Drukčiji pogled na religiju...

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#1 drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

Allah , šejtan , meleci , džini ....sve je to sadržano u svakom čovjeku, pa tako i u Muhamedu.
Bog se nikad ne obraća čovjeku osim iz njega samog. Ne postoji odvojeni entitet koji se obraća ljudima , to je naivna slika
za djecu, level bajke ALI i bajke imaju svoju svrhu, zato ih djeci i pričamo.
Allah je sveukupnost postojanja, zbir svega, sve je Jedno i sve je u svemu .
Dijelovi tog postojanja koji imaju osjećaj da su odvojeni od te cjeline , a ti dijelovi jesu čovjek, su dobili taj osjećaj odvojenosti
razvijanjem samosvijesti. Odvojili su se kad je čovjek "ubrao jabuku sa zabranejnog stabla " , a to stablo ima svoje metaforičko
značenje ljudskog uma. Dakle, kad je čovejk počeo da jede plodove svoga uma, tad se i razvila samosvijest i osjećaj subjektivnosti
jer svaki mozak percepira svijet drugačije.
Na "ubiranje jabuke" ga je nagovorio šejtan , u drugim religijama je to bila zmija . Zmija je simbol dvojnosti, dvoumljenja , ne ide
ravno već se kreće lijevo-desno (iz lijeve u desnu polutku mozga) .
Sve se to dešava jer Allah (sveukupnost postojanja) želi da iskusi sebe, a to ne može drugačije osim kroz jedan svoj dio koji će
UMisliti da je odvojen od cjeline i tako će moći da kuša cjelinu, kao što čovjek kuša život.
To nije moguće osim kroz čovjeka, pa kad se meleci žale i kad se Iblis žali , zašto je to čovjek halifa na Zemlji, onda im Allah kaže
"ja zanm ono što vi ne znate" odnosno Allah zna da je čovjek minijaturna sveukupnost postojanja , čovjek je allah koji ne zna da je
Allah, pa naređuje svima da se poklone čovjeku.
Kad meleci i šejtan ipak hoće neki dokaz ljudske superiornosti , onda Bog kaže "imenujte mi vi imena stvari" , pa oni ne znaju
ali čovjek zna, zato što je čovjek sad subjekat koji sve mimo sebe doživljava odvojenim objektom, dok meleci i šejtan to nisu
u stanju jer nemaju um-razum.
Istovremeno je um i čovjekova superiornost i prokletstvo jer njegovo procesuiranje svijeta kao odvojenog od sebe, ga psihološki
navodi da se osjeća faličnim i nepotpunim i to ga stalno tjera da živi tragajući za tom potpunošću, odnosno za Bogom.
Čovjek u stvari želi postati bog (što i jeste njegov motiv kad jede jabuku sa stabla zbog "besmrtnosti) ali on ne zna da on to već jest.

Dakle, Muhamed je i šejtan i melek i džin (džin je u stvari osobnost, nešto što je nastalo tom umišljenom odvojenošću od cjeline)
a sve skupa je Allah ili Bog .
Drugačije ili dječije naivno čitanje ajeta koji jesu Muhamedove riječi ali i svih gore navedenih, će napraviti sukob i kontradikciju
između "dobrih " i "zlih" i napraviće raznorazne verzije toga i razne pristupe koji su svi u sebi suprotstavljeni i razum će brzo
da ih odbaci kao besmislice. Oni mogu biti razumni samo na ovaj metaforički način koji je ključ za razmjevanje ne samo Mushafa
već bilo čega , jer nije samo Kur'an jedini "božiji govor" u prijevodu izraz cjeline i sveukupnosti postojanja, već je sve što postoji
božiji govor. Tako se u najobičnijoj pjesmi bilo kojeg pjevača može pronaći "Kur'an" i sve ovo navedeno.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#2 Re: drugi pogled na religiju

Post by arzuhal »

Nurudin wrote:Allah , šejtan , meleci , džini ....sve je to sadržano u svakom čovjeku, pa tako i u Muhamedu.
Bog se nikad ne obraća čovjeku osim iz njega samog. Ne postoji odvojeni entitet koji se obraća ljudima , to je naivna slika
za djecu, level bajke ALI i bajke imaju svoju svrhu, zato ih djeci i pričamo.
Allah je sveukupnost postojanja, zbir svega, sve je Jedno i sve je u svemu .
Dijelovi tog postojanja koji imaju osjećaj da su odvojeni od te cjeline , a ti dijelovi jesu čovjek, su dobili taj osjećaj odvojenosti
razvijanjem samosvijesti. Odvojili su se kad je čovjek "ubrao jabuku sa zabranejnog stabla " , a to stablo ima svoje metaforičko
značenje ljudskog uma. Dakle, kad je čovejk počeo da jede plodove svoga uma, tad se i razvila samosvijest i osjećaj subjektivnosti
jer svaki mozak percepira svijet drugačije.
Na "ubiranje jabuke" ga je nagovorio šejtan , u drugim religijama je to bila zmija . Zmija je simbol dvojnosti, dvoumljenja , ne ide
ravno već se kreće lijevo-desno (iz lijeve u desnu polutku mozga) .
Sve se to dešava jer Allah (sveukupnost postojanja) želi da iskusi sebe, a to ne može drugačije osim kroz jedan svoj dio koji će
UMisliti da je odvojen od cjeline i tako će moći da kuša cjelinu, kao što čovjek kuša život.
To nije moguće osim kroz čovjeka, pa kad se meleci žale i kad se Iblis žali , zašto je to čovjek halifa na Zemlji, onda im Allah kaže
"ja zanm ono što vi ne znate" odnosno Allah zna da je čovjek minijaturna sveukupnost postojanja , čovjek je allah koji ne zna da je
Allah, pa naređuje svima da se poklone čovjeku.
Kad meleci i šejtan ipak hoće neki dokaz ljudske superiornosti , onda Bog kaže "imenujte mi vi imena stvari" , pa oni ne znaju
ali čovjek zna, zato što je čovjek sad subjekat koji sve mimo sebe doživljava odvojenim objektom, dok meleci i šejtan to nisu
u stanju jer nemaju um-razum.
Istovremeno je um i čovjekova superiornost i prokletstvo jer njegovo procesuiranje svijeta kao odvojenog od sebe, ga psihološki
navodi da se osjeća faličnim i nepotpunim i to ga stalno tjera da živi tragajući za tom potpunošću, odnosno za Bogom.
Čovjek u stvari želi postati bog (što i jeste njegov motiv kad jede jabuku sa stabla zbog "besmrtnosti) ali on ne zna da on to već jest.

Dakle, Muhamed je i šejtan i melek i džin (džin je u stvari osobnost, nešto što je nastalo tom umišljenom odvojenošću od cjeline)
a sve skupa je Allah ili Bog .
Drugačije ili dječije naivno čitanje ajeta koji jesu Muhamedove riječi ali i svih gore navedenih, će napraviti sukob i kontradikciju
između "dobrih " i "zlih" i napraviće raznorazne verzije toga i razne pristupe koji su svi u sebi suprotstavljeni i razum će brzo
da ih odbaci kao besmislice. Oni mogu biti razumni samo na ovaj metaforički način koji je ključ za razmjevanje ne samo Mushafa
već bilo čega , jer nije samo Kur'an jedini "božiji govor" u prijevodu izraz cjeline i sveukupnosti postojanja, već je sve što postoji
božiji govor. Tako se u najobičnijoj pjesmi bilo kojeg pjevača može pronaći "Kur'an" i sve ovo navedeno.
Ja ti predlažem da otvoriš temu na kojoj ćeš izlagati svoje učenje, najozbiljnije ti to govorim. Ovako samo uletiš na neku temu i - zviz! - "to je energija, to je svjetlost, to je foton, mi smo sve i ništa, Tao je put, Sirata-l-mustekim...".

Smatram da bi to bilo poštenije nego govoriti "ja ne nudim nikakve argumente, nije mi to namjera, ništa ne tvrdim, nego samo kažem" i slično. Mi sada koju god temu otvorili, ti dođeš i kažeš isto: nije to tako nego je ovako, niste vi to pofatali...

Pa, de.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#3 Re: drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

:lol: zviz
Pa vidi, ne osjećam potrebu za tim jer ovo što ja pričam i nije učenje, prije bi se moglo reći da je razučavanje.
Samim tim razučavanje je oponiranje svakom učenju .
To što ti vidiš kao bućkuriš svega i jeste tako, samo što nije bućkuriš već je upravo ono što govorim u početku posta, da je
sve Jedno, pa bi izdvajanje nečega bilo suprotno tome. Sve-tost jeste u sve-mu.
Tebi je poznato da su davno nekad i ibn Arebi i Rumi govorili o jedinstvu svega, ne samo religija. Muhamed je to odlično poznavao,
pa on je prvi počeo pozivati i zasnivati islam na drugim religijama kao svojim. U stvari sam Mushaf ti je primjer toga svega i svačega
u Jednom . Tako da Muhamed poziva one "razumom obdarene" da vide to sve , a ne da se fokusiraju na jedan dio.
Ti si sam nekad pričao kako je neki šejh imao dva unuka, pa onog jednog lupkao po prstima, a drugog milovao .
Tako je i Muhamed plašio džehenemom i radovao dženetom sa slikama koje djeca mogu da razumiju .
U biti dženet i džehenem i postoje i ne postoje , kao ni kijametski dan i ostale apokalipse. One postoje samo u domeni postojanja
psihološkog vremena , neko je sad trenutno u džehenemu a živ je .
Kad se desi fizička smrt tijela, ne dešava se ništa drugo osim povratka čovjeka cjelini , buđenje nakon sna o odvojenosti, kap
shvaća da je okean.
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#4 Re: drugi pogled na religiju

Post by arzuhal »

Nurudin wrote::lol: zviz
Pa vidi, ne osjećam potrebu za tim jer ovo što ja pričam i nije učenje, prije bi se moglo reći da je razučavanje.
Samim tim razučavanje je oponiranje svakom učenju .
To što ti vidiš kao bućkuriš svega i jeste tako, samo što nije bućkuriš već je upravo ono što govorim u početku posta, da je
sve Jedno, pa bi izdvajanje nečega bilo suprotno tome. Sve-tost jeste u sve-mu.
Tebi je poznato da su davno nekad i ibn Arebi i Rumi govorili o jedinstvu svega, ne samo religija. Muhamed je to odlično poznavao,
pa on je prvi počeo pozivati i zasnivati islam na drugim religijama kao svojim. U stvari sam Mushaf ti je primjer toga svega i svačega
u Jednom . Tako da Muhamed poziva one "razumom obdarene" da vide to sve , a ne da se fokusiraju na jedan dio.
Ti si sam nekad pričao kako je neki šejh imao dva unuka, pa onog jednog lupkao po prstima, a drugog milovao .
Tako je i Muhamed plašio džehenemom i radovao dženetom sa slikama koje djeca mogu da razumiju .
U biti dženet i džehenem i postoje i ne postoje , kao ni kijametski dan i ostale apokalipse. One postoje samo u domeni postojanja
psihološkog vremena , neko je sad trenutno u džehenemu a živ je .
Kad se desi fizička smrt tijela, ne dešava se ništa drugo osim povratka čovjeka cjelini , buđenje nakon sna o odvojenosti, kap
shvaća da je okean.
Ti, odnosno ja ili ona, ustvari, pričaš i slušamo o svemu i ničemu, iz potrebe svoje nepotrebitosti kako bi šutnjom i glasnim govorom izrekao tišinu glasnosti, te pokazao nepokazivo govoreći to neizrecivim što je Sve u Ničemu, u Zajedničkoj Odvojenosti i Monadološkoj Sjedinjenosti? Gdje je On Sam bez Samosti i Jedan bez Jednosti?

Pa što mi odmah nisam tebi tako rek'o da znam... :mrgreen:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#5 Re: drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

arzuhal wrote:
Nurudin wrote::lol: zviz
Pa vidi, ne osjećam potrebu za tim jer ovo što ja pričam i nije učenje, prije bi se moglo reći da je razučavanje.
Samim tim razučavanje je oponiranje svakom učenju .
To što ti vidiš kao bućkuriš svega i jeste tako, samo što nije bućkuriš već je upravo ono što govorim u početku posta, da je
sve Jedno, pa bi izdvajanje nečega bilo suprotno tome. Sve-tost jeste u sve-mu.
Tebi je poznato da su davno nekad i ibn Arebi i Rumi govorili o jedinstvu svega, ne samo religija. Muhamed je to odlično poznavao,
pa on je prvi počeo pozivati i zasnivati islam na drugim religijama kao svojim. U stvari sam Mushaf ti je primjer toga svega i svačega
u Jednom . Tako da Muhamed poziva one "razumom obdarene" da vide to sve , a ne da se fokusiraju na jedan dio.
Ti si sam nekad pričao kako je neki šejh imao dva unuka, pa onog jednog lupkao po prstima, a drugog milovao .
Tako je i Muhamed plašio džehenemom i radovao dženetom sa slikama koje djeca mogu da razumiju .
U biti dženet i džehenem i postoje i ne postoje , kao ni kijametski dan i ostale apokalipse. One postoje samo u domeni postojanja
psihološkog vremena , neko je sad trenutno u džehenemu a živ je .
Kad se desi fizička smrt tijela, ne dešava se ništa drugo osim povratka čovjeka cjelini , buđenje nakon sna o odvojenosti, kap
shvaća da je okean.
Ti, odnosno ja ili ona, ustvari, pričaš i slušamo o svemu i ničemu, iz potrebe svoje nepotrebitosti kako bi šutnjom i glasnim govorom izrekao tišinu glasnosti, te pokazao nepokazivo govoreći to neizrecivim što je Sve u Ničemu, u Zajedničkoj Odvojenosti i Monadološkoj Sjedinjenosti? Gdje je On Sam bez Samosti i Jedan bez Jednosti?

Pa što mi odmah nisam tebi tako rek'o da znam... :mrgreen:
Hoćeš da kažeš da je to komplikovano za raju ? Nije uopšte . Evo kako to jedan naš pjesnik fino kaže

zašao sam samo iz sna u san.
Lica se svoga ne sjećam.
Gubitka nema. Plakati čemu?
Opet sam tu. Sve je u svemu.

Dok bijah ko vi, lelujah zrak,
a sad sam kao svjetlost lak.
Tijelo mi više ne baca sjenu.
Opet sam tu. Sve je u svemu.

Izvan života, izvan smrti,
nikakve boli vise ne cutim.
Ne pitam tko sam. Nit težim čemu.
Opet sam tu. Sve je u svemu.

O, kad bih mogao, blaženi grebe,
od svega toga oduzet sebe,
ja sve bih dao za mrvu žara
da opet sebe iz nista stvaram

Enes Kišević
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#6 Re: drugi pogled na religiju

Post by kerima1 »

Nurudine slazem se sa Arzuhalom da pokrenes zasebnu temu jer imas potencijal.recimo ja sam na tome na cemu sis ad ti slazem se sa tvojim razmisljanjem,al nemam potencijala za istu pricu vise to drzim za sebe.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#7 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

Ono sto je Nurudin napisao je cista blasfemija, vjerovanje koje IZVODI IZ VJERE, jer negira jasne ajete i hadise. Uzviseni Allah nam na 7 mjesta u Kur'anu govori da je IZNAD NEBESA, dakle ODVOJEN SVOJIM BICEM OD STVORENJA, a vjerovanje da je Stvoritelj izmijesan sa stvorenjima potice od Ibn Arebija i Rumija, koje je ulema proglasila otpadnicima od islama radi tih nakaradnih stavova, koje opet kazem, JASNO SE SUPROTSTAVLJAU KUR'ANU I HADISIMA.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#8 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#9 Re: drugi pogled na religiju

Post by arzuhal »

Nurudine, ovo što sad govori i kako reaguje @staje, a stvara offtopic, je tebi na dušu...Odnosno svima nama jer tvoja duša i naša su jedno, sve zajedno, kroz ništa u ničemu... :mrgreen:

I ode tema, jedna reakcija vuče drugu. Zato ili otvori, onako bespotrebno, temu o svojoj koncepcijia panteističkog monizma ili ću svaki tvoj budući ovakav post brisati kada bahne na temama kojima ne pripada ali ne što "dovodi u pitanje dogmu teologa i hodža i straši stado" nego jer dobija funkciju trolanja.

Ostavit ću ovo da se odlučiš hoćeš li otvarati posebnu temu ili ću nekada pometlati tvoje postove s ove teme kao i sve reakcije koje je on izazvao na ovoj temi.
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#10 Re: drugi pogled na religiju

Post by kerima1 »

staje wrote:Ono sto je Nurudin napisao je cista blasfemija, vjerovanje koje IZVODI IZ VJERE, jer negira jasne ajete i hadise. Uzviseni Allah nam na 7 mjesta u Kur'anu govori da je IZNAD NEBESA, dakle ODVOJEN SVOJIM BICEM OD STVORENJA, a vjerovanje da je Stvoritelj izmijesan sa stvorenjima potice od Ibn Arebija i Rumija, koje je ulema proglasila otpadnicima od islama radi tih nakaradnih stavova, koje opet kazem, JASNO SE SUPROTSTAVLJAU KUR'ANU I HADISIMA.
Sta cemo sa ajetom :Inna li-llahi we inna ilejhi-rradži'un ( Svi smo Allahovi i svi mu se vracamo) ?
Svi smo od Jednoce i vracamo se Jednoci.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#11 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

Sta je tu sporno? Allah nas je stvorio i Njemu cemo se vratiti, pa ce nas on nagraditi ili kazniti, shodno nasim djelima. Sretni u Dzennet, nesretni u Vatru.
kerima1
Posts: 3530
Joined: 13/06/2012 19:04

#12 Re: drugi pogled na religiju

Post by kerima1 »

staje wrote:Sta je tu sporno? Allah nas je stvorio i Njemu cemo se vratiti, pa ce nas on nagraditi ili kazniti, shodno nasim djelima. Sretni u Dzennet, nesretni u Vatru.
Moze se i tako tumaciti,a i kako sam ja pa ti vidi svako po svom nahodjenju :D
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#13 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

kerima1 wrote:
staje wrote:Sta je tu sporno? Allah nas je stvorio i Njemu cemo se vratiti, pa ce nas on nagraditi ili kazniti, shodno nasim djelima. Sretni u Dzennet, nesretni u Vatru.
Moze se i tako tumaciti,a i kako sam ja pa ti vidi svako po svom nahodjenju :D
Ne moze se tako tumaciti. Allah prejasno kaze na vise mjesta DA JE IZNAD NEBESA, nijedan ajet ne govori o tome da je Allah pomijesan sa stvorenjima (neka je Uzvisen od onoga sto mu maloumnici pripisuju)
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#14 Re: drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

Moj prvi post ima veze sa temom, itekako . Govori o tome ko je Muhamed i šta je Kur'an i koja je relacija između njih.
Što se tiče ovog vehabije , on ima svoj stav koji je jednostavan , "Allah je onakav kakvog ga Kur'an opisuje i mi nemamo šta
dodavati niti oduzimati".Nije problem stav, nego je problem je što oni nisu dosljedni u svom stavu nego kad dođu do ajeta
koji kažu npr "Mi smo vam bliži od vratne žile " onda se prepadnu kako on reče blasfemije i ne samo da nisu dosljedni u svom principu ,
nego i lažu pa dodaju na te ajete svoje izmišljotine . "Savršeni Allah" nije bio dovoljno jasan u "knjizi jasnoj" pa ga oni moraju dopunjavati .
Gaje kontradikciju unutar vlastitog "čistog islama" i nisu dosljedni samima sebi, a druge pozivaju na dosljednost.
Uvijek je kod spoznaje Hakka (Istine) riječ o tome da ljudi nisu iskreni nego se prepadnu istine.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#15 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

Nurudin wrote:Moj prvi post ima veze sa temom, itekako . Govori o tome ko je Muhamed i šta je Kur'an i koja je relacija između njih.
Što se tiče ovog vehabije , on ima svoj stav koji je jednostavan , "Allah je onakav kakvog ga Kur'an opisuje i mi nemamo šta
dodavati niti oduzimati".Nije problem stav, nego je problem je što oni nisu dosljedni u svom stavu nego kad dođu do ajeta
koji kažu npr "Mi smo vam bliži od vratne žile " onda se prepadnu kako on reče blasfemije i ne samo da nisu dosljedni u svom principu ,
nego i lažu pa dodaju na te ajete svoje izmišljotine . "Savršeni Allah" nije bio dovoljno jasan u "knjizi jasnoj" pa ga oni moraju dopunjavati .
Gaje kontradikciju unutar vlastitog "čistog islama" i nisu dosljedni samima sebi, a druge pozivaju na dosljednost.
Uvijek je kod spoznaje Hakka (Istine) riječ o tome da ljudi nisu iskreni nego se prepadnu istine.
Prvo, kuci kad dodjes pa babu zovu vehabijom; ne postoji na svijetu covjek ili pokret koji se tako zove.

Drugo, Allah kaze u Kur'anu "Tesko se klanjacima", sada da ja kazem TESKO SE SVAKOME KO KLANJA, POGLEDAJTE STA PISE U KUR'ANU... Je isto kao kada ti dokazujes sa tim i sl. ajetima koji su otrgnuti iz konteksta.

Trece, Kada govorimo o nekoj temi, potreno je SVE AJETE I HADISE zaokruziti pa reci stav, a ne isjeci jedan dio, to je nepravda i to ne rade osim novotari i kjafiri, koji time zele da uniste islam.\

Jos jednom, Kur'an, Sunnet, i koncezus svih islamskih ucenjaka jasni su po pitanju Allahove uzvisenosti iznad nebesa i odvojenosti od njegovih stvorenja, cak se u tome slazemo i sa jevrejima i krscanima.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#16 Re: drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

kerima1 wrote:
staje wrote:Ono sto je Nurudin napisao je cista blasfemija, vjerovanje koje IZVODI IZ VJERE, jer negira jasne ajete i hadise. Uzviseni Allah nam na 7 mjesta u Kur'anu govori da je IZNAD NEBESA, dakle ODVOJEN SVOJIM BICEM OD STVORENJA, a vjerovanje da je Stvoritelj izmijesan sa stvorenjima potice od Ibn Arebija i Rumija, koje je ulema proglasila otpadnicima od islama radi tih nakaradnih stavova, koje opet kazem, JASNO SE SUPROTSTAVLJAU KUR'ANU I HADISIMA.
Sta cemo sa ajetom :Inna li-llahi we inna ilejhi-rradži'un ( Svi smo Allahovi i svi mu se vracamo) ?
Svi smo od Jednoce i vracamo se Jednoci.
Naravno, još pogotovo kad kaže na početku sure En-Nisa : "O ljjudi mi smo vas stvorili od duše JEDNE " ,

Kad im se kaže: "Vjerujte kao što pravi ljudi vjeruju!" – oni odgovaraju: "Zar da vjerujemo u ono u što bezumni vjeruju?" – A, uistinu, oni su bezumni, ali ne znaju

A od koje duše, opet piše u ajetima o stvaranju Adema u ajetima sure Sad :


Kad reče Gospodar tvoj melecima: "Uistinu, Ja sam Tvorac smrtnika od ilovače,
Zato kad ga sredim i udahnem u njega od Duha Svog, tad padnite njemu ničice."
Pa su učinili sedždu meleci, svi oni zajedno,

Dakle bog kaže da udiše dušu od DUHA SVOG u Adema i traži potvrdu od meleka da mu se učini sedžda .
Međutim, kao što sam rekao ovo je sve metaforička igra primjera da se objasni sam čovjek , šta mu je suština.
Onda dalje kaže :

Osim Iblisa; uzoholio se i bio od nevjernika.
(Allah) reče: "O Iblisu! Šta te je spriječilo da padneš na sedždu onom šta sam stvorio rukama Svojim? Jesi li se uzoholio ili si od uzvišenih?"

Ovdje treba primjetiti par stvari. Prvo, da bog navodeći svoje ruke govori da je On direktno, a ne posredno stvorio čovjeka.
Dakle nije rekao "budi! i ono bude" nego navodi svoju blisku vezu sa čovjekom .Ta se bliskost povećava ili smanjuje, ovisno o čistoći
duha , odnosno o jasnom viđenju božanskog sebstva. Ono, kao što se ne može vidjeti sa šejtanom, tako ne može ni sa melecima,
jer oni su također u božanskoj Jednoti, samo nisu svjesni togazato što nisu čisti do kraja od sebe samih, kao zasebnih entiteta.
Zatim pita Iblisa za razlog što nije učinio sedždui daje mu DVA RAZLOGA . Drugi razlog je uzvišenost. Bog ovdje kaže da postoji mogućnost da se bude od uzvišenih i da to isključuje
činjenje sedžde . Ovdje nigdje ne vidimo da Adem kao reprezent čovjeka čini sedždu bilo kome
Šta kaže dalje :

Reče: "Ja sam bolji od njega, mene si stvorio od vatre, a njega si stvorio od ilovače."

Ovdje se vidi odmah da je riječ o oholosti nastaloj usporedbom i samim time pokazavši da nije riječ o uzvišenosti.
Da je uzvišen , tj da je skonto i onda rekao "pa ja sam bože TI, isto kao i čovjek" , to bi značilo da nije riječ o oholosti .

(Allah) reče: "Pa izlazi iz njega, pa uistinu si ti protjeran

Mlivo je ovdje ubacio da je riječ o izlasku iz dženeta, iako je to tek neko sporedno značenje koje nije u originalnom tekstu.
U originalu piše "iz njega" , a to znači IZ ČOVJEKA , a to se vidi i iz prijašnjeg teksta.

I uistinu! Na tebi je prokletstvo Moje do Dana sudnjeg."
Reče: "Gospodaru moj! Pa odgodi mi do Dana kad će biti podignuti."
(Allah) reče: "Pa uistinu si ti od onih kojima se odgađa,
Do Dana - wakta poznatog."

Bog daje šejtanu ostanak u čovjeku (i samim time u sebi samom) sve do dana kad kad se čovjek podigne i prepozna samoga sebe
kao božanskog . To nije sudnji dan koji će se desiti svima odjednom, nego dan prepoznavanja između čovjeka kao jedinke i boga
kao onog koji gleda u samog sebe. Individualni sudnji dan
User avatar
arzuhal
Posts: 20826
Joined: 03/06/2008 11:26
Location: u čajdžinici "Kod nefsu-l-levvame"

#17 Re: drugi pogled na religiju

Post by arzuhal »

Nurudin wrote: Naravno
Hajde otvori temu i nazovi je kako hoćeš i u uvdnom postu napiši šta hoćeš (možeš reći da je to mjesto gdje ćeš iznositi neke misli o vjeri i sl) a ja ću ti prebaciti ovih nekoliko postova s ove teme na tu i ukoliko bilo ko ima šta reći na tu temu, tamo da nastavi.

Ovdje Šarf ima drukčiju nakanu pa ga sva ta priča brka... :mrgreen:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#18 drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

Pošto je tema nastala ne mojom voljom, već na insistiranje nekih forumaša (što se može tumačiti i kao božija volja, a samim tim i moja),
onda nemam nikakav poseban uvod. Jer ne znam u šta bih uvodio ljude sa ovom temom, pošto ne zastupam nikakvu religiju
ili neko učenje , nego pišem sve i svašta .
Nikoga ne uvjeravam ni u šta, prije da razuvjeravam sa tih nekih par postova koje će moderator da prebaci.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#19 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

Nurudin wrote:
kerima1 wrote:
staje wrote:Ono sto je Nurudin napisao je cista blasfemija, vjerovanje koje IZVODI IZ VJERE, jer negira jasne ajete i hadise. Uzviseni Allah nam na 7 mjesta u Kur'anu govori da je IZNAD NEBESA, dakle ODVOJEN SVOJIM BICEM OD STVORENJA, a vjerovanje da je Stvoritelj izmijesan sa stvorenjima potice od Ibn Arebija i Rumija, koje je ulema proglasila otpadnicima od islama radi tih nakaradnih stavova, koje opet kazem, JASNO SE SUPROTSTAVLJAU KUR'ANU I HADISIMA.
Sta cemo sa ajetom :Inna li-llahi we inna ilejhi-rradži'un ( Svi smo Allahovi i svi mu se vracamo) ?
Svi smo od Jednoce i vracamo se Jednoci.
Naravno, još pogotovo kad kaže na početku sure En-Nisa : "O ljjudi mi smo vas stvorili od duše JEDNE " ,

Kad im se kaže: "Vjerujte kao što pravi ljudi vjeruju!" – oni odgovaraju: "Zar da vjerujemo u ono u što bezumni vjeruju?" – A, uistinu, oni su bezumni, ali ne znaju

A od koje duše, opet piše u ajetima o stvaranju Adema u ajetima sure Sad :


Kad reče Gospodar tvoj melecima: "Uistinu, Ja sam Tvorac smrtnika od ilovače,
Zato kad ga sredim i udahnem u njega od Duha Svog, tad padnite njemu ničice."
Pa su učinili sedždu meleci, svi oni zajedno,

Dakle bog kaže da udiše dušu od DUHA SVOG u Adema i traži potvrdu od meleka da mu se učini sedžda .
Međutim, kao što sam rekao ovo je sve metaforička igra primjera da se objasni sam čovjek , šta mu je suština.
Onda dalje kaže :

Osim Iblisa; uzoholio se i bio od nevjernika.
(Allah) reče: "O Iblisu! Šta te je spriječilo da padneš na sedždu onom šta sam stvorio rukama Svojim? Jesi li se uzoholio ili si od uzvišenih?"

Ovdje treba primjetiti par stvari. Prvo, da bog navodeći svoje ruke govori da je On direktno, a ne posredno stvorio čovjeka.
Dakle nije rekao "budi! i ono bude" nego navodi svoju blisku vezu sa čovjekom .Ta se bliskost povećava ili smanjuje, ovisno o čistoći
duha , odnosno o jasnom viđenju božanskog sebstva. Ono, kao što se ne može vidjeti sa šejtanom, tako ne može ni sa melecima,
jer oni su također u božanskoj Jednoti, samo nisu svjesni togazato što nisu čisti do kraja od sebe samih, kao zasebnih entiteta.
Zatim pita Iblisa za razlog što nije učinio sedždui daje mu DVA RAZLOGA . Drugi razlog je uzvišenost. Bog ovdje kaže da postoji mogućnost da se bude od uzvišenih i da to isključuje
činjenje sedžde . Ovdje nigdje ne vidimo da Adem kao reprezent čovjeka čini sedždu bilo kome
Šta kaže dalje :

Reče: "Ja sam bolji od njega, mene si stvorio od vatre, a njega si stvorio od ilovače."

Ovdje se vidi odmah da je riječ o oholosti nastaloj usporedbom i samim time pokazavši da nije riječ o uzvišenosti.
Da je uzvišen , tj da je skonto i onda rekao "pa ja sam bože TI, isto kao i čovjek" , to bi značilo da nije riječ o oholosti .

(Allah) reče: "Pa izlazi iz njega, pa uistinu si ti protjeran

Mlivo je ovdje ubacio da je riječ o izlasku iz dženeta, iako je to tek neko sporedno značenje koje nije u originalnom tekstu.
U originalu piše "iz njega" , a to znači IZ ČOVJEKA , a to se vidi i iz prijašnjeg teksta.

I uistinu! Na tebi je prokletstvo Moje do Dana sudnjeg."
Reče: "Gospodaru moj! Pa odgodi mi do Dana kad će biti podignuti."
(Allah) reče: "Pa uistinu si ti od onih kojima se odgađa,
Do Dana - wakta poznatog."

Bog daje šejtanu ostanak u čovjeku (i samim time u sebi samom) sve do dana kad kad se čovjek podigne i prepozna samoga sebe
kao božanskog . To nije sudnji dan koji će se desiti svima odjednom, nego dan prepoznavanja između čovjeka kao jedinke i boga
kao onog koji gleda u samog sebe. Individualni sudnji dan
Nevjerovatno kako fraer izvrce ajete.

Praotac svih ljudi je Adem, alejhi selam, to sto Allah Uzviseni kaze ''pa kada mu udahnem od Svog ruha'', ne misli se da je to Allahova dusa, nego dusa koju je Allah stvorio, isto kao sto je Kaba poznata kao ""Allahova kuca'', ne misli se bukvalno da Allah tu zivi, nego iz pocasti, ili kao sto je Halid Ibn Velid ""Allahova sablja'' i sl.

Ovo sve sto navodis nema veze s vezom, ako umres na ovome znaj da si umro na Iblisovoj, lanetullah alejhi, vjeri, i da ides u vjecni dzehennem, jer ovo vjerovanje je od nagore vrste kufra, gore od vjerovanja krscana i zidova.

Evo jedan interesantan text na ovu temu:
\
Smije li se klanjati iza imama koji smatra da imamo bozanskog u sebi?
http://www.sljedbenicisunneta.com/2015/ ... imamo.html
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#20 Re: drugi pogled na religiju

Post by sekerbay »

staje wrote:ako umres na ovome znaj da si umro na Iblisovoj, lanetullah alejhi, vjeri, i da ides u vjecni dzehennem
Nije tačno. Evo da ti odgovorim kako odgovara selefijska ulema, jer vidim da su ti najbliži.
Nema spuštanja tekfira na sličnu osobu koja iz neznanja(loš prevod, nije imao šanse da nauči, i sl.) govori to što govori. Prepreke tekfira su tek onda otklonjene kada dotičnog podučiš.
Podučavanje ne može biti poput tvog jer to nije praksa ni prvih generacija, kao ni onih koji su ih slijedili u dobru.
Učeni su ti koji podučavaju jer znaju kako.
Allah subhane je u suri ta-ha rekao, "pa mu blagim riječima govorite, ne bi li razmislio ili se pobojao!"
A ovo je rečeno za faraona. Kako se tek treba obratiti čovjeku koji obavlja namaz, posti i izvršava ostale dužnosti ali zbog svog neznanja govori to što govori.
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#21 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

sekerbay wrote:
staje wrote:ako umres na ovome znaj da si umro na Iblisovoj, lanetullah alejhi, vjeri, i da ides u vjecni dzehennem
Nije tačno. Evo da ti odgovorim kako odgovara selefijska ulema, jer vidim da su ti najbliži.
Nema spuštanja tekfira na sličnu osobu koja iz neznanja(loš prevod, nije imao šanse da nauči, i sl.) govori to što govori. Prepreke tekfira su tek onda otklonjene kada dotičnog podučiš.
Podučavanje ne može biti poput tvog jer to nije praksa ni prvih generacija, kao ni onih koji su ih slijedili u dobru.
Učeni su ti koji podučavaju jer znaju kako.
Allah subhane je u suri ta-ha rekao, "pa mu blagim riječima govorite, ne bi li razmislio ili se pobojao!"
A ovo je rečeno za faraona. Kako se tek treba obratiti čovjeku koji obavlja namaz, posti i izvršava ostale dužnosti ali zbog svog neznanja govori to što govori.
To je vjerovanje u osnovi kufr, a sada da li ima pravdanja u kufru ili nema je prije svega predmet razilazenja uleme. Ako covjek nakon jasnih dokaza okrene glavu, onda zasigurno nikakvo opravdanje mu ne koristi.
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#22 Re: drugi pogled na religiju

Post by sekerbay »

Nisi ti taj koji će iznositi dokaze(ovdje ubrajam i sebe) jer je očigledno da ne znaš kako.
Ahlak burazere. Ako si nekad sjedio pred šejhovima, onda znaš njihovu metodologiju.
To je blagost, kao i upornost, a to je opet od sunneta.

Što se tebe lično tiče, prvi put(ono što sam citiro) si pogriješio. Ovaj drugi put si malo popravio, ali ipak nedovoljno.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#23 Re: drugi pogled na religiju

Post by Nurudin »

otvorio sam drugu temu , gdje reče Arzuhal da će prebaciti postove
User avatar
Baran
Posts: 190
Joined: 16/04/2017 22:30

#24 Re: drugi pogled na religiju

Post by Baran »

Da se upišem. I možel' da se niko ne svađa pliiiiz
User avatar
staje
Posts: 153
Joined: 17/01/2018 00:13

#25 Re: drugi pogled na religiju

Post by staje »

sekerbay wrote:Nisi ti taj koji će iznositi dokaze(ovdje ubrajam i sebe) jer je očigledno da ne znaš kako.
Ahlak burazere. Ako si nekad sjedio pred šejhovima, onda znaš njihovu metodologiju.
To je blagost, kao i upornost, a to je opet od sunneta.

Što se tebe lično tiče, prvi put(ono što sam citiro) si pogriješio. Ovaj drugi put si malo popravio, ali ipak nedovoljno.
Ti mozda i ne znas dokaze, onaj ko zna nema smetnje da ih predoci.
Treba napraviti razliku izmedju ahlaka i izvjestacenosti i pretvaranja.
Poslanik jeste bio blag, a takodjer bio je i "grub", i to sve od situacije do situacije, jer je neprirodno da budes blag u svakoj situaciji i obratno.
Post Reply