Imas vec uspostavljene norme. Na primjer, u mnogim zemljama je normalno da kupis proizvod, probas ga neko vrijeme, i ako ti se ne svidja vratis ga i dobijes nazad novac. Ne drugi proizvod kao zamjenu, nego novac.seinfeld wrote:Suludo je NE kupovati domaće,
ako sami sebi ne damo šansu, niko drugi to neće učiniti!
Ako ne opravdavamo i tolerišemo neke propuste domaćih firmi kako će one postati velike?
Nevalja ambalaža, pošaljimo im mail ili sms da je mijenjaju.
Pokvaren proizvod, upozorimo ih, možda trgovac nije pravilno uskladištio robu,
a oni to ne znaju...
Nikome na svijetu nije stalo do Bosne,
a ako nije ni nama, zna se kakva nas sudbina čeka!
Zasto domaci proizvodjaci ne naprave dogovor sa trgovcima da za njihove proizvode taj princip vazi? Bez zakona, da to bude pogodnost tog proizvodjaca ili trgovca. To je zastita mene kao kupca, i ako proizvodjac ili trgovac izbjegava taj vid zastite kupca, legitimno je vjerovati da ga ja, kupac, ne interesujem kao partner, nego samo kao izvor novca. A ako mene proizvodjac ili trgovac gledaju isljucivo kao kravu muzaru, zasto bih ja proizvodjacu ili trgovcu to olaksavao? Ili mu pomagao da zaradjuje?
Ja sam bio na granici da vratim proizvod u jednu od rijetkih domacih internet prodavnica. Prodavnica prodaje pouzecem (platis kada dobijes robu, ne unaprijed), i problem je bio u stavu isporucioca, dakle firme koja za tu prodavnicu transportuje robu do kranjeg kupca. Htio sam vratiti naruceni proizvod i prodavnici i rukovodstvu transportne firme poslati eMail u kojem bih napisao da vracam naruceni proizvod zbog ponasanja uposlenika transportne firme. Odustao sam jer sam se sazalio na tog momka, ne bih zelio da neko eventualno ostane bez posla zbog necega sto i nije preveliki problem, ali jeste stvar principa.
Medjutim, kontam da sam trebao. Mora covjek nase ljenstine nauciti odgovornosti. Znam, i ja radim za malu platu. Drugi put necu imati sazaljenja. I tako ni prema trgovcu, proizvodjacu i bilo kome. Sta me briga sto je domaci. I ja sam domaci kupac, pa ako mene proizvodjac bude cijenio i ja cu njega. Ako ne bude, ako mi bude pokusavao prodati los proizvod ili uslugu igrajuci na kartu patriotima, ako na to pristanem, ja ispadam budala. On ce trljati ruke uztei moj novac i smijati se kako me je izlevatio.
Sta je starije, kokos ili jaje? Ko prvi treba da pocne postovati drugu stranu, kupci proizvodjace i trgovce, ili oni nas? Zato proizvodni i trgovacki patriotizam treba poceti od kupca? Neka pocne od proizvodjaca i trgovca.