Dzamija za dzamijom
- JBT
- Posts: 5003
- Joined: 20/11/2002 00:00
- Location: Korea
#1 Dzamija za dzamijom
Gradjenje novih dzamija po Sarajevu nije nista drugo nego pranje novca u BiH.
- pape
- Posts: 6833
- Joined: 21/08/2003 00:00
- Location: Od jedne zene te boli jedna glava, ... od dvije zene, dvije glave.
#2 Re: Dzamija za dzamijom
Joj Tito, ..... kad ti se sad navale na kosti.JBT wrote:Gradjenje novih dzamija po Sarajevu nije nista drugo nego pranje novca u BiH.
- pitt
- Posts: 27093
- Joined: 03/12/2002 00:00
- Location: Steelers Nation
#3 Re: Dzamija za dzamijom
Ma mnogo toga je tu prisuto....od prosirenja sfere uticaja, do sirenja ideologija i politika. I nije slucaj samo sa dzamijama po sarajevu vec i sa ostalim bogomoljama sirom BiH. ne znam kako ne shvattaju da bi narod vise bogu zahvaljivao puna stomakaJBT wrote:Gradjenje novih dzamija po Sarajevu nije nista drugo nego pranje novca u BiH.
- pitt
- Posts: 27093
- Joined: 03/12/2002 00:00
- Location: Steelers Nation
#5
pa nije to pranje novca....vec jeftina i brza zarada :D:D:DJBT wrote:Nista nas ne moze iznenaditi.Joj Tito, ..... kad ti se sad navale na kosti.
Dobiju ljudi "donaciju" par miliona maraka, oni utrose par stotina hiljada a ostatak se dijeli medjusobno. Prema "zaslugama".
- pitt
- Posts: 27093
- Joined: 03/12/2002 00:00
- Location: Steelers Nation
#7
Pa to ti i govorim :D neki manipulator pokupi para od bahatih sejkova.....dodje do lokalnog biznismena i politicarai kaze vama dosta za dzamiju joja. Evo joja....ostalo meni i vama. Vuci siti a narod kurban :DJBT wrote:Ma nisu u igri samo domaci vec i "donatori". Dodjoh do podatka o podnosenju izvjestaju o "donaciji". Morao sam sjesti dok sam citao.
-
- Posts: 738
- Joined: 06/10/2002 00:00
#8 Re: Dzamija za dzamijom
JBT wrote:Gradjenje novih dzamija po Sarajevu nije nista drugo nego pranje novca u BiH.
Mislis pranje ovca..hocu reci ovaca..
- pitt
- Posts: 27093
- Joined: 03/12/2002 00:00
- Location: Steelers Nation
#14
ma mozes ti napraviti i kolesum al ko ce ti ga napuniti?Klon wrote:Pa ljudi skoro hiljadu dzamiju su majmuni srusili.
naravno da treba praviti.
Ljudi nemaju sta da jedu a grade se raskosne bogomolje ko u najbolja vremena. Shvatite malo da su ljudi prisiljeni da rade...sta rade crnche kod raznoraznih privatnika (robovlasnika) po vas cijeli dan da bi prezivjeli. I ti onda kontas da je tom covjeku do dzamije ili ako i jeste kad da ode kad mu gazda na ledjima sjedi?
Ovo je samo malo paralela za onu hanuminu temu o nadnicharima :D
- JBT
- Posts: 5003
- Joined: 20/11/2002 00:00
- Location: Korea
#15
Naravno, tamo gdje su bile i prije rusenja.
Ovdje pricamo o parama kojim se te dzamije dizu a i o pravljenju dzamija gdje ih nikad nije bilo a i o potrebi za istima jer zvrlje poluprazne. A kako stvari stoje izgleda da ce biti jos praznije.
Ovdje pricamo o parama kojim se te dzamije dizu a i o pravljenju dzamija gdje ih nikad nije bilo a i o potrebi za istima jer zvrlje poluprazne. A kako stvari stoje izgleda da ce biti jos praznije.
-
- Posts: 3273
- Joined: 30/04/2004 12:33
#16
pitt wrote:ma mozes ti napraviti i kolesum al ko ce ti ga napuniti?Klon wrote:Pa ljudi skoro hiljadu dzamiju su majmuni srusili.
naravno da treba praviti.
Ljudi nemaju sta da jedu a grade se raskosne bogomolje ko u najbolja vremena. Shvatite malo da su ljudi prisiljeni da rade...sta rade crnche kod raznoraznih privatnika (robovlasnika) po vas cijeli dan da bi prezivjeli. I ti onda kontas da je tom covjeku do dzamije ili ako i jeste kad da ode kad mu gazda na ledjima sjedi?
Ovo je samo malo paralela za onu hanuminu temu o nadnicharima :D
de ti mene nadji...
- pitt
- Posts: 27093
- Joined: 03/12/2002 00:00
- Location: Steelers Nation
#19
Evo pjevusim ti ti ...ti si mi u mislima... :D:D:Dzena wrote:pitt wrote:ma mozes ti napraviti i kolesum al ko ce ti ga napuniti?Klon wrote:Pa ljudi skoro hiljadu dzamiju su majmuni srusili.
naravno da treba praviti.
Ljudi nemaju sta da jedu a grade se raskosne bogomolje ko u najbolja vremena. Shvatite malo da su ljudi prisiljeni da rade...sta rade crnche kod raznoraznih privatnika (robovlasnika) po vas cijeli dan da bi prezivjeli. I ti onda kontas da je tom covjeku do dzamije ili ako i jeste kad da ode kad mu gazda na ledjima sjedi?
Ovo je samo malo paralela za onu hanuminu temu o nadnicharima :D
de ti mene nadji...
Ma mene najvise ubi aritektonski dizajn tih dzamija. Ma ne znam ti kakva da je fahdova 9meni kich zesci) nikad mi nece biti ljepsa od begove, ferhadije, Aladze, Ali Pashine, itd.
-
- Posts: 1101
- Joined: 21/02/2005 12:40
#20
JBT wrote:Bila je jedna tema o odnosu izmedju broja dzamija i izgleda bolnica u BiH.
Pitanje jos uvijek stoji:
Zasto ljudi i zemlje koje nam zele pomoci ne doniraju izgradnje bolnica vec doniraju izgradnju dzamija?
jojjj to smo gradivo savladali hocu reci presli
-
- Posts: 3273
- Joined: 30/04/2004 12:33
#22
evo onda nesto za tebepitt wrote:
Ma mene najvise ubi aritektonski dizajn tih dzamija. Ma ne znam ti kakva da je fahdova 9meni kich zesci) nikad mi nece biti ljepsa od begove, ferhadije, Aladze, Ali Pashine, itd.
Od vječnosti do kiča
Naše vrijeme u postindustrijskom svijetu, zahvaljujući u velikoj mjeri i tehničkim mogućnostima, karakterizira na svim poljima fenomen koji se označava svekolikom estetizacijom svakodnevice. Sve se postavlja na scenu. Svi sadržaji, značenja i poruke artikuliraju se, izražavaju i prenose vizualno. Na djelu je vladavina estetskog pristupa svim područjima životnog svijeta.
Ako ova štura natuknica valjano označava našu postmodernu duhovnu situaciju, onda još više na važnosti dobiva pitanje kritično oskudnog osjećanja za lijepo i ljepotu, za umjetničko, za estetsko u našim današnjim prezentacijama sadržaja, značenja i poruke islama.
Naša današnja preovlađujuća predstavljanja islama uopće ne smjeraju na ljepotu kao njegovu bitnu dimenziju, životni sadržaj, privlačnu snagu.
Na drugoj strani, univerzalnost, božansko izvorište, nadnaravnost, nedostižnost, čudo, istinitost islamske/kur’anske poruke u samom Kur’anu predstavlja estetički koncipiran izazov ljudima: «Ako, vi sumnjate u ono što smo objavili našem robu, vi načinite jedno poglavlje slično njegovu...» (Al-Baqara, 23) Jednostvano: istinitost i vjerodostojnost Kur’ana (islama) dokazuje se njegovom ljepotom. Riječ je o istoj onoj ljepoti koja je osvojila srce velikog Hazreti Omera koji je, prema svim historijskim predajama, iako se njima bio zaputio s neprijateljskim namjerama, prihvatio islam čuvši muža svoje sestre kako divno uči Kur’an.
Kakvo je naše predstavljanje islama? Kakva je naša slika islama? Kakvo je naše javno, kulturno, estetsko predstavljanje islama? Kako mi danas ideju, poruku i sadržaj islama činimo vidljivima, prisutnima u vremenu i prostoru? Imamo li uopće sluha za islam kao ljepotu?
Ima mnogo primjera ‘estetike ružnog’, kiča, primitivizma, elementarnog odsustva osjećanja za lijepo u našim predstvljanjima islama. Ovdje se ograničavam na nekoliko takvih primjera.
Pogledajte naše stripove. Naprimjer, «Hadži Ševko i hadži Mefko», koji je dugo vremena objavljivao Preporod. To je strip koji nudi, u najkraćem, opskurnu sliku – image islama. Teško je uopće shvatiti s čime i kakvu vezu imaju ovi neslano šaljivi tipovi iz ovog stripa, osim što sugeriraju neki naš paralelni podsvijet ili polusvijet. U navedenom primjeru događa se ono što imamo u većini naših slikovnica s islamskom tematikom u ovoj našoj inače oskudnoj književnoj i izdavačkoj produkciji. Većina takvih publikacija predstavlja islam u povijesno mrtvom i geografski stranom ambijentu. Naprimjer, umjesto s voćkom koja se zove šljiva i uspijeva u Bosni, te slikovnice najčešće idu s hurmom koja uspijeva u arapskom svijetu. (To da hurma ne uspijeva u Bosni valja se uzeti kao činjenica i u prenesenom, civilizacijskom, a ne samo agronomskom smislu.)
Izložba islamske umjetnosti koju kulturni centar IR Iran i Rijaset Islamske zajednice već dvije godine organiziraju u Sarajevu predstavlja veliku blamažu. Izložba se održava u arhitekstonski reprezentativnom prostoru povijesne jezgre glavnog grada Bosne i Hercegovine, Kuršumliji medresi i Hanikahu. I to umjetnost Islamske Republike Iran, dakle, zemlje sa slavnom umjetnošću i umjetničkim naslijeđem. I upravo zbog tog ta izložba boli. Pa, ko nije vidio, ne može mu se opisati. To je manifestacija užasnog kiča i vašarskog mentaliteta. Zamislite samo, Hanikah i Kuršumlija medresa: šatori, plastika, jeftino isprintani plakati, kičasta stiropona simulacija Kabe i druge slične improvizacije usred kamenih lukova Hanikaha i metafizičkog mira atrija Kuršumlije medrese – sve to skupa izgleda kao kad biste HECOPROM pijacu ili neku kinesku prodavnicu locirali u harem Ibn Tulunove džamije.
Arhitektura naših novosagrađenih džamija predstavlja priču za sebe, malo veselu i malo tužnu. Veliki broj novosagrađenih džamija potpuno strši u arhitektonskom, civilizacijskom i geografskom ambijentu naše zemlje. Disproporcionalna visina velikog broja munara izražava neki prkos koji je potpuno stran našoj islamskoj graditeljskoj tradiciji i vjerskom osjećanju. Mnogi džamijski enterijeri ‘ukrašeni’ su s estetskim ukusom jeftine pijačne robe drečavog blještavila. Ezani se često oglašavaju putem preglasnih, bučnih razglasa, bez elementarnog osjećaja za mjeru i ljepotu.
Uz ramazan svaku večer imate priliku gledati kako je, naprimjer, ‘ukrašena’ prelijepa Alipašina džamija u Sarajevu svjetlosnim efektom malih električnih sijalica čijom gustom mrežom se zastre i na taj način sakrije od pogleda oka upravo ono najljepše te džamije – ulazni trijem koji čini savršeni niz lukova i stubova.
Na drugoj strani, suprotno našem preovlađujućem provincijalizmu i odsustvu sluha za lijepo, po svom sadržaju, uvjerljivosti i vjerodostojnosti poruke, inscenacija „Srebreničkog inferna“ Džemaludina Latića predstavlja autentičniju islamsku poruku od svih naših mevludskih mehaničkih i rutinskih repeticija. Kao što Džemalove ilahije, i ne samo njegove, snažnije dotiču dušu velikog broja mladih ljudi nego sve naše hutbe i vazovi zajedno.
dz.hodzic