Granice roditeljskog prava - obrezivanje
Moderator: Bloo
- aNTropocentrio
- Posts: 1053
- Joined: 01/07/2006 12:05
- Location: zapadni krak Mliječnog puta
#77
Shoshana wrote:A, ne... ovakve rasprave cuvamo iskljucivo za muslimanske stranice...boletus67 wrote:ne znam samo sto se ne pojavis na jevrejskoj stranici sa ovim pitanjem
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#78
Ja još uvijek hoću da vjerujem, da je sa -x, muslimanska stranica_BosanaC wrote:Kakve veze ima "jevrejska" stranica sa SA-X? Sta je to SA-X?boletus67 wrote:ne znam samo sto se ne pojavis na jevrejskoj stranici sa ovim pitanjem
ima jos jedna prednost:
ne moram vuci kozicu nazad da ne popisam pantalone
a i mogu vise u dalj
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#79
E u to samo mozes vjerovatiAhmmed wrote:Ja još uvijek hoću da vjerujem, da je sa -x, muslimanska stranica_BosanaC wrote:Kakve veze ima "jevrejska" stranica sa SA-X? Sta je to SA-X?boletus67 wrote:ne znam samo sto se ne pojavis na jevrejskoj stranici sa ovim pitanjem
ima jos jedna prednost:
ne moram vuci kozicu nazad da ne popisam pantalone
a i mogu vise u dalj
Nego, kad ces nam vratiti starog Ahmmeda? Lijeci li se sujeta cime?
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#80
Shoshana, možemo li se, dakle, složiti da struka, a čije je mišljenje , barem je to moj stav, važno, kad govorimo o obrezivanju, navodi, većim dijelom, prednosti, kad je riječ o ovoj vrsti intervencije?
Misliš li da je mišljenje struke dovoljno relevantno, kad su ovakve stvari u pitanju, da bi se odgovorilo na pitanje postavljeno na ovoj temi?
Nije mi bilo mrsko, pogledao sam mišljenja stručnjaka različite provinijencije, i svi, osim hrvatskih ljekara, cirkumciziji daju mnogo više prednosti, nego mana. Na siteu medicina.hr, navode se najprije sve moguće i , čini mi se nemoguće komplikacije, koje ova metoda može izazvati, a nakon toga, metoda se , u slučaju, fimoze, toplo preporučuje Ja bih, da moji nisu prekrišili moja ljudska prava, dok sam bio mali dječak,pobjegao glavom bez obzira, od ovog zahvata, nakon pojašnjenja hrvatskih stručnjaka
Misliš li da je mišljenje struke dovoljno relevantno, kad su ovakve stvari u pitanju, da bi se odgovorilo na pitanje postavljeno na ovoj temi?
Nije mi bilo mrsko, pogledao sam mišljenja stručnjaka različite provinijencije, i svi, osim hrvatskih ljekara, cirkumciziji daju mnogo više prednosti, nego mana. Na siteu medicina.hr, navode se najprije sve moguće i , čini mi se nemoguće komplikacije, koje ova metoda može izazvati, a nakon toga, metoda se , u slučaju, fimoze, toplo preporučuje Ja bih, da moji nisu prekrišili moja ljudska prava, dok sam bio mali dječak,pobjegao glavom bez obzira, od ovog zahvata, nakon pojašnjenja hrvatskih stručnjaka
- spreca
- Posts: 66518
- Joined: 07/11/2006 19:31
- Location: Na Spreci fatam ribe....... za guzicu
#81 Re: Granice roditeljskog prava - obrezivanje
aNTropocentrio wrote:Da li roditelji imaju pravo da odlučuju u ime svoje djece, ako im to tradicija nalaže? Tradicija, takva kakva je, uglavnom je okarakterisana dugovječnošću. A naše društvo se (bar prividno) razvija, ako ni u čemu, onda na polju medicine, tehnologije i higijene. Da li onda ima smisla pridržavati se nekih prastarih običaja, pogotovo onih koji krše elementarna ljudska prava, koja svi tako često spominjemo. Možda je nekad u prošlosti, pogotovo na području Bliskog istoka, obrezivanje bilo neophodno iz higijenskih razloga, ali danas ne postoji ni jedan medicinski razlog koji bi opravdao jedan ovako brutalan čin, nad bespomoćnim bićem koje ne može da govori u svoje ime.
Ja smatram da roditelji nemaju pravo da odlučuju u ime svog djeteta (kada se radi o njegovom tjelesnom integritetu), kao što ni doktori ili neke druge osobe nemaju pravo da im omoguće to.
E blago se tebi kad ti je jedina briga tuda cuna
- Ahmmed
- Posts: 4274
- Joined: 21/09/2005 22:28
#82
Ja mislio da se ti razumiješ u smajlije Kad ono...._BosanaC wrote:E u to samo mozes vjerovatiAhmmed wrote:Ja još uvijek hoću da vjerujem, da je sa -x, muslimanska stranica_BosanaC wrote: Kakve veze ima "jevrejska" stranica sa SA-X? Sta je to SA-X?
Nego, kad ces nam vratiti starog Ahmmeda? Lijeci li se sujeta cime?
Ahmmed je uvijek isti, u temeljnim stvarima.Ostalo, naravno, može biti podložno promjenama, kad se uvide greške, daju argumenti....
A sujeta,čudna je to boljka.....Ali, može se izliječiti...Principijelnim pristupom, istim aršinima, po kojima recimmo, jednak tretman zaslužuju i oni koji danas(abla se neće naljutiti što nju uzimam za primjer, mi Turci, nismo muhanati ) nazivaju ćafirom,jer se, eto, usudila nevjerovati u Boga, i oni koji Ahmmeda nazivaju monoteističkim krivovjercem, jer se,sto, usudio , vjerovati u Boga
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#83
Ja zadnjih dana shvatam da i ono sto sam mislio da razumijem ne razumijem Zato i pitamAhmmed wrote: Ja mislio da se ti razumiješ u smajlije Kad ono....
Ahmmed je uvijek isti, u temeljnim stvarima.Ostalo, naravno, može biti podložno promjenama, kad se uvide greške, daju argumenti....
A sujeta,čudna je to boljka.....Ali, može se izliječiti...Principijelnim pristupom, istim aršinima, po kojima recimmo, jednak tretman zaslužuju i oni koji danas(abla se neće naljutiti što nju uzimam za primjer, mi Turci, nismo muhanati ) nazivaju ćafirom,jer se, eto, usudila nevjerovati u Boga, a Ahmmedamonoteističkim krivovjercem, jer se,sto, usudio , vjerovati u Boga
-
- Posts: 932
- Joined: 02/12/2005 01:21
- Location: Sarajevo-Anarhija
#84 Re: Granice roditeljskog prava - obrezivanje
Malo je to preduboko razmisljanje i imam osjecaj da previse gledas OBN.aNTropocentrio wrote:Da li roditelji imaju pravo da odlučuju u ime svoje djece, ako im to tradicija nalaže? Tradicija, takva kakva je, uglavnom je okarakterisana dugovječnošću. A naše društvo se (bar prividno) razvija, ako ni u čemu, onda na polju medicine, tehnologije i higijene. Da li onda ima smisla pridržavati se nekih prastarih običaja, pogotovo onih koji krše elementarna ljudska prava, koja svi tako često spominjemo. Možda je nekad u prošlosti, pogotovo na području Bliskog istoka, obrezivanje bilo neophodno iz higijenskih razloga, ali danas ne postoji ni jedan medicinski razlog koji bi opravdao jedan ovako brutalan čin, nad bespomoćnim bićem koje ne može da govori u svoje ime.
Ja smatram da roditelji nemaju pravo da odlučuju u ime svog djeteta (kada se radi o njegovom tjelesnom integritetu), kao što ni doktori ili neke druge osobe nemaju pravo da im omoguće to.
Kad bih se tako to razmisljalo, zasto ne bih djeci omogucili dostup do droge, ako izkazu zelju po tome? Ili bilo u kakvom smislu? Odkud roditeljima pravo, da zabrane marihuanu djeci?
Meni ako su sjekli cunu stvarno neznam jednu negativnu stvar vezano po tome ... a znam puno pozitivnih. To sto su oni reklci, da ima tu 20.000 zivaca, pa ovo, pa ono ... vazno je da glavni zivac radi a to taj, kad ide pored mene minic, da druga glava to primi kao signal i da se prebudi u svojih xx centimetara
Da ima to stvarno neke negativne efekte, strogo sam za zabranu! A ovako ... ma daj, pitaj malo djevojke koja je cuna bolja/lijepsa ....
- danas
- Posts: 18796
- Joined: 11/03/2005 19:40
- Location: 10th circle...
#85
ja ne znam kako se moje ime spominje na ovoj temiAhmmed wrote:Principijelnim pristupom, istim aršinima, po kojima recimmo, jednak tretman zaslužuju i oni koji danas(abla se neće naljutiti što nju uzimam za primjer, mi Turci, nismo muhanati ) nazivaju ćafirom,jer se, eto, usudila nevjerovati u Boga, i oni koji Ahmmeda nazivaju monoteističkim krivovjercem, jer se,sto, usudio , vjerovati u Boga
ali samo da kazem da ce ova cafirka nedemokratski osunetiti sina ako ga ikad bude imala
for the record
Last edited by danas on 03/04/2007 01:45, edited 1 time in total.
- aNTropocentrio
- Posts: 1053
- Joined: 01/07/2006 12:05
- Location: zapadni krak Mliječnog puta
#86
Ukratko, ja to ovako vidim:
Prednosti obrezivanja su:
* Lakše održavanje higijene. (da li je opravdano odstraniti dio tijela samo zato da bi se smanjila potreba za čišćenjem?)
* Smanjena šansa za zarazu seksualno prenosivim bolestima, oko 50% (pa zar nije važnije obrazovati se o seksualno prenosivim bolestima, voditi zdrav i samosvjestan seksualni život?)
* Obrezana ćuna, po mom skromnom mišljenju, sa estetske tačke gledišta - ljepše izgleda.
Negativna strana obrezivanja je moralni ambiguitet tog postupka. Da li su te prenosti od tolike važnosti da je postupak neophodan? A ako već nije neophodan, da li je tradicija dovoljno snažan argument za takvo što?
Ja mislim da nije.
PS: Možda je ovo što ću sada reći veoma neobjektivno i nedovoljno samokritično, ali mislim da OBN ne kontroliše moj mozak
Prednosti obrezivanja su:
* Lakše održavanje higijene. (da li je opravdano odstraniti dio tijela samo zato da bi se smanjila potreba za čišćenjem?)
* Smanjena šansa za zarazu seksualno prenosivim bolestima, oko 50% (pa zar nije važnije obrazovati se o seksualno prenosivim bolestima, voditi zdrav i samosvjestan seksualni život?)
* Obrezana ćuna, po mom skromnom mišljenju, sa estetske tačke gledišta - ljepše izgleda.
Negativna strana obrezivanja je moralni ambiguitet tog postupka. Da li su te prenosti od tolike važnosti da je postupak neophodan? A ako već nije neophodan, da li je tradicija dovoljno snažan argument za takvo što?
Ja mislim da nije.
PS: Možda je ovo što ću sada reći veoma neobjektivno i nedovoljno samokritično, ali mislim da OBN ne kontroliše moj mozak
-
- Posts: 3271
- Joined: 22/10/2005 21:48
- Location: okolina Montreala
#87
Kako ne bi mogli... Iako mnogi ljudi pricaju o trivijalnostima ovakvih rasprava, ja ne vidim nista lose u tome. Sto onaj gore rece pitanje bi se moglo postaviti i obrnuto: imaju li roditelji pravo ne obrezivati svoju djecu. Za mene je to pitanje principa. I istina je da djeca nisu u stanju sama donositi odluke, ali je isto tako cinjenica da svi roditelji ne rade bas uvijek sve u korist svoga djeteta. Pitam se, na primjer, zasto vecina zemalja ima zakone op kojima ne mozes djeci dati svakakvo ime. Nije valjda da ima bolesnih roditelja koji djeci namjerno daju imena poput 'Kanta'?Ahmmed wrote:Shoshana, možemo li se, dakle, složiti da struka, a čije je mišljenje , barem je to moj stav, važno, kad govorimo o obrezivanju, navodi, većim dijelom, prednosti, kad je riječ o ovoj vrsti intervencije?
Misliš li da je mišljenje struke dovoljno relevantno, kad su ovakve stvari u pitanju, da bi se odgovorilo na pitanje postavljeno na ovoj temi?
Nije mi bilo mrsko, pogledao sam mišljenja stručnjaka različite provinijencije, i svi, osim hrvatskih ljekara, cirkumciziji daju mnogo više prednosti, nego mana. Na siteu medicina.hr, navode se najprije sve moguće i , čini mi se nemoguće komplikacije, koje ova metoda može izazvati, a nakon toga, metoda se , u slučaju, fimoze, toplo preporučuje Ja bih, da moji nisu prekrišili moja ljudska prava, dok sam bio mali dječak,pobjegao glavom bez obzira, od ovog zahvata, nakon pojašnjenja hrvatskih stručnjaka
Ovo gore opravdava moje insistiranje na svrsishodnosti rasprave, a ne neko moje navodno misljenje da obrezivanje nije preporucljivo (jer ja takvo nesto zaista nisam ni rekla). Da su takve hipoteticke rasprave o principijelnim pitanjima za nekoga supljiranje - nije do mene...
Vidis, Ahmede, meni jeste tesko postaviti principijelne granice... I svima je (onim koji se potrude da razmisle...). na neke stvari smo do te mjere navikli da ih vise ni ne primjecujemo. A neke druge, iako po definiciji veoma slicne, spremni smo za osuditi.
Da li je granica: Zabranjeno je na djeci izvoditi bilo kakve zahvate koji su direktno stetni po djecju psihu i zdravlje?
Ili je granica mnogo strozija pa kaze: Dozvoljeno je na djeci izvoditi samo zahvate koji su direktno korisni za djecju psihu i zdravlje?
Ili je granica: 'nako odokativna: Mi smo to tako uvijek radili, pa cu i ja svome djetetu...
Takvih definicija prava roditelja ces vjerovatno naci onoliko - koliko ljudi upitas za misljenje. Jer je tesko naci definiciju koja ce ukljuciti ono sto nam se svidja, a iskljuciti ono sto nam se ne svidja...
Ja sa obrezivanjem nemam problema, uglavnom zato sto je dio tradicije kulture iz koje potjecem. Evo i nauka je dala zeleno svjetlo. No da li to znaci da roditelji imaju pravo odlucivati u ime svoje djece zavisi od toga gdje je tvoja/moja/bilo cija granica.
Tako nekako, Ahmede, idu moja razmisljanja...
P.S. A sad, man' se suplje, daj tih boba
-
- Posts: 60
- Joined: 07/05/2006 11:08
#90
ja sto se ludi pravimo.
niko nije rekao da je ovo muslimanska stranica
ali sto onda ti to potenciras vidi se sta je tvoja namjera
mogao bi ti za ameriku ili kanadu pa tamo lobiraj
nego brate obrezite se fino pa vidite kako je
ako vam se ne svidja mozete kozicu opet prisiti
niko nije rekao da je ovo muslimanska stranica
ali sto onda ti to potenciras vidi se sta je tvoja namjera
mogao bi ti za ameriku ili kanadu pa tamo lobiraj
nego brate obrezite se fino pa vidite kako je
ako vam se ne svidja mozete kozicu opet prisiti
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#91
Ako mislis da sam zaboravio na sinoc - nisam.boletus67 wrote:ja sto se ludi pravimo.
niko nije rekao da je ovo muslimanska stranica
ali sto onda ti to potenciras vidi se sta je tvoja namjera
mogao bi ti za ameriku ili kanadu pa tamo lobiraj
nego brate obrezite se fino pa vidite kako je
ako vam se ne svidja mozete kozicu opet prisiti
Jos jednom i pakuj kofere za Banat. Vise te upozoravati necu.
- NIN
- Posts: 6187
- Joined: 15/02/2006 20:18
- Location: Via Lactea, Orion Arm
#95
Da bi sto objektivnije imali uvid u fenomen cirkumcizije moramo ostaviti po strani kulturolosko-religijske pozadinske smetnje pri razlucivanju sta valja a sta ne valja. Ono sto Ahmed spomenu za hrvatske lijecnike i njihova "razmisljanja" u vezi cirkumcizije najbolje mogu diskvalificirati njihove kolege (hrvatski) psihijatri, koji su izrazito cijenjeni strucnjaci iz svojih uzih specijalnosti u svijetu, tako sto ce objasniti psiholosku pristranost u vezi "skakljivih" tema koje se preplicu sa tradicijom i religijom, a koje bi trebale biti definitivno izvan domasaja istih.
Ono sto zelim reci je to da se cirkumcizija pocela primjenjivati iskljucivo iz medicinsko-higijenskih razloga. Kasnije to prerasta u tradiciju a jos kasnije u religijski ritual. Odgovore na pitanje o pocetku primjenjvanja odsijecanja prepucija (kozice) moramo trazi u daljoj proslosti i bioloskim faktorima.
Krenuvsi sa bioloskog stanovista uvidjamo da je inicijalno muska genitalija kod sisara internog karaktera (u unutrasnjosti) i da je evolucijom doslo do ekstroventnosti genitalija radi mnogih faktora. Radi nove situacije u kojoj se nasao nas junak bilo je potrebno da se zastiti od mnogih nametnika koji su uzeli maha radi pristupacnosti (sluzokoza). Razvio se prepucij koji dalje stiti sluzokozu glansa. Znaci, prepucij je direktno povezan sa zastitom glansa od nametnika. Naime, kada smo poceli koristiti odjecu preko genitalija u predkulturnom stadiju doslo je do novih nevolja jer ta praodjeca i nije bila bas nekog kvaliteta i dolazilo je do mnogih upala i ostalih derma-neugodnih desfunkcija.
Kako znamo da je zacetak same civilizacije region Eufrata i Tigrisa, gdje je tokom ljeta strahovito toplo a kultura je nametnula nosnju odjece, neminovno se doslo do zakljucka da bi odstranjenje jednog dijela prepucija bilo kud i kamo korisno iz higijenskih razloga i preventiralo bi mnoge bolesti koje su pocele da narusavaju integritet najvaznijeg organa jedne vrste. Ne bih dalje ulazio i petljao sa kulturno-religijskim interferencijama u odrzavanju cirkumcijizije vaznom jer vidim da to na mnoge afektivno djeluje a, kako rekoh na pocetku, to moramo izuzeti radi boljeg uvida u temu.
Opet, sve zavisi od fizionomije penisa jer u nekim slucajevima obrezivanje se i ne mora izvrsiti jer se u kasnoj adolescenciji prepucij postepeno sam navuce preko glansa radi svog krakog "dosega" koji dolazi do izrazaja u spomenutom dobu radi fizickog rasta, ali procentualno se to rijedje desava. Ipak, u vecini slucajeva cirkumcizija (obrezivanje, sunecenje) je sa medicinskog aspekta koristan zahvat i direktno je povezan sa razvojem kulture u nasoj vrsti.
Eh sada, ako uzmemo pogledati istu sa psiholoskog stanovista tu dolazimo do otklona u negativno. Naime, u vecini slucajeva obrezivanje se vrsi u dobi do jedne godine. Ako znamo da je dijete u toj dobi najvise vezano za integritet svoga bica i ko-integritet sa majkom onda ne treba mnogo da shvatimo sve negativne posljedice obrezivanja koje se mogu javiti u kasnijoj genezi licnosti individue. Svi smo upoznati sa neugodom odsjacanja noktica kod djece koja utice na njihovu percepciju narusavanja integriteta njegovog bivstva. Sada zamislite sta se desava sa njegovom percepcijom integriteta prilikom obrezivanja?
Mnogi ce naci kontraargument kako je to uradjeno dok su bili mladji od godinu dana i da o tome nemaju ni najmanju trunku sjecanja, i tu su u pravu. Ali, zanemaruju najbitniju mentalnu komponentu, podsvjesnu komponentu, koja se moze peotezati do prenatalnih "sjecanja" i koja determinira vecinu nasih kasnijih faktora licnosti.
Kao sto vidimo, zakljucak je da je cirkumcizija fizioloski opravdana dok je psiholoski neopravdana.
Odgovor na autorovo pitanje o opravdanosti roditelja u pristupanju ovog zahvata nad svojim muskim potomkom je i DA i NE, sve u zavisnosti sa kojeg gorespomenutog aspekta gledamo.
Pozdrav...
Ono sto zelim reci je to da se cirkumcizija pocela primjenjivati iskljucivo iz medicinsko-higijenskih razloga. Kasnije to prerasta u tradiciju a jos kasnije u religijski ritual. Odgovore na pitanje o pocetku primjenjvanja odsijecanja prepucija (kozice) moramo trazi u daljoj proslosti i bioloskim faktorima.
Krenuvsi sa bioloskog stanovista uvidjamo da je inicijalno muska genitalija kod sisara internog karaktera (u unutrasnjosti) i da je evolucijom doslo do ekstroventnosti genitalija radi mnogih faktora. Radi nove situacije u kojoj se nasao nas junak bilo je potrebno da se zastiti od mnogih nametnika koji su uzeli maha radi pristupacnosti (sluzokoza). Razvio se prepucij koji dalje stiti sluzokozu glansa. Znaci, prepucij je direktno povezan sa zastitom glansa od nametnika. Naime, kada smo poceli koristiti odjecu preko genitalija u predkulturnom stadiju doslo je do novih nevolja jer ta praodjeca i nije bila bas nekog kvaliteta i dolazilo je do mnogih upala i ostalih derma-neugodnih desfunkcija.
Kako znamo da je zacetak same civilizacije region Eufrata i Tigrisa, gdje je tokom ljeta strahovito toplo a kultura je nametnula nosnju odjece, neminovno se doslo do zakljucka da bi odstranjenje jednog dijela prepucija bilo kud i kamo korisno iz higijenskih razloga i preventiralo bi mnoge bolesti koje su pocele da narusavaju integritet najvaznijeg organa jedne vrste. Ne bih dalje ulazio i petljao sa kulturno-religijskim interferencijama u odrzavanju cirkumcijizije vaznom jer vidim da to na mnoge afektivno djeluje a, kako rekoh na pocetku, to moramo izuzeti radi boljeg uvida u temu.
Opet, sve zavisi od fizionomije penisa jer u nekim slucajevima obrezivanje se i ne mora izvrsiti jer se u kasnoj adolescenciji prepucij postepeno sam navuce preko glansa radi svog krakog "dosega" koji dolazi do izrazaja u spomenutom dobu radi fizickog rasta, ali procentualno se to rijedje desava. Ipak, u vecini slucajeva cirkumcizija (obrezivanje, sunecenje) je sa medicinskog aspekta koristan zahvat i direktno je povezan sa razvojem kulture u nasoj vrsti.
Eh sada, ako uzmemo pogledati istu sa psiholoskog stanovista tu dolazimo do otklona u negativno. Naime, u vecini slucajeva obrezivanje se vrsi u dobi do jedne godine. Ako znamo da je dijete u toj dobi najvise vezano za integritet svoga bica i ko-integritet sa majkom onda ne treba mnogo da shvatimo sve negativne posljedice obrezivanja koje se mogu javiti u kasnijoj genezi licnosti individue. Svi smo upoznati sa neugodom odsjacanja noktica kod djece koja utice na njihovu percepciju narusavanja integriteta njegovog bivstva. Sada zamislite sta se desava sa njegovom percepcijom integriteta prilikom obrezivanja?
Mnogi ce naci kontraargument kako je to uradjeno dok su bili mladji od godinu dana i da o tome nemaju ni najmanju trunku sjecanja, i tu su u pravu. Ali, zanemaruju najbitniju mentalnu komponentu, podsvjesnu komponentu, koja se moze peotezati do prenatalnih "sjecanja" i koja determinira vecinu nasih kasnijih faktora licnosti.
Kao sto vidimo, zakljucak je da je cirkumcizija fizioloski opravdana dok je psiholoski neopravdana.
Odgovor na autorovo pitanje o opravdanosti roditelja u pristupanju ovog zahvata nad svojim muskim potomkom je i DA i NE, sve u zavisnosti sa kojeg gorespomenutog aspekta gledamo.
Pozdrav...
-
- Posts: 2421
- Joined: 12/11/2004 00:21
- Location: Dunya
#96
Ne slažem se sa tvojim zaključkom.NIN wrote:Mnogi ce naci kontraargument kako je to uradjeno dok su bili mladji od godinu dana i da o tome nemaju ni najmanju trunku sjecanja, i tu su u pravu. Ali, zanemaruju najbitniju mentalnu komponentu, podsvjesnu komponentu, koja se moze peotezati do prenatalnih "sjecanja" i koja determinira vecinu nasih kasnijih faktora licnosti.
Kao sto vidimo, zakljucak je da je cirkumcizija fizioloski opravdana dok je psiholoski neopravdana.
Pozdrav...
Vrijednost cap-carapa u fiziološkom smislu je utvrđena i radi se o naučnoj činjenici, dok je mogućnost negativnog utjecaja na podsvjesnu komponentu tek teoretska, a i da nije, bila bi samo mogućnost.
Na kraju priče, stotine miliona, možda čak milijarde su obrezani i vjerovatno bi neke štetne posljedice po podsvijest do sada bile primijećene.
- NIN
- Posts: 6187
- Joined: 15/02/2006 20:18
- Location: Via Lactea, Orion Arm
#97
Pa dobro, mozda se ne slazes ali ja bih rekao da ima itekako uticaja jer faktor tjelesnog integriteta je vrlo bitan za bebu od samog rodjenja pa do, recimo, jedne godine.Pegasus317 wrote:Ne slažem se sa tvojim zaključkom.NIN wrote:Mnogi ce naci kontraargument kako je to uradjeno dok su bili mladji od godinu dana i da o tome nemaju ni najmanju trunku sjecanja, i tu su u pravu. Ali, zanemaruju najbitniju mentalnu komponentu, podsvjesnu komponentu, koja se moze peotezati do prenatalnih "sjecanja" i koja determinira vecinu nasih kasnijih faktora licnosti.
Kao sto vidimo, zakljucak je da je cirkumcizija fizioloski opravdana dok je psiholoski neopravdana.
Pozdrav...
Vrijednost cap-carapa u fiziološkom smislu je utvrđena i radi se o naučnoj činjenici, dok je mogućnost negativnog utjecaja na podsvjesnu komponentu tek teoretska, a i da nije, bila bi samo mogućnost.
Na kraju priče, stotine miliona, možda čak milijarde su obrezani i vjerovatno bi neke štetne posljedice po podsvijest do sada bile primijećene.
I, nisu posljedice stetne za podsvijest, kako ti rece, nego cirkumcizija ima negativne posljedice na razvoj licnosti pod uticajem traume samog cina koji ostaje usadjen u podsvijest koja dalje determinira svijest u njenom razvoju i genezi licnosti.
Na kraju price, kako rece, imamo veliki broj ljudi koji su obrezani u periodu koji navedoh i nije bas pametno na taj nacin traziti povezanosti i utvrdjivati tezu o stetnosti, tj. uzrocno-posljedicnosti. Krivo i krajne neumjesno bi bilo zakljucivati na taj nacin kako si ti logicki pretpostavio. S druge strane psihijatrijska dijagnostika je utvrdila mnoge povezanosti cirkumcizije u mladoj dobi sa razvojem (tezih) neuroza i psihoza u (narocito) adolescentnoj dobi i kasnom pubertetu. Da se razumijemo, to nam ne daje pravilo nego imamo da vec predispozicioniranoj licnosti ovaj cin moze samo da doprinese razvoju psiholoski disfunkcija u svom spektru kompleksnosti koje uticu na razvoj licnosti te individue.
I da, ne zaboravi to da svi ljudi posjeduju neke od oblika neuroza kao primarnu psiholosku disfunkciju, tako reci da imamo pravilo u ovom domenu. Neko posjeduje izrazenije neko manje izrazene neuroze mada je sirok spektar ovih psiholoskih disfunkcija i moje vidjenje je da cirkumcizija jedino dopridonosi istima tako sto ih obogacuje.
Pozdrav...
- NIN
- Posts: 6187
- Joined: 15/02/2006 20:18
- Location: Via Lactea, Orion Arm
#98
Ovdje se mogu naci neka od saznanja o povezanosti (rane) cirkimcizije i njenog uticaja na razvoj licnosti individue:
PSYCHOANALYTIC STUDY OF THE CHILD (1986),
Volume 41: Pages 209-219.
TRAUMA IN CHILDHOOD
Signs and Sequelae as Seen in the Analysis of an Adolescent
HANSI KENNEDY, Dip. Psych.
http://www.cirp.org/library/psych/kennedy/
BODY PLEASURE AND THE ORIGINS OF VIOLENCE
By James W. Prescott
From "The Bulletin of The Atomic Scientists",
November 1975, pp. 10-20
http://www.violence.de/prescott/bulletin/article.html
DEVELOPMENTAL PSYCHOBIOLOGY, Volume 9, Number 1: Pages 89-95,
January 1976.
Early Behavioral Differences: Gender or Circumcision?
M.P.M. RICHARDS, J.F. BERNAL
Unit for Research on the Medical Applications of Psychology
University of Cambridge, Cambridge, England
YVONNE BRACKBILL
Department of Obstetrics and Gynecology
Georgetown University Medical School
Washington, D.C
http://www.cirp.org/library/psych/brackbill/
THE TRUTH SEEKER, Volume 1 Number 3, Pages 14-21,
July/August 1989.
Genital Pain vs. Genital Pleasure: Why the One and Not the Other?
by James W. Prescott
http://www.cirp.org/library/psych/prescott2/
British Journal of Psychiatry, Volume 156: Pages 125-127.
January, 1990.
Genital Self-mutilation: Attempted Foreskin Reconstruction
GARRY WALTER and JEFFREY STREIMER
http://www.cirp.org/library/psych/walter/
Pozdrav...
PSYCHOANALYTIC STUDY OF THE CHILD (1986),
Volume 41: Pages 209-219.
TRAUMA IN CHILDHOOD
Signs and Sequelae as Seen in the Analysis of an Adolescent
HANSI KENNEDY, Dip. Psych.
http://www.cirp.org/library/psych/kennedy/
BODY PLEASURE AND THE ORIGINS OF VIOLENCE
By James W. Prescott
From "The Bulletin of The Atomic Scientists",
November 1975, pp. 10-20
http://www.violence.de/prescott/bulletin/article.html
DEVELOPMENTAL PSYCHOBIOLOGY, Volume 9, Number 1: Pages 89-95,
January 1976.
Early Behavioral Differences: Gender or Circumcision?
M.P.M. RICHARDS, J.F. BERNAL
Unit for Research on the Medical Applications of Psychology
University of Cambridge, Cambridge, England
YVONNE BRACKBILL
Department of Obstetrics and Gynecology
Georgetown University Medical School
Washington, D.C
http://www.cirp.org/library/psych/brackbill/
THE TRUTH SEEKER, Volume 1 Number 3, Pages 14-21,
July/August 1989.
Genital Pain vs. Genital Pleasure: Why the One and Not the Other?
by James W. Prescott
http://www.cirp.org/library/psych/prescott2/
British Journal of Psychiatry, Volume 156: Pages 125-127.
January, 1990.
Genital Self-mutilation: Attempted Foreskin Reconstruction
GARRY WALTER and JEFFREY STREIMER
http://www.cirp.org/library/psych/walter/
Pozdrav...
-
- Posts: 2383
- Joined: 13/04/2005 20:26
- Location: Negdje izmedju
#99
Ovo me podsjeti na nešto što sam možda već pisao. Znam čovjeka koji je bio u mornarici bivše SFRJ. Bili su na moru 365 dana bez odlaska na kopno. Pristajali su samo po logistiku. Svake sedmice su im kite išle na vizitu. Rijetko su se kupali a vremenske prilike su varirale od tropske klime do....ko da si u Sjevernom Ledenom Okeanu. Uglavnom, neki su imali problema s penisom jer su živjeli u specifičnim uslovima. Jedan je na kraju morao u bolnicu.NIN wrote:Kako znamo da je zacetak same civilizacije region Eufrata i Tigrisa, gdje je tokom ljeta strahovito toplo a kultura je nametnula nosnju odjece, neminovno se doslo do zakljucka da bi odstranjenje jednog dijela prepucija bilo kud i kamo korisno iz higijenskih razloga i preventiralo bi mnoge bolesti koje su pocele da narusavaju integritet najvaznijeg organa jedne vrste. Ne bih dalje ulazio i petljao sa kulturno-religijskim interferencijama u odrzavanju cirkumcijizije vaznom jer vidim da to na mnoge afektivno djeluje a, kako rekoh na pocetku, to moramo izuzeti radi boljeg uvida u temu.
A ne mogu da se ne sjetim ratnog perioda. Prve ratne zime nisam se kupao negdje oko 3 mjeseca. Nije bilo uslova.
I poslije rata jednom se nisam kupao 26 dana u komadu.
Stvarno ne razumijem tvoju tezu. Ne osporavam, nisam ekspert. Činjenica je da mi je neugodno kad govorim o obrezivanju. Fakat bih imao traumu da su mi to radili kad sam bio svjestan samog sebe.
Ali ovako uopšte nemam traumu niti razmišljam o tome kao o sakaćenju.
Razumio bih o čemu govoriš da je došlo do spolne disfunkcije kao posljedice obrezivanja ili da se radi o nekome ko je osunećen sa 5 godina (ma u biti, sve starije od 1 godine dana je prestaro).
-
- Posts: 2258
- Joined: 19/09/2005 00:59
#100
NIN wrote:Da bi sto objektivnije imali uvid u fenomen cirkumcizije moramo ostaviti po strani kulturolosko-religijske pozadinske smetnje pri razlucivanju sta valja a sta ne valja. Ono sto Ahmed spomenu za hrvatske lijecnike i njihova "razmisljanja" u vezi cirkumcizije najbolje mogu diskvalificirati njihove kolege (hrvatski) psihijatri, koji su izrazito cijenjeni strucnjaci iz svojih uzih specijalnosti u svijetu, tako sto ce objasniti psiholosku pristranost u vezi "skakljivih" tema koje se preplicu sa tradicijom i religijom, a koje bi trebale biti definitivno izvan domasaja istih.
Ono sto zelim reci je to da se cirkumcizija pocela primjenjivati iskljucivo iz medicinsko-higijenskih razloga. Kasnije to prerasta u tradiciju a jos kasnije u religijski ritual. Odgovore na pitanje o pocetku primjenjvanja odsijecanja prepucija (kozice) moramo trazi u daljoj proslosti i bioloskim faktorima.
Krenuvsi sa bioloskog stanovista uvidjamo da je inicijalno muska genitalija kod sisara internog karaktera (u unutrasnjosti) i da je evolucijom doslo do ekstroventnosti genitalija radi mnogih faktora. Radi nove situacije u kojoj se nasao nas junak bilo je potrebno da se zastiti od mnogih nametnika koji su uzeli maha radi pristupacnosti (sluzokoza). Razvio se prepucij koji dalje stiti sluzokozu glansa. Znaci, prepucij je direktno povezan sa zastitom glansa od nametnika. Naime, kada smo poceli koristiti odjecu preko genitalija u predkulturnom stadiju doslo je do novih nevolja jer ta praodjeca i nije bila bas nekog kvaliteta i dolazilo je do mnogih upala i ostalih derma-neugodnih desfunkcija.
Kako znamo da je zacetak same civilizacije region Eufrata i Tigrisa, gdje je tokom ljeta strahovito toplo a kultura je nametnula nosnju odjece, neminovno se doslo do zakljucka da bi odstranjenje jednog dijela prepucija bilo kud i kamo korisno iz higijenskih razloga i preventiralo bi mnoge bolesti koje su pocele da narusavaju integritet najvaznijeg organa jedne vrste. Ne bih dalje ulazio i petljao sa kulturno-religijskim interferencijama u odrzavanju cirkumcijizije vaznom jer vidim da to na mnoge afektivno djeluje a, kako rekoh na pocetku, to moramo izuzeti radi boljeg uvida u temu.
Opet, sve zavisi od fizionomije penisa jer u nekim slucajevima obrezivanje se i ne mora izvrsiti jer se u kasnoj adolescenciji prepucij postepeno sam navuce preko glansa radi svog krakog "dosega" koji dolazi do izrazaja u spomenutom dobu radi fizickog rasta, ali procentualno se to rijedje desava. Ipak, u vecini slucajeva cirkumcizija (obrezivanje, sunecenje) je sa medicinskog aspekta koristan zahvat i direktno je povezan sa razvojem kulture u nasoj vrsti.
Eh sada, ako uzmemo pogledati istu sa psiholoskog stanovista tu dolazimo do otklona u negativno. Naime, u vecini slucajeva obrezivanje se vrsi u dobi do jedne godine. Ako znamo da je dijete u toj dobi najvise vezano za integritet svoga bica i ko-integritet sa majkom onda ne treba mnogo da shvatimo sve negativne posljedice obrezivanja koje se mogu javiti u kasnijoj genezi licnosti individue. Svi smo upoznati sa neugodom odsjacanja noktica kod djece koja utice na njihovu percepciju narusavanja integriteta njegovog bivstva. Sada zamislite sta se desava sa njegovom percepcijom integriteta prilikom obrezivanja?
Mnogi ce naci kontraargument kako je to uradjeno dok su bili mladji od godinu dana i da o tome nemaju ni najmanju trunku sjecanja, i tu su u pravu. Ali, zanemaruju najbitniju mentalnu komponentu, podsvjesnu komponentu, koja se moze peotezati do prenatalnih "sjecanja" i koja determinira vecinu nasih kasnijih faktora licnosti.
Kao sto vidimo, zakljucak je da je cirkumcizija fizioloski opravdana dok je psiholoski neopravdana.
Odgovor na autorovo pitanje o opravdanosti roditelja u pristupanju ovog zahvata nad svojim muskim potomkom je i DA i NE, sve u zavisnosti sa kojeg gorespomenutog aspekta gledamo.
Pozdrav...
zar ne mislis da mozda ne pripisujes prevelika naucna dostignuca za civilizaciju koja je postojala...pa otprilike prije pet hiljada godina.
jer ako znamo da se francuski kraljevi ni kupali nisu (o pranju/ciscenju zuba ne bi trebali ni razgovarati) a to je ipak puno mladja tradicija od tih iz Mesopotamije... ja ipak ne bih bio tako siguran da su Mesopotamci mogli biti svjesni prednosti obrezivanja... narocito kada se u te prednosti ne mogu ubijediti ni danasnji hrvatski doktori ...
onda ako je prepucij tu bio da stiti, a da se tek pojavom odjece pojavila smetnja i problemi... zar ne bi bilo logicno da izumiru oni koji nose odjecu? ja stvarno ne mogu da vidim put koji konvergira ka shvatanju da se prepucij treba odstraniti.
sto se tice psiholoskih faktora, poznajem neke koji su osuneceni sa 10 ili 12 godina. Trebam li ti reci da ti ljudi nemaju nikakvih psiholoskih problema iliti posljedica, a da im je cijela procedura bila "teska" ... zar bi dozvolili da njihova djeca takodjer budu obrezana? (to su danas sve obrazovani i vise-manje uspjesni ljudi, uglavnom zive vani)
nadalje, ako oni koji su obrezani u djetinjstvu..da kazemo "na silu", ne smatraju da su im roditelji nanijeli neko zlo ili prekrsili neko pravo, stavise, smatraju to normalnim (a oni su valjda te "zrtve"), zbog cega onda da se neko mijesa u to? ono o cemu se ovdje ustvari vodi diskusija je... da li su oni koji su obrezani zrtve roditeljske samovolje ili nisu.
Last edited by Sarafcina on 03/04/2007 09:22, edited 1 time in total.