio poznat i prije sto godina, za vrijeme Austro-ugarske."
"Držim da i časne sestre koje nose svoje odore, onakve kakve su, da je to opet na osnovu kodeksa Evanđelja, odnosno Biblije, Svetog pisma."
Ravnatelj medrese Murat Hadžismajlović kaže da je njegova želja da medresa jednog dana preraste u gimnaziju po uzoru na katoličke ili pravoslavne u kojima je veći naglasak na općeobrazovnim predmetima.
"Nama nije primarni cilj da učenici koji završe medresu završavaju i fakultet islamskih nauka. Cilj je da završavajući ovu školu naravno idu i na taj fakultet ali i na sve druge fakultete."
O izboru fakulteta, budući je maturantica, sigurno razmišlja i Fatima.
Ta je odluka pred njom, a onu - o maramu, odnosno hidžabu - već je donijela. I pri njoj, kaže, misli i ostati.
(napisala Barbara Peranić, preuzeto sa BBC/Croatian)
Hidzab je ljudsko pravo!!
Moderator: Bloo
-
- Posts: 5591
- Joined: 02/08/2002 00:00
- Location: Earth
#1 Hidzab je ljudsko pravo!!
Last edited by The_Fluid on 29/09/2005 19:20, edited 1 time in total.
-
- Posts: 5591
- Joined: 02/08/2002 00:00
- Location: Earth
#3
CiCiban wrote:ne kuzim bas.. fotografija bez hidzaba u licnoj?
zasto.. zbog jasnije identifikacije ?
..pa ne misli valjda nekoga skidati svaki put ..da utvrdi slicnost s fotografijom?
Ciciban,
nazalost tako je u puno zapadnoevropskih zemalja te kao sto ces vidjeti u jednom clanku koji upravo postavljam i u jos nekim zemljama, cak je i u Bosni i Hercegovini, na pocetku CIPS projekta, bilo razlicitih reagovanja u nekim dijelovima nase nam zemlje, pa i manjih problema tokom implementacije odnosno pokusaja sluzbenika da tumace zakon po svom nahodjenju.
Srecom, sve je proslo bez problema.
Slijedi clanak..(samo da skeniram)
- danas
- Posts: 18796
- Joined: 11/03/2005 19:40
- Location: 10th circle...
#4
ovako i treba da bude. jedno je modni fazon (sesir) a drugo je nesto drugo... a ako se iz ovih pravila izuzimaju osobe jedne vjeroispovjesti (recimo opatice) onda se moraju izuzeti i osobe svih vjeroispovjesti (muslimani, hindusi, itd.).A wrote: Bilo je tih polemika u mnogim evropskim zemljama, ali su uglavnom prihvacene vjerske oznake, one koje ljudi nose bas uvijek kad su u javnosti - marama, turban sikha, itd.
ili za sve, ili nema iznimke ni za koga.
-
- Posts: 5224
- Joined: 03/12/2003 00:00
- Location: temple of vtec
#7
sjetih se sad kako sam prije par godina išao izvaditi novu osobnu u dubrovniku dođjem ja sav sretan s upravo otklesanim slikama i dam onoj teti za šankom, kaže ona ne može ovo vako molim rekoh........ne vidi ti se čelo kaže ona meni (neki su odavde vidli koja je frizura bila u pitanju -maksimalno gayish)......ja reko šta sad da se idem šišat moreš komforno reče ona i šeretski se nasmija uzo špangu, šiške maknuo u stranu, ugravirali me ponovo u papir i izvadio novu osobnu
o mater joj nabijem
o mater joj nabijem
- danas
- Posts: 18796
- Joined: 11/03/2005 19:40
- Location: 10th circle...
#8
pa to i kazem -- ok je traziti da skines sesir ili mindjuse ili esarpu... jer je to neki modni fazon... nista bitno...CiCiban wrote:tako nekako..
s tim da nije bas zgodno poredjenje s modnim F. .. ..jer u principu to su detalji koje cas nosis cas ne nosis.. te se drugacije ne bi ni znalo da li licis na svakodnevnog sebe
a sta god da odluce, treba biti dosljedan -- ne moze jedan arsin za jedne a drugi za druge. ili se svima vidi kosa, ili se izuzimaju vjerske oznake (sve). i gotovo.
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9905
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#10
Bez komnetara sam na novnski clanak! Stvarno nesto super!!!!!
Hm, a vijest sta da kazem....pa ako se nekom digo da zabrani hidzab, prvi ce mu primjeri biti Turska i Tunis!!!
Hm, a vijest sta da kazem....pa ako se nekom digo da zabrani hidzab, prvi ce mu primjeri biti Turska i Tunis!!!
- CiCiban
- Posts: 2075
- Joined: 17/02/2002 00:00
#11
eeeeeeehee , ovdje ne mozes ni to saM donijeti sLLike :D vec te teta snimi onako ishavjestenog & pobjesnjelog od stajanja u redumraVOjed wrote:sjetih se sad kako sam prije par godina išao izvaditi novu osobnu u dubrovniku dođjem ja sav sretan s upravo otklesanim slikama i dam onoj teti za šankom, kaže ona ne može ovo vako molim rekoh........ne vidi ti se čelo kaže ona meni (neki su odavde vidli koja je frizura bila u pitanju -maksimalno gayish)......ja reko šta sad da se idem šišat moreš komforno reče ona i šeretski se nasmija uzo špangu, šiške maknuo u stranu, ugravirali me ponovo u papir i izvadio novu osobnu
o mater joj nabijem
da me stid licnu pokazat
joj, a kad se jos potpisah na onoj tabli ..onom sipkom
:D
-
- Posts: 5591
- Joined: 02/08/2002 00:00
- Location: Earth
#14
Glavni problem tu je bio u neobavijestenosti stanovnistva, gdje su ljudi iznervirani od cekanja govorili ma dobra je slika, ako bi ih uopste i pitali.CiCiban wrote:eeeeeeehee , ovdje ne mozes ni to saM donijeti sLLike :D vec te teta snimi onako ishavjestenog & pobjesnjelog od stajanja u redumraVOjed wrote:sjetih se sad kako sam prije par godina išao izvaditi novu osobnu u dubrovniku dođjem ja sav sretan s upravo otklesanim slikama i dam onoj teti za šankom, kaže ona ne može ovo vako molim rekoh........ne vidi ti se čelo kaže ona meni (neki su odavde vidli koja je frizura bila u pitanju -maksimalno gayish)......ja reko šta sad da se idem šišat moreš komforno reče ona i šeretski se nasmija uzo špangu, šiške maknuo u stranu, ugravirali me ponovo u papir i izvadio novu osobnu
o mater joj nabijem
da me stid licnu pokazat
joj, a kad se jos potpisah na onoj tabli ..onom sipkom
:D
--
Po meni je problem hidzaba dio jednog veceg problema koji se zove nepoznavanje i mistificiranje necega sto ljudi u nekim civilizacijama zamisljaju da je neko/a ko kaze da je musliman, no zato cu otvoriti posebnu temu.
Lijepo je da i u susjednoj Hrvatskoj postoje novinari poput Sanje M. (vidi skenirani clanak iznad), koji su svjesni da je svaka zemlja razvijena onoliko koliko su razvijena ljudska prava u istoj.
(nastavit ce se)
-
- Posts: 7092
- Joined: 19/09/2005 10:52
#15
''Naravno da je smiješno obrazloženje birokracije da se muslimanke ne mogu slikati sa hidžabom, a časne sestre mogu jer je to ''njihova službena odora''. To znači da bi se tramvajci trebali slikati za pasoš sa kapom ZET-a, kuhari sa bijelim kapama, a bolničarke iz zarazne bolnice sa maskom preko usta.''
kako bi izgledao auto lakirer
kako bi izgledao auto lakirer
-
- Posts: 404
- Joined: 29/08/2005 16:42
#16
gledao emisiju "otovreno" na hrt-u... u studiju pokrivena zena lamija aljilji, gosp. hasanovic (mislim da je zamjenik predsjednika mesihata islamske zajednice hrvatske), dvojica katolickih svestenika, sorry ne znam imena...
fer rasprava,, osim sto su katolicki svestenici pokusali da povezu pitanje slika na osobnim iskaznicama sa mogucnoscu misionarenja u s. arabiji
jedini sjeb je bio televoting na kojemu se gotovo 80% gledatelja izjasnilo da muslimankama ne treba dozvoliti da se slikaju pokrivene (sjeb, iako znam da su televotinzi prilicno nepouzdan nacin ispitivanja javnog mijenja)...
fer rasprava,, osim sto su katolicki svestenici pokusali da povezu pitanje slika na osobnim iskaznicama sa mogucnoscu misionarenja u s. arabiji
jedini sjeb je bio televoting na kojemu se gotovo 80% gledatelja izjasnilo da muslimankama ne treba dozvoliti da se slikaju pokrivene (sjeb, iako znam da su televotinzi prilicno nepouzdan nacin ispitivanja javnog mijenja)...
-
- Posts: 8416
- Joined: 03/03/2005 13:47
#18
Niko ne moze i ne smije zabraniti zeni koja se odlucila za hidzab da to radi i to je njeno osnovno ljudsko pravo i krsenje tog prava ide ka fasizmu, jer polazi od predrasuda i misljenja da jedni vrijede vise, a drugi manje, a to je nista drugo nego fasizam. Pocnimo stvari nazivati pravim imenima.
Ja bi zabranio vjerske institucije (ne da ljudi vjeru u boga, nego institucije), jer u njima se malo dobra siri, a mnogo zla, ali nikad ne bi zabranio djevojci ili zeni da nosi hidzab, jer je to njeno pravo, kao i pravo da vjeruje u boga po principima koje je sama izabrala i misli da su ispravni.
Ja bi zabranio vjerske institucije (ne da ljudi vjeru u boga, nego institucije), jer u njima se malo dobra siri, a mnogo zla, ali nikad ne bi zabranio djevojci ili zeni da nosi hidzab, jer je to njeno pravo, kao i pravo da vjeruje u boga po principima koje je sama izabrala i misli da su ispravni.
-
- Posts: 2925
- Joined: 03/12/2004 02:10
- Location: blizina Toronta
#19
Negdje bi trebala da postoji linija ali nije lako odrediti kako je i gdje povuci.
Bilo je dosta polemike u Kanadi--i ako neuzrujane-- kada je prihvacena ideja da Sikh koji sluzi u RCMP (Kanadska policija: crveni mundiri i veliki sesir) moze da nosi turban a istovremeno i kirpan, tradicionalni nozz. Jevreji nose jamluke, muslimanke hidzab, i niko se ne uzbudjuje obzirom da se radi o religioznom nacinu odjevanja.
Nisam siguran da na zvanicnim fotografijama neko moze da ima pokriven dio glave i sa ovim se ne bih slozio. Da idem u krajnost, ne bi li onda beduini imali pravo da zamotaju lice s tim da im samo vire oci? A tek zene iz Afganistana!
Bilo je dosta polemike u Kanadi--i ako neuzrujane-- kada je prihvacena ideja da Sikh koji sluzi u RCMP (Kanadska policija: crveni mundiri i veliki sesir) moze da nosi turban a istovremeno i kirpan, tradicionalni nozz. Jevreji nose jamluke, muslimanke hidzab, i niko se ne uzbudjuje obzirom da se radi o religioznom nacinu odjevanja.
Nisam siguran da na zvanicnim fotografijama neko moze da ima pokriven dio glave i sa ovim se ne bih slozio. Da idem u krajnost, ne bi li onda beduini imali pravo da zamotaju lice s tim da im samo vire oci? A tek zene iz Afganistana!
-
- Posts: 1576
- Joined: 29/06/2005 15:52
#23
Procitaj onaj skenirani tekst, pa ces se uvjeriti da se casne sestre mogu slikati sa porivenom glavom (kosom), iako i hidzab pokriva potpuno iste dijelove glave (kosu).digger wrote: Nisam siguran da na zvanicnim fotografijama neko moze da ima pokriven dio glave i sa ovim se ne bih slozio. Da idem u krajnost, ne bi li onda beduini imali pravo da zamotaju lice s tim da im samo vire oci? A tek zene iz Afganistana!
-
- Posts: 404
- Joined: 29/08/2005 16:42
#24
ili... kako biti siguran da osoba ne nosi hidzab kao stvar licnog uvjerenja, a ne da ja to nametnuto od familija, rodbine, okoline ili velikog edina h.Edin H. wrote:Fair enough Mostar,
Osim kako biti siguran da osoba nosi hidzab kao stvar licnog uvjerenja, a ne da je to nametnuto od familije, rodbine ili okoline.
-
- Posts: 204
- Joined: 15/09/2005 23:59
#25
Dobro, jeste vi kad vidjeli casnu sestru? Njima se vidi cijelo lice i dio kose, pokrivene su uglavnom samo na tjemenu.
Posto sam iz Hrvatske, mogu reci da me ne smeta slikanje sa maramom.
Nesto mi je drugo ostalo cudno. Gospodja u emisiji "Otvoreno" nosi maramu tako da joj se vidi samo lice, takle bez cela, a ima tri sloja sminke na sebi.
To mi je malo cudno, no eto.
I jos nesto, Arapi na zapadu stalno govore vjerske slobode, ljudska prava...
A gdje je to kod njih u njihovim zemljama, to mi je licemjerno.
Ne razumijem zasto te zemlje ne mogu biti kao, npr Turska u kojoj sam bio.
Posto sam iz Hrvatske, mogu reci da me ne smeta slikanje sa maramom.
Nesto mi je drugo ostalo cudno. Gospodja u emisiji "Otvoreno" nosi maramu tako da joj se vidi samo lice, takle bez cela, a ima tri sloja sminke na sebi.
To mi je malo cudno, no eto.
I jos nesto, Arapi na zapadu stalno govore vjerske slobode, ljudska prava...
A gdje je to kod njih u njihovim zemljama, to mi je licemjerno.
Ne razumijem zasto te zemlje ne mogu biti kao, npr Turska u kojoj sam bio.