Granice roditeljskog prava - obrezivanje

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Fair Life
Posts: 14219
Joined: 02/03/2004 00:00

#101

Post by Fair Life »

Diggeeeeer... javi se.

Tema kao da te zove...
User avatar
terapija
Posts: 1319
Joined: 17/06/2005 11:24
Location: Sarajvo

#102

Post by terapija »

Shoshana wrote:
Pegasus317 wrote:Meni je situacija čista: Štetnih posljedica psihofizičkih posljedica nema (osim možda kod osoba kraćeg "alata", koji bi i kengure u Australiji optužili za to, samo da se imaju na koga iskaliti) nego samo pozitivne. Radi se o minornom zahvatu.
Osim nekoliko komentara sa prve stranice - konacno je neko iznio svoje misljenje o temi... Za mene je tema nesto vise od obrezivanja (autor cak nije naglasio da li se radi o obrezivanju djecaka ili i djevojcica)... Za mene je tema od pocetka bila postavljena da se iznesu misljenja o bilo kakvom fizickom obiljezavanju (pa i sakacenju) djece zbog nekih tradicija...

Na prvoj stranici je rascisceno (za one koji su htjeli shvatiti i prihvatiti) da WHO, valjda najmjerodavnija ustanova na svijetu, smatra da je obrezivanje za preporuciti. Kad smo vec kod toga - ne moze se bas porediti sa vakcinisanjem, jer je vakcinisanje u vecini zemalja (N.B. tamo gdje su vakcine dostupne) obavezno.

I još nešto: Zar nije licemjerje u današnji vakat, kad se na sve strane kardinalno i flagrantno krše daleko važnija i osnovnija ljudska prava, baviti se sa par centi kože sa kur*a ubrajati u ta ista kršenja ljudskih prava
Ja sam se od pocetka i trudila da temu skrenem na uopsteno 'obiljezavanje' djece, i da, ja smatram da roditelji ne bi trebali imati pravo da svoju djecu podvrgavaju kojejakvim grozomornim ritualima, jer se tako, zaboga, kod nas oduvijek radi... No, ovdje bas svaka rasprava mora skrenuti na muslimane, krscane, jevreje i ostale...

Ne smatram da je licemjerno rapravljati o necijem tjelesnom integritetu u sklopu rasprave o ljudskim pravima, pa bilo to i par centi koze... Relativizirati se moze sve... Dok 30000 djece umire od gladi na kugli zemaljskoj, sve na svjetu se moze relativizirati... I politika, i religija, i nacija, i drzava, i RS, i Sandzak, i referendum, i jezicki standardi u BiH, i Britanski zarobljenici u Iranu... ama bas sve - sve dok imas sta da jedes...

Nemoj slucajno da bi ko o cemu razmisljao - ako nije na prazan stomak :oops:
Ja sam iznio misljenje o temi no neki jedva cekaju razlog da se svadjaju :)

Tema jeste umjereno islamofobicna. Ali autor se poslije ispravio. Ja mislim da se ovo ne treba odnositi samo na obrezivanje muske djece nego i na obrezivanje zenske djece, koje se prakticira sirom Afrike i u nekim zaostalim dijelovima bliskog istoka. Ovo je po meni daleko vece zlo. Vase misljenje o ovome???

I jos bih da cujem vase misljenje povodom najnovijeg "trenda" uklanjanja himena kod novorodjenih djevojcica... Prednosti i nedostaci?? Opravdavate ili ne??
tempora
Posts: 2798
Joined: 03/07/2002 00:00

#103

Post by tempora »

Sa stanovista jednog tek pocetnog roditelja, mogu samo reci, da su ovakve odluke izuzetno teske i kompleksne.Citala sam puno o prednostima obrezivanja djecaka, a skoro nigdje nisam naisla na negativne efekte istoga cina.A "stivo" koje sam koristila, nije nikakvo religiozno ili tradicijom obiljezeno stivo=vec priznata strucna literatura zapadnog svijeta medicine( ako je eto jedino taj medicinski svijet relevantan za ispravan odabir? :? )-( moze biti da je selektivna percepcija upitanju).Bilo kako bilo, ta dilema u meni jos uvijek zivi iako mi se cini, da cu ako ponovo dobijem djete i bude musko,pribjeci obrezivanju.Jer trenutno vidim samo prednosti istoga, dok se ne dokaze suprotno.Sto ce reci, da se ne vodim nikakvim tradicionalnim pitanjima, vec prvenstveno zdravstvenim.
A ako cemo ici u krajnost mozemo poceti od odabira imena djetetu i pricati o pravima sto smijemo, sto mozemo, sto nam je dozvoljeno i sto nije i na koji nacin cemo kroz odabire narusiti integritet svoga djeteta.
Ja svome djetetu zelim najbolje.I sigurno cu u svojoj zelji da mu ucinim dobro, nerijetko i pogrijesiti.
Sto se tice tradicije, ne sumnjam, da mnogi roditelji u nedostatku adekvatne medicinske pomoci, pribjegavaju i nekakvim "narodnim" metodama, da bi djetetu olaksali -pa se pitanje tradicije onda ne postavlja ili se ne sumnja u efekat=vec se Boga moli da djeluje? ]
Naravno, naci ce se ljudi, koji ce posumnjati u moje najbolje nakane, da zivot svoga djeteta ucinim sto zdravijim i boljim.Nemam nista protiv.

No i dalje mislim, da se ovaj cin, vidi samo kroz religiozno pitanje, od strane onih koji se ne slazu sa tom religijom, bez obzira sto je vrijeme, tj medicina ukazala na prednosti sunecenja.Pa iz tog aspekta negiraju i cinjenice.Pa kroz isto mozemo zakljuciti, da se radi o selekciji cinjenica kroz licna ubjedjenja i stavove?
Sarafcina
Posts: 2258
Joined: 19/09/2005 00:59

#104

Post by Sarafcina »

@tempora

ja nikada ne bih dovodio u pitanje to da roditelj svome djetetu zeli samo najbolje. vecina roditelja je upravo takva. ovdje pak ;) ...radi se o tome da religiozan covjek, stvari i zivot posmatra kroz religiju i upravo zbog toga ce se povinovati taman da medicina ne kaze nista o obrezivanju.
tempora
Posts: 2798
Joined: 03/07/2002 00:00

#105

Post by tempora »

Sarafcina wrote:@tempora

ja nikada ne bih dovodio u pitanje to da roditelj svome djetetu zeli samo najbolje. vecina roditelja je upravo takva. ovdje pak ;) ...radi se o tome da religiozan covjek, stvari i zivot posmatra kroz religiju i upravo zbog toga ce se povinovati taman da medicina ne kaze nista o obrezivanju.
Sarafcina, razumijem ja temu, razumijem i kritiku, razumijem i dileme.U zivotu ih nisam imala viso do momenta kada sam postala roditelj.Ja se svakodnevno preispitujem u svojim nakanama.
I na zalost, nisu svi roditelji najbolji roditelji, niti je tradicija/religija jedini "neprijatelj" dobrobiti djeteta.Na nekim drugim temama, pricali smo o zlostavljanju djece-koje je strasno prosireno svuda u svijetu.A iz iskustva znam, da mnogi roditelji koji svoju djecu zlostavljaju nemaju nikakvu religioznu ili tradicionalnu osnovu.Vec se radi o nekim drugim stvarima.O nekakvim drustvenim problemima.O ostecenim individuama.O milion pojedinacnih razloga.U zavisnosti kroz koju cemo prizmu gledati, na taj nacin cemo se okrenuti i problemu?

Mada, uz duzno postovanje, ovo me intelektualno palamudjenje malo nervira.Ide mi na, valjda vec vremenom ostecene zivce.Jer granice roditeljskog prava uvijek su upitne.Pogotovo nekome sa strane.Neko ce reci da je potrebno istuci djete kao metod vaspitanja, a da je eto sunecenje napad na integritet djeteta.I milion slicnih primjera.U zavisnosti od onoga sto JA i opet JA smatram da nije uredu.
sejfoman
Posts: 28
Joined: 19/02/2007 23:37

#106

Post by sejfoman »

terapija wrote: I jos bih da cujem vase misljenje povodom najnovijeg "trenda" uklanjanja himena kod novorodjenih djevojcica... Prednosti i nedostaci?? Opravdavate ili ne??
Jesi siguran da ti se pitanje odnosi na himen? Neznam sto bi neko uklanjao djevojcicama... ?
Sto se tice obrezivanja djevojcica, nalazim to odvratno i neznam kako neko moze to opravdati vjerskim nacelima... Mada neznam o toj temi previse, ali ono sto znam mi je, kako rekoh, odvratno...
sejfoman
Posts: 28
Joined: 19/02/2007 23:37

#107

Post by sejfoman »

Sarafcina wrote:@tempora

ja nikada ne bih dovodio u pitanje to da roditelj svome djetetu zeli samo najbolje. vecina roditelja je upravo takva. ovdje pak ;) ...radi se o tome da religiozan covjek, stvari i zivot posmatra kroz religiju i upravo zbog toga ce se povinovati taman da medicina ne kaze nista o obrezivanju.
Ja sebe smatram religioznim covjekom i mogu komentarisati sa stanovista islama tj svog shvacanja. U slucaju koji si ti naveo ubrajam se u iste s tim sto mi znanje o mojoj vjeri pomaze uveliko. Npr. zena ima probleme za koje joj hitno treba ginekolog i recimo imaju samo muski ginekolozi. Neces zar, pustiti da zena umre ili sta drugo ne d`o BOG DRAGI. Iako je po islamu zabranjeno da se zena otkriva pred drugim muskarcem nuzda je nuzda.
Sto se tice zdravlja, ja jos nikad nisam cuo da se neki islamski propis kosi sa modernom medicinom. Cak sta vise...
Obrezivanje, mokrenje sjedeci, brijanje stidnih mjesta itd. moderna nauka potvrdjuje koristi od istih...
Sarafcina
Posts: 2258
Joined: 19/09/2005 00:59

#108

Post by Sarafcina »

sejfoman wrote:
terapija wrote: I jos bih da cujem vase misljenje povodom najnovijeg "trenda" uklanjanja himena kod novorodjenih djevojcica... Prednosti i nedostaci?? Opravdavate ili ne??
Jesi siguran da ti se pitanje odnosi na himen? Neznam sto bi neko uklanjao djevojcicama... ?
Sto se tice obrezivanja djevojcica, nalazim to odvratno i neznam kako neko moze to opravdati vjerskim nacelima... Mada neznam o toj temi previse, ali ono sto znam mi je, kako rekoh, odvratno...
obrezivanje djevojcica je cisto tradicionalno pitanje u Africi. Pokusaji da se to podvede pod religiju su obicno zavrsavali tamo gdje i treba... na smecu.
User avatar
terapija
Posts: 1319
Joined: 17/06/2005 11:24
Location: Sarajvo

#109

Post by terapija »

sejfoman wrote:
terapija wrote: I jos bih da cujem vase misljenje povodom najnovijeg "trenda" uklanjanja himena kod novorodjenih djevojcica... Prednosti i nedostaci?? Opravdavate ili ne??
Jesi siguran da ti se pitanje odnosi na himen? Neznam sto bi neko uklanjao djevojcicama... ?
Sto se tice obrezivanja djevojcica, nalazim to odvratno i neznam kako neko moze to opravdati vjerskim nacelima... Mada neznam o toj temi previse, ali ono sto znam mi je, kako rekoh, odvratno...
Da, siguran sam jer se o tome govorilo u jednoj emisiji na Discovery ili N.Geographic kanalu. Ne sjecam se sada pouzdano. Uglavnom roditeljima se nudi mogucnost defloracije djevojcica nakon rodjenja u klinici, ukoliko oni to zele. Mislim da je u pitanju neka skandinavska drzava ili kanada, nisam siguran.

Opravdava se tim kako zele da ublaze potencijalne traume i probleme prilikom prvog seksa i da sprijece neke probleme koji mogu biti uzrokovani himenom. Sto ce meme tice, cista budalastina, ali eto na kraju ce nas iz porodilista slati bez sljepog crijeva, prepucija, krajnika i sta sve ne, kako je krenulo :)
User avatar
terapija
Posts: 1319
Joined: 17/06/2005 11:24
Location: Sarajvo

#110

Post by terapija »

Sarafcina wrote:
sejfoman wrote:
terapija wrote: I jos bih da cujem vase misljenje povodom najnovijeg "trenda" uklanjanja himena kod novorodjenih djevojcica... Prednosti i nedostaci?? Opravdavate ili ne??
Jesi siguran da ti se pitanje odnosi na himen? Neznam sto bi neko uklanjao djevojcicama... ?
Sto se tice obrezivanja djevojcica, nalazim to odvratno i neznam kako neko moze to opravdati vjerskim nacelima... Mada neznam o toj temi previse, ali ono sto znam mi je, kako rekoh, odvratno...
obrezivanje djevojcica je cisto tradicionalno pitanje u Africi. Pokusaji da se to podvede pod religiju su obicno zavrsavali tamo gdje i treba... na smecu.
Zavisi da li pod religiju svrstavas samo glavne svetske religije :)

Tamo svako pleme ima maltene svoju podreligiju...
Eshek
Posts: 2421
Joined: 12/11/2004 00:21
Location: Dunya

#111

Post by Eshek »

NIN wrote:I, nisu posljedice stetne za podsvijest, kako ti rece, nego cirkumcizija ima negativne posljedice na razvoj licnosti pod uticajem traume samog cina koji ostaje usadjen u podsvijest koja dalje determinira svijest u njenom razvoju i genezi licnosti.

S druge strane psihijatrijska dijagnostika je utvrdila mnoge povezanosti cirkumcizije u mladoj dobi sa razvojem (tezih) neuroa i psihoza u (narocito) adolescentnoj dobi i kasnom pubertetu.


Zdravo Nin,

Možeš li te tvrdnje potkrijepiti dokazima? Daj nam par linkova :)
User avatar
NIN
Posts: 6187
Joined: 15/02/2006 20:18
Location: Via Lactea, Orion Arm

#112

Post by NIN »

Pegasus317 wrote:
NIN wrote:I, nisu posljedice stetne za podsvijest, kako ti rece, nego cirkumcizija ima negativne posljedice na razvoj licnosti pod uticajem traume samog cina koji ostaje usadjen u podsvijest koja dalje determinira svijest u njenom razvoju i genezi licnosti.

S druge strane psihijatrijska dijagnostika je utvrdila mnoge povezanosti cirkumcizije u mladoj dobi sa razvojem (tezih) neuroa i psihoza u (narocito) adolescentnoj dobi i kasnom pubertetu.


Zdravo Nin,

Možeš li te tvrdnje potkrijepiti dokazima? Daj nam par linkova :)


Ja postavih al' niko ne obrati paznju, sto li?

NIN wrote:Ovdje se mogu naci neka od saznanja o povezanosti (rane) cirkimcizije i njenog uticaja na razvoj licnosti individue:

PSYCHOANALYTIC STUDY OF THE CHILD (1986),
Volume 41: Pages 209-219.
TRAUMA IN CHILDHOOD
Signs and Sequelae as Seen in the Analysis of an Adolescent

HANSI KENNEDY, Dip. Psych.
http://www.cirp.org/library/psych/kennedy/

BODY PLEASURE AND THE ORIGINS OF VIOLENCE
By James W. Prescott
From "The Bulletin of The Atomic Scientists",
November 1975, pp. 10-20
http://www.violence.de/prescott/bulletin/article.html

DEVELOPMENTAL PSYCHOBIOLOGY, Volume 9, Number 1: Pages 89-95,
January 1976.
Early Behavioral Differences: Gender or Circumcision?
M.P.M. RICHARDS, J.F. BERNAL
Unit for Research on the Medical Applications of Psychology
University of Cambridge, Cambridge, England
YVONNE BRACKBILL
Department of Obstetrics and Gynecology
Georgetown University Medical School
Washington, D.C
http://www.cirp.org/library/psych/brackbill/

THE TRUTH SEEKER, Volume 1 Number 3, Pages 14-21,
July/August 1989.
Genital Pain vs. Genital Pleasure: Why the One and Not the Other?
by James W. Prescott
http://www.cirp.org/library/psych/prescott2/

British Journal of Psychiatry, Volume 156: Pages 125-127.
January, 1990.
Genital Self-mutilation: Attempted Foreskin Reconstruction
GARRY WALTER and JEFFREY STREIMER
http://www.cirp.org/library/psych/walter/


Ovdje imas neke od radova, postavim jos...

Pozdrav...
User avatar
NIN
Posts: 6187
Joined: 15/02/2006 20:18
Location: Via Lactea, Orion Arm

#113

Post by NIN »

Kako vec rekoh, moramo shvatiti da psiholoske konsekvence izazvane cirkumcizijom nisu pravilo. Vec sam napisao da podsvjesna trauma obogacuje kasnije razvoje neuroticnih disfunkcija tako da i obrezivanje dopridonosi ovom fenomenu, u nekim slucajevima vrlo zanemarivo ali u nekima dosta znacajno da cak dolazi i do razvoja psihoza koje su direktno povezane sa obrezivanjem u ranom djetinjstvu.

Circumcision trauma
A traumatic experience is defined in DSM-IV as the direct consequence of experiencing or witnessing of serious injury or threat to physical integrity that produces intense fear, helplessness or (in the case of children) agitation (American Psychiatric Association, 1994). The significant pain and distress described earlier is consistent with this definition. Moreover, the disturbance (e.g., physiological arousal, avoidant behaviour) qualifies for a diagnosis of acute stress disorder if it lasts at least two days or even a diagnosis of post-traumatic stress disorder (PTSD) if it lasts more than a month. Circumcision without anaesthesia constitutes a severely traumatic event in a child's life (Lander, Brady-Freyer, Metcalfe, Nazerali, & Muttit, 1997; Ramos & Boyle, 2001; Taddio, Katz, Ilersich, & Koren, 1997). It is possible that the trauma of genital surgery might have long-lasting psychological effects (Bigelow, 1995; Levy, 1945; Jacobson & Bygdeman, 1998; Anand & Scalzo, 2000).

Van Howe (1996, p. 431) reported that, "Newborn males respond to circumcision with a marked reduction in oxygenation during the procedure, a cortisol surge, decreased wakefulness, increased vagal tone, and less interactions with their environment following the procedure..." Rhinehart (1999) in a report of clinical cases noted that the only response available to the infant is shock, wherein the central nervous system is overwhelmed by pain, followed by numbing, paralysis, and dissociation. Possibly, dissociation of the traumatic experience and emotional pain may be employed by the infant as a psychological defence (Chu & Dill, 1990; Noyes, 1977; Rhinehart, 1999). While some babies have been described as being "quiet" after circumcision, Rhinehart concluded that the observed stillness most likely represents a state of dissociation or shock in response to the overwhelming pain.

Consistent with the early reports of Anna Freud (1952), McFadyen (1998) observed psychological trauma in her son following circumcision. This is sometimes extreme enough to impede the maternal-infant bonding (Marshall et al., 1982; Van Howe, 1996). As reasoned by Herman (1992) and Rhinehart (1999) the common factor underlying circumcision trauma is an experience of violence and powerlessness--inflicted by other human beings. Such an event was described in a study of 12 Turkish boys circumcised in late childhood. Cansever (1965, p. 328) reported that "Circumcision is perceived by the child as an aggressive attack upon his body, which damaged, mutilated, and, in some cases, totally destroyed him." Ritual circumcision appeared to be associated with increased aggressiveness, weakening of the ego, withdrawal, reduced functioning and adaptation, and nightmares consistent with PTSD.

Ramos and Boyle (2001) investigated the psychological effects associated with medical and ritual "operation tuli" circumcision procedures in the Philippines. Some 1577 boys aged 11 to 16 years (1072 boys circumcised under medical procedures; 505 subjected to ritual circumcision) were surveyed to see if genital cutting led to the development of PTSD. Interestingly, Mezey and Robbins (2001) estimated the incidence of PTSD as 1.0% to 7.8% in the general British population where circumcision is not very prevalent. On the other hand, using the PTSD-I questionnaire (Watson et al., 1991) in a predominantly circumcised population, Ramos and Boyle observed an incidence of PTSD of almost 70% among boys subjected to ritual circumcision, and 51% among boys subjected to medical circumcision (with local anaesthetic). Long-term follow-up would be needed to gauge the extent to which PTSD persists over the lifespan of these circumcised boys.

The outcome of painful childhood trauma includes long-lasting neurophysiological and neurochemical brain changes (Anand & Carr, 1989; Anand & Scalzo, 2000; Ciaranello, 1983; Taddio et al., 1997; van der Kolk & Saporta, 1991). Richards, Bernal, and Brackbill (1976) found that circumcision may impact adversely on the developing brain, and that reported "gender differences" may actually arise from behavioural changes induced by infant or childhood circumcision.

Rhinehart (1999) in a report of adult clinical cases concluded that a man circumcised as a child is more likely to react with terror, rage and/or dissociation when confronted with situations interpreted as threatening. As in any situation of post-traumatic stress, an event resembling any aspect of the original traumatic experience is more likely to provoke negative emotions such as panic, rage, violence, or dissociation.

It is therefore not surprising that PTSD may result from childhood circumcision (Goldman, 1997, 1999, Menage, 1999; Ramos & Boyle, 2001), just as it does from childhood sexual abuse and rape (Bownes, O'Gorman, & Sayers, 1991; Deblinger, McLeer, & Henry, 1990; Duddle, 1991). Several researchers have concluded that PTSD may result from circumcision and/or from circumcision-related sequelae in later life. For example, Rhinehart (1999) reported finding PTSD in middle-aged men who had been subjected to infant circumcision. Circumcision involves an imbalance of power between perpetrator and victim, contains both aggressive and libidinal elements, and threatens a child's sexual integrity by amputating part of the genitalia. Some men circumcised in infancy or childhood without their consent have described their present feelings in the language of violation, torture, mutilation, and sexual assault (Bigelow, 1995; Hammond, 1997, 1999).

Even if the psychological sequelae of circumcision do not coalesce into a formal diagnosis of PTSD, it is possible that there may be long-lasting effects on a man's life, particularly in psychologically sensitive individuals with comorbidity factors (cf. Mezey & Robbins, 2001). Presumably responding to their current interpretation and feelings, many circumcised men who have recognised the loss of a highly erogenous, irreplaceable part of their penis have reported long-lasting emotional suffering, grief, anxiety, and depression, and a sense of personal vulnerability (Hammond, 1997, 1999). Avoidance or obsessive preoccupation with such a loss, along with anger, can be difficult to reconcile for some men depending on their particular personality (Bigelow, 1995; Maguire, 1998; van der Kolk, 1989). Emotional numbing, avoidance of the topic of circumcision, and anger are potential long-term psychological consequences of the circumcision trauma (Bigelow, 1995; Bensley & Boyle, 2001; Boyle & Bensley, 2001; Gemmell & Boyle, 2001; Goldman, 1997, 1999). In extreme cases, there might be aggressive, violent, and/or suicidal behaviour (Anand & Scalzo, 2000; Bradley, Oliver, & Chernick, 1998; Jacobson et al., 1987; Jacobson & Bygdeman, 1998).

http://www.cirp.org/library/psych/boyle6/

Pozdrav...
User avatar
NIN
Posts: 6187
Joined: 15/02/2006 20:18
Location: Via Lactea, Orion Arm

#114

Post by NIN »

A team of Canadian researchers produced new evidence that circumcision has long-lasting traumatic effects. An article published in the international medical journal The Lancet reported the effect of infant circumcision on pain response during subsequent routine vaccination. The researchers tested 87 infants at 4 months or 6 months of age. The boys who had been circumcised were more sensitive to pain than the uncircumcised boys. Differences between groups were significant regarding facial action, crying time, and assessments of pain.

The authors believe that "neonatal circumcision may induce long-lasting changes in infant pain behavior because of alterations in the infant’s central neural processing of painful stimuli." They also write that "the long-term consequences of surgery done without anaesthesia are likely to include post-traumatic stress as well as pain. It is therefore possible that the greater vaccination response in the infants circumcised without anaesthesia may represent an infant analogue of a post-traumatic stress disorder triggered by a traumatic and painful event and re-experienced under similar circumstances of pain during vaccination."

Taddio, A. et al., "Effect of Neonatal Circumcision on Pain Response during Subsequent Routine Vaccination," The Lancet 349 (1997): 599–603.

Psychological Effects of Circumcision Studied

An article titled "The Psychological Impact of Circumcision" reports that circumcision results in behavioral changes in infants and long-term unrecognized psychological effects on men. The piece reviews the medical literature on infants’ responses to circumcision and concludes, "there is strong evidence that circumcision is overwhelmingly painful and traumatic." The article notes that infants exhibit behavioral changes after circumcision, and some men have strong feelings of anger, shame, distrust, and grief about having been circumcised. In addition, circumcision has been shown to disrupt the mother-infant bond, and some mothers report significant distress after allowing their son to be circumcised. Psychological factors perpetuate circumcision. According to the author, "defending circumcision requires minimizing or dismissing the harm and producing overstated medical claims about protection from future harm. The ongoing denial requires the acceptance of false beliefs and misunderstanding of facts. These psychological factors affect professionals, members of religious groups, and parents involved in the practice."

Expressions from circumcised men are generally lacking because most circumcised men do not understand what circumcision is, emotional repression keeps feelings from awareness, or men may be aware of these feelings but afraid of disclosure.

Goldman, R., "The Psychological Impact of Circumcision," BJU 83 (1999): suppl. 1: 93–102
http://www.circumcision.org/studies.htm

...ovdje imate malo o nasem junaku :D sa bioloskog aspekta:
http://www.epjournal.net/filestore/ep021223.pdf

Pozdrav...
Smithers
Posts: 28
Joined: 28/01/2007 20:37

#115

Post by Smithers »

Zanimljive su ove rasprave. U njima uglavnom diskutanti polaze od svog stava prema religiji i na osnovu njega odredjuju i stav prema recimo obrezivanju.
Autor ove teme recimo kaze: "danas ne postoji ni jedan medicinski razlog koji bi opravdao jedan ovako brutalan čin, nad bespomoćnim bićem koje ne može da govori u svoje ime."

Na osnovu ceg tvrdis da ne postoji niti jedan medicinski razlog. Jestel to vrsili neke studije. Jel s tim studijama saglasna vecina medicinara

U zadnje vrijeme je recimo utvrdjeno da je puno manji rizik prenosa virusa SIDE kod osoba koje su obrezane itd (ostali diskutanti su se vec napricali o tom)

Paradoks je da se ovi "zastitinici" komadice kozice na cuni uglavnom u isto vrijeme zalazu za puno pravo abortusa tj ubistava nerodjene djece "koja ne mogu da govore u svoje ime".
Nedavno je pomenut podatak da se u Mostaru tokom zadnjih nekoliko decenija izvrsilo oko 100 000 aborutusa u svim mogucim stadijima trudnoce.
Danas u BiH po tom pitanju vlada opsti haos. Ubijaju se plodovi u trecem, cetvrtom mjesecu trudnoce itd
Na svakom cosku iznikle su ordinacije za takvo sto.

Kaze se da je obrezivanje brutralan cin. Danas to rade djecji hirurzi (recimo na sarajevskoj djecjoj hirurgiji) koristeci sva dostupna pomagala savremene medicine. Imamo lokalnu anesteziju koja neutralise bol, krvarenja prakticno i nema, dijete nakon jednog dana (iskustvo mog jednogodisnjeg sina) ustaje iz kreveta i igra se.
Istog trenutka kad sam ga iznio iz ordinacije prestao je plakati itd
Pominje se stres prilikom obrezivanja. Pa kakav stres tek treba da bude radjanje. Jos ce na kraju zabraniti prirodni porod i zahtjevati uzgoj bebica u bazencicima plodove vode (takve eksperimente vec rade s zivotinjama)

Obrezivanje je nesto sto se mora uraditi (ako se vec zeli) u djetinjstvu jer kod odraslih osoba kod kojih je proces polnog sazrijevanja i rasta okoncan to postaje slozeniji zahvat.

Iz mog licnog iskustva mogu reci da to obavi sto ranije. Najbolje u prvom mjesecu zivota i da to treba da rade strucne osobe u medicinskim ustanovama.
User avatar
sinus
Posts: 1724
Joined: 22/01/2007 23:33
Location: 위치 알 수없는 추가 통보가있을 때까지
Contact:

#116

Post by sinus »

Ja sam osunećen i nimalo mi nije krivo na moje roditelje što su mi to uradili.

Neko reće a šta je sa onima koji ne bi htjeli da su osunećeni, a već su osunećeni.

I ja bih postavio nekoliko pitanja:

Šta je sa onima koji bi htjeli da ih je majka rodila u njemačkoj a rodila ih u BiH?? Zašto nije otišla u tu zemlju i porodila se???

Da li je određivanje vjere djetetu ( musliman, katolik, pravoslavac,jevrej, budista itd) koje se tek rodilo kršenje njegovih prava na slobodu izbora??? Zar ne trebamo ostaviti da dijete izabere kasnije kada bude sposobno za samostalne odluke (a pri tome bez da utićemo na njegov odabir tokom njegovog života)??

Šta je sa ovima što izvrše samoubistvo jer ne žele život, zar nisu roditelji prekršili njihovo pravo izbora tako što su ih rodili?? A da ih nisu rodili prekršili bi svoje neke obićaje i uvjerenja.........hmmm

Zašto kada dijete umre (tek se rodilo, imalo godinu dana ili dvije isl) zašto ga ukopaju kao pripadnika neke vjere, možda bi dijete izabralo da bude ateista????

Zašto dijecu tjeraju roditelji da nose protezu, možda je njima svejedno kako će im zubi izrasti pa ih baš proteza ne interesuje???
xon_sa
Posts: 1181
Joined: 30/10/2005 14:16

#117

Post by xon_sa »

Sta je s djecom koja bi mozda kad postanu svjesna sebe pozeljela postati Jehovini svjedoci? Sta ako im zatreba hitna transfuzija krvi? Hoce li se brinuti o njihovim "ljudskim pravima" i pustiti ih da umru, jer zaboga oni jos ne mogu da iskazu svoje misljenje o tome.
User avatar
aNTropocentrio
Posts: 1053
Joined: 01/07/2006 12:05
Location: zapadni krak Mliječnog puta

#118

Post by aNTropocentrio »

Smithers wrote: Na osnovu ceg tvrdis da ne postoji niti jedan medicinski razlog. Jestel to vrsili neke studije. Jel s tim studijama saglasna vecina medicinara

U zadnje vrijeme je recimo utvrdjeno da je puno manji rizik prenosa virusa SIDE kod osoba koje su obrezane itd (ostali diskutanti su se vec napricali o tom)

Paradoks je da se ovi "zastitinici" komadice kozice na cuni uglavnom u isto vrijeme zalazu za puno pravo abortusa tj ubistava nerodjene djece "koja ne mogu da govore u svoje ime".
Nedavno je pomenut podatak da se u Mostaru tokom zadnjih nekoliko decenija izvrsilo oko 100 000 aborutusa u svim mogucim stadijima trudnoce.
Danas u BiH po tom pitanju vlada opsti haos. Ubijaju se plodovi u trecem, cetvrtom mjesecu trudnoce itd
Na svakom cosku iznikle su ordinacije za takvo sto.

Kaze se da je obrezivanje brutralan cin. Danas to rade djecji hirurzi (recimo na sarajevskoj djecjoj hirurgiji) koristeci sva dostupna pomagala savremene medicine. Imamo lokalnu anesteziju koja neutralise bol, krvarenja prakticno i nema, dijete nakon jednog dana (iskustvo mog jednogodisnjeg sina) ustaje iz kreveta i igra se.
Istog trenutka kad sam ga iznio iz ordinacije prestao je plakati itd
Pominje se stres prilikom obrezivanja. Pa kakav stres tek treba da bude radjanje. Jos ce na kraju zabraniti prirodni porod i zahtjevati uzgoj bebica u bazencicima plodove vode (takve eksperimente vec rade s zivotinjama)

Obrezivanje je nesto sto se mora uraditi (ako se vec zeli) u djetinjstvu jer kod odraslih osoba kod kojih je proces polnog sazrijevanja i rasta okoncan to postaje slozeniji zahvat.

Iz mog licnog iskustva mogu reci da to obavi sto ranije. Najbolje u prvom mjesecu zivota i da to treba da rade strucne osobe u medicinskim ustanovama.
Očito je da se tvoja i moja definicija medicinskog razloga veoma razlikuju. Je li tebi možda nekada palo na pamet da odeš da odstraniš crvuljak na slijepom crijevu samo zato što postoji neka šansa da bi se nekada možda nešto moglo zakomplikovati?
To što postoje određene prednosti, nije dovoljan razlog.
Ovo će možda nekome zvučati smiješno, ali šta ako za 20-30 godina G. W. Bush IV donese odluku da bi bilo u opštem interesu borbe protiv terorizma da se svakom novorođenčetu ugradi RFID čip. Prednosti su očite: u slučaju otmice lociranje bi bilo veoma lako, ne bi se morali zamarati sa takvim trivijalnostima kao što su ključevi, keš, identifikacijski dokumenti, šifra za logiranje u forum - sve je tu, a da ne spominjemo lociranje zlih opakih terorista. Naravno, najpogodnije doba za to je dob do 1 g., iz već spomenutih razloga.
U pitanju je princip.
xon_sa wrote:Sta je s djecom koja bi mozda kad postanu svjesna sebe pozeljela postati Jehovini svjedoci? Sta ako im zatreba hitna transfuzija krvi? Hoce li se brinuti o njihovim "ljudskim pravima" i pustiti ih da umru, jer zaboga oni jos ne mogu da iskazu svoje misljenje o tome.
Tvoja logika je zaista nepobitna.
xon_sa
Posts: 1181
Joined: 30/10/2005 14:16

#119

Post by xon_sa »

aNTropocentrio wrote:
xon_sa wrote:Sta je s djecom koja bi mozda kad postanu svjesna sebe pozeljela postati Jehovini svjedoci? Sta ako im zatreba hitna transfuzija krvi? Hoce li se brinuti o njihovim "ljudskim pravima" i pustiti ih da umru, jer zaboga oni jos ne mogu da iskazu svoje misljenje o tome.
Tvoja logika je zaista nepobitna.
Ovim si me stvarno ostavio bez teksta :lol:
Sarafcina
Posts: 2258
Joined: 19/09/2005 00:59

#120

Post by Sarafcina »

Expressions from circumcised men are generally lacking because most circumcised men do not understand what circumcision is, emotional repression keeps feelings from awareness, or men may be aware of these feelings but afraid of disclosure.


e jbg.... vazda su mi ovi ... "naucnici" vadili zivce svojim zakljuccima .....

a najdrazi su mi ovi psiholoski razlozi ..... znas ti se ne sjecas ali ti si ustvari takav zato sto je .....
ali hajde, sto reko jedan ciko.... moraju i oni nekako zaraditi platu...


ustvari.. ja bih ovdje uvijek stvari postavljao ... malkice drugacije .... koliko psihologa ima da mogu popricati sa insanom... i reci.... osunecen.... nije osunecen .... i ono... da to izvedu tacno u nekih 90% slucajeva.
ono, kao kad ti doktor postavi dijagnozu... e do streptokoka je ...

da ovaj moze reci (bez da zna je li covjek osunecen ili ne)....
Eshek
Posts: 2421
Joined: 12/11/2004 00:21
Location: Dunya

#121

Post by Eshek »

aNTropocentrio wrote:Je li tebi možda nekada palo na pamet da odeš da odstraniš crvuljak na slijepom crijevu samo zato što postoji neka šansa da bi se nekada možda nešto moglo zakomplikovati?
Apsurdno je porediti uklanjanje slijepog crijeva sa obrezivanjem, sa bilo kog aspekta.

Pored toga, ne radi se samo o "postojanju šanse". Studije širom svijeta su rađene, i WHO je postupak preporučio upravo zato što statistički korist daleko nadmašuje za sada poznate štetne efekte.
Last edited by Eshek on 04/04/2007 02:37, edited 1 time in total.
Eshek
Posts: 2421
Joined: 12/11/2004 00:21
Location: Dunya

#122

Post by Eshek »

@NIN

http://www.circumcision.org/index.htm
Based on a review of medical and psychological literature and our own research and experience, we conclude that circumcision is not advisable.
Malo sam listao. Zaključih da su dosta pristrasni i da se većina tvrdnji o "podsvjesnim traumama nastalim kao posljedica obrezivanja" zasniva na veoma klimavim pretpostavkama. Kao argumente koriste nekoliko pojedinačnih slučajeve koji nisu reprezentativni primjeri šire analize, umjesto da izvode kvalitetna i masovna istraživanja.

Kontam šta želiš reći: da obrezivanje stvara plodno tlo za eventualne kasnije psihičke komplikacije, dok bi ta podložnost inače ostala latentna. Međutim, kako ja to vidim, ta tvrdnja nema naučnog pokrića. Barem ovog trenutka.

POzdrav
User avatar
NIN
Posts: 6187
Joined: 15/02/2006 20:18
Location: Via Lactea, Orion Arm

#123

Post by NIN »

Pegasus317 wrote:@NIN

http://www.circumcision.org/index.htm
Based on a review of medical and psychological literature and our own research and experience, we conclude that circumcision is not advisable.
Malo sam listao. Zaključih da su dosta pristrasni i da se većina tvrdnji o "podsvjesnim traumama nastalim kao posljedica obrezivanja" zasniva na veoma klimavim pretpostavkama. Kao argumente koriste nekoliko pojedinačnih slučajeve koji nisu reprezentativni primjeri šire analize, umjesto da izvode kvalitetna i masovna istraživanja.

Kontam šta želiš reći: da obrezivanje stvara plodno tlo za eventualne kasnije psihičke komplikacije, dok bi ta podložnost inače ostala latentna. Međutim, kako ja to vidim, ta tvrdnja nema naučnog pokrića. Barem ovog trenutka.

POzdrav
Tacno, upravo tako! :)

Pozdrav...
ellah
Posts: 21
Joined: 25/01/2007 22:37

#124

Post by ellah »

Do 60% manja mogucnost da se zarazis HIV-om kod obrezanih osoba ovo nije nikakav mit nego je dokazano mnoga izucavanja su vrsena sirom afrike i zapada...
neki dan sam slusao na public radio ovdje bas je bila tema oko toga gosti su bili neki strucnjaci sa nekog univerziteta u kaliforniji i zena neka glavna iz bill & malinda gates fundation govorili su bas o tome, o lijecenju od hiv-a, i o prevenciji gdje apeluju na muskarce koji su vise izlozeni hiv virusu da se obrezu i kazu da je zapazen veliki porast punoljetnih muskaraca da se odlucuju na to pogotovo medju homosexualcima...
User avatar
Fair Life
Posts: 14219
Joined: 02/03/2004 00:00

#125

Post by Fair Life »

ellah wrote:Do 60% manja mogucnost da se zarazis HIV-om kod obrezanih osoba ovo nije nikakav mit nego je dokazano mnoga izucavanja su vrsena sirom afrike i zapada...
neki dan sam slusao na public radio ovdje bas je bila tema oko toga gosti su bili neki strucnjaci sa nekog univerziteta u kaliforniji i zena neka glavna iz bill & malinda gates fundation govorili su bas o tome, o lijecenju od hiv-a, i o prevenciji gdje apeluju na muskarce koji su vise izlozeni hiv virusu da se obrezu i kazu da je zapazen veliki porast punoljetnih muskaraca da se odlucuju na to pogotovo medju homosexualcima...
Kako stoji sa picajzlima, triperom, sifilisom... ?? Pomaze li protiv hajvancica ??
Post Reply