Hereza Rumija i Ibn Arebija
Moderator: Bloo
-
- Posts: 1748
- Joined: 10/08/2016 18:41
#1 Hereza Rumija i Ibn Arebija
Duze vremena se na forumu ukrstaju koplja oko toga jesu li Rumi i Ibn Arebi, dvije vjerovarno najznacajnije licnosti sufizma bili ortodoksni muslimani, da li su uopste bili muslimani ili su mozda u nekom trenutku nadisli sputavajuce okove islamske religije iz koje dolaze i spoznali istinu. Generalno primjecujem da dogmate po svaku cijenu zele zadrzati te nesumnjive velikane u svojoj predstavi njihove potpune i stalne islamske pripadnosti, iako su ideoloski preci takvih dogmata u ulozi islamske inkvizicije zbog "ocuvanja cistote islama" ubijali sufije poput Rumija i Arebija. Npr. uvazeni kolega arzuhal bez imalo oklijevanja na temi o Rumiju, gdje ga rahmetli fatamorgana naziva formalistickim poklonikom sablje, govori kako je strasna kazna koja je stigla Haladza od strane islamske drzave i njene formalne vlasti, ustvari ne neko pretjerivanje nekog puritanskog shvatanja islama, nego najnormalnija i prikladna kazna po shvatanju mejnstrim islama (parafraziram). Kolega pise "sam pao, sam se ubio". Zato sto je izgovarao "Ene-l-Haqq", ja sam Istina, tj. Bog, jer je El-Haqq jedno od njegovih imena. Shizofrena je ta pohvala kazne za Haladza zbog hereze i velicanje Rumija ili Ibn Arebija, kad oni imaju potpuno isti stav, tj. navodno iste ultimativne spoznaje stvarnosti, kao i Haladz. Jedino sto su imali povoljnije spletove istorijskih okolnosti da ne budu smaknuti zbog hereze i sto je valjda pomodarski privlacno kititi se njihovom sirinom, a tamo progoniti "nevjernike i zindike" kao sto njihovi ideoloski preci progonili i iskasapili Haladza.
Naime, i Rumi tvrdi u svojoj poeziji da nije musliman, zatim pjeva "O ti, koji znas ko sam ja, kazi da ja sam Ti', Ibn Arebi u svojoj elaboraciji "sve istovremeno i nije i jeste Allah" navodi kako La ilahe illallah, doslovno "nema bozanstva osim Allaha", ustvari znaci da ne postoji bozanstvo, a da ono nije Allah, tj. prakticno je sve Allah. Govori da je i Nuh pogrijesio sto je kritikovao vjerovanje svog naroda u idole, jer oni u obozavanju idola obozavaju nikog drugog do Allaha.
Nisu to nikakvi citati van konteksta, nego sustina, da nazovemo-filozofije, Ibn Arebija i Rumija, mada se navodno radi o interpretaciji sa pozicije ultimaticnog spoznavaoca, cistom vidjenju stvari kakve jesu, a ne deduktivno-induktivnim naklapanjima uma.
Po sadrzaju je njihova filozofija najslicnija advaita vedanti, ne vidim nikakvu sustinsku razliku.
Po tekijama dosta sejhova muridima zabranjuju da samostalno citaju Rumija i Arebija, jer je "velika sansa da bi ih tada sejtan zaveo i odveo u kufr, jer ne mogu bez sejha razumjeti sta oni pisu". Naravno, Rumi i Arebi uopste nisu toliko zakukuljenih znacenja, ali ima i djeluje na labilne nezrele duse koje za ruku drze ocinsku figuru, taj trik da ako shvate ono o cemu se pise na nacin suprotan dogmi to automatski znaci da ih je sejtan zaveo.
Naravno, onoga ko shvati ili prozivi ta navodna otrkovenja iz cije pozicije Rumi i Arebi pisu, zivo boli briga za tudje opise iz daljine okusa vode koju on pije sa izvora. Ko pije sa izvora, ne treba mu casa, kaze fina sufijska izreka o formi i ritualima.
Dakle, jesu li ili ne oni prestali biti muslimani, jesu li nadisli islam?
Naime, i Rumi tvrdi u svojoj poeziji da nije musliman, zatim pjeva "O ti, koji znas ko sam ja, kazi da ja sam Ti', Ibn Arebi u svojoj elaboraciji "sve istovremeno i nije i jeste Allah" navodi kako La ilahe illallah, doslovno "nema bozanstva osim Allaha", ustvari znaci da ne postoji bozanstvo, a da ono nije Allah, tj. prakticno je sve Allah. Govori da je i Nuh pogrijesio sto je kritikovao vjerovanje svog naroda u idole, jer oni u obozavanju idola obozavaju nikog drugog do Allaha.
Nisu to nikakvi citati van konteksta, nego sustina, da nazovemo-filozofije, Ibn Arebija i Rumija, mada se navodno radi o interpretaciji sa pozicije ultimaticnog spoznavaoca, cistom vidjenju stvari kakve jesu, a ne deduktivno-induktivnim naklapanjima uma.
Po sadrzaju je njihova filozofija najslicnija advaita vedanti, ne vidim nikakvu sustinsku razliku.
Po tekijama dosta sejhova muridima zabranjuju da samostalno citaju Rumija i Arebija, jer je "velika sansa da bi ih tada sejtan zaveo i odveo u kufr, jer ne mogu bez sejha razumjeti sta oni pisu". Naravno, Rumi i Arebi uopste nisu toliko zakukuljenih znacenja, ali ima i djeluje na labilne nezrele duse koje za ruku drze ocinsku figuru, taj trik da ako shvate ono o cemu se pise na nacin suprotan dogmi to automatski znaci da ih je sejtan zaveo.
Naravno, onoga ko shvati ili prozivi ta navodna otrkovenja iz cije pozicije Rumi i Arebi pisu, zivo boli briga za tudje opise iz daljine okusa vode koju on pije sa izvora. Ko pije sa izvora, ne treba mu casa, kaze fina sufijska izreka o formi i ritualima.
Dakle, jesu li ili ne oni prestali biti muslimani, jesu li nadisli islam?
-
- Posts: 797
- Joined: 16/11/2012 12:00
#2 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Pozdrav. Tema je više nego zanimljiva.
Interesuje me koja Ibn Arebijeva djela si pročitao ?
Interesuje me koja Ibn Arebijeva djela si pročitao ?
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50443
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#3 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Da laički se ubacim sa pitanjem hoćemo li ovdje diskutirati o tome da li su njih dvojica ili ne, muslimani, ili o njihovoj filozofiji?
-
- Posts: 1748
- Joined: 10/08/2016 18:41
#4 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Bloo, na isto se svodi. Samo karakterisanje njihove filozofije je svrstava u islamsku ili neislamsku.
Profesor, ne mislim da odgovor na pitanje u ovoj fazi vodi konstruktivnom razvoju teme.
Profesor, ne mislim da odgovor na pitanje u ovoj fazi vodi konstruktivnom razvoju teme.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50443
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#5 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
K.dadinjo33 wrote:Bloo, na isto se svodi. Samo karakterisanje njihove filozofije je svrstava u islamsku ili neislamsku.
Profesor, ne mislim da odgovor na pitanje u ovoj fazi vodi konstruktivnom razvoju teme.
Onda možda da preimenuješ temu u Filozofija Rumija i Ibn Arebija, da bi eventualno dopustio neku širinu diskusije?
Sa ovim naslovom, tvoj uvodni post onda jednostavno pripada temi Sufizam
-
- Posts: 797
- Joined: 16/11/2012 12:00
#6 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
kako naslov teme i govori već je utvrđeno da se radi o herezi, pa se slobodno možemo posvetiti njihovim filozofskim gledištima. Stoga i upitah što je pokretač teme pročitao Arebijevo, da probamo utvrditi na čemu su izgrađeni zaključci o herezi.Bloo wrote:Da laički se ubacim sa pitanjem hoćemo li ovdje diskutirati o tome da li su njih dvojica ili ne, muslimani, ili o njihovoj filozofiji?
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50443
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#7 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
MaD_ProfessoR wrote:kako naslov teme i govori već je utvrđeno da se radi o herezi, pa se slobodno možemo posvetiti njihovim filozofskim gledištima. Stoga i upitah što je pokretač teme pročitao Arebijevo, da probamo utvrditi na čemu su izgrađeni zaključci o herezi.Bloo wrote:Da laički se ubacim sa pitanjem hoćemo li ovdje diskutirati o tome da li su njih dvojica ili ne, muslimani, ili o njihovoj filozofiji?
Mene više interesuje taj filozofski osvrt, pogotovo što je spomenuo i Purusavsde, pa bi bilo interesantno uraditi komparaciju dodirnih tačaka onda Rumija/Ibn Arebija i te škole Hinduizma.
A o herezi ne mogu reči ništa pametno na ovu temu, kao ateista, ne posmatram ih tim očima.
- Diwan
- Posts: 6546
- Joined: 12/11/2005 00:59
- Location: Transcendencija
#8 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
I to su faze ... Juventus - Real u četvrtfinalu ... hm, dobar par
-
- Posts: 1748
- Joined: 10/08/2016 18:41
#9 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Zamisao nije rasprava o filozofiji, nego o religijskom aspektu njihovih stavova-vjerovanja-osvjedocenja (kako to vec ko shvata), zbog cega rijec hereza stoji u naslovu.Bloo wrote:K.dadinjo33 wrote:Bloo, na isto se svodi. Samo karakterisanje njihove filozofije je svrstava u islamsku ili neislamsku.
Profesor, ne mislim da odgovor na pitanje u ovoj fazi vodi konstruktivnom razvoju teme.
Onda možda da preimenuješ temu u Filozofija Rumija i Ibn Arebija, da bi eventualno dopustio neku širinu diskusije?
Sa ovim naslovom, tvoj uvodni post onda jednostavno pripada temi Sufizam
Pitanje je jesu li oni, tj. njihovi stavovi-vjerovanja- osvjedocenja hereza u odnosu na islamsku religiju.
S druge strane, zbog njihovog znacaja i specificnosti u odnosu na mejnstrim sufizam povezan sa dogmatskim centrima moci, temu sam otvorio mimo opste teme sufizam, jer je tema Sufizam previse uopstena i siroka za ono o cemu sam otvorio temu i o cemu namjeravam diskutovati.
Dakle, nije mi namjera otvoriti temu uopsteno o sufizmu, nego o Rumiju i Arebiju i fokusirati se na njih.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50443
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#10 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Razumijem.dadinjo33 wrote: Zamisao nije rasprava o filozofiji, nego o religijskom aspektu njihovih stavova-vjerovanja-osvjedocenja (kako to vec ko shvata), zbog cega rijec hereza stoji u naslovu.
Pitanje je jesu li oni, tj. njihovi stavovi-vjerovanja- osvjedocenja hereza u odnosu na islamsku religiju.
S druge strane, zbog njihovog znacaja i specificnosti u odnosu na mejnstrim sufizam povezan sa dogmatskim centrima moci, temu sam otvorio mimo opste teme sufizam, jer je tema Sufizam previse uopstena i siroka za ono o cemu sam otvorio temu i o cemu namjeravam diskutovati.
Dakle, nije mi namjera otvoriti temu uopsteno o sufizmu, nego o Rumiju i Arebiju i fokusirati se na njih.
Namjeravaš se dotaći nekih njihovih specifičnih djela u kojima izlažu svoje stavove/vjerovanje/osvjedočenja, ili ćemo se ovdje pak fokusirati na sam lik, bez fokusa na djelo?
-
- Posts: 1748
- Joined: 10/08/2016 18:41
#11 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Sto se tice lika, ne znam kako su izgledali. A ne vidim kako bih mogao iznositi njihov svjetonazor bez referenci na njihove rijeci. Naravno, kroz prizmu hereza-ortodoksija.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50443
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#12 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Sve mi je rečenodadinjo33 wrote:Sto se tice lika, ne znam kako su izgledali. A ne vidim kako bih mogao iznositi njihov svjetonazor bez referenci na njihove rijeci. Naravno, kroz prizmu hereza-ortodoksija.
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#13 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
U zadnje vrijeme, šta god ti mislio o meni, počeo sam ti lajkat postove u sebi..Eto dokle je došlo...Halali...Diwan wrote:I to su faze ... Juventus - Real u četvrtfinalu ... hm, dobar par
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#14 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Evo šta piše u pogovoru Fususa , poglavlje o transcendentnom jedinstvu religijskih formi :dadinjo33 wrote:
Po sadrzaju je njihova filozofija najslicnija advaita vedanti, ne vidim nikakvu sustinsku razliku.
"Ibn Arebi misli da iz tog vrela nije potekla samo ona tradicionalna mudrost koja je prisutna u trostrukom obziru abrahamovkse
tradicije, već da je jedanko tako odande istekla i mudrost predislamskih i predabrahamovskih tradicija, uključujući
naravno , i duhpovne tradicije Veda, Upanišada, Purana, Dasatira i Zen-aveste.
To se , dakako, da vidjeti iz opisa one već spominjane vizije u Marakešu, gdje ibn Arebi koristi sintagmu o duhovnim
polovima predislamskih tradicija. Ova dimenzija njegova učenja osobito se zrcali u sklopu njegova učenja o Logosu.
To učenje čini potku njegova Fususa, a izvedena je pod vidom fenomena univerzalnosti sve božanske objave.
Bog je izvorište sve mudrosti. Svjetlo njegove mudrosti, dok stanuje u njemu, je čisto i nije podvojeno na pojedinačne
dugine boje. "
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#15 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
a poznati Rumijevi stihovi :
“Dodji, dodji, ko god da si.
Dodji, svrati, cak i ako si neznabozac,
i klanjas se kipovima ili vatri.
Svejedno je sto si stotinu puta pogazio rijec,
okusio poraz, pa ti srce ognjem beznadja plamti.
Ovo je karavana nade, ona ocaju ne vodi. Dodji, dodji, opet dodji…”
u "prijevodu" neke islamske stranice to ide ovako :
“Dođi, dođi, ko god da si.
Dođi, svrati...
Svejedno je što si stotinu puta pogazio riječ, okusio poraz, pa ti srce ognjem beznađa plamti.
Ovo je karavana nade,
ona očaju ne vodi.
Dođi, dođi,
opet dođi…”
“Dodji, dodji, ko god da si.
Dodji, svrati, cak i ako si neznabozac,
i klanjas se kipovima ili vatri.
Svejedno je sto si stotinu puta pogazio rijec,
okusio poraz, pa ti srce ognjem beznadja plamti.
Ovo je karavana nade, ona ocaju ne vodi. Dodji, dodji, opet dodji…”
u "prijevodu" neke islamske stranice to ide ovako :
“Dođi, dođi, ko god da si.
Dođi, svrati...
Svejedno je što si stotinu puta pogazio riječ, okusio poraz, pa ti srce ognjem beznađa plamti.
Ovo je karavana nade,
ona očaju ne vodi.
Dođi, dođi,
opet dođi…”
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#16 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Prenosi se da je onog dana kad imami donesoše fetvu da Halladž bude smaknut Džunejd sjedio kod kuće odjeven u sufijske haljine i odbio je da izda fetvu. Halifa reče da mora imati i Džunejdovu presudu, pa Džunejd odjenu odjeću knjiške uleme, otiđe u medresu i napisa ovakvu fetvu:dadinjo33 wrote:Npr. uvazeni kolega arzuhal bez imalo oklijevanja na temi o Rumiju, gdje ga rahmetli fatamorgana naziva formalistickim poklonikom sablje, govori kako je strasna kazna koja je stigla Haladza od strane islamske drzave i njene formalne vlasti, ustvari ne neko pretjerivanje nekog puritanskog shvatanja islama, nego najnormalnija i prikladna kazna po shvatanju mejnstrim islama (parafraziram). Kolega pise "sam pao, sam se ubio". Zato sto je izgovarao "Ene-l-Haqq", ja sam Istina, tj. Bog, jer je El-Haqq jedno od njegovih imena. Shizofrena je ta pohvala kazne za Haladza zbog hereze i velicanje Rumija ili Ibn Arebija, kad oni imaju potpuno isti stav, tj. navodno iste ultimativne spoznaje stvarnosti, kao i Haladz. Jedino sto su imali povoljnije spletove istorijskih okolnosti da ne budu smaknuti zbog hereze i sto je valjda pomodarski privlacno kititi se njihovom sirinom, a tamo progoniti "nevjernike i zindike" kao sto njihovi ideoloski preci progonili i iskasapili Haladza.
"Po vanjštini, stvar za smrtnu kaznu".
Znači, fetva se odnosila na vanjštinu Huseinovih riječi, a njihova unutarnjost poznata je Bogu. (str. 260-261)
...
Jedan velikan kaza:"O ljudi smisla, pogledajte šta je učinjeno s Mensurom Halladžom i znat ćete kako će se postupati prema duhovnim prvacima." Drugi kaže:"Noć nakon smaknuća do zore sam klanjao pod vješalima, a u zoru se začu glas: 'Njega smo obavijestili o Tajni nad Tajnama Našim, pa ju je on javno očitovao. Tako prođe onaj koji javno očituje Vladarevu Tajnu'." (str. 268-269)
Spomenica dobrih (Tadhkirat al-Awliya), Feriduddin Muhammed Attar (prevod s perzijskog Muamer Kodrić, Kulturni cnetra I.R. Iran, Sarajevo, 2004. godine)
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#17 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Inače, razlog smaknuća Mensura Halladža je bio primarno političke (optužbe da ja karamitski agent i sl) a ne vjerske prirode. Zahtjev za smaknućem su predvodili neki ismailijski prvaci.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#18 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
[i]Akbarian Sufis believe that there was a time when man had no separate
identity from God. Man existed in God’s divine knowledge. They also
project that even today man’s separate identify from God is an illusion.
Hence Sufism as a movement aims to eradicate the feeling of separateness
from the Divine. In this context the literal meaning of the word ‘religion’ is
very interesting; religion comes from ‘religere’, to bind together, reconnection
to the ‘Urbild’ whose image we are, and our soul has the duty to make,
without fail, the effort of this reconnection.2 This meaning of the word religion
is very much in accordance with Ibn Arabi and Rumi’s understanding. [/i]
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#19 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
dadinjo33 wrote:
Dakle, jesu li ili ne oni prestali biti muslimani, jesu li nadisli islam?
ovo si reako 2016 godine Gospodnje :
obojica bili sufijski gnosticiMeni je i klasično vjerništvo sasvim OK Gnosticizam (kao sistem ili metod) ima za nominalni cilj osvjedočenje stvarnosti, dok je slijeđenje neke interpretacije stvarnosti (vjerovanje da se može sebe transcendirati i praktikovanje vježbi usmjerenih tom cilju) samo metod do transcendiranja sebe ili transcendiranja vanjskih interpretacija stvarnosti. Ako ništa, gnosticizam je u odnosu na klasična vjerovanja, relativno, ali ne suštinski, kvalitetniji i plemenitiji po svome cilju. Cilju kao osvjedočenju stvarnosti, onoga što bezuslovno jeste, a ne nekim materijalnim ili tjelesnim pozitivnim ili negativnim interesom, tj. mrkvom i štapom (bezvremeno seksanje podatnih hurija, zlato, nakit, dvorci vs muke vječnog gorenja u vatri).
a sto znaci "nadisli Islam"
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#20 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
forumahs fatamorgana je umrodadinjo33 wrote:Areb Npr. uvazeni kolega arzuhal bez imalo oklijevanja na temi o Rumiju, gdje ga rahmetli fatamorgana naziva formalistickim poklonikom sablje,
- Euridika
- Globalna šefica
- Posts: 7926
- Joined: 25/08/2015 21:31
#21 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Zašto izdvajati samo Rumija i Ibn Arebija od ostalih sufija? Zašto su oni više heretici u odnosu na ostale sufije (na sufije se generalno gleda kao na heretike ili u najblažem obliku čudake, iz ugla tradiocionalnog islama)?
Može li se dati neki konkretan citat iz njihovih djela kojim se dokazuje njihov drukčiji položaj u odnosu na ostale sufije?
Može li se dati neki konkretan citat iz njihovih djela kojim se dokazuje njihov drukčiji položaj u odnosu na ostale sufije?
- arzuhal
- Posts: 20826
- Joined: 03/06/2008 11:26
- Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"
#22 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Nisam to znao...RIP.
- Nurudin
- Posts: 3324
- Joined: 31/03/2013 07:25
- Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.
#23 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Da, forumaš je umro ali onaj koji ga je stvorio je živ.Connaisseur Karlin wrote:forumahs fatamorgana je umrodadinjo33 wrote:Areb Npr. uvazeni kolega arzuhal bez imalo oklijevanja na temi o Rumiju, gdje ga rahmetli fatamorgana naziva formalistickim poklonikom sablje,
Ja ako umrem, vratiću se sa nikom Rahmet Li
- Euridika
- Globalna šefica
- Posts: 7926
- Joined: 25/08/2015 21:31
#24 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Hajde đavole jedan, zagrcnuh se od smijeha...Nurudin wrote:Da, forumaš je umro ali onaj koji ga je stvorio je živ.Connaisseur Karlin wrote:forumahs fatamorgana je umrodadinjo33 wrote:Areb Npr. uvazeni kolega arzuhal bez imalo oklijevanja na temi o Rumiju, gdje ga rahmetli fatamorgana naziva formalistickim poklonikom sablje,
Ja ako umrem, vratiću se sa nikom Rahmet Li
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#25 Re: Hereza Rumija i Ibn Arebija
Euridika, jedan je zivio na Zapadu, drugi na Istoku, jedan u Andaluziji, drugi u Turskoj , konkecija dvije strane svijeta, razlicite kultureEuridika wrote:Zašto izdvajati samo Rumija i Ibn Arebija od ostalih sufija? Zašto su oni više heretici u odnosu na ostale sufije (na sufije se generalno gleda kao na heretike ili u najblažem obliku čudake, iz ugla tradiocionalnog islama)?
Može li se dati neki konkretan citat iz njihovih djela kojim se dokazuje njihov drukčiji položaj u odnosu na ostale sufije?