nles wrote: ↑05/10/2022 07:50
tranquil wrote: ↑04/10/2022 14:10
Die Kaiserin - Carica (2022), njemačka Netflix serija.
https://www.imdb.com/title/tt13720112/
Serija koja pomalo potsjeća na "Krunu", fokusirana na lik carice Elizabete od Austrije, čiji se život često poredi sa životom britanske princeze Diane. Dešava se sredinom 1850-ih godina.
Ko ima zanimanja za taj period, i ne smetaju mu neka umjerena odstupanja od historije, može čak i uživati, jer serija izgleda sjajno, gluma je sjajna, a likovi odlični. Pod odstupanjima mislim na neke nehistorijske krize koje izgledaju kao da će rezultirati većim odstupanjima, ali deeskaliraju i serija se ipak vrati u historijske vode.
To nisu "umjerena odstupanja", vec jebeni woke shit, u kojem jedna dama iz najvisih slojeva glumi Action Barbi i buntovnicu, a njen buduci je haman Action Ken. Sve to uronjeno u galimatijas pogresno interpretirane istorije, estetizirane akcije, nekog ranog pseudofeminizma (how yes no, u 19. vijeku) i naravno malo erotike.
Gledao sam to u bolnici, svjeze operisan, i istog momenta pozelio da me vrate na operacioni sto.
Cak mi je i ona limunada sa Romy Schneider draza od ovog.
Nemoj više pod medikamentima gledati serije.
Nema ovdje 0% od woke, niti se moja primjedba za "odstupanja od historije" odnosila na karakter glavnog lika. Mislio sam na krizu sa Rusijom i pokušaj prevrata, oba nehistorijski, ali oba su "deeskalirala" tako da potencijalna druga sezona može i dalje pratiti historijski tok, i vjerovatno uzeti prave krize - mađarski i italijanski separatizam, koji je bio aktuelan u tim godinama, a koji su takođe tretirali stari filmovi. Takođe, mislim da je i prvi pobačaj nehistorijski (i sasvim nepotreban).
Kada kažem da nema woke, mislim na sljedeće:
- svi likovi su bijelci - ne, nema nikakvog crnca uguranog na dvor Habzburgovaca pod blo kakvim izgovorom
- nema LGBT - jedan lik je prikazan na 3 sekunde u haljinama, i radi se o članu Habzburške porodice koji je u 19 vijeku otvoreno bio homoseksualac, tako da je ovo minimum minimuma takvog eksponiranja
- feminizma nema, i svjestan si toga, pa si nešto što si vidio da bi možda moglo biti u tom pravcu, nazvao "pseudofeminizmom".
Da, lik je prikazan kao buntovnica, jer je u historiji poznata kao takva, što joj je donijelo ogromne probleme na dvoru, a do najgorih problema serija još nije ni došla (npr. oduzimanje djece od strane svekrve). Lik je historijski poznat po tome. Limunade sa Romy Schneider govore o tome, ublaženo, ali čak je i tamo bježala iz dvora u Bayern, i kršila sve protokole.
Da, na nju je bio pravljen pritisak davanja nasljednika, i to je poznata historijska činjenica. To je uostalom bio model funkcionisanja feudalnih porodica, a naročito karakteristično za Habzbugovce, i nije nikakva nova izmišljotina. I takođe prisutno u filmovima iz 50-ih.
Ne, nema kukanja o sudbini žene niti bilo kakav "pseudo-feminizam". U seriji postoje, za to vrijeme sasvim prirodna, predavanja o "ulozi carice u davanju nasljednika" - ali i to si sigurno gledao u limunadama sa Romy Schneider.
Jedan jedini mali razlog koji ja vidim da nešto u ovoj seriji proglasim za "feminističko", je sljedeći. Historijski, Sisi jeste bila buntovnica, ali serija nam ne pokazuje razlog. Ona je bila mlađa sestra, i starija Helena je bila glavna "udavača", ona koju je majka pripremala da bude "dama iz visokog društva", ona se i trebala udati za Franz Josepha, dok su Sisi malo "pustili" sa odgojem, pa je više bila pod uticajem oca, koji je važio za totalno nekonvencionalnog plemića. To je čak i u limunadama bolje prikazano, ovdje nažalost nije. I to, neprikazivanje tog uticaja oca na stvaranje njenog buntovnog karaktera, je jedan jedini potencijalno feministički trag kojeg vidim u seriji.
Naravno, sasvim je moguće da su to jednostavno izbacili jer je svima na njemačkom govornom području ta priča poznata. Kao što su izbacili ujed pauka i smrt ujaka iz MCU verzije Spidermana - to je nešto što svi u ciljnoj publici znaju. Ne mora svaka trunka scenarija koja nam se ne sviđa biti zbog zlog feminizma.
I hoćeš još malo da porediš sa Romy Schneider limunadama? OK.
U tim starim filmovima Sisi je sa svojom buntovnom simpatičnošću riješavala probleme na dvoru, i smirivala mađarske i italijanske separatiste. Ultimativna Mary Sue - da, postoje likovi koje možemo ispravno nazvati "Mary Sue" - bez mane, bez poroka, rješava probleme samo svojom pojavom. Ustvari, Mary Sue bi trebali penzionisati kao termin, i koristiti "Romy Schneider's Sisi".
U novoj seriji se svako Elizabetino uplitanje obilo svima o glavu, ne njoj, nego svima u Monarhiji. Sekunda je falila da izbije rat sa Rusijom, jer su poletili da poslušaju njen prijedlog o lovu, što joj je muž i rekao kada je Rus otišao ljut i sve prijetilo da ode u kurac. Je li to feminizam? Rat je na kraju izbjegnut, ne njenom nego njegovom zaslugom. Feminizam? Njen pokušaj da bude dobra duša u onoj fabrici završio je neredima. Opet, feminizam?
I najbitnije. Njen lik je postavljen, a to mi je jedan od boljih momenata u seriji, ne kao suprotnost, nego kao mlađa verzija svekrve. I svekrva joj je rekla nešto u smislu "tvoj pokušaj da stvari uradiš bazirano na suosjećanju će samo dovesti do pizdarije", i otkriva da je i sama bila takva, išla je po svom, postupala je prateći saosjećanje, i kao rezultat - dijete joj je umrlo, i tada se slomila, i postala drugačija, ovakva kakva je u seriji. Istovremeno, i Sisi pokazuje tragove hladnoće u sebi - onaj momenat kada je otjerala sestru, i to ne samo otjerala, nego dala da joj otjeraju sestru, dok je ona plesala. Jedna od prvih aluzija toga da ne kreiraju Mary Sue, poput verzije Romy Schneider, nego mlađu i još "neisklesanu" verziju svekrve.
Dakle kako jebote vidiš feminizam u seriji u kojoj, istina, glavni lik jeste buntovnica, ali u kojoj sve što žene urade na svoju ruku, svaki put kada odstupe od "onoga kako se inače radi", se bez izuzetka pretvori u pizdariju?
Woke postoji u modernoj produkciji, to nije sporno. Ali kada neko gleda serije i filmove kroz filter vlastite ideologije, uvijek će naći nešto da mu smeta. Neko svugdje vidi rasizam, patrijaršiju, neko vidi woke sranja. Čak i kada nema tih stvari.