raja,
elitizam postuje i podrzava drustvo od strane visoko obrazovanh osoba ,ne iskljucivo u politickim krugovima;naravno sa primjesom aristokracizma;ali danas u BiH vlada monokracizam mnogih demokracija ne postoji
Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
- ljubav_aha
- Posts: 15082
- Joined: 03/04/2008 19:25
- Location: TURKISH COFFEEBATH
-
- Posts: 4591
- Joined: 08/12/2008 05:03
#352 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
Stvarno mi se ne da da procitam svih 15-ak stranica ispisanih na zadatu temu..... jer vec imam dosta problema sa cirom na zelucu!
Nasa djeca su svoje skolovanje zavrsila u GIFTED razredima koji su ,definitivno, razliciti od prosjecnog razreda....( ali u nekim drugim sistemima obrazovanja) ......
Mozda se podkrala greska Ministaru za obrazovanje i kulturu kada je prevodio znacenje te rijeci ( u praksi obrazovanja) i zamijenio je sa Elitnim!
Nasa djeca su svoje skolovanje zavrsila u GIFTED razredima koji su ,definitivno, razliciti od prosjecnog razreda....( ali u nekim drugim sistemima obrazovanja) ......
Mozda se podkrala greska Ministaru za obrazovanje i kulturu kada je prevodio znacenje te rijeci ( u praksi obrazovanja) i zamijenio je sa Elitnim!
-
- Posts: 1040
- Joined: 31/05/2004 20:19
#353 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
[quote="hocunecu"]a sta su tebi govorili s kim da se druzis?[/quote]
Nisam licemjeran kao mnogi pa da kazem kako je mojima bilo svjejedno ko se sa kime druzi (krenes samo od opceg uspjeha, itd)...samo mnogi to sada ignorisu, prave se fini
Elem, nebitno...poenta svega je da se moze uspjet i ako nemas potrebnu paznju jer nisi elita, ali je teze, puno teze ali ne i nemoguce...
Samo sa druge strane treba djetetu objasniti i vlastiti nesupjeh u zivotu, zasto mama i tata nemaju vise ili manje. Rijetki su koji priznaju, jer objasne kako je onaj preko stele zaradio a ne da je mozda posteno zaradio, pa da mu kaze, sine radi i uci pa ces i ti imati...nego stvara dijete koje je ljubomorno i u startu misli da je zakinuto.
Rekao sam imam primjere da djeca koja nisu ni E od tzv. elite niti bogatih roditelja i uspiju, ali ne zato sto im je neko govorio kako su ovo ili ono, vec su radili i ucili. Licno mi bi bilo vise bitno da li mi se dijete druzi sa narkomanon ili onim koji vec u petom razredu pusi jer cool ili koji bjezi sa casova (to ipak samo raja radi da li mu drug do njega odlican ili ponavlja razred a ne koliko novca ima u dzepu...)
Briga mene sa kojim vrijednostima drugi odgajaju svoju djecu, ja znam sta trebam svom prenijeti, a to isto znaci da nikad nece imati osjecaj da je covjek drugog reda, ali to ne znaci da cu mu moci sve priustiti ili da nece vidjeti da neki ipak mogu imati sve a on ne, to je realno...
Nisam licemjeran kao mnogi pa da kazem kako je mojima bilo svjejedno ko se sa kime druzi (krenes samo od opceg uspjeha, itd)...samo mnogi to sada ignorisu, prave se fini
Elem, nebitno...poenta svega je da se moze uspjet i ako nemas potrebnu paznju jer nisi elita, ali je teze, puno teze ali ne i nemoguce...
Samo sa druge strane treba djetetu objasniti i vlastiti nesupjeh u zivotu, zasto mama i tata nemaju vise ili manje. Rijetki su koji priznaju, jer objasne kako je onaj preko stele zaradio a ne da je mozda posteno zaradio, pa da mu kaze, sine radi i uci pa ces i ti imati...nego stvara dijete koje je ljubomorno i u startu misli da je zakinuto.
Rekao sam imam primjere da djeca koja nisu ni E od tzv. elite niti bogatih roditelja i uspiju, ali ne zato sto im je neko govorio kako su ovo ili ono, vec su radili i ucili. Licno mi bi bilo vise bitno da li mi se dijete druzi sa narkomanon ili onim koji vec u petom razredu pusi jer cool ili koji bjezi sa casova (to ipak samo raja radi da li mu drug do njega odlican ili ponavlja razred a ne koliko novca ima u dzepu...)
Briga mene sa kojim vrijednostima drugi odgajaju svoju djecu, ja znam sta trebam svom prenijeti, a to isto znaci da nikad nece imati osjecaj da je covjek drugog reda, ali to ne znaci da cu mu moci sve priustiti ili da nece vidjeti da neki ipak mogu imati sve a on ne, to je realno...
-
- Posts: 4591
- Joined: 08/12/2008 05:03
#354 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
Ajme meni, :oops....Trebam te wrote:frajer ima tri kafica i zarađuje jako dobro, je elitaA koje Nijaz Hastor? Je li to onaj sto ga je kcerka tuzila jer nije ispunjavao roditeljske obaveze
Nije elita jer ako ima para nema vlasti. Elita je Nijaz Hastor, neko ko moze diktirati.
Ajme meni,
Je li taj Nijaz nesto u rodu sa Samirom Hastorom... Ajme meni, :oops(Izvinjavam se za OT,ali morao sam!)
-
- Posts: 3
- Joined: 19/09/2011 00:06
#355 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
sary wrote:amrica wrote:juli84 wrote:Prirodno je da roditelji žele samo najbolje za svoju djecu.
U školama u Centru su uslovi sigurno bolji nego u drugim školama, i logično je da bih dijete upisala u jednu od tih škola gdje mu niko neće otimati užinu i prijetiti nožem.
Ne budi sigurna u to, evo napr. Musa Cazim Catic, elitna skola (samo sto se ne rasadne), folovi golovi, idu djeca od ovog i onog, prije i poslije svake smjene ergela na 4 tocka... ali dvojica najvecih potencijalnih razbojnika (2 brata, oba maloljetni po crnim hronikama poceli, sa 14-15 godina) su isla u tu skolu do nedavno, mlatili djecu, otimali, zatim pucalo se oko avlije, pa 300 kafana i belaja okolo, pa, ne bih da zvucim grubo ili sa prerasudama, ali tu ide puno djece iz doma Bjelave (a ima i divne djece iz doma ), pa ... ima svega... Ne postoji sigurno mjesto u gradu.
Moje dijete ide u tu skolu, i istina ima problematicnih ucenika kao i u svakoj drugoj.
Pri upisu djeteta sam imala dvije opcije MCC ili Alija Nametak,udaljenost skola-kuca ista.
MCC je prevanula zato sto je uvijek imala dobar program i trazila maksimum od ucenika, a i pri upisu u srednje skole se vodi racuna iz koje OS dijete dolazi. Cinjenica je da neke skole zahtjevju vise neke manje, znam pouzdano.
P.S. Moram priznati da sam se malo i pokajala, jer dijete moje prijateljice koje ide u drugu skolu ima puno manje zadaca, nastavnici nisu tako zahtjevni, imaju dosta izleta, dok u nasoj skoli "ubise "se uceci [/quoteJ
Ja sam isla u tu skolu MCC i fkt razdvajaju djecu znaci ko im se svidja ima ce 5 a ko ne imace jedva 2 bez obzira na gradivo kakvo je i koliko je tesko u svakoj je danas skoli prisutna elita i razdvajanje djece po socijalnom statusu tu su na neki nacin krivi roditelji ako vec nesto hoce da postignu da im dijete bude na nivou elite bujrum ima privatna skola ona je puna elite barem se niko nece tu osjecati odbacenim i zapostavljenim od strane nastavnika itd...
-
- Posts: 4591
- Joined: 08/12/2008 05:03
#356 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
Vrijedi procitati......
20.09.2011.
"Elitni razred!?" Ibrahim Prohic, psiholog
Vijest o tzv. elitnom razredu u jednoj osnovnoj školi u Sarajevu („S.B.Bašagić“) podigla je burne reakcije javnosti.
Problem se može posmatrati (najmanje) na dva nivoa :
diskriminacija i segregacija djece u obrazovnom sistemu i
diskriminacija , tj. nejednakost kao princip društvenog konteksta u BiH
Dosadašnje reakcije odnosile su se na prvi problem i uglavnom su emocionalno obojene. Valja podsjetiti da ovo nije prvi slučaj i vrsta segregacije u obrazovanju u postratnom periodu u BiH. Do sada se to radilo na osnovu etničke pripadnosti (odvojeni razredi). Sada, prvi put, segregacija se temelji na socijalnom statusu roditelja. Da budem ironičan, ipak, napredak.
Sistem obrazovanja u BiH počiva na tzv. prosječnom učeniku. Tome su prilagođeni i programi i metodika i nastavna sredstva. Ne respektira se jedan od temeljnih principa pedagoške psihologije – individualni kapacitet i individualni razvoj. Posebnio nadareni i talentirani đaci nemaju adekvatne poticaje i ne mogu optimalno realizirati svoje (nadprosječne) potencijale. Ovaj sadašnji nesretni pokušaj traži odlučnu kritiku, ali je i prilika za problematiziranje koncepta i metodike rada sa nadarenima. Problem je, naravno kriterij koji je u sarajevskom slučaju primjenjen (socijalni status), jer ne daje nikakvu korist, a producira niz štetnih posljedica i za privilegirane i za ostale učenike. Valja imati na umu da je, uz obrazovanje, paralelna funkcija škole, vaspitanje. Segregacijom se šalje loša poruka da socijalni status daje privilegije u obrazovanju i društvenoj promociji i favorizira sistem vrijednosti koji počiva na diskriminaciji.
U BiH, društvu poremećenih vrijednosti, oni koji su u tranziciji i ratu došli do kapitala (bogatstva), sada žele „oplemeniti“ svoj socijalni status u skladu sa mentalitetom skorojevića. Elitizam bez pokrića.
Ako bi izvrsnost učenika, njegova nadarenost, nadprosječne sposobnosti i specifični talenti, dakle, ukupna kompetentnost, bili temeljni kriteriji, onda bi bili na tragu savremenih modela u obrazovanju. No, i tada, nije rješenje u posebnim razredima (segregaciji), već u posebnim, dodatnim programima i u individualizaciji učenja i razvoja sposobnosti.
No, slučaj koji je povod za ovu raspravu, samo je indikator opšteg stanja u bh društvu. Privilegije i diskrimininacija su pravilo, a ne izuzetak. Slučaj iz sarajevske škole nije incident, već posljedica stanja u društvu. Kriterij profesionalnog napredovanja i društvene promocije nije kompetentnost, već etnička ili stranačka pripadnost, ideološko opredjeljenje, rodbinske veze, podobnost ili klasična korupcija.
BiH može ići naprijed ukoliko se razvija kao društvo znanja,društvo koje poštuje princip kompetentnosti, društvo koje omogućava jednake šanse svima. Jednaka prava za sve (ravnopravnost), a razlike na osnovu sposobnosti, rada i postignuća. Ovi postulati nisu samo humanistički ideal, već i osnova produktivnog i efikasnog društva.
20.09.2011.
"Elitni razred!?" Ibrahim Prohic, psiholog
Vijest o tzv. elitnom razredu u jednoj osnovnoj školi u Sarajevu („S.B.Bašagić“) podigla je burne reakcije javnosti.
Problem se može posmatrati (najmanje) na dva nivoa :
diskriminacija i segregacija djece u obrazovnom sistemu i
diskriminacija , tj. nejednakost kao princip društvenog konteksta u BiH
Dosadašnje reakcije odnosile su se na prvi problem i uglavnom su emocionalno obojene. Valja podsjetiti da ovo nije prvi slučaj i vrsta segregacije u obrazovanju u postratnom periodu u BiH. Do sada se to radilo na osnovu etničke pripadnosti (odvojeni razredi). Sada, prvi put, segregacija se temelji na socijalnom statusu roditelja. Da budem ironičan, ipak, napredak.
Sistem obrazovanja u BiH počiva na tzv. prosječnom učeniku. Tome su prilagođeni i programi i metodika i nastavna sredstva. Ne respektira se jedan od temeljnih principa pedagoške psihologije – individualni kapacitet i individualni razvoj. Posebnio nadareni i talentirani đaci nemaju adekvatne poticaje i ne mogu optimalno realizirati svoje (nadprosječne) potencijale. Ovaj sadašnji nesretni pokušaj traži odlučnu kritiku, ali je i prilika za problematiziranje koncepta i metodike rada sa nadarenima. Problem je, naravno kriterij koji je u sarajevskom slučaju primjenjen (socijalni status), jer ne daje nikakvu korist, a producira niz štetnih posljedica i za privilegirane i za ostale učenike. Valja imati na umu da je, uz obrazovanje, paralelna funkcija škole, vaspitanje. Segregacijom se šalje loša poruka da socijalni status daje privilegije u obrazovanju i društvenoj promociji i favorizira sistem vrijednosti koji počiva na diskriminaciji.
U BiH, društvu poremećenih vrijednosti, oni koji su u tranziciji i ratu došli do kapitala (bogatstva), sada žele „oplemeniti“ svoj socijalni status u skladu sa mentalitetom skorojevića. Elitizam bez pokrića.
Ako bi izvrsnost učenika, njegova nadarenost, nadprosječne sposobnosti i specifični talenti, dakle, ukupna kompetentnost, bili temeljni kriteriji, onda bi bili na tragu savremenih modela u obrazovanju. No, i tada, nije rješenje u posebnim razredima (segregaciji), već u posebnim, dodatnim programima i u individualizaciji učenja i razvoja sposobnosti.
No, slučaj koji je povod za ovu raspravu, samo je indikator opšteg stanja u bh društvu. Privilegije i diskrimininacija su pravilo, a ne izuzetak. Slučaj iz sarajevske škole nije incident, već posljedica stanja u društvu. Kriterij profesionalnog napredovanja i društvene promocije nije kompetentnost, već etnička ili stranačka pripadnost, ideološko opredjeljenje, rodbinske veze, podobnost ili klasična korupcija.
BiH može ići naprijed ukoliko se razvija kao društvo znanja,društvo koje poštuje princip kompetentnosti, društvo koje omogućava jednake šanse svima. Jednaka prava za sve (ravnopravnost), a razlike na osnovu sposobnosti, rada i postignuća. Ovi postulati nisu samo humanistički ideal, već i osnova produktivnog i efikasnog društva.
- ljubav_aha
- Posts: 15082
- Joined: 03/04/2008 19:25
- Location: TURKISH COFFEEBATH
#357 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
IHAVEDREAM wrote:Vrijedi procitati......
U BiH, društvu poremećenih vrijednosti, oni koji su u tranziciji i ratu došli do kapitala (bogatstva), sada žele „oplemeniti“ svoj socijalni status u skladu sa mentalitetom skorojevića. Elitizam bez pokrića.
Ako bi izvrsnost učenika, njegova nadarenost, nadprosječne sposobnosti i specifični talenti, dakle, ukupna kompetentnost, bili temeljni kriteriji, onda bi bili na tragu savremenih modela u obrazovanju. No, i tada, nije rješenje u posebnim razredima (segregaciji), već u posebnim, dodatnim programima i u individualizaciji učenja i razvoja sposobnosti.
No, slučaj koji je povod za ovu raspravu, samo je indikator opšteg stanja u bh društvu. Privilegije i diskrimininacija su pravilo, a ne izuzetak. Slučaj iz sarajevske škole nije incident, već posljedica stanja u društvu. Kriterij profesionalnog napredovanja i društvene promocije nije kompetentnost, već etnička ili stranačka pripadnost, ideološko opredjeljenje, rodbinske veze, podobnost ili klasična korupcija.
BiH može ići naprijed ukoliko se razvija kao društvo znanja,društvo koje poštuje princip kompetentnosti, društvo koje omogućava jednake šanse svima. Jednaka prava za sve (ravnopravnost), a razlike na osnovu sposobnosti, rada i postignuća. Ovi postulati nisu samo humanistički ideal, već i osnova produktivnog i efikasnog društva.
- sinuhe
- Posts: 11488
- Joined: 03/06/2011 11:33
#358 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
Pa ovako je i u Finskoj(http://www.pisa.oecd.org) i to valjda ne bi trebao biti problem. Vjerovatno i psiholog sebe smatra elitom.Sistem obrazovanja u BiH počiva na tzv. prosječnom učeniku. Tome su prilagođeni i programi i metodika i nastavna sredstva. Ne respektira se jedan od temeljnih principa pedagoške psihologije – individualni kapacitet i individualni razvoj. Posebnio nadareni i talentirani đaci nemaju adekvatne poticaje i ne mogu optimalno realizirati svoje (nadprosječne) potencijale.
Svaka uboga gimnazija prije rata je imala neke sahiste i matematicare pa sipak - rat i klanje.
-
- Posts: 472
- Joined: 09/09/2011 15:48
#359 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
meni uopce nije jasno da mi imamo neku "elitu"
elita je... KO?
kako se stice taj naziv.. ili sebe samoproglasis elitom
neko gore spomenu par nakih pjevacica.. kao oni spadaju u neku elitu.. meni bogami ne
e posto ja smatram da mi nemamo elitu.. tako smatram i da je naziv "elitni" razred nidje veze... nikog.. ali bas nikog u ovom nasem (vele)gradu a ni u ostatku BiH ne smatram elitom...
elita je... KO?
kako se stice taj naziv.. ili sebe samoproglasis elitom
neko gore spomenu par nakih pjevacica.. kao oni spadaju u neku elitu.. meni bogami ne
e posto ja smatram da mi nemamo elitu.. tako smatram i da je naziv "elitni" razred nidje veze... nikog.. ali bas nikog u ovom nasem (vele)gradu a ni u ostatku BiH ne smatram elitom...
-
- Posts: 12183
- Joined: 27/05/2008 12:14
#360 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
.
Last edited by dezurni_ucenik on 22/03/2016 17:51, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3624
- Joined: 11/11/2010 13:03
#361 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
A Teversenove bajke. Da nije bilo Teversenovih bajki, vjerovatno ni Nadrealista ne bi bilo.
- amrica
- Posts: 7110
- Joined: 26/01/2007 17:58
#362 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
CVIKERASH wrote:Meni je sega da sad ispade da se jedan Mirza Tanovic smatra elitom.Sporedni (a i to rijetko) glumac,poznat po prijeratnoj djecijoj emisiji Mak i Zak.I on sebe smatra dovoljno mocnim,pa dijete stavio u elitni razred.
Sta reci nego :
kojeime wrote:A Teversenove bajke. Da nije bilo Teversenovih bajki, vjerovatno ni Nadrealista ne bi bilo.
Mirza je na neki nacin dio kulturnog miljea ovog grada, prepoznatljiv lik, malo na svoju ruku i iskreno ne vjerejum niti sekunde da je on nesto trazio da mu dijete bIdNe u tom nekom elitnom razredu.
Da su ovi novokomponovani pokondireni elitaneri to trazili, vjerujem , ali on je paradigma stare sarajevske za*****je, u kojoj je jet-set zadnja rupa.
- mrtva kokoš
- Posts: 12219
- Joined: 13/01/2009 19:46
- Location: komuna
#363 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
Code: Select all
http://www.jutarnji.hr/marina-ide-u-6--razred--ne-nosi-diesel-traperice-i-nema-iphone----zato-je-svaki-dan-cijeli-razred-zlostavlja--a-ona-ima-mucnine-/979151/?fb_ref=iznad-clanka&fb_source=home_multiline
- sladak_ko_med
- Posts: 1235
- Joined: 28/08/2011 14:42
- Location: klub lakih muškaraca
#364 Re: Elitni razredi - još jedan vid segregacije djece
CVIKERASH wrote:Meni je sega da sad ispade da se jedan Mirza Tanovic smatra elitom.