Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pa u javni prijevoz može stati mnogo više putnika nego u lično auto, i nema zastoja i gužvi, pa je budućnost svijetla. Javni prijevoz je mnogo efikasniji. Pogledati samo primjer Japana.
Sad trolaš već.
Pa u jednom autu je obično 1 putnik, a koliko u tramvaju? Šta je onda efikasnije, tramvaj ili auto? El. Ili bilo kakvo auto stari i nepokretni, i to je to.
Pa u javni prijevoz može stati mnogo više putnika nego u lično auto, i nema zastoja i gužvi, pa je budućnost svijetla. Javni prijevoz je mnogo efikasniji. Pogledati samo primjer Japana.
Sad trolaš već.
Pa u jednom autu je obično 1 putnik, a koliko u tramvaju? Šta je onda efikasnije, tramvaj ili auto? El. Ili bilo kakvo auto stari i nepokretni, i to je to.
Znam da trolaš, ali hajmo ovako, koliko % svjetske populacije ima pristup tramvaju.
Ne živi cijeli svijet na relaciji Ilidža - Baščaršija.
EVs su problem za BH standard ali su idealni za naše uslove:
- većina posjeduje svoju nekretninu a posebno kuće pa je i do 70% punjenja time pokriveno. Punjenje preko noći na AC
- voze se kratke relacije na dnevnoj bazi po mojoj procjeni max 30min na posao
- duže relacije do mora na godišnji su pokrivene i sa trenutnim kapacitetima baterija. I takva vožnja je puna regeneracije jer se ne vozi autoput
Zbog cijena će to kod nas pričekati. Iako smo već sada najpogodniji za ovu tehnologiju. Tu je i jeftina struja.
Pa u jednom autu je obično 1 putnik, a koliko u tramvaju? Šta je onda efikasnije, tramvaj ili auto? El. Ili bilo kakvo auto stari i nepokretni, i to je to.
Znam da trolaš, ali hajmo ovako, koliko % svjetske populacije ima pristup tramvaju.
Ne živi cijeli svijet na relaciji Ilidža - Baščaršija.
Kad možemo mi, mogu i drugi. Eno u Indiji kao zemlji u razvoju planiraju napraviti najbrži voz na svijetu tj. po uzoru na Japan/Kinu.
Smjer u kojem se ide je željeznički saobraćaj. To su prepoznali i u Americi. Ne misliš valjda da Afrika uvijek treba ostati kontinent u razvoju?
PS Jeftinija ti je mjesečna tramvajska karta nego gorivo i kupovina auta.
Last edited by aston_martin on 17/03/2024 22:36, edited 1 time in total.
tuitamo wrote: ↑17/03/2024 21:46
EVs su problem za BH standard ali su idealni za naše uslove:
- većina posjeduje svoju nekretninu a posebno kuće pa je i do 70% punjenja time pokriveno. Punjenje preko noći na AC
- voze se kratke relacije na dnevnoj bazi po mojoj procjeni max 30min na posao
- duže relacije do mora na godišnji su pokrivene i sa trenutnim kapacitetima baterija. I takva vožnja je puna regeneracije jer se ne vozi autoput
Zbog cijena će to kod nas pričekati. Iako smo već sada najpogodniji za ovu tehnologiju. Tu je i jeftina struja.
aston_martin wrote: ↑17/03/2024 22:45
Električna vozila nove generacije bit će jeftinija za proizvodnju od klasičnih automobila, ali će njihov servis biti skuplji
Kada kupiš proizvod, koristit ćeš ga i održavati, neće ti stajati, pa je bolje cijenom proizvoda navući ljude koj će tada morati plaćati skupu eksploataciju i održavanje.
Printeri i cijena tinte/tonera, "besplatne" igrice, mobiteli kojma ne možeš sam zamijeniti bateriju itd.
tuitamo wrote: ↑17/03/2024 21:46
EVs su problem za BH standard ali su idealni za naše uslove:
- većina posjeduje svoju nekretninu a posebno kuće pa je i do 70% punjenja time pokriveno. Punjenje preko noći na AC
- voze se kratke relacije na dnevnoj bazi po mojoj procjeni max 30min na posao
- duže relacije do mora na godišnji su pokrivene i sa trenutnim kapacitetima baterija. I takva vožnja je puna regeneracije jer se ne vozi autoput
Zbog cijena će to kod nas pričekati. Iako smo već sada najpogodniji za ovu tehnologiju. Tu je i jeftina struja.
Živiš na 14. spratu.
Nisam siguran da je tvoj odgovor u svrhu konstruktivne diskusije ali ću rado odgovoriti.
Odnosilo se na kuće kao i što piše. Za zgrade je rješenje infrastruktura brzih punionica ali i sporih na parkingu ispred ili u podzemnim garažama. Oni koji voze na posao možda imaju i parkinge ispred firme. I tu se rade punjači.
Generalno treba razumjeti da se ne puni svaki dan kao što se i ne toči gorivo svaki dan. Ako prelaziš 300km sedmično onda i puniš 1x sedmično.
Skepticizam prema EV u BiH je uvjetovan standardom. Ko ima kuću i hoće da kupi nov auto. Logika kaže da treba kupiti EV. Puni kući a nikad više zamjena ulja, akumulator i majstorske prevare.
Last edited by tuitamo on 17/03/2024 22:57, edited 2 times in total.
aston_martin wrote: ↑17/03/2024 22:45
Električna vozila nove generacije bit će jeftinija za proizvodnju od klasičnih automobila, ali će njihov servis biti skuplji
Kada kupiš proizvod, koristit ćeš ga i održavati, neće ti stajati, pa je bolje cijenom proizvoda navući ljude koj će tada morati plaćati skupu eksploataciju i održavanje.
Printeri i cijena tinte/tonera, "besplatne" igrice, mobiteli kojma ne možeš sam zamijeniti bateriju itd.
U članku se ne govori o redovnom servisiranju, koje je kod EV skoro pa nepostojeće. Prica se o totalnoj šteti nakon vecih sudara.
tuitamo wrote: ↑17/03/2024 21:46
EVs su problem za BH standard ali su idealni za naše uslove:
- većina posjeduje svoju nekretninu a posebno kuće pa je i do 70% punjenja time pokriveno. Punjenje preko noći na AC
- voze se kratke relacije na dnevnoj bazi po mojoj procjeni max 30min na posao
- duže relacije do mora na godišnji su pokrivene i sa trenutnim kapacitetima baterija. I takva vožnja je puna regeneracije jer se ne vozi autoput
Zbog cijena će to kod nas pričekati. Iako smo već sada najpogodniji za ovu tehnologiju. Tu je i jeftina struja.
Živiš na 14. spratu.
Nisam siguran da je tvoj odgovor u svrhu konstruktivne diskusije ali ću rado odgovoriti.
Odnosilo se na kuće kao i što piše. Za zgrade je rješenje infrastruktura brzih punionica ali i sporih na parkingu ispred ili u podzemnim garažama. Oni koji voze na posao možda imaju i parkinge ispred firme. I tu se rade punjači.
Generalno treba razumjeti da se ne puni svaki dan kao što se i ne toči gorivo svaki dan. Ako prelaziš 300km sedmično onda i puniš 1x sedmično.
Skepticizam prema EV u BiH je uvjetovan standardom. Ko ima kuću i hoće da kupi nov auto. Logika kaže da treba kupiti EV. Puni kući a nikad više zamjena ulja i majstorske prevare.
Šta misliš, hoćemo li za 10-30 godina to imati? Ili će automobil smjeti imati samo oni koji imaju kuće?
Nisam siguran da je tvoj odgovor u svrhu konstruktivne diskusije ali ću rado odgovoriti.
Odnosilo se na kuće kao i što piše. Za zgrade je rješenje infrastruktura brzih punionica ali i sporih na parkingu ispred ili u podzemnim garažama. Oni koji voze na posao možda imaju i parkinge ispred firme. I tu se rade punjači.
Generalno treba razumjeti da se ne puni svaki dan kao što se i ne toči gorivo svaki dan. Ako prelaziš 300km sedmično onda i puniš 1x sedmično.
Skepticizam prema EV u BiH je uvjetovan standardom. Ko ima kuću i hoće da kupi nov auto. Logika kaže da treba kupiti EV. Puni kući a nikad više zamjena ulja i majstorske prevare.
Šta misliš, hoćemo li za 10-30 godina to imati? Ili će automobil smjeti imati samo oni koji imaju kuće?
Da. 10 godina u dobroj mjeri. Za 15 itekako. Kod nas je jak naftni lobi. Ali logično je da energetski bude jači. Imamo svoju električnu energiju. Zašto ne voziti na istu i generirati tok novca u BiH.
To je uvjetovano kretanjem u autoindustriji. Elektrifikacija DE i AU je u punom jeku. Punjaca ima i u Slo. Hr kaska kao i mi. Ali kada krenu Švabe na odmor trebaće i punjača. Mi kao mi. 10-15 god još.
meshcini da nikad vise nije bilo automobila. Svaka fukara moze da si priusti automobil. Problem nije vise automobil, vec odrzavanje, gorivo, parking, osiguranje itd.
To ce se dovesti na svoje postepenim poskupljenjem goriva i poreza za zagadjivace. Tipican primjer kod nas lokalno su auti sa velikim dizel motorima. Jedan Q7 V10 TDI mozes kupiti jeftino, ali mu je porez preko 2000 EUR godisnje. Tako da idu ili pod presu ili se izvoze u post-komunisticke zemlje gdje nastavljaju zivot bez katalizatora, DPF:ova itd.
Zakalwe wrote: ↑18/03/2024 10:59
meshcini da nikad vise nije bilo automobila. Svaka fukara moze da si priusti automobil. Problem nije vise automobil, vec odrzavanje, gorivo, parking, osiguranje itd.
To ce se dovesti na svoje postepenim poskupljenjem goriva i poreza za zagadjivace. Tipican primjer kod nas lokalno su auti sa velikim dizel motorima. Jedan Q7 V10 TDI mozes kupiti jeftino, ali mu je porez preko 2000 EUR godisnje. Tako da idu ili pod presu ili se izvoze u post-komunisticke zemlje gdje nastavljaju zivot bez katalizatora, DPF:ova itd.
haj ja bih shvatio ovu nadmenost da ti vozis eqs il taycan, al jok ti vozis najjeftiniju moguću Teslu i glumis neku uzvišenost jedna Dacia ima bolju zavrsnu obradu od tesla smeca, tacno se vidi da to nije autofirma nego sekta kao Apple
Zakalwe wrote: ↑18/03/2024 10:59
meshcini da nikad vise nije bilo automobila. Svaka fukara moze da si priusti automobil. Problem nije vise automobil, vec odrzavanje, gorivo, parking, osiguranje itd.
To ce se dovesti na svoje postepenim poskupljenjem goriva i poreza za zagadjivace. Tipican primjer kod nas lokalno su auti sa velikim dizel motorima. Jedan Q7 V10 TDI mozes kupiti jeftino, ali mu je porez preko 2000 EUR godisnje. Tako da idu ili pod presu ili se izvoze u post-komunisticke zemlje gdje nastavljaju zivot bez katalizatora, DPF:ova itd.
haj ja bih shvatio ovu nadmenost da ti vozis eqs il taycan, al jok ti vozis najjeftiniju moguću Teslu i glumis neku uzvišenost jedna Dacia ima bolju zavrsnu obradu od tesla smeca, tacno se vidi da to nije autofirma nego sekta kao Apple
Zaboravio si pomenuti zube i frizure. To me bas povredjuje
Sad će se dobijati minus poeni na NCAP testovima sigurnosti za auta koji imaju ove glavne komande isključivo na displayu, npr. komande klime - kao na ovom audiju.
Athlon64 wrote: ↑18/03/2024 21:58
Sad će se dobijati minus poeni na NCAP testovima sigurnosti za auta koji imaju ove glavne komande isključivo na displayu, npr. komande klime - kao na ovom audiju.
Neće za ove stvari.
Euro NCAP has chosen five essential functions to be judged for their ease of use: indicators, hazard lights, the horn, windscreen wipers, and the eCall SOS function. These functions must be accessible via physical buttons, stalks, or dials to achieve a maximum score in the vehicle’s safety rating.
Zakalwe wrote: ↑18/03/2024 10:59
meshcini da nikad vise nije bilo automobila. Svaka fukara moze da si priusti automobil. Problem nije vise automobil, vec odrzavanje, gorivo, parking, osiguranje itd.
To ce se dovesti na svoje postepenim poskupljenjem goriva i poreza za zagadjivace. Tipican primjer kod nas lokalno su auti sa velikim dizel motorima. Jedan Q7 V10 TDI mozes kupiti jeftino, ali mu je porez preko 2000 EUR godisnje. Tako da idu ili pod presu ili se izvoze u post-komunisticke zemlje gdje nastavljaju zivot bez katalizatora, DPF:ova itd.
Kakve veze ima velicina auta sa parkingom, gorivom, osiguranjem…svako auto to treba. I koji q7 v10 tdi?
izvrsni direktor wrote: ↑18/03/2024 23:20
Koji proizvodjaci imaju na touch bilo koju od tih 5 funkcija?
Meni ne pada na pamet nijedan
Tesla na ovim novijim nema rucice iza volana... zmigavci su hapticko "touch" dugme na volanu, ne znam da li ce i to smatrati da nije fizicko dugme?
Brisaci su na displayu
izvrsni direktor wrote: ↑18/03/2024 23:20
Koji proizvodjaci imaju na touch bilo koju od tih 5 funkcija?
Meni ne pada na pamet nijedan
Tesla na ovim novijim nema rucice iza volana... zmigavci su hapticko "touch" dugme na volanu, ne znam da li ce i to smatrati da nije fizicko dugme?
Brisaci su na displayu