GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20701 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

mk ultra wrote:https://www.railwaypro.com/wp/five-bidd ... am-tender/

zavisi kako koji proizvođač, eto pa računaj
cifre su milionske...
Hvala na linku
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20702 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

trambusek88 wrote:U Beogradu je 30 komada izašlo 81 milion eura. 2,7 po komadu.

Image
Ovo su pretpostavljam novi tamvaji. Koliko otprilike kosta jedan polovan tramvaj(ne stariji od 10 godina)?
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20703 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Niko ne prodaje tramvaj star 10 godina.

To je neisplativo i nelogično.

Radni vijek tramvaja je minimalno 30 godina, pa da se neko odluči da proba prodati.

Kod autobusa je druga stvar pa je prodaja polovnjaka od 10+ godina česta, jer je radni vijek najviše 20ak godina uz najbolje održavanje, mada se nađe poneki primjerak i više od 20 godina star u prometu.

Naši turski imaju 20 godina ali su totalno remontovani pri dolasku u Sarajevo.

Najnoviji autobusi u Sarajevu su Ikarbus koji su iz 2009.godine. Iza niko nikad više nije kupio ganz nov autobus.

Što se tiče tramvaja imamo stvarno rekordera

Bečki su stari 54-56 godina (ovisi od vozila do vozila)
Turski 52-55 godina ('63-'66)
Češki 35-45 godina (Dolazili su od 1973 do 1983)
Kockaste petice su '89 znači 29 godina, a jedan od njih je 1990 (28 godina)
Eh Satra varira od 2004 do 2016 kako koji znači prbi koji je proradio puni 14 godina, a zadnji tek 2 godine...
Holandski su bili 79-80 godište....

Npr Beč ove počinje dobivati flotu od 140 novih tramvaja, pa tako povlače sve tramvaje E1 i E2 koji su po meni idealna prilika za zamjenu rasturenih čeških tramvaja. Istini za volju nisu mladi ovi, ali ako bi nam ih dali Džaba što da ne, jer održavanje im je perfektno...

Plus svaki ima i prikolicu još pa bude zglobni tramvaj plus prikolica što pvećava kapacitet za 1/3 i više....
E1 datiraju iz 67 do 76.... prilično stari...
E2 su mlađi... 1979-1990 godište...
User avatar
Sodom1
Posts: 4886
Joined: 15/05/2013 02:00
Location: zivot je sranje

#20704 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Sodom1 »

Daj dzabice samo i sadake , pa dokle vise pu pu pu .
Haj razumijem par godina iza rata , dok insan malo stane na noge , ali citav zivot dzabaluka i opet se sve raspada to je za svaku moralnu osudu :run:
elk
Posts: 2806
Joined: 14/08/2006 12:03

#20705 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by elk »

ima i na piku finih.mozda moze zamjena.ili zadnja za kes.
User avatar
Streptokok
Posts: 3459
Joined: 27/10/2014 08:18

#20706 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Streptokok »

man_464 wrote:Niko ne prodaje tramvaj star 10 godina.

To je neisplativo i nelogično.

Radni vijek tramvaja je minimalno 30 godina, pa da se neko odluči da proba prodati.

Kod autobusa je druga stvar pa je prodaja polovnjaka od 10+ godina česta, jer je radni vijek najviše 20ak godina uz najbolje održavanje, mada se nađe poneki primjerak i više od 20 godina star u prometu.

Naši turski imaju 20 godina ali su totalno remontovani pri dolasku u Sarajevo.

Najnoviji autobusi u Sarajevu su Ikarbus koji su iz 2009.godine. Iza niko nikad više nije kupio ganz nov autobus.

Što se tiče tramvaja imamo stvarno rekordera

Bečki su stari 54-56 godina (ovisi od vozila do vozila)
Turski 52-55 godina ('63-'66)
Češki 35-45 godina (Dolazili su od 1973 do 1983)
Kockaste petice su '89 znači 29 godina, a jedan od njih je 1990 (28 godina)
Eh Satra varira od 2004 do 2016 kako koji znači prbi koji je proradio puni 14 godina, a zadnji tek 2 godine...
Holandski su bili 79-80 godište....

Npr Beč ove počinje dobivati flotu od 140 novih tramvaja, pa tako povlače sve tramvaje E1 i E2 koji su po meni idealna prilika za zamjenu rasturenih čeških tramvaja. Istini za volju nisu mladi ovi, ali ako bi nam ih dali Džaba što da ne, jer održavanje im je perfektno...

Plus svaki ima i prikolicu još pa bude zglobni tramvaj plus prikolica što pvećava kapacitet za 1/3 i više....
E1 datiraju iz 67 do 76.... prilično stari...
E2 su mlađi... 1979-1990 godište...
i uprkos godinama turski su nenadjebivi. njima se jedino obradujem na stanici. od onih kockastih mi muka, onoliki tramvaj a ne može 10 ljudi sjesti kako treba. ove satre su u poluraspadnom stanju, za češke da ni ne govorim, vraćaju se na originalan dizajn sa golim sjedištima i bez grijanja.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8549
Joined: 15/04/2015 11:26

#20707 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Thorgerson »

Je li inace praksa da se odjednom naruci 100 tramvaja i zavrsi s tim? Jer vidim cesto vijesti, a evo i ovdje Beograd uzima 30, Beč eto uzima 140... Mislim, je li se to radi zbog troskova tj. povoljnije cijene tipa nije isto da narucis 100 i 3 tramvaja?

Mislim mi nemamo taj novac, ali kontam da se od 2000 godine svake godine uzimalo po 2 nova tramvaja - a taj novac smo imali, danas bi imali blizu 40 tramvaja novih-relativno novih i bili bi mirni.
nlt
Posts: 2557
Joined: 18/05/2014 18:02

#20708 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by nlt »

Thorgerson wrote:Je li inace praksa da se odjednom naruci 100 tramvaja i zavrsi s tim? Jer vidim cesto vijesti, a evo i ovdje Beograd uzima 30, Beč eto uzima 140... Mislim, je li se to radi zbog troskova tj. povoljnije cijene tipa nije isto da narucis 100 i 3 tramvaja?

Mislim mi nemamo taj novac, ali kontam da se od 2000 godine svake godine uzimalo po 2 nova tramvaja - a taj novac smo imali, danas bi imali blizu 40 tramvaja novih-relativno novih i bili bi mirni.
radili su modernizaciju onih starih čeških, to ti je haman k'o novo, samo to je već po meni prevaziđen dizajn, prednji i zadnji kraj su stari stil, neki kobra izgled, nije više to u modi
unutrašnjost pregazilo vrijeme, ali eto, npr. po meni stolice u satri nije trebalo onako mekane i dobre postavljati, već neko jeftinije rješenje, gdje stoka neće ko cuko uništiti onaj rukohvat itd itd..
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#20709 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by trambusek88 »

Eto, u Beogradu su se bolje pokazali tramvaji stari 40 godina, nego ti novi.

Zašto? Pa ne ponose loše pruge (a mnogo bolje nego naše), pucaju na zglobovima, bilo je i iskakanja.
Treba obezbjediti više desetina miliona KM da se uradi pruga do Ilidže, pa da mogu takvi tramvaji raditi kod nas. I ovo što imamo sve lošije podnosi naše pruge.
Dok je ovakve pruge Satra nam je najveći domet, i ima još 3-5 da se urade. To su karoserije koje su urađene 2009. Inače Satra je 90% nov tramvaj, sa generalno remontovanom starom karoserijom, i nekim dijelovima obrtnih postolja, sve drugo je potpuno novo. Motori su moderni Simensovi, kao i elektro oprema...

Mislim da će biti ove godine jedna nova Satra.
Jeste da je prevaziđen dizajn iz devedesetih, ali to je trenutno maksimalni domet.
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20710 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Satra je skupa igračka.... Ima i previse elektronike i zajebancija..... Ali najstrasnije kod satri su ona sjedala ogoljena užas. Ali to su samo putnici (stoka) krivi. Nije se samo izrezalo i uništilo.

Beograd ima 30 novih ali opet uzeli 40 godina stare iz Bazela. Znaju ljudi svoj domet. Imali su dosta problema sa novim... Jer pruga iako 10 puta bolja nego naša je uzrokovala pucanja zglobova i sta jos ne.

Zato kazem Bečki su za nas top ponuda. Oni su isti fazon kao turski. Kao ovi sad bečki Plus jos prikolica. Oko 300 i vise putnika se moze ukrcati.....

Kod nas bi ganz nov tramvaj mogao voziti samo na kecu a i to je pitanje....

Dzaba sto narucujes 100 komada opet dolaze 1 po 1. Tako je sad u Beču....
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20711 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

man_464 wrote:Satra je skupa igračka.... Ima i previse elektronike i zajebancija..... Ali najstrasnije kod satri su ona sjedala ogoljena užas. Ali to su samo putnici (stoka) krivi. Nije se samo izrezalo i uništilo.

Beograd ima 30 novih ali opet uzeli 40 godina stare iz Bazela. Znaju ljudi svoj domet. Imali su dosta problema sa novim... Jer pruga iako 10 puta bolja nego naša je uzrokovala pucanja zglobova i sta jos ne.

Zato kazem Bečki su za nas top ponuda. Oni su isti fazon kao turski. Kao ovi sad bečki Plus jos prikolica. Oko 300 i vise putnika se moze ukrcati.....

Kod nas bi ganz nov tramvaj mogao voziti samo na kecu a i to je pitanje....

Dzaba sto narucujes 100 komada opet dolaze 1 po 1. Tako je sad u Beču....
Hvala na informacijama. Iskreno ne znam sta bih rekao za stanje gradskog saobracaja u Sarajevu osim da je lose. Prioritet treba biti zamjena citave tramvajske pruge. Za tramvaje je bitno da rade i da troskovi odrzavanja nisu veliki. Samo, ne vidim nacin kako da se GRAS izvuce iz ove situacije gdje ima preko 100 miliona KM duga, tramvajsku prugu u vrlo losem stanju, stare autobuse i trolejbuse koji su poluraspadnutom stanju.
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#20712 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by trambusek88 »

Izrada jedne Satre košta preko milion KM.
Prodavali su se prije nekog vremena KT8D5 iz Miškolca stari 25 godina za oko 200.000KM.

Tramvaja ima dovoljno da izađu u planiranom broju, koji je istini za volju nešto manji nego prethodnih godina, ali dovoljan da trica i dalje nailazi svako 4 minute, ali eto na terenu su stvari drugačije, stalno neki udes na pruzi, kvar, problemi sa mrežom, problemi sa prugom, nekom sat brza, nekoj kasni, i onda se desi da tramvaja nema 15+ minuta, pa onda nagrnu jedan za drugim.
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20713 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Broj 1 je obnova komplet pruge od Holideja do Ilidže i obratno do SCC-a, u etpama manjim kako bi se tramvaji na potezu remonta od okretnice do okretnice mogli mijenjati autobusima. Npr:

Mašinska-Č.Vila
Č.Vila-Remiza
Remiza-Nedžarići
Nedžarići-Ilidža

To je gorući problem. Tramvaje treba nabavljati polovne jer naš mentalitet je takav da jedan nov novcat Satra tramvaj bude totalno devastiran za par mjeseci, dakle čemu nabavka nečega od 10ak miliona maraka, kad će isto demolirati za par sedmica. Nema smisla.

Što se tiče autobusa tu ima dosta namjernih sabotaža i opstriuranja oko nabavke vozila, plus i dalje manjka vozača. Uz male investicije još barem 10ak-15 autobusa bi moglo raditi što je neki optimalan broj od oko 75, inače 90 je potrebno za 100% pokriven red vožnje, ali linije 20b i 41a i zvanično više nisu u GRAS-ovoj nadležnosti. Ima 8 plinskih autobusa koji leže (26 ih radi.)

Minibusi su davno prežvakana priča jer 25 vozila je bilo spremno za rad i nabavku no Centrotrans pod krinkom Sejarija je opstruirao i dalje opstrira nabavku, a konkurencijsko vijeće odlaže odluku da lise GRAS može izuzeti iz sistema javne nabavke jer ako ne može, značilo bi da je jedini prevoznik i da se ilegalni Centraotrans mora ukloniti. Ipak ako centraotrans ostaje i GRAS kao učesnik sa konkurentom mora biti oslobođen tendera i može nabavljati slobodnom voljom dosta jeftinije vozila i dijelove. Stanje minibusa je očajno pa je broj u prometu, ne veći od 20. Potrebno je oko 50ak minibusa je pun re vožnje...

Trole iz Biela su propale (10 komada), ali ima 10 istog tipa u Bernu pa vidjećemo na šta će to izaći.... Inače i trola je oskudan broj od oko 30ak maksimalno ali su tršne i stare, tu bi 10ak polovnih + 10 novih vozila na jedan duži period saniralo stanje, ovako ako dođe 10 polovnjaka, to je 4-5 godina stanje bolje i opet pakao.

Posebna priča je potencijalni stečaj, čime bi se šinski saobraćaj + elektro (trolejbus) ostavio kantonu, a drumski privatniku, to neki vide kao procvat, ali to je samo mazanje očiju jer privatnik će voziti samo gdje ima profita i onoliko četo da porkije svoj trošak, nerentabilne linije će poukidati (a ima ih dosta), plus što će zviznut cijenu koja njemu paše.
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20714 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

trambusek88 wrote:Izrada jedne Satre košta preko milion KM.
Prodavali su se prije nekog vremena KT8D5 iz Miškolca stari 25 godina za oko 200.000KM.

Tramvaja ima dovoljno da izađu u planiranom broju, koji je istini za volju nešto manji nego prethodnih godina, ali dovoljan da trica i dalje nailazi svako 4 minute, ali eto na terenu su stvari drugačije, stalno neki udes na pruzi, kvar, problemi sa mrežom, problemi sa prugom, nekom sat brza, nekoj kasni, i onda se desi da tramvaja nema 15+ minuta, pa onda nagrnu jedan za drugim.
Znaci SATRA tramvaj kosta oko milion KM? Zasto su toliko jeftiniji od drugih novih tramvaja?
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20715 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Jer se prave kod nas, a konstrukcija vozila se dobije reparacijom postojećih školjki čeških tramvaja.
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#20716 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by supercali »

A imamo li mi znanje i sve ostalo da od nule napravimo tu satru?
Ako izuzmemo licence i to
A i sto se tice toga jel bi morali pitati za te licence ako zelimo da napravimo za nas 20 komada recimo?
User avatar
Streptokok
Posts: 3459
Joined: 27/10/2014 08:18

#20717 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Streptokok »

trambusek88 wrote:Izrada jedne Satre košta preko milion KM.
Prodavali su se prije nekog vremena KT8D5 iz Miškolca stari 25 godina za oko 200.000KM.

Tramvaja ima dovoljno da izađu u planiranom broju, koji je istini za volju nešto manji nego prethodnih godina, ali dovoljan da trica i dalje nailazi svako 4 minute, ali eto na terenu su stvari drugačije, stalno neki udes na pruzi, kvar, problemi sa mrežom, problemi sa prugom, nekom sat brza, nekoj kasni, i onda se desi da tramvaja nema 15+ minuta, pa onda nagrnu jedan za drugim.
šta je po gras logici dovoljan broj? je li dovoljno kad ljudi vise na vratima? kad stoje po sat vremena? kad su složeni ko sardine?
User avatar
Streptokok
Posts: 3459
Joined: 27/10/2014 08:18

#20718 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Streptokok »

trambusek88 wrote:
Mislim da će biti ove godine jedna nova Satra.
Jeste da je prevaziđen dizajn iz devedesetih, ali to je trenutno maksimalni domet.
ma dobri su oni, fino i izgledaju, samo trebalo bi neka druga sjedišta ubaciti da ih stoka ne može glođati. ona presovana spužva na rukohvatima im djeluje ko neki mamac.
User avatar
thekupus
Posts: 6812
Joined: 25/06/2011 22:38

#20719 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by thekupus »

Kako ja volim te bečke crvene, bilo bi prelijepo kad bi nam ih dali. Iako su pogodni za uništavanje :(
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20720 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

man_464 wrote:Jer se prave kod nas, a konstrukcija vozila se dobije reparacijom postojećih školjki čeških tramvaja.
Mislim da sam negdje procitao da je SATRA projekat pri kraju. Ako vec sklapanje SATRA tramvaja kosta samo 1 milion KM po komadu zasto se ne bi nastavilo sa ovim projektom?
Dobijemo moderne i manje vise nove tramvaje za dosta manju cijenu nego da kupujemo nove tramvaje?
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#20721 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by trambusek88 »

Milion i ne znam koliko stotina hiljada...

Pa evo koliko je karoserija urađeno još 2009, većina još nije završena. Od te ture urađena su 2 (po jedan 2011 i 2016) a 5 karoserija još nije završeno i još stoji. Boga pitaj kada će biti završeni.
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20722 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Streptokok wrote:
trambusek88 wrote:Izrada jedne Satre košta preko milion KM.
Prodavali su se prije nekog vremena KT8D5 iz Miškolca stari 25 godina za oko 200.000KM.

Tramvaja ima dovoljno da izađu u planiranom broju, koji je istini za volju nešto manji nego prethodnih godina, ali dovoljan da trica i dalje nailazi svako 4 minute, ali eto na terenu su stvari drugačije, stalno neki udes na pruzi, kvar, problemi sa mrežom, problemi sa prugom, nekom sat brza, nekoj kasni, i onda se desi da tramvaja nema 15+ minuta, pa onda nagrnu jedan za drugim.
šta je po gras logici dovoljan broj? je li dovoljno kad ljudi vise na vratima? kad stoje po sat vremena? kad su složeni ko sardine?
To je po logici maksimalan broj koji može izaći shodno broju vozača tramvaja. Prije je izlazilo (2010.) i 55 tramvaja, doduše nije bilo ovih velikih turskih..., sada 42 u špici (20ak trodijelnih).... Treba voditi računa da su i turski tramvaji prilično veliki potrošači pa treba imati na umu da mreža ima svoj kapacitet, ako ga prekoračiš, sve padne i imaš prekid dok se EVP ne pokrenu opet.

Trenutno u špici:
1 - 2 tramvaja (interval 17 minuta)
2 - 4 tramvaja (interval 12 minuta)
3 - 22 tramvaja (interval 4 minute)
4 - 2 tramvaja (interval 32 minute)
5 - 4 tramvaja (interval 16 minuta)
6 - 7 tramvaja (interval 10 minuta)
PROSJEČAN INTERVAL! nekad je u 5 minuta 5 trojki pa 10 minuta ništa, sve zbog razvoja saobraćaja na trasi, gužve, stila vožnje vozača, udesa.....

Dovoljan broj je onaj broj da se red vožnje 100% pokrije, S obzirom da GRAS ima potpunu autonomiju na tramvaj i trolejbus može sam bez ministarstva korigvati redove vožnje tako da se vodi da je pokrivenost 100%. Realno stanje je takvo da bi barem 55 tramvaja i 35 trola trebalo da vozi, a trenutno je 42 tramvaja + 26 trolejbusa (tako je kreiran red vožnje). Neki optimum bi bio 60 tramvaja + 40 trolejbusa, sve preko toga je skoro pa tehnički neizvodljivo i nepraktično.

Satra je prevaziđen projekat, ali mogao bi se barem polovično završiti, još 605 606 i 512 da se završe i to je onda 12 malih i 6 velikih satri, inače bilo je planirano 24+12, ali i tu su mnoge pare oprane i pokradene (klasika).
User avatar
Leopard_SA
Posts: 3169
Joined: 22/07/2017 18:36

#20723 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Leopard_SA »

man_464 wrote:
Streptokok wrote:
trambusek88 wrote:Izrada jedne Satre košta preko milion KM.
Prodavali su se prije nekog vremena KT8D5 iz Miškolca stari 25 godina za oko 200.000KM.

Tramvaja ima dovoljno da izađu u planiranom broju, koji je istini za volju nešto manji nego prethodnih godina, ali dovoljan da trica i dalje nailazi svako 4 minute, ali eto na terenu su stvari drugačije, stalno neki udes na pruzi, kvar, problemi sa mrežom, problemi sa prugom, nekom sat brza, nekoj kasni, i onda se desi da tramvaja nema 15+ minuta, pa onda nagrnu jedan za drugim.
šta je po gras logici dovoljan broj? je li dovoljno kad ljudi vise na vratima? kad stoje po sat vremena? kad su složeni ko sardine?
To je po logici maksimalan broj koji može izaći shodno broju vozača tramvaja. Prije je izlazilo (2010.) i 55 tramvaja, doduše nije bilo ovih velikih turskih..., sada 42 u špici (20ak trodijelnih).... Treba voditi računa da su i turski tramvaji prilično veliki potrošači pa treba imati na umu da mreža ima svoj kapacitet, ako ga prekoračiš, sve padne i imaš prekid dok se EVP ne pokrenu opet.

Trenutno u špici:
1 - 2 tramvaja (interval 17 minuta)
2 - 4 tramvaja (interval 12 minuta)
3 - 22 tramvaja (interval 4 minute)
4 - 2 tramvaja (interval 32 minute)
5 - 4 tramvaja (interval 16 minuta)
6 - 7 tramvaja (interval 10 minuta)
PROSJEČAN INTERVAL! nekad je u 5 minuta 5 trojki pa 10 minuta ništa, sve zbog razvoja saobraćaja na trasi, gužve, stila vožnje vozača, udesa.....

Dovoljan broj je onaj broj da se red vožnje 100% pokrije, S obzirom da GRAS ima potpunu autonomiju na tramvaj i trolejbus može sam bez ministarstva korigvati redove vožnje tako da se vodi da je pokrivenost 100%. Realno stanje je takvo da bi barem 55 tramvaja i 35 trola trebalo da vozi, a trenutno je 42 tramvaja + 26 trolejbusa (tako je kreiran red vožnje). Neki optimum bi bio 60 tramvaja + 40 trolejbusa, sve preko toga je skoro pa tehnički neizvodljivo i nepraktično.

Satra je prevaziđen projekat, ali mogao bi se barem polovično završiti, još 605 606 i 512 da se završe i to je onda 12 malih i 6 velikih satri, inače bilo je planirano 24+12, ali i tu su mnoge pare oprane i pokradene (klasika).
Zasto je projekat SATRA prevazidjen?
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#20724 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by man_464 »

Isto kao što je golf 4 prevaziđen tako je i Satra.
Satra 2000 tih bila pojam.... Danas tehnologija strasno napreduje i to je razlog....
BadBoy
Posts: 8088
Joined: 01/11/2005 21:55

#20725 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by BadBoy »

man_464 wrote:Isto kao što je golf 4 prevaziđen tako je i Satra.
Satra 2000 tih bila pojam.... Danas tehnologija strasno napreduje i to je razlog....
Što je satra prevaziđena ako je tehnologija stara samo 18 godina a vamo zagovarate nabavku tramvaja starih 40+
godina jer kao za naš mentalitet nije ništa novije?

Naš domaći proizvod sa tehnologijom starom 18 godina će UVIJEK BITI BOLJI od polovnjaka starog 40 i više godina.

Logika?
Post Reply