Better Man wrote:dale cooper wrote:Džaba sve i ako se dobiju prava kad će se vjerovatno morati rezati sa cd mastera, jer nešto sumnjam da su originalne analogne master
trake u životu još. Kakav javašluk vlada u bivšim YU republikama sumnjam da je to neko negdje uredno arhivirao.
Nekadašnji Jugoton, danas Croatia Records je bez premca bila najveća i najvalitetnija diskografska kuća u Jugoslaviji i oni imaju uredno arhiviranu svu diskografiju koju su ikad izdali i pomalo reizdaju neke stvari na pločama. Izbacili su komplet diskografiju Bijelog Dugmeta i to su remastering radili u Londonu u čuvenom studiju gdje je večina albuma i snimljena. Jedan od glavnih koji je vodio taj proces, tj. nadzirao ga je bio lično Goran Bregović.
Ja kada vidim da na omotu piše REMASTERED, bježim od toga.
Naravno, to ne važi za stvari koje se spasavaju. Na primjer, film Metropolis je morao biti digitalizovan nedavno jer je originalna filmska traka bila pred propadanjem. Ima na youtubeu video u kojem Brian May govori kako je originalna master traka za "Bohemian rhapsody" neupotrebljiva, od starosti je toliko krta da bi se raspala kada bi neko pokušao da je upotrijebi.
Ali ako imaju negdje originalni snimci, ako postoje zapisi o tehničkim detaljima produkcije, a naročito ako je ispravna master traka, pa se neko prihvatio posla da ponovo masteruje, "modernizuje zvuk", od tog izdanja bježim ako mogu. Jer u 90% slučajeva kao rezultat se dobije manja dinamika od originala, preovlada loudness war sindrom.
Zamislite samo da neko krene da "popravlja" albume Pink Floyda, pa da ih masteruje drugačije nego što su originalni. Nije da se to nije radilo, ali da je zločin, jeste.