Ma ne radi se tu samo o zastari, postojali su i rokovi.
Kod Satre je glavni problem što ni ovo što iz faze koja je trebala biti gotova 2009/2010 ne može da se završi.
604 je u tom procesu modernizacije zaglavio 7 godina,... a već 9 godina je prošlo odkad je urađena karoserija za tramvaj koji je trenutno u procesu proizvodnje.
Vjerovatno će ih sve završiti s obzirom na dosadašnji tempo nekad sredinom 20-tih. Ne znam koliko će imati smisla dalji nastavak nečega što nije baš jeftino, ide presporo, a dogovarano je nekad u vrijeme kad je rat završavao, kada su ovakve modernizacije krenule po ex Čehoslovačkoj.
Čini mi se da jedna Satra 2 košta 1.400.000 a Satra 3 1.700.000, nemojte me držati za riječ, ali to je tu negdje.
Po meni, pravilno bi bilo da se sad ulaže u remont pruge, što je preduslov da se u nekoj budućnosti krenu nabavljati novi tramvaji ako bude para.
GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
- drug_profi
- Posts: 50610
- Joined: 16/07/2012 16:00
#20727 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
A remont pruge znamo da kosta ko autoput. Pitanje za znalce je - koliko često treba raditi te remonte?
I kad je urađen zadnji.
I kad je urađen zadnji.
- Truba
- Posts: 81781
- Joined: 17/03/2004 09:36
- Location: Vizantija
#20728 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
mark my words
pruga će se remonitrati kad neko pogine u nesreći kad se tramvaj prevrne
pruga će se remonitrati kad neko pogine u nesreći kad se tramvaj prevrne
- trambusek88
- Posts: 4808
- Joined: 03/10/2009 23:51
#20729 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Što se tiče najugroženije dionice Čengić vila-Marijin dvor 1982 je urađen remont. 22 godine nakon izgradnje.drugi profil wrote:A remont pruge znamo da kosta ko autoput. Pitanje za znalce je - koliko često treba raditi te remonte?
I kad je urađen zadnji.
Za ovaj dio prema Nedžarićima i Ilidži ne znam, ali vjerovatno 70-tih ili 80-tih godina.
Pa eto trebalo bi remont otprilike svako 20-tak godina. Dakle da je 1998-2000 remontovana pruga bio bi joj vakat za remont, a kamoli 1982.
-
- Posts: 2557
- Joined: 18/05/2014 18:02
#20730 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
staviti sjedišta napravljena totalno od tvrde plastike, hem bi bilo jeftinije, hem teže za uništiti, nešto poput onih u Ikarbusu u BeograduStreptokok wrote:ma dobri su oni, fino i izgledaju, samo trebalo bi neka druga sjedišta ubaciti da ih stoka ne može glođati. ona presovana spužva na rukohvatima im djeluje ko neki mamac.trambusek88 wrote:
Mislim da će biti ove godine jedna nova Satra.
Jeste da je prevaziđen dizajn iz devedesetih, ali to je trenutno maksimalni domet.
u onom najnovijem, cilek reklama, jedno sjedište svo slomljeno, rukohvat otkinut skroz, u zadnjem kraju tramvaja
- man_464
- Posts: 1554
- Joined: 11/09/2014 20:27
- Location: Sarajevo - Novi grad
- Contact:
#20731 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Logika.BadBoy wrote:Što je satra prevaziđena ako je tehnologija stara samo 18 godina a vamo zagovarate nabavku tramvaja starih 40+man_464 wrote:Isto kao što je golf 4 prevaziđen tako je i Satra.
Satra 2000 tih bila pojam.... Danas tehnologija strasno napreduje i to je razlog....
godina jer kao za naš mentalitet nije ništa novije?
Naš domaći proizvod sa tehnologijom starom 18 godina će UVIJEK BITI BOLJI od polovnjaka starog 40 i više godina.
Logika?
Niko nije poredio ova dva tipa tramvaja.
I jedan i drugi su zastarili...
Ja sam potvrdio ultramoderni tramvaj koji NE MOŽE voziti našoj pruzi... I neki stariji koji može... U svakom slucaju bolje je naša satra ali para nema za Satri... Pogledaj na sta lice satre. Niko drugi nego putnici nije iscjepao tapacirunge i pokidao rukohvate. Da ne pominjem izlupane plafone i sperploce...
-
- Posts: 2557
- Joined: 18/05/2014 18:02
#20732 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
SATRA IV bi bio cool projekat
staviti neka nova otpornija sjedišta na seljački mentalitet
prednji i zadnji kraj tramvaja nešto novo,
led rasvjetu,
stakla da ne budu ovako razdvojena, nego nešto tipa kao na autobusima, kako se to zove lijepljena stakla?
itd...
stavrno bi bilo dobro, a vjerovatno ne bi značajnije mijenjalo cijenu izrade
staviti neka nova otpornija sjedišta na seljački mentalitet
prednji i zadnji kraj tramvaja nešto novo,
led rasvjetu,
stakla da ne budu ovako razdvojena, nego nešto tipa kao na autobusima, kako se to zove lijepljena stakla?
itd...
stavrno bi bilo dobro, a vjerovatno ne bi značajnije mijenjalo cijenu izrade
- Sodom1
- Posts: 4886
- Joined: 15/05/2013 02:00
- Location: zivot je sranje
#20733 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Kakve izrade ? Vidis da im 10 godina treba da naprave jedan tj obnove jedan tramvaj,i opet se ne zna kad ce biti gotov. Bolje da ne rade
- trambusek88
- Posts: 4808
- Joined: 03/10/2009 23:51
#20734 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Što se tiče modernizacije Satra je prevaziđena.
Možda bi moglo 10-tak K2 tramvaja da se odradi u saradnji sa Pragoimexom.
Vario LF2R.E su napravljeni od K2 tramvaja, i djelimično su niskopodni
Preostalih desetak K2 tramvaja bi ostavio da rade dokle god mogu, jer oni su ipak vremenom postali prepoznatljivi simbol Sarajeva. Ostavio bi ih da rade ko oni tramvaji u Milanu i San Francisku.
Možda bi moglo 10-tak K2 tramvaja da se odradi u saradnji sa Pragoimexom.
Vario LF2R.E su napravljeni od K2 tramvaja, i djelimično su niskopodni
Preostalih desetak K2 tramvaja bi ostavio da rade dokle god mogu, jer oni su ipak vremenom postali prepoznatljivi simbol Sarajeva. Ostavio bi ih da rade ko oni tramvaji u Milanu i San Francisku.
Last edited by trambusek88 on 22/03/2018 13:22, edited 1 time in total.
- Leopard_SA
- Posts: 3170
- Joined: 22/07/2017 18:36
#20735 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Pa ne znam. Nisam bas upoznat sa tramvajskim motorima i potrosnjom struje, ali SATRA tramvaji su poprilicno moderni sto se tice unutrasnjosti i vanjskog izgleda. Kada kazete da je tehnologija u SATRI stara pretpostavljamda se to odnosi na prevliku potrosnju struje?man_464 wrote:Logika.BadBoy wrote:Što je satra prevaziđena ako je tehnologija stara samo 18 godina a vamo zagovarate nabavku tramvaja starih 40+man_464 wrote:Isto kao što je golf 4 prevaziđen tako je i Satra.
Satra 2000 tih bila pojam.... Danas tehnologija strasno napreduje i to je razlog....
godina jer kao za naš mentalitet nije ništa novije?
Naš domaći proizvod sa tehnologijom starom 18 godina će UVIJEK BITI BOLJI od polovnjaka starog 40 i više godina.
Logika?
Niko nije poredio ova dva tipa tramvaja.
I jedan i drugi su zastarili...
Ja sam potvrdio ultramoderni tramvaj koji NE MOŽE voziti našoj pruzi... I neki stariji koji može... U svakom slucaju bolje je naša satra ali para nema za Satri... Pogledaj na sta lice satre. Niko drugi nego putnici nije iscjepao tapacirunge i pokidao rukohvate. Da ne pominjem izlupane plafone i sperploce...
- man_464
- Posts: 1554
- Joined: 11/09/2014 20:27
- Location: Sarajevo - Novi grad
- Contact:
#20736 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Naprotiv. Satra je najstedljiviji tramvaj.
Ali pogledaj malo danasnje nove tramvaje. Odmakli su daleko od Satra tramvaja po tehnologiji i dizajnu.
Ali pogledaj malo danasnje nove tramvaje. Odmakli su daleko od Satra tramvaja po tehnologiji i dizajnu.
-
- Posts: 2557
- Joined: 18/05/2014 18:02
- johntra
- Posts: 11800
- Joined: 11/04/2004 02:17
- Location: Palma de Hrasno
#20738 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Koliko je para ova muzika?
- trambusek88
- Posts: 4808
- Joined: 03/10/2009 23:51
#20739 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Skuplje od Satre, jeftinije od modernih tramvaja.
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#20740 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Aha mi bi da ganjamo mercedese medju tramvajima a nemamo para ni za dacije kako trebaman_464 wrote:Naprotiv. Satra je najstedljiviji tramvaj.
Ali pogledaj malo danasnje nove tramvaje. Odmakli su daleko od Satra tramvaja po tehnologiji i dizajnu.
- Sodom1
- Posts: 4886
- Joined: 15/05/2013 02:00
- Location: zivot je sranje
#20741 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Nema se nikakvih para , ni za transport , ako more sadaka more
- man_464
- Posts: 1554
- Joined: 11/09/2014 20:27
- Location: Sarajevo - Novi grad
- Contact:
#20742 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Na linku (slikama) je najmodernija verzija obnove čeških tramvaja nazvana Vario.
U vrijeme kad je Satra startala, ovakav tip obnove nije još postojao. Mislim da je Osijek jedan od prvih koji je dobio ovakav tip obnove svojih čeških tramvaja. Inače 2004. kad je startao pojekat modernizacije bio je tada najmoderniji i najskuplji sa obnovom od 90% vozila, mnogi drugi gradovi su radili samo obnove karoserija i displaye i enterijer... Kod nas je potpuno nova elektronika i novi motori. Cijena jednog je sezala od 1.400.000 pa za trodijelne do 1.700.000, u pravu je @trambusek88...
Inače rade se ovakvi U(ovi sa linka-slika) u Solo, zglobnoj, dvozglobnoj i trozglobnoj verziji. Po meni jeftinija opcija koja bi se mogla uraditi kod nas je da se postojećim Satra 2 tramvajima ubaci središnji modul, time dobivamo dodatno 90 putnika više da se može ukrcati i niskopodni ulaz u tramvaj.
Slične modernizacije se radi i sa "kockastim peticama" pa im se srednji modul preinači u dio sa niskopodnim ulazom. No sve je to naučna fantastika jer za dobar tramvaj je neohodno imati prugu i iole dobrom stanju, sreća mi nemamo mnogo tramvajskih križanja (samo remiza i mašinska)... Pri obnovi treba ići na najjednostavniju, najjeftiniju i opciju lakog održavanja, a to je pruga sa tucanikom. Možda poneki dio ukopati, gdje to lijepo izgleda (Pofalići-Socijalno), ostalo sve najbolje sa tucanikom da se lako održava.
U vrijeme kad je Satra startala, ovakav tip obnove nije još postojao. Mislim da je Osijek jedan od prvih koji je dobio ovakav tip obnove svojih čeških tramvaja. Inače 2004. kad je startao pojekat modernizacije bio je tada najmoderniji i najskuplji sa obnovom od 90% vozila, mnogi drugi gradovi su radili samo obnove karoserija i displaye i enterijer... Kod nas je potpuno nova elektronika i novi motori. Cijena jednog je sezala od 1.400.000 pa za trodijelne do 1.700.000, u pravu je @trambusek88...
Inače rade se ovakvi U(ovi sa linka-slika) u Solo, zglobnoj, dvozglobnoj i trozglobnoj verziji. Po meni jeftinija opcija koja bi se mogla uraditi kod nas je da se postojećim Satra 2 tramvajima ubaci središnji modul, time dobivamo dodatno 90 putnika više da se može ukrcati i niskopodni ulaz u tramvaj.
Slične modernizacije se radi i sa "kockastim peticama" pa im se srednji modul preinači u dio sa niskopodnim ulazom. No sve je to naučna fantastika jer za dobar tramvaj je neohodno imati prugu i iole dobrom stanju, sreća mi nemamo mnogo tramvajskih križanja (samo remiza i mašinska)... Pri obnovi treba ići na najjednostavniju, najjeftiniju i opciju lakog održavanja, a to je pruga sa tucanikom. Možda poneki dio ukopati, gdje to lijepo izgleda (Pofalići-Socijalno), ostalo sve najbolje sa tucanikom da se lako održava.
- Leopard_SA
- Posts: 3170
- Joined: 22/07/2017 18:36
#20743 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Po kojoj tehnologiji. Ako su SATRA tramvaji stedljivi koja tehnologija ovih tramvaja je prevazidjena?man_464 wrote:Naprotiv. Satra je najstedljiviji tramvaj.
Ali pogledaj malo danasnje nove tramvaje. Odmakli su daleko od Satra tramvaja po tehnologiji i dizajnu.
Sto se dizajna tice, to je relativno jer je ljepota u oku posmatraca tako da ne vidim svrhu da raspravljamo o dizajnu tramvaja.
- man_464
- Posts: 1554
- Joined: 11/09/2014 20:27
- Location: Sarajevo - Novi grad
- Contact:
#20744 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Danas se susrećemo sa tramvajima bez kontaktne mreže sa super-kondenzatorima, koji su sve popularniji, na stajalištu se super kondenzatori pune za sveka 10-20 sekundi, te se na taj način omogućava vozilu da se kreće. Naime postaje popularna hibridna verzija gdje u užem gradskom jezgru ne žele da naruše estetiku sa kontaktnom mrežom pa idu na tu verziju da nema vodova i da vozila rade na ovaj tip tehnologije, kada se izađe van uže gradske jezgre onda ide klasična kontaktna mreža sa naponom obično 600-750V. Primjer je Sevilja, a ima i jedan grad u Australiji, te nekoliko gradova po Kini. Naravno ta je tahnologija daleko odmakla od nas pa i većine Evrope.
Ja uvijek kažem bolje je imati i tramvaje stare 30-50 godina, ali da mreža pruga bude razgranata. Hrasnica plače za tramvajem, a rasterećenje postojeće trase bi bilo kada bi sa sa Željezničke stanice pružio krak pruge koji bi pratio ulicu put života i dalje napredovao ka Remizi gdje bi se imala dva paralelna pravca a samim tim rasteretilo udarni postojeći pravac. Također i Dobrinja je idealan kandidat za tramvaj samo ima mnogo više šanse sada da se sredi pruga do Hrasnice, mogao bi se napraviti i svojevrsan trijang Hrasnica-Dobrinja-Nedžarići-Iilidža.
Nadalje ne treba zaboraviti revitalizaciju trolejbusa kao ekološkog vozila prema Vogošći, pa makar i do Šipa u prvoj fazi. Naravno "zeleni" lobi zajedno sa privatnikom Centrotrans je i tu mnogo puta stopirao projekte obnove trolejbuske mreže, no to je poseban problem.
Ja uvijek kažem bolje je imati i tramvaje stare 30-50 godina, ali da mreža pruga bude razgranata. Hrasnica plače za tramvajem, a rasterećenje postojeće trase bi bilo kada bi sa sa Željezničke stanice pružio krak pruge koji bi pratio ulicu put života i dalje napredovao ka Remizi gdje bi se imala dva paralelna pravca a samim tim rasteretilo udarni postojeći pravac. Također i Dobrinja je idealan kandidat za tramvaj samo ima mnogo više šanse sada da se sredi pruga do Hrasnice, mogao bi se napraviti i svojevrsan trijang Hrasnica-Dobrinja-Nedžarići-Iilidža.
Nadalje ne treba zaboraviti revitalizaciju trolejbusa kao ekološkog vozila prema Vogošći, pa makar i do Šipa u prvoj fazi. Naravno "zeleni" lobi zajedno sa privatnikom Centrotrans je i tu mnogo puta stopirao projekte obnove trolejbuske mreže, no to je poseban problem.
- trambusek88
- Posts: 4808
- Joined: 03/10/2009 23:51
#20745 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Ljudi, Satra projekt nije gotov, ali izvjesno je da se neće stići do planiranog broja.
Ima još 5 takvih tramvaja da se uradi, a ovim tempom uradiće se do 2025, a gole karoserije bile gotove 2009.
Teško da će se GRAS nakon toga više odlučiti na poduhvate veće od običnog remonta.
kad se napravi zadnji tramvaj iz ove serije i kad se vidi koliko će K2 tramvaja do tada ostati u životu, onda se može razmišljati o nekom nastavku modernizacije.
Do tada će i sadašnja Satra biti sigurno prevaziđena.
Ne vjerujem da će nakon završetka ove faze biti isplativo dalje davati milionske iznose na tramvaje koji bi potpuno ili najvećim dijelom bili visokopodni, i čiji koncept modernizacije datira iz 1995 godine, dok bi se o Pragoimexovoj varijanti možda moglo razmisliti jer je mnogo modernija.
Ono o čemu bi se možda moglo razmisliti za se u budućnosti počne ubacivati niskopodni dio u Satre 2.
Volio bi čuti i Dresdenerovo mišljenje po ovom pitanju.
Ima još 5 takvih tramvaja da se uradi, a ovim tempom uradiće se do 2025, a gole karoserije bile gotove 2009.
Teško da će se GRAS nakon toga više odlučiti na poduhvate veće od običnog remonta.
kad se napravi zadnji tramvaj iz ove serije i kad se vidi koliko će K2 tramvaja do tada ostati u životu, onda se može razmišljati o nekom nastavku modernizacije.
Do tada će i sadašnja Satra biti sigurno prevaziđena.
Ne vjerujem da će nakon završetka ove faze biti isplativo dalje davati milionske iznose na tramvaje koji bi potpuno ili najvećim dijelom bili visokopodni, i čiji koncept modernizacije datira iz 1995 godine, dok bi se o Pragoimexovoj varijanti možda moglo razmisliti jer je mnogo modernija.
Ono o čemu bi se možda moglo razmisliti za se u budućnosti počne ubacivati niskopodni dio u Satre 2.
Volio bi čuti i Dresdenerovo mišljenje po ovom pitanju.
- man_464
- Posts: 1554
- Joined: 11/09/2014 20:27
- Location: Sarajevo - Novi grad
- Contact:
#20746 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Notorna laž i budalaština.Sodom1 wrote:Kakve izrade ? Vidis da im 10 godina treba da naprave jedan tj obnove jedan tramvaj,i opet se ne zna kad ce biti gotov. Bolje da ne rade
Od 2004 do 2016 je izrađeno 15 Satra tramvaja, ali treba znati da je od 2006 do 2008 napravljeno 8 tramvaja, da je na svaka 2 mjeseca izlazio po jedan novi tramvaj, nakon toga krenula je finansijska dubioza pa je tek po jedan napravljen 2009, 2010, 2011, 2016. godine.
trambusek88 wrote:Ljudi, Satra projekt nije gotov, ali izvjesno je da se neće stići do planiranog broja.
Ima još 5 takvih tramvaja da se uradi, a ovim tempom uradiće se do 2025, a gole karoserije bile gotove 2009.
Teško da će se GRAS nakon toga više odlučiti na poduhvate veće od običnog remonta.
kad se napravi zadnji tramvaj iz ove serije i kad se vidi koliko će K2 tramvaja do tada ostati u životu, onda se može razmišljati o nekom nastavku modernizacije.
Do tada će i sadašnja Satra biti sigurno prevaziđena.
Ne vjerujem da će nakon završetka ove faze biti isplativo dalje davati milionske iznose na tramvaje koji bi potpuno ili najvećim dijelom bili visokopodni, i čiji koncept modernizacije datira iz 1995 godine, dok bi se o Pragoimexovoj varijanti možda moglo razmisliti jer je mnogo modernija.
Ono o čemu bi se možda moglo razmisliti za se u budućnosti počne ubacivati niskopodni dio u Satre 2.
- Leopard_SA
- Posts: 3170
- Joined: 22/07/2017 18:36
#20747 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
Imate pptrambusek88 wrote:Ljudi, Satra projekt nije gotov, ali izvjesno je da se neće stići do planiranog broja.
Ima još 5 takvih tramvaja da se uradi, a ovim tempom uradiće se do 2025, a gole karoserije bile gotove 2009.
Teško da će se GRAS nakon toga više odlučiti na poduhvate veće od običnog remonta.
kad se napravi zadnji tramvaj iz ove serije i kad se vidi koliko će K2 tramvaja do tada ostati u životu, onda se može razmišljati o nekom nastavku modernizacije.
Do tada će i sadašnja Satra biti sigurno prevaziđena.
Ne vjerujem da će nakon završetka ove faze biti isplativo dalje davati milionske iznose na tramvaje koji bi potpuno ili najvećim dijelom bili visokopodni, i čiji koncept modernizacije datira iz 1995 godine, dok bi se o Pragoimexovoj varijanti možda moglo razmisliti jer je mnogo modernija.
Ono o čemu bi se možda moglo razmisliti za se u budućnosti počne ubacivati niskopodni dio u Satre 2.
Volio bi čuti i Dresdenerovo mišljenje po ovom pitanju.
- trambusek88
- Posts: 4808
- Joined: 03/10/2009 23:51
#20748 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
@man
Nažalost, blizu je istine.
2004-2009 išlo je to relativno brzo. 11 tramvaja je izrađeno u GRAS-u (502-510 i 602-603) dok su dva prva došla iz Češke (501 i 502)
E onda je došla tura tramvaja koji su trebali biti gotovi 2009-2010. 511 završen 2011, 604 pušten u promet 2016.
Karoserije 512, 513, 514, 605, 606 su urađene prije 9 godina. Sjećam se u novinama bilo kad su kamioni vozili karoserije K2 tramvaja na remont. To je bilo nedugo nakon što su došli Holandski tramvaji, ili možda malo prije.
Kada će svi ti tramvaji biti gotovi to niko ne zna.
I hoće li svih pet biti napravljeno jer su dvije karoserije za koje nije bilo mjesta u halama toliko korodirale da je veliko pitanje šta će biti s njima.
Bez nekih garancija i unaprijed nabavljenih dijelova ne isplati se više ići u takve poduhvate.
Nažalost, blizu je istine.
2004-2009 išlo je to relativno brzo. 11 tramvaja je izrađeno u GRAS-u (502-510 i 602-603) dok su dva prva došla iz Češke (501 i 502)
E onda je došla tura tramvaja koji su trebali biti gotovi 2009-2010. 511 završen 2011, 604 pušten u promet 2016.
Karoserije 512, 513, 514, 605, 606 su urađene prije 9 godina. Sjećam se u novinama bilo kad su kamioni vozili karoserije K2 tramvaja na remont. To je bilo nedugo nakon što su došli Holandski tramvaji, ili možda malo prije.
Kada će svi ti tramvaji biti gotovi to niko ne zna.
I hoće li svih pet biti napravljeno jer su dvije karoserije za koje nije bilo mjesta u halama toliko korodirale da je veliko pitanje šta će biti s njima.
Bez nekih garancija i unaprijed nabavljenih dijelova ne isplati se više ići u takve poduhvate.
-
- Posts: 2557
- Joined: 18/05/2014 18:02
#20749 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
daš pare na karoseriju i ona istruhne vani....
- nepass1
- Posts: 9706
- Joined: 06/07/2017 07:35
#20750 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet
A sto ne voze ovi turski sto pise saraybosna na njima?man_464 wrote:Naprotiv. Satra je najstedljiviji tramvaj.
Ali pogledaj malo danasnje nove tramvaje. Odmakli su daleko od Satra tramvaja po tehnologiji i dizajnu.